PDA

Επιστροφή στο Forum : Ποιό ελατήριο?


Δημήτρης
19-11-08, 22:06
Καλησπέρα. Εχω ξανασχοληθεί με το θέμα και έχω ψάξει παλιά posts αλλά δεν έβγαλα άκρη. Ενδεχομένως να αλλάξω ανάρτηση και επέλεξα bilstein sprint. Με αυτά τα αμορτισέρ ποιά ελατήρια συνδυάζονται eibach pro kit ή H&R sport? Θέλω να κάνω πιο άμεσο το turn in και να μειωθούν οι κινήσεις τις καρότσας σε όλους τους ελιγμούς (αλλαγή λωρίδας, φρενάρισμα) και παράλληλα να μειωθούν οι ταλαντώσεις. Με ενδιαφέρει η άνεση αλλά μπορώ να θυσιάσω λίγη αν πρόκειται για ασφάλεια. Ευχαριστώ για τη προσοχή.

Δημήτρης
19-11-08, 23:05
Το αυτοκίνητο είναι Ε30 318i M40.

oldcarskickass
19-11-08, 23:46
Μην πάρεις Bilstein τα είπαμε και μέσω MSN, πάρε ένα koni, ή ένα ολόκληρο σετ αμορτισέρ ελατήρια FK.

ΚΑΛΟ ΧΡΥΣΟ το bilstein (αυτά φοράω) αλλά πανάκριβο σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.

Hartge
20-11-08, 15:41
δεν ξερω αλλα τα Koni (μαλλον τα κιτρινα λες) μου φενοντε κουτσουρα κ χανει προσφυση το ντιντιτι εκτος πιστας.και εγω στο 30αρι σπριντ φοραω που κανουν δουλεια χωρις να κουραζουν ουτε να πηδανε στα σαμαρακια και τις κακοτεχνιες του δρομου με sacs (καπως ετσι γραφετε) ελατηρια αλλα ειναι πολυ μαπα. ανεβηκα σε ενα με KW Variant II και ακομα αληθοριζω...οτ,ι πληρωσεις παιρνεις

sakkunen
20-11-08, 15:56
Μην πάρεις Bilstein τα είπαμε και μέσω MSN, πάρε ένα koni, ή ένα ολόκληρο σετ αμορτισέρ ελατήρια FK.

ΚΑΛΟ ΧΡΥΣΟ το bilstein (αυτά φοράω) αλλά πανάκριβο σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.

Το αντίθετο συμβαίνει πάντως στα νεότερα μοντέλα. Πχ, στο e46 το bilstein είναι πιο φθηνό!

Nikos1990-e30
20-11-08, 19:21
Για μενα μην παρεις bilstein εχς σε e30 κ ειναι κοθτσοθρο!!Πολυ σκληρα,οποτε δεν ειναι να βαλεις αν θελεις ανεση..Απο κρατηματα ειναι τελεια...αλλα απο ανεση...ουτε καν!

Δημήτρης
20-11-08, 19:51
Νίκο παίζει ρόλο και το ελατήριο.
Αυτό που ξέρω είναι το εξής:
1)Eibach: είναι μαλακά μιας και χαμηλώνουν λιγότερο, αλλά όχι και τόσο προοδευτικά οπότε παραμένουν πιο σκληρά στο bump από τα
2)H&R: τα οποία είναι πιο σκληρά από τα προηγούμενα αλλά λόγω της προοδευτικότητάς τους στις χαμηλές ταχύτητες δε διαλύουν την άνεση.

Το θέμα είναι ποια από τα δύο ταιράζουν με τα bilstein sprint.

oldcarskickass
20-11-08, 19:59
Νίκο παίζει ρόλο και το ελατήριο.
Αυτό που ξέρω είναι το εξής:
1)Eibach: είναι μαλακά μιας και χαμηλώνουν λιγότερο, αλλά όχι και τόσο προοδευτικά οπότε παραμένουν πιο σκληρά στο bump από τα
2)H&R: τα οποία είναι πιο σκληρά από τα προηγούμενα αλλά λόγω της προοδευτικότητάς τους στις χαμηλές ταχύτητες δε διαλύουν την άνεση.

Το θέμα είναι ποια από τα δύο ταιράζουν με τα bilstein sprint.

Δεν είναι θέμα να ταιριάζουν, από θέμα μηχανικό.

Από θέμα οδικής συμπεριφοράς - άνεσης έχω μπει σε Ε30 με bilstein - apex και bilstein - G&M.

Με το apex το ελατήριο (κίτρινα) παλεύονταν από θέμα άνεσης, με τα G&M που έχω τώρα άσε...

Άποψη μου είναι αν βάλεις ελατήριο να βάλεις του M-Pack ή σε πιο σπάνια περίπτωση από Ε30 Μ3.

Σου λέω γιατί εκεί κατέληξα εγώ με τα πέρα δώθε με τα aftermarket.

God
20-11-08, 20:01
Και τα 2 ταιριάζουν, μα επειδή έχω βάλει και τα 2 και ασχέτως το τι αμορτισέρ θα βάλεις ξέχνα αμέσως την λέξη 'άνεση'. Η προοδευτικότητα των ελατηρίων είναι για αλλαγές στην κλίση ή σε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης του οχήματος, κάνουν τις κινήσεις της ανάρτησης λιγότερο απόλυτες, αλλά δεν έχουν καμία άμεση σχέση με την άνεση. Με το που πέφτεις σε λακούβα με αυτά τα ελατήρια και τα εν λόγω αμορτισέρ (όποιο και από τα 2 και αν βάλεις) θα σου κοπανάνε τα πάντα. Εκτός αυτού, κάθε λίγο θα αλλάζεις βάσεις μηχανής, βάσεις σασμάν, top mounts και ότι λαστιχένιο έχει η ανάρτησή σου. Για αρχή, μετά θα ξεκινήσουν να θέλουν άλλαγμα και τα σιδερένια μέρη...

Αν θέλεις μία μέση λύση, βάλε αμορτισέρ αντικατάστασης m-tech (βγάζουν και η boge και η sachs) και ελατήρια Vogtland αν θέλεις να το χαμηλώσεις ή αντικατάστασης m-tech αν θέλεις πιό πολύ άνεση αλλά να μείνει και περίπου στο μαμά ύψος. Και πολύ φτηνότερα θα σου βγει, και πολύ πιό ανθρώπινο θα μείνει. Για περαίτερω βελτίωση, κιτ αντιστρεπτικών H&R.

ΥΓ. Τα αμορτισέρ αντικατάστασης mtech βγαίνουν μόνο σε 51μμ διάσταση, αν έχεις 46μμ μπροστά θα πρέπει να αλλάξεις καλάμια (μόνο καλάμια, κόστος 30-40 ευρώ μτχ το πολύ).

Δημήτρης
20-11-08, 20:26
Και τα 2 ταιριάζουν, μα επειδή έχω βάλει και τα 2 και ασχέτως το τι αμορτισέρ θα βάλεις ξέχνα αμέσως την λέξη 'άνεση'. Η προοδευτικότητα των ελατηρίων είναι για αλλαγές στην κλίση ή σε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης του οχήματος, κάνουν τις κινήσεις της ανάρτησης λιγότερο απόλυτες, αλλά δεν έχουν καμία άμεση σχέση με την άνεση. Με το που πέφτεις σε λακούβα με αυτά τα ελατήρια και τα εν λόγω αμορτισέρ (όποιο και από τα 2 και αν βάλεις) θα σου κοπανάνε τα πάντα. Εκτός αυτού, κάθε λίγο θα αλλάζεις βάσεις μηχανής, βάσεις σασμάν, top mounts και ότι λαστιχένιο έχει η ανάρτησή σου. Για αρχή, μετά θα ξεκινήσουν να θέλουν άλλαγμα και τα σιδερένια μέρη...

Αν θέλεις μία μέση λύση, βάλε αμορτισέρ αντικατάστασης m-tech (βγάζουν και η boge και η sachs) και ελατήρια Vogtland αν θέλεις να το χαμηλώσεις ή αντικατάστασης m-tech αν θέλεις πιό πολύ άνεση αλλά να μείνει και περίπου στο μαμά ύψος. Και πολύ φτηνότερα θα σου βγει, και πολύ πιό ανθρώπινο θα μείνει. Για περαίτερω βελτίωση, κιτ αντιστρεπτικών H&R.

ΥΓ. Τα αμορτισέρ αντικατάστασης mtech βγαίνουν μόνο σε 51μμ διάσταση, αν έχεις 46μμ μπροστά θα πρέπει να αλλάξεις καλάμια (μόνο καλάμια, κόστος 30-40 ευρώ μτχ το πολύ).

Δεν ήξερα ότι είναι τόσο χάλια η κατάσταση.... ευχαριστώ. Το χαμήλωμα από πλευράς αισθητικής δε με νοιάζει και τόσο, το βλέπω πιο πολύ μηχανολογικά αλλά αν είναι να γίνεται αυτό που είπες ασ'το καλύτερα...

God
20-11-08, 22:25
Δεν ήξερα ότι είναι τόσο χάλια η κατάσταση.... ευχαριστώ. Το χαμήλωμα από πλευράς αισθητικής δε με νοιάζει και τόσο, το βλέπω πιο πολύ μηχανολογικά αλλά αν είναι να γίνεται αυτό που είπες ασ'το καλύτερα...

Κοίτα να δεις, το αυτοκίνητο χαμηλότερα έχει καλύτερη συμπεριφορά αφού κατεβαίνει το κέντρο βάρους και βελτιώνεται λίγο η αεροδυναμική. Αλλά:

1. Τα ελατήρια χαμηλώματος στα Ε30 είναι πολύ σκληρά, ακόμα και τα πιό πολιτισμένα (vogtland, mad) είναι εμφανώς σκληρότερα ακόμα και από τα m-pack.

2. Η σκληρή ανάρτηση το 'πονάει' το Ε30 μακροχρόνια, θα σου βγάλει αρκετά με τον καιρό. Από βάσεις μηχανής, top mount κτλ ως και ακρόμπαρα-ημίμπαρα και τα συναφή. Φτηνές σχετικά επισκευές μεν, αλλά είναι κερατιάτικα.

3. Τα κάρτερ των Μ40 είναι φτηνά αλλά έχουν αρχίσει να σπανίζουν. Έστω και με 3 πόντους χαμήλωμα το κάρτερ βρίσκει αρκετά εύκολα κάτω, είναι αρκετά επικίνδυνο με τους δρόμους που (δεν) έχουμε.


Καλό θα ήταν να δοκιμάσεις μία πολιτισμένη ανάρτηση αρχικά, πχ ελατήρια mpack και αμορτισέρ αντικατάστασης mpack ή bilstein sport (σκληρότερο αλλά με τα mpack ελατήρια είναι πολιτισμένο). Θα χαμηλώσει 1-1.5 πόντο, θα δέσει αρκετά αλλά δεν θα γίνει 'τραπέζι'.

oldcarskickass
20-11-08, 23:32
3. Τα κάρτερ των Μ40 είναι φτηνά αλλά έχουν αρχίσει να σπανίζουν. Έστω και με 3 πόντους χαμήλωμα το κάρτερ βρίσκει αρκετά εύκολα κάτω, είναι αρκετά επικίνδυνο με τους δρόμους που (δεν) έχουμε.


Καλό θα ήταν να δοκιμάσεις μία πολιτισμένη ανάρτηση αρχικά, πχ ελατήρια mpack και αμορτισέρ αντικατάστασης mpack ή bilstein sport (σκληρότερο αλλά με τα mpack ελατήρια είναι πολιτισμένο). Θα χαμηλώσει 1-1.5 πόντο, θα δέσει αρκετά αλλά δεν θα γίνει 'τραπέζι'.

Και των Μ20...

Δημήτρης
21-11-08, 10:16
Κοίτα να δεις, το αυτοκίνητο χαμηλότερα έχει καλύτερη συμπεριφορά αφού κατεβαίνει το κέντρο βάρους και βελτιώνεται λίγο η αεροδυναμική. Αλλά:

1. Τα ελατήρια χαμηλώματος στα Ε30 είναι πολύ σκληρά, ακόμα και τα πιό πολιτισμένα (vogtland, mad) είναι εμφανώς σκληρότερα ακόμα και από τα m-pack.

2. Η σκληρή ανάρτηση το 'πονάει' το Ε30 μακροχρόνια, θα σου βγάλει αρκετά με τον καιρό. Από βάσεις μηχανής, top mount κτλ ως και ακρόμπαρα-ημίμπαρα και τα συναφή. Φτηνές σχετικά επισκευές μεν, αλλά είναι κερατιάτικα.

3. Τα κάρτερ των Μ40 είναι φτηνά αλλά έχουν αρχίσει να σπανίζουν. Έστω και με 3 πόντους χαμήλωμα το κάρτερ βρίσκει αρκετά εύκολα κάτω, είναι αρκετά επικίνδυνο με τους δρόμους που (δεν) έχουμε.


Καλό θα ήταν να δοκιμάσεις μία πολιτισμένη ανάρτηση αρχικά, πχ ελατήρια mpack και αμορτισέρ αντικατάστασης mpack ή bilstein sport (σκληρότερο αλλά με τα mpack ελατήρια είναι πολιτισμένο). Θα χαμηλώσει 1-1.5 πόντο, θα δέσει αρκετά αλλά δεν θα γίνει 'τραπέζι'.

Τα m-technik ελατήρια καινούρια ξέρεις περίπου πόσο κοστίζουν? Είναι μια καλή λύση:nod: Οσον αφορά το κάρτερ συμφωνώ, μη φύγουν τα λάδια και ψαχνόμαστε μετά..

God
21-11-08, 12:26
Τα m-technik ελατήρια καινούρια ξέρεις περίπου πόσο κοστίζουν? Είναι μια καλή λύση:nod: Οσον αφορά το κάρτερ συμφωνώ, μη φύγουν τα λάδια και ψαχνόμαστε μετά..

Αντικατάστασης (=ίδιο με το εργοστασιακό) για Ε30 mpack της Viden αν δεν κάνω λάθος έχουν 120-140 ευρώ όλο το σετ. Για να τα πάρεις από αντιπροσωπεία θα κοστίσει πολύ παραπάνω χωρίς κανένα λόγο, θα είναι ακριβώς τα ίδια. Κάπου 160-170 έχουν και τα χαμηλώματος της Vogtland και λίγο ακριβότερα τα Mad.

Δημήτρης
22-11-08, 12:58
Ευχαριστώ!!