PDA

Επιστροφή στο Forum : Τι λαδια για 318is Ε36???


joseph
27-11-08, 22:56
Γεια παιδια, τι τρεχει με τα aral?? ειναι τοσο δευτερα?? ρωταω γιατι στο δικο μου σε ολα τα σερβις που κανω στην αντιπροσωπεια μου βαζουν ΑΡΑΛ ημισυνθετικα 10-40???
παλιοτερα θυμαμαι εβαζαν elf, εδω και κανα 2 χρονια ΑΡΑΛ, δεν εδωσα σημασια γιατι φανταζομαι οτι αφου εχουν σημα BMW ειναι ΟΚ!!!
Τελικα τι να κανω να ζητησω αλλη μαρκα?
υπ οψην παντα λαδοφιλτρα αλλαζω νωριτερα απο οτι προβλεπεται, ισως ειναι κολλημα αλλα με κανει να αισθανομαι καλυτερα!!!

tsilis
28-11-08, 02:27
ΗΜΙΣΥΝΘΕΤΙΚΑ???

Δηλαδή "πέρα βρέχει"...

Καλό το ιξώδες, αμφιλεγόμενα τα λάδια...
Αν καταλαβαίνω από το γκαράζ σου, έχουμε το ίδιο μοτέρ (Μ44 Β19) , οπότε από την ως τώρα εμπειρία μου ξεχωρίζω τα Αmsoil AMO 10-40W (μακράν η πιο "γλυκή" λειτουργία στο μοτέρ, και δεν έχω ευαίσθητο αυτί..), ενώ η επόμενη αλλαγή θα περιλαμβάνει τα Μοbil 1 0-40w , στα οποία με βλέπω και να παραμένω, αν ισχύουν όσα περγράφουν οι χρήστες του συγκεκριμένου λαδιού..

Πάρε και μερικούς οδηγούς λαδιών από τις εταιρείες για να μην αυτοσχεδιάζεις σε ένα τόσο σοβαρό θέμα,και να μην αφήνεις το κάθε συνεργείο να κάνει τις ανοησίες του στην πλάτη σου

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
http://www.ew2.lubesinfo.com/login.asp?sc=1323&cookies=True
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=224&bid=97&sc=1224&langid=7
http://www.shell.com/home/PlainPageServlet?FC=/gr-el/html/iwgen/shell_for_motorists/app_lubematch1.html

και 2 sites για να ψωνίζεις φθηνά και καλά:

www.trade-wind.gr
www.g-market.gr

Mε τα παραπάνω νομίζω ότι καλύπτεσαι....

nikos_E34
28-11-08, 07:54
Γεια παιδια, τι τρεχει με τα aral?? ειναι τοσο δευτερα?? ρωταω γιατι στο δικο μου σε ολα τα σερβις που κανω στην αντιπροσωπεια μου βαζουν ΑΡΑΛ ημισυνθετικα 10-40???
παλιοτερα θυμαμαι εβαζαν elf, εδω και κανα 2 χρονια ΑΡΑΛ, δεν εδωσα σημασια γιατι φανταζομαι οτι αφου εχουν σημα BMW ειναι ΟΚ!!!
Τελικα τι να κανω να ζητησω αλλη μαρκα?
υπ οψην παντα λαδοφιλτρα αλλαζω νωριτερα απο οτι προβλεπεται, ισως ειναι κολλημα αλλα με κανει να αισθανομαι καλυτερα!!!


λαδοφιλτρα αν αλλαζεις σε καθε αλλαγη ειναι η χρυση τομη..παντα καινουριο λαδοφιλτρο θελει καινουριο λαδι..επισης αν κανεις μια αναζητηση με το ονομα ΑΡΑΛ θα δεις ουκ ολιγα "κολακευτικα" λογια για τα συγκεκριμενα

pitsinos
28-11-08, 09:50
Παντως εγω δοκίμασα τα castrol edge 5-30 τώρα έβαλα magnatec 10-40. Με τα δεύτερα βλέπω ότι το μοτέρ δουλεύει πολύ πιο γλυκά από τα πρώτα. Δεν ξέρω όμως αν λέει κάτι αυτό...

God
28-11-08, 11:55
Γεια παιδια, τι τρεχει με τα aral?? ειναι τοσο δευτερα?? ρωταω γιατι στο δικο μου σε ολα τα σερβις που κανω στην αντιπροσωπεια μου βαζουν ΑΡΑΛ ημισυνθετικα 10-40???
παλιοτερα θυμαμαι εβαζαν elf, εδω και κανα 2 χρονια ΑΡΑΛ, δεν εδωσα σημασια γιατι φανταζομαι οτι αφου εχουν σημα BMW ειναι ΟΚ!!!
Τελικα τι να κανω να ζητησω αλλη μαρκα?
υπ οψην παντα λαδοφιλτρα αλλαζω νωριτερα απο οτι προβλεπεται, ισως ειναι κολλημα αλλα με κανει να αισθανομαι καλυτερα!!!

Δεν είναι και τόσο δράμα, απλώς δεν είναι και ότι καλύτερο. Το πρόβλημα επικεντρώνεται στις φτηνές σειρές λιπαντικών της Aral τα οποία κάνουν συνήθως μόνο για τηγάνισμα. Οι καλές της σειρές δεν είναι καθόλου άσχημες.

Η μάρκα δεν κάνει το λάδι ή τις προδιαγραφές. Ασχέτως μάρκας, δεν κάνουν όλα τα λιπαντικά για το μοτέρ σου. Δεν μπορείς πχ να πεις 'βάλε μου Castrol', τουλάχιστον τα μισά δεν κάνουν για εσένα. Πρέπει να ζητάς συγκεκριμένο τύπο λιπαντικού για το δικό σου μοτέρ. Αν υποθέσω ότι έχεις M42/M44 μοτέρ, τότε παίρνει πολλά λιπαντικά από πολλούς κατασκευαστές. Και υποθέτωντας ότι αφού μιλάς για Aral ημισυνθετικά 10W40 εννοείς τα Blue Tronic, τα οποία δεν είναι και άσχημα, μία χαρά είσαι. Αλλά ίσως να θέλεις να δοκιμάσεις Motul 8100 5W40, Castrol Edge 0W40, Red Line 5W40 και άλλα πολλά.




Παιδιά, όταν βάζετε λιπαντικό με μεγαλύτερο ιξώδες (και μάλιστα σχετικό ιξώδες, στους 40 βαθμούς, το οποίο δεν το γράφουν συνήθως στα κουτιά) το μοτέρ σίγουρα ακούγεται λιγότερο και πολύ πιό γλυκό. Αυτό δεν σημαίνει ότι δουλεύει και σωστά. Αν βάλετε κανένα 20W60 δεν θα ακούγεται και τίποτα, αλλά το μοτέρ θα ξεσκιστεί. Πάντα να μένετε εντός των προδιαγραφών αν όχι πάντα λάδι που να έχει έγκριση του κατασκευαστή.

joseph
28-11-08, 20:10
Ευχαριστω παιδια με βοηθησατε αρκετα!!!
Οντως Blue Tronic βαζω μεχρι τωρα, υπ οψην επειδη ολα τα service απο οταν πηρα το αμαξι τα κανω στην αντιπροσωπεια τη επιλογη εχω? μπορω να ζητησω αλλα λαδια? η bmw δινει μονο αυτα ως επιλογη η και αλλα? δεν το ξερω!
Παλιοτερα οπως ξαναειπα εβαζαν elf, φαναταζομαι αναλογα με τις συμφωνιες που κανουν αλλαζουν και εταιριες!
Μπορει να μου πει ποιες προδιαγραφες πρεπει να εχει το λαδι για τον Μ44??
ευχαριστω.

tsilis
28-11-08, 20:49
Ξαναδιάβασε και άνοιξε τα link που σου έδωσα..

Επίσης, τα παιδιά σε αυτό το site έχουν σηκώσει τα λάδια που έχουν BMW approval (LL98, LL01, LL04) σε αρχείο....
Άνοιξέ το και θα λάβεις τις απαντήσεις σου :)

joseph
28-11-08, 21:23
Ξαναδιάβασε και άνοιξε τα link που σου έδωσα..

Επίσης, τα παιδιά σε αυτό το site έχουν σηκώσει τα λάδια που έχουν BMW approval (LL98, LL01, LL04) σε αρχείο....
Άνοιξέ το και θα λάβεις τις απαντήσεις σου :)

Ευχαριστω θα με βοηθησει αρκετα!!

6ylinder
02-11-12, 19:43
Μεταξύ Motul 8100 5w-40 και BMW OEM 5w-40 τι θα προτείνατε;

gearboxer
02-11-12, 20:24
Το 8100 της Motul είναι σίγουρα καλύτερο λάδι από το oem της Bmw.
Γενικά γι αυτό το μοτέρ θα πρότεινα το 10-40 Castrol Magnatec. Καλό λάδι που για 12 μήνες θα φροντίσει τον κινητήρα σου όπως πρέπει και παράλληλα οικονομικό (35€ με ΦΠΑ το 5λιτρο)

God
02-11-12, 20:29
Γενικά γι αυτό το μοτέρ θα πρότεινα το 10-40 Castrol Magnatec. Καλό λάδι που για 12 μήνες θα φροντίσει τον κινητήρα σου όπως πρέπει και παράλληλα οικονομικό (35€ με ΦΠΑ το 5λιτρο)

Καλό λάδι, που όμως ούτε εγκρίνεται, ούτε κάνει για τον κινητήρα αυτόν...

6ylinder
02-11-12, 20:41
Από Magnatec το 5w-40 εκγρίνεται.

gearboxer
02-11-12, 20:55
Καλό λάδι, που όμως ούτε εγκρίνεται, ούτε κάνει για τον κινητήρα αυτόν...

Εμπιστεύτηκα το site της Castrol που το έχει σαν εναλλακτική λύση του edge για αυτόν το κινητήρα.Μου φαίνεται δύσκολο λοιπόν να προτείνουν κάτι που "δεν κάνει" καθότι η γκάμα τους είναι τεράστια και θα μπορούσαν το ίδιο απλά να προτείνουν το 5-40 Magnatec...

Η απόψή σου σεβαστή Μάνο, απλά δικαιολογώ τόσο την επιλογή μου, όσο και την πρόταση που έκανα προς τα παιδιά εδω μέσα.

6ylinder
02-11-12, 21:10
Εμπιστεύτηκα το site της Castrol που το έχει σαν εναλλακτική λύση του edge για αυτόν το κινητήρα.

Όντως Γιάννη, απλά νόμιζαν ότι έδιναν το 5w-40, λάθος μου.

Panos 318is
02-11-12, 23:11
Εγώ βάζω λάδια BMW 10w-40 στο δικό μου (m42) με αλλαγή κάθε 8000χμ μαζί με φίλτρο.

teo21
03-11-12, 01:02
Λοιπόν... Εχω δοκιμάσει Castrol magnatec 5w40 το οποίο είναι καλύτερο από το ΟΕΜ BMW 5w40 αλλά δεν έχει προδιαγραφές BMW. Μόνο τα edge έχουν... Στην επόμενη αλλαγή θα βάλω Motul 8100 5w40 το οποίο είναι με προδιαγραφές BMW και σίγουρα καλύτερο από το ΟΕΜ με παραπλήσια τιμή... Ιξωδες 10w40 σε Μ44 μοτερ μαμά δε βάζω εγώ! Κρίμα είναι...

God
03-11-12, 03:43
Εμπιστεύτηκα το site της Castrol που το έχει σαν εναλλακτική λύση του edge για αυτόν το κινητήρα.Μου φαίνεται δύσκολο λοιπόν να προτείνουν κάτι που "δεν κάνει" καθότι η γκάμα τους είναι τεράστια και θα μπορούσαν το ίδιο απλά να προτείνουν το 5-40 Magnatec...

Η απόψή σου σεβαστή Μάνο, απλά δικαιολογώ τόσο την επιλογή μου, όσο και την πρόταση που έκανα προς τα παιδιά εδω μέσα.

Αν βάλεις το Αγγλικό site της Castrol, θα σου βγάλει σε Μ40 ότι θέλεις 10W60 λάδι, πράγμα που αν το κάνεις σε 6 μήνες έχεις κουρέψει τον εκκεντροφόρο και πήγες για σετ κεφαλής. Για Μ44 προτείνει όντως το 10W40 στην λίστα και μετά διαβάζεις από κάτω τις σημειώσεις και σου λέει ότι προτείνει το Magnatec 5W30. Aν βάλεις το Ιαπωνικό, θα σου πει 0W30. Το Ελληνικό πάλι, λέει τα σωστά (δηλαδή προτείνει το 5W40 Magnatec που λες, όχι 10W40) και στις σημειώσεις από κάτω πάλι λέει ότι προτείνονται άλλα. Αν πάλι βάλεις άλλο μοντέλο με τον ίδιο κινητήρα, προτείνει άλλα λιπαντικά. Με λίγα λόγια το σύστημά τους είναι εντελώς κουκουρούκου.

http://s10.postimage.org/4l1aj2379/image.jpg (http://postimage.org/image/4l1aj2379/)

Δεν είναι δύσκολο να προτείνουν κάτι που δεν κάνει, είναι πάρα πάρα πολύ εύκολο όταν η εφαρμογή που έχεις φτιάξει δεν έχει ενημερωθεί ποτέ, ή ενημερώνεται με γνώμονα το τι θέλεις να "πασάρεις" σε κάθε χώρα. Καλό θα ήταν να εμπιστεύεστε μόνο ότι λέει ο κατασκευαστής, γιατί αν στηρίζεστε σε τέτοια συστήματα θα ψάχνετε την Castrol και την κάθε Castrol να σας φτιάξει τον κινητήρα που πήρατε στο χέρι σε κάποια φάση. Εδώ προτείνει 75W140 LS βαλβολίνη για το διαφορικό στην παραπάνω φωτογραφία...ρώτησε τον Dim που το έβαλε το τι έπαθε.

The fact : Το Magnatec 10W40, όπως και κανένα 10W40, δεν εγκρίνεται για χρήση σε τέτοιο κινητήρα ενώ δεν έχει και καμία έγκριση της BMW. Δεν είναι η άποψή μου, είναι η ξερή, πικρή αλήθεια.

ziaba
03-11-12, 08:56
στ 318ισ καλά είναι να χρησιμοποιούμε λάδι με προδιαγραφές ll-98 από κει κ πέρα ο καθένας μπορεί λέει ότι θέλει πχ στο diy για αλλαγή λαδιών της pelican parts στ m42 βγάζουν Castrol 20-50 δηλ ότι να ναι

Panos 318is
03-11-12, 09:52
Στην επόμενη αλλαγή τι να βάλω?? 5w-40 god? ziaba?

God
03-11-12, 10:43
Στην επόμενη αλλαγή τι να βάλω?? 5w-40 god? ziaba?

5W40 αλλά όχι ένα οποιοδήποτε, κάτι να έχει τουλάχιστον LL98 έγκριση ή νεότερη.

Dim77
03-11-12, 12:37
Αν βάλεις το Αγγλικό site της Castrol, θα σου βγάλει σε Μ40 ότι θέλεις 10W60 λάδι, πράγμα που αν το κάνεις σε 6 μήνες έχεις κουρέψει τον εκκεντροφόρο και πήγες για σετ κεφαλής. Για Μ44 προτείνει όντως το 10W40 στην λίστα και μετά διαβάζεις από κάτω τις σημειώσεις και σου λέει ότι προτείνει το Magnatec 5W30. Aν βάλεις το Ιαπωνικό, θα σου πει 0W30. Το Ελληνικό πάλι, λέει τα σωστά (δηλαδή προτείνει το 5W40 Magnatec που λες, όχι 10W40) και στις σημειώσεις από κάτω πάλι λέει ότι προτείνονται άλλα. Αν πάλι βάλεις άλλο μοντέλο με τον ίδιο κινητήρα, προτείνει άλλα λιπαντικά. Με λίγα λόγια το σύστημά τους είναι εντελώς κουκουρούκου.

http://s10.postimage.org/4l1aj2379/image.jpg (http://postimage.org/image/4l1aj2379/)

Δεν είναι δύσκολο να προτείνουν κάτι που δεν κάνει, είναι πάρα πάρα πολύ εύκολο όταν η εφαρμογή που έχεις φτιάξει δεν έχει ενημερωθεί ποτέ, ή ενημερώνεται με γνώμονα το τι θέλεις να "πασάρεις" σε κάθε χώρα. Καλό θα ήταν να εμπιστεύεστε μόνο ότι λέει ο κατασκευαστής, γιατί αν στηρίζεστε σε τέτοια συστήματα θα ψάχνετε την Castrol και την κάθε Castrol να σας φτιάξει τον κινητήρα που πήρατε στο χέρι σε κάποια φάση. Εδώ προτείνει 75W140 LS βαλβολίνη για το διαφορικό στην παραπάνω φωτογραφία...ρώτησε τον Dim που το έβαλε το τι έπαθε.

The fact : Το Magnatec 10W40, όπως και κανένα 10W40, δεν εγκρίνεται για χρήση σε τέτοιο κινητήρα ενώ δεν έχει και καμία έγκριση της BMW. Δεν είναι η άποψή μου, είναι η ξερή, πικρή αλήθεια.

Όπως τα λέει ο God είναι.

Όποιος προτείνει βαλβολίνη 75-140 σε διαφορικό που είναι σχεδιασμένο να δουλεύει με 75-90 είναι πραγματικά άσχετος και επικίνδυνος...

Το κοίταζα και εγώ το site της Castrol παλιότερα και πρότεινε για Ν4χ (όλους Ν40-42-45-46), Edge 5-30 ή εναλλακτικά 0-30 και 0-40. Τώρα εξαφάνισαν το 0-40 από τις προτάσεις... που κατά τα άλλα είναι LL-04...

Είδα και τις προτεινόμενες βαλβολίνες 75-140...Game over :bricks1:

Μην αναλώνεστε άδικα. LL-98 και καλύτερα LL-01 και μετά...Υπάρχουν παμφθηνα τέτοια λιπαντικά από καλές εταιρείες στο εμπόριο άλλωστε.

Από βαθμό ιξώδους ότι νιώθετε εσείς να σας καλύπτει ψυχολογικά. 0-30, 0-40, 5-30, 5-40...αρκεί να έχει την σωστή προδιαγραφή LL για το μοτέρ σας (LL-98 και καλύτερη για το Μ4χ).

PS. Ανάθεμα ρε παιδιά...για ελεύθερο διαφορικό δε φτάνει που προτείνουν 140 βαλβολίνη.
Η ονομασία της είναι και ...syntrax limited slip....:icon_kidr
Και φυσικά προτείνουν την ίδια πολύ σωστά για το μπλοκέ.

PS.2 Κρίμα γιατί παλιά δούλευε καλά ο οδηγός της Castrol και έβγαζε τα ίδια και το αγγλικό και το ελληνικό. Τι έκαναν?:icon_toil

Panos 318is
03-11-12, 13:19
5W40 αλλά όχι ένα οποιοδήποτε, κάτι να έχει τουλάχιστον LL98 έγκριση ή νεότερη.

Ευχαριστώ...

tasos.kamv
03-11-12, 22:01
Στο εγχειρίδιο πάντως του is του πατέρα μου λέει ότι καταλληλότερα λιπαντικά είναι τα special oils...
Στο αρχείο του ΤΙS λέει :

BMW special oils:
SAE 0W-X and SAE 5W-X oils (X can mean 30, 40, 50 or 60) can be used all year round anywhere in
the world any ambient temperature. For SAE 10W-X oils there is a lower temperature limit of -20°C.
Cold-starting difficulties may occur at lower temperatures.

Κατ'εμέ για Αθήνα, (όχι Κοζάνη, Φλώρινα, κτλ) είναι μια χαρά για τον Μ44Β19...!!

rapid_fast
04-11-12, 05:30
Εγώ, αν και θα πώ οτι GOD και DIM77 τα λένε σωστά,
έχω διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων σχετικά με τα λάδια..

Nick_compact
04-11-12, 05:46
Bλακείες είναι όλα αυτά με τις προδιαγραφές.. το θέμα είναι να ξέρεις να διαβάσεις τα technical data του λαδιού και να δεις ποιό κάνει για το μοτέρ.. και τι είδους χρήση βλέπει το αυτοκίνητο. Βλέπεις viscosity στους 40, viscosity στους 100, και το κυριότερο HTHS, που είναι η πιο "αληθινή" μέτρηση στο technical data sheet ενός λαδιού. Μοτέρ που παίρνει μπροστά κάθε τρεις και λίγο και κάνει μικρές αποστάσεις καθημερινά με το λάδι σπάνια να φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργείας, προφανώς θέλει λάδι με ιξώδες στους 40 όσο πιο μικρό γίνεται. Αν κάνει μόνο ταξίδια, κοιτάς πιο πολύ viscosity στους 100 βαθμούς. Το HTHS σε λίγα λάδια δίνεται στο data sheet, συνήθως αγωνιστικά ή ειδικά λάδια, που δεν πληρούν καμία προδιαγραφή κατασκευαστή παρότι είναι καλύτερα απο οποιοδήποτε LLx, όπως Red Line πχ. Τα LLx είναι longlife υποτίθεται, αλλά είμαι περίεργος, αν έχει κανείς όργανο πίεσης λαδιού μέσα, να δει την πίεση του λαδιού όταν είναι καινούριο και μετά από 10.000km.....

bmw316turbo
04-11-12, 08:46
Bλακείες είναι όλα αυτά με τις προδιαγραφές.. το θέμα είναι να ξέρεις να διαβάσεις τα technical data του λαδιού και να δεις ποιό κάνει για το μοτέρ.. και τι είδους χρήση βλέπει το αυτοκίνητο. Βλέπεις viscosity στους 40, viscosity στους 100, και το κυριότερο HTHS, που είναι η πιο "αληθινή" μέτρηση στο technical data sheet ενός λαδιού. Μοτέρ που παίρνει μπροστά κάθε τρεις και λίγο και κάνει μικρές αποστάσεις καθημερινά με το λάδι σπάνια να φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργείας, προφανώς θέλει λάδι με ιξώδες στους 40 όσο πιο μικρό γίνεται. Αν κάνει μόνο ταξίδια, κοιτάς πιο πολύ viscosity στους 100 βαθμούς. Το HTHS σε λίγα λάδια δίνεται στο data sheet, συνήθως αγωνιστικά ή ειδικά λάδια, που δεν πληρούν καμία προδιαγραφή κατασκευαστή παρότι είναι καλύτερα απο οποιοδήποτε LLx, όπως Red Line πχ. Τα LLx είναι longlife υποτίθεται, αλλά είμαι περίεργος, αν έχει κανείς όργανο πίεσης λαδιού μέσα, να δει την πίεση του λαδιού όταν είναι καινούριο και μετά από 10.000km.....

Μπραβο +++

Nick_compact
04-11-12, 08:57
Μπραβο +++

Γι'αυτό και έχω βρει την χρυσή τομή με το Motul Sport Ester 5W-50 με HTHS 4.5 και πολύ καλές τιμές σε χαμηλή και ψηλή θερμοκρασία ;)

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul-sport-5w-50.pdf

bmw316turbo
04-11-12, 09:09
Γι'αυτό και έχω βρει την χρυσή τομή με το Motul Sport Ester 5W-50 με HTHS 4.5 και πολύ καλές τιμές σε χαμηλή και ψηλή θερμοκρασία ;)

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul-sport-5w-50.pdf

Εγω το εχω γυρισει στα (40ρια λαδια) AMSOIL AMO 10-40 με πιο κλειστο ιξωδες για να αντεχει στο χρονο με χαρακτηριστικα 50αριου ΗΤΗS 4.3 kai timh 10ευρα το λιτρο.Το καλυτερο σαρανταρι βασει χαρακτηριστικων νομιζω ειναι το redline 10-40 hths 4.5 και αναφλεξη κοντα σους 260, αλλα κραταει λιγοτερο χρονο σαν εστερικο και πισταδικο λαδι.Τα δικα σου motul 5-50 μπορει να εχουν καλα χαρακτηριστικα αλλα ισως το μεγαλο ευρος το κανει λιγοτερο σταθερο στο χρονο και απαιτει περισσοτερες αλλαγες που σημαινει λεφτα.Κατα τη γνωμη μου τα προαναφερθεντα λαδια ειναι ολα καλα και συζητηση να γινεται.

Nick_compact
04-11-12, 09:14
Τα αλλάζω κάθε 5.000km ή χρόνο, ή αν έχει κάνει 2 GTCC ή trackday κλπ.

Nick_compact
04-11-12, 09:26
Εγω το εχω γυρισει στα (40ρια λαδια) AMSOIL AMO 10-40 με πιο κλειστο ιξωδες για να αντεχει στο χρονο με χαρακτηριστικα 50αριου ΗΤΗS 4.3 kai timh 10ευρα το λιτρο.Το καλυτερο σαρανταρι βασει χαρακτηριστικων νομιζω ειναι το redline 10-40 hths 4.5 και αναφλεξη κοντα σους 260, αλλα κραταει λιγοτερο χρονο σαν εστερικο και πισταδικο λαδι.Τα δικα σου motul 5-50 μπορει να εχουν καλα χαρακτηριστικα αλλα ισως το μεγαλο ευρος το κανει λιγοτερο σταθερο στο χρονο και απαιτει περισσοτερες αλλαγες που σημαινει λεφτα.Κατα τη γνωμη μου τα προαναφερθεντα λαδια ειναι ολα καλα και συζητηση να γινεται.

Μπορείς να πας και σε SAE λάδι κατευθείαν, αυτά είναι τα πιο σταθερά από όλα.

God
04-11-12, 11:29
Bλακείες είναι όλα αυτά με τις προδιαγραφές.. το θέμα είναι να ξέρεις να διαβάσεις τα technical data του λαδιού και να δεις ποιό κάνει για το μοτέρ..

Δεν είναι καθόλου βλακείες. Οι προδιαγραφές υπάρχουν για κάποιο λόγο. Αν διαβάζοντας τα technical data ως "ειδικός" πας και βάλεις λιπαντικό που έχει χημική ασυμβατότητα με, για παράδειγμα, την επίστρωση των χιτωνίων σου, θα διαλύσεις τον κινητήρα σε 20-30 χιλιάδες χλμ. Το technical data δεν είναι για χρήση από ιδιώτες, δεν λέει ούτε τους προβλεπόμενους χρόνους ζωής (που στο λιπαντικό που βάζεις είναι ελάχιστοι), ούτε τις καθαριστικές/χημικές ιδιότητες του λιπαντικού, ούτε πολλά άλλα. Είναι πολύ επικίνδυνο κάποιος που δεν ξέρει τι ακριβώς διαβάζει να το χρησιμοποιεί για οποιονδήποτε λόγο.

Επίσης, ο τρόπος υπολογισμού σου είναι εντελώς λάθος. Δεν υπολογίζεις τίποτα με σχέση τι δίνει ο κατασκευαστής στους Χ βαθμούς, ούτε το μικρότερο είναι το καλύτερο (μάλλον το αντίθετο, μπερδεύτηκες, αλλά ούτε το ένα ούτε το άλλο ισχύει απόλυτα, αυτό που θες είναι βέλτιστο ιξώδες για την παρούσα κατάσταση του κινητήρα...), ούτε τίποτα από αυτά ισχύει. Αν ήταν και το μικρότερο ήταν καλύτερο, θα βάζαμε λαδάκι αυτομάτου, 50 φορές λιγότερο ιξώδες έχει στους 100°C. Πρώτα απ'όλα, ποιός σου είπε ότι ο κινητήρας θα μείνει στους 40°C για πάνω από μερικά δευτερόλεπτα ή πως οι περισσότεροι κινητήρες θα φτάσουν ποτέ τα λάδια σε θερμοκρασία 100°C; Η θερμοκρασία λειτουργίας δεν είναι ίδια ούτε μεταξύ μοντέλων που φοράνε ίδιο κινητήρα, πόσο μάλλον μεταξύ διαφορετικών κινητήρων. Παράδειγμα. Τις ίδιες ανοχές, υλικά και διαστολές έχει ο δικός σου κινητήρας με τον δικό μου; Κι όμως, 5W40 και οι δύο φοράμε. Αυτό δεν πάει να πει ότι και στους 40 αλλά και στους 100 βαθμούς έχουμε ίδιες ανοχές και διάκενα. Ίσα ίσα, για τον δικό μου κινητήρα, που έχει ΠΟΛΥ μεγαλύτερα διάκενα από το δικό σου, θέλει 5W40 για να διατηρεί σωστή πίεση στα ωστήρια σε κάθε θερμοκρασία μα συνάμα και βέλτιστο ιξώδες στην θερμοκρασία λειτουργίας, που είναι 30°C κάτω του δικού σου, με μέγιστη θερμοκρασία λιπαντικών το πολύ 75°C - έτσι στην πράξη το ιξώδες του λιπαντικού παραμένει πολύ μεγαλύτερο, κι ας είναι το ίδιο μπουκάλι. Γι'αυτό φοράμε το ίδιο λιπαντικό. 2ρο παράδειγμα. To BMW 5W40 είναι LL98 αλλά το Total 9000 5W40 είναι LL01. Τα χαρακτηριστικά τους είναι πανομοιότυπα, στο δεύτερο δεκαδικό. Γιατί η διαφορά στις εγκρίσεις; Γιατί το λιπαντικό της BMW περιέχει πρόσθετο που σε κινητήρες Ν45-N46 θα μπορούσε να φθείρει μέρη του κινητήρα.

Όσο για τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος, πέρα του τρομερού ψύχους, θεωρώ πως είναι απλά μπακαλίστικες μπαρούφες χωρίς καμία επιστημονική υπόσταση. Ο κινητήρας θα φτάσει στην θερμοκρασία λειτουργίας του, είτε εδώ, είτε στην σαχάρα, είτε στην σιβηρία. Γι'αυτό έχουμε ελεγχόμενα κυκλώματα ψύξης που ρυθμίζουν την θερμοκρασία λειτουργίας. Σε κανένα σοβαρό βιβλίο δεν δένει κανείς την θερμοκρασία του περιβάλλοντος με την επιλογή λιπαντικού (εκτός αν μιλάμε για καμία γεννήτρια...).

Συμβουλή: Μην δοκιμάζετε την τύχη σας νομίζοντας ότι γνωρίζετε κάτι πριν ρωτήσετε κάποιον που όντως ξέρει. Και δεν εννοώ τον μάστρ'Αντώνη της γωνίας.