PDA

Επιστροφή στο Forum : παραπανω λαδι


DASMANIA
11-02-08, 21:59
πριν μια εβδομαδα εκανα αλλαγη λαδιων σε ενα φιλο μου σε βενζιναδικο.
η αλλαγη εγινε με αναρωφηση απο τον μετριτη του λαδιου.
το λαδι που εβαλα ειναι ενα motorkote 4L 10-40 (εχει και αντιτριβιτικο μεσα)
το θεμα ειναι οτι μπηκε παραπανο λαδι απο το οριο (καμια 200 γραμμαρια)
το αμαξι δεν ακουγεται καλα, ακουγετε σαν να ειναι πιο στεγνο, η το λαδι να ειναι πολυ πιο χονδρο (20-50)
τι παιζει?

s_goudis
11-02-08, 22:12
Τα 200ml παραπάνω που έβαλες δεν ευθύνονται στη δυσλειτουργία του κινητήρα που εντόπισες. Στην χειρότερη περίπτωση αυτά τα 200ml να καούν μέσω των αναθυμιάσεων από τον κινητήρα. Έχεις ξανατοποθετήσει το συγκεκριμένο λιπάντικο ή είναι η πρώτη φορά?

DASMANIA
11-02-08, 22:14
το ειχα βαλει πιο παλια σε 15-50 , το φιλτρο δεν το αλλαξα τωρα , το εχω επανω περιπου 5000 χιλ

s_goudis
11-02-08, 22:16
Σε τι μάρκα αυτοκίνητο έβαλες το συγκεκριμένο λάδι? Πριν τι τυπο λαδιού είχε?

DASMANIA
11-02-08, 22:27
παντα για το Ε36 4κυλινδρο

15-50 εβαζε ο σπανος που το πηγενα. αλλα μετα που το εψαξα βαζω 10-40 .
μαλιστα η συγκεκριμενη αλλαγη του 15-50 ηταν και η τελευτεα που εκανα σε αυτην την διασταση.

InsaneDriver
11-02-08, 22:31
Η βελόνα που μετράς την ποσότητα δείχνει παραπάνω από το max δηλαδή.

Παραπάνω λάδι είναι επικίνδυνο στα μεγάλα φορτία να το ξέρεις. Μπορεί να κόψεις βαλβίδα κτλπ

DASMANIA
11-02-08, 22:33
και πως θα το βγαλω?

InsaneDriver
11-02-08, 22:34
Θα πας στον φιλο σου να σου βγάλει με τον αναροφητήρα τόση ποσότητα ώστε ο δείκτης ένδειξης να είναι μέχρι το max...

DASMANIA
11-02-08, 22:35
μεχρι τοτε να πηγενω σε χαμιλες στροφες?

s_goudis
11-02-08, 22:38
Ηρεμήστε! Τα 200 ml παραπάνω είναι ελάχιστη ποσότητα

DASMANIA
11-02-08, 22:42
κοιτα το λαδι ειναι στο μαχ και 4-5 χιλιοστα (μισο εκατοστο) πιο πανο.
υποθετο 200μλ δεν ξερω.
αλλα το ψιλοκροταλισμα απο εκει ειναι?

s_goudis
11-02-08, 22:49
Το κροτάλισμα δεν έχει σχέση με την ποσότητα του λαδιού. Θα ήταν πιο λογικό το κροτάλισμα να προέρχεται από την ποιότητα του λαδιού. Ρε c το μοτορκοτε είναι αμερικάνικο! Γιατί δεν βάζεις ένα castrol να έχεισ το κεφάλι σου ήσυχο. Εγώ έχω ένα 2002 και απο τοτε η ΒMW τόνιζε με μεγάλα γράμματα "BMW recommends Castrol".Πάντως τα 200ml παραπάνω δεν προκαλούν κροτάλισμα

s_goudis
11-02-08, 22:51
Προς θεού δεν έχω κατι με τα αμερικάνικα προιόντα! και του αμερικανούς απλά θέλω να πω ότι το συγκεκριμένου λιπαντικο μπορεί να είναι εκτός των προδιαγραφών του κατασκευαστή εξαιτίασ του ότι είναι αμερικάνικο και ο κατασκευαστής Ευρωπαίος!

DASMANIA
11-02-08, 22:57
Προς θεού δεν έχω κατι με τα αμερικάνικα προιόντα! και του αμερικανούς απλά θέλω να πω ότι το συγκεκριμένου λιπαντικο μπορεί να είναι εκτός των προδιαγραφών του κατασκευαστή εξαιτίασ του ότι είναι αμερικάνικο και ο κατασκευαστής Ευρωπαίος!

τι εγινε φοβασε μην σε βομβαρδισουν (πλακα κανω)!!!!!!!!!!!!!!

η μαμακια ειναι οτι εβαλα ολο το 4κιλο (αν και κανονικα τοσο πρεπει να περνει απο οτι ξερω)

ευχαριστω

s_goudis
11-02-08, 23:04
Επειδή εδώ και αρκετό καιρό αλλάζω τα λάδια μόνος η σωστή διαδικασία είναι να βαλείς μισό λίτρο λιγότερο απο αυτό που χωράει ο κινητήρας, εν συνεχεία να θέσεις τον κινητήρα σε λειτουργία και μόλις σβήσει το κόκκινο λαμπάκι του λαδιού να κλείσεις τον κινητήρα και να μετρήσεις τη στάθμη και να συμπληρώσεις ανάλογα. Παρ όλα αυτά σου τονίζω ότι δεν πρέπει να ανησυχείς για την ποσότητα των επιπλέον 200ml αλλά για το αν το συγκεκριμένο λάδι κάνει για τον κινητήρα σου

DASMANIA
11-02-08, 23:05
ευχαριστω πολυ παιδια

s_goudis
11-02-08, 23:06
Την Αγάπη Μας

gkaos
12-02-08, 09:43
4κ με φιλτρο περνει.εσυ δε το αλλαξες αρα..3.6-3.8 περιπου επρεπε να βαλεις.Λιγο παραπανω εβαλες,δεν εχεις προβλημα

panagos_77
23-02-08, 01:14
Επειδή εδώ και αρκετό καιρό αλλάζω τα λάδια μόνος η σωστή διαδικασία είναι να βαλείς μισό λίτρο λιγότερο απο αυτό που χωράει ο κινητήρας, εν συνεχεία να θέσεις τον κινητήρα σε λειτουργία και μόλις σβήσει το κόκκινο λαμπάκι του λαδιού να κλείσεις τον κινητήρα και να μετρήσεις τη στάθμη και να συμπληρώσεις ανάλογα. Παρ όλα αυτά σου τονίζω ότι δεν πρέπει να ανησυχείς για την ποσότητα των επιπλέον 200ml αλλά για το αν το συγκεκριμένο λάδι κάνει για τον κινητήρα σου

Σωστός ο φίλος!

Μισό λίτρο πάνω-κάτω είναι η ποσότητα που μένει στο κύκλωμα λίπανσης (συμπεριλαμβανομένου και του φίλτρου). Τα 200ml δεν είναι λόγος ανησυχίας, αν ήταν π.χ. 1λίτρο θα έβλεπες τον κινητήρα να "ξερνάει" από παντού λάδια. Το κροτάλισμα περισσότερο σε βαλβίδες παραπέμπει και ο συνειρμός που κάνω είναι ότι παρ' όλο που ονομαστικά είναι 10W-40 είναι παχύτερο από τα καλά 10W-40. Ίσως και λόγο του πρόσθετου αντιτριβικού το οποίο παρεπιπτώντως είναι φοβερό! Με τα λάδια της δεν έχω πείρα ούτε έχω ακούσει σχόλια.

Chalyps
03-03-08, 13:42
Σωστός ο φίλος!
Ίσως και λόγο του πρόσθετου αντιτριβικού το οποίο παρεπιπτώντως είναι φοβερό! Με τα λάδια της δεν έχω πείρα ούτε έχω ακούσει σχόλια.έχει βγει στην αγορά το συνθετικό της συγκεκριμένης φίρμας ΤΟRCO SR 1 .....που είναι LL-04 και που αυτό τον καιρό το έχει προσφορά ο γνωστός ιντερνετικός λαδάς....


¨TO SR-1 5W40 ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ 100% ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΜEΙΓΜΑ ΠΡΟΣΘΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ. Ο ΣΥΝΔYΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΡΖ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΒΩΝ ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΕΩΣ ΚΑΙ 3%. ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ API SM/CF, ACEA C3-04, ACEA A3/B3/B4, MB229.31, VW502.00/505.00, BMW Longlife-04, Prosche ¨

Nick_compact
03-03-08, 14:58
Δεν έχω ακούσει ΚΑΘΟΛΟΥ καλά λόγια για τα λάδια Motorkote. By the way, σε τι συσκευασία τα πήρες; Από που;

panagos_77
03-03-08, 21:47
Ίσως και λόγο του πρόσθετου αντιτριβικού το οποίο παρεπιπτώντως είναι φοβερό! Με τα λάδια της δεν έχω πείρα ούτε έχω ακούσει σχόλια.

Μόλις διαπίστωσα ότι ο δαίμων... του πληκτρολογίου χτύπησε στο τελευταίο μου post. Επίφοβο ήθελα να πω. Τόσο αυτό όσο και τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν τα οποία ουσιαστικά είναι πρόσθετα αγνώστου τεχνολογικής προέλευσης σε αντίθεση με τους εστέρες ή τις πολυαλφαολεφίνες που χρησιμοποιούνται σε άλλα επώνυμα λιπαντικά. Το θέμα motorkote έχει αναλυθεί εδώ:
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=8449

DASMANIA
03-03-08, 23:41
παιδια μετα απο 2 μερες πηγα και εκανα σεβισ το μεγαλο, γιατι μου ειαχν σπασει τα νευρα.
ο μαστορας εβαλε τα ατσιπ 10-40 ημισυνθετικα στο σερβισ, το μοτερακι μου υσυχασε λιγο, μετα εβαλα και ενα προσθετο motekote (το αμερικανικο , οχι το 100).
το θεμα ειναι οτι το μοτερ μου το ακουω λιγο στεγνο στα χαμηλα (800-2700) στροφες, ο μαστορας λεει οτι ειναι ο.κ , αλλα το αμαξι μου το ξερω!

God
04-03-08, 00:10
παιδια μετα απο 2 μερες πηγα και εκανα σεβισ το μεγαλο, γιατι μου ειαχν σπασει τα νευρα.
ο μαστορας εβαλε τα ατσιπ 10-40 ημισυνθετικα στο σερβισ, το μοτερακι μου υσυχασε λιγο, μετα εβαλα και ενα προσθετο motekote (το αμερικανικο , οχι το 100).
το θεμα ειναι οτι το μοτερ μου το ακουω λιγο στεγνο στα χαμηλα (800-2700) στροφες, ο μαστορας λεει οτι ειναι ο.κ , αλλα το αμαξι μου το ξερω!

Στεγνο, σαν ας πουμε οτι ακους ενα 'τικ-τικ-τικ' στο ρελαντι?

Μοτερ πιο φορας? Μ40 η Μ43?

DASMANIA
04-03-08, 00:54
μ43 1800
χλικ χλικ....

God
04-03-08, 01:01
Τωρα θα σου κανω λιγο την καρδια περιβολι...

Ασε τα Agip περιπου 500-1000χλμ για να καθαρισει το καθαριστικο τους οτι @@ μαζεψε απο τα Motorkote. Μετα αλλαξε σε ενα πολυ καλο χοντρο λαδι με τρελη διυσδιτικοτητα οπως το Castrol Edge 10W60 Sport. Αν κανεις μετα 500-1000χλμ και συνεχισει να το κανει...


...πηγαινε σε ενα μηχανικο να σου βγαλει το ψευτοκαπακο και να στο πει αυτος, εγω γιατι να γινω φονιας? :tapedshut


Περα την πλακα, αν κανει ενα γραμμικο χλικ-χλικ στο ρελαντι μαλλον πηρε το υδραυλικο της κεφαλης. Εκκεντροφορος-κοκκορακια-ωστηρια-πατουρες ωστηριων. Οχι φυσικα απαραιτητως ολα μαζι! Κατι απο αυτα συνηθως την ακουει σε αυτα τα μοτερ. Συνηθως το κακο λαδι 'χτυπα' τα ωστηρια τα οποια δουλευουν με την πιεση του λαδιου και ψυχονται απο αυτο.


Το πιθανοτερο ειναι να βαλεις ενα λαδι με @@ και να τελειωσει εκει το ολο θεμα, τα Μ43 δυσκολα χτυπουν στο υδραυλικο. Αν ειχες Μ40...για κεφαλη θα πηγαινες.

gkaos
04-03-08, 08:47
Μανο ειχες αναφερει πιο παλια πως δε μπορει η τρομπα να το δουλεψει το 10 w60 η κανω λαθος?

God
04-03-08, 09:51
Μανο ειχες αναφερει πιο παλια πως δε μπορει η τρομπα να το δουλεψει το 10 w60 η κανω λαθος?

Η αντλια μπορει να δουλεψει τα παντα. Απλως με ενα οποιοδηποτε 10W60 θα ειχε σχετικα μεγαλη πιεση λαδιου. Το προβλημα ειναι σοβαρο στα Μ40 μοτερ που τα 'βαρια' λαδια φραζουν το σωληνακι του εκκεντροφορου και αργουν να φτασουν στο καπακι κατα την εκκινηση. Ουτε το Μ43 εχει τετοιο προβλημα με την λιπανση της κεφαλης του, ουτε η ροικοτητα του Castrol Edge 10W60 αφηνει τετοια περιθωρια. Το συγκεκριμενο λαδι κυκλοφορει πιο ευκολα οταν ειναι κρυο απο τα περισσοτερα αλλα συνθετικα λαδια και σιγουρα απο ολα τα ημι-συνθετικα και ορυκτελαια. Επισης εχει κανονικοτατη πιεση λαδιου οταν ειναι κρυο αλλα και διατηρει πολυ καλη πιεση οταν ζεσταθει. Δεν ειναι ολα ιδια.

Το οποιο, αφου διατηρει υψηλη πιεση λαδιου, σημαινει οτι οταν ζεσταθει θα διατηρει υψηλη πιεση στο υδραυλικο της κεφαλης το οποιο χτυπαει ειτε γιατι δεν λιπαινονται σωστα τα ωστηρια ειτε γιατι εχουν κανει μεγαλα διακενα.

GeorgeBG
04-03-08, 11:06
Έμπορος Ανταλλακτικών BMW στην Λεωφόρο Δεκελείας πουλάει το αυθεντικό λάδι BMW 10-40 6.91 ευρώ το λίτρο.. ΤΕΛΟΣ!!
Εγώ πλέον κόβω τις ταρζανιές με το λαδάκι γιατί έχει φοβηθεί το μάτι μου..

s_goudis
04-03-08, 11:29
Αν δεν κάνω λάθος είχες αναφέρει ότι στην αρχή χρησιμοποιούσες λάδι 15W-50 στην αντιπροσωπεία!!Και έκανες αλλαγή μόνος σου και χρησιμοποίησες μοτορκοτε 10W-40!!
Κάπου εδώ κρύβεται η αλήθεια!! και η λύσης!!Μήπως τα υδραυλικά ωστήρια την "άκουσαν" με το 15W-50?
Χρησιμοποίησε ένα καθαριστικό κινητήρα!! Και μετά Extra Παρθένο Λάδι BMW 10W-40!!
Και μετά βλέπουμε....

panagos_77
04-03-08, 13:30
+1 Για όσα είπαν God και s_goudis
Συγκεκριμένα προτείνω πριν κάνεις την αλλαγή στα Agip που φοράς να ρίξεις μέσα το Engine Clean της Motul. Είναι ένα πάρα πολύ καλό καθαριστικό κινητήρα που θα ξεπλύνει κατάλοιπα και φιλμ από άλλα λάδια. Το αφήνεις να δουλέψει 10 λεπτά, αδειάζεις και μετά βάζεις ό,τι λέει η μαμά bmw. Το να περιορίζεις την κατανάλωση λαδιού βάζοντας πιο χοντρό, είναι "μπουνταλάδικη" λύση. Απ' όσα σου είπε o God αντιλαμβάνεσαι τι ζημιά μπορεί να κάνει ένα κακό ή λάθος λιπαντικό.

GeorgeBG
H BMW κατασκευάζει αυτοκίνητα, όχι λάδια. Το λιπαντικό με το σήμα της bmw απ' όσο γνωρίζω το παράγει η Castrol και υπάρχει αντίστοιχο με τη δικιά της φίρμα. Μη πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό επειδή σώνει και καλά πρέπει να είναι μάρκα bmw το λάδι. Κατά τα άλλα πολύ καλά κάνεις και κόβεις τα πειράματα.

s_goudis
04-03-08, 13:48
Το έχω πει αλλα θα συνεχίσω να το λέω!! Μην κολάτε σε λεπτομέριες!!Το αυτοκίνητο μου είναι 37+ ετών και διατηρώ το original manual & haynes manual τα οποια αναφέρουν "BMW reccomends castrol" όσοι είστε δύσπιστοι ανοίξτε το καπώ του κινητήρα και δες τε ότι η τάπα λαδιού στο βαλβιδκάπακο γράφει Castrol μην κολλάτε σε λεπτομέριες!! όπως θεωρώ πολύ καλή κίνηση να πάτε σε γνωστή πολυεθνική αλυσιδα super market και να προμηθευτείται ένα τετρόλιτρο castol 25 - 30 ευρο, και να πατε στο μάστορα σας και να του πείτε βάλε μου αυτό το λάδι!! Από πειραματισμούς και εκφράσεις του τύπου "εχω δοκιμάσει αυτό το λάδι και είναι ανώτερο της BMW" έχουμε χορτάσει!!
Εξάλλου το λάδι είναι ίσως το σημαντικότερο αναλώσιμο για την υγεία του κινητήρα μην τσιγκουνεύστε τα 5 ευρο παραπανω γιατί είναι σίγουρο θα τα πληρώσετε μαζεμένα!!
Αφού ούτε εσείς θα τρώγατε σκουπίδια γιατί να "ταίζετε" την μπέμπα σας με αυτά???

DASMANIA
04-03-08, 20:35
πηγα στον μηχανικο σημερα , και δεν εκανε θορυβο! (ακου πισμα το μουλικο το μοτερ!)
του ειπα τι παιζει κα μου ειπε κρατατα μεχρι να κανεις 3000 χιλ και μετα θα βαλουμε 10-60, αλλα θα το παρακολουθισουμε στενα...

God
04-03-08, 23:06
πηγα στον μηχανικο σημερα , και δεν εκανε θορυβο! (ακου πισμα το μουλικο το μοτερ!)
του ειπα τι παιζει κα μου ειπε κρατατα μεχρι να κανεις 3000 χιλ και μετα θα βαλουμε 10-60, αλλα θα το παρακολουθισουμε στενα...

Αφου δεν εκανε θορυβο τωρα, κατα 99% ειναι απωλεια πιεσης στο υδραυλικο της κεφαλης. Το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι:


1) Να κανεις καμποσα χλμ με τα Agip.
2) Να βαλεις ενα καθαριστικο κινητηρα (οπως το Motul Engine Clean που προαναφερθηκε, αλλα υπαρχουν και πολλα αλλα).
3) Να βαλεις ενα πολυ καλο 5w50 η 10w60 λαδι. Μην πας και βαλεις οποιοδηποτε 10W60 γιατι θα εχεις υπερπιεση και πολυ κακη λιπανση, κυριως οταν ειναι κρυο. To Castrol Edge Sport 10W60 που σου ειπα ειναι ενα πολυ καλο 'σκληρο' λαδι που προτεινει και η Castrol για 'αγριεμενους' Μ40/Μ43 κινητηρες. Βεβαια εχει και 12.5€ το λιτρο, αλλα ανετα βγαζεις 1 χρονο ανα αλλαγη.

GeorgeBG
05-03-08, 00:56
[QUOTE=panagos_77;178882]H BMW κατασκευάζει αυτοκίνητα, όχι λάδια. Το λιπαντικό με το σήμα της bmw απ' όσο γνωρίζω το παράγει η Castrol και υπάρχει αντίστοιχο με τη δικιά της φίρμα. Μη πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό επειδή σώνει και καλά πρέπει να είναι μάρκα bmw το λάδι. Κατά τα άλλα πολύ καλά κάνεις και κόβεις τα πειράματα.[/QUOΤΕ]

Χμμμ, εγώ πάλι έχω την εντύπωση οτι δέν το φτιάχνει η Castrol αλλά κάποια άλλη Γερμανική. Απο την άλλη, φαντάζομαι οτι καταλαβαίνεις οτι η διευκρίνησή σου για τα προϊόντα παραγωγής της BMW ήταν εντελώς άτοπη. Με την ίδια λογική το μισό και βάλε αμάξι δέν είναι BMW: τα μέρη του παράγονται απο συνεργάτες-προμηθευτές που έχουν συμφωνία με την εταιρία και παράγουν για λογαριασμό της και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέλει η εταιρία. Για αυτό και βάζει την στάμπα της BMW πάνω. Εσύ, εάν έχεις πρόβλημα με το λάδι, θα πάς στην Castrol. Εγώ θα πάω στην BMW και δέν θα τολμήσουν να με απευθύνουν στην Castol ή σε όποια εταιρία παράγει το λάδι τέλος πάντων. Το τυχόν πρόβλημα θα πρέπει να το δούν εκείνοι με τον προμηθευτή τους. Εγώ όμως θα έχω απαιτήσεις απο αυτόυς. Για αυτόν τον λόγο επιλέγω να βάλω το συγκεκριμένο λάδι και φυσικά, επειδή είναι πολύ οικονομικό :)

panagos_77
05-03-08, 14:38
GeorgeBG,
Οκ αν μείνεις σε κανένα κατσάβραχο περίμενε μέχρι να βρεις λάδι bmw για να συμπληρώσεις ή να αλλάξεις. :rtfm: Χρειάζεσαι μαθήματα... :)

God,
ανέλαβε! :p:

GeorgeBG
05-03-08, 14:48
Panagos_77 :

Σε αυτό δέν έχεις άδικο... Μάλλον όντως χρειάζομαι μαθήματα.

Να πώ, στο δικό μου τί να βάζω? Είναι Μ43Β18. Έχει κάνει 179000χλμ. Μου έχουν προτείνει 10W40.

panagos_77
05-03-08, 15:41
Panagos_77 :

Σε αυτό δέν έχεις άδικο... Μάλλον όντως χρειάζομαι μαθήματα.

Να πώ, στο δικό μου τί να βάζω? Είναι Μ43Β18. Έχει κάνει 179000χλμ. Μου έχουν προτείνει 10W40.

Το ερώτημά σου αποτελεί για 'μένα εφαλτήριο να γράψω κατεβατά ολόκληρα που να περιλαμβάνουν καταπονήσεις και φθορές από την εποχή στρωσίματος ακόμα του κινητήρα σου μέχρι τη μία (υποτιθέμενα) φορά που έβαλες κάτι εντελώς ακατάλληλο. Δεν έχω διαθέσιμο ούτε βρίσκω στο pdf source το manual σου, κι αυτό σε συνδυασμό με το ότι είναι αρκετά δουλεμένος ο κινητήρας σου κάνει πολύ δύσκολη την ερώτηση. Θα σου εξηγήσω δίνοντάς σου 2 απαντήσεις.
1) ΑΝ στο αυτοκίνητό σου από καινούριο ακόμα μπαίνανε τα λάδια που λέει ο κατασκευαστής στο manual ή ακόμα και αυτά που στην πορεία πρότεινε η αντιπροσωπία(*), συνέχισε να βάζεις αυτά.
2) Αν στο αυτοκίνητό σου παρατηρείται αδικαιολόγητα μεγάλη απώλεια (κάψιμο) λαδιού, ή μετρημένα η συμπίεσή σου είναι αρκετά χαμηλότερη από του κατασκευαστή (το πόσο χαμηλότερη θα το κρίνει ο μάστορας), τότε αναζήτησε λύσεις σε επισκευή και μη προχωράς σε μεγαλύτερο από το 10W-40 ιξώδες (ούτε 15W-50 ούτε τίποτα). ΑΝ ο κατασκευαστής σου δίνει περιθώριο και για 10W-60 δοκίμασέ το. Τα υπόλοιπα μόνο μεγαλύτερη ζημιά μπορούν να σου κάνουν.

Όπως και να έχει προτίμησε μόνο επώνυμο λιπαντικό στο ιξώδες που θα καταλήξεις (συμπεριλαμβάνεται εννοείται και το λαδι της bmw). Ρίξε μια προσεκτική ματιά κι εδώ να έχεις μια καλύτερη εικόνα για τα λάδια
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=9807

* Διάβασα σε άλλο thread να αμφισβητείται το ότι η αντιπροσωπία λέει άλλα και το εργοστάσιο (manual) άλλα. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό καθώς παρατηρούνται όσο το μοντέλο "περπατάει" στην αγορά (και όσο συνεχίζει να δοκιμάζεται στο εργοστάσιο) διάφορες πρόωρες φθορές ή διαφορετική της προδιαγεγραμένης συμπεριφορά. Έχουμε για παράδειγμα ανακλήσεις μοντέλων προκειμένου να αντικατασταθεί το x εξάρτημα που παρατηρήθηκε ότι φθείρεται πρόωρα ή προκαλεί άλλες βλάβες. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στα λιπαντικά όπου όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια προδιαγράφεται ένα ιξώδες και στην πορεία κατόπιν οδηγίας του εργοστασίου ανακαλείται η χρήση του και προτείνεται κάποιο άλλο - συνήθως +-5 βαθμων ιξώδους διαφορετικό. Εδώ η μόνη επιφύλαξη είναι να μην πέσεις σε μάστορα που το αλλάζει γιατί αυτός νομίζει ότι είναι καλύτερο..

God
05-03-08, 22:28
Να πώ, στο δικό μου τί να βάζω? Είναι Μ43Β18. Έχει κάνει 179000χλμ. Μου έχουν προτείνει 10W40.


Βασικα δεν εχει τοσο σημασια το ιξωδες αλλα το τι λαδια προτεινει η BMW για το αμαξι σου. Σε διαφορετικα λαδια προτεινει διαφορετικα ιξωδη. Απο 5W30 (Motul BMW Specific) εως και 10W60 (Castrol Sport Edge) προτεινονται για Μ43 κινητηρες!

Στα Μ43 συνηθως τα 5W40 η 5W50 ειναι τα 'πιο καταλληλα'. Και τα 10W40 μια χαρα ειναι, αρκει να μην μενεις σε μερος που πεφτει συχνα η θερμοκρασια -0.



Για τα λαδια της BMW, εχουν κυκλοφορησει πολλες φημες οτι ναι μεν 'η BMW συνιστα Castrol' αλλα τα λαδια απο το εργοστασιο και αυτα που λανσαρει ειναι Fuchs. Που φυσικα δεν ειναι καθολου κακα.

GeorgeBG
06-03-08, 08:46
Ευχαριστώ πολύ για τα παραπάνω.
Οφείλω να πώ οτι υπήρξα πολύ απρόσεκτος με την λίπανση του αυτοκινήτου μου. Και επειδή "αν πεινάει κάποιος είναι καλύτερο να του μάθεις να ψαρεύει παρά να του δώσεις ένα ψάρι" τύπωσα όλο το thread σχετικά με τα λάδια για ανάγνωση. Ωστόσο, επειδή θέλω να τα αλλάξω σήμερα, μπορείτε να μου εξηγήσετε κάτι?
Ο κατασκευαστής μου δίνει 10w40 για θερμοκρασίες εώς τους 20C και για παραπάνω μου δίνει 15w50 (εάν δέν κάνω λάθος). Άρα, είναι οk εάν χρησιμοποιήσω το 10w40 τώρα που ζεσταίνει ο καιρός? Φαντάζομαι οτι το 10w60 της Castrol θα ήταν το ιδανικό. Πόσο κάνει και πού μπορώ να το βρώ?

panagos_77
06-03-08, 09:45
Ο κατασκευαστής μου δίνει 10w40 για θερμοκρασίες εώς τους 20C και για παραπάνω μου δίνει 15w50 (εάν δέν κάνω λάθος). Άρα, είναι οk εάν χρησιμοποιήσω το 10w40 τώρα που ζεσταίνει ο καιρός? Φαντάζομαι οτι το 10w60 της Castrol θα ήταν το ιδανικό. Πόσο κάνει και πού μπορώ να το βρώ?

Αν έχεις τη δυνατότητα σκάναρε κι ανέβασε τη σελίδα του manual σχετικά με το λάδι. Κάτι πάντως δεν ερμηνεύεται σωστά. Χωρίς να έχω τους πίνακες SAE μπροστά μου, θυμάμαι ότι το 10W-40 σε καλύπτει από -20C έως +35C οπότε σε κάθε περίπτωση είσαι καλυμένος. Μην προχωράς (αν δε στο επιτρέπει) σε 15W γιατί με το ξεκίνημα θα ακούς τις βαλβιδούλες σου να γουργουρίζουν.

God
06-03-08, 09:47
Ωστόσο, επειδή θέλω να τα αλλάξω σήμερα, μπορείτε να μου εξηγήσετε κάτι?
Ο κατασκευαστής μου δίνει 10w40 για θερμοκρασίες εώς τους 20C και για παραπάνω μου δίνει 15w50 (εάν δέν κάνω λάθος). Άρα, είναι οk εάν χρησιμοποιήσω το 10w40 τώρα που ζεσταίνει ο καιρός? Φαντάζομαι οτι το 10w60 της Castrol θα ήταν το ιδανικό. Πόσο κάνει και πού μπορώ να το βρώ?

Που το ειδες αυτο?

Ο κατασκευαστης προτεινει πολλα λαδια διαφορετικων ιξωδων αλλα δεν τον νοιαζει η θερμοκρασια περιβαλλοντος (εκτος αν ειναι πολυ χαμηλη, σχεδον ποτε αν ειναι πολυ υψηλη). Αυτο που τους νοιαζει ειναι να καλυπτει τις λειτουργικες προδιαγραφες και να εχει καλο σχετικο ιξωδες στην θερμοκρασια λειτουργιας του μοτερ. Ολοι οι κατασκευαστες ειναι της φιλοσοφιας (ορθα κατα την γνωμη μου) οτι αφου το μοτερ δουλευει στους 70-80-100 βαθμους που εχει ορισει ο σχεδιασμος του, σε αυτους τους βαθμους με ελαχιστες διαφορες θα δουλεψει ειτε εχει εξω 40 βαθμους ειτε -10.

Οποτε ειτε κανει κρυο ειτε ζεστη, ενα 10w40 στους ~70 βαθμους που εχει θερμοκρασια λαδιου το μοτερ σου θα εχει παρομοιο σχετικο ιξωδες. Στο κρυο μας νοιαζει ο πρωτος αριθμος γιατι υποδυκνει το ποσο αντιστεκεται το λαδι στην ψυξη. Ενα 10WXX λαδι ας πουμε παγωνει περιπου στους -14 βαθμους ενω ενα 5WXX στους -20 αν θυμαμαι καλα, και παει λεγοντας.

Το 10w60 Castrol Edge Sport ναι δουλευει στα Μ43 μοτερ. Αλλα ειναι λαδι αγωνιστικων προδιαγραφων, σχεδιασμενο να αντεχει τρελες θερμοκρασιες και καταπονησεις. Κακο δεν κανει αλλα ειναι πολυ ακριβο, δεν εχει ουσια να το βαλεις σε ενα συμβατικο μοτερ εκτος αν το πηγαινεις ολη την ωρα κοφτες. Με ενα Motul 8100 5w40 που ειναι επισης πληρως συνθετικο πιστευω εισαι απολυτα καλυμμενος για οποιαδηποτε περιπτωση με μισο κοστος.

GeorgeBG
06-03-08, 10:40
Προσπάθησα να το κάνω scan αλλά δεν μπορώ. Για την ακρίβεια, είναι το Γερμανικό manual και αναφέρει οτι για ottomotoren το 10W-40 είναι απο -30 εώς +15. Aπο την άλλη βέβαια έχει για dieselmotoren το 10W-40 απο -20 εώς +30...

God
06-03-08, 11:15
Προσπάθησα να το κάνω scan αλλά δεν μπορώ. Για την ακρίβεια, είναι το Γερμανικό manual και αναφέρει οτι για ottomotoren το 10W-40 είναι απο -30 εώς +15. Aπο την άλλη βέβαια έχει για dieselmotoren το 10W-40 απο -20 εώς +30...

Κατι δεν διαβαζεις καλα. Αυτο αποκλειεται να συμβαινει. Στους -30 ενα λαδι 10W40 εχει γινει κατι μεταξυ μελιου και παστελιου. Κανεις κατασκευαστης δεν δινει 10W40 λαδι, οτι προσθετα και να εχει, για χρηση σε κινητηρα που θα δουλεψει ανω των 3000 στροφων σε αυτη την θερμοκρασια! Το πολυ εως -10 βαθμους κανει το 10W40 για κινητηρα ~6200 στροφων.

Edit: Το Ε36 Μ3 γραφει στο manual 5w40 συνθετικο! Ειναι σχεδον απιθανο να γραφει 15w50 για Μ43 κινητηρα εκτος αν αναφερεται σε απλο ορυκτελαιο και μονο.

GeorgeBG
06-03-08, 11:41
Συμπέρασμα : χρειάζομαι ή μαθήματα γερμανικών ή επειγόντως αγγλικό ή ελληνικό manual.....

panagos_77
06-03-08, 16:26
Τιποτα από τα δύο Γιώργη. Έναν καλό μάστορα πρέπει να βρεις που θα σε απαλλάξει από τέτοια διλλήματα.

GeorgeBG
07-03-08, 01:12
Όντως, δεν έχεις άδικο..