PDA

Επιστροφή στο Forum : Σασμαν group A Ε30 Μ3 σε ......


J.MULLER
25-10-07, 15:21
Βρεθηκε στα χερια μου ενα σασμαν απο αγωνιστικο Μ3 Ε30 group A, ξερετε αυτο με τα ισια δοντια στα γραναζια.
Υπαρχει καποια ετοιμη λυση για να προσαρμοστη στο καβουκι απο Ε36 (4cyl);
Δεν κολαω στον αξονα γιατι ξερω οτι υπαρχουν διαφορα μηκοι, αλλα υπαρχει θεμα στο καβουκι (χελωνα).
Ψαχνω λοιπον για καβουκι Ε36 που να κουμπωνει σασμαν απο Ε30.
Με αλλα λογια σααμαν Ε30 σε μοτερ Μ40 (Ε36 καροτσα).
Ευχαριστω εκ τον προτερο.




Υ.Γ. Οποιος βοηθησει πιο πολυ δεσμευομαι για βολτα χα χα χα!!!

J.MULLER
25-10-07, 19:50
Οριστε!
Απολαυστε!
1η 90+
2η 125
3η 150
4η 175
5η 190
Βεβαια με 5,3 διαφορικο και 9.300 στροφες και 245/40/17 λαστιχο!
Bαγγελη τα φωτα σου!!!
Εγω εχω 3,15 διαφορικο 7.700 κοφτη και 255/40/17 λαστιχο ή 225/45/17.

yiannis2002
25-10-07, 19:53
Γιάννη το σαζμάν αυτό είναι με την πρώτη κάτω? Το καβούκι είναι ίδιο με της απλής Μ3 Ε30?

red_bmw
25-10-07, 19:58
που το βρηκες ρε μαγκα?
το πουλας?
Γιαννη μπορω να φτιαξω κ το δικο μου ετσι?

J.MULLER
25-10-07, 20:04
Γιάννη το σαζμάν αυτό είναι με την πρώτη κάτω? Το καβούκι είναι ίδιο με της απλής Μ3 Ε30?

Ναι και ...ναι

Τι ξερεις; πες μου τωρα!!!

J.MULLER
25-10-07, 20:05
που το βρηκες ρε μαγκα?
το πουλας?
Γιαννη μπορω να φτιαξω κ το δικο μου ετσι?

Ας ειναι καλα ο κουμπαρος μου!!!

yiannis2002
25-10-07, 20:13
Ρε συ, φυσιολογικά, με το καβούκι δεν έπρεπε να έχεις θέμα. Τι θέμα υπάρχει? δεν χωράει ή εχεις θέματα με το βολάν και τα ταιριάσματα?

J.MULLER
25-10-07, 20:30
Αυτο που εχω ειναι καβουκι απο Ε36 σε Μ40 κορμο. Ταιριαζει αυτο το σασμαν σε αυτο το καβουκι;
Μηπως χρειαζεται να βρω καβουκι απο Μ3 Ε30 ή απο Ε30 Μ40 ή .....δεν ξερω.

yiannis2002
25-10-07, 20:36
Οπότε έχεις γρανάζωμα χωρίς καβούκι!χμ χμ χμ! Στο μάτι το καβούκι του Μ3 Ε30 είναι μακρύτερο από του Ε36, νομίζω. Οπότε χρειαζόμαστε καβούκι από Ε30 Μ3...

s42performance
26-10-07, 00:08
οτιδιποτε καβουκι απο ZF σασμαν πιστευω θα ελυνε το προβλημα! εφοσον τα σασμαν απο Ε30 κουμπονουν στα Ε36 απλα αν ειναι getrag το καβουκι ειναι μονοκομματο με το μισο σασμαν . Οσο για το μικος του καβουκιου δεν εχει καμια σημασια σιμασια εχει το μικος του πριζντιρεκτ να ειναι ιδιο (σε ολα ιδιο ειναι το μικος) απο εκει και μετα σε τυχον διαφορες (το αποκλειο) εχεις να αναμετριθεις με το διχαλο το ρουλεμαν του σιμπλεκτη και το τρομπακι

yiannis2002
26-10-07, 00:13
Το καβούκι που έχει στην φώτο ειναι Getrag νομίζω.

s42performance
26-10-07, 00:19
Οριστε!
Απολαυστε!
1η 90+
2η 125
3η 150
4η 175
5η 190
Βεβαια με 5,3 διαφορικο και 9.300 στροφες και 245/40/17 λαστιχο!
Bαγγελη τα φωτα σου!!!
Εγω εχω 3,15 διαφορικο 7.700 κοφτη και 255/40/17 λαστιχο ή 225/45/17.

διαφορικο 5.3 βημα = 5.3 στροφες του κεντρικου μια στροφη στον τροχο
τωρα αν το δικο σου ειναι 3.15 = 3.15 στροφες κεντρικου μια στροφη τροχου κανε τους υπολογισμους αν ειχες τις σχεσεις του σασμαν θα μπορουσα να σου πω ποσα ακριβως χιλιομετρα θα ειχες σε καθε ταχυτητα στης 7.700 . Με το 9300 2η 125 δεν βγαζει νοημα γιατι δεν γνωριζεις τις σχεσεις του σασμαν ωστε να ξερεις ποσες στροφες κεντρικου ειναι ειναι οι 7.700 του μοτερ στη 2η για παραδειγμα ταχυτητα παντος με αυτο το βημα στο διαφορικο σου η 1η θα ειναι σκετη αυτοκτονια δεν ξερω για τι χρηση το εχεις το αμαξι εγω παντος δεν θα κουμπονα τετοιο σασμαν με τιποτα! ειναι καθαρα για γρηγορες στριφτερες διαδρομες απο 80km και πανω !

J.MULLER
26-10-07, 11:10
διαφορικο 5.3 βημα = 5.3 στροφες του κεντρικου μια στροφη στον τροχο
τωρα αν το δικο σου ειναι 3.15 = 3.15 στροφες κεντρικου μια στροφη τροχου κανε τους υπολογισμους αν ειχες τις σχεσεις του σασμαν θα μπορουσα να σου πω ποσα ακριβως χιλιομετρα θα ειχες σε καθε ταχυτητα στης 7.700 . Με το 9300 2η 125 δεν βγαζει νοημα γιατι δεν γνωριζεις τις σχεσεις του σασμαν ωστε να ξερεις ποσες στροφες κεντρικου ειναι ειναι οι 7.700 του μοτερ στη 2η για παραδειγμα ταχυτητα παντος με αυτο το βημα στο διαφορικο σου η 1η θα ειναι σκετη αυτοκτονια δεν ξερω για τι χρηση το εχεις το αμαξι εγω παντος δεν θα κουμπονα τετοιο σασμαν με τιποτα! ειναι καθαρα για γρηγορες στριφτερες διαδρομες απο 80km και πανω !

Εννοεις οτι θα ειναι πολυ μακρια η 1η; Και δεν αλλαζω το διαφορικο....4,10 ισως; Τα λεω καλα;


Μηπως τα λες αναποδα; Το δικο μου σασμαν(Ε36) ειναι getrag και ειναι διαιρουμενο.(δυο κοματια).

yiannis2002
26-10-07, 12:14
Kαι του Μ3 Ε30 είναι getrag και διαιρούμενο ;) το 4,10 δείχνει κατάλληλο, αλλά πρέπει να καθήσει κάποιος να υπολογίσει την κλιμάκωση πάνω κάτω για να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα

Snoopy
26-10-07, 12:25
εύκολος και απλός τρόπος να υπολογίσεις τις ταχύτητες όχι μονο στον κόφτη αλλά και σε συγκεκριμένες στροφές.
Λύνει επίσης και πολύ εύκολα τα προβλήματα του στυλ τι διαφορικό να βάλω.

για ρίχτε μια ματιά.ΕΔΩ (http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html)

s42performance
26-10-07, 18:51
Οχι δεν μπερδευομαι λεω οτι θα εχεις μια θεομακρη 1η που δεν θα γεμιζει γρηγορα αλλα οταν θα την εχεις γεματη μετα τα 70km θα ειναι πιστολι μεχρι και τα 160 km δεν μπερδευομαι το καβουκι που χρειαζεσε ειναι ZF τα Getrag δεν διαχοριζουν καβουκι απο ουρα οσο για το θεμα διαφορικο αν με 5.3 βημα εβγαζε η 1η του 90km με το δικο σου βημα 3.15 θα πρεπει να Βγαζει 120 (λογου χαριν μιν πιαστεις απο το νουμερο αν και θα ειναι κοντα) αν θες μια τετοια κατασταση κουμποσε ενα κορονοπινιο απο 318 compact αυτοματο με βημα 4.45 εγω σαν νικος θα το πουλαγα για ενα 6ταχητο οτιδιποτε με ενα διαφορικο βημα κοντα στο 3.95 τηα κρατισεις την τελικη σου και τα ξεκολιματα σου θα ειναι πιστολι αν θες να με ακουσεις μην το βαλεις πουλα το σε καποιον που θα του ειναι πιο χρησιμο αλλιος βαλτο και να τρεμεις στα φαναρια απο καποιο 1000cc μην σου πεταχτει μπροστα και σε ξεφτιλισει :p (ειμαι λιγο υπερβολικος (το ξερω) )

Dim77
27-10-07, 10:46
Γιάννη αυτό το σασμάν μάλλον δεν ταιριάζει στο αυτοκίνητο σου.
Στο αυτοκίνητο σου με διαφορικό 4.30 περίπου θα έχεις τα ίδια χιλιόμετρα με τα πρώτα που πόσταρες στο κόφτη κάθε σχέσης με το δικό σου. (90-125-150-175-190)

Με το 3.15
θα έχεις
1) 127
2) 176
3) 210
4) 247
5) 268

To σασμάν αυτό είναι κυρίως για αγωνιστική χρήση σε ατμοσφαιρικούς πολύστροφους κινητήρες.
Εχει πολύ μακριά πρώτη, μακριά δευτέρα και τις υπόλοιπες 3 πολύ κοντά μεταξύ τους.
Στο δικό σου απλά θα χάσεις πολύ πρώτη-δευτέρα και μετά απλά είναι τόσο κοντά που δεν έχει νόημα για το μοτέρ σου.
(π.χ. να αλλάζεις τη 3ή στο κόφτη για να είσαι στην 4η στις 7000 rpm ήδη)

Εχει νόημα μόνο με πολύ κοντό διαφορικό (το 5.3) σε ειδική διαδρομή σε ατμοσφαιρικά πολύστροφα.
Εσυ απλά θα φορτώνεις 1η-2α και μετά θα βάζεις 5η!
(ότι διαφορικό και να βάλεις θέλεις πιο αραιά κλιμάκωση για να εκμεταλλεύεται τη μεγάλη ροπή σου ελέω τούρμπο)
Το φάσμα σου είναι πολύ πιο ευρύ από αυτό που προορίζεται το σασμάν με αυτή τη κλιμάκωση.

Ο s42performance έχει δίκιο (αν και λίγο υπερβολικός) :) τώρα το πώς θα κρεμάει στην 1η και τη 2α είναι το θέμα.
Με το διαφορικό σου (3.15)
Όταν θα φορτώσει (κάποτε) την πρώτη και θα βάλεις 2α θα πέσεις στις 5600rpm και θα έχεις ήδη 125χαω.
μετά θα αλλάζεις σε 3η στα 175χ.α.ω. και θα πέφτεις στις 6400 που θα γεμίζουν μέχρι 210 τη 3η. Πέφτεις στις 6500 στη 4η κλπ.
Χάνεις το μεγάλο μέρος της δύναμης του κινητήρα σου που είναι από τις 5000rpm.
το κανονικό γρανάζωμα των κιβωτίων της BMW νομίζω είναι πιο κατάλληλο.

God
27-10-07, 10:54
Να συμπληρωσω κατι βρε παιδια που παρατηρησα...

Αν η πρωτη του ανεβαζει 130χλμ, παει οσο παει εμενα η 3η μου. Το αμαξι δεν παυει να γαζωνει, αλλα ειναι ενα Μ40 κατω απο τις 2500-2800 στροφες οπως και να το κανουμε. Με λιγα λογια, θα ειναι σαν να προσπαθει να ξεκινησει με 3η οποτε σταματαει σε φαναρι η κινηση.

Για ξεκινα με 3η, και μαλιστα σε ανηφορα...


Αν τα βηματα που αναφερονται ειναι σωστα, αυτο το σασμαν ειναι ακυρο για οτιδηποτε βγαινει εκτος πιστας, ακομα και για safety car...

J.MULLER
27-10-07, 11:58
Με κατι υπολογισμους που εκανα η 1η με 3.15 διαφορικο στης 7.700 θα εχει 108,18 km/h.
Και εξηγω:

Το αγωνιαρικο εχει 1η 90 km/h στις 9.000 στροφες. Στις 7.700 εχει 77 km/h. σωστα;
Το διαφορικο του ειναι 5,3, το δικο μου 3,15 οποτε το δικο μου ειναι 40,5% πιο μακρυ.
Αρα.
77 km/h + 40,5% = 108,18 km/h.

Tωρα λοιπον η 2η μου εχει περιπου 120 km/h, που σημαινει εαν κουμπωσω το αγωνιαρικο σασμαν θα ειναι σαν να ξεκιναω με 2η (ισως και καλυτερα)!
Μετα απο αυτους τους υπολογισμους πηγα για δοκιμη.
Το συμπερασμα ειναι οτι για καλη εκκινηση πρεπει να το πατιναρεις λιγο για να μην κρεμασει, απο την αλλη, εαν αφησεις αποτομα το συμπλεκτη ή θα σβησει, ή θα κατεβασεις το πελμα του ελαστικου κατι mm!!! Tωρα εαν το πατιναρεις συνεχεια μειωνεται πολυ η ζωη του δισκου, που σημαινει για χρηση δρομου ειναι εντελως ακυρο!
Για να δουμε........θα πεσει πολυ σκεψη!!!

yiannis2002
27-10-07, 12:06
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό, αλλά θα πρέπει να ψάξεις για κοντό διαφορικό ωστε να τα συνδιάσεις αν σώνει και καλά θέλεις να το βάλεις. Από την άλλη θα πρέπει να υπολογίσεις ότι λόγω του ότι έχει την πρώτη κάτω, από 1 σε 2α χάνεις λίγο περισσότερο χρόνο από το κλασσικό Η. Το πλεονέκτημα που ειχαν αυτά τα σαζμάν ειναι οτι ξεχνάς την 1η, και δουλευεις με 4 κλειστές σχέσεις. Δεν ενδεικνυται δηλ. για εκκινήσεις, ειναι καλύτερο για ειδικές ή για πίστες όπως είπαν και τα παιδιά πιο πάνω.

J.MULLER
27-10-07, 12:18
Με κατι υπολογισμους που εκανα η 1η με 3.15 διαφορικο στης 7.700 θα εχει 108,18 km/h.
Και εξηγω:

Το αγωνιαρικο εχει 1η 90 km/h στις 9.000 στροφες. Στις 7.700 εχει 77 km/h. σωστα;
Το διαφορικο του ειναι 5,3, το δικο μου 3,15 οποτε το δικο μου ειναι 40,5% πιο μακρυ.
Αρα.
77 km/h + 40,5% = 108,18 km/h.

Tωρα λοιπον η 2η μου εχει περιπου 120 km/h, που σημαινει εαν κουμπωσω το αγωνιαρικο σασμαν θα ειναι σαν να ξεκιναω με 2η (ισως και καλυτερα)!
Μετα απο αυτους τους υπολογισμους πηγα για δοκιμη.
Το συμπερασμα ειναι οτι για καλη εκκινηση πρεπει να το πατιναρεις λιγο για να μην κρεμασει, απο την αλλη, εαν αφησεις αποτομα το συμπλεκτη ή θα σβησει, ή θα κατεβασεις το πελμα του ελαστικου κατι mm!!! Tωρα εαν το πατιναρεις συνεχεια μειωνεται πολυ η ζωη του δισκου, που σημαινει για χρηση δρομου ειναι εντελως ακυρο!
Για να δουμε........θα πεσει πολυ σκεψη!!!

Να προσθεσω και το θεμα της τελικης:
Το αγωνιαρικο εχει 190 km/h στις 9.000 στροφες.
Δηλαδη, στις 7.700 εχει 175 km/h οποτε 175 + 40,5% = 245,8 km/h.

χμμμμμμ.........

yiannis2002
27-10-07, 12:20
Η τελική που θα έχεις με αυτό το σαζμάν είναι τα χλμ που βγάζει η 4η σου τώρα. Η 5η στο αγων. ειναι 1/1, όσο η 4η σου δηλ.

J.MULLER
27-10-07, 12:30
Με λιγα λογια κοντρα 0-1000μ την ξεχναω!


Αντε Βαγγελη ευκαιρια να μου παρεις τα σκηπτρα της Κερατεας!!!

strofimios
27-10-07, 12:30
Εαν θυμαμαι καλα τα περισσοτερα(αν οχι ολα)κιβωτια της bmw εχουν 5η direct,1/1 δηλαδη.

J.MULLER
27-10-07, 12:32
Τελικα, κουμπωνει επανω ή οχι;

Μαλλον με βλεπω για πατεντα!!!

yiannis2002
27-10-07, 12:33
Ακυρο αυτό που έγραψα πιο πάνω, 1/1 ειναι η 5η σε ολα τα bmw, μπερδεύτηκα με τα παλιά...

yiannis2002
27-10-07, 12:38
Τελικα, κουμπωνει επανω ή οχι;

Μαλλον με βλεπω για πατεντα!!!

Όλα κουμπώνουν, άμα θέλει ο μάστορας να τα κουμπώσει. Το θέμα ειναι κατα πόσο θα σε εξυπηρετήσει το κιβώτιο αυτό, γιατι αν δεχθούμε πως η τελική δεν θ αλλάξει, ειναι σαν να καταργείς την 1η και να βάζεις άλλη μια ενδιάμεσα. Καλό για την Πλάκα Κερατέας, και την Λουμπάρδα, αλλά όχι για φανάρι γέφυρα...

strofimios
27-10-07, 12:39
Εχεις σκεφτει να το δωσεις(το κιβωτιο)και να πας σε 6αρι απο Μ3 3.2;
Πολυ μπερδεμα η κατασταση.
Αυτη ειναι η τιμωρια σου παλιοευθειακια!!!!
Βλεπεις τι μπλεξιματα εχει το "ισωμα";

s42performance
27-10-07, 19:31
Αλλαξε μυαλα μην αλαζεις σασμαν πουλα το και παρε ενα 6ταχιτο ητε με το δικο σου διαφορικο ητε με κοντιτερο βημα για να ξεκολας ακομα πιο γρηγορα αν παλι θεσ οποσδηποτε να το βαλεις μπορεις καβουκι ZF και με τελικες για να προσπερνας φερραρι τελικιασμενο σε εθνικη σαν να ειναι σταματιμενο :) αν εχεις την δυναμη να τις γεμιζεις

yiannis2002
15-11-07, 19:38
Γιάννη δεν ξέρω τι αποφάσισες τελικά, πάντως το σαζμάν που έχεις στην φώτο είναι getrag . Αν δεν το θέλεις και πωλείται ακόμα στείλε μου ενα pm, ενδιαφέρομαι!

Nick_compact
15-11-07, 19:49
Nα κάνω και εγώ μια ερώτηση: Βγήκαν σασμάν ZF με την πρώτη κάτω; Γιατί εγώ όσο κι αν έψαξα, είδα οτι όλα αυτά που φορέθηκαν στα Ε28/Ε30 κλπ είναι όλα Getrag.

yiannis2002
15-11-07, 19:53
ΖF είχε βγεί για τα 2002 με borg wagner συγχρονιζέ και με την πρώτη κάτω.