PDA

Επιστροφή στο Forum : EΛΑΦΡΥΤΕΡΟ ΒΟΛΑΝ..Αναλυτικά με νούμερα!


canto
24-01-08, 12:22
GEAR M3 and 3-series "virtual" performance gain-----M5/Z8/540i "virtual" perform. gain:

1st gear 34.6 hp ----------------------------------------------39.4 hp
2nd gear 13.3 hp ----------------------------------------------15.2 hp
3rd gear 6.9 hp ------------------------------------------------7.5 hp
4th gear 4.6 hp ------------------------------------------------4.9 hp
5th gear 3.6 hp ------------------------------------------------3.8 hp
6th gear 3 hp ------------------------------------------------3.1 hp

Oπως ειναι ευρεως γνωστο,επαληθευεται με νουμερα το γεγονος οτι τα ελαφρωμενα βολαν δουλευουν πολυ πιο καλα στις πρωτες σχεσεις με εντυπωσιακα αποτελεσματα αλλα μετα την 3η σχεση η διαφορα,αν και παρουσα, ειναι αμελητεα..

Αναλυτικα εδω:
http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/how_a_lightweight_flywheel_works.htm

Kαι εδω ειναι ολες οι πληροφοριες για το πως βγαινουν αυτα τα νουμερα:
http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/flywheel_mass_calcs.pdf

Sorry για τα αγγλικα,αλλα πριν λιγο το βρηκα και το θεωρω πολυ ενδιαφερον θεμα! Εμενα προσωπικα μου αρεσουν πολυ τα tech θεματακια και το απογευμα θα το ξεκοκκαλισω..;)

shido
24-01-08, 12:33
Χθες μου φορτωθηκαν τα καλουδια μου απο uuc χεχε

βολαν δισκο πλατο και power pulleys νερου και υδραυλικης :)
Θα δουμε στην πραξη εεε ΣΑΝΤΑ φιλε μου??

paris320ci
24-01-08, 16:15
O μηχανικός μου μου λέει ότι όντως υπάρχει αυξημένη ανάπτυξη με ελαφρύ βολάν, αλλά επίσης το αυτοκίνητο θα "κόβει" πιο έυκολα στα ανήφορα.. Ίσως κάποιο σχόλιο?

325ixE30
24-01-08, 16:31
O μηχανικός μου μου λέει ότι όντως υπάρχει αυξημένη ανάπτυξη με ελαφρύ βολάν, αλλά επίσης το αυτοκίνητο θα "κόβει" πιο έυκολα στα ανήφορα.. Ίσως κάποιο σχόλιο?

στα ανήφορα θα κόβει περισσότερο, μόνο εάν και πριν έκοβε
εάν πριν ανάπτυσσε, τώρα θα αναπτύσσει περισσότερο

είναι το αντίθετο που τα ντιζελ, που στις ανηφόρες δεν κολόνουν αλλά ούτε αναπτύσσουν.

spirosg
25-01-08, 12:49
Xμμμμ... άνοιξες τρελό θέμα. Η αλήθεια είναι οτι με απογοήτευσες γιατι την είχα στα σκαριά την κίνηση, αλλα.... να τα βράσω τα 30-40 άλογα στην πρώτη και 15 στη δευτέρα. Απο κει και πέρα τα χρειαζόμαστε.
Πάντως, φίλοι που είχαν Μ3 με βολάν, είχαν πεί οτι είδαν διαφορά σε όλες τις ταχύτητες. Τι παίζει? Δεν μπορεί να κάνει τόσο αισθητή διαφορά μια "εικονική" αύξηση ιπποδύναμης της τάξεως των 3 ίππων σε ένα αμάξι με 300-350 άλογα. Μήπως παίζει κάτι άλλο?

canto
25-01-08, 19:25
Xμμμμ... άνοιξες τρελό θέμα. Η αλήθεια είναι οτι με απογοήτευσες γιατι την είχα στα σκαριά την κίνηση, αλλα.... να τα βράσω τα 30-40 άλογα στην πρώτη και 15 στη δευτέρα. Απο κει και πέρα τα χρειαζόμαστε.
Πάντως, φίλοι που είχαν Μ3 με βολάν, είχαν πεί οτι είδαν διαφορά σε όλες τις ταχύτητες. Τι παίζει? Δεν μπορεί να κάνει τόσο αισθητή διαφορά μια "εικονική" αύξηση ιπποδύναμης της τάξεως των 3 ίππων σε ένα αμάξι με 300-350 άλογα. Μήπως παίζει κάτι άλλο?



Mακαρι να υπηρχε διαφορα σε ολες τις ταχυτητες,αλλα δυστυχως η διαφορα φαινεται κυριως στις 3 πρωτες σχεσεις και ειναι αμελητεα στις 3 επομενες..
π.χ. Εχουμε μια πετρα βαρους 150 κιλων και θελουμε να την ανασηκωσουμε,εστω λιγακι..
Βαζουμε απο κατω μια μακρια σιδεροβεργα με γωνια και την πιανουμε απο την ακρη..Παρατηρουμε οτι η πετρα ανακινειται..Οσο πλησιαζουμε προς την πετρα(πιανουμε την βεργα πιο κοντα στην πετρα)γινεται ολο και πιο δυσκολο να ανακινησουμε την πετρα..
Καπως ετσι δουλευει και ενα σασμαν..ΑΝ θεωρησουμε οτι η ακρη της βεργας ειναι η 1η ταχυτητα και οσο πλησιαζουμε προς την πετρα ειναι η 2η,η 3η κλπ..γινεται κατανοητο οτι με την 1η η πετρα φαινεται πιο ελαφρια και μπορουμε να την ανακινησουμε..με την 2η γινεται λιγο πιο δυσκολο κλπ...
Ειναι δεδομενο οτι η επιταχυνση ενος οχηματος πεφτει οσο ανεβαινουν οι ταχυτητες και για αυτο το λογο ενα ελαφρωμενο βολαν δειχνει τα δοντια του στις πρωτες σχεσεις...
Οσο για αυτο που λες φιλε μου,οτι φαινεται η διαφορα σε ολες τις ταχυτητες,εχω να πω οτι σαν αισθηση ειναι πολυ πιθανον να το νιωθεις αυτο αλλα δεν θα φανει σε νουμερα..
:)
Για αυτο το λογο το ελαφρυτερο βολαν δεν αυξανει καθολου την τελικη ταχυτητα αφου ειδικα στην τελευταια σχεση ενος αυτοκινητου η διαφορα ειναι μηδενικη..

Βασικο πλεονεκτημα του ελαφρυτερου βολαν σε ολες τις ταχυτητες ειναι το λεγομενο rev-matching,ειδικα αν το αυτοκινητο εχει πανω κανενα τριφτερο-εξαφτερο δισκο!Το μειωμενο βαρος του βοηθαει στον αμεσο συγχρονισμο στα κατεβασματα και εξαλειφει σκορτσαρισματα..

EVANGELOS
25-01-08, 21:14
GEAR M3 and 3-series "virtual" performance gain-----M5/Z8/540i "virtual" perform. gain:

1st gear 34.6 hp ----------------------------------------------39.4 hp
2nd gear 13.3 hp ----------------------------------------------15.2 hp
3rd gear 6.9 hp ------------------------------------------------7.5 hp
4th gear 4.6 hp ------------------------------------------------4.9 hp
5th gear 3.6 hp ------------------------------------------------3.8 hp
6th gear 3 hp ------------------------------------------------3.1 hp



όχι hp ρε .... απομείωση βάρους .... εννοεί ... απλά με αναλογία 10 lbs/hp κάνει τα κιλά ισχύ ....


Δηλαδή ....

Αν ελαφρώσω το βολάν (ή το δίσκο ή το πλατώ ή γενικά κάτι από τα τρία) κατά χ κιλά (ή lb που αναφέρει η UUC) πόσα κιλά ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ είναι σα να ελαφρώνω το αμάξι ....

Αυτό που εννοεί είναι ότι η μάζα στο περιστρεφόμενο μέρος του συστήματος βολάν-δίσκος-πλατώ ισοδυναμεί με ΠΟΛΥ μεγαλύτερη μάζα ....

Η μάζα αυτή (προσομοιόυμενη μάζα) για όσους δεν έχουν ευχαίρια με τυπολόγια , αρχή διατήρησης ενέργειας και φυσική απλά τι είναι ????

Είναι η επιπλέον μάζα που καλέιται να σπρώξει το μοτέρ για κάθε κίλο που ζυγίζει το σύστημα βολάν - δίσκος - πλατώ ...

η καλύτερα για κάθε κιλό ανα τετραγωνικό μέτρο (ροπή αδράνειας) του συστήματος βολάν - δίσκος - πλατώ

Έτσι ένας απλός τύπος να θυμούνται όλοι είναι

Επιπλέον ισοδύναμη μάζα στο όχημα = msim

Ροπή αδράνειας συστήματος = J

Σχέση μείωσης (π.χ. 1ης , 2ας κλπ) επί σχέση διαφορικού = u

Aκτίνα τροχού = r

msim = J * u^2/r^2

Συμπεράσματα ...

π.χ. Στο ίδιο αμάξι ΜΕΙΩΝΩ τη μάζα του βολάν (κρατώντας το ίδιο σχήμα ) .... το J ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ και άρα η ΕΠΙΠΛΕΟΝ μάζα που οφείλεται στο βολάν ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ...

Στο Μ3 ας πούμε στην 1η έχουμε

u=15.30 (=4.23*3.62)

r= 0.3309 m (255/40/18)

Jμαμά=0.5*Mo*r^2 = 0.5*13.154*0.144^2 = 0.137 kgm^2

Jaftermarket=0.5*5.216*0.144^2 = 0.054 kgm^2

msim-μαμά = 291.57 kg

msim-aftermarket = 115.62 kg

AΡΑ ... ΕΛΑΦΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΒΟΛΑΝ ΚΑΤΑ 7.94 κιλά

ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΕΛΑΦΡΩΣΑ ΤΟ Μ3 (στην 1η) ΚΑΤΑ 176 κιλα

Tα ίδια στη 2α δίνουν ΊΣΟΔΥΝΑΜΟ ΕΛΑΦΡΩΜΑ 63 kg

Tα ίδια στη 5η δίνουν ΊΣΟΔΥΝΑΜΟ ΕΛΑΦΡΩΜΑ 9.85 kg

Ακόμα πιό εντυπωσιακά αποτελέσματα έχει αν μειώσεις τη διάμετρο του βολάν ή του δίσκου ... ας πούμε αλλάζωντας ΜΟΝΟ το δίσκο από 240μμ σε 184 μμ (αγωνιστικό 2-δισκο sachs) και ελαφρώνοντας το σύστημα δίσκο πλατώ από 7.34 σε 4.6 κιλά γλυτώνω στην 1η ... 64 κιλά ... τα οποία πάνε ΕΠΙΠΛΕΟΝ σο ισοδύναμο ελάφρωμα από το βολάν ....


Παρεπιπτόντως η UUC στο Pdf χρησιμοποιεί στοιχεία από Μ3 Ε36 (17 άρες ζάντες και τελική σχέση 3.25 ....)


Επιπλέον συμπέρασμα ....


Κονταίνοντας το διαφορικό είναι σα να ΑΥΞΑΝΕΙΣ ΤΟ ισοδύναμο βάρος που οφείλεται στο βολάν ...

Επιπλεόν αν ελαφρώσεις το βολάν σε αμάξι με κοντύτερο διαφορικό η μείωση ισοδύναμου βάρους είναι μεγαλύτερη .... ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ... πάντα

Παραθέτω τα στοιχεία για το δικό μου Μ3 με διαφορικό 3.91 και ακτίνα τροχού 0.3208 (268/30/19)

ΕΛΑΦΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΒΟΛΑΝ ΚΑΤΑ 7.94 κιλά

ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΕΛΑΦΡΩΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΜΑ Μ3

στην 1η κατα 148 κιλα

στη 2α δίνουν ΊΣΟΔΥΝΑΜΟ ΕΛΑΦΡΩΜΑ 53 kg

στη 5η δίνουν ΊΣΟΔΥΝΑΜΟ ΕΛΑΦΡΩΜΑ 8.3 kg

ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΕΛΑΦΡΩΣΑ ΑΠΟ Μ3 με ίδιο διαφορικό 3.91

στην 1η κατα 218 κιλα

στη 2α δίνουν ΊΣΟΔΥΝΑΜΟ ΕΛΑΦΡΩΜΑ 78 kg

στη 5η δίνουν ΊΣΟΔΥΝΑΜΟ ΕΛΑΦΡΩΜΑ 12.26 kg

Strax
26-01-08, 10:40
Έγραψες πάλι!
Άρα αν κοντύνεις διαφορικό και ελαφρώσεις βολάν, πετυχαίνεις ουσιαστικά μεγένθυση των μεμονωμένων επιπτώσεων των δύο μπαξιμάτων.

SUPERCHARGER
26-01-08, 11:28
Ο Ευαγγελος με καλυψε πληρως και τα ειπε πολυ σωστα.

Οποιαδηποτε περιστρεφομενη μαζα και να ελαφρωσεις πανω στο αυτοκινητο, εχει αυτο το αποτελεσμα.
Το ιδιο ισχυει ακομα και για τις ζαντες.
Παραδειγμα:
Mitsubishi Evo 6 σε πιστα με μαμα ζαντες και λαστιχα εκανε το γυρο σε 1' και 45''.
Βγηκε και του εβαλαν ζαντες 1 κιλο ελαφρυτερες η καθε μια (WORK) με τα λαστιχα που φορουσε και πριν (τα αβγαλαν απο τις αλλες ζαντες και τα εβαλαν στις καινουριες).
Εκανε το γυρο σε 1' και 43,5''. Παντα με τον ιδιο οδηγο και την ιδια ποσοτητα καυσιμου.
Επισης, στο τεστ φρεναρισματος ειχε κερδισει 3 μετρα αποσταση.
Τα συμπερασματα δικα σας.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΡΑΓΑΖΗΣ
26-01-08, 13:00
Μπράβο στο EVANGELO για αυτά που έγραψε ανεβάζει το επίπεδο σε άλλο ύψους και μήκος των απόψεων περί αυτοκινήτου είναι ότι πρέπει για ένα bmwδακια με άποψη και γνώση σε αυτό που κάνει και το γιατί το κάνει, χαίρομαι να διαβάζω τέτοιες απαντήσεις που να έχουν μέσα τους υπόβαθρο μελέτης……

stefos
26-01-08, 14:31
Επιπλέον συμπέρασμα ....


Κονταίνοντας το διαφορικό είναι σα να ΑΥΞΑΝΕΙΣ ΤΟ ισοδύναμο βάρος που οφείλεται στο βολάν ...

Επιπλεόν αν ελαφρώσεις το βολάν σε αμάξι με κοντύτερο διαφορικό η μείωση ισοδύναμου βάρους είναι μεγαλύτερη .... ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ... πάντα



Ρε συ Βαγγέλη θες να το εξηγήσεις λιγο παραπάνω αυτό που λες για το διαφορικό...πως είναι δυνατον κονταίνοντας το βήμα να αυξάνεις το βάρος? κάτι δεν έχω καταλάβει καλά μου φαίνεται...

spirosg
26-01-08, 14:35
Ωραίος Βαγγέλη. Α Ψ Ο Γ Η η ανάλυση. Ευχαριστούμε.

oldcarskickass
26-01-08, 14:35
Ρε συ Βαγγέλη θες να το εξηγήσεις λιγο παραπάνω αυτό που λες για το διαφορικό...πως είναι δυνατον κονταίνοντας το βήμα να αυξάνεις το βάρος? κάτι δεν έχω καταλάβει καλά μου φαίνεται...
Αν κατάλαβα καλά μιλάει για αύξηση της τιμής μείωσης της ισοδύναμης μάζας.

Δλδ κονταίνοντας το diff είναι σα να μειώνεις κι άλλο το βάρος του βολάν.

Με κάθε επιφύλαξη πάντα.

nikos1400
26-01-08, 15:57
Οπότε στην "ουσια" τωρα...:D
Γιατι να ΜΗΝ ελαφρωσουμε τα (απο οτι φαινεται) βαρια βολαν μας ?
Ποιοι το εχετε ηδη κανει, που και ποσο ???:confused:

Στο δικο μου διλιτρο Μ50 το καταλαβα (και με ψιλοεκνευριζει) απο τις αρχες.
:feedback:

EVANGELOS
26-01-08, 19:13
Δεν καταλάβατε ρε boys ...

Κονταίνοντας το διαφορικό ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΙΟ ΒΑΡΥ ΒΟΛΑΝ ...

Παραθέτω πάλι τα στοιχεία ...

Μαμά Μ3 με Μ3 με μόνο ελαφρωμένο βολάν

κερδίζω στην 1η ισοδύναμο βάρος 176 kg

κερδίζω στην 2a ισοδύναμο βάρος 63 kg

κερδίζω στην 5η ισοδύναμο βάρος 9.85 kg

Μαμά Μ3 με Μ3 με KONTO διαφορικό και ελαφρωμένο βολάν

κερδίζω στην 1η ισοδύναμο βάρος 148 kg

κερδίζω στην 2a ισοδύναμο βάρος 53 kg

κερδίζω στην 5η ισοδύναμο βάρος 8.3 kg

Άρα με το κοντό "κέρδισα" ΛΙΓΟΤΕΡΑ κιλά ...

Για να το εξηγήσω καλύτερα ... όσο πιο χαμηλή σχέση - κοντό διαφορικό έχω ΤΟΣΟ περισσότερο είναι το ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ βάρος του βολάν ...

Άρα κονταίνοντας το διαφορικό είναι σα να έχω ΠΙΟ ΒΑΡΥ βολάν ...


Από την άλλη αν συγκρίνω 2 Μ3 και τα δύο με κοντό διαφορικό το να ελαφρώσω ΣΤΟ ΕΝΑ το βολάν έχει πολλαπλάσιο όφελος ...


Μ3 με κοντό διαφορικό με Μ3 με κοντό διαφορικό ΚΑΙ ελαφρωμένο βολάν

κερδίζω στην 1η ισοδύναμο βάρος 218 kg

κερδίζω στην 2a ισοδύναμο βάρος 78 kg

κερδίζω στην 5η ισοδύναμο βάρος 12.26 kg

Επαναλαμβάνω

ΤΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΒΑΡΟΣ ΕΝΟΣ ΒΟΛΑΝ ΕΙΝΑΙ :

mισοδύναμο= J x u^2/r^2

Άρα ....

όσο πιό μεγάλη αδράνεια (Jβολάν=0.5 x mβολάν x rβολάν^2) έχει το βολάν τόσο μεγαλύτερη η ισοδύναμη μάζα του βολάν

όσο πιό "κοντή" η σχέση ή το διαφορικό (u=σχέση x διαφορικό) τόσο μεγαλύτερη η ισοδύναμη μάζα του βολάν

όσο πιό μικρή η ακτίνα του τροχου (r) τόσο μεγαλύτερη η ισοδύναμη μάζα του βολάν


Kατά συνέπεια

Αν σε ένα αμάξι ελαφρώσω το βολάν και αφήσω το διαφορικό ίδιο ΚΕΡΔΙΖΩ σε ισοδύναμο βάρος βολάν ανάλογα με τη σχέση

Αν σε ένα αμάξι κοντύνω το διαφορικό και αφήσω το βολάν ίδιο ΧΑΝΩ σε ισοδύναμο βάρος βολάν ανάλογα με τη σχέση

Αν σε ένα αμάξι κοντύνω το διαφορικό ΚΑΙ ελαφρώσω το βολάν ανάλογα κερδίζω λιγότερο ή χάνω λιγότερο σε ισοδύναμο βάρος βολάν ανάλογα με τη σχέση - αφού το κόντυμα του διαφορικού αναιρεί σε ένα ποσοστό το ελάφρωμα του βολάν.

stefos
26-01-08, 20:17
Κονταίνοντας το διαφορικό ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΙΟ ΒΑΡΥ ΒΟΛΑΝ ...



Αν δεν μου το έλεγε καποιος πάντως, θα μάντευα το αντίστροφο...δηλαδή κοντένοντας το διαφορικο οτι είναι σαν να ελαφρώνεις το βολάν...πώς έξηγείται διαφορετικά ότι ο κινητήρας ανεβάζει πιο γρήγορα στροφές? Πως είναι δυνατόν το βαρύτερο βολάν να επιτρέπει καλύτερο στροφάρισμα?:nixweiss:

Strax
28-01-08, 08:32
Θα κάνω μια απόπειρα απλής μπακαλίστικης εξήγησης μήπως μπορέσω και βοηθήσω στην κατανόηση.

Συμφωνούμε όλοι ότι όσο πιο κοντή είναι μια σχέση τόσο μεγαλύτερη επίδραση έχει και το ελάφρωμα του βολάν. Για αυτό, όπως βλέπουμε και από τα στοιχεία του Βαγγέλη, το ελάφρωμα του βολάν έχει μεγαλύτερο όφελος στην πρώτη ταχύτητα, λιγότερη στη δευτέρα κοκ.

Τώρα αν κοντύνουμε σε ένα αυτοκίνητο το διαφορικό, αυτό που έχουμε πετύχει ουσιαστικά είναι να κοντύνουμε ΟΛΕΣ τις σχέσεις. Άρα σύμφωνα με την παραπάνω παραδοχή μας, αν ελαφρύνουμε τώρα το βολάν θα κερδίσουμε ακόμα περισσότερο σε σχέση με αυτό που θα κερδίσαμε με το μαμά διαφορικό.

shido
28-01-08, 08:44
Παντως εγω σημερα τα περιμενω,μολις μπουν και στρωθουν τα κινητο μου δυναμομετρο και φιλος (Σαντο) θα μας πει και δειξει διαφορες:)

takism3
28-01-08, 09:41
εχω ακουσει παντως οτι το ελαφρωμενο βολαν ειναι λιγο επικινδυνο ιδιως αν χασεις αλλαγη ταχυτητας,υπαρχει πιθανοτητα να κολλησει το μοτερ γιατι θα υπερβει τις στροφες του κοφτη κατα πολυ...να απαντησει καποιος που ξερει αν ισχυει κατι τετοιο.φιλε evangelos
τι διαφορα εχεις με ενα μ3 με το ιδιο διαφορικο με εσενα,αν το εχεις μετρησει.ευαριστω...

shido
28-01-08, 09:43
Ακομη και αν γινεται κατι τετοιο πως θα υπερβει τις στροφες του κοφτη εφοσον υπαρχει κοφτης?Με μπερδεψες τωρα

takism3
28-01-08, 09:58
ο κοφτης λειτουργει στο γκαζι,μιλαμε για τη στιγμη που κανεις την αλλαγη και εχεις αφησει το γκαζι και λογω που ειναι ελαφρυ το βολαν στροφαρει ο κινητηρας μονοσ του. μιλαμε παντα οταν κανεις οριακες αλλαγες π.χ σε μια κοντρα..

nikos1400
28-01-08, 10:34
Εμενα πως μου φαινεται οτι λογω βαρυ βολαν συνεχιζει ο κινητηρας με την ιδια "φόρα" ?
Δηλαδη με το βαρυ βολαν ΔΕΝ κατεβαινουν ευκολα οι στροφες, και οταν του "κατσεις" την επομενη ταχυτητα εχει παραπανω στροφες αποτι θα'θελες.

EVANGELOS
29-01-08, 01:18
ο κοφτης λειτουργει στο γκαζι,μιλαμε για τη στιγμη που κανεις την αλλαγη και εχεις αφησει το γκαζι και λογω που ειναι ελαφρυ το βολαν στροφαρει ο κινητηρας μονοσ του. μιλαμε παντα οταν κανεις οριακες αλλαγες π.χ σε μια κοντρα..

Φίλε Τάκη εννοείς ας πούμε αντί για 4η να βάλεις 2α ????

Στην περίπτωση αυτή οι στροφές που θα ανεβάσει το μοτέρ αφού ο κόφτης που επί της ουσίας κόβει την παροχή στα μπέκ δε θα μπορεί να κάνει ΤΙΠΟΤΑ) έχουν να κάνουν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με την ταχύτητά σου και την σχέση στο κιβώτιο...

Παράδειγμα :

Eίσαι με τελειωμένη τρίτη σε μαμά Μ3 Ε46 άρα έχεις στις 8000 165 km/h ... αν κουμπώσεις 2α αντί για 4η το μοτέρ υα ανεβάσει τόσες στροφές ώστε να "πιάσει" 165 km/h με 2α.

Και επειδή η αναλογία 2α/3η είναι 2.53/1.669 = 1.52

Οι στροφές θα πάνε 1.52*8000 = 12.160 .... ΚΑΛΗ ΦΑΣΗ

Το βολάν και το διαφορικό ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ ... στην περίπτωση αυτή πάντα θα ανεβαίνουν οι στροφές κατά ένα ΙΔΙΟ ποσοστό.


Αν εννοείς να αφήσεις γκάζι ΜΕ ΠΑΤΗΜΕΝΟ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ τότε λογικά θα πέσουν οι στροφές ...

Υπάρχει πάντως η περίπτωση να στροφάρει με πατημένο συμπλέκτη και χωρίς γκάζι "ψιλοακατάσχετα" ένα πολύ ελαφρύ βολάν αλλά δύσκολο να σου δημιουργήσει πρόβλημα.

Πάντως είναι καλύτερο αν ΔΕΝ κουμπώσει η σχέση να ρολάρεις με νεκρά παρά με πατημένο συμπλέκτη , ώστε να έχεις μεγαλύτερη περιστρεφόμενη μάζα και να μη κινδυνεύεις από αυτό που λες ...

takism3
29-01-08, 18:14
οχι δε λεω αντι για τεταρτη να βαλεις 2α τοτε και μαμα βολαν να εχεις αν ειναι να γινει ζημια θα γινει.λεω οτι λογω που ειναι ελαφρυ το βολαν θα στροφαρει πιο γρηγορα και πιο ευλολα και αφου εισαι πανω στην αλλαγη κοντα7600-7800 στροφες(μιλαμε παντα για 1η-2α που ειναι δυνατες και γρηγορες) και δε κουμπωσεις ταχυτητα ,λογω αδρανειας και λιγοτερου βαρους θα στροφαρει ο κινητηρας απο μονοσ του παραπανω απο το κανονικο..πιστευω να καταλαβες.σαν να στροφαρεις με το χερι μια ροδα πολυ ελαφρια και με το που την αφησεις να παρει λιγη ταχυτητα παραπανω,στιγμιαια βεβαια..μου το εχει πει ειδικος αυτο γι ςυτο ρωταω απο αυτους που το χρισιμοποιουν τι ξερουν.διαφορες δε μου ειπες evangelos..αν
θες στειλε μου με π.μ. ευχαριστω..

oldcarskickass
29-01-08, 19:43
οχι δε λεω αντι για τεταρτη να βαλεις 2α τοτε και μαμα βολαν να εχεις αν ειναι να γινει ζημια θα γινει.λεω οτι λογω που ειναι ελαφρυ το βολαν θα στροφαρει πιο γρηγορα και πιο ευλολα και αφου εισαι πανω στην αλλαγη κοντα7600-7800 στροφες(μιλαμε παντα για 1η-2α που ειναι δυνατες και γρηγορες) και δε κουμπωσεις ταχυτητα ,λογω αδρανειας και λιγοτερου βαρους θα στροφαρει ο κινητηρας απο μονοσ του παραπανω απο το κανονικο..πιστευω να καταλαβες.σαν να στροφαρεις με το χερι μια ροδα πολυ ελαφρια και με το που την αφησεις να παρει λιγη ταχυτητα παραπανω,στιγμιαια βεβαια..μου το εχει πει ειδικος αυτο γι ςυτο ρωταω απο αυτους που το χρισιμοποιουν τι ξερουν.διαφορες δε μου ειπες evangelos..αν
θες στειλε μου με π.μ. ευχαριστω..

ΧΧΜΜΜ συγνώμη κιόλας αλλά ο ειδικός μήπως έχει κολλήσει στο 60;

Για να γίνει αυτό που λες πάει να πει ότι ο εγκέφαλος δε θα << δει >> την επιτάχυνση του μοτέρ ώστε να μην κόψει ρεύμα - καύσιμο (δλδ να << μπει >> ο κόφτης που λέμε), αυτό φίλε μου δε γινόνταν ούτε στα Ε30, που οι εγκέφαλοι και η επεξεργαστική ισχύς τους είναι απλά μηδαμινή μπροστά στους σύγχρονους και δη Μ3.

Τώρα αν εννοείς ο οδηγός αφήσει γκάζι και να επιταχύνει το μοτέρ μόνο του πάνω από τον κόφτη, ή γενικά να ανεβάσει στροφές πέρα από εκεί που άφησε γκάζι ο γκαζιάρης,(λόγω μειωμένης αδράνειας κινούμενων μερών) θα ήταν απλά μια καινοτομία στους νόμους της φυσικής.

canto
29-01-08, 21:47
Eισαι απιστευτος Βαγγελη!!!:rockon:
Εχω να μελετησω τωρα..