PDA

Επιστροφή στο Forum : Διαστάσεις ελαστικών για Ε36 - 318is coupe.


Αντών///is
04-04-08, 21:32
Κατ' αρχήν, να ζητήσω προκαταβολικά συγγνώμη εάν απασχολώ το forum με θέμα που έχει ξανασυζητηθεί. Έκανα όμως προηγουμένως ένα εκτεταμένο search και βρήκα πολλές συζητήσεις για διαστάσεις και - κυρίως - για μάρκες ελαστικών και ζάντες, αλλά σε φάση "γουστάρω αυτό", "μπάξε εκείνο". Δεν μπόρεσα να βγάλω συμπέρασμα κι' έτσι καταθέτω τις απορίες μου...

Τα δεδομένα που έχουμε λοιπόν είναι τα εξής:
α) Η Ε36 318is coupe φοράει από το εργοστάσιο ελαστικά 205/60 R 15 σε ζάντες 7Χ15'' με offset ET47.
β) Προβλέπονται επίσης 2 διαστάσεις επιλογής: 225/55 R 15, διάσταση η οποία είναι παγκοσμίως ανύπαρκτη(!!!) και 225/50 ZR 16 σε ζάντα 7Χ16'' και ET47 ή 46.
γ) Στις επίσημες λίστες των ανταλλακτικών - αξεσσουάρ (όχι πάντως στο manual - owner's handbook!) παρουσιάζονται ως επιλογή και ζάντες 7,5Χ17'' (ακόμα και 8,5Χ17'' για πίσω) με ελαστικά 225/45 ΖR 17 (και 245/40 ZR 17 αντίστοιχα για πίσω, προαιρετικά) με ΕΤ41.

Οι απορίες μου είναι οι ακόλουθες:
1) (ακαδημαϊκή) Γιατί η BMW έχει δώσει ως πρώτο ελαστικό επιλογής μια διάσταση που δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο;

2) Γιατί δεν προτείνεται η - πολύ διαδεδομένη (βρίσκεις και ελαστικά κατηγορίας sport) - επιλογή της διάστασης 205/55 R 16 στη ζάντα 7Χ16'', που φοράει μάλιστα η σειρά Ε46; Γιατί η πρώτη εναλλακτική επιλογή μετά το standard 205/60 R 15 σε στέλνει σε "τουμπάνιασμα" 225; Παίζει, ίσως, κάτι με τα offset; Υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο να τοποθετήσει κάποιος 205/55 R 16 σε Ε36 και εάν ναι, ποιό είναι αυτό;

3) Το πλάτος 225 δεν είναι υπερβολικό για την 318is; Πόσο κόβει σε επιτάχυνση και τελική και πόσο επιβαρύνει την κατανάλωση; Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που έχει σχετική εμπειρία και έχει κάνει συγκρίσεις;

4) Αν κάποιος αποφασίσει να "ανέβει" στο 225/50 ZR 16, υπάρχει κάποιος λόγος να προτιμήσει αυτή την επιλογή και όχι το 225/45 ZR 17; Είναι γνωστό πως σε 17άρες ζάντες έχεις άλλες (περισσότερες και ομορφότερες) επιλογές απ' ότι σε 16άρες... Από την άλλη, μήπως το 45άρι προφίλ είναι υπερβολικό; Μήπως είναι προβληματικό από πλευράς άνεσης; (το δικό μου έχει ανάρτηση Motorsport). Η διαφορά στο offset (41 έναντι 47 των αρχικών εργοστασιακών επιλογών) παίζει κάποιο ρόλο;

Ζητώ συγγνώμη για το μακρυσκελές του thread, αλλά ήταν αδύνατο να το διατυπώσω λακωνικότερα... Όποιος μπορεί να δώσει τα φώτα του σε εμπειρία ή τεχνικές γνώσεις, καλοδεχούμενος και τον ευχαριστώ εκ των προτέρων!

zagato
04-04-08, 22:17
Αντωνη,

Δεν μπορω να σου απαντησω για τις επιλογες τις BMW, καμμια φορα μπορει οι επιλογες ενος εργοστασιου να ειναι και θεμα συμφωνιων με τα διαφορα εργαοστασια ελαστικων, η και αποτελεσμα ερευνων, η και θεμα μαρκετινγκ... ποιος ξερει?

Απο πειρα απλα θα ηθελα να σου πω οτι εχω και εγω 318is και μαλιστα απο καινουργιο που εχω το αμαξι φοραγε 225/55 15. Το ειχα παρει απο Βελγιο και ητανε μια ειδικη εκδοση που την ονομαζε σπορτλαιν.

Δεν ειδα καμμια διαφορα σε επιδοσεις σε σχεση με αλλα 318is αυτοκινητα που εχω οδηγησει με 205/60 15...

Στην πορεια του εβαλα ενα σετ απο Μ3 235/40 17 μπροστα και πισω, καμμια συμαντικη διαφορα.

Αυτη τη στιγμη φοραω 225/45 17 μπροστα 245/40 17 πισω. Παλι δεν μπορω να δω καποια σημαντικη αλαγη στις επιδοσεις η στην συμπεριφορα του αυτοκινητου. Μαλιστα μπορω να πω οτι το αμαξι στεκεται πολυ καλυτερα στον δρομο τωρα. Για εμενα προσωπικα αυτη ειναι η τελεια διασταση... Απλα θελει πολυ προσοχη στο οφσετ της ζαντας ωστε να μην εχεις προβληματα στο να ακουμπανε τα λαστιχα στους θολους. Με την μαμα την Μ3 ζαντα και με τις τελευταιες διαστασεις που σου ειπα, ποτε μα ποτε οσο φορτωμενο και να ητανε το αυτοκινητο, δεν εγλυψε ποτε κανενα λαστιχο.....

Στα σιγουρα μπορω να σου πω οτι το συγκεκριμενο αμαξι δεν ειναι για διασταση μεγαλυτερη του 17!!! Με την τωρινη διασταση εχεις και ανεση, οχι ιδιαιτερα κοπανηματα, λιγοτερες επισκεψεις στους ζανταδες για ισιωματα, και εχεις και καλα κρατηματα. Μην κανεις το λαθος και πας σε 18! Για μενα το 36αρι ειναι μαξιμουμ 17!

Προσωπικη μου γνωμη... και εμπειρια...

Νασος :scratchch

Angelosk
04-04-08, 22:28
Στο 318is που μόλις αποχαιρέτισα για να αναβαθμιστώ στο Ε46 φόραγα 225/40/18 χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα 225/45/17. Το μόνο που ουσιαστικά άλλαξε ήταν η σκληρότητα στο δρόμο καθώς με Bilstein και Η&R χαμήλωμα είχα λίγο πρόβλημα στο ταρακούνημα. Το ζήτημα των ελαστικών είναι απόλυτα υποκειμενικό καθώς ο κάθε ένας έχει διαφορετικές απαιτήσεις από το αυτοκίνητό του όπως άνεση, επίδοση, κράτημα, οικονομία και διάφορα άλλα τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επιλογή του ελαστικού. Εγώ είχα φτάσει στο ερώτημα για τοποθέτηση μέχρι και 19άρων ζαντών γιατί δεν με ενδιέφερε τόσο η άνεση όσο η ομορφιά!!
Εύχομαι να βρείς το κατάλληλο μέγεθος που θα ταιριάξει απόλυτα με το όχημά σου και τις απαιτήσεις σου!!

nikos1400
04-04-08, 22:56
Και εγω πιστευω ειναι αναλογως την χρηση που προκειται να κανει ο καθενας η επιλογη διαστασης.
Εγω π.χ που θελω να συνδυασω την εμφανιση με το κρατημα και μια σχετικη ανεση, θα βαλω 17αρα με τις διαστασεις που λεει και ο zagato.
Αν ζουσα στη "Χωρα της οχι λακκουβας", βεβαιως θα προτιμουσα και εγω καμμια 18αρα-19αρα (σε λογικη τιμη).
Αλλα ετσι οπως θελω να οδηγαω (να κην κανω σλαλομ στην ευθεια να αποφευγω λακκουβες, και να μην σταματαω σχεδον για οποιαδηποτε εναλλαγη ασφαλτου) και σ'αυτο το αισχος των ελληνικων δρομων...ε δε μπορω !
Ηδη και τωρα μονο με μια συγκεκριμενη φορά μπορω να βαλω το αμαξι στο γκαραζ και μονο μεχρι ενα σημειο...
Ειναι τι θελει ο καθενας...

zagato
04-04-08, 23:17
Στο 318is που μόλις αποχαιρέτισα για να αναβαθμιστώ στο Ε46 φόραγα 225/40/18 χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα 225/45/17. Το μόνο που ουσιαστικά άλλαξε ήταν η σκληρότητα στο δρόμο καθώς με Bilstein και Η&R χαμήλωμα είχα λίγο πρόβλημα στο ταρακούνημα. Το ζήτημα των ελαστικών είναι απόλυτα υποκειμενικό καθώς ο κάθε ένας έχει διαφορετικές απαιτήσεις από το αυτοκίνητό του όπως άνεση, επίδοση, κράτημα, οικονομία και διάφορα άλλα τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επιλογή του ελαστικού. Εγώ είχα φτάσει στο ερώτημα για τοποθέτηση μέχρι και 19άρων ζαντών γιατί δεν με ενδιέφερε τόσο η άνεση όσο η ομορφιά!!
Εύχομαι να βρείς το κατάλληλο μέγεθος που θα ταιριάξει απόλυτα με το όχημά σου και τις απαιτήσεις σου!!

Συμφωνω απολυτα με την αποψη του Ανγελου και του Νικου και απο οτι βλεπεις ξεφυγαμε απο το εαν κοβει το αμαξι η οχι με τα μεγαλυτερα ελαστικα..... ωρα να τα βγαλουμε βολτα :friday:

Angelosk
04-04-08, 23:32
:rockon:
Nαι, σωστός!!
Πάω για 20άρες!!! :)
:smokin:

Angelosk
05-04-08, 00:13
Καλά ΟΚ αστείο!! :)
Θα περάσω πρώτα από 19άρες για να μη μου κάτσουν απότομα!!!

Fairytale
05-04-08, 00:44
Οι απορίες μου είναι οι ακόλουθες:
1) (ακαδημαϊκή) Γιατί η BMW έχει δώσει ως πρώτο ελαστικό επιλογής μια διάσταση που δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο;

2) Γιατί δεν προτείνεται η - πολύ διαδεδομένη (βρίσκεις και ελαστικά κατηγορίας sport) - επιλογή της διάστασης 205/55 R 16 στη ζάντα 7Χ16'', που φοράει μάλιστα η σειρά Ε46; Γιατί η πρώτη εναλλακτική επιλογή μετά το standard 205/60 R 15 σε στέλνει σε "τουμπάνιασμα" 225; Παίζει, ίσως, κάτι με τα offset; Υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο να τοποθετήσει κάποιος 205/55 R 16 σε Ε36 και εάν ναι, ποιό είναι αυτό;

3) Το πλάτος 225 δεν είναι υπερβολικό για την 318is; Πόσο κόβει σε επιτάχυνση και τελική και πόσο επιβαρύνει την κατανάλωση; Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που έχει σχετική εμπειρία και έχει κάνει συγκρίσεις;

4) Αν κάποιος αποφασίσει να "ανέβει" στο 225/50 ZR 16, υπάρχει κάποιος λόγος να προτιμήσει αυτή την επιλογή και όχι το 225/45 ZR 17; Είναι γνωστό πως σε 17άρες ζάντες έχεις άλλες (περισσότερες και ομορφότερες) επιλογές απ' ότι σε 16άρες... Από την άλλη, μήπως το 45άρι προφίλ είναι υπερβολικό; Μήπως είναι προβληματικό από πλευράς άνεσης; (το δικό μου έχει ανάρτηση Motorsport). Η διαφορά στο offset (41 έναντι 47 των αρχικών εργοστασιακών επιλογών) παίζει κάποιο ρόλο;Αφού λοιπόν το search το έκανες και είδες το παράδοξο του ερωτήματος να προσπαθήσω να στο ξεδιαλύνω...
Απαντήσεις:
1. Όταν η BMW εξέλιξε την Ε36 η διάσταση 225/55/15, υπήρχε... Θυμάμαι μάλιστα άρθρο του Νίκου Δήμου στους 4Τ στο οποίο ανέφερε το πόσο θεττική εντύπωση του έκανε η αλλαγή στην διάσταση αυτή στην δική του Ε36 318is και το πόσο πολύ είχαν εξελιχθεί πια τα χαμηλοπρόφιλα (για τότε) ελαστικά.
2. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο να τοποθετήσεις τα 205/55/16. Απλά είναι διάσταση που χρησιμοποιήθηκε αργότερα.
3. Υπερβολικό δεν είναι. Είναι μία διάσταση που την σηκώνει (σαν χιλιοστά πέλματος) η ροπή του Μ42. Απλά θα έχεις λιγάκι πιο νωθρό αυτοκίνητο στην εκκίνηση του, αλλά θα έλεγα ότι αξίζει την μικρή παραχώρηση. Η κατανάλωση έχει μικρή διαφορά (φυσικά προς τα πάνω).
4. Οι 16άρες είναι επιλογή για Μ pack. Είναι προφανώς φτηνότερες (και τα λάστιχα τους) αλλά υπάρχουν λιγότερες επιλογές (ειδικά σε aftermarket). Το ΕΤ41 που αναφέρεις δείχνει ζάντα για ///Μ3 Ε36 (που μπορείς όμως να τοποθετήσεις). Μπορείς εναλλακτικά να βάλεις και από Ε46 που είναι επίσης ΕΤ47.
Η άνεση επηρεάζεται αρκετά από το προφίλ 45 και κάτω...
C U out there

Nick_compact
05-04-08, 02:24
Να συμπληρώσω Νίκο, ότι όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν τόσο πιο αισθητή η διαφορά στην επιτάχυνση, και επίσης αισθητή η διαφορά στις ρεπρίζ από χαμηλές στροφές.
Βασικό επίσης είναι να είναι ελαφριά η ζάντα. Παράδειγμα μια ρέπλικα Μ3 ζυγίζει περίπου 11 κιλά όταν μια καλή ζάντα 8*17 ζυγίζει 7.5 εως 8 κιλά. Αυτό σημαίνει αύξηση της μη αναρτόμενης μάζας κατά 12 εως 14 κιλά!!
Επίσης, ανάλογα τη ζάντα, αλλάζει κι η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά το offeset, μπορείς να το τραβήξεις λίγο. Επειδή τα Ε36 έχουν στενά μετατρόχια, μπορείς να βάλεις ζάντα 8*17 με Offset μέχρι 35 χωρίς πρόβλημα. (μόνο που θα πρέπει να βάλεις ένα κιτάκι της BMW για να μην ακουμπάνε τα ελαστικά στους θόλους από την μέσα μεριά όταν θα τερματίζεις το τιμόνι) . Με μια ζάντα 8*17 ΕΤ35 τα μετατρόχια φτάνουν σχεδόν αυτά της Ε46.
Αυτά!

Αντών///is
05-04-08, 10:20
Το "κιτάκι" (kit steering angle stop) το θεωρεί η BMW προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε διάσταση ζάντας εκτός της standard (15''), το δίνει δηλ. και για 16άρα και, φυσικά, για 17άρα. Ευχαριστώ, με την ευκαιρία, όσους ανταποκρίθηκαν μέχρι στιγμής.

Αντών///is
05-04-08, 10:35
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ: Το kit, απ' ότι βλέπω, θεωρείται προαπαιτούμενο για οποιοδήποτε πλάτος ελαστικού, μεγαλύτερο του standard (205). Δηλ. από 225 (περιλαμβανομένου) και πάνω, ασχέτως offset. Oι (επίσημες πάντα) επιλογές σε offset, άλλωστε είναι μόνο δύο: ΕΤ 47 ή 46 που συνδιάζονται με όλες τις προτεινόμενες ζάντες 15 και 16'' και ΕΤ 41 που συνδιάζεται με όλες τις προτεινόμενες ζάντες 17''. Εκεί έχω μπερδευτεί λίγο: Στη σχέση διάστση ζάντας - διάσταση ελαστικού - offset. Ή μήπως δεν σχετίζονται αναγκαστικά;

tsilis
05-04-08, 11:29
Εχω την εντύπωση ότιο το kit steering angle έχει να κάνει με το πλάτος της ζάντας,και εμμέσως με το φάρδος του ελαστικού,καθώς και με το offset αυτής.

Τα ερωτήματά σου τα απάντησε ο Νίκος-fairytale,απλώς θα επαναλάβω το εξής:
όταν λανσαρίστηκε η Ε36 η διάσταση 205-60-15 θεωρείτο χαμηλού προφίλ.
Από την εμπειρία μου τη μικρή, αγάπησα την αίσθηση ανεμελιάς που μου έδιναν τα 205-60-15 στους κακούς Ελληνικούς δρόμους,και παράλληλα δεν μπορώ να πω ότι είχα σημαντικό πρόβλημα στριψίματος.
Είναι πολύ συγκεκριμένες οι περιπτώσεις που τα λάστιχα με "άφηναν" (στο turn in σε πίστα ή σε δρόμο με πολύ καλό οδόστρωμα...),σε κάθε άλλη περίπτωση έχαναν την πρόσφυση,προτού "μαγουλιάσουν" σημαντικά
Βάζοντας 205-55-16 ομολογώ πως η αίσθηση είναι καλύτερη παντού (όχι κραυγαλέες διαφορές),ενώ οι επιδόσεις είναι αμετάβλητες.Ωστόσο η άνεση έχει επηρρεαστεί αρνητικά,όπως και η ψυχολογία μου όταν περνώ από δρόμους Νεοελληνικούς..

Συνολικά,ως καλό συμβιβασμό μεταξύ σπορ αίσθησης και δρόμου άνεσης,θεωρώ πως τα 205-55-16 είναι άριστη επιλογή,ενώ με την άνοδο σε 17άρια και 225-45-17,μάλλον θα χάσεις περισσότερα από ότι θα κερδίσεις,τουλάχιστον σε νορμάλ is,το οποίο κινείται στους συνηθισμένους δρόμους και πάει πίστα σπάνια ή ποτέ...(o Nick Compact ξέρω ότι διαφωνεί με αυτή την άποψη! :) )

Nick_compact
05-04-08, 11:48
(o Nick Compact ξέρω ότι διαφωνεί με αυτή την άποψη! :) )

Δεν διαφωνώ καθόλου doc!! Όλα έχουν να κάνουν με το στήσιμο του αυτοκινήτου, αλλά και με το στυλ οδήγησης :) Με τα ελατήρια που είχα, το αμάξι δε δούλευε με το 205-60-15, επειδή ήταν πολύ σκληρά. Με λίγα λόγια εκείνη η ανάρτηση τα ξεφτύλιζε λίγο τα ελαστικά. Αφού έστριβα και το αμάξι έγερνε από τα ελαστικά μόνο!! Με το που άλλαξα και πηγα σε 17, χωρίς να κάνω άλλη αλλαγή... το αμάξι έγινε τελικά αυτό που ήθελα! Τραπέζι! Από άνεση όμως ουδέν σχόλιον!

Αντών///is
05-04-08, 15:46
Λοιπόν, να σας πω κι' εγώ, δεν θα το έψαχνα το ζήτημα εάν δεν με είχαν προβληματίσει τα παρακάτω:
α) Το αυτοκίνητο, μετά από 12,5 χρόνια, αφού αποφάσισα να το κρατήσω, χρειάζεται κάποια αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση, έτσι δεν είναι; Έτσι λοιπόν, μετά από αντικατάσταση όλης της ανάρτησης με Motorsport, κοιτάζω τι καλύτερο μπορώ να κάνω με τους τροχούς.
β) Η εξέλιξη κατευθύνεται με ραγδαίους ρυθμούς προς όλο κα πιό χαμηλά προφίλ - χωρίς, απ' ότι ψυλιάζομαι να είναι απαραίτητο από πλευράς λειτουργικής. Τι να πεις, για παράδειγμα, όταν προσφέρεται σαν επιλογή από την ΒΜW το ελαστικό 225/45 ZR 17 σε 316 E9x - και μη χειρότερα. Το αποτέλεσμα της τάσης (μόδας) αυτής είναι γνωστό: Δεν βρίσκεις ζάντα "μουράτη" σε 15, ούτε σε 16''... Σε λίγο τις διαστάσεις αυτές θα τις βρίσκουμε μόνο στην κατηγορία "classic cars" ή "οld fashioned"...
γ) Ίσως όμως κάποιος πει: "Ρε φίλε, καιρός να συνειδητοποιήσεις πως είσαι ήδη classic car και ν' αράξεις στην κατηγορία σου (και στα κυβικά σου - κυριολεκτικά...). Υπάρχει όμως κάτι πιό σημαντικό από τη "μούρη": Στις διαστάσεις 15'' (205/60 R 15) και 16'' (205/55 R 16) δεν βρίσκει κανείς πλέον παρά ελαστικά της μεσαίας κατηγορίας (αύριο - μεθαύριο θα υπάρχουν μόνο κατηγορίας "economy"!) Μοναδική εξαίρεση η Michelin με το Exalto που βγάζει και σε 205/55 R 16. Για πόσο καιρό ακόμα, άραγε; Continental μόνο το Premium. Φοβάμαι πως σε μερικά χρόνια θα ψάχνω μόνο σε αναγομωμένα...

jimbo
05-04-08, 19:19
οχι φιλε μου... σε 16αρα ζαντα, βγαινουν και αλλα σπορ ελαστικα, μου ερχετε στο μυαλο το ΤΟΥΟ Τ1R.ειναι και αλλα σιγουρα... εγω παντως αλλαξα στο Ε36 μου ζαντες, και εβαλα 16αρα, και ειχε πανω λαστιχο 225-50-16. κοιταξα το ταμπελακι που εχω στην πορτα μου, και η αντιπροσωπεια δινει αυτη την διασταση. αρα δε νομιζω να χρειαζεται το κιτ που λετε για να σταματαει το τιμονι...

Αντών///is
05-04-08, 20:50
H BMW δίνει το steering angle kit ως υποχρεωτικό και για διαστάσεις 225 (225/50 R 16, 225/45 R 17) - RealOEM.com - . Εσύ δεν έχεις πρόβλημα; Θεωρητικά πρέπει να βρίσκει το λάστιχο στο εσωτερικό του θόλου, με το τιμόνι "διπλωμένο" τέρμα δεξιά ή αριστερά...
Όσο για την επιλογή ελαστικού, ζητώ συγγνώμη, δεν το διευκρίνισα: Η γκάμα από την οποία επιλέγω είναι περιορισμένη σε Michelin (1) και μετά Continental, Fulda & Dunlop (αναλόγως τύπου) - τέλος.
225/50 R 16, απ' όσο έχω αντιληφθεί είναι μια διάσταση που σπανίζει στην κατηγορία που κοιτάω... Πάντως στις δύο πρώτες επιλογές μου (Michelin Exalto & ContiSportContact 2) δεν υπάρχει. Εσύ τι έχεις βάλει;

Nick_compact
05-04-08, 22:21
Προχώρα σε 215-45-17 ή 225-45-17... Θα βρεις την υγεια σου.

Αντών///is
05-04-08, 22:58
Το ένστικτό μου - αλλά και τα τεκμήρια που κατέθεσα στο προηγούμενο post μου - με κατευθύνουν ν' ακολουθήσω την συμβουλή σου Nick, με την οποία, άλλωστε, συμφωνούν οι περισσότεροι. Με προβληματίζουν όμως τα επιχειρήματα και η εμπειρία του tsilis: Αναφέρεται σ΄αυτό ακριβώς που φοβάμαι: Μήπως αυτά που θα χάσω είναι περισσότερα απ΄αυτά που θα κερδίσω. Και εξηγούμαι: Δεν είμαι δυσαρεστημένος από την απόδοση και τις επιδόσεις των 205/55 R 16 (Michelin Exalto) που φοράω τώρα. Πιθανόν με τα 225/45 R 17 να μπορώ να ανεβάσω λίγο τα όρια... Δεν είμαι διατεθειμένος όμως να θυσιάσω πάνω από 5% - και πολύ λέω, 3% καλύτερα - σε επιτάχυνση / ρεπρίζ και άνεση (αλλά και οικονομία), γιατί, απλά, δεν έχω... περίσσευμα σε τίποτα απ' αυτά!

jimbo
06-04-08, 03:40
φιλε αντωνη οχι, δεν εχω κανενα προβλημα. να σου πω βεβαια πως το αμαξι μου δεν ειναι χαμηλωμενο, απλα φοραει τα sport bilstein. φοραω αυτα που προειπα, TOYO T1R. τρελο κολλημα με το συγκεκριμενο λαστιχο. σε αλλο αμαξι που ειχα, ειχα βαλει αυτα, και μετα εβαλα τα michelen pilot, ε και απλα κοντεψα να σκοτωθω. καμια σχεση με τα τουο.
ααα, και κατι αλλο, παρατηρησα πως εχουν πολυ πιο καλη ποιοτητα κυλησης, και πολυ λιγοτερο θορυβο απο τα michelen. εχουν ομως ενα μειονεκτημα. η γομα τους ειναι σχετικα μαλακιά, και φθυρονται σχετικα γρηγορα... θα στα προτεινα παντως...

Αντών///is
06-04-08, 23:01
Τελικά, ψάξε - ψάξε, όλο και κάτι βρίσκει κανείς... Ανακάλυψα λοιπόν, έστω και κάπως καθυστερημένα, πως το θέμα έχει συζητηθεί - και... εξαντληθεί, θα έλεγα - σχετικά πρόσφατα εδώ: http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=10253 κάτω από τον... παραπλανητικό τίτλο "Αντιστρεπτικές", όπου μπαίνουν επί τάπητος όλα τα θέματα ανάρτησης και τροχών. Συμπέρασμα: Τρικυμία εν κρανίω!!! :confused: Τα κριτήρια υποκειμενικά και οι συνδιασμοί που μπορεί να κάνει κανείς πειραματιζόμενος για να προσεγγίσει την δική του (υποκειμενική) τελειότητα, είναι περισσότεροι απ' όσους προλαβαίνω να δοκιμάσω στην παρούσα ζωή! :( :banghead: :ices_ange

Αντών///is
08-04-08, 14:17
Τελικά, μήπως μπορεί κάποιος που έχει την σχετική εμπειρία, να μου δώσει τα φώτα του, απαντώντας στην εξής συγκεκριμμένη ερώτηση:
Αλλάζοντας το αρχικό πλάτος του ελαστικού από 205 (60Χ15 ή 55Χ16) σε 225 (50Χ16 ή 45Χ17) πόσο χάνουμε σε επιτάχυνση και πόσο σε τελική ταχύτητα; Τα 10.2 δευτερόλεπτα (τιμή εργοστασίου για επιτάχυνση 0-100) γίνονται πόσα; 11''; περισσότερα; λιγότερα; Η τελική 213 χλμ/ώρα πόσο γίνεται;
Αν τώρα υπάρχει κάποιος συνάδελφος που έχει κάποια αίσθηση η οποία μπορεί να εκφρασθεί σε κατ' εκτίμηση / κατά προσέγγιση ποσοστό μεταβολής (π.χ. -5%, -10%), έστω και χωρίς να έχει κάνει ακριβείς μετρήσεις, η μαρτυρία του είναι επίσης ευπρόσδεκτη.
Τουλάχιστον έτσι θα έχω τα αντικειμενικά δεδομένα για να μπορώ να πάρω την απόφαση εάν αξίζει να προχωρήσω στο "πείραμα" του ελαστικού 225 ή να κάτσω στα (205) αυγά μου...
Υπενθυμίζω ότι μιλάμε για Ε36 318is κουπέ (μοντ. 1995, κινητήρας Μ42).

gkaos
08-04-08, 15:07
Με 205 60Χ15 ειναι πιο κοντο απο οτι 225 50Χ16, 2κμ περιπου σε τελικη.Για οτι 8ελεις τσεκαρε το site :http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

Αντών///is
08-04-08, 17:58
Δεν εννοούσα διαφορές λόγω των μικροδιαφοροποιήσεων στο μήκος της περιμέτρου των ελαστικών, που ξέρω πως είναι ελάχιστες. Μιλάω πόσο "κόβει" το ελαστικό πλάτους 225 σε σχέση με το 205, λόγω της μεγαλύτερης επιφάνειας τριβής του πρώτου, καθώς και λόγω της μεγαλύτερης αεροδυναμικής αντίστασης (μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια).

billparas
09-04-08, 21:29
Συνάδελφε αντώνη καλωσήρθες,΄βλέπω ότι σε έχει ανυσηχήσει πολύ το θέμα του πόσο κόβει, κάτι που είναι δύσκολο να σου πει κάποιος.
Εγώ όταν τα άλλαξα σε 225/45/17 παρατήτησα ότι το αυτοκίνητο κόβει ελάχιστα σε τελική και πολύ λίγο σε επιτάχυνση. Επίσης η κατανάλωση έχει ανέβει περίπου ένα λίτρο στην πόλη, δεν γνωρίζω για εθνική.
Πάντως θα ξαναέβαζα τα ίδια για πολλούς λόγους.
Αν έρθεις σε κάποια συνάτηση μπορούμε να σε πάμε βόλτα με τα δικά μας (οι is) και να δεις τη διαφορά - στην επιτάχυνση εννοείται προς το παρόν.

strofimios
09-04-08, 22:00
Επισης μην ξεχναμε την συμπεριφορα των φαρδιων,χαμηλοπροφηλων ελαστικων στη βροχη.Για την μειωση στις επιδοσεις πιο πολυ ευθυνεται το βαρος των ζαντων και των ελαστικων.Π.χ. εγω φοραω ακομα φοραω 205/60/15.Εαν θυμαμαι καλα οταν ζυγισα τη μαμα ζαντα με το Ρ-6000(ρεζερβα)ηταν περιπου 17κιλα.Η ζαντα ζυγιζει 7.7 κιλα.Οι 17αρες της Μ3 ζυγιζουν 9.8 κιλα+10(9.980 για την ακριβεια)κιλα τα exalto2 σε 225/45/17 σου δινουν μια διαφορα 2.8 κιλα σε καθε γωνια(2.8χ4=11.2).Τωρα εαν θυμαται καποιος την αναλογια αναρτωμενου και μη αναρτωμενου βαρους(καποιοι την οριζουν,αλλοι λενε οτι δεν υπαρχει σταθερη σχεση)μπορουμε να δουμε τι "καταλαβαινει" το μοτερ απο αυτες τις διαφορες.Και φυσικα περα απο τα αναρτωμενα και μη βαρη,σιγουρα το μοτερ προσπαθει περισσοτερο για να κινησει κατι πιο βαρυ,και σιγουρα η δυναμη δεν ειναι κατι που περρισευει στο μοτερ μας.

Αντών///is
10-04-08, 15:44
Συνάδελφοι is, σας ευχαριστώ για την ανταπόκρισή σας. Πιστεύω πως έχετε δίκιο - μια πρακτική δοκιμή είναι απαραίτητη...
Παρεμπιπτόντως (@ strofimios) γιατί βλέπω την ζάντα Μ (ακτινωτή, styling 24 - το χαρακτηριστικότερο σχέδιο Μ για Ε36), διάσταση 7,5Χ17, να έχει βάρος 8,94 Kg;

strofimios
11-04-08, 18:19
Εαν θυμαμαι καλα η Μ3 Ε36 φοραγε μπροστα 7,5χ17 και πισω 8,5χ17.
Συμφωνα με το www.wheelweights.net η πιο ελαφρια 8,5χ17 ειναι 9,4 και η πιο βαρια 10,6.
Οι 7,5χ17,αντιστοιχα,ειναι 8,8 και 10,1.
Αυτα με καθε επιφυλαξη αφου ειναι τα στοιχεια που δινει το site.Καθε διορθωση δεκτη και για τα βαρη και για το εαν ηταν πιο φαρδιες οι πισω απο τις μπροστα.

strofimios
11-04-08, 18:31
Στο θεμα τωρα.Εγω ΘΑ βαλω (καποτε αφου δεν υπαρχει μια και παω και για "κρεμασμα")205/55/16.Θα προτιμησω καποια σκληρη γομα με εξισου σκληρο πλαινο καιτην πιο ελαφρια ζαντα που θα μπορω να αγορασω με τα χρηματα που θα εχω.Το μονο κακο που εχω εντοπισει στις ελαφριες ζαντες ειναι οτι οι περισσοτερες δεν βλεπονται(προσωπικη μου αποψη).
Π.χ.Μπαινει τωρα αυτη http://www.fragoulopoulos.gr/images/stories/enkei/rpf1.jpg σε B.M.W.;Κι'ομως ειναι 6,1 κιλα η 7χ16.
Κατι αλλο που εχω σκεφτει ειναι 15αρες(η enkei του link σε 7χ15 ζυγιζει 4,4 κιλα) με 205-215,χαμηλο προφιλ με πιο "μακρυ" διαφορικο για να μην "κοντινουμε" και ειμαστε ο.κ.Τωρα βεβαια δεν ξερω πως θα φαινεται το αμαξι με "φλουδες" σε μικρες ζαντες.

strofimios
11-04-08, 18:49
Απο θεμα εμφανισης θα ηθελα να βαλω τις k1racing της kosei σε λευκες.Κοστιζουν 99 δολλαρια(η μια) 7χ16 στο tirerack υπαρχουν μονο σε ασημι(οποτε θελουμε λεφτα και για βαψιμο+ μεταφορικα+τελωνειο) και ζυγιζουν 7 κιλα.

Nick_compact
11-04-08, 19:07
Στο θεμα τωρα.Εγω ΘΑ βαλω (καποτε αφου δεν υπαρχει μια και παω και για "κρεμασμα")205/55/16.Θα προτιμησω καποια σκληρη γομα με εξισου σκληρο πλαινο καιτην πιο ελαφρια ζαντα που θα μπορω να αγορασω με τα χρηματα που θα εχω.Το μονο κακο που εχω εντοπισει στις ελαφριες ζαντες ειναι οτι οι περισσοτερες δεν βλεπονται(προσωπικη μου αποψη).
Π.χ.Μπαινει τωρα αυτη http://www.fragoulopoulos.gr/images/stories/enkei/rpf1.jpg σε B.M.W.;Κι'ομως ειναι 6,1 κιλα η 7χ16.
Κατι αλλο που εχω σκεφτει ειναι 15αρες(η enkei του link σε 7χ15 ζυγιζει 4,4 κιλα) με 205-215,χαμηλο προφιλ με πιο "μακρυ" διαφορικο για να μην "κοντινουμε" και ειμαστε ο.κ.Τωρα βεβαια δεν ξερω πως θα φαινεται το αμαξι με "φλουδες" σε μικρες ζαντες.

Έχεις κι εσύ την λογική μου :bigthumb:

Αντών///is
11-04-08, 20:01
Εαν θυμαμαι καλα η Μ3 Ε36 φοραγε μπροστα 7,5χ17 και πισω 8,5χ17.
Συμφωνα με το www.wheelweights.net (http://www.wheelweights.net) η πιο ελαφρια 8,5χ17 ειναι 9,4 και η πιο βαρια 10,6.
Οι 7,5χ17,αντιστοιχα,ειναι 8,8 και 10,1.
Αυτα με καθε επιφυλαξη αφου ειναι τα στοιχεια που δινει το site.Καθε διορθωση δεκτη και για τα βαρη και για το εαν ηταν πιο φαρδιες οι πισω απο τις μπροστα.

Σωστά! Τα μπροστινά ελαστικά 225/45 R 17 σε 7,5Χ17'' και πίσω 245/40 R 17 σε 8,5Χ17".
Τώρα όσον αφορά τα βάρη, το http://felgenkatalog.auto-treff.com/ (http://felgenkatalog.auto-treff.com/) δίνει την μπροστινή 8,94 και την πίσω 9,48 Kg. Μιλάω πάντα για την "κλασσική" Ε36 ζάντα "Μ styling 24".

strofimios
11-04-08, 20:24
Οπως και να εχει ειναι πιο βαριες απο τις δικες μας.Βεβαια εαν αρεσουν σε καποιον πολυ τις βαζει και δεν δινει σημασια σε βαρη κλπ.Το αλλο τωρα,με το βαρος απο τις μεγαλες ζαντες-λαστιχα χανουμε γενικα.Κερδιζουμε ομως σε grip και στη περιπτωση μας(λογω υψηλου μαμα προφιλ)και σε αποκριση-handling.Εαν πας σε πολυ φαρδυ, κερδιζεις πολυ σε grip αλλα το handling χανεται(δεν εχουμε και δυναμη,μαμωτο).Για να εχεις χαμηλο προφιλ και λογικο φαρδος θες μεγαλες ζαντες που σημαινει βαρος.Οποτε.......μηπως εχει δει κανεις Ε36 με 205/50/15 να μας πει πως ειναι εμφανισιακα;Με αυτο το μεγεθος θες 3,15 κ/π(328 δεν ειναι αυτο; ) και εισαι σχεδον μαμα στο "βημα"(μολις 2,6% πιο "μακρυς")

Nick_compact
11-04-08, 20:32
205-50-15 έχει ένας φίλος σε compact E36 με 3cm Eibach. Μια χαρά φαίνεται!

strofimios
11-04-08, 20:36
Απο κοπανημα τι λεει;

strofimios
11-04-08, 20:41
Καλα τι συζηταμε τωρα;Ρε θα με αφησετε να παντρευτω;Ολο λεω να μην πειραξω τιποτα και ολο στην πριζα με βαζετε!!!

Αντών///is
14-04-08, 15:00
Προσωπικά, δεν βρίσκω το λόγο να πάω στην διάσταση 205/50 R 15. Δεν νομίζω πως θα κάνει κάποια αισθητή διαφορά από το 205/55 R 16 που έχω βάλει εδώ και 3-4 χρόνια. Και είμαι ακριβώς στο σωστό βήμα και η 16άρα ζάντα "λέει" κάτι παραπάνω. Και, επιπλέον, ως πιο δημοφιλής και διαδεδομένη διάσταση, έχεις μεγαλύτερη ποικιλία στις διαθέσιμες επιλογές.
Παρεμπιπτόντως - μια και η κουβέντα επεκτάθηκε και στις ζάντες - θεωρείτε πως είναι δικαιολογημένη η τεράστια διαφορά στην τιμή μεταξύ εργοστασιακών ζαντών και replicas; Αξίζει να τα χώσει κανείς τόσο για να πάρει μια εργοστασιακή και όχι - με το 1/4 των χρημάτων - μια καλή αντιγραφή;

InsaneDriver
14-04-08, 15:07
H διαφορά στο θέμα replica-γνήσια έχει να κάνει ως προς την αντοχή στην ακαμψία και το βάρος.

Βέβαια όλοι οι ζαντολαστιχάδες έχουν βρει το παραμύθι και λένε: Να κοίτα αυτό τον κατάλογο. Είναι το εργοστάσιο στην Ιταλία που φτιάχνει η Bmw τις ζάντες της. Είναι ακριβώς ίδιες απλά δεν γράφει bmw.

Απορώ πως όλοι oi ζαντολαστιχάδες ξέρουν τα εργοστάσια αυτά :D

malakenio
30-04-08, 17:41
Φιλος μου εχει Kosei k1 8.5 235/40/17 και δεν εχει κανενα προβλημα με τους θολους και το αμαξι εχει αποκτησει πολυ καλυτερο πατημα. Αυτη η διασταση ειναι ιδανικη για την Ε36 (ενταξει εξαιρειται η 316,γιατι μετα θα την περνανε και τα 1000αρακια)