PDA

Επιστροφή στο Forum : τι σημαινει 280* εκκεντροφορος?


argyriskr
27-11-07, 13:44
Παιδια οταν λεμε οτι ο εκκεντροφορος εχει 280* εννοουμε ανοιγμα εισαγωγης?

Strax
27-11-07, 13:50
Όχι εννοούμε μόνο τη διάρκεια του ή αλλιώς για πόσες μοίρες (από τις 360 μοίρες περιστροφής) κρατάει ανοιχτές τις βαλβίδες.

argyriskr
27-11-07, 14:01
μα οταν λεμε 280 μοιρες διαρκεια δεν μπορει να εννοουμε τις μοιρες που ειναι ανοιχτες οι βαλβιδες....!

God
27-11-07, 14:32
μα οταν λεμε 280 μοιρες διαρκεια δεν μπορει να εννοουμε τις μοιρες που ειναι ανοιχτες οι βαλβιδες....!

Φυσικα και μπορουμε. Ο εκκεντροφορος κανει μια στροφη 360 μοιρων. Δηλωνει ποσες μοιρες απο αυτες η βαλβιδα μενει ανοιχτη.

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?p=154859#post154859

argyriskr
27-11-07, 14:33
Για τις βαλβιδες εισαγωγης ισχυουν αυτες οι μοιρες η για τις εξαγωγης?

God
27-11-07, 15:16
Για τις βαλβιδες εισαγωγης ισχυουν αυτες οι μοιρες η για τις εξαγωγης?

Εξαρταται. Αν ο εκκεντροφορος δεν σου δινει αλλο νουμερο και ειναι μονος (και εισαγωγης και εξαγωγης σε 1 εκκεντροφορο) τοτε ισχυουν και για τις 2 συνηθως.

Strax
27-11-07, 15:33
Κάνε και ένα search, έχουν γραφτεί πολλά για το θέμα "εκκεντροφόροι". Η διάρκεια είναι ένα μόνο από τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων που από μόνο του δεν λέει όλη την αλήθεια

325ixE30
27-11-07, 16:03
παιδια να σοβαρευτούμε λίγο...
εντάξει, δεν διεκδικούμε θέση στο τμήμα εξέλιξης κινητήρων της ferrari, αλλά δεν μπορούμε να λέμε ότι :
Όχι εννοούμε μόνο τη διάρκεια του ή αλλιώς για πόσες μοίρες (από τις 360 μοίρες περιστροφής) κρατάει ανοιχτές τις βαλβίδες.

Φυσικα και μπορουμε. Ο εκκεντροφορος κανει μια στροφη 360 μοιρων. Δηλωνει ποσες μοιρες απο αυτες η βαλβιδα μενει ανοιχτη.

δηλαδή σε αυτούς που είναι πάνω από 300 μοίρες δεν κλείνουν ποτέ οι βαλβίδες ????
:rtfm:

God
27-11-07, 16:44
παιδια να σοβαρευτούμε λίγο...

δηλαδή σε αυτούς που είναι πάνω από 300 μοίρες δεν κλείνουν ποτέ οι βαλβίδες ????
:rtfm:

Nα σοβαρευτουμε, αφου δεν ειμαστε σοβαροι.

Ο στροφαλοφορος κανει μια στροφη 360 μοιρων για εισαγωγη και συμπιεση και αλλη μια αλλων τοσων για εκτονωση και εξαγωγη. Οι μοιρες που γραφει ο καθε εκκεντροφορος δηλωνουν ποσες μοιρες στον καθε χρονο η αντιστοιχη βαλβιδα θα μεινει ανοιχτη. Εν ολιγης, ενας εκκεντροφορος 306 μοιρων (μια και το θετεις ως παραδειγμα) θα ανοιξει την βαλβιδα εισαγωγης 306 απο τις 360 μοιρες που θα κανει η στροφη του στροφαλοφορου κατα τον χρονο της εισαγωγης και συμπιεσης, και αντιστοιχα 306 μοιρες την εξαγωγης κατα τον χρονο της καυσης-εξαγωγης.


ΥΓ. Εχεις ενα δικιο, εχω γραψει εκκεντροφορος αντι στροφαλοφορος παραπανω, μαλλον επρεπε να το εξηγησω καλυτερα.

325ixE30
27-11-07, 17:00
Προφανώς εννοείς :
Ο στροφαλοφορος κανει μια στροφη 360 μοιρων για εισαγωγη και συμπιεση και αλλη μια αλλων τοσων για εκτονωση και εξαγωγη. Οι μοιρες που γραφει ο καθε εκκεντροφόρος δηλώνουν πόσες μοίρες στον καθε κύκλο η αντιστοιχη βαλβιδα θα μεινει ανοιχτη. Εν ολιγης, ενας εκκεντροφορος 306 μοιρων (μια και το θετεις ως παραδειγμα) θα ανοιξει την βαλβιδα εισαγωγης 306 απο τις 360 μοιρες που θα κανει η στροφη του στροφαλοφορου κατα τον χρονο της εισαγωγης και συμπιεσης, και αντιστοιχα 306 μοιρες την εξαγωγης κατα τον χρονο της καυσης-εξαγωγης.

όπου ο κύκλος είναι μία πλήρης ακουλουθία διεργασιών στον κινητήρα, και έχει 4 χρόνους για εμάς.

αλλά ακόμα και έτσι είναι ανακριβές, διότι ο εισαγωγής είναι ανοικτός και σε κάποιες μοίρες πέραν των 360 (του στροφαλοφόρου) που είναι για εισαγωγή και συμπίεση, δηλαδή στο τέλος του χρόνου της εξαγωγής. Και το ίδιο ισχύει για τον εξαγωγής που είναι ανοικτός και στο χρόνο της εισαγωγής.

God
27-11-07, 17:15
Προφανώς εννοείς :
Ο στροφαλοφορος κανει μια στροφη 360 μοιρων για εισαγωγη και συμπιεση και αλλη μια αλλων τοσων για εκτονωση και εξαγωγη. Οι μοιρες που γραφει ο καθε εκκεντροφόρος δηλώνουν πόσες μοίρες στον καθε κύκλο η αντιστοιχη βαλβιδα θα μεινει ανοιχτη. Εν ολιγης, ενας εκκεντροφορος 306 μοιρων (μια και το θετεις ως παραδειγμα) θα ανοιξει την βαλβιδα εισαγωγης 306 απο τις 360 μοιρες που θα κανει η στροφη του στροφαλοφορου κατα τον χρονο της εισαγωγης και συμπιεσης, και αντιστοιχα 306 μοιρες την εξαγωγης κατα τον χρονο της καυσης-εξαγωγης.

όπου ο κύκλος είναι μία πλήρης ακουλουθία διεργασιών στον κινητήρα, και έχει 4 χρόνους για εμάς.

αλλά ακόμα και έτσι είναι ανακριβές, διότι ο εισαγωγής είναι ανοικτός και σε κάποιες μοίρες πέραν των 360 (του στροφαλοφόρου) που είναι για εισαγωγή και συμπίεση, δηλαδή στο τέλος του χρόνου της εξαγωγής. Και το ίδιο ισχύει για τον εξαγωγής που είναι ανοικτός και στο χρόνο της εισαγωγής.

Σωστα, δεν αναφερομουν ομως σε χρονο κινητηρα αλλα στον χρονο των 360 μοιρων του στροφαλοφορου, που καθε κυκλος του στροφαλοφορου ειναι 2 χρονοι μαζι και οχι 4. 4 γινονται στις 720 μοιρες σε 4-χρονη μηχανη.

Ανακριβες ειναι γιατι μαλλον σκεφτεσαι οτι οι βαλβιδες ανοιγουν απαραιτητα μεσα στον κυκλο των 360 μοιρων του στροφαλοφορου. Σαφως αυτο δεν ισχυει καθως η βαλβιδα εισαγωγης ανοιγει στο τελος του χρονου της εξαγωγης, δημιουργωντας το λεγομενο 'παλαντζο' και κλεινει οταν το εμβολο εχει ηδη αρχισει ανεβαινει για τον χρονο της συμπιεσης, οπου οταν το εμβολο φτανει στο ΑΝΣ και οι 2 βαλβιδες ειναι κλειστες. Η εξαγωγης απο την σειρα της ανοιγει πριν φτασει το εμβολο στο ΚΝΣ για τον χρονο εξαγωγης (για να μην υπαρχουν αποτομες μειωσεις πιεσης) και κλεινει οταν ηδη εχει ανοιξει η εισαγωγης (παλαντζο). Οι βαλβιδες μενουν ανοιχτες μεσα σε 2 χρονους η καθεμια, και οχι μονο σε 1 χρονο (εκτος βεβαια αν βρεις εκκεντροφορο <180 μοιρων).

Μπακαλικα, η εξαγωγης 'αργει' και η εισαγωγης 'βιαζεται'. Το ολο θεμα ειναι οτι η καθε μια απο αυτες θα μεινει ανοιχτη για Χ μοιρες (306 στο παραδειγμα) απο τις 360 που θα κανει ο στροφαλοφορος. Περα απο εκει απλως κουραζομαστε, δεν παμε για μηχανικοι της ferrari οπως ο ιδιος ειπες.

thanos_1
27-11-07, 17:18
Προφανώς εννοείς :
Ο στροφαλοφορος κανει μια στροφη 360 μοιρων για εισαγωγη και συμπιεση και αλλη μια αλλων τοσων για εκτονωση και εξαγωγη. Οι μοιρες που γραφει ο καθε εκκεντροφόρος δηλώνουν πόσες μοίρες στον καθε κύκλο η αντιστοιχη βαλβιδα θα μεινει ανοιχτη. Εν ολιγης, ενας εκκεντροφορος 306 μοιρων (μια και το θετεις ως παραδειγμα) θα ανοιξει την βαλβιδα εισαγωγης 306 απο τις 360 μοιρες που θα κανει η στροφη του στροφαλοφορου κατα τον χρονο της εισαγωγης και συμπιεσης, και αντιστοιχα 306 μοιρες την εξαγωγης κατα τον χρονο της καυσης-εξαγωγης.

όπου ο κύκλος είναι μία πλήρης ακουλουθία διεργασιών στον κινητήρα, και έχει 4 χρόνους για εμάς.

αλλά ακόμα και έτσι είναι ανακριβές, διότι ο εισαγωγής είναι ανοικτός και σε κάποιες μοίρες πέραν των 360 (του στροφαλοφόρου) που είναι για εισαγωγή και συμπίεση, δηλαδή στο τέλος του χρόνου της εξαγωγής. Και το ίδιο ισχύει για τον εξαγωγής που είναι ανοικτός και στο χρόνο της εισαγωγής.


Ανοικτος περαν των 360???? Τι λετε τωρα? Οταν και οι 2 βαλβιδες ειναι ανοικτες(overlap) αυτο ειναι για 10-35 μοιρες το πολυ.

argyriskr
27-11-07, 17:44
Λοιπον εχετε δικιο... οταν λεει 306 μοιρες εννοει απο τις 360 του στροφαλου... Γιατι αν υπολογισεις οτι η βαλβιδα εισαγωγης ανοιγει λιγο πριν το ΑΝΣ , κανει την εισαγωγη (180 μοιρες) και οι υπολοιπες μοιρες οταν ειναι ανοιχτη η βαλβιδα κατα τη συμπιεση για λιγο... γιατι οταν κανει εισαγωγη το μιγμα αποκτα ταχυτητα και αδρανεια, οταν το πιστονι αρχισει να ανεβενει, ψιλα στον κυλινδρο το μιγμα εξακολουθει να εχει αδρανεια και εισροει στον κυλινδρο. Ετσι αν η βαλβιδα μενει ανοιχτη για λιγο οταν αρχιζει η συμπιεσει προλαβαινει να μπει περισοτερο μιγμα στον κυλινδρο... οποτε ειναι στις 360 του στροφαλου.

325ixE30
28-11-07, 09:28
πάμε από την αρχή

σε 4χρονους κινητήρες ΔΕΝ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ 360 μοίρες στροφάλου, διότι μετά δεν υπάρχει περιοδικότητα, δηλαδή κάθε 360 μοίρες είναι διαφορετικές. Ορίζονται οι 720 μοίρες ως ένας πλήρης κύκλος, και κάθε επόμενες 720 μοίρες είναι ακριβώς ίδιες. Αλλιώς θα μπούσαμε να μιλάμε και για 500 μοίρες στροφάλου, και για 600 και για οτιδήποτε. Οι 720 είναι οι λιγότερες για τις οποίες υπάρχει περιοδικότητα οπότε αυτές χρησιμοποιούμε.

Όταν λοιπόν λέμε ότι ένας εκκεντροφόρος έχει διάρκεια Χ μοίρες, εννοούμε ότι κάθε 720 μοίρες στροφάλου ή αλλιώς ένα πλήρη κύκλο μηχανής ανοίγει την βαλβίδα Χ μοίρες. Και στις αμέσως επόμενες 720 ξανανοίγει το ίδιο, και ξανά, και ξανά. Εάν λέγαμε ότι ανοίγει Χ μοίρες ανά 360, αυτό θα σήμαινε ότι στις αμέσως επόμενες 360 ξανανοίγει, κάτι που δεν ισχύει.

Κατασκευαστικά, το κόψιμο του εκκέντρου, έχει Χ/2 μοίρες, δηλαδή στις 360 μοίρες του εκκέντρου, οι 360-Χ/2 είναι περιφέρεια κύκλου, και το υπόλοιπο Χ/2 είναι η περιοχή που σπρώχνει την βαλβίδα.

God
28-11-07, 11:06
πάμε από την αρχή

σε 4χρονους κινητήρες ΔΕΝ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ 360 μοίρες στροφάλου, διότι μετά δεν υπάρχει περιοδικότητα, δηλαδή κάθε 360 μοίρες είναι διαφορετικές. Ορίζονται οι 720 μοίρες ως ένας πλήρης κύκλος, και κάθε επόμενες 720 μοίρες είναι ακριβώς ίδιες. Αλλιώς θα μπούσαμε να μιλάμε και για 500 μοίρες στροφάλου, και για 600 και για οτιδήποτε. Οι 720 είναι οι λιγότερες για τις οποίες υπάρχει περιοδικότητα οπότε αυτές χρησιμοποιούμε.

Όταν λοιπόν λέμε ότι ένας εκκεντροφόρος έχει διάρκεια Χ μοίρες, εννοούμε ότι κάθε 720 μοίρες στροφάλου ή αλλιώς ένα πλήρη κύκλο μηχανής ανοίγει την βαλβίδα Χ μοίρες. Και στις αμέσως επόμενες 720 ξανανοίγει το ίδιο, και ξανά, και ξανά. Εάν λέγαμε ότι ανοίγει Χ μοίρες ανά 360, αυτό θα σήμαινε ότι στις αμέσως επόμενες 360 ξανανοίγει, κάτι που δεν ισχύει.

Κατασκευαστικά, το κόψιμο του εκκέντρου, έχει Χ/2 μοίρες, δηλαδή στις 360 μοίρες του εκκέντρου, οι 360-Χ/2 είναι περιφέρεια κύκλου, και το υπόλοιπο Χ/2 είναι η περιοχή που σπρώχνει την βαλβίδα.

Βασικα εχω την εντυπωση οτι τωρα απλως πας να 'βγεις απο πανω'. Πρωτη φορα ακουω ανθρωπο να λεει οτι δεν οριζονται 360 μοιρες (μια περιστροφη) αλλα πρεπει σωνει και καλα να τις ορισουμε σαν 720 μοιρες (δυο περιστροφες, ενας χρονος). Δεν μπορουμε να πουμε οτι στην καθε περιστροφη 360 μοιρων η αντιστοιχη βαλβιδα ανοιχει Χ μοιρες, αλλα πρεπει να πουμε οτι σε πληρη κυκλο 720 μοιρων η καθε βαλβιδα θα ανοιξει Χ μοιρες. Δεν ειδα επισης κανενας να γραφει οτι η καθε βαλβιδα ανοιγει ανα 360 μοιρες. Ποιος σου ειπε οτι εμεις πρεπει να τα λεμε οπως ακριβως το βιβλιο που διαβασες εσυ?

Φυσικα και οριζονται 360 μοιρες μιας περιστροφης αφου γινονται και φυσικα μπορω να το εξηγησω ετσι αφου μπορω να το κανω. Και αν και η περιοδικοτητα δεν μας ενδιαφερει εδω (τεχνικη εκθεση θα σου φτιαξουμε?) φυσικα και υπαρχει περιοδικοτητα ανα 360 μοιρες στροφαλου αφου καλυπτει 2 χρονους ακριβως. Και στις 180 μοιρες υπαρχει περιοδικοτητα που παρεπιπτωντως αυτες παιρνουν ως βαση ολοι οι μηχανολογοι σε 4-κυλινδρους κινητηρες (γωνια σφηνωσης, η οποια ειναι η βαση καθε τεχνικης εκθεσης οποιουδηποτε ΜΕΚ και οχι ενας πληρης χρονος γιατι δεν μας νοιαζει τι γινεται μονο στον ΕΝΑ κυλινδρο). Περιοδικοτητα δεν σημαινει οτι οι επομενες 360 μοιρες θα ειναι ακριβως οι ιδιες, αλλα οτι θα υπαρχουν αυτες οι 360 μοιρες σε Χ διαστηματα μεταξυ τους και θα ειναι ιδιες.

Φιλε μου, χαλαρωσε λιγο. Τη μηχανολογια εγω την εχω περασει, δεν με ενδιαφερει και πολυ στο κατω κατω και απλως ζαλιζεις αυτους που κοιτανε για μια απλη εξηγηση. Ο ανθρωπος μια βασικη εξηγηση ζητησε, οχι να του κανουμε την πτυχιακη.