PDA

Επιστροφή στο Forum : ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ - Ασφάλεια


mpikounis
26-03-08, 09:42
Ξέρει κανείς τι προβλέπει ο νόμος για τη παλαιότητα ανταλλακτικών σε αποζημιώσεις ασφαλιστικών;

Συγκεκριμένα, έχω ένα αυτοκίνητο 8 ετών το οποίο είχε ένα ατύχημα και ενεργοποίησα τη μικτή του. Με χρεώνουν τα 400 ευρώ της απαλλαγής και θέλουν να κόψουν απο τα ανταλλακτικά επειδή έβαλα καινούργια. Είναι τραμπουκισμός της ασφαλιστικής ή υπάρχει νόμος που τους καλύπτει;

Παρακαλώ απαντήστε μόνο αν γνωρίζετε κάτι σίγουρα - όχι αν πιστεύετε οτι θα πρέπει να είναι έτσι ή αλλιώς ή αν έχετε απλά ακούσει κάτι.

Nick_compact
26-03-08, 09:47
Σε αυτοκίνητα που είναι κάποιας ηλικίας, προβλέπεται αν ο πελάτης θέλει καινούρια ανταλακτικά να καλύπτει το 10% της αξίας του. Φυσικά αυτό ΑΝ μπορεί να μπει μεταχ. ανταλακτικό. Δεν γίνεται δηλαδή να σου βάλουν μεταχ. τακάκια, οπότε μπαίνουν καινούρια χωρίς να πληρώσεις το 10%. Αλλά για το φτερό ας πούμε, σου ζητάνε το 10% για καινούριο!

shido
26-03-08, 09:51
Τι γίνεται στην περίπτωση που σε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τοποθετούνται κατά την επισκευή του καινούργια ανταλλακτικά; Ο οδηγός του θα αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου οδηγού για όλο το κόστος αγοράς και τοποθέτησής τους;

Η αποζημίωση που η ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου οδηγού καταβάλλει στον οδηγό του ζημιωθέντος αυτοκινήτου έχει σαν σκοπό την επαναφορά του στην αρχική του κατάσταση. Έτσι στην περίπτωση που κατά το ατύχημα το αυτοκίνητο υποστεί υλικές ζημιές, οι οποίες είναι δυνατόν να επισκευαστούν, η αποζημίωση που καταβάλλεται από την ασφαλιστική εταιρεία αποσκοπεί στο να καλύψει τη δαπάνη του ζημιωθέντος οδηγού για την αγορά και τοποθέτηση ανταλλακτικών και την πραγματοποίηση των αναγκαίων εργασιών επισκευής του. Η ασφαλιστική εταιρεία καλύπτει όμως όλο το κόστος αγοράς και τοποθέτησης των ανταλλακτικών αυτών; Εάν τα κατεστραμμένα ανταλλακτικά αντικατασταθούν κατά την επισκευή του αυτοκινήτου με άλλα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, τότε δε γεννάται κανένα πρόβλημα και η ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου οδηγού αποζημιώνει τον παθόντα για όλο το κόστος αγοράς και τοποθέτησης των αυτών. Πρόβλημα μπορεί να προκύψει στην περίπτωση που ο παθών οδηγός επιλέξει να τοποθετήσει κατά την επισκευή του αυτοκινήτου του καινούργια ανταλλακτικά, γιατί για παράδειγμα δεν μπορούν να βρεθούν αντίστοιχα με τα κατεστραμμένα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά ή γιατί η ανεύρεσή τους απαιτεί πολύ χρόνο κ.λ.π. Η επιλογή βέβαια της τοποθέτησης καινούργιων ή μεταχειρισμένων ανταλλακτικών ανήκει στο ζημιωθέντα οδηγό, στον οποίο δεν μπορεί να επιβληθεί η αγορά και τοποθέτηση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών. Από την πλευρά όμως των ασφαλιστικών εταιρειών μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα ως προς το ύψος της αποζημίωσης που θα καταβάλουν στο ζημιωθέντα οδηγό, αφού η τοποθέτηση ενός καινούργιου ανταλλακτικού στη θέση ενός παλιού και μεταχειρισμένου θεωρείται συνήθως ότι αυξάνει την αξία που το ζημιωθέν αυτοκίνητο είχε πριν από το ατύχημα. Έτσι, μέχρι πρότινος είχε επικρατήσει η ασφαλιστική εταιρεία να μη δέχεται να καταβάλλει στο ζημιωθέντα οδηγό το συνολικό ποσό για την αντικατάσταση π.χ. του κατεστραμμένου ελαστικού με ένα ελαστικό καινούργιο, αλλά να μειώνει το ποσό αυτό κατά ένα ποσοστό που ήταν συνήθως ανάλογο με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, με την αιτιολογία ότι από την αντικατάσταση αυτή ο ζημιωθείς ήταν κερδισμένος, αφού το καινούργιο ελαστικό θα είχε εκ των πραγμάτων μεγαλύτερη διάρκεια ζωής απ' ό,τι θα είχε το παλαιό και πλέον κατεστραμμένο. Αυτό όμως που σήμερα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί είναι ότι από τη νομολογία έχει πλέον δημιουργηθεί η τάση σύμφωνα με την οποία η ασφαλιστική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποζημιώσει το ζημιωθέντα οδηγό για το συνολικό κόστος αγοράς και τοποθέτησης ανταλλακτικών ακόμη και αν ο ζημιωθείς οδηγός επέλεξε να τοποθετήσει καινούργια ανταλλακτικά σε παλαιό αυτοκίνητο. Ο ζημιωθείς οδηγός θα πρέπει, προκειμένου να αποζημιωθεί πλήρως, να προσκομίσει στην ασφαλιστική εταιρεία τιμολόγια των ανταλλακτικών που αγοράστηκαν και των εργασιών που έγιναν, στα οποία να περιγράφεται αναλυτικά το είδος και το ποσό κάθε ανταλλακτικού και κάθε πραγματοποιηθείσας εργασίας και να γνωρίζει ότι δικαιούται να απαιτήσει από την ασφαλιστική εταιρεία όλο το ποσό που προκύπτει από τα τιμολόγια αυτά.


http://www.autotriti.gr/Autotriti/_magazine/viewthema_autotriti.asp?id_thema=28529

lkm86
26-03-08, 09:52
Δεν υπάρχει κάτι που να καλύπτει νομικά ή με άλλο τρόπο τις ασφαλιστικές εταιρίες για την παλαιότητα ανταλλακτικών στις αποζημιώσεις.
Απλά λειτουργούν αυθαίρετα και κατά περίπτωση,κατά την κρίση τους.

Nick_compact
26-03-08, 09:56
Στις πιο πολλές περιπτώσεις ζητάνε το 10%, από εκεί και πέρα είναι θέμα πελάτη πώς θα το χειριστεί.

mpikounis
26-03-08, 10:49
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Περιμένω να μιλήσω με το δικηγόρο μου και θα το πάω δικαστικά αν αρνηθούν τελικά να πληρώσουν το σύνολο της ζημιάς.

konas
26-03-08, 11:15
Διαβασα τους σχετικους νόμους από εδω: http://www.eaee.gr/web/

Θα ελεγα οτι δεν εβγαλα ακρη ξεκαθαρα.

Συχνα αναφερεται το εκαστοτε ασφαλιστηριο συμβόλαιο και οι όροι που το διέπουν, αλλά φανταζομαι ότι ηδη το εχεις διαβάσει...

DASMANIA
26-03-08, 19:03
8 χρονων το αμαξι σου= 15% μειωση στην αξια των καινουριων ανταλακτικων μονο!
η εργασεια κανονικα οσο λενε τα τιμαλογια.

αν πας σε δικαστιριο θα κανεις περιπου 2 χρονια να εκδικαστει, και η πιθανοτιτα να κερδισεις ειναι 50% μονο!
υπαρχει νομος βασει του υπουργειου αναπτηξεις και προδικασμενα που ειναι υπερ τις ασφαλιστικης εταιριας.

αν αντεχει η τσεπη σου προχωρα... αλλα εχει πολλα εξοδα μια τετοια υποθεση οσον αφορα τα δικαστικα (παραβολα, εξοδα διαχειρισης, παραστασεων κτλ).
για 400 ευρο μην ρισκαρεις . αυτη ειναι η γνωμη μου, και πιστεψε με εχω δει πολλα σε αυτην την δουλεια.

mpikounis
02-04-08, 10:41
Δυστυχώς από ότι φαίνεται δεν υπάρχει ιδιαίτερη ελπίδα να κερδίσει κανείς αυτό τον αγώνα έτσι όπως είναι ο νόμος και τα συμβόλαια ασφάλισης.

Αυτό που είναι άγνωστο ακόμα για εμένα είναι τι γίνεται αν δεν υπάρχουν μεταχειρισμένα ανταλλακτικά να βάλεις ή αν απαιτείται πολύς χρόνος για να βρεθούν; Πόσο καιρό είμαι υποχρεωμένος να ψάχνω, και αν τελικά βάλω καινούργια επειδή δεν υπήρχαν μεταχειρισμένα ποιος πληρώνει τη διαφορά;

Επίσης να πούμε οτι υπάρχουν εταιρείες που στη σύμβασή τους γράφουν οτι δεν χρεώνουν παλαιότητα (πχ interamerican) όταν σε καλύπτουν αυτές - όχι όταν σε καλύπτει η ασφάλεια του άλλου που σε τράκαρε ή όταν σε καλύπτει η ίδια εταιρεία λόγω φιλικού διακανονισμού.

Τέλος πρέπει να σημειωθεί οτι όλα αυτά έχουν νόημα αν έχεις μικτή μόνο μια και τότε είναι η μοναδική περίπτωση που σε καλύπτει η δική σου ασφάλεια για ζημιές τρακαρίσματος που είναι οι πιο συνηθισμένες. Όταν είναι απο μερική κλοπή, προσπάθεια κλοπής ή φυσική καταστροφή βεβαίως παίζει ρόλο!

BMW523i
02-04-08, 11:15
Μιας και την πάτησα κατά κάποιο τρόπο να πω ότι μου έσπασε κάποιος τον καθρέπτη και με καλύπτει η δικιά του ασφάλεια! Όταν ήρθε η στιγμή της πληρωμής μου λένε θα σου κόψουμε λόγω παλαιότητας ένα ποσοστό(δεν θυμάμαι πόσο ήταν)! Μετά από αρκετά τηλ. και φασαρίες τελικά μου έκοψαν πιο λίγα! Ρώτησα την δικιά μου ασφαλιστική και μου είπαν ότι έχουν αυτό το δικαίωμα! Το καλύτερο που μπορούσα να κάνω ήταν να το βάλω σαν κακόβουλη στην δική μου εταιρία και να πλήρωναν κανονικά! Ελλάς το μεγαλείο, να πω επίσης ότι κανείς δεν μου είπε να βάλω μεταχειρισμένα, και ότι κακός σύμφωνα με την ασφαλιστική του εταιρία έβαλα Μ5 καθρέπτες! Δικαιολογία ότι όταν ένα αμάξι παλιώνει φθείρονται όλα, τους λέω τι λέτε ρε που θα βάλω μεταχειρισμένο εγώ το αμάξι μου το έχω στην πένα, αλλά πέρα βρέχει!

SAC
02-04-08, 13:04
Δυστυχώς από ότι φαίνεται δεν υπάρχει ιδιαίτερη ελπίδα να κερδίσει κανείς αυτό τον αγώνα έτσι όπως είναι ο νόμος και τα συμβόλαια ασφάλισης.

Αυτό που είναι άγνωστο ακόμα για εμένα είναι τι γίνεται αν δεν υπάρχουν μεταχειρισμένα ανταλλακτικά να βάλεις

...πολύ απλά (επειδή είμαι στο χώρο από το '95...) θα σου πουν "αφού δεν βρίσκεις μτχ, βάλε ιμιτασιόν".
Για την ΠΛΗΡΗ και 100% κάλυψη της αξίας των ΚΑΙΝΟΥΡΙΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ, υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα σε ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ασφαλιστικές εταιρίες, που συμπεριλαμβάνουν τον όρο "ανταλλακτικά σε αξία καινούριου" και απ' ότι γνωρίζω δίνονται προαιρετικά σε αυτοκίνητα συγκεκριμένης αξίας και πάνω (πχ: € 35.000+).
Αν θελήσεις οτιδήποτε, τα λέμε...

InsaneDriver
02-04-08, 13:23
Αυτοί οι όροι υπάρχουν στα ασφαλιστήρια στα ''ψιλά'' γράμματα. Ισχύει πάντως...

Chalyps
03-04-08, 08:41
Eνα tip που ξέρω για τα ανταλακτικά είναι το εξής.
Εχεις αυτοκίνητο πχ του 2003 και το 2005 σπας έναν καθρέπτη.Κρατάς το τιμολόγιο/απόδειξη του καινούργιου καθρέπτη που τοπθετείς. Μετά απο δύο χρόνια (2007)τυγχάνει το ίδιο συμβάν.
Με το τιμολόγιο διεκδικείς την αποζημίωση καθρέπτη που έβαλες το 2005 και δεν έχουν να σου πουν τίποτα περι παλαιότητας. Ισχύει η ημερομηνία αντικατάστασης του ανταλακτικού. Το ίδιο ισχύει για οποιοδήποτε ανταλακτικό όπως πχ δεξί μπροστά φτερό κοκ.....
Συμπέρασμα
Κρατάτε τα τιμολόγια/αποδείξεις.