PDA

Επιστροφή στο Forum : clima e36 και λειτουργία αυτού


apostdimo
04-08-08, 21:18
Κατ'αρχην καλησπέρα σε όλους, είμαι νέος κάτοχος μιας ε36 του 97 coupe, 1,6 και έχω μια απορία, που μπορεί να φαίνεται χαζή, αλλα εγω δεν μπορώ να βρω λύση και αφορα τον κλιματιστικό σύστημα που εχω επάνω που είναι το πλήρες αυτόματο με την οθόνη. Πρώτα απο όλα θα ήθελα να ρωτήσω για τον ρόλο του περιστροφικού διακόπτη ζεστού-κρύου που βρήσκετε κατω απο τη μεσαία γρύλια παροχής αέρα.
Αφού ο κλιματισμός είναι αυτόματος, ποιος ο ρόλος αυτου του διακόπτη? Αν δεν το γυρίσω στο ζεστό, δεν βγάζει ποτέ ζεστό, όπου και να βάλω την θερμοκρασία στο clima, το ίδιο και για να βγάλει κρύο, πρέπει να το εχω στο μπλέ για να έχω κρύο... Επίσης ποια είναι η αυτόματη ρύθμιση στη θερμοκρασία, αφού ενω εγω εχω επιλέξει να ενεργοποιήσω την ψύξη και να βάλω για παράδειγμα ο,τι ζητάω 24 βαθμούς μέσα με το ρυθμιστικό κουμπί στο μπλε, φυσικά, (εννοείται ο,τι βγάζει ψύξη με αυτη τη ρύθμιση) μόλις το βάλω στο κόκκινο, τότε να μου βγάζει ζεστό? Που είναι ο αυτοματισμός δηλαδή ρε παιδιά γιατι αυτο θα με κάνει να ξεχάσω ό,τι ξέρω απο κλοματιστικά συστήματα.
Και κατι τελευταίο... ας πούμε ο,τι εγω θέλω να δουλέυω τον κλιματισμό, μέρα νύχτα, χειμώνα-καλοκαίρι, στους 25 βαθμούς. Που να βάλω την ρύθμιση, έτσι ώστε εγω να μην κάνω τίποτα απολύτος, αλλα αυτό να "βλέπει" για παράδειγμα, ο,τι εχει 40 μέσα (διοτι είναι αύγουστος) άρα πρέπει να δουλέψει σε ψύξη ή ο,τι ειναι χειμώνας και ο,τι έχει 5 βαθμούς μεσα στη καμπίνα, οπότε πρέπει να γυρίσει στη θέρμανση για να φτάσει τους 25 βαθμούς που εγώ ζητάω (έτσι δουλεύουν άλλωστε όλα τα αυτόματα κλιματιστικά που ξέρω) ?

Ευχαριστώ εκ των πρωτέρων για τον χρόνο σας....

Aceman1925
04-08-08, 21:25
Και κατι τελευταίο... ας πούμε ο,τι εγω θέλω να δουλέυω τον κλιματισμό, μέρα νύχτα, χειμώνα-καλοκαίρι, στους 25 βαθμούς. Που να βάλω την ρύθμιση, έτσι ώστε εγω να μην κάνω τίποτα απολύτος, αλλα αυτό να "βλέπει" για παράδειγμα, ο,τι εχει 40 μέσα (διοτι είναι αύγουστος) άρα πρέπει να δουλέψει σε ψύξη ή ο,τι ειναι χειμώνας και ο,τι έχει 5 βαθμούς μεσα στη καμπίνα, οπότε πρέπει να γυρίσει στη θέρμανση για να φτάσει τους 25 βαθμούς που εγώ ζητάω (έτσι δουλεύουν άλλωστε όλα τα αυτόματα κλιματιστικά που ξέρω) ?


δεν ξερω κατα ποσο απανταω στα ερωτηματα σου αλλα δεν υπαρχει κρυος αερας 25 βαθμων και ζεστος αερας 25 βαθμων.Απλα οταν εχει κρυο σου φαινεται ζεστος και οταν εχει ζεστη σου φαινεται κρυος ο αερας.25 και στη μια 25 και στην αλλη

apostdimo
04-08-08, 21:41
Ναι σωστό είναι αυτο που λες φίλε μου. Το 25 είναι η ζητούμενη θερμοκρασία καμπίνας, όχι φυσικά η θερμπκρασία του αέρα. Απλα, οταν η εσωτερική θερμοκρασία είναι 40 για παράδειγμα, τότε για να κατέβει στο 25 που είναι το επιθυμητό, πρέπει να εισέλθει στο χώρο αέρας κρύος. Το πόσο κρύος θα είναι, αυτο καλείται να το λύσει το clima, το θέμα είναι να μου φέρει την καμπίνα στους 25 βαθμούς κελσίου. Το ανάποδο φυσικά συμβαίνει τον χειμώνα, όπου τωρα το clima καλείται να μου ζεστάνει τον χώρο, ρίχνοντας μέσα ζεστό αέρα. Το πόσο ζεστός θα είναι ο αέρας δεν το ξέρω (ούτε με απασχολεί), το θέμα είναι να ζεστάνει ο χώρος μέχρι τους 25 βαθμούς, όχι παραπάνω, ούτε και παρακάτω. Αυτόματο clima δεν είναι?

stelmaniac
04-08-08, 22:56
Το κλιμα του αυτοκινητου λειτουργει ακριβως οπως κοι ο οικιακος κλιματισμος.

Αυτοματος κλιματισμος σημαινει οτι μετα την επανεκκινηση του κραταει τις προηγουμενες ρυθμισεις του και οχι οτι πρεπει να ξερει τι καιρο εχουμε εξω!!Δεν ειναι μετεωρολογικος σταθμος!!!

Στο σπιτι σου δεν πρεπει να ρυθμισεις τη θερμοκρασια που επιθυμεις αλλα και να προσαρμοσεις τον αερα??(ζεστος/κρυος).Ακριβως το ιδιο συμβαινει και στο αυτοκινητο σου...
Παρεπιπτωντος να σου υπενθυμισω οτι για να κανουμε ενα χωρο κρυο,δεν προσθετουμε ουσιαστικα παγωμενο αερα αλλα αφαιρουμε τον ζεστο...

Αντών///is
04-08-08, 23:27
Φίλε Apostdimo, να τι πρέπει να κάνεις για να έχεις σταθερή θερμοκρασία στην καμπίνα, π.χ. 25ο C, χειμώνα - καλοκαίρι, χωρίς να κουνήσεις το δαχτυλάκι σου:
α) Ρυθμίζεις την ζητούμενη θερμοκρασία στους 25.
β) Τον κλιματισμό (ψύξη) on.
γ) Επιλογή auto.
Και είσαι έτοιμος...
Τώρα, προαιρετικά, αν δεν θέλεις να καταπονείς άδικα το σύστημα κλιματισμού, μπορείς να μην το ενεργοποιείς όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι μικρότερη από 25ο.

Τώρα, όσον αφορά το περιστροφικό χειριστήριο (ροδέλα) που βρίσκεται κάτω από τον μεσαίο αεραγωγό: Η δουλειά του δεν είναι να ρυθμίζει την θερμοκρασία της καμπίνας, αλλά να παραμετροποιεί την θερμοκρασία του αέρα που βγαίνει από τους αεραγωγούς του ταμπλώ και μόνο. Πολύ χρήσιμο, κατά την γνώμη μου. Ρυθμίζεις τον αέρα αυτό - που, κατά κύριο λόγο, φυσάει πάνω στο πρόσωπό σου - σύμφωνα με το γούστο σου και σου επιτρέπει να τον διαφοροποιήσεις μέχρι κάποιου βαθμού σε σχέση με την ρύθμιση της θερμοκρασίας που έχεις κάνει στο panel. Π.χ. το σύστημα είναι σε λειτουργία θέρμανσης (καλοριφέρ) αλλά εσύ δεν γουστάρεις καυτό αέρα στα μούτρα σου! Γυρνάς τη ροδέλα τέρμα στα μπλε και ο αέρας που βγαίνει από τους αεραγωγούς του ταμπλώ γίνεται ως δια μαγείας χλιαρός, αλλά και κόβει σε ένταση ροής, ενώ στα πόδια σου εξακολουθεί και έρχεται καυτός! Σε άλλα αυτοκίνητα, η μόνη επιλογή που έχεις είναι να κλέισεις εντελώς τους αεραγωγούς του ταμπλώ. Αν τώρα το καλοριφέρ, λόγω της δικής σου ρύθμισης ή/και σχετικά υψηλότερης εξωτερικής θερμοκρασίας φέρνει εκείνη την ώρα χλιαρό (στα πόδια) αέρα, οι αεραγωγοί του ταμπλώ, με την ρύθμιση τέρμα μπλε, μπορεί να φέρνουν μέχρι και δροσερό (δεν θα σου βγάλουν όμως ποτέ παγωμένο!). Αντίθετα τώρα, με κλιματισμό (ψύξη) και παγωμένο αέρα, μπορείς να γυρίσεις τη ροδέλα λίγο ή περισσότερο προς το κόκκινο και ο παγωμένος αέρας που έρχεται στο πρόσωπό σου θα μετριασθεί σε θερμοκρασία (δεν θα βγει ποτέ ζεστός όμως!) και θα "κόψει" και σε ένταση. "Παίξε" με τις διαφορετικές διαβαθμίσεις της ροδέλας - ξεκινώντας από την μεσαία θέση - και τις ρυθμίσεις του κλιματιστικού και θα εκτιμίσεις και 'συ αυτό το ωραίο εύρημα!

thanassis
06-08-08, 15:02
να το πω κάπως πιο απλά...
λοιπόν, όσον αφορά το καλοκαίρι, επιλέγουμε τους 22 C που θέλουμε να έχουμε στην καμπίνα, αυτό είναι η επιθυμητή θερμοκρασία, δηλαδή αν έξω έχει 30, να φτάσει στους 22 και να σταματήσει..... τώρα το επάνω το κουμπί (η ροδέλα) είναι ότι να φτάσει η θερμοκρασία στους 22 με χλιαρό αέρα?? (δεν νομίζω ότι θα φτάσει εκεί που θέλουμε) με λίγο κρύο? με πολύ κρύο αέρα??? αυτός είναι ο ρόλος της ροδέλας, όπως επιλέγουμε και στο κλιματιστικό του σπιτιού COOL/HEAT
ελπίζω να βοήθησα!!!

apostdimo
07-08-08, 20:38
Ευχαριστώ πολύ παιδιά, είσασταν απόλυτα κατατοπιστικοί και καταλάβατε ακριβώς αυτο που ρωτούσα...!

thanassis
08-08-08, 16:42
μην νομίζεις, όλοι είχαμε κάποτε τις ίδιες απορίες!!!!
να σαι καλά!!

E36-Hartge
27-12-09, 10:35
Χθές σε ένα ταξιδάκι που έκανα είχα ενα πρόβλημα με όλα αυτά δηλ. δεν μπορούσα να ρυθμίσω μια θερμοκρασία σταθερή μεσα στο αυτοκίνητο.
Η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 14.5 βαθμούς και ήθελα μέσα 22 βαθμούς.
Το έβαλα στους 22 και στο auto αλλα απο τη δικιά μου πλευρά εβγαζε κρύο αερα και απο την πλευρά του συνοδηγού ζεστό.
Δοκίμασα να βαλω απο την πλευρά του συνοδηγού χαμηλότερη θερμοκρασία αλλα τίποτα.