PDA

Επιστροφή στο Forum : Aντιστρεπτικες


strofimios
31-10-07, 11:21
Εχω ενα is e36 και φοραει 26-18.
Γερνει ομως αρκετα και κανει πολλα μουτρα ιδιαιτερα στα πολλα(Αρτεμησιο ανεβα με 150-160 ειναι οριακα για τη μουρη) .
Ετσι εχω δει τα κιτ των HR & EIBACH.
Το θεμα ειναι οτι και οι δυο εταιρειες δινουν 28-21.Το 21 πισω μου φενεται λιγο γιατι η διαφορα των 8mm απο το μαμα στησιμο γινεται 7mm,οποτε φοβαμαι οτι θα εχω σχεδον την ιδια συμπεριφορα αλλα με πιο πολλα χλμ.στις στροφες.
Σε Αμερικανικα site εχω δει οτι δεινουν μεχρι και 24mm για πισω ενω εδω αυτη τη διαμετρο την δινουν μονο για M3.
Το κιτ της M3 ταιριαζει στο δικο μου αυτοκινητο;Και εαν ναι ποια ειναι τα θετικα και ποια τα αρνητικα;Υπαρχει περπτωση να προκληθει ζημια στις βασεις(και στο σασι γενικα) με τοσο "χοντρες " αντιστρεπτικες;

Stakaman318is
31-10-07, 11:30
Για τσέκαρε της Racing Dynamics. Δίνει 27-22 νομίζω για is E36.

Stakaman318is
31-10-07, 11:31
Αυτές που φοράς είναι από M Pack;;;

gkaos
31-10-07, 11:38
αν εισαι πριν το 92 μοντελο κανουν απο μ3,αλλιως οχι γιατι πιανουν πανω στο γονατο τα του μ3.
ναι m pack ειναι τα 25,5 και 1θ

strofimios
31-10-07, 11:40
Λογικα ναι,πρεπει ειναι απο Μ Pack(ετσι το αγορασα).
Τις RD τις εχω δει σε καποια site αλλα δεν μου αρεσει η μπροστα που ειναι μολις 1mm πιο χοντρη απο την δικια μου.
Βεβαια δειχνει να ισσοροπει καλα το εμπρος με το πισω αφου κατεβαζει την διαφορα στα 5mm.

shido
31-10-07, 11:44
καλες οι αντιστρεπτικες,αλλα εμενα με το κιτ της H&R η πισω μου κανει θορυβο οταν στρεβλωνει(σε στροφες σε στενα,σε ραμπες,σε γκαραζ κτλ)

gkaos
31-10-07, 11:48
Shido τσεκαρε μηπως βρισκει στο καζανακι η καπου αλλου

Snoopy
31-10-07, 11:50
καλες οι αντιστρεπτικες,αλλα εμενα με το κιτ της H&R η πισω μου κανει θορυβο οταν στρεβλωνει(σε στροφες σε στενα,σε ραμπες,σε γκαραζ κτλ)

ΕΛΑ ΠΑΛΙ? τι είπες τώρα? τι θόρυβο? γκρακ ή απλά ακούς μέταλο? μπας και έχεις φάει τις τσιμούχες ρε?

strofimios
31-10-07, 11:51
Πριν το 92 ειχε ε36;
Παντως τωρα μιλησα με μηχανικο απο συνεργειο bmw και μου ειπε οτι ταιριαζουν ολα κανονικα και δεν υπαρχει προβλημα αντοχης.Βεβαια θα προτιμουσα τη γνωμη καποιου που να εχει κανει κατι αναλογο για να μην παραγγειλω και μετα τα φαω.

shido
31-10-07, 11:55
Shido τσεκαρε μηπως βρισκει στο καζανακι η καπου αλλου

δεν ακουμπαει,και ειναι η δευτερη αντιστρεπτικη που αλλαζω,οπως επισης και 3 πισω λαστιχα απο την αντιστρεπτικη.
ΚΑνει ενα μεταλλικο θορυβο στις συνθηκες που εγραψα πιο πανω

strofimios
31-10-07, 11:55
καλες οι αντιστρεπτικες,αλλα εμενα με το κιτ της H&R η πισω μου κανει θορυβο οταν στρεβλωνει(σε στροφες σε στενα,σε ραμπες,σε γκαραζ κτλ)


Most aftermarket swaybars will usually wind up hitting the exhaust system under full droop situations (when the rear suspension is complete extended such as on a lift).

shido
31-10-07, 11:56
ΕΛΑ ΠΑΛΙ? τι είπες τώρα? τι θόρυβο? γκρακ ή απλά ακούς μέταλο? μπας και έχεις φάει τις τσιμούχες ρε?


οχι με καινουργια λαστιχα αυτο το γκρακ ακουω,ακριβως

shido
31-10-07, 12:01
Most aftermarket swaybars will usually wind up hitting the exhaust system under full droop situations (when the rear suspension is complete extended such as on a lift).

το κοιταζαμε και αυτο που λες,αλλα εδω χτυπαει πχ σε ισιο δρομο και απλα με 20 χλμ να στριψω σε στενο(αρα κλειστα) .σε ανοιχτες στροφες δεν κανει τιποτα,οπως επισης σε πολλα χλμ,σε παντιλικια κτλ.

strofimios
31-10-07, 12:13
το κοιταζαμε και αυτο που λες,αλλα εδω χτυπαει πχ σε ισιο δρομο και απλα με 20 χλμ να στριψω σε στενο(αρα κλειστα) .σε ανοιχτες στροφες δεν κανει τιποτα,οπως επισης σε πολλα χλμ,σε παντιλικια κτλ.
Απλα το εγραφε σα παρατηρηση στο site της uuc.

strofimios
31-10-07, 12:14
Για τσέκαρε της Racing Dynamics. Δίνει 27-22 νομίζω για is E36.
Τελικα δινει 27-24.
Σιγουρα ειναι καλο κιτ αλλα με χαλαει το 27 και ερχονται περιπου 90$ πιο ακριβες απο τις HR.

stefos
31-10-07, 12:18
το κοιταζαμε και αυτο που λες,αλλα εδω χτυπαει πχ σε ισιο δρομο και απλα με 20 χλμ να στριψω σε στενο(αρα κλειστα) .σε ανοιχτες στροφες δεν κανει τιποτα,οπως επισης σε πολλα χλμ,σε παντιλικια κτλ.

Ακριβώς το ίδιο κάνεί και το δικό μου αυτοκίνητο, αν και έχω αλλάξει μόνο τα σινεπλόκ με πολυουρεθάνης. Αυτόν το ήχο τον δημιουργούν τα ενισχυμένα συνεμπλόκ, που δεν είναι από λάστιχο και οι παχύτερες αντιστρεπτικές έχουν συνήθως συνεμπλόκ από πολυουρεθάνη...

shido
31-10-07, 12:30
Σωστα,και εχουν και σαν πλεγμα ενισχυση απο μεσα

mpempas_cabrio
31-10-07, 12:30
αν θελετε παιδια στειλτε κανα λινκ η κανα μαγαζι,γιατι ψαχνομαι κ εγω για αντιστρεπτικες για το καπριο.

strofimios
31-10-07, 12:44
www.uucmotorwerks.com

www.turnermotorsport.com

www.bimmerworld.com

Υπαρχει και αυτο εδω στην Θεσ/κη.Σχετικα καλες τιμες,μου ειπε το κιτ 28-21 της HR 338,30.

http://www.streetandcircuit-shop.biz/

strofimios
31-10-07, 14:20
Επειδη βλεπω οτι ξεφευγουμε,εχει βαλει κανεις κατι αλλο εκτος απο τις μαμα και τις M Pack;
Εαν υπαρχει καποιος μπορει να μας πει εντυπωσεις;

mpempas_cabrio
31-10-07, 14:31
οκ thanx κ σορρυ για το οφφ

strofimios
31-10-07, 14:39
Δεν τρεχει τιποτα.Απλα πιστευω οτι ενδιαφερει αρκετους η υποθεση αντιστρεπτικες.

sakkunen
31-10-07, 16:12
Θεωρητικά κάνουν δουλειά οι αντιστρεπτικές, το θέμα είναι πόσο πιο απόλυτο γίνεται το στήσιμο, με αυτά τα θηρία που προσφέρουν οι εταιρίες κ πως συμπεριφέρεται στο όριο το αμάξι.Γι αυτό κ δεν τις έχω βάλει μιας κ δε το βάζω στη πίστα για ν δώ διαφορές..

str2004
31-10-07, 17:11
Τι να πω και εγω με Μ28-Π18 ????? Μαλλον πισω θελω "αλλαγη"........:(

strofimios
31-10-07, 17:53
Θεωρητικά κάνουν δουλειά οι αντιστρεπτικές, το θέμα είναι πόσο πιο απόλυτο γίνεται το στήσιμο, με αυτά τα θηρία που προσφέρουν οι εταιρίες κ πως συμπεριφέρεται στο όριο το αμάξι.Γι αυτό κ δεν τις έχω βάλει μιας κ δε το βάζω στη πίστα για ν δώ διαφορές..
Το απολυτο δεν το θελω.Ομως ετσι οπως ειναι το αμαξι δεν κανει αυτα που θελω οπως τα θελω.Δεν ψαχνω για απολυτη προσφυση,την θεωρω επικινδυνη,απλα καλλιτερη αισθηση και πιο αμεση αποκριση.Γι'αυτο προβληματιζομαι για την πισω εαν πρεπει να βαλω 21 ή 24.
Το αλλο θεμα ειναι οτι ολες αυτες ειναι ρυθμιζομενες ποτε εαν παρουμε την 21 και την ρυθμισουμε τερμα σφιχτη τοτε πως δουλευει σαν 21 ή παραπανω;

strofimios
31-10-07, 17:55
Τι να πω και εγω με Μ28-Π18 ????? Μαλλον πισω θελω "αλλαγη"........:(
Για πες πως ειναι;Οταν driftαρεις τι κανει το αμαξι;Ποτε κανει μουτρα και ποτε παει με το πλαι χωρις να το θες;

billparas
31-10-07, 20:46
Επειδή και εμένα με ενδιαφέρει το θέμα αντιστρεπτικές και στα is φοράμε μ23,5 π15 θα ξεκινήσω με τοποθέτηση από 28αρι με μ26 π18, αν δεν κάνω λάθος.
Πάντως για να καταλάβετε τη διαφορά που θα έχει η σκληρότητα της αντιστρεπτικής σε σχέση με τη διάμετρο υπάρχει το εξής site:
http://www.gtc.gr/Tech/sway-bar-conversion.htm

Κοιτάξτε λίγο το αποτέλεσμα, από πχ 23 σε 26 μεταβάλλεται κατά 63%.

strofimios
31-10-07, 20:50
Επειδή και εμένα με ενδιαφέρει το θέμα αντιστρεπτικές και στα is φοράμε μ23,5 π15 θα ξεκινήσω με τοποθέτηση από 28αρι με μ26 π18, αν δεν κάνω λάθος.


Τσεκαρε τι φορας γιατι και εγω ετσι νομιζα αλλα τελικα εχω 26-18.Μην μπεις αδικα σε εξοδα.

billparas
31-10-07, 20:55
Δυστυχώς το έχω τσεκάρει και χθες το μέτρησα πάλι. Εμένα μου φαίνεται ότι γέρνει αρκετά. Αλλά αν σου φαίνεται ότι γέρνει και το δικό σου μάλλον θα πρέπει να πάμε σε πιο μεγάλες διαμέτρους. Από αναρτήσεις τι έχεις;

strofimios
31-10-07, 21:31
Mαμα ελατηρια και bilstein κιτρινα για M3(αυτα που λενε χονδροκαλαμα).

billparas
31-10-07, 22:18
Εγώ είχα ένα θέμα αρχικά. Ο προηγούμενος είχε ελατήρια μαμα και αμορτισέρ χαμηλώματος sprint, ,με αποτέλεσμα η ανάρτηση να μη λειτουργεί καλά και μόνο η αντστρεπτική δεν έφτανε. Μήπως τα Bilstein είναι χαμηλώματος και βρίσκονται εκτός εύρους λειτουργίας. Τώρα που τα έχω αλλάξει όλα οι κλίσεις είναι μικρότερες αλλά πάλι θέλω να τις μειώσω.
Φιλικά

Stunt Mike
31-10-07, 22:40
Παιζουν μεγαλο ρολο τα ελατηρια στις κλισεις παντως.Οι αντιστρεπτικες θετουν τα ορια των κλισεων βεβαια(οσο πιο χοντρες μικροτερες ΜΕΓΙΣΤΕΣ κλισεις στα ορια) αλλα τα ελατηρια καθοριζουν τα ορια αυτα.Εγω φοραω εργοστασιακες αντιστρεπτικες του 328 με Bilstein χονδρομπουκαλα και ελατηρια H&R και τ'αμαξι εχει μικρες κλισεις σχετικα(ανεβαινω κι εγω Σηραγγα Αρτεμισιου με 160++)Βεβαια θα'θελα να σκληρυνει λιγο περισσοτερο πισω με παχυτερη αντιστρεπτικη αλλα φοβαμαι οτι θα γινει πιο υπερστροφικο αν αλλαξω μονο την πισω και βαλω 24αρα η' 21αρα

str2004
01-11-07, 14:35
Για πες πως ειναι;Οταν driftαρεις τι κανει το αμαξι;Ποτε κανει μουτρα και ποτε παει με το πλαι χωρις να το θες;


Σε στροφες 90μοιρες+ εχω αρκετη κλιση πισω και "μουρη" ...."κοκκαλο" ..... Σε driftαρισμα-ρολαρισμα το αμαξι ειναι ΑΠΟΛΥΤΟ στις εντολες του τιμονιου .....Σαφως και μεγαλο ρολο "παιζει" περισσοτερο η μπροστινη αντιστρεπτικη ....οχι πως δεν επιρεαζεται φυσικα και απο την πισω.... Εγω τωρα ερχομαι να ρωτω στην ουσια αν θα επρεπε να βαλω λιιιιγο πιο ενισχυμενη αντιστρεπτικη και πισω ....... :(

strofimios
01-11-07, 20:29
Εγώ είχα ένα θέμα αρχικά. Ο προηγούμενος είχε ελατήρια μαμα και αμορτισέρ χαμηλώματος sprint, ,με αποτέλεσμα η ανάρτηση να μη λειτουργεί καλά και μόνο η αντστρεπτική δεν έφτανε. Μήπως τα Bilstein είναι χαμηλώματος και βρίσκονται εκτός εύρους λειτουργίας. Τώρα που τα έχω αλλάξει όλα οι κλίσεις είναι μικρότερες αλλά πάλι θέλω να τις μειώσω.
Φιλικά
Tα bilstein αυτα ειναι για μαμα υψος Μ3 και δουλευουν και με λογικα χαμηλωματα.
Ελατηρια δεν εχω αλλαξει ακομα γιατι τα 3-4cm που ειναι το λιγοτερο που δινουν οι "κονσερβες" μου φενεται πολυ.Απο την αλλη πιστευω οτι οι"κονσερβες" δεν εχουν το σωστο rate αλλα αποσκοπουν περισσοτερο στην οπτικη βελτιωση.Στο 106 που ειχα οταν εφτιαξα "στενοπιατελα"και τα παντρεψα με bilstein stacκ gr.n ειδα το φως!!!!!!!
Μαμα υψος,τελεια συμπεριφορα και φοβερη ανεση(πιο καλο απο μαμα).
Οποτε σκεφτομαι να κανω κατι αναλογο και με την "κουκλα μου" γι'αυτο εχω ακομα τα μαμα ελατηρια επανω.Απλα τωρα σκεφτομαι να χαμηλωσω μονο τη μουρη 1-1.5cm.

mpempas_cabrio
01-11-07, 22:33
strofime πιστεθς οτι αν χαμιλωσεις τα μουτρα μονο θα εχεις περισσοτερα μουτρα.το σωστο στησιμο για 36αρι ειναι οσο πιο ισιο γινεται δλδ χαμηλωμα μπρος πισω.

str2004
01-11-07, 23:24
Υποψιν πως εγω "φοραω" σταθερη KW Μ3,5-Π3,5.......

strofimios
02-11-07, 18:08
strofime πιστεθς οτι αν χαμιλωσεις τα μουτρα μονο θα εχεις περισσοτερα μουτρα.το σωστο στησιμο για 36αρι ειναι οσο πιο ισιο γινεται δλδ χαμηλωμα μπρος πισω.
Οταν ερθει η ωρα θα δουμε.Ετσι και αλλιως αφου τα πιατελα θα ειναι ρυθμιζομενα εαν δω περιεργες συμπεριφορες αλλαζω το υψος αναλογως.

Nick_compact
02-11-07, 18:42
Tα Ε36 θέλουν πολύ δουλειά στο στήσιμο για να γίνουν στριφτερά.
Αρχικά, καλό θα ήταν αν φοράει κάποιος 15αρες να αναβαθμίσει σε 17αρες με 215/45/17. Θα κόψει μεν αλλά το αυτοκίνητο αλλάζει δραστικά συμπεριφορά, θα πατάει σίγουρα σε όλες τις συνθήκες, βελτιώνεται θεαματικά η αίσθηση και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, και το κυριότερο, με offset γύρω στο 35 βελτιώνεται δραστικά το αναιμικό μετατρόχιο των Ε36, χωρίς την χρήση αποστατών. Επόμενο βήμα οι αντιστρεπτικές. Τα 316i και τα 318i Ε36 δεν είχαν στάνταρ πίσω αντιστρεπτική, εκτός από τα M Pack. Η διαφορά με την τοποθέτηση πίσω αντιστρεπτικής είναι μεγάλη, και η αγορά μεταχ. ανταλακτικών έχει άφθονες. Αυτά είναι τα πιο βασικά, για να γίνει το αμάξι απλά πιο ασφαλές.
Για να γίνει πραγματικά στριφτερό όμως, θέλει επιπλέον από τα παραπάνω σετ aftermarket αντιστρεπτικές, οπωσδήποτε. Είναι Must οι αντιστρεπτικές σε όλα τα Ε36 που οι ιδιοκτήτες τους ζητάνε πολλά σε απαιτητικές διαδρομές. Οι μαμά, ακόμα και των M Pack, κρίνονται ανεπαρκής για τέτοιες συνθήκες. Οι αντιστρεπτικές εννοείται οτί θα πρέπει να συνδυαστούν με σετ ελατήρια αμορτισέρ ή κάποια ρυθμιζόμενη. Εδώ δεν αναλύω άλλο... περί ορέξεως.
Σε αυτό το σημείο το αμάξι πλεον στρίβει δυνατά, και έχουν μείνει λίγα σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Πλαίσιο και γεωμετρία. Θολόμπαρα εμπρός και x brace θα κάνουν τρομερή διαφορά, μην ξεχνάμε την ηλικία των Ε36 και οτι συνεπάγεται αυτό. Στους εμπρός θόλους καλό θα ήταν να μπουν οι ενισχύσεις των M3 Evo 3.2, και πίσω οι ενισχύσεις των Ζ3 στους θόλους, μια και οι πίσω θόλοι των Ε36 είναι το ευαίσθητο σημείο τους και θέλει προσοχή όταν δουλεύουμε σκληρή ανάρτηση. Επίσης Must κρίνονται οι πίσω βάσεις αμορτισέρ, μια και οι μαμα δεν αντεχουν και πολύ με τέτοια αναρτηση. Το κόστος για πίσω βάσεις, ενισχύσεις εμπρός και πίσω, δεν υπερβαίνει τα 60 ευρώ για καινούρια ανταλακτικά απο οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο. Τέλος και με το πλαίσιο. Αυτό που χρειάζεται το αμάξι για καυλωτές οδηγούς μετά από όλα αυτα είναι αύξηση της camber εμπρός, αν δεν θέλει μετά απο μερικά στριψιματα να δει τα πλαινά των ελαστικών ... εξαφανισμένα. 2,5 μοίρες αρνητικό είναι μια καλή γωνία για αρχή. Τα ανταλακτικά που χρειαζονται για την διόρθωση της camber εμπρός δεν είναι παραπάνω από 20 ευρώ, τα οποία τα αναφέρω σε άλλο thread (camber correction bolt, shim kit). Πίσω δεν χρειάζεται κάποια επέμβαση, αφού με το χαμήλωμα η γωνια πάει σε καλά επίπεδα.
Αν κάποιος κάνει όλα αυτά, τότε θα έχει ένα πραγματικά κολοστημένο Ε36, έτοιμo για οποιαδήποτε εξόρμηση σε track day, και χωρίς να σπάει κόκαλα σε καθημερινή χρήση, αναλόγως των ελατηρίων-αμορτισέρ που θα μπουν.

strofimios
02-11-07, 18:54
Kαπως ετσι το εχω σκεφτει.Ορισμενα απο τα ανταλακτικα τα εχω ηδη αλλα εχω πολυ δουλεια ακομα(5 μηνες το εχω).Το μονο που με βαζει σε σκεψεις ειναι το χαμηλο προφιλ στα λαστιχα,τι κανουμε στο βρεγμενο;Επισης θα προσθετα και ενα ATB και πιστευω οτι ειμαστε,σχεδον,τελειοι.
Το x-brace το τοποθετει οποιοσδηποτε ή παω μονο σε εξουσιοτημενο;Εχω δει τιμη γυρω στα 95 ευρω στο αμερικα εδω τι παιζει(για το x-brace);

Nick_compact
02-11-07, 18:58
Εδώ γύρω στα 150 από εξουσιοδοτημένο μαζί με παρελκόμενα (rivet nuts * 4, και 4 βίδες). Τα part numer υπάρχουν σε άλλο thread.
Το στήσιμο που ανέφερα παραπάνω δεν θα προβληματίσει καθόλου σε βρεγμένο, αρκεί να μην γίνονται υπερβολές γιατι το αμάξι "σπάει" απότομα.

strofimios
02-11-07, 19:02
Παντως σκεφτομαι να αρχισω με το πλαισιο.Το βλεπω πιο σωστο.
Εαν παω σε 205/55/16 πως το βλεπεις;

Nick_compact
02-11-07, 19:09
Εαν είσαι στρίφτης βάλε 17αρα με 215... Το 205-55 δεν είναι τόσο χαμηλό, κατά την γνώμη μου πάντα. Θα δεις μεγάλη βελτίωση, στο λέω από εμπειρία, πήγα από 205/60/15 σε 224/45/17 και το αμάξι μεταμορφώθηκε!

InsaneDriver
02-11-07, 19:10
Μάκη τα έχουμε πει. Θα σου δώσω βόλτα το δικό μου που φοράει 205-55-16 κ θα καταλάβεις ποιο είναι το σωστό.

Βάλε αυτή τη διάσταση με όσο πιο σκληρά σε πλαϊνά λάστιχα και μετά στήσιμο.
Τίποτε άλλο.

Nick_compact
02-11-07, 19:38
Μάκη τα έχουμε πει. Θα σου δώσω βόλτα το δικό μου που φοράει 205-55-16 κ θα καταλάβεις ποιο είναι το σωστό.

Βάλε αυτή τη διάσταση με όσο πιο σκληρά σε πλαϊνά λάστιχα και μετά στήσιμο.
Τίποτε άλλο.

Χάρη όταν πρόκειται καθαρά για στήσιμο, το 17αρι υπερτερεί, λογικό δεν είναι; Το 205-55-16 θα αλοιώσει πιο πολύ την γεωμετρία της ανάρτησης υπό πίεση. Επιπλέον το 215 προσφέρει και καλύτερη πρόσφυση λόγω πλάτους πέλματος.

InsaneDriver
02-11-07, 19:43
Είναι περίπου έτσι Νίκο. Αν βάλω 17αρια στο compact θα στρίβει χειρότερα. Μπορεί να κρατάει με πιο συμπαγή τρόπο μέχρι κάποια χιλιόμετρα, όμως αν βάλεις τις παραμέτρους ελληνική άσφαλτος, λακούβες και κυρίως ότι έχεις ένα αμάξι που με 2α 3η δεν μπορεί να σπινιάρει τους κινητήριους τροχούς του, καταλλήγεις στο συμπέρασμα που έχω βγάλει και εγώ.

Πάνε όλοι βάζουν φλίδες σε προφίλ ελαστικά και δεν υπολογίζουν ότι πάνω στην στροφή με την παραμικρή ανωμαλία έχεις χάσει πρόσφυση και φρένα πολύ πιο απότομα από ένα ελαστικό που συνεργάζεται με την ανάρτηση λόγω του προφίλ.

Προτείνω...όχι υπερβολές στο προφίλ και τέρμα σκληρά πλαϊνά ελαστικού λοιπόν.

tsilis
02-11-07, 19:47
+1000
στον Χάρη!!

strofimios
02-11-07, 19:53
Ενταξει καλη η προσφυση απο το φαρδος και η αποκριση απο το χαμηλο προφιλ αλλα δεν θα ηθελα το αμαξι να γινει τελειως ξερο.Μου αρεσει να ειναι προοδευτικο αφου το θελω για το δρομο(οι πιστες δεν μου αρεσουν)οπου πιστευω οτι το πολυ ξερο αμαξι δεν δουλευει καλα οταν θα βρεις ανωμαλιες,σαμαρια,νερα,γαρμπιλια κλπ. που ειναι ο κανονας στους δρομους μας.Εξαλου πηρα rwd για να μπορω να driftαρω και λιγο(οσο μπορω με την is).
Aυτο δεν σημαινει οτι δεν μου αρεσουν τα πολλα πλευρικα g,οι παλιες(κακες;)συνηθειες δεν κοβονται ευκολα,αλλα θα ηθελα να βρω μια καλη λυση που να βοηθαει και λιγο στο οριο.

strofimios
02-11-07, 19:55
Είναι περίπου έτσι Νίκο. Αν βάλω 17αρια στο compact θα στρίβει χειρότερα. Μπορεί να κρατάει με πιο συμπαγή τρόπο μέχρι κάποια χιλιόμετρα, όμως αν βάλεις τις παραμέτρους ελληνική άσφαλτος, λακούβες και κυρίως ότι έχεις ένα αμάξι που με 2α 3η δεν μπορεί να σπινιάρει τους κινητήριους τροχούς του, καταλλήγεις στο συμπέρασμα που έχω βγάλει και εγώ.

Πάνε όλοι βάζουν φλίδες σε προφίλ ελαστικά και δεν υπολογίζουν ότι πάνω στην στροφή με την παραμικρή ανωμαλία έχεις χάσει πρόσφυση και φρένα πολύ πιο απότομα από ένα ελαστικό που συνεργάζεται με την ανάρτηση λόγω του προφίλ.

Προτείνω...όχι υπερβολές στο προφίλ και τέρμα σκληρά πλαϊνά ελαστικού λοιπόν.
Χαρη με προλαβες.Πως φαινεται οτι ειμαι παππους και δεν τα παω καλα με την τεχνολογια(πληκτρολογιο).

mixalhs
02-11-07, 19:57
Πάνε όλοι βάζουν φλίδες σε προφίλ ελαστικά και δεν υπολογίζουν ότι πάνω στην στροφή με την παραμικρή ανωμαλία έχεις χάσει πρόσφυση και φρένα πολύ πιο απότομα από ένα ελαστικό που συνεργάζεται με την ανάρτηση λόγω του προφίλ.

Προτείνω...όχι υπερβολές στο προφίλ και τέρμα σκληρά πλαϊνά ελαστικού λοιπόν.


Νομιζω οτι υπαρχει καποια δοση υπερβολης εδω.
Αν η προσφυση μπορει να χαθει απο την παραμικρη ανωμαλια τοτε θα υπηρχε μεγαλο προβλημα στο θεμα του ''αυτοκινητου''.
Οτι το μεγαλο προφιλ απορροφαει καλυτερα τις ανωμαλιες του δρομου μπορω να το δεκτο.

InsaneDriver
02-11-07, 20:01
Μάκη θα πάμε βόλτα και θα δεις. Το αμάξι δεν υστερεί σε πρόσφυση από ένα ίδιο με 17αρια.
Άσε που εγώ μπορώ να το απογειώσω σε σαμαράκι ή λακούβα και να βρω κατευθείαν πρόσφυση. Κάντο με 17αρια αυτό και θα ακούς τον ανατριχιαστικό ήχο του ΑΒS

strofimios
02-11-07, 20:22
Άσε που εγώ μπορώ να το απογειώσω σε σαμαράκι ή λακούβα και να βρω κατευθείαν πρόσφυση.
Στην ευθεια υποθετω.Γιατι εαν το κανεις σε στροφη και κατηφορα και με το πλαι.....αστο καλυτερα!!!!

strofimios
02-11-07, 20:26
Εξαλου τωρα εχουν σειρα τα λαστιχα(για να βγαλω τον χειμωνα),και συμπλεκτης.

billparas
02-11-07, 20:49
Tα Ε36 θέλουν πολύ δουλειά στο στήσιμο για να γίνουν στριφτερά.
Αρχικά, καλό θα ήταν αν φοράει κάποιος 15αρες να αναβαθμίσει σε 17αρες με 215/45/17. Θα κόψει μεν αλλά το αυτοκίνητο αλλάζει δραστικά συμπεριφορά, θα πατάει σίγουρα σε όλες τις συνθήκες, βελτιώνεται θεαματικά η αίσθηση και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, και το κυριότερο, με offset γύρω στο 35 βελτιώνεται δραστικά το αναιμικό μετατρόχιο των Ε36, χωρίς την χρήση αποστατών. Επόμενο βήμα οι αντιστρεπτικές. Τα 316i και τα 318i Ε36 δεν είχαν στάνταρ πίσω αντιστρεπτική, εκτός από τα M Pack. Η διαφορά με την τοποθέτηση πίσω αντιστρεπτικής είναι μεγάλη, και η αγορά μεταχ. ανταλακτικών έχει άφθονες. Αυτά είναι τα πιο βασικά, για να γίνει το αμάξι απλά πιο ασφαλές.
Για να γίνει πραγματικά στριφτερό όμως, θέλει επιπλέον από τα παραπάνω σετ aftermarket αντιστρεπτικές, οπωσδήποτε. Είναι Must οι αντιστρεπτικές σε όλα τα Ε36 που οι ιδιοκτήτες τους ζητάνε πολλά σε απαιτητικές διαδρομές. Οι μαμά, ακόμα και των M Pack, κρίνονται ανεπαρκής για τέτοιες συνθήκες. Οι αντιστρεπτικές εννοείται οτί θα πρέπει να συνδυαστούν με σετ ελατήρια αμορτισέρ ή κάποια ρυθμιζόμενη. Εδώ δεν αναλύω άλλο... περί ορέξεως.
Σε αυτό το σημείο το αμάξι πλεον στρίβει δυνατά, και έχουν μείνει λίγα σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Πλαίσιο και γεωμετρία. Θολόμπαρα εμπρός και x brace θα κάνουν τρομερή διαφορά, μην ξεχνάμε την ηλικία των Ε36 και οτι συνεπάγεται αυτό. Στους εμπρός θόλους καλό θα ήταν να μπουν οι ενισχύσεις των M3 Evo 3.2, και πίσω οι ενισχύσεις των Ζ3 στους θόλους, μια και οι πίσω θόλοι των Ε36 είναι το ευαίσθητο σημείο τους και θέλει προσοχή όταν δουλεύουμε σκληρή ανάρτηση. Επίσης Must κρίνονται οι πίσω βάσεις αμορτισέρ, μια και οι μαμα δεν αντεχουν και πολύ με τέτοια αναρτηση. Το κόστος για πίσω βάσεις, ενισχύσεις εμπρός και πίσω, δεν υπερβαίνει τα 60 ευρώ για καινούρια ανταλακτικά απο οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο. Τέλος και με το πλαίσιο. Αυτό που χρειάζεται το αμάξι για καυλωτές οδηγούς μετά από όλα αυτα είναι αύξηση της camber εμπρός, αν δεν θέλει μετά απο μερικά στριψιματα να δει τα πλαινά των ελαστικών ... εξαφανισμένα. 2,5 μοίρες αρνητικό είναι μια καλή γωνία για αρχή. Τα ανταλακτικά που χρειαζονται για την διόρθωση της camber εμπρός δεν είναι παραπάνω από 20 ευρώ, τα οποία τα αναφέρω σε άλλο thread (camber correction bolt, shim kit). Πίσω δεν χρειάζεται κάποια επέμβαση, αφού με το χαμήλωμα η γωνια πάει σε καλά επίπεδα.
Αν κάποιος κάνει όλα αυτά, τότε θα έχει ένα πραγματικά κολοστημένο Ε36, έτοιμo για οποιαδήποτε εξόρμηση σε track day, και χωρίς να σπάει κόκαλα σε καθημερινή χρήση, αναλόγως των ελατηρίων-αμορτισέρ που θα μπουν.

Nick μιας και αρχίσαμε το θέμα "στήσιμο" θα ήθελα να κάνω κάποιες ερωτήσεις , ελπίζω να μην είμαι off-topic:
1) με offset 35 δεν βγαίνει πολύ έξω ο τροχός με αποτέλεσμα να βρίσκει στα φρύδια των φτερών;φόραγα 40 και ήταν στα όρια. Τώρα φοράω 42 και είμαι εντάξει. Οι μαμα 15άρες είχαν 47!!!
2)Τι εννοείς ενισχύσεις στους θόλους
3)Πίσω βάσεις αμορτισέρ=top mounts? τι προτείνεται για aftermarket αντί για μαμα;
4)Έχεις αυξήσει την κάμπερ; Πως συμπεριφέρεται το τιμόνι στην ευθεία σε πολλά χιλίομετρα με ανωμαλίες, γίνεται νευρικό;

InsaneDriver
02-11-07, 21:11
2)Τι εννοείς ενισχύσεις στους θόλους
3)Πίσω βάσεις αμορτισέρ=top mounts? τι προτείνεται για aftermarket αντί για μαμα;

Υπάρχουν δαχτυλίδια μεταλικά και top mount από το Z3 Μ που ενισχύουν το σημείο επαφής στον θόλο.

Ψάξε στο φόρουμ. Έχει συζητηθεί λεπτομερέστατα.

Nick_compact
03-11-07, 12:42
Nick μιας και αρχίσαμε το θέμα "στήσιμο" θα ήθελα να κάνω κάποιες ερωτήσεις , ελπίζω να μην είμαι off-topic:
1) με offset 35 δεν βγαίνει πολύ έξω ο τροχός με αποτέλεσμα να βρίσκει στα φρύδια των φτερών;φόραγα 40 και ήταν στα όρια. Τώρα φοράω 42 και είμαι εντάξει. Οι μαμα 15άρες είχαν 47!!!
2)Τι εννοείς ενισχύσεις στους θόλους
3)Πίσω βάσεις αμορτισέρ=top mounts? τι προτείνεται για aftermarket αντί για μαμα;
4)Έχεις αυξήσει την κάμπερ; Πως συμπεριφέρεται το τιμόνι στην ευθεία σε πολλά χιλίομετρα με ανωμαλίες, γίνεται νευρικό;

1)Εγώ είχα compact, και τα compact E36 πίσω έχουν πιο "στενούς" θόλους. Τα υπόλοιπα Ε36, αν θυμάμαι καλά, με ζάντα 8*17 και ελαστικό 225 και 215 45 17 δεν βρίσκουν στους θόλους. Ακόμα και το δικό μου, πρόβλημα είχε μόνο όταν το φόρτωνα με 4-5 άτομα, και το είχα και αρκετά χαμηλωμένο. Με την χρήση του 225 45 17 επιβάλλεται να μπει μπροστά το steering angle stop kit που δίνει η BMW, αλλιώς με τέρμα στριμένο το τιμόνι τα ελαστικά ακουμπάνε μέσα. Σε εμένα τουλ. συνέβαινε.
2) Για τους πίσω θόλους υπάρχουν μεταλλικά "πιάτα" τα οποία τα φόραγε η BMW σε όλα τα Ζ3 για να ενισχύσει τους πίσω θόλους. Για τους μπροστά υπάρχουν από το Μ3, απλά θα σηκώσουν το αμάξι όσο είναι το πάχος τους.
3)Ναι πίσω βάσεις αμορτισέρ = top mounts. Οι πιο κοινές λύσεις είναι είτε βάσεις από Ε46 Cabrio/M3 είτε Meyle HD. Βέβαια υπάρχουν και πιο Hardcore λύσεις, αλλά κρίνονται περιττές θα έλεγα.
4)Εγώ δυστυχώς να πρόλαβα να αυξήσω την γωνία camber... Σε άλλα forum όμως, το έχουν κάνει. Αυτό χρειάζεται μόνο αν είσαι σκληρός στρίφτης και το ελαστικό πατάει συνέχεια με το πλαι, που δείχνει οτί η γεωμετρία δεν είναι οτι καλύτερο υπό πίεση. Αν δεν αντιμετωπίζεις τέτοιο πρόβλημα δεν χρειάζεται να επέμβεις.

Τώρα όσον αφορά τα ελαστικά, δεν θεωρώ χαμηλοπρόφιλα τα 225-45-17 ούτε και τα 215-45-17, από την άποψη οτί ακόμα αποροφούν, και ταυτόχρονα είναι άκαμπτα, υπο την προυπόθεση πάντα οτι ο ιδιοκτήτης έχει μεγάλες απαιτήσεις από το στήσιμο του αυτοκινήτου. Με τα 225-45-17 που είχα δεν είχα ποτέ πρόβλημα, αντίθετα με τα 205 60 15 το αμάξι ήταν άθλιο σε συμπεριφορά! Δεν είναι τυχαίο που αυτές οι διαστάσεις φοριούνται από πάρα πολλά αυτοκίνητα. Το 205-55-16 εξακολουθεί να είναι "μπαλόνι". Ιδανικό είναι το 225-45-17 αλλά κόβει αρκετά στα 316i και μακραίνει ελαφρώς το βήμα. Δηλαδή κάτι 206 RC που φοράνε 205-45-17 τι να πουν; Αυτά είναι φλίδες!

InsaneDriver
03-11-07, 14:38
Nick επιμένω και λέω ότι αν βάλεις ένα σκληρό και καλό ελαστικό στην διάσταση 205-55-16 θα καταλάβεις τι εννοώ. Αυτή η διάσταση είναι η entry διάσταση για τα λάστιχα υψηλών επιδόσεων π.χ Bridgestone RE 050 A τα οποία έχει γρανιτένια πλαϊνά.
Έχεις δει εσύ κάτοχο S2000 να παραπονιέται ότι μαγουλιάζει το αμάξι με τις μαμά διαστάσεις; Απλά όλοι πάνε βάζουν 17αρια και 18ρια χαλώντας το στήσιμο επειδή είναι ευθειάκηδες.

Nick_compact
03-11-07, 17:47
Nick επιμένω και λέω ότι αν βάλεις ένα σκληρό και καλό ελαστικό στην διάσταση 205-55-16 θα καταλάβεις τι εννοώ. Αυτή η διάσταση είναι η entry διάσταση για τα λάστιχα υψηλών επιδόσεων π.χ Bridgestone RE 050 A τα οποία έχει γρανιτένια πλαϊνά.
Έχεις δει εσύ κάτοχο S2000 να παραπονιέται ότι μαγουλιάζει το αμάξι με τις μαμά διαστάσεις; Απλά όλοι πάνε βάζουν 17αρια και 18ρια χαλώντας το στήσιμο επειδή είναι ευθειάκηδες.

H εταιρία πάντως έβαλε 17αρια στα facelift S2000. Xάλασε το στήσιμο;
Τα παραλές περί χαμηλοπρόφιλων... Υπάρχουν αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με 205-40-17 από το εργοστάσιο.. Τι να πουν αυτά... Το 205-55-16 υστερεί στο στρίψιμο σε σχέση με το 215-45 ή το 225-45-17 σε κάθε περίπτωση, αυτή είναι η γνώμη μου. Το 225-45-17 είναι ο καλύτερος συμβιβασμός από κάθε άποψη, και μπορεί το 205-55-16 να είναι η αρχική διάσταση σε σπορ ελαστικά, αλλά καμιά εταιριά δεν εξοπλίζει σπορ μοντέλο της με αυτήν την διάσταση.

BMWdakias
03-11-07, 18:12
Λογικα ναι,πρεπει ειναι απο Μ Pack(ετσι το αγορασα).
Τις RD τις εχω δει σε καποια site αλλα δεν μου αρεσει η μπροστα που ειναι μολις 1mm πιο χοντρη απο την δικια μου.
Βεβαια δειχνει να ισσοροπει καλα το εμπρος με το πισω αφου κατεβαζει την διαφορα στα 5mm.

Υπάρχει κάτι σημαντικό που δεν ανέφερε κανείς!
Δε μετράει πάντα το μέγεθος αλλά το τι θές να κάνεις! Πχ αν θες να μπαίνεις στα Μέγαρα σε track-day τοτε ναι κυνήγα κάτι σε 28χλ μποροστά. Άν όμως σε ενδιαφέρει κάτι πιο ήπιο η αν θές ς πχ κολημένη μούρη, η πολύ χοντρή αντιστρεπτική μπροστά θα κάνει το αυτοκίνητο απόλυτο και δε θα σου συγχωρεί λάθη! Αυτό εν ολίγοις σημαίνει πως θα στρίβεις περισσότερο αλλά όταν ξεφύγεις μούτρα μούτρα και πάλι μούτρα!
Άν τώρα πάς σε κάτι πίο ήπιο και ισσοροπημένο τα πράγματα είναι πιο βατά! Δλδ θα σου συγχωρεί και κανα λαθάκι στο στρίψιμο θα μπορείς να κάνεις και κανα παιχνίδι με πολλά χιλιομετράκια κτλπ.
Επίσης όλες αυτές οι αντιστρεπτικές που ανέφερς νομίζω είναι ρυθμιζόμενες που σημαίνει οτι μπορείς να ρυθμίσεις σκληρότητα άρα μη μένεις μόνο στα νούμερα.
Η απόφαση είναι δική σου ;)

Nick_compact
03-11-07, 18:36
Υπάρχει κάτι σημαντικό που δεν ανέφερε κανείς!
Δε μετράει πάντα το μέγεθος αλλά το τι θές να κάνεις! Πχ αν θες να μπαίνεις στα Μέγαρα σε track-day τοτε ναι κυνήγα κάτι σε 28χλ μποροστά. Άν όμως σε ενδιαφέρει κάτι πιο ήπιο η αν θές ς πχ κολημένη μούρη, η πολύ χοντρή αντιστρεπτική μπροστά θα κάνει το αυτοκίνητο απόλυτο και δε θα σου συγχωρεί λάθη! Αυτό εν ολίγοις σημαίνει πως θα στρίβεις περισσότερο αλλά όταν ξεφύγεις μούτρα μούτρα και πάλι μούτρα!
Άν τώρα πάς σε κάτι πίο ήπιο και ισσοροπημένο τα πράγματα είναι πιο βατά! Δλδ θα σου συγχωρεί και κανα λαθάκι στο στρίψιμο θα μπορείς να κάνεις και κανα παιχνίδι με πολλά χιλιομετράκια κτλπ.
Επίσης όλες αυτές οι αντιστρεπτικές που ανέφερς νομίζω είναι ρυθμιζόμενες που σημαίνει οτι μπορείς να ρυθμίσεις σκληρότητα άρα μη μένεις μόνο στα νούμερα.
Η απόφαση είναι δική σου ;)

To aftermarket σετάκι έχει μια "ισοροπία", το ίδιο και οι εργοστακές. Οι aftermarket έχουν άλλη ισοροπία, αλλά σου επιτρέπουν να παίξεις λίγο. Δεν θα βάλει μόνο εμπρός αντιστρεπτική αλλά εμπρός πίσω, και οι ρυθμίσεις επιτρέπουν να παίζεις λίγο με την ισσοροπία (υπερ-υποστροφικό)

billparas
03-11-07, 19:24
Για να μιλήσουμε με part ids,παραθέτω τα links σχετικά με στήσιμο.

Βλέπω λάθος, ή η Μ3 φοράει μπροστά 23mm και πίσω 20; Κάνοντας πιο σκλρό το πίσω πάμε σε υπερστροφικό στήσιμο :love: ,αλλά και σε αυτό χρειάζεται μέτρο
μπροστά αντιστρεπτική από Μ3 Νο 1
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG91&mospid=47433&btnr=31_0267&hg=31&fg=10
πίσω αντιστρεπτική Νο 1
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG91&mospid=47433&btnr=33_0364&hg=33&fg=45
Μήπως η μαμά BMW ξέρει κάτι παραπάνω;Βεβαίως παίζει ρόλο και το μήκος των διαμήκων βραχιόνων αλλάζει η ροπή αντίστασης τελείως, και απότι άκουσα στα '96 + Μ3 είναι μικρότερη , δεν είμαι σίγουρος όμως. Στα 92-95 είναι Φ22,5mm

και συνεχίζω:
πίσω top mounts από Ε46 coupe Νο 7
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BR31&mospid=47603&btnr=33_0841&hg=33&fg=45

ενίσχυση μπροστά θόλων από Μ3 Νο 15 και ενισχυμένα έκκεντρα top mounts No 1
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG91&mospid=47433&btnr=31_0239&hg=31&fg=10

Ενίσχυση πίσω θόλων από Ζ3Μ Νο 16
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CK91&mospid=48084&btnr=33_0459&hg=33&fg=45
αν κι εγώ έχω μπάρα θόλων

manosm3
03-11-07, 19:31
Για να μιλήσουμε με part ids,παραθέτω τα links σχετικά με στήσιμο.

Βλέπω λάθος, ή η Μ3 φοράει μπροστά 23mm και πίσω 20; Κάνοντας πιο σκλρό το πίσω πάμε σε υπερστροφικό στήσιμο :love: ,αλλά και σε αυτό χρειάζεται μέτρο
μπροστά αντιστρεπτική από Μ3 Νο 1


Γιατι νομιζω οτι ισχυει το αντιθετο;

Nick_compact
03-11-07, 19:33
Το πάχος της αντιστρεπτικής της Μ3 E36 δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί είναι εντελώς διαφορετική. Στο Μ3 η αντιστρεπτική πιάνει πάνω στο γόνατο ενώ στα απλά πάνω στο ψαλίδι.
Για να μιλήσουμε με νούμερα, σκέψου οτί η Μ3 Ε46 έχει εμπρός 26mm και η Μ3 CSL 30,8mm... δηλαδή αύξηση 4,8mm εμπρός, και πίσω 21,5 το απλό και 22,5mm το CSL, μόλις 1mm. Βέβαια στην πράξη μόνο υποστροφικό δεν είναι το CSL. Κάτι ξέρει η BMW :)

billparas
03-11-07, 19:36
Nick επιμένω και λέω ότι αν βάλεις ένα σκληρό και καλό ελαστικό στην διάσταση 205-55-16 θα καταλάβεις τι εννοώ. Αυτή η διάσταση είναι η entry διάσταση για τα λάστιχα υψηλών επιδόσεων π.χ Bridgestone RE 050 A τα οποία έχει γρανιτένια πλαϊνά.
Έχεις δει εσύ κάτοχο S2000 να παραπονιέται ότι μαγουλιάζει το αμάξι με τις μαμά διαστάσεις; Απλά όλοι πάνε βάζουν 17αρια και 18ρια χαλώντας το στήσιμο επειδή είναι ευθειάκηδες.

Ποιο ελαστικό σε αυτή τη διάσταση θεωρείτα σκληρό και καλό δηλαδή σκληρά πλαινά για να μή μαγουλίαζει και μαλακό πέλμα ώστε να φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργίας σχετικά γρήγορα; Καλό θα ήταν ένα run-flat αλλά αν δεν έχει το αυτοκίνητο τον ελεγκτικό μηχανισμό από το εργοστάσιο πάμε αλλού.
τώρα είδα ότι είχες αναφέρει τα bridgestone. Άκυρο το ποστ

VanVIC
03-11-07, 20:08
Επιτρέψτε μου μια λίγο άσχετη ερώτηση: Γιατί το Ζ3Μ, μπροστά φοράει αντιστρεπτική 23mm, ενώ το Ζ3 3.0 φοράει 25mm?
Ετσι φαίνεται στο RealOEM.
Μήπως το οτι το Μ έχει αρκετά φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο?
Εχω μπλέχτεί με αυτά που φοράω και αυτά που θέλω να κάνω.

Nick_compact
03-11-07, 20:17
Επιτρέψτε μου μια λίγο άσχετη ερώτηση: Γιατί το Ζ3Μ, μπροστά φοράει αντιστρεπτική 23mm, ενώ το Ζ3 3.0 φοράει 25mm?
Ετσι φαίνεται στο RealOEM.
Μήπως το οτι το Μ έχει αρκετά φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο?
Εχω μπλέχτεί με αυτά που φοράω και αυτά που θέλω να κάνω.

Για τον ίδιο λόγο που ανέφερα παραπάνω για το Μ3 Ε36. Το Ζ3 Μ έχει όλο τον εμπρός άξονα κοινό με το Μ3. Στο δικό σου μπαίνει σετ από Ε36 Compact αν δεν μπορείς να βρεις aftermarket ειδικά για Ζ3.

VanVIC
03-11-07, 20:28
Για τον ίδιο λόγο που ανέφερα παραπάνω για το Μ3 Ε36. Το Ζ3 Μ έχει όλο τον εμπρός άξονα κοινό με το Μ3. Στο δικό σου μπαίνει σετ από Ε36 Compact αν δεν μπορείς να βρεις aftermarket ειδικά για Ζ3.

Εχω ήδη φορέσει πίσω την μεγαλύτερη (απο την εργοστασιακή) αντιστρεπτική της Hartge στην μεσαία ρύθμιση.
Μπροστά μου είπαν (ο αντιπρίσωπος της Hartge) να μην την πειράξω.
Τώρα ετοιμάζομαι να "φουσκώσω" πίσω αλλά Μ.
Επίσης, έχω "πειράξει" το θέμα των ελατηρίων.
Οταν έβαλα τα bilstein, αγόρασα και τα HR τα κόκκινα. Επειδή όμως χαμήλωνε υπεβολικά (για μένα), μπροστά ξαναέβαλα τα εργοστασικά ελατήρια και πίσω τα HR αλλά με προσθήκες 1,5 mm για να μην χαληλώσει πολύ και να μην "σουζάρει" μπροστά.
Οπως άντιλαμβάνεστε, η εργοστασιακή γεωμετρία έχει ... "αλλιωθεί".
Για τα γούστα μου, το αμάξι καλά στρίβει, καλά στέκεται, καλά πάει αλλά μήπως είμαι πολύ λάθος?

Ααα!, ξέχασα, έχουμε και wheel spacers, μπροστά 12mm ανα τροχό (λόγω φρένων) και πίσω 10mm ανα τροχό (για να μην αλλάξει μόνο μπροστά το μετατρόχιο).

Nick_compact
03-11-07, 20:40
Εχω ήδη φορέσει πίσω την μεγαλύτερη (απο την εργοστασιακή) αντιστρεπτική της Hartge στην μεσαία ρύθμιση.
Μπροστά μου είπαν (ο αντιπρίσωπος της Hartge) να μην την πειράξω.
Τώρα ετοιμάζομαι να "φουσκώσω" πίσω αλλά Μ.
Επίσης, έχω "πειράξει" το θέμα των ελατηρίων.
Οταν έβαλα τα bilstein, αγόρασα και τα HR τα κόκκινα. Επειδή όμως χαμήλωνε υπεβολικά (για μένα), μπροστά ξαναέβαλα τα εργοστασικά ελατήρια και πίσω τα HR αλλά με προσθήκες 1,5 mm για να μην χαληλώσει πολύ και να μην "σουζάρει" μπροστά.
Οπως άντιλαμβάνεστε, η εργοστασιακή γεωμετρία έχει ... "αλλιωθεί".
Για τα γούστα μου, το αμάξι καλά στρίβει, καλά στέκεται, καλά πάει αλλά μήπως είμαι πολύ λάθος?

Ααα!, ξέχασα, έχουμε και wheel spacers, μπροστά 12mm ανα τροχό (λόγω φρένων) και πίσω 10mm ανα τροχό (για να μην αλλάξει μόνο μπροστά το μετατρόχιο).

Oι αποστάτες πίσω, αν το φουσκώσεις, δεν χρειάζονται, εφόσον βάλεις ζάντες με κατάληλο offset. Oι πίσω του Ζ3 Μ έχουν Offset 10 αν θυμάμαι καλά. Αν σκοπεύεις να γεμίσεις τα φτερά με πιο χοντρούς αποστάτες, δεν είναι και ότι καλυτερο.
Αν έχεις βάλει μόνο πίσω αντιστρεπτική, δεν είναι καλό. Ξέρεις πόσα χιλιοστά είναι η πίσω που έχεις βάλεις; Η άποψη μου είναι οτί έχεις κάνει αλλαγές στο στήσιμο που είναι λάθος. Έχεις βάλει πίσω σκληρά ελατήρια και χοντρή αντιστρεπτική και μπροστά το έχεις μαμά.
Δοκίμασε κάτι σε Eibach pro kit 30mm, δε νομίζω οτί είναι υπερβολικό.

VanVIC
03-11-07, 20:50
Oι αποστάτες πίσω, αν το φουσκώσεις, δεν χρειάζονται, εφόσον βάλεις ζάντες με κατάληλο offset. Oι πίσω του Ζ3 Μ έχουν Offset 10 αν θυμάμαι καλά. Αν σκοπεύεις να γεμίσεις τα φτερά με πιο χοντρούς αποστάτες, δεν είναι και ότι καλυτερο.
Αν έχεις βάλει μόνο πίσω αντιστρεπτική, δεν είναι καλό. Ξέρεις πόσα χιλιοστά είναι η πίσω που έχεις βάλεις; Η άποψη μου είναι οτί έχεις κάνει αλλαγές στο στήσιμο που είναι λάθος. Έχεις βάλει πίσω σκληρά ελατήρια και χοντρή αντιστρεπτική και μπροστά το έχεις μαμά.
Δοκίμασε κάτι σε Eibach pro kit 30mm, δε νομίζω οτί είναι υπερβολικό.

Νομίζω, ή πίσω hartge είναι 18-20. Μπορεί να κάνω και λάθος. Πρέπει να το κοιτάξω.
Οι ζάντες μου μ'αρέσουν πολύ και δεν θέλω να τις αλλάξω. Μοιραία, πίσω θα μπουν αποστάτες των 25mm ανα τροχό (ή 30mm αν χρειστεί). Εχω ξαναδεί και είναι ΟΚ.
Τα ζαντολάστιχά μου είναι 225-40 18 μπροστά και 255-35-18 πίσω. Οτι και να αλλάξω εκεί, θα αλλάξει το βήμα...

billparas
03-11-07, 20:51
Το πάχος της αντιστρεπτικής της Μ3 E36 δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί είναι εντελώς διαφορετική. Στο Μ3 η αντιστρεπτική πιάνει πάνω στο γόνατο ενώ στα απλά πάνω στο ψαλίδι.
Για να μιλήσουμε με νούμερα, σκέψου οτί η Μ3 Ε46 έχει εμπρός 26mm και η Μ3 CSL 30,8mm... δηλαδή αύξηση 4,8mm εμπρός, και πίσω 21,5 το απλό και 22,5mm το CSL, μόλις 1mm. Βέβαια στην πράξη μόνο υποστροφικό δεν είναι το CSL. Κάτι ξέρει η BMW :)
Μάλλον έκανα λάθος, αλλά εννούσα ότι κάνοντας πολύ απότομο το μπροστά δεν έχει αποτέλεσμα μούτρα, όπως αναφέρθηκε σε άλλο post;

BMWdakias
03-11-07, 21:42
Το πάχος της αντιστρεπτικής της Μ3 E36 δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί είναι εντελώς διαφορετική. Στο Μ3 η αντιστρεπτική πιάνει πάνω στο γόνατο ενώ στα απλά πάνω στο ψαλίδι.
Για να μιλήσουμε με νούμερα, σκέψου οτί η Μ3 Ε46 έχει εμπρός 26mm και η Μ3 CSL 30,8mm... δηλαδή αύξηση 4,8mm εμπρός, και πίσω 21,5 το απλό και 22,5mm το CSL, μόλις 1mm. Βέβαια στην πράξη μόνο υποστροφικό δεν είναι το CSL. Κάτι ξέρει η BMW :)

Και επίσης μη ξεχνάμε το παράγοντα βάρος έτσι! Δλδ άλλο βάρος έχει μπροστά το Μ3 και άλλο το 316-18! Αν έβαζαν 26 η 28χλ μπροστά άντε να βρείς μούρη μετά!!!

Nick_compact
03-11-07, 21:50
Μάλλον έκανα λάθος, αλλά εννούσα ότι κάνοντας πολύ απότομο το μπροστά δεν έχει αποτέλεσμα μούτρα, όπως αναφέρθηκε σε άλλο post;

Θα μπορούσε, ναι, αλλά έχει να κάνει άμεσα και με τα ελατήρια-αμορτισέρ που φοράς. Μεγάλος γρίφος το στήσιμο... Το πιο δύσκολο κομμάτι του αυτοκινήτου. Δεν έχω ακούσει κανέναν να παραπονιέται όταν έβαλε σετάκι με 28αρα εμπρός, ίσα ίσα που όλοι ενθουσιάζονται. Το ότι είναι πιο χοντρή από την εργοστασιακή δε συνεπάγεται αυτόματα οτί το αμάξι θα κάνει μούτρα!

ΒMWdakias, τα 316i M Pack E36 26mm φοράνε εμπρός από την μάνα τους. Το πάχος της αντιστρεπτικής από μόνο του δεν λέει τίποτα, όλος ο συνδυασμός φέρνει αποτελέσματα, και σίγουρα το βάρος είναι ένας σημαντικός παράγοντας!

s42performance
05-11-07, 21:11
Επιτρέψτε μου μια λίγο άσχετη ερώτηση: Γιατί το Ζ3Μ, μπροστά φοράει αντιστρεπτική 23mm, ενώ το Ζ3 3.0 φοράει 25mm?
Ετσι φαίνεται στο RealOEM.
Μήπως το οτι το Μ έχει αρκετά φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο?
Εχω μπλέχτεί με αυτά που φοράω και αυτά που θέλω να κάνω.

Επιδη το Ζ3Μ πιανει πανω στην μπουκαλα και οχι στο ψαλιδι ειναι μακραν καλυτερο στησιμο αν στιριξεις τιν αντριστρεπτικι του μαμα Ζ3 23.5χιλιοστων με τα Links στην μπουκαλα εχεις πιο σφιχτο δεσιμο απο ενα Ζ3Μ που φοραει 23 χιλιοστα εγω φοραω 26 χιλιοστα απο Ε34 και σκευτομαι να δοκιμασω να την στηριξω στην μπουκαλα (φοραω αμορτισερ απο Μ3 Bilsteins Customs) να δω πος θα δουλεψει, πισω εχω το προβλημα σκευτομαι για 20 χιλιοστα απο Μ3 η κατι σε Aftermarket

sakkunen
12-03-08, 17:46
Περίεργο...Η h&r δε δίνει αντιστρεπτικές για το e46 compact.Άραγε κάνουν απο τα υπόλοιπα μοντέλα?Η eibach δίνει ίδιες μπροστά αλλά ντίφερεντ κωδικό πίσω.
:hello:

Nick_compact
12-03-08, 17:54
Nαι η Eibach δίνει ένα πιο "επιθετικό" σετάκι για τα Compact, με πιο παχιά πίσω. Κάνουν οι H&R και σε Compact, όπως και οι Eibach για τα sedan μπαίνουν στο δικό σου.

sakkunen
13-03-08, 08:43
Μάλιστα...κ για να έχω μια εικόνα πως βγαίνει η πίσω αντιστρεπτική?:icon11: