PDA

Επιστροφή στο Forum : Pagani Zonda R


Lil
13-02-09, 12:04
με αφορμη το παρακατω ποστ του Παντελη σε αλλο thread ειπα να γραψω δυο λογια... (αφου εχω μπει στην πηγη ας σας δινω νερο...)

http://www.imageshack.gr/files/doxnvi6hrv5q9zk6m1nq.jpg (http://www.imageshack.gr/view.php?file=doxnvi6hrv5q9zk6m1nq.jpg)

http://www.imageshack.gr/files/qtjc6djfqp1ky1e7z7kg.jpg (http://www.imageshack.gr/view.php?file=qtjc6djfqp1ky1e7z7kg.jpg)

http://www.imageshack.gr/files/ibd3iy8hf5lexpxmd35r.jpg (http://www.imageshack.gr/view.php?file=ibd3iy8hf5lexpxmd35r.jpg)

PAGANI ZONDA R

Το πιο πρόσφατο supercar του Horacio Pagani πωλείται με δώρο ένα laptop! Θύμα της κρίσης και αυτός ο κατασκευαστής ή συμβαίνουν πολλά που πρέπει να φωτίσουμε?

Απαιτήσεις
- “Horacio έχω πολλά λεφτά και μου αρέσουν τα track days. Τώρα λοιπόν που σταματά η παραγωγή των Zonda θέλω να μου φτιάξεις μια που να φοράει μόνο τα καλύτερα για να την έχω αποκλειστικά για πίστα. Το κόστος δεν με ενδιαφέρει!”…
Αυτή είναι η αιτία για την κατασκευή της κορυφαίας Zonda που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Ο Horacio σκέφτηκε καλά την πρόταση, έκανε τους υπολογισμούς του και απάντησε στον αιτούντα ότι, προκειμένου να μη ζημιωθεί η εταιρία αναλαμβάνοντας την κατασκευή, θα πρέπει να του βρει άλλους δυο αγοραστές, διότι με τρία τέτοια supercars η εταιρία θα είχε ένα μικρό κέρδος. Ομως ο ευκατάστατος κύριος του έφερε όχι δυο ή τρεις αλλά 10 πελάτες! Βεβαίως συμφώνησαν να μην κατασκευαστούν περισσότερα από 15 αυτοκίνητα ώστε να μη χαθεί η αίγλη της υπερπεριορισμένης παραγωγής.

R
Το όνομα του νέου μοντέλου είναι Zonda R και το πρώτο που έκανε ο Pagani για την εξέλιξη και την κατασκευή του ήταν να προσλάβει ως υπεύθυνο του project τον Borkovic Nebojsa. Ο Nebojsa ήταν ένα από τα μεγάλα κεφάλια της Ferrari F1 από το 1995 έως το 2000 και έπειτα πήγε στην Toyota για την έναρξη του προγράμματος της στην F1. Αν λοιπόν κάποιος ξέρει πώς να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για πίστα, είναι ο Nebojsa.
Αρχικά σκέφτηκαν να βελτιώσουν μια απλή Zonda σε R αλλά το αποτέλεσμα έδειχνε αποκαρδιωτικό επειδή το κόστος θα ήταν υπερυψηλό χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογες επιδόσεις. Ετσι αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ένα όχημα που να μοιάζει με Zonda αλλά να είναι σε κάθε τομέα διαφορετικό. Πράγματι, κάθε τμήμα του αυτοκίνητου είναι νέο -μέχρι και οι καθρέφτες μίκρυναν κατά 30% για να μειωθεί η αεροδυναμική αντίστασή τους.
Για τη μέγιστη πρόσφυση στην πίστα πρέπει να στηριχτείς στον αόρατο μα παντοδύναμο αέρα. Ολο το αμάξωμα του R έχει αρκετά χαμηλότερο ύψος από της εργοστασιακής έκδοσης… Το πίσω μέρος είναι πολύ κοντό, φαρδύ και μακρύ, a la Le Mans, για ομαλότερη ροή του αέρα, ενώ η τεράστια αεροτομή -δεν θυμάμαι να έχω δει μεγαλύτερη σε supercars- βρίσκεται ψηλά σε ανεπηρέαστο, “καθαρό” στρώμα αέρα για μέγιστη απόδοση. Το κάτω μέρος του πατώματος έχει αλφαδιαστεί και είναι απολύτως επίπεδο, και πίσω το τεράστιο diffuser υπογραμμίζει την πρόσφυση των φαρδιών slicks (255/35-19 μπροστά, 335/30-20 πίσω) στην πίστα. Η Pagani ανακοινώνει downforce 2.000kg/ 300km/h -σαν να έχουμε βάλει πάνω στo R ένα μεγάλο SUV!
Προκειμένου να χαμηλώσουν αρκετά το πίσω τμήμα έκαναν μια ιδιαίτερη επιλογή στον κινητήρα: άφησαν τον 7.3 κατά μέρος και πήραν την αναβαθμισμένη έκδοση του εξάλιτρου της Mercedes-Benz CLK GTR που κυκλοφόρησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘90. Μικρότερος, κοντύτερος και ελαφρύτερος, ο 6.0 τοποθετήθηκε περίπου 5cm πιο μπροστά και 8cm χαμηλότερα επιτρέποντας στο κέντρο βάρους να κατέβει πολύ. Αυτό έγινε εφικτό επειδή ο κινητήρας έχει ένα χαρακτηριστικό που ο Pagani θα ήθελε να το έχουν όλες οι Zonda: ξηρό κάρτερ! Οταν πηγαίνεις οριακά στην πίστα και αρχίσεις να χτυπάς ψηλά g μέσα στη στροφή δεν θες το κύκλωμα λίπανσης να ρουφήξει αέρα επειδή όλο το λάδι κάνει βόλτες στην ελαιολεκάνη, επειδή η ζημιά που μπορεί να υποστεί τότε ένας τόσο πουσαρισμένος κινητήρας όταν δουλεύει στις 8.000rpm είναι τεράστια. Οι βελτιώσεις αύξησαν την ιπποδύναμη στα 750Ps@7.500rpm και ο ήχος από τις 12 πεταλούδες και την ίσια ελεύθερη εξάτμιση θυμίζει πεινασμένο τυραννόσαυρο. Φυσικά ο εξάλιτρος θα μπορούσε να αποδώσει περισσότερα άλογα, όμως σε ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πίστας τα πολλά Ps δεν είναι ο απόλυτος σκοπός μολονότι είναι καλοδεχούμενα.
Ο κινητήρας συνδυάστηκε με ένα εξατάχυτο ημιαυτόματο σειριακό κιβώτιο της Xtrac. Η μετάδοση είναι νέα και δεν γνωρίζει καθόλου τη λέξη “άνεση” -έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για την αγόγγυστη μεταφορά όλης αυτής της υπερβολικής δύναμης στους πίσω τροχούς ενώ οι αλλαγές διαρκούν απειροελάχιστα. Η Xtrac αναφέρει χρόνο 20millisecond, περίπου τρεις φορές γρηγορότερα από το SuperFast 2 της Ferrari και απολύτως κοντινότερο στα κιβώτια των μονοθέσιων της F1.Μέσα από τις ζάντες βλέπεις να χωράνε ίσα ίσα γιγαντιαίοι δίσκοι carbon ceramics διαμέτρου 380mm, οι οποίοι συνδυάζονται με δαγκάνες της Brembo. Το σύστημα πέδησης είναι απίστευτα δυνατό και ανθεκτικό στην κακομεταχείριση, αφού όσο περισσότερο το πιέζεις τόσο περισσότερο διατηρούν την ιδανική θερμοκρασία τους οι δίσκοι και τόσο καλύτερα αποδίδει!
ABS υπάρχει, αλλά η παρεμβατικότητά του μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με τα γούστα του οδηγού -όποιος θέλει να βλέπει καπνούς από μπλοκαρισμένους τροχούς μπορεί να το απενεργοποιήσει πλήρως.
Ομως όσο καλός οδηγός κι αν είσαι, ας μην παίξεις και πολύ με το Bosch Motorsport Traction Control. Η υπερβολική ιπποδύναμη επέβαλε τη χρήση αυτού του συστήματος, έτσι με τον διακόπτη 12 θέσεων κάτω από το στροφόμετρο (στην κάτω ακτίνα του τιμονιού) μπορείς να ρυθμίσεις το ποσοστό εμπλοκής του. Αυτό είναι το μεγαλύτερο βοήθημα που μπορεί να έχει ο οδηγός του R για να μην κινείται συνεχώς σαν φίδι στο κάθε πάτημα του γκαζιού, ενώ από ένα τρίτο διακόπτη στο ταμπλό μπορεί να ελέγχει τα προγράμματα του κινητήρα.
Επειδή οι συνδυασμοί των ρυθμίσεων είναι υπερβολικά πολλοί η Pagani δίνει μαζί με το αυτοκίνητο και ένα laptop δώρο, με το οποίο μπορείς μέσω του λογισμικού του να κάνεις τις επιθυμητές αλλαγές σε πολλά συστήματα του αυτοκινήτου. Αυτό είναι απλώς μια από τις απίστευτες λεπτομέρειες του Zonda R. Μόλις δεις το αμάξωμα ή τα μηχανικά μέρη μένεις άναυδος με την επιλογή τόσο πανάκριβων, υπερελαφρών και παρανοϊκά ανθεκτικών υλικών. Κάθε μπράτσο της ανάρτησης είναι ένα μονοκόμματο μπλοκ αλουμινίου αεροναυπηγικής το οποίο σκαλίζεται επί ώρες σε τόρνο CNC. Οι βίδες είναι από τιτάνιο, όλο το αμάξωμα από carbon της καλύτερης ποιότητας, και κάθε τμήμα έχει χαραγμένο ένα αποκλειστικό αύξοντα αριθμό αναγνώρισης. Το βάρος μειώθηκε στα 1.104kg (1.070kg άδειο), και ο Borkovic Nebojsa λέει ότι μπορεί να το περιορίσει στον ένα τόννο (τα βασικά μέρη απ’ όπου μπορεί να μειωθεί περαιτέρω το βάρος είναι οι δαγκάνες και οι πλήμνες). Φυσικά και αυτό το βάρος εκμηδενίζεται από τα 750Ps που αποδίδει ο Mercedes-Benz -ο λόγος βάρους - ιπποδύναμης είναι 1,42kg/Ps, επομένως η Zonda δεν υπερβάλλει όταν ανακοινώνει 0-100km/h@3sec και τελική ταχύτητα 375km/h. Απίστευτες επιδόσεις για όχημα track day!

πηγη: evo magazine

19548 19549 19550 19551

sorry για το μεγαλο ποστ

sm6
13-02-09, 16:43
να το δουμε και στο ριγκ.
το Pagani Zonda F Clubsport, με τα 641 PS και τα 1230 kg ειχε κανει 7:24.65.
αρα δεδομενων των βελτιωσεων περιμενουμε καλυτερο χρονο. ισως κοντα στο 7.11 της McLaren F1.
πολυ ωραιο αρθρο μανο.

konc
13-02-09, 17:04
Υπάρχει άραγε βιντεάκι που να το δείχνει εν δράση? μόνο κάτι βιντεο με photo series βρήκα και από... ηλεκτρονικό παιχνίδι. Δύσκολο ε?
φαντάζει σαν ένα από τα πιο ειδικά supercars που έχουν γινει ποτε

sm6
13-02-09, 17:14
δεν ειναι του R ειναι του F, αλλα....
απολαυστε...

http://www.supercarmovies.com/html/contentEPISODE5movie.php

andreas_R
13-02-09, 18:09
Μακραν το απολυτο μηχανημα οδηγησης...

εχω ερωτα με δαυτο.

Enema
14-02-09, 00:00
To laptop τελικα που κολλουσε?

Lil
14-02-09, 00:05
To laptop τελικα που κολλουσε?

το γραφει ....

η Pagani δίνει μαζί με το αυτοκίνητο και ένα laptop δώρο, με το οποίο μπορείς μέσω του λογισμικού του να κάνεις τις επιθυμητές αλλαγές σε πολλά συστήματα του αυτοκινήτου. Αυτό είναι απλώς μια από τις απίστευτες λεπτομέρειες του Zonda R.

Sp!ros G
14-02-09, 00:06
Επειδή οι συνδυασμοί των ρυθμίσεων είναι υπερβολικά πολλοί η Pagani δίνει μαζί με το αυτοκίνητο και ένα laptop δώρο, με το οποίο μπορείς μέσω του λογισμικού του να κάνεις τις επιθυμητές αλλαγές σε πολλά συστήματα του αυτοκινήτου.


Ο λογος που δινει και το Laptop!!Τρελος o Pagani !!

boleneger
14-02-09, 08:37
Λεω μα παρω το εντεκατο. Ετσι να μπω στο ματι μερικων μερικων χαχαχαχα

Ωραιος ο Lil :bigthumb:

BILL007
14-02-09, 11:13
Ωραίο!!!!Κάνας σείχης στο Dubai θα το παράγγειλε...hehehehehe!!!:D:D:D

tmilatos
14-02-09, 11:21
Αυτη η μπουκαλα στο καθισμα του συνοδηγου τι ειναι?

konc
14-02-09, 11:29
Πυρόσβεση φαντάζομαι...

tmilatos
14-02-09, 12:50
Πυρόσβεση φαντάζομαι...

Αν ειναι πυροσβεστηρας...... Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!! :smashtard :yipee::icon_kidr Διαβασατε ενα thread, αρχες της εβδομαδας ηταν αν θυμαμαι καλα... δεν το βρισκω.... που εγκατεστησαν εναν πυροσβεστηρα καπως ετσι σε εναν απο εμας αλλα στη θεση του οδηγου, και το παληκαρι εκανε παραπονα και δεν εβρισκε το δικιο του πουθενα!!!!!
Ε, λοιπον βρηκαμε απο που εκλεψε την πατεντα η ΒΜW...

-Θεοφιλος-

tmilatos
14-02-09, 12:54
Το βρηκα!!! Κλοπη πατεντας! Ατιμη ΒΜW... Δειτε και μονοι σας....
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=17603&highlight=%F0%F5%F1%EF%F3%E2%E5%F3%F4%E7%F1%E1

sm6
19-02-09, 00:13
παρτε και το R

http://www.youtube.com/watch?v=32WfeE-XJxY&eurl=http://www.worldcarfans.com/9090218.024/video-pagani-zonda-r-at-monza