Επιστροφή στο Forum : Αλυσιδες χιονιου η καλυμματα τροχων?


performance
04-11-08, 12:03
Παιδια εχω ε46 cabrio 318ci με 225/45/17 και αγορασα αντιολισθητικα καλυμματα αντι αλυσιδων,εχει καποιος οδηγησει σε χιονι με τετοια πραγματα,κανουν δουλεια? γιατι με αλυσιδες γνωριζω.

Ευχαριστω

Snoopy
04-11-08, 12:21
Εγω είχα πάρει κάτι τέτοια (160 ευρώ κάνανε) και την πρώτη φορά τα φόρεσα στο αμάξι το βράδυ (για να είμαι έτοιμος για το πρωϊ) και όταν κατέβηκα την άλλη μέρα να φύγω, είχανε παγώσει και αυτά και δεν είχαν αποτέλεσμα καθόλου.

Κατα τα άλλα καλή πρόσφυση έδιναν και σε χιόνι και σε παγωμένο χιόνι αρκεί να μην το παρακάνεις, γιατί στο χιόνι, εντάξει, αλλά στο πάγο, αλυσίδες δεν είναι όπως και να το κάνεις.

να θυμάσαι μόνο να τα βγάζεις κάθε φορά για να μην παγώσουνε και ακινητοποιηθείς εντελώς.

edit
(να συμπληρώσω εδώ ότι δεν πρέπει να πατήσουν άσφαλτο με πάνω απο 30-40 χιλιόμετρα γιατί σκίζονται)

performance
04-11-08, 12:27
Ευχαριστω πολυ,δεν ειχα σκεφτει τη λεπτομερεια να τα βγαζω μετα!

ermis1975
04-11-08, 12:53
Τα σκουφάκια έχω ακούσει οτι κάνουν δουλεια στο μαλακό χιόνι! Αλλά όταν βγείς άσφαλτο πρέπει να τα αφαιρέσεις αμέσως γιατί σκίζονται εύκολα. Αν πχ πατήσεις πέτρες, ή φρενάρεις απότομα... Επίσης σε μαγαζί που είχα ρωτήσει μου είχε πεί οτι είναι για 1-2 χειμώνες, ανάλογα πόσο συχνά ταξιδεύεις σε χιόνι.
Είχα δοκιμάσει και τα spikes Spider. Απάτη! Βρέθηκα να μη μπορώ να ανέβω ούτε σε φρέσκο χιονάκι. Και το 2ο χρόνο δε κουμπώνανε καλά ούτε στη ζάντα και φεύγανε. Ασε που σπάνε εύκολα και τα πλαστικά τους και είναι και πανάκριβες! Μετά απο όλα αυτά λοιπόν, για να είσαι 100% σίγουρος οτι θα πάς με ασφάλεια και παντού, πάρε σκουφάκια για ευκολία, αλλά και αλυσίδες για ώρα ανάγκης (και αυτές με 20 euro κάνουν δουλεια)!

thanassis
05-11-08, 12:29
Τα σκουφάκια έχω ακούσει οτι κάνουν δουλεια στο μαλακό χιόνι! Αλλά όταν βγείς άσφαλτο πρέπει να τα αφαιρέσεις αμέσως γιατί σκίζονται εύκολα. Αν πχ πατήσεις πέτρες, ή φρενάρεις απότομα... Επίσης σε μαγαζί που είχα ρωτήσει μου είχε πεί οτι είναι για 1-2 χειμώνες, ανάλογα πόσο συχνά ταξιδεύεις σε χιόνι.
Είχα δοκιμάσει και τα spikes Spider. Απάτη! Βρέθηκα να μη μπορώ να ανέβω ούτε σε φρέσκο χιονάκι. Και το 2ο χρόνο δε κουμπώνανε καλά ούτε στη ζάντα και φεύγανε. Ασε που σπάνε εύκολα και τα πλαστικά τους και είναι και πανάκριβες! Μετά απο όλα αυτά λοιπόν, για να είσαι 100% σίγουρος οτι θα πάς με ασφάλεια και παντού, πάρε σκουφάκια για ευκολία, αλλά και αλυσίδες για ώρα ανάγκης (και αυτές με 20 euro κάνουν δουλεια)!

:+1: μην δίνεται λεφτά για πέταμα για αλυσίδες, αλυσίδες των 20€ (7000δρχ για την ακρίβεια) φορέθηκαν αρκετές φορές και δεν έπαθαν απολύτως τίποτα!!!

tamtamcafe
05-11-08, 14:10
εγω εχω σκουφακια και δουλευουν αψογα απλα πρεπει να μην το σπινιαρεις να μην τρεχεις πανω απο 50χλμ, να μην πας σε ασφαλτο η γενικα σε επιφανεια που δεν εχει χιονι η παγο,
αλλωστε για αυτη τη χρηση χρησιμοποιουνται,
και τα εχω και τα φοραω 3 χρονιες ανεβηκα και κατεβηκα στο καρπενησι αρκετες φορες -ασφαλως-
και στην αρχη ειχα τους ιδιους ενδοιασμους με σενα, μολις τα εβαλα μου εφυγαν ολοι...!!!

Nemerkon
05-11-08, 16:27
εγω παντως ακομα και να θελω να βαλω αλυσιδες απαγορευοντε απο τον κοκ!διοτι καταστρεφουν την ασφαλτο και ορθοτατα ειναι απαγορευμενες!αλλα εχουμε και εκχιονιστικα οπως επισης και αξιοσεβαστη ασφαλτο! ;)

YAziDis
05-11-08, 17:45
Αυτά είναι .. εδώ όλοι κάνουμε τουμπεκί.......

spaka
05-11-08, 18:00
Σε πισωκουνα (μιας ολλοι σχεδον εδω μεσα εχουν bmw) βαζεις και μπροστα σκουφακια? για να εχεις τιμονι. το σωστο ειναι σιγουρα και στους 4 τροχους αλλα ποιος καταρχην πληρωνει 2 ζευγαρια και ποιος καθεται να τα περασει οταν χρειαστει. Γενικοτερα τα πισωκινητα αμαξια δεν ενδεικνειτε για τετοιες καταστασεις. Εγω παντως μιας και εχω τρελα με το σκι εβαλα χιονολαστιχα πηρα και αλυσιδες στο Nissan Micra της δουλειας και την βγαζω με εκεινο το χειμωνα.

Α και μιας και ανοιξαμε κουβεντα πριν χρονια τρακαρα σε καραμπολα 5 αυτοκινητων εξω απο χιονοδρομικο με το Vitara του πατερα μου. Σε μια στροφη που δεν εβλεπε ο ηλιος ειχε καραπαγο του κερατα, στουκαραν 2 μπροστινοι και τους επισκεφτηκα και γω απο πισω.
Θελω να καταληξω οτι πρεπει να αποφευγονται καλυτερα οι πολλες μετακινησεις με τα χιονια γιατι μπορει εσυ να πληρωσες ενα καρο λεφτα σε αλυσιδες χιονολαστιχα (α μολις εβαλες και M-pack) και ερχεται ο αλλος και στο κανει αγνωριστο...

Πολλα ειπα ε? σορρυ

boleneger
05-11-08, 18:29
Προσοχη λοιπον στα χιονδρομικα και προσοχη που το παρκαρουμε(ομοιοπαθων)!!! κατα τα αλλα τα σκουφακια δοκιμαστικαν στο κα'ι'μακτσαλαν και καναν δουλεια. ΤΙΜΗ νομιζω 70ευρα. ΣΑΛΟΝΙΚΑ. οποιος ενδιαφερεται ρωταω. στειλε p.m.

MrZ
05-11-08, 19:11
Εγώ όπως έχω αναφέρει παλιότερα(νομίζω...)δοκίμασα "σκουφάκια" στο 200sx του πατέρα με αποτέλεσμα να γυρνάνε οι τροχοί μέσα στα σκουφιά...και αυτά ακίνητα...Αλυσίδες δεν βάζω,προτιμώ να πάρω snowmobile:ylsuper: είδα πως καταστράφηκε το χρώμα όπου ακούμπαγαν στις κάποτε όμορφες advanti racing που φοράει το 200sx...

Snoopy
05-11-08, 19:16
Εγώ όπως έχω αναφέρει παλιότερα(νομίζω...)δοκίμασα "σκουφάκια" στο 200sx του πατέρα με αποτέλεσμα να γυρνάνε οι τροχοί μέσα στα σκουφιά...και αυτά ακίνητα...Αλυσίδες δεν βάζω,προτιμώ να πάρω snowmobile:ylsuper: είδα πως καταστράφηκε το χρώμα όπου ακούμπαγαν στις κάποτε όμορφες advanti racing που φοράει το 200sx...

είδες κράτημα που έχουν τα άτιμα τα σκουφάκια?


(ή τα σκουφιά ήταν λάθος διάσταση, ή τα λάστιχα ξεφούσκωτα, ή ήταν εκείνα που είχαν βγεί 2-3 χρόνια πριν με την κίτρινη ρίγα στο πλάι που ήταν μουφες)

αλυσίδα δε σε advanti είναι όντως ιεροσυλία εδικά αν ειναι με τα 10 μπράτσα

gpsar
07-11-08, 20:54
Είναι δυνατόν να βάζουμε αλυσσίδες στη διάσταση 225-45-17 όταν ο κατασκευαστής ορίζει ότι δεν μπαίνουν αλυσσίδες ακόμα και στη 16αρα διάσταση;

boleneger
07-11-08, 21:28
Γιαυτο βαζουμε σκουφακι...

kostase28
07-11-08, 22:30
Εγω εχω και ενα polo 16v αλλα ο κατασκευαστης απαγορευει τις αλυσιδες.Γιατι?

boleneger
07-11-08, 22:45
αυτο που ξερω σιγουρα ειναι οτι σε καποια αυτ/τα το σωλινακι του φρενου ή το καλώδιο του ABS περνα πολυ κοντα στο τροχο με αποτελεσμα να κοβεται με την αλυσιδα οπως την πατησε ενας φιλος με OKTAVIA 5.

kostase28
07-11-08, 23:01
Οντως μπορει να ειναι κατι τετοιο, με κουβερτα δεν πιστευω να παιζει τετοιο προβλημα

nikos_E34
08-11-08, 09:14
μαθετε να αγοραζετε ενα σετ χειμωνιατικα και θα δειτε οτι χειμωνα με χιονι φρεσκο η μπαγιατικο το αμαξι θα φευγει μια χαρα...
τα 4 εποχων ειναι απατη
καλοκαιρινο λαστιχο αν το φορας χειμωνα ,εστω και να μην πεφτει η θερμοκρασια στους 0 και κατω ειναι σαν να φορας σλικ σε βρεγμενο..το καουτσουκ σκληραινει φοβερα και δεν παταει καλα κατω
τα χειμωνιατικα εχουν πολυ μαλακο καουτσουκ με αποτελεσμα να πατανε κατω σαν τρακτερ ντεμεκ δεν θα κολλησετε πουθενα εκτος και αν ειστε amateurs :P
goodyear ultragrip και τα μυαλα στα καγκελα

Nick_E60_GR
08-11-08, 09:17
εγω παντως ακομα και να θελω να βαλω αλυσιδες απαγορευοντε απο τον κοκ!διοτι καταστρεφουν την ασφαλτο και ορθοτατα ειναι απαγορευμενες!αλλα εχουμε και εκχιονιστικα οπως επισης και αξιοσεβαστη ασφαλτο! ;)

Εδώ φίλε μου επιτρέπονται ακόμα... σε μερικά σημεία έχουμε άσφαλτο και εμείς...

μαθετε να αγοραζετε ενα σετ χειμωνιατικα και θα δειτε οτι χειμωνα με χιονι φρεσκο η μπαγιατικο το αμαξι θα φευγει μια χαρα...
τα 4 εποχων ειναι απατη
καλοκαιρινο λαστιχο αν το φορας χειμωνα ,εστω και να μην πεφτει η θερμοκρασια στους 0 και κατω ειναι σαν να φορας σλικ σε βρεγμενο..το καουτσουκ σκληραινει φοβερα και δεν παταει καλα κατω
τα χειμωνιατικα εχουν πολυ μαλακο καουτσουκ με αποτελεσμα να πατανε κατω σαν τρακτερ ντεμεκ δεν θα κολλησετε πουθενα εκτος και αν ειστε amateurs :P
goodyear ultragrip και τα μυαλα στα καγκελα

+1!!! αν δεν τα δεις δεν το πιστεύεις, αλυσίδες και σκουφάκια είναι άχρηστα. Dunlop Winter Sport M3 - κορυφαία!! http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=W&VT=C&sortValue=16

thmangr
08-11-08, 09:56
Και εγώ παιδιά υπέρ του χειμωνιάτικου είμαι!!! Αλυσίδες και κολοκύθια, αρκεί να αντέχει η τσέπη και φυσικά να κάνετε διαδρομές σε χειμερινούς προορισμούς γιατί για Αθήνα + θεσσαλονίκη ή νότια Ελλάδα άχρηστα είναι!!!

ermis1975
08-11-08, 10:43
Εχω της εξής απορία. Εστω οτι βάζεις χειμερινα και τα κρατάς και καλοκαίρι. Το πέλμα των χειμερινών είναι μαλακό. Δε γλυστράς σε χιόνι - νερά. Το καλοκαίρι γιατί να μη τα φοράς? Δε κρατάνε στο στεγνό? (αφού το πέλμα είναι μαλακό δε θα πιάνουν?!) ή απλά επειδή φθείρονται γρηγορότερα?

Leonidas_Thess
08-11-08, 11:08
Εγώ είμαι υπέρ των χειμερινων ελαστικων τα φόρούσα στο ματιζακι μου και εκανα καθε μερα την διαδρομη φλώρινα - θεσσαλονικη απροβληματιστα και με ταχυτητεσ γυρω στα 100 με 120 και με το αμαξι να ακουει τρελα. Υπενθυμηζω οτι λόγω χαμηλωματοσ δεν εμπαιναν αλυσιδες αρα τα χιονολαστιχα ηταν μονοδρομοσ για μενα. Παντως αν δείτε όλοι επανω στην Φλώρινα μετα τον Οκτωμβρη βαζουν καθαρα χειμερινα λάστιχα.Συν ότι δεν μπαινεισ στην διαδικασια του κατεβα βάλε κατέβα βγάλε μεσα στο κρύο

Υ.Σ το 2001 με τα πολλα τα χιόνια τραβηξα ενα CRV Honda που ειχε κολλήσει.


Αν κάποιος απο το φορουμ ειμαι απο βόρεια ασ μασ πει την γνωμη του

thmangr
08-11-08, 11:17
Τα χειμερινά λάστιχα είναι επικίνδυνα σε μεγάλες ταχύτητες το καλοκαίρι λόγω υψηλών θερμοκρασιών. Πιστεύω έγινα κατανοητός!!!

nikos_E34
08-11-08, 16:07
Τα χειμερινά λάστιχα είναι επικίνδυνα σε μεγάλες ταχύτητες το καλοκαίρι λόγω υψηλών θερμοκρασιών. Πιστεύω έγινα κατανοητός!!!

πανω κατω εισαι σωστος ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ?
παρτε ενα χειμωνιατικο λαστιχο και ενα καλοκαιρινο διπλα διπλα...θα παρατηρησετε οτι η γομα του καλοκαιρινου ειναι σκληρη και με τις θερμοκρασιες που ανεβαινουν την ανοιξη και το καλοκαιρι μαλακωνει με αποτελεσμα το τελειο κρατημα στο δρομο...λογω του οτι περιεχει καρβουνο η συνθεση του (για να αντεχει σε ψηλες ταχυτητες , να κραταει πολλα χλμ κλπ) εχει ως αποτελεσμα οταν πεφτει η θερμοκρασια περιβαλλοντος κατω απο +5 βαθμους κελσιου η γομα του καλοκαιρινου να γινεται σκληρη σαν πετρα με αποτελεσμα ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΧΙΟΝΙΑ ΕΞΩ τα κρατηματα του αυτοκινητου να ειναι ΓΤΠΚ! δλδ καλοκαιρινα ειναι επικυνδινα το χειμωνα...

τα δε χειμωνιατικα εχουν πολυ λιγο καρβουνο στη συνθεση τους και η γομα τους ειναι ΠΟΛΥ μαλακη! με αποτελεσμα το χειμωνα να κρατανε την ελαστικοτητα τους με αποτελεσμα τα τρομερα κρατηματα σε σχεση με καλοκαιρινα και παντως εποχης λαστιχα...τι γινεται ομως το χειμωνα και το καλοκαιρι?? αν συνεχισετε να φορατε τετοια λαστιχα μαλακωνει η γομα ακομα περισσοτερο με αποτελεσμα να τα πεταξετε κοντα στα τελη του ιουλη διοτι εχουν βγει τα συρματα απεξω!φανταστειτε για τι φθορα μιλαμε! ναι κρατανε φοβερα στο νερο και στο στεγνο (για καλοκαιρι μιλαμε) αλλα σε ψηλες ταχυτητες υπαρχει εντονος κινδυνος κλαταρισματος η να ξεκολλησουν κοματια απο το πελμα (το ξερω γιατι την πατησα και εγω με ολοκαινουρια μισελεν χειμωνιατικα)

τα δε παντος καιρου ειναι μια φτηνη χρυση τομη που κανουν για καλοκαιρι και χειμωνα χωρις χιονια...εμπειρια δικη μου και αλλων αυτοκινητηστων ειναι οτι τα παντος καιρου στην ουσια ειναι για σφαλιαρες...αν βρεξει λιγο κανεις το σταυρο σου μη σκοτωθεις..στο στεγνο δεν εχουν το κρατημα που εχουν τα καλοκαιρινα και το χειμωνα δεν εχουν το κρατημα των χειμωνιατικων...γιαυτο καμια σοβαρη εταιρεια ελαστικων δεν φτιαχνει παντος καιρου λαστιχα...

εαν αγορασετε χειμωνιατικα λαστιχα καλυτερα ειναι να αγορασετε 4 ζαντες σιδερενιες και να βαλετε τα χειμωνιατικα επανω...ετσι γλυτωνετε το ατελειωτο μονταρισμα και ξεμονταρισμα και γλυτωνετε και τις ζαντουλες σας απο τις κακουχιες του δρομου και τα αλατια....
τι πρεπει να προσεξουμε για την επιλογη χειμωνιατικων...καλα ειναι να πατε μια βολτα στη σελιδα της ADAC οπου πριν καιρο ειχαν τεσταρει 20 καλοκαιρινα ,20 χειμωνιατικα και καμια 7 παντος καιρου..
επισης οταν επιλεγετε λαστιχο χειμωνιατικο να ξερετε οτι το χειμωνιατικο πρεπει να ειναι πιο στενο απο το καλοκαιρινο...δλδ αν ενα 5αρι εχει 17αρες με 225/45/17 πρεπει να παρετε μικρο μηκος ζαντα δλδ 16" σιδερενια 205/65/16 η κατι τετοιο τελως παντων..μανικι ειναι το Ε60 με Μ πακετο..στο 535δ ενος γνωστου μου η μικροτερη ζαντα που μπορει να βαλει ειναι 17αρα αλλιως εχει 19αρες...και παλι το χειμωνα με τα χιονια ολο στα βουνα αναβασεις κανει χωρις να κολλησει πουθενα! μιλαμε για βουλγαρικους χειμωνες με πολλα χιονια και παγους και το 535δ με τη θηριωδη ροπη του (μεγαλυτερη και απο το Ε60 Μ5) καθοταν σαν τραινο πανω στο δρομο

γιατι γινεται αυτο?διοτι το χειμωνιατικο πρεπει να εχει πιο μικρο πελμα που φροντιζει στο να καθεται πιο στιβαρα το αμαξι στο δρομο λογω της μικροτερης επιφανειας κυλισης..ο μυθος που λεει οτι οσο πιο φαρδυ λαστιχο τοσο καλυτερη προσφυση δεν με βρισκει συμφωνο...πιο μεγαλη ζαντα πιο αργο αμαξι και απο εκει εχουμε την ψευδαισθηση οτι το αμαξι κραταει καλυτερα...τεσπα στο ADAC ετσι λεει για να εχουμε πιο καλα κρατηματα το χειμωνα...το αποτελεσμα σε μενα ειναι να παταει καλυτερα σε φρεσκο χιονι (περισυ χιονισε μεχρι το γονατο μου) και δεν κολλατε πουθενα ουτε σε ανηφορες ουτε σε καταβασεις...
εαν βαλετε χειμωνιατικα με ιδιες διαστασειςν με τα καλοκαιρινα κινδυνευετε στο να κολλησετε πουθενα με το παραμικρο! το χειμωνιατικο θελει να ειναι με πιο στενο πελμα και ψηλο προφιλ...
ενα καλο σετ χειμωνιατικα βγαζει ανετα 5-6 χειμωνες ΧΑΛΑΡΑ!
αυτα ειχα να πω οτι θελετε ρωτηστε με

nikos_E34
24-11-08, 15:07
http://www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y

διαφορα στην οδηγηση με λαστιχα 4 εποχων και χειμωνιατικα

E12 520
24-11-08, 16:47
εγω παντως ακομα και να θελω να βαλω αλυσιδες απαγορευοντε απο τον κοκ!διοτι καταστρεφουν την ασφαλτο και ορθοτατα ειναι απαγορευμενες!αλλα εχουμε και εκχιονιστικα οπως επισης και αξιοσεβαστη ασφαλτο! ;)

Εδω ομως μιλαμε για Ελλαντα που στο Ελλαντα ολα επιτρεπονται και τιποτα δεν απαγορευεται!

Αλυσιδες παιδια οι κουβερτες ειναι απατη γιατι σκιζονται με 30-40 χλμ αν βρουνε καθαρη ασφαλτο οπως ειπε ο σνουπι + κοστος!

Εδω στα μερη μου βεβαια χρησιμοποιουμε χιονολαστιχα οποτε ουτε αλυσιδες θελουμε ουτε κουβερτες!

thmangr
24-11-08, 17:24
http://www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y

διαφορα στην οδηγηση με λαστιχα 4 εποχων και χειμωνιατικα

Δεν ξέρω αν εισαι από Βόρεια Ελλάδα πάντως είσαι πολύ ευστοχος στις τοποθετήσεις σου.
Όταν ένα πισωκίνητο (BMW) φοράει χιονολάστιχα πρέπει να το δουν όλοι πόσο μεγάλη διαφορά έχει στο χιόνι από ένα που δεν φοράει! Άμα δεν το δεις δεν το πιστεύεις!!! Μπράβο και πάλι!!!

E12 520
24-11-08, 17:44
Τα χειμερινά λάστιχα είναι επικίνδυνα σε μεγάλες ταχύτητες το καλοκαίρι λόγω υψηλών θερμοκρασιών. Πιστεύω έγινα κατανοητός!!!

Τα χειμερινα λαστιχα ειναι καταλληλα για εξωτερικη θερμοκρασια μεχρι και 15 βαθμους κελσιου απο κει και περα αρχιζουν και ζεσταινονται!

Εγω στη bmw μου φοραω Kumho Inzewis KW19 που ειναι μεχρι 180-190 χλμ!

Η καλυτερη ταχυτητα ειναι μεχρι 150 χλμ,το λενε και οι λαστιχαδες!

Το καλοκαιρι τα χειμερινα ειναι εντελως αχρηστα δεν σου προσφερουν τιποτα απο αποδοση,κανουν πολυ θορυβο και σε ψηλες ταχυτητες εχεις μεγαλο προβλημα!

Γι'αυτο λεγονται παιδια χειμερινα γιατι ειναι αυστηρα για χειμωνα και τιποτα αλλο!

ΔημητρηςΜ3
24-11-08, 17:46
σε 19αρια εχει βαλει καποιος τετοια καληματα?

nikos_E34
24-11-08, 18:00
[πατριωτικο μοουντ ον] ειμαι οντως βορεια ελλαδα και συγκεκριμενα στην πρωτευουσα της παλαι ποτε ανατολικης ρωμιλιας :ylsuper: δλδ φιλιπουπολη [πατριωτικο μοουντ οφ]

ακομα δεν εχουμε χιονια ΕΔΩ αλλα πολυς αερας κρυος , συννεφα πυκνα και χαμηλα και μια μυρωδια στον αερα δλδ σε λιγες μερες θα ριξει..το φιατακι ειναι συμμαζεμενο για χειμωνα..τεσπα...

χειμωνιατικα λαστιχα+μπεμπα+ΜΠΛΟΚΑΔΟΥΡΑ= περιπου ισο με τζιπακι
θα με επιτεθειτε το ξερω αλλα εχω οδηγησει Ε34 με μπλοκε και Goodyear Ultragrip σε 15αρες ζαντες!το υπενθυμιζω για ακομα μια φορα...μεγαλες ζαντες δεν σημαινει σταθεροτητα στο δρομο! στο χειμωνιατικο θελουμε μικρη επιφανεια κυλισης για να κατανεμηθει το βαρος του αυτοκινητου δλδ μεγαλυτερη ευσταθεια και προσφυση..
λοιπον...οπου και να πηγα , στο Μπανσκο εχω παει , καθε μερα βολτες μεχρι και ταξιδι 5 τα ξημερωματα εφυγα για ελλαδα με απατητο χιονι ημουν ο πρωτος που εβγαινα στις εθνικες πριν ακομα τα μηχανηματα και το αμαξι καθοταν φρονιμο μεχρι τα 90-100 με 16 εκ. χιονι ΑΠΑΤΗΤΟ...προσπερναγα αμαξια που πηγαιναν σαν κοτες και το αμαξι ουτε καν να χασεις τον ελεγχο.. εκει καταλαβα τι σημαινει κατανομη βαρους 50:50!!
και ολα αυτα ημουν εγω , ο θεος μαζι μου και το Ε34 που η μονη ηλεκτρονικη ηταν το ABS και ενα διαφορικο που ξεκιναγε το νουμερο με "S" απο το differenzialen schperre :ylsuper:
με ανοιχτο διαφορικο εχετε να φερετε σβουρες , να αγορασετε χωραφια πεζοδρομια κλπ ακινητη περιουσια διοτι οταν ξεκιναει να τον χανει τον πωπο γινεται ανεξελεγκτο το αμαξι ενω με μπλοκε ΜΗΧΑΝΙΚΟ το κρατας ...αυτα ειχα να πω καλο χειμωνα να εχουμε :)

E12 520
24-11-08, 18:07
με ανοιχτο διαφορικο εχετε να φερετε σβουρες , να αγορασετε χωραφια πεζοδρομια κλπ ακινητη περιουσια διοτι οταν ξεκιναει να τον χανει τον πωπο γινεται ανεξελεγκτο το αμαξι ενω με μπλοκε ΜΗΧΑΝΙΚΟ το κρατας

Στον παγο ομως φιλε νικο αμα εχεις μπλοκε ειναι πολυ χειροτερο γιατι το τετ α κε το χεις πιο σιγουρο απ'οτι με ελευθερο!
Το παν στο χιονι ειναι αυτο που ειπες να φοραει το αυτοκινητο στενο χιονολαστιχο για να εχει καλυτερη προσφυση στο χιονι.Πιστευω οτι αυτο και μονο σε καλυπτει!
Αν δωσεις σ'ενα ασχετο πισωκινητο με χιονολαστιχα και μπλοκε εχει μεγαλυτερες πιθανοτητες να φερει σβουρες απ'οτι με ελευθερο!Κι αυτο γιατι το μπλοκε θελει να το δουλεψεις αρκτετα για να το μαθεις,αλλαζει ολη η συμπεριφορα του αυτοκινητου!

dimitris_e36
24-11-08, 18:31
απλα καταπλικτικα!!!εγω αυτο λεω!!!!εχω παρει 3 ζευγαρια!!!ενα για την bmw μου ενα για το passat του πατερα μου και ενα για το clio της μανας μου!!!ηταν να παρω και για το jimny της αδελφης μου αλλα δεν ελεγε!ειναι τζιπακι!οποιος θελει να κανουμε μια μαζικη παραγγελια(για καποια εκπτωση!!!) και εχω εναν πολυ καλο μου φιλο ο οποιος ειναι ο αποκληστικος αντιπροσωπος στην ελλαδα!!!το καταστιμα του ειναι στην θεσσαλονικη!!!ονομα δεν λεω για να μην κανω διαφημιση!!!αν μου επιτρεπουν απο δω θα το πω!!!σορρυ για το μεγαλο therd!!!

ermis1975
24-11-08, 18:31
Στις Βόρειες χώρες, που παγώνει ο δρόμος στη στιγμή, τα αυτοκίνητα έχουν χειμερινά λάστιχα με καρφιά. Αν πιάσει πάγο γυαλί τότε όλα τα λαστιχα κάνουν πατινάζ. Εκεί θές κάτι να γατζώσεις, πχ αλυσίδα ή καρφια. Επίσης κάτι που παρατήρησα οτι ακόμα και με αλυσίδες οι μπέμπα θέλει βάρος πίσω! Καλό χειμώνα και προσοχή στις παγομένες κατηφορικές στροφές!

MTerry
24-11-08, 19:34
Εχω της εξής απορία. Εστω οτι βάζεις χειμερινα και τα κρατάς και καλοκαίρι. Το πέλμα των χειμερινών είναι μαλακό. Δε γλυστράς σε χιόνι - νερά. Το καλοκαίρι γιατί να μη τα φοράς? Δε κρατάνε στο στεγνό? (αφού το πέλμα είναι μαλακό δε θα πιάνουν?!) ή απλά επειδή φθείρονται γρηγορότερα?

Τα χειμερινά λάστιχα έχουν όριο ταχύτητας για το στεγνό !
Ζουσα Σουηδία και κατι Michelin M+S(χωρίς καρφιά) που ειχα έγραφαν επάνω 130 max
Κρατάνε (όχι όπως τα καλοκαιρινά με καλό καιρό) αλλα από εκεί και πάνω (130) , έχουν μεγαλύτερη φθορά λόγω υπερθέρμανσης , γιατί περα απο την πολύ μαλακή γόμα τους έχουν και διαφορετική σχεδίαση στο σκελετός τους .
Δεν ειναι αχρηστα , για το καλοκαίρι όπως ειπώθηκε παραπάνω , απλά έχει κάποιους περιορισμους . . . :)

Εκεί απαγορευοντε οι αλυσίδες . . .

nikos_E34
25-11-08, 19:07
Στον παγο ομως φιλε νικο αμα εχεις μπλοκε ειναι πολυ χειροτερο γιατι το τετ α κε το χεις πιο σιγουρο απ'οτι με ελευθερο!
Το παν στο χιονι ειναι αυτο που ειπες να φοραει το αυτοκινητο στενο χιονολαστιχο για να εχει καλυτερη προσφυση στο χιονι.Πιστευω οτι αυτο και μονο σε καλυπτει!
Αν δωσεις σ'ενα ασχετο πισωκινητο με χιονολαστιχα και μπλοκε εχει μεγαλυτερες πιθανοτητες να φερει σβουρες απ'οτι με ελευθερο!Κι αυτο γιατι το μπλοκε θελει να το δουλεψεις αρκτετα για να το μαθεις,αλλαζει ολη η συμπεριφορα του αυτοκινητου!

εχεις δικιο σε αυτο αλλα αν το μαθεις το μπλοκε ειναι ακομα καλυτερο απο το ελευθερο διοτι ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΕΙ πουθενα! ειναι και πιο ασφαλες απο το ελευθερο ΣΕ ΧΕΡΙΑ ΕΜΠΕΙΡΟΥ!
Στις Βόρειες χώρες, που παγώνει ο δρόμος στη στιγμή, τα αυτοκίνητα έχουν χειμερινά λάστιχα με καρφιά. Αν πιάσει πάγο γυαλί τότε όλα τα λαστιχα κάνουν πατινάζ. Εκεί θές κάτι να γατζώσεις, πχ αλυσίδα ή καρφια. Επίσης κάτι που παρατήρησα οτι ακόμα και με αλυσίδες οι μπέμπα θέλει βάρος πίσω! Καλό χειμώνα και προσοχή στις παγομένες κατηφορικές στροφές!
το προβλημα με τα καρφια ειναι οτι θελουν συνεχεια παγο! σε ασφαλτο αν πιασουν φθειρονται και σπανε...πισω βαρος θελουν τα ανοιχτα διαφορικα και αν εχεις Ε30..απο το 90 και μετα οσο βαρος εχει ο πισω αξονας τοσο εχει και ο εμπρος...κατανομη βαρους 50-50...μεχρι και το 540 Ε34 ολο το μπροστα μερος εχει γινει χρηση αλουμινινου ενω πισω μαντεμι..

Τα χειμερινά λάστιχα έχουν όριο ταχύτητας για το στεγνό !
Ζουσα Σουηδία και κατι Michelin M+S(χωρίς καρφιά) που ειχα έγραφαν επάνω 130 max
Κρατάνε (όχι όπως τα καλοκαιρινά με καλό καιρό) αλλα από εκεί και πάνω (130) , έχουν μεγαλύτερη φθορά λόγω υπερθέρμανσης , γιατί περα απο την πολύ μαλακή γόμα τους έχουν και διαφορετική σχεδίαση στο σκελετός τους .
Δεν ειναι αχρηστα , για το καλοκαίρι όπως ειπώθηκε παραπάνω , απλά έχει κάποιους περιορισμους . . . :)

Εκεί απαγορευοντε οι αλυσίδες . . .

ναι αλλα το καλοκαιρι φθειρονται 10 φορες περισσοτερο απο τι τα καλοκαιρινα..δλδ μεχρι το σεπτεμβρη θα εχεις μεινει με τα συρματα...το εχω παθει γιαυτο το λεω

peter79
26-11-08, 11:58
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ: ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ

μια 4αδα καλοκαιρινά και μια 4αδα χειμερινά.
το μισό χρόνο περίπου το ένα και τον άλλο μισό τά άλλα...
έτσι και μεγάλη ασφάλεια έχεις αλλά και τα λάστιχα σου ζούνε διπλάσια χρόνια!

αν δεν οδηγήσεις με χειμερινά σε χιόνι δεν μπορείς να καταλάβεις ούτε καν να φανταστείς διαφορά!

εγώ έβγαλα ολόκληρη την Εύβοια με χιόνι 20 πόντους με Ε36 χορίς κανένα πρόβλημα!

τι άλλο να πούμε...

s_goudis
26-11-08, 12:37
Έχω το αμάξι μου 7 χρόνια από τοτε που έβγαλα δίπλωμα! Κατάγομαι από Καστορια αλλά τα τελευταια χρόνια ζω στα Ίωάννινα λόγω σπουδών και εργασίας. Φοράω από τον Οκτώβριο μέχρι Μάρτιο ή Απρίλιο χιονολάστιχα σε διάσταση 185 / 70 / 13 παλιότερα όταν δεν είμουν φουσκωτός 165 / 70 / 13. Τώρα φοράω Fulda montero Kristall, τα αμέσως προηγούμενα ήτανε toyo ......δεν θυμάμαι και τα πρωτα ήταν nokian Hakappelitta με υποδοχες για πλαστικά καρφιά.
Έχω οδηγήσει και ένα αριθμό αυτοκινήτων με χειμερινα λάστιχα όπως Michelin, Gislaved, Marangoni καθαρά χειμερινα και όχι για μια βόλτα.
Η ταπεινή μου γνώμη ένας normal (?) ογηγός με την διαδικασία αλλαγής χειμερινά - καλοκαιρινα εξασφαλίζει 5 χρόνια με ενα σετ χειμερινα και ενα σετ καλοκαιρινά (2 καλοκαίρια και 3 χειμώνες).
Όσο για τα λάστιχα!!!
Πολλές φορές ακούμε την έκφραση δεν εχουν ζεσταθεί τα λάστιχα τι εννοούμε?
Το λάστιχο έχει μια θερμοκρασία λειτουργίας που πρέπει να επιτευχθει για να αποδόσει το λάστιχο όσο το δυνατο στο 100%. Έτσι τα καλοκαιρινα λάστιχα "δουλεύουν" σε θερμοκρασίες περίπου τους 30 βαθμούς κάι άνω ανάλογα με τον κατασκευαστή και τον δείκτη ταχύτητας του ελαστικου. Τα χειμερινα "δουλεύουν" σε θερμοκρασίες κατω απο το μηδέν και μια ανώτατη θερμοκρασία της τάξης των 40- 50 βαθμών. Από κει και πάνω υπορθερμένονται με όλα τα λόγικα αναμενόμενα αποτελέσματα της υπερθέρμανσης των ελαστικών γι αθτο τα χειμερινα δεν φοριούνται το καλοκαιρι.
Όλα αυτά είναι για το χίονι γιατί στο πάγο πρώτο λόγο έχουν οι κινήσεις του οδηγου (μαλακές, προοδευτικές και απαλές) μέτα τα λάστιχα και το μπλοκέ.
Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου καλύτερα λάσχτιχα είναι αυτα των βορειων και κυρίως σκαδιναβικών χωρων. Κορυφαία τα gislaved και τα nokian, viking και εκπλεικτος έμεινα από τα φετινά fulda με αριστη συμπεριφορά στο βρεγμένο δυστυχως χιόνι δεν πάτησα αλλα κάτι μου λέει ότι και εκει θα διαπρέψουν.

Αντών///is
26-11-08, 16:46
Παιδιά, εμείς οι... των νοτίων προαστείων της Αττικής, που βλέπουμε σπανίως τα θερμόμετρά μας τον χειμώνα να πέφτουν κάτω από τους 10ο C, που δεν ακούμε σχεδόν ποτέ τον προειδοποιητικό ήχο του θερμομέτρου για κίνδυνο πάγου, που παίζουμε χιονοπόλεμο μία ημέρα κάθε δύο χρόνια και που αντιμετωπίζουμε συχνά - πυκνά μεσ' στο καταχείμωνο λιακάδες που εκτοξεύουν το θερμόμετρο στους 15, 18 καμμιά φορά και στους 20ο, χρειαζόμαστε χειμερινά λάστιχα; Αξίζει την ταλαιπωρία της αλλαγής δύο φορές το χρόνο, τον αποθηκευτικό χώρο που χρειάζεται ή μήπως τα καλοκαιρινά λάστιχα, έστω και οριακά, μας καλύπτουν;
Εννοείται πως στην περίπτωση αυτή, αν έχω 225 και πάνω, θα φροντίσω να πηγαίνω πολύ προσεκτικά, ήρεμα και (σχετικά) αργά, αν και όταν βρέξει, χιονίσει ή πάω βόλτα στον Άγιο Στέφανο!

thmangr
26-11-08, 19:16
Στον παγο ομως φιλε νικο αμα εχεις μπλοκε ειναι πολυ χειροτερο γιατι το τετ α κε το χεις πιο σιγουρο απ'οτι με ελευθερο!
Το παν στο χιονι ειναι αυτο που ειπες να φοραει το αυτοκινητο στενο χιονολαστιχο για να εχει καλυτερη προσφυση στο χιονι.Πιστευω οτι αυτο και μονο σε καλυπτει!
Αν δωσεις σ'ενα ασχετο πισωκινητο με χιονολαστιχα και μπλοκε εχει μεγαλυτερες πιθανοτητες να φερει σβουρες απ'οτι με ελευθερο!Κι αυτο γιατι το μπλοκε θελει να το δουλεψεις αρκτετα για να το μαθεις,αλλαζει ολη η συμπεριφορα του αυτοκινητου!

Θα ήθελα να μας εξηγήσεις τι εννοείς πως πρέπει να οδηγούμε αυτοκίνητο στο χιόνι με μπλοκέ γιατί πιστεύω πως το δικό μου έχει (520 Ε39). Αν κάνω λάθος διόρθωσέ με. Τί λάθος μπορεί να κάνω στο χιόνι και να φέρω σβούρες!!! Με χιονολάστιχα εννοείται!!!

e30_e46
27-11-08, 11:51
Με τις 'κουβέρτες' είμαι πολύ ευχαριστημένος,ειδικό υλικό από την 3Μ και τρομερό κράτημα.
Δείτε στο γκαράζ φωτο με το 46άρι μου.