PDA

Επιστροφή στο Forum : Ε36 Μ3


Sp!ros G
27-04-09, 03:59
H E36 M3 θεωρειται ενα απο τα best handling αυτοκινητα ολων των εποχων. Συγκεκριμενα το περιοδικο Car And Driver το 1997 την ονομασε Best-handling car ever-at any price.

Η Ε36 Μ3 εκανε το ντεμπουτο της το Φεβρουαριο του 1992. Ηταν το πρωτο Μ3 με 6κυλινδρο μοτερ και ειχε κυβισμο 2990cc. Η ισχυς του ητανε 286PS(282hp/210kw). Aρχικα ητανε διαθεσιμη μονο σε κουπε, το 1994 η BMW την παρουσιασε σε cabrio και σε Sedan. Η Ε36 ειναι η πρωτη Μ3 που κατασκευαστηκε και δεξιοτιμονη.

Το 1994 η BMW παρουσιασε και την Μ3 GT σαν μια ειδικη αγωνιστικη homologation.
Ολες οι Μ3 GT ητανε χρωματος British Racing Green και ειχανε αναβαθμισμενο μοτερ στα 3 λιτρα και η ισχυς αυξηθηκε στα 295PS (291hp/217kw). O συνολικος αριθμος Μ3 GT που κατασκευαστηκε ητανε μολις 350.

Το καλοκαιρι του 1995 το κουπε και το σενταν αναβαθμιστηκανε και πλεον φορανε μοτερ 3.2 λιτρων και η αποδοση τους εφθασε τα 321PS(317hp/236kw). Ακομα το αυτοκινητο εφοδιαστηκε με λευκα φλας, νεο τυπο ζαντων και με 6αρι σασμαν. Στο cabrio αυτη η αναβαθμιση εγινε την ανοιξη του 1996. H εκδοση αυτη ονομαστηκε Evo και υπηρξε ζητημα με την αξιοπιστια της. Το μοντελο ητανε εφοδιασμενο με το ακριβο και συχνα προβληματικο διπλο βανος. Αυτο το ζητημα εκανε πολλους αγοραστες να επιστρεψουνε τα οχηματα τους πισω στους πωλητες.

Ολες οι Ε36 Μ3 κατασκευαστηκανε στο εργοστασιο της BMW στο Regensburg και συνολικα κατασκευαστηκανε 46.525 coupes, 12.114 cabrios, 12.603 sedans. Η παραγωγη του σενταν σταματησε το Δεκεμβριο του 1997, του κουπε τελη του 1998 και του καμπριο το Δεκεμβρη του 1999.

Η Ε36 Μ3 κυκλοφορησε και στην Αγγλια για μικρο χρονικο διαστημα 1995-1996 και πουληθηκανε συνολικα 400 δεξιοτιμονα αυτοκινητα. Αυτα τα μοντελα ειχανε πιο μαλακες αναρτησεις, ενω η ισχυς παρεμεινε στα 286PS.

Οι πρωτες Ε36 Μ3 εισηχθηκαν στις Ηνωμενες Πολιτιες Αμερικης το 1995 και φοραγανε 3λιτρο κινητηρα με ισχυ 243PS (179kw) και ειχανε 5αρι σασμαν. Το 1996-1999 εγινε η ανανεωση του μοντελου αυτου και πλεον ο κινητηρας ητανε 3.2λιτρων, ενω η ισχυς παρεμεινε στα 243PS. Αυτο τον κινητηρα φορεσανε και τα πρωτα Μ Roadster και Μ Coupe.

Συνολικα κατασκευαστηκανε 5 ειδικες εκδοσεις Ε36 Μ3. Η Μ3 Euro Spec (Canadian Edition), M3 lightweight(CSL), M3 GT, M3 GTR και η M3-R.
Ακομη κατασκευαστηκε και μια επετειακη Μ3 το 1999 στην Αυστραλια οπου ητανε και το τελευταιο ετος κατασκευης της Ε36 Μ3. Κατασκευατηκανε 50 κουπε και 70 καμπριο, ενω η "ΒMW Individual" εδινε την επιλογη στον πελατη να επιλεξει συγκεκριμενο χρωμα δερματος, ξυλινη επενδυση και αλλες ακομα προσωπικες επιλογες. Τα καμπριο στερηθηκανε τα σπορτ καθησματα (Vader) των κουπε αλλα διατηρησανε καθε αλλο χαρακτηριστικο γνωρισμα.


M3 Euro-Spec (Canadian Edition)
Το 1994 συμφωνιες μεταξυ του Καναδα και ορισμενων Ευρωπαικων χωρων επετρεψαν οποιοδηποτε αυτοκινητο που εγκριθηκε σε μια απο αυτες τις χωρες να πωλειται ελευθερα και στις υπολοιπες. Ετσι εισηχθησαν 45 Ε36 Μ3 στον Καναδα με Ευρωπαικες προδιαγραφες. Η τιμη τους ητανε στα 59.900$, ενω στην τιμη δεν περιλαμβανε ηλιοροφη, κλιματισμο αλλα ουτε και μεταλλικο χρωμα. Και τα 45 αυτοκινητα πουληθηκανε μεσα σε 3 μερες και ολα ειχανε ταμπελακι συλλεκτικοτητας στη θηκη των γαντιων καθως και στη δερματινη θηκη που ητανε μεσα ολα τα εγχειριδια του αυτοκινητου. Αρχικα ολα τα αυτοκινητα παραδοθηκανε στο Torondo και επειτα αναλογως τις παραγγελιες των πωλητων τα αυτοκινητα πηγαινανε σε ολη τη χωρα.

M3 CSL (E36)
Καθως οι πωλησεις της Ε36 Μ3 ειχανε ξεκινησει, οι BMW Racers πιεζανε τη BMW για να ετοιμασει την αγωνιστικη εκδοση και να σταθει απεναντι αποτην Porsche 911s. To 1995 η BMW ξεκινησε να κατασκευαζει την αγωνιστικη Μ3 και με το που ολοκληρωνοτανε η καθε μια την εστελναν στο PTG (Prototype Technology Group) στη Βιρτζινια για την τελικη προετοιμασια, η οποια περιελαμβανε την μπροστινη και την πισω σημαια του Motorsport πανω στο αυτοκινητο, διαφοροποιησεις στην αντλια λαδιου, στη μπροστινη μπαρα θολων και στο Χ-Brace. Το αυτοκινητο φοραγε την κανονικη χαμηλη αεροτομη, ομως οι πωλητες οταν το ετοιμαζανε για πωληση του φοραγανε την ψηλη αεροτομη. Καθε αγοραστης υπεγραφε ενα εντυπο που ελεγε οτι αν τοποθετηθει κατι ή αφαιρεθει κατι απο το πλαισιο του αυτοκινητου, αμεσως κοβεται η εγγυηση της BMW. H ECU πλεον δεν εχει κοφτη χιλιομετρων και ειναι τοποθετημενο ενα πισω διαφορικο 3.23 αντι 3.15 που ειναι στα υπολοιπα Μ3. Υπηρχε η αντιληψη πως το αυτοκινητο δεν επρεπε να καλειται CSL γιατι εφερνε στο μυαλο του ο κοσμος το θρυλικο 3.0 CSL. Ετσι η BMW διαφημισε και παρουσιασε το αυτοκινητο ως Lightweight. Ομως, οι οδηγιες τις BMW AG ως προς την BMW Individual αναφερανε καθε αυτοκινητο ως Μ3 CS, πραγμα που δηλωνει πως το ιδιο το εργοστασιο θεωρουσε το αυτοκινητο CSL. Επιπλεον το προσθετο εγχειριδιο που ερχοτανε μαζι με το αυτοκινητο το προσδιοριζε ως CSL. Ενω η BMW ειχε υποσχεθει να κατασκευασει τουλαχιστον 85 τετοια οχηματα, ποτε δεν ανακοινωσε τον ακριβη αριθμο παραγωγης τους. Τα πρωτα δυο οχηματα που χρησιμοποιηθηκανε για διαφημιστικους λογους δεν ητανε μηχανικα CSL, αλλα συμβατικα Μ3. Με το τελος των παρουσιασεων τα δυο οχηματα μεταφερθηκανε πισω στο χωρο των PTG.

M3 GT
Η Μ3 GT ητανε μια εκδοση για ορισμενες χωρες της Ευρωπης και κατασκευαστηκανε συνολικα 356 αυτοκινητα, ενω 50 ακομα δεξιοτιμονα για την Αγγλια. Ολες ητανε κατασκευασμενες το 1995. Γνωστη για το μοναδικο της χρωμα British Racing Green και το Mexico Green εσωτερικο. Μια διαφορετικη αποψη καθως τα συνηθει Γερμανικα αγωνιστικα χρωματα ητανε το ασπρο με κοκκινα νουμερα. Οι Μ3 GT ητανε ειδικες εκδοσεις ωστε να επιτραπει στην Ε36 Μ3 να ολοκληρωσει τους αγωνες στο Fia-GT class II, IMSA GT και διεθνη αγωνες μεγαλων αποστασεων.

Μ3 GT2/M3 Evo Individual
Η Ε36 Μ3 Evo individual ητανε μια συλλεκτικη εκδοση 200 αυτοκινητων για την Ευρωπη και ο αριθμος πλαισιου τους ητανε WBACB5103AN307_ _, ενω 50 ακομα αυτοκινητα για την Αγγλια. Το αυτοκινητο ειναι γνωστο και ως Μ3 GT2. Mηχανικα δεν υπηρχανε αλλαγες απο τις υπολοιπες Μ3 του 1996+, ομως εξωτερικα η BMW ειχε επιλεξει ενα χρωμα, Imola Red (405) με nappa δερμα και amaretto καθίσματα σε imola red και ανθρακι. Ακομα το αυτοκινητο ητανε εφοδιασμενο με την πισω αεροτομη του Μ3 GT, καθως και το μπροστινο του σποιλερ. Ειχε SMG κιβωτιο, ηλεκτρικα καθίσματα, τηλεφωνο, πλυστικα μπροστινων φωτων καθως και γυαλιστερες ζαντες.

Μ3-R
Το 1994 η BMW Aυστραλιας παρηγγειλε 15 Ε36 Μ3 για να μπορεσει να αγωνιστει στο Australian Super Production series (GT production Class). Στην αρχη τα αυτοκινητα κατασκευαζονταν με βαση την κοινη γραμμη ολων των Ε36 Μ3. Ομως ο Frank Gardiner αναλαμβανε να τα μετατρεψει σε Μ3-R. Και τα 15 ητανε βαμμενα Alpine White III (300) με ανθρακι Μ υφασμα ή amaretto suede εσωτερικο. Τα Μ3-R ειχανε τις εξης διαφορες απο τα απλα Μ3. Ο βελτιωμενος τους κινητηρας των 2990cc φοραγε εκκεντροφορους της BMW σε συνεργασια με την AC Schnitzer, επενασχεδιασμενη εισαγωγη και εξαγωγη, ελαφρομενο βολαν και διπλη αντλια λαδιου. Με αυτες τις αλλαγες η ισχυς ανεβηκε στα 324 hp. Ακομα υπαρχουνε αλλαγες οπως κοντητερο
διαφορικο 3.23, δισκο της Ap Racing, δεν ειχε κοφτη τελικης, σκληροτερα αμορτισερ και ελατηρια Group N, 4πιστονα Ap Racing μπροστα με κανονικους δισκους πισω και Ap Racing δαγκανες. Ακομα ειχε ρυθμιζομενα μπροστινα και πισω M3 GT spoilers.Τα πρωτα φοραγανε Μ cross spoke ζαντες και μετα BBS 7.5Χ17 μπροστα και 8,5Χ17 πισω. Τα προβολακια ειχανε αφαιρεθει, το λογοτυπο Μ3 απο πισω, το aircondition, το radio, το κεντρικο κλειδωμα και το check control. Καθε αυτοκινητο ειχε ταμπελακι συλλεκτικοτητας στην κεντρικη κονσολα διπλα απο το χειροφρενο.

Μ3 Compact
Το 1996 το περιοδικο Auto Motor Und Sport γιορταζε τα 50 γενεθλια του και ετσι η BMW εφτιαξε μια χειροποιητη Ε36 M3 Compact. Το αυτοκινητο ηταν εφοδιασμενο με ολα τα μηχανικα και εξωτερικα μερη μιας Μ3. Το χρωμα της ητανε κοκκινο με μαυρο υφασματινο/alcadara εσωτερικο. Ειχε καθίσματα Recaro, φοραγε τις σφυριλατες styling 24M double spoke ζαντες, ζωνες 4 σημειων, το τιμονι ηταν ντυμενο με alcadara καθως και ο λεβιες ταχυτητων. Η εξατμιση ηταν στο κεντρο και τα προβολακια απουσιαζανε οπως στη Μ3-R. Το αυτοκινητο εγινε δωρεα απο τη BMW στο περιοδικο.

Sp!ros G
27-04-09, 05:36
Φωτογραφια 1: M3 Euro-Spec (Canadian Edition)

Φωτογραφια 2: M3 CSL (E36)

Φωτογραφια 3: M3 GT

Φωτογραφια 4: Μ3 GT2/M3 Evo Individual

Φωτογραφια 5:Μ3-R

E36 M POWER
30-04-09, 10:42
:rockon:πιο αναλυτικα δεν γινετε.....:rockon:
μπραβο σπυρο!!!
μηπως μπορουμε να βρουμε τον τοτε καταλογο με τα extra του ///Μ3?

Christos 330i ///M
30-04-09, 12:27
Μπραβο ρε Σπυρο . . .

STR
30-04-09, 13:07
Υποκλινομαι στο καλυτερο αυτοκινητο της καρδιας μου!!!
Ελπιζω ο Θεος να με αξιωσει να εχω καποια στιγμη ενα και να το κρατησω για παντα.:ylsuper:

stef
30-04-09, 13:12
Πολύ αγαπημένο αυτοκίνητο των εφηβικών μου χρόνων...

m_power_lunatic
30-04-09, 13:22
Τι να πω για το πρωτο μου Μ3 Ε36 3.0......πολυαγαπημενο δεν θα το ξεχασω ποτε,το νοσταλγω πολυ συχνα για τον ηχο του και την απαραμιλλη αξιοπιστια του.Θα συμπληρωσω καποια πραγματακια καποια στιγμη στο thread αυτο.Να ειναι καλα οπου ειναι το μωρο μου και με το καλο να αποκτησουν ενα οσοι το σκεφτονται.

ptboul
30-04-09, 13:28
:rockon:πιο αναλυτικα δεν γινετε.....:rockon:
μπραβο σπυρο!!!
μηπως μπορουμε να βρουμε τον τοτε καταλογο με τα extra του ///Μ3?

Από τις πλέον αγαπημένες μου ιστοσελίδες..

http://rhantos.fw.hu/

'κλικ' εκεί που λέει 'Die BMW M Modelle' και από τη σελ. 10 και μετά έχει ζάντες, καθρέπτες και άλλα εξτρα της εποχής - σύνολο 46 σελίδες.

318is
30-04-09, 14:25
Μπραβο σπυρο...καταπληκτικη δουλεια....για ενα καταπληκτικο αυτοκινητο...

arism3e36
30-04-09, 14:29
Πραγματικά ενα αυτοκίνητο με τσαγανό κ με δύναμη....ήταν κ ειναι ο έρωτας της ζωής μου.....αν κ εχω αρχίσει να σκεφτομαι να το απατήσω για ενα ε46 m3!!

Φίλε m power lunatic οσο για το δικό σου πρώην μωρό βρίσκετε πλέον σε καλά χέρια.Το εχει ενα φιλαράκι με αρκετό μεράκι για τα bmw κ ειδικα τα Μ....πολύ καλό κομματι!!!!

XBEAT
01-05-09, 00:33
τελικα ρε παιδια τι αξιζει καλυτερα??? ενα μ3 ε36 η ενα μ3 ε46???? σιγουρα το ενα πιο καινουργιο απο το αλλο που με αυτο συνεπαγονται και πολλα συν αλλα!!! για καποιον ο οποιος (like me..) ειναι κοντα σε μια τετοια αγορα και φυσικα θα ειναι το 1ο Μ τι προτεινετε..επισης δηλωνω καργα ερωτευμενος με τα ε36 αλλα αυτο ας μην επηρεασει την αποψη σας :P

Κωνσταντίνος
01-05-09, 01:13
τελικα ρε παιδια τι αξιζει καλυτερα??? ενα μ3 ε36 η ενα μ3 ε46???? σιγουρα το ενα πιο καινουργιο απο το αλλο που με αυτο συνεπαγονται και πολλα συν αλλα!!! για καποιον ο οποιος (like me..) ειναι κοντα σε μια τετοια αγορα και φυσικα θα ειναι το 1ο Μ τι προτεινετε..επισης δηλωνω καργα ερωτευμενος με τα ε36 αλλα αυτο ας μην επηρεασει την αποψη σας :P

Ο δρόμος της λογικής λέει Ε46 Μ3. Αλλά αν ο δρόμος της καρδιάς κοιτά προς Ε36 Μ3....................ακολούθησε τον

Ενα μεγάλο μπράβο και απο μένα στον Σπύρο για το αφιέρωμα στο θρυλικό αυτό αυτοκίνητο

TAZ118!
01-05-09, 03:51
Φοβερη η Ε36 αλλα κατα την γνωμη μου οχι και ''ενα απο τα Best hadling ολων των εποχων''...
Οδηγικα ειναι η χειροτερη Μ3....Περισσοτερο 330 παρα μια καθαροαιμη Μ3...

STR
01-05-09, 11:27
Ας μην γινει αυτο το thread διαμαχη για το ποια Μ3 ειναι καλυτερη...Αδικο να συγκρινεις 2 αυτοκινητα με 7χρονια διαφορα. Εδω ειναι ενα αφιερωμα στην Ε36 Μ3. Τωρα το αν ειναι ενα απο τα Best handling cars το εχει γραψει ηδη η ιστορια!!!

TAZ118!
01-05-09, 11:39
Χωρις να θελω να παρεξηγηθω,με το ''330'' εννοω οτι η Μ3 Ε36 δεν ηταν τοσο
καθαροαιμη Μ οσο η αλλες και θα μπορουσε να χαρακτηριστει 330 αντι για Μ3.
Αδιαμφισβητητα ειναι φοβερο αυτοκινητο αλλα δεν πληρουσε τοσο την εννοια ''Μ3''
οσο οι αλλες Μ3...

SuperSonic
01-05-09, 11:39
Πολυ καλο αυτοκινητο που "Μετραει ακομα" σε πολλα επιπεδα!

Σπυρο πολυ καλη δουλεια!!

E36 RULES!!
01-05-09, 12:26
Φοβερη η Ε36 αλλα κατα την γνωμη μου οχι και ''ενα απο τα Best hadling ολων των εποχων''...
Οδηγικα ειναι η χειροτερη Μ3....Περισσοτερο 330 παρα μια καθαροαιμη Μ3...


έχεις προσωπική εμπειρία δηλαδή? η απλώς δεν ήταν καθαρόαιμη επειδή δεν είχε bodykit με φουσκώματα?

manosm3
01-05-09, 13:39
Χωρις να θελω να παρεξηγηθω,με το ''330'' εννοω οτι η Μ3 Ε36 δεν ηταν τοσο
καθαροαιμη Μ οσο η αλλες και θα μπορουσε να χαρακτηριστει 330 αντι για Μ3.
Αδιαμφισβητητα ειναι φοβερο αυτοκινητο αλλα δεν πληρουσε τοσο την εννοια ''Μ3''
οσο οι αλλες Μ3...

Γιατι αυτο;:bricks1:

Κωνσταντίνος
01-05-09, 13:48
O TAZ119! το λέει προφανώς επειδή η Μ3 Ε36 ήταν η πρώτη με πιο πολιτισμένη συμπεριφορά και σοφοστικέ αναρτήσεις. Αλλά με αυτή την λογική, η τελευταία πραγματική Μ ήταν η Ε30 επειδή είναι πιο brutal και απόλυτη απο τις μεταγενέστερες. Δεν ήταν όμως. Τόσο η Ε36 όσο και η Ε46 και η Ε92 ήταν και είναι Μ με όλη την σημασία. Κατα κοινή παραδοχή........................

dimitris_bmw
01-05-09, 15:32
Σεβασμός στα Ε36 και ειδικά στα Μ!!! :bowdown: Ζουν ακόμα και παρά την ηλικία τους δείχνουν ακόμα τη αξία τους όποτε τους ζητηθεί. Σεβαστή κάθε γνώμη... αλλά δε νομιζω να μπορεί να χαρακτηρισθεί σαν ένα ''απλό'' 330! Δεν έχω μέγαλη προσωπική εμπειρία στα Μ για να μπορέσω να εκφέρω τη γνώμη μου.

Φιλικά

TakisE36
01-05-09, 18:06
Καταρχίν ένα μπράβο στον Σπύρο για το αφιέρωμα στο μ3 ε36...Εγώ που έχω στην κατοχή μου μ3 ε36 με έχει ικανοποιησει απόλυτα..

TAZ118!
01-05-09, 19:18
O TAZ119! το λέει προφανώς επειδή η Μ3 Ε36 ήταν η πρώτη με πιο πολιτισμένη συμπεριφορά και σοφοστικέ αναρτήσεις. Αλλά με αυτή την λογική, η τελευταία πραγματική Μ ήταν η Ε30 επειδή είναι πιο brutal και απόλυτη απο τις μεταγενέστερες. Δεν ήταν όμως. Τόσο η Ε36 όσο και η Ε46 και η Ε92 ήταν και είναι Μ με όλη την σημασία. Κατα κοινή παραδοχή........................


:dblthumb2
Οι Ε30/46/90/92 στο οριο ειναι φιλικες ενω οι Ε36 εχουν την ταση σπανε αποτομα την προσφυση...
Δεν εχω και δεν ειχα-δυστυχως...-μια Ε36 αλλα αυτο εχουν γραψει στα περιοδικα του Ειδικου Τυπου οσοι τα εχουν δοκιμασει...
Το οτι δεν εχει ιδιαιτερο bodykit και φουσκωματα δεν με χαλαει καθολου....
Νομιζεις οτι βλεπεις μια απλη Ε36 μα M-Pack αλλα απο κατω υπαρχει ενας λυκος....

E36 RULES!!
01-05-09, 19:49
:dblthumb2
Οι Ε30/46/90/92 στο οριο ειναι φιλικες ενω οι Ε36 εχουν την ταση σπανε αποτομα την προσφυση...
Δεν εχω και δεν ειχα-δυστυχως...-μια Ε36 αλλα αυτο εχουν γραψει στα περιοδικα του Ειδικου Τυπου οσοι τα εχουν δοκιμασει...
Το οτι δεν εχει ιδιαιτερο bodykit και φουσκωματα δεν με χαλαει καθολου....
Νομιζεις οτι βλεπεις μια απλη Ε36 μα M-Pack αλλα απο κατω υπαρχει ενας λυκος....

Δηλαδη η Μ3 Ε36 ΔΕΝ ειναι καθαροαιμη επειδη "δεν ειναι τοσο φιλικη στο οριο"

μαλιστα...

jkarpas
01-05-09, 20:21
Προσωπικά σαν κάτοχος Μ ε36 μπορω να πω οτι είναι μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή που συγχωρεί λάθη και δεν δαγκώνει.. Δεν με έχει ξαφνιάσει ποτέ εκτός απο βρεγμένο οδόστρομα οπου λόγω της κατάστασης των ελαστικών μου έφυγε με 4η και τα χρειάστικα. Πάλι όμως μαζεύτηκε γρήγορα και αντέδρασε προοδευτικά.

Για μένα είναι το αυτοκίνητο που τα κάνει όλα, σε πάει ταξίδι, κόντρα, παντηλίκι , καφέ , χωράει γατιά σκυλιά παιδιά και είναι και απαράμιλα αξιόπιστο. Ξέρεις πως αν το έχεις προσέξει και συντηρήσει σωστά κάθε φορά που γυρίζεις το κλειδί και μπαίνεις μέσα, θα σε παει στην άκρη του κόσμου με οποιοδήποτε ρυθμό θες εσύ με 5η και απο 80 εως 250 χαω ανάλογα τα κέφια, χωρίς να κάνει κιχ ! Όρεξη να χεις να καις βενζίνη και λάστιχο..

Ο ένας χρόνος που θα περάσω στον ελληνικό στρατό με υποχρεώνει να πουλήσω το καμάρι μου..
Μετά όμως θα φύγω για μια χώρα του εξωτερικού οπου τα πράγματα είναι πιο λογικά στην αγορά αυτοκινήτου και τότε θα ξαναείμαστε και πάλι μαζί με το 36αρι , καθώς και άλλο ένα αλλα μεταγενέστερο μέλος της οικογένιας M.

Κωνσταντίνος
01-05-09, 21:26
Προσωπικά σαν κάτοχος Μ ε36 μπορω να πω οτι είναι μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή που συγχωρεί λάθη και δεν δαγκώνει.. Δεν με έχει ξαφνιάσει ποτέ εκτός απο βρεγμένο οδόστρομα οπου λόγω της κατάστασης των ελαστικών μου έφυγε με 4η και τα χρειάστικα. Πάλι όμως μαζεύτηκε γρήγορα και αντέδρασε προοδευτικά.

Για μένα είναι το αυτοκίνητο που τα κάνει όλα, σε πάει ταξίδι, κόντρα, παντηλίκι , καφέ , χωράει γατιά σκυλιά παιδιά και είναι και απαράμιλα αξιόπιστο. Ξέρεις πως αν το έχεις προσέξει και συντηρήσει σωστά κάθε φορά που γυρίζεις το κλειδί και μπαίνεις μέσα, θα σε παει στην άκρη του κόσμου με οποιοδήποτε ρυθμό θες εσύ με 5η και απο 80 εως 250 χαω ανάλογα τα κέφια, χωρίς να κάνει κιχ ! Όρεξη να χεις να καις βενζίνη και λάστιχο..

Ο ένας χρόνος που θα περάσω στον ελληνικό στρατό με υποχρεώνει να πουλήσω το καμάρι μου..
Μετά όμως θα φύγω για μια χώρα του εξωτερικού οπου τα πράγματα είναι πιο λογικά στην αγορά αυτοκινήτου και τότε θα ξαναείμαστε και πάλι μαζί με το 36αρι , καθώς και άλλο ένα αλλα μεταγενέστερο μέλος της οικογένιας M.


Κατόχου ομιλούντος, πάσας αδαής παυσάτω.
Και για να μη παρεξηγηθώ, όταν λέω "αδαής" πρώτα απ΄όλους εννοώ ΕΜΕΝΑ..........;)

manosm3
02-05-09, 02:35
:dblthumb2
Οι Ε30/46/90/92 στο οριο ειναι φιλικες ενω οι Ε36 εχουν την ταση σπανε αποτομα την προσφυση...
Δεν εχω και δεν ειχα-δυστυχως...-μια Ε36 αλλα αυτο εχουν γραψει στα περιοδικα του Ειδικου Τυπου οσοι τα εχουν δοκιμασει...
Το οτι δεν εχει ιδιαιτερο bodykit και φουσκωματα δεν με χαλαει καθολου....
Νομιζεις οτι βλεπεις μια απλη Ε36 μα M-Pack αλλα απο κατω υπαρχει ενας λυκος....

Χμμμμ... εχω ακουσει οτι το ματιζ ειναι πολυ φιλικο στο οριο... Λες να ειναι ///Μ; Ματιζ - ///Μ αρα ///Ματιζ! :party::icon_kidr

Sp!ros G
02-05-09, 04:57
Ευχαριστω πολυ παιδια...

Τωρα για την Ε36 Μ3 οτι και να πουμε ειναι λιγο!!!

Σχεδον ολοι πιστευω απο εδω μεσα καποτε βρεθηκαμε ερωτευμενοι με αυτο το αυτοκινητο!!

Αλλοι ακομα και μετα απο τοσα χρονια!!Ακρως διαχρονικο!!!Μακαρι καποτε να αποκτησω μια

και ας μην ειναι το κυριο αυτοκινητο!!!

Enema
02-05-09, 15:50
Οι τιμες δεν ειναι και τοσο τραγικες παντως, οποτε....:):dblthumb2

E36-Hartge
03-05-09, 00:02
Εγώ που έχω το E36 και μου λείπει το M3 τι να πω?
Πάντως πέραν της πλάκας το E36 μου άρεσε απο την πρώτη στιγμή που το είδα το 1992.
Τότε 13 ετών και τώρα στα 30 το βλέπω και το γουστάρω όπως και τότε.
Πέρασαν απο τα χέρια μου αρκετά καινούρια αυτοκίνητα και αυτό είναι το πρώτο μεταχειρισμένο κι'όμως είναι το μόνο που χαίρομαι να οδηγώ χωρίς να το βαριέμαι...

Nick_compact
03-05-09, 00:11
Οι τιμες δεν ειναι και τοσο τραγικες παντως, οποτε....:):dblthumb2

Το θέμα δεν είναι τόσο οι τιμές, αλλά το ότι δεν υπάρχουν γνήσια.

Libanner
03-05-09, 00:28
Το θέμα δεν είναι τόσο οι τιμές, αλλά το ότι δεν υπάρχουν γνήσια.


Μεγάλο θέμα αυτό...εδώ στην Ελλάδα τα περισσότερα απ οσα πουλιούνται είναι μετατροπές.Εγώ θεωρώ Μ μόνο αυτό που βγαίνει από το εργοστάσιο Μ όλα τα αλλά είναι απλά μετατροπές σαν Μ.

Δε θέλω να προσβάλω κανέναν αυτή είναι η προσωπική μου άποψη.

Nick_compact
03-05-09, 00:33
Μην ανησυχείς, και εγώ την ίδια άποψη έχω.

Enema
03-05-09, 12:31
Και παλι μικρο το κακο θα ελεγα. Φρενα και αναρτησεις μπορουν να βρεθουν ισαξιες (ή και καλυτερες) απο ///m, τωρα σε θεμα κινητηρα και πλαισιου.... κινητηρα βαζεις τον ///m, βαζεις και μπαρα θολων μπρος-πισω και τελειωσες. (νομιζω δλδ). Ειχαν διαφορα στο πλαισιο τα μ απο τα κανονικα?

dimitris_bmw
03-05-09, 19:54
Και παλι μικρο το κακο θα ελεγα. Φρενα και αναρτησεις μπορουν να βρεθουν ισαξιες (ή και καλυτερες) απο ///m, τωρα σε θεμα κινητηρα και πλαισιου.... κινητηρα βαζεις τον ///m, βαζεις και μπαρα θολων μπρος-πισω και τελειωσες. (νομιζω δλδ). Ειχαν διαφορα στο πλαισιο τα μ απο τα κανονικα?

Το πλαισιο των Μ είναι διαφορετικό σε σχέση με των άλλων μοντέλων και κατασκευάζοται σε άλλο εργοστάσιο... Αν κάνω λάθος διορθώστε με.,

Φιλικά

Sp!ros G
12-05-09, 01:52
Το πλαισιο της Ε36 Μ3 σε σχεση με μια απλη Ε36 δεν ειναι ιδιο, αλλα εχει αρκετες διαφορες.

Οι μπροστινοι θολοι εχουνε υποστει ενισχυσεις, καθως και οι βασεις των αμορτισερ ειναι διαφορετικες.

Ακομη εχει 4 ενισχυσεις στην πισω γεφυρα ,διαφορετικα ακρα ,καθως και ορισμενες εκδοσεις φοραγανε

το x-brace. Ακομη ειχανε παχυτερες αντιστρεπτικες. H M3 εχει εντελως αλλη γεωμετρια ,

μπροστα εχει αυξημενη γωνια καστερ, ειναι χαμηλωτερη κατα 31mm απο της απλες Ε36 και

φοραει σκληροτερα αμορτισερ και ελατηρια. Αν ξεχναω κατι ας το συμπληρωσει καποιος!

crazy_beaver
12-05-09, 02:51
H E36 M3 θεωρειται ενα απο τα best handling αυτοκινητα ολων των εποχων. Συγκεκριμενα το περιοδικο Car And Driver το 1997 την ονομασε Best-handling car ever-at any price.

Η Ε36 Μ3 εκανε το ντεμπουτο της το Φεβρουαριο του 1992. Ηταν το πρωτο Μ3 με 6κυλινδρο μοτερ και ειχε κυβισμο 2990cc. Η ισχυς του ητανε 286PS(282hp/210kw). Aρχικα ητανε διαθεσιμη μονο σε κουπε, το 1994 η BMW την παρουσιασε σε cabrio και σε Sedan. Η Ε36 ειναι η πρωτη Μ3 που κατασκευαστηκε και δεξιοτιμονη.

Το 1994 η BMW παρουσιασε και την Μ3 GT σαν μια ειδικη αγωνιστικη homologation.
Ολες οι Μ3 GT ητανε χρωματος British Racing Green και ειχανε αναβαθμισμενο μοτερ στα 3 λιτρα και η ισχυς αυξηθηκε στα 295PS (291hp/217kw). O συνολικος αριθμος Μ3 GT που κατασκευαστηκε ητανε μολις 350.

Το καλοκαιρι του 1995 το κουπε και το σενταν αναβαθμιστηκανε και πλεον φορανε μοτερ 3.2 λιτρων και η αποδοση τους εφθασε τα 321PS(317hp/236kw). Ακομα το αυτοκινητο εφοδιαστηκε με λευκα φλας, νεο τυπο ζαντων και με 6αρι σασμαν. Στο cabrio αυτη η αναβαθμιση εγινε την ανοιξη του 1996. H εκδοση αυτη ονομαστηκε Evo και υπηρξε ζητημα με την αξιοπιστια της. Το μοντελο ητανε εφοδιασμενο με το ακριβο και συχνα προβληματικο διπλο βανος. Αυτο το ζητημα εκανε πολλους αγοραστες να επιστρεψουνε τα οχηματα τους πισω στους πωλητες.

Ολες οι Ε36 Μ3 κατασκευαστηκανε στο εργοστασιο της BMW στο Regensburg και συνολικα κατασκευαστηκανε 46.525 coupes, 12.114 cabrios, 12.603 sedans. Η παραγωγη του σενταν σταματησε το Δεκεμβριο του 1997, του κουπε τελη του 1998 και του καμπριο το Δεκεμβρη του 1999.

Η Ε36 Μ3 κυκλοφορησε και στην Αγγλια για μικρο χρονικο διαστημα 1995-1996 και πουληθηκανε συνολικα 400 δεξιοτιμονα αυτοκινητα. Αυτα τα μοντελα ειχανε πιο μαλακες αναρτησεις, ενω η ισχυς παρεμεινε στα 286PS.

Οι πρωτες Ε36 Μ3 εισηχθηκαν στις Ηνωμενες Πολιτιες Αμερικης το 1995 και φοραγανε 3λιτρο κινητηρα με ισχυ 243PS (179kw) και ειχανε 5αρι σασμαν. Το 1996-1999 εγινε η ανανεωση του μοντελου αυτου και πλεον ο κινητηρας ητανε 3.2λιτρων, ενω η ισχυς παρεμεινε στα 243PS. Αυτο τον κινητηρα φορεσανε και τα πρωτα Μ Roadster και Μ Coupe.

Συνολικα κατασκευαστηκανε 5 ειδικες εκδοσεις Ε36 Μ3. Η Μ3 Euro Spec (Canadian Edition), M3 lightweight(CSL), M3 GT, M3 GTR και η M3-R.
Ακομη κατασκευαστηκε και μια επετειακη Μ3 το 1999 στην Αυστραλια οπου ητανε και το τελευταιο ετος κατασκευης της Ε36 Μ3. Κατασκευατηκανε 50 κουπε και 70 καμπριο, ενω η "ΒMW Individual" εδινε την επιλογη στον πελατη να επιλεξει συγκεκριμενο χρωμα δερματος, ξυλινη επενδυση και αλλες ακομα προσωπικες επιλογες. Τα καμπριο στερηθηκανε τα σπορτ καθησματα (Vader) των κουπε αλλα διατηρησανε καθε αλλο χαρακτηριστικο γνωρισμα.


M3 Euro-Spec (Canadian Edition)
Το 1994 συμφωνιες μεταξυ του Καναδα και ορισμενων Ευρωπαικων χωρων επετρεψαν οποιοδηποτε αυτοκινητο που εγκριθηκε σε μια απο αυτες τις χωρες να πωλειται ελευθερα και στις υπολοιπες. Ετσι εισηχθησαν 45 Ε36 Μ3 στον Καναδα με Ευρωπαικες προδιαγραφες. Η τιμη τους ητανε στα 59.900$, ενω στην τιμη δεν περιλαμβανε ηλιοροφη, κλιματισμο αλλα ουτε και μεταλλικο χρωμα. Και τα 45 αυτοκινητα πουληθηκανε μεσα σε 3 μερες και ολα ειχανε ταμπελακι συλλεκτικοτητας στη θηκη των γαντιων καθως και στη δερματινη θηκη που ητανε μεσα ολα τα εγχειριδια του αυτοκινητου. Αρχικα ολα τα αυτοκινητα παραδοθηκανε στο Torondo και επειτα αναλογως τις παραγγελιες των πωλητων τα αυτοκινητα πηγαινανε σε ολη τη χωρα.

M3 CSL (E36)
Καθως οι πωλησεις της Ε36 Μ3 ειχανε ξεκινησει, οι BMW Racers πιεζανε τη BMW για να ετοιμασει την αγωνιστικη εκδοση και να σταθει απεναντι αποτην Porsche 911s. To 1995 η BMW ξεκινησε να κατασκευαζει την αγωνιστικη Μ3 και με το που ολοκληρωνοτανε η καθε μια την εστελναν στο PTG (Prototype Technology Group) στη Βιρτζινια για την τελικη προετοιμασια, η οποια περιελαμβανε την μπροστινη και την πισω σημαια του Motorsport πανω στο αυτοκινητο, διαφοροποιησεις στην αντλια λαδιου, στη μπροστινη μπαρα θολων και στο Χ-Brace. Το αυτοκινητο φοραγε την κανονικη χαμηλη αεροτομη, ομως οι πωλητες οταν το ετοιμαζανε για πωληση του φοραγανε την ψηλη αεροτομη. Καθε αγοραστης υπεγραφε ενα εντυπο που ελεγε οτι αν τοποθετηθει κατι ή αφαιρεθει κατι απο το πλαισιο του αυτοκινητου, αμεσως κοβεται η εγγυηση της BMW. H ECU πλεον δεν εχει κοφτη χιλιομετρων και ειναι τοποθετημενο ενα πισω διαφορικο 3.23 αντι 3.15 που ειναι στα υπολοιπα Μ3. Υπηρχε η αντιληψη πως το αυτοκινητο δεν επρεπε να καλειται CSL γιατι εφερνε στο μυαλο του ο κοσμος το θρυλικο 3.0 CSL. Ετσι η BMW διαφημισε και παρουσιασε το αυτοκινητο ως Lightweight. Ομως, οι οδηγιες τις BMW AG ως προς την BMW Individual αναφερανε καθε αυτοκινητο ως Μ3 CS, πραγμα που δηλωνει πως το ιδιο το εργοστασιο θεωρουσε το αυτοκινητο CSL. Επιπλεον το προσθετο εγχειριδιο που ερχοτανε μαζι με το αυτοκινητο το προσδιοριζε ως CSL. Ενω η BMW ειχε υποσχεθει να κατασκευασει τουλαχιστον 85 τετοια οχηματα, ποτε δεν ανακοινωσε τον ακριβη αριθμο παραγωγης τους. Τα πρωτα δυο οχηματα που χρησιμοποιηθηκανε για διαφημιστικους λογους δεν ητανε μηχανικα CSL, αλλα συμβατικα Μ3. Με το τελος των παρουσιασεων τα δυο οχηματα μεταφερθηκανε πισω στο χωρο των PTG.

M3 GT
Η Μ3 GT ητανε μια εκδοση για ορισμενες χωρες της Ευρωπης και κατασκευαστηκανε συνολικα 356 αυτοκινητα, ενω 50 ακομα δεξιοτιμονα για την Αγγλια. Ολες ητανε κατασκευασμενες το 1995. Γνωστη για το μοναδικο της χρωμα British Racing Green και το Mexico Green εσωτερικο. Μια διαφορετικη αποψη καθως τα συνηθει Γερμανικα αγωνιστικα χρωματα ητανε το ασπρο με κοκκινα νουμερα. Οι Μ3 GT ητανε ειδικες εκδοσεις ωστε να επιτραπει στην Ε36 Μ3 να ολοκληρωσει τους αγωνες στο Fia-GT class II, IMSA GT και διεθνη αγωνες μεγαλων αποστασεων.

Μ3 GT2/M3 Evo Individual
Η Ε36 Μ3 Evo individual ητανε μια συλλεκτικη εκδοση 200 αυτοκινητων για την Ευρωπη και ο αριθμος πλαισιου τους ητανε WBACB5103AN307_ _, ενω 50 ακομα αυτοκινητα για την Αγγλια. Το αυτοκινητο ειναι γνωστο και ως Μ3 GT2. Mηχανικα δεν υπηρχανε αλλαγες απο τις υπολοιπες Μ3 του 1996+, ομως εξωτερικα η BMW ειχε επιλεξει ενα χρωμα, Imola Red (405) με nappa δερμα και amaretto καθίσματα σε imola red και ανθρακι. Ακομα το αυτοκινητο ητανε εφοδιασμενο με την πισω αεροτομη του Μ3 GT, καθως και το μπροστινο του σποιλερ. Ειχε SMG κιβωτιο, ηλεκτρικα καθίσματα, τηλεφωνο, πλυστικα μπροστινων φωτων καθως και γυαλιστερες ζαντες.

Μ3-R
Το 1994 η BMW Aυστραλιας παρηγγειλε 15 Ε36 Μ3 για να μπορεσει να αγωνιστει στο Australian Super Production series (GT production Class). Στην αρχη τα αυτοκινητα κατασκευαζονταν με βαση την κοινη γραμμη ολων των Ε36 Μ3. Ομως ο Frank Gardiner αναλαμβανε να τα μετατρεψει σε Μ3-R. Και τα 15 ητανε βαμμενα Alpine White III (300) με ανθρακι Μ υφασμα ή amaretto suede εσωτερικο. Τα Μ3-R ειχανε τις εξης διαφορες απο τα απλα Μ3. Ο βελτιωμενος τους κινητηρας των 2990cc φοραγε εκκεντροφορους της BMW σε συνεργασια με την AC Schnitzer, επενασχεδιασμενη εισαγωγη και εξαγωγη, ελαφρομενο βολαν και διπλη αντλια λαδιου. Με αυτες τις αλλαγες η ισχυς ανεβηκε στα 324 hp. Ακομα υπαρχουνε αλλαγες οπως κοντητερο
διαφορικο 3.23, δισκο της Ap Racing, δεν ειχε κοφτη τελικης, σκληροτερα αμορτισερ και ελατηρια Group N, 4πιστονα Ap Racing μπροστα με κανονικους δισκους πισω και Ap Racing δαγκανες. Ακομα ειχε ρυθμιζομενα μπροστινα και πισω M3 GT spoilers.Τα πρωτα φοραγανε Μ cross spoke ζαντες και μετα BBS 7.5Χ17 μπροστα και 8,5Χ17 πισω. Τα προβολακια ειχανε αφαιρεθει, το λογοτυπο Μ3 απο πισω, το aircondition, το radio, το κεντρικο κλειδωμα και το check control. Καθε αυτοκινητο ειχε ταμπελακι συλλεκτικοτητας στην κεντρικη κονσολα διπλα απο το χειροφρενο.

Μ3 Compact
Το 1996 το περιοδικο Auto Motor Und Sport γιορταζε τα 50 γενεθλια του και ετσι η BMW εφτιαξε μια χειροποιητη Ε36 M3 Compact. Το αυτοκινητο ηταν εφοδιασμενο με ολα τα μηχανικα και εξωτερικα μερη μιας Μ3. Το χρωμα της ητανε κοκκινο με μαυρο υφασματινο/alcadara εσωτερικο. Ειχε καθίσματα Recaro, φοραγε τις σφυριλατες styling 24M double spoke ζαντες, ζωνες 4 σημειων, το τιμονι ηταν ντυμενο με alcadara καθως και ο λεβιες ταχυτητων. Η εξατμιση ηταν στο κεντρο και τα προβολακια απουσιαζανε οπως στη Μ3-R. Το αυτοκινητο εγινε δωρεα απο τη BMW στο περιοδικο.



10'''''''''''''''''''''''''''''''''''!!!!!!!!

ΜΙΧΑΛΗΣ
12-05-09, 07:27
αυτο που γνωριζω εγω ειναι οτι αν γδυσεις ενα μ3 και ενα 316 τελειως και μεινει μονο το σασι η μονη διαφορα ειναι πισω εκει που παταει το διαφορικο που στο μ3 εχει 2 λαμακια-ενισχυσεις παραπανω τα οποια τα δινει και σαν ξεχωριστα ανταλακτικα η bmw για οποιον θελει να τα ραψει σε ενα ΜΗ Μ3. Τωρα αν παμε σε θεμα μηχανικων μερων τοτε το θεμα αλλαζει και βεβαια δεν εχουν καμια σχεση τα μ3 με τα απλα. Σχεδον ολα ειναι διαφορετικα!

E36 M POWER
12-05-09, 09:12
....καθως και ορισμενες εκδοσεις φοραγανε

το x-brace......

αν μπορει καποιος να με διαφωτισει για το τι ακριβως ειναι και ποιες εκδοσεις το ειχαν...

Sp!ros G
12-05-09, 09:41
To X-brace ειναι μια ενισχυση στο μπροστινο συστημα που τη φοραγανε ολα τα cabrio

ανεξαρτητος μοντελου και φορεθηκε ακομα στη Μ3 τη lightweight ,στην GT ,στη GT2 ,και τελος

αν δεν κανω λαθος στη M3-R. Στο λινκ φαινεται πως ειναι το x-brace και γενικα στο φορουμ εχει

συζητηθει πολυ για τα εντυπωσιακα του αποτελεσματα σε απλα Ε36.

http://www.europeancarweb.com/projectcars/epcp_0808_bmw_e36_m3_project_car/photo_12.html

arism3e36
12-05-09, 10:51
Επειδη ειδα οτι καποιοι δυσπιστουν σε μια καλη μετατροπη,να σας πω οτι κ το δικο μου σαν 316 ξεκινησε κ καποια στιγμη ο τοτε ιδιοκτητης αποφασισε να το αλλαξει(ευτυχως)!!!
Γδυθηκε ολο κ φυσικα μπηκαν οι οποιες ενισχυσεις εχει το γνησιο στο σασι του...που δεν ειναι κ πολλες απο οσα ξερω, κ ηρθε κ εκατσε ενα m3 απο το εξωτερικο.Τα παντα ομως...απο ψαλιδια μεχρι κ το τασακι(που λεει ο λογος)!!!
Το εν λογο αυτοκινητο εφτασε να γινει κ turbo κ να αλλονιζει σε δρομους κ περιοδικα...(power technics)τευχος 80 αν δεν κανω λαθος!!
Η προσωπικη μου εμπειρια με το συγκεκριμενο, κ θα έλεγα η σχεση κ η αγαπη μας, ξεκινησε το Μαιο του 2007....(σε μια βδομαδα κλεινουμε 2 χρονια)!!!!Ατμοσφαιρα πλεον με αλλο μοτερ κ ολο μαμα...χωρις καθισματα αλλα κ εξοπλισμο εκτως m3 που εχει στο περιοδικο...ολο μαμα!!
Δε με εχει προδωσει ποτε...δεν μου χαλαει χατιρι για κανενα λογο....ακομα κ με προβλημα στο vanos τωρα,οσο κ αν σας παραξενευει ανοιγει κανονικοτατα...απλα κανει ενα μπερδεμα χαμηλα...κ το αμαξι με λιγα λογια δεν περιγραφετε οσα κ αν πω!!!
Στο προκειμενο ομως νομιζω οτι αν δεν γινονται οι ενισχυσεις στο σασι οπως κ στα μαμα m3 δεν νομιζω οτι θα αντεχε καμια μετατροπη τοση δυναμη που ασκειται στα σημεια αν δεν εχει την πρεπουσα ενισχυση!!
Συγνωμη αν κουρασα!!

manosm3
12-05-09, 12:44
Επειδη ειδα οτι καποιοι δυσπιστουν σε μια καλη μετατροπη,να σας πω οτι κ το δικο μου σαν 316 ξεκινησε κ καποια στιγμη ο τοτε ιδιοκτητης αποφασισε να το αλλαξει(ευτυχως)!!!
Γδυθηκε ολο κ φυσικα μπηκαν οι οποιες ενισχυσεις εχει το γνησιο στο σασι του...που δεν ειναι κ πολλες απο οσα ξερω, κ ηρθε κ εκατσε ενα m3 απο το εξωτερικο.Τα παντα ομως...απο ψαλιδια μεχρι κ το τασακι(που λεει ο λογος)!!!
Το εν λογο αυτοκινητο εφτασε να γινει κ turbo κ να αλλονιζει σε δρομους κ περιοδικα...(power technics)τευχος 80 αν δεν κανω λαθος!!
Η προσωπικη μου εμπειρια με το συγκεκριμενο, κ θα έλεγα η σχεση κ η αγαπη μας, ξεκινησε το Μαιο του 2007....(σε μια βδομαδα κλεινουμε 2 χρονια)!!!!Ατμοσφαιρα πλεον με αλλο μοτερ κ ολο μαμα...χωρις καθισματα αλλα κ εξοπλισμο εκτως m3 που εχει στο περιοδικο...ολο μαμα!!
Δε με εχει προδωσει ποτε...δεν μου χαλαει χατιρι για κανενα λογο....ακομα κ με προβλημα στο vanos τωρα,οσο κ αν σας παραξενευει ανοιγει κανονικοτατα...απλα κανει ενα μπερδεμα χαμηλα...κ το αμαξι με λιγα λογια δεν περιγραφετε οσα κ αν πω!!!
Στο προκειμενο ομως νομιζω οτι αν δεν γινονται οι ενισχυσεις στο σασι οπως κ στα μαμα m3 δεν νομιζω οτι θα αντεχε καμια μετατροπη τοση δυναμη που ασκειται στα σημεια αν δεν εχει την πρεπουσα ενισχυση!!
Συγνωμη αν κουρασα!!

Του καντινιερη το Μ3 ειναι;

m3 e30
12-05-09, 12:49
το γνωστο και μη εξαιρετεο!κριμα που εγινε ατμοσφαιρικο.τα πραγματα βγηκαν και μπηκαν σε ενα μαυρο κ πουληθηκε ως μαμα...αφου ως turbo,μετατροπη κ τιμη κοντα στα 40Κ δεν πωλουνταν...ας με διορθωσει ο ιδιοκτητης αν κανω λαθος καπου.

arism3e36
12-05-09, 13:23
Ναι του καντινιερη ειναι......
Οχι φιλε μου δεν κανεις λαθος....δε ξερω που μπηκαν τα πραγματα,ειχα ακουσει οτι ειχαν μπει σε ενα compact.... αλλα δεν ειμαι σιγουρος.
Σιγουρα σαν turbo θα ηταν τελειως διαφορετικο αυτοκινητο,το ειχα δει κ τοτε το πουλουσαν στο γαλατσι,αλλα δε νομιζω να το προτιμουσα turbo.....!!!το μονο που εμεινε να θυμιζει την προιστορια του turbo ειναι η ενισχυσει στο σασι πισω.
Μονο για το 46 σκεφτομαι να το αλλαξω!

Lil
12-05-09, 13:29
Power Techniques τευχος 81 (Συπληρώνω...)
Να ξερεις οτι το αμάξι σου.. διακοσμεί (ως αφίσα) τον τοίχο του γραφείου μου στον χώρο εργασίας μου

arism3e36
12-05-09, 13:32
χαχαχαχα
πολυ χαιρομαι γι αυτο,αν κ δεν ηταν δικο μου τοτε!!!!ναι το 81 πρεπει να ηταν....κ γω το θυμηθηκα οτι καπου το ειχα δει αφου το πηρα....βεβαια ηξερα οτι ειχε ιστορια βαρια

m3 e30
12-05-09, 13:44
Το καλυτερο παιδια οσον αφορα το αυτοκινητο του φιλου Αρη ειναι το εξης...Πριν αλλαξει χερια,οταν το ειχε ο Παντελακης δλδ(Καντινιερης),ειναι οταν σε καποιο τευχος του SPEED(οταν το ειχε ο Πατσουρεας)που αναλυουν με τον πιο γλαφυρο τροπο πως εγινε το αυτοκινητο Μ3 και συνεχισε σε turbo.αν καποιος μπορεσει να βρει το διαλογο,θα ειναι ολα τα λεφτα!βεβαια το κειμενο ανηκει στον ιδιο τον Κ.Πατσουρεα!!!!

manosm3
12-05-09, 13:44
Σε εκεινο το περιοδικο το ειχα διαβασει! Αλλα ειναι καπου χαμενο στις στιβες με τα παλια μου περιοδικα!

arism3e36
12-05-09, 15:58
Αυτο φιλε "m3 e30" δεν το εχω δει πραγματικα.....μονο στο Power το ειδα!!

m3 e30
12-05-09, 16:16
Αντωνης,χαρηκα.κ αλλο ενα tip, που ελαχιστοι ισως γνωριζουν ακομη και το περιοδικο,ειναι οτι το Μαιο του 1999 το αυτοκινητο σου με ιδιοκτητη τον Καντινιερη,ως ατμοσφαιρικο ακομη-αναβαθμισμενο στους 376 ιππους τοτε-μαζι με καποια αλλα αυτοκινητα,συμπεριλαμβανομενου της μπλε Μ3 Ε30 2.5L του Νικου Σπεη,αντιπροσωπου της Superchips,ποζαρε σε ενα τεστ με καποια αυτοκινητα φτιαγμενα απο το Σπεη....

arism3e36
12-05-09, 17:37
Βλεπω το εχεις ψαξει το θεμα......ξερεις πιο πολλα απο εμενα για το αμαξι μου....χαχαχαχαχαχα
Αυτο θα ήθελα να το δω,αν ειναι να κανονισω να ρθω σε καμια συναντηση γιατι εχω χρονια!!

arism3e36
12-05-09, 17:39
Αντωνη κ γω χαρηκα......ξεχασα να το γραψω

m3 e30
12-05-09, 19:04
αυριο θα ποσταρω φωτο απο το περιοδικο με το αμαξι σου απο τη συγκεντρωση τοτε κ θα κοιταξω να βρω κ το SPEED για να ανεβασω και το αρθρο!!!παρε ενα δειγμα για να καταλαβεις τι παλικαρια ειναι!!!!Πατσουρεας:Μητσο τι κανει το αργο Μ3? Παντελακης:Kωστακη μη χαιρεσαι,εχει προστεθει κατι στρογγυλο κατω απ'το καπο... Πατσουρεας:Mητσο δηλαδη? Παντελακης:Κωστακη μολις το παρελαβα απο τον Αλεκο στο Αργος και με εμβολα,μπιελες,μπεκ,πολλαπλη,Τ4 κ 12 μπεκ ελεγχομενα απο τον εγκλεφαλο του εργοστασιου ειμαι πανω απο 550....Αυτο ειναι ενα μικρο αποσπασμα απο το κειμενο....

E36 RULES!!
12-05-09, 19:15
Power Techniques τευχος 81 (Συπληρώνω...)
Να ξερεις οτι το αμάξι σου.. διακοσμεί (ως αφίσα) τον τοίχο του γραφείου μου στον χώρο εργασίας μου
Και την πόρτα του δωματιου μου (στην Ελλαδα) οπως θυμασαι ;)


Το καλυτερο παιδια οσον αφορα το αυτοκινητο του φιλου Αρη ειναι το εξης...Πριν αλλαξει χερια,οταν το ειχε ο Παντελακης δλδ(Καντινιερης),ειναι οταν σε καποιο τευχος του SPEED(οταν το ειχε ο Πατσουρεας)που αναλυουν με τον πιο γλαφυρο τροπο πως εγινε το αυτοκινητο Μ3 και συνεχισε σε turbo.αν καποιος μπορεσει να βρει το διαλογο,θα ειναι ολα τα λεφτα!βεβαια το κειμενο ανηκει στον ιδιο τον Κ.Πατσουρεα!!!!

Ναι... στο SPEED λεγανε αμα θυμαμαι καλα οτι ηταν 700 αλογα:twak:

To X-brace ειναι μια ενισχυση στο μπροστινο συστημα που τη φοραγανε ολα τα cabrio

ανεξαρτητος μοντελου και φορεθηκε ακομα στη Μ3 τη lightweight ,στην GT ,στη GT2 ,και τελος

αν δεν κανω λαθος στη M3-R. Στο λινκ φαινεται πως ειναι το x-brace και γενικα στο φορουμ εχει

συζητηθει πολυ για τα εντυπωσιακα του αποτελεσματα σε απλα Ε36.

http://www.europeancarweb.com/projectcars/epcp_0808_bmw_e36_m3_project_car/photo_12.html
Kαι το thread απο τον guru της βελτιωσης του αμαξιου μου :D
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=3475&highlight=xbrace

m3 e30
12-05-09, 19:19
επ ευκαιριας χρονια σου πολλα φιλε Αρη!ευχομαι τα καλυτερα κ με το Μ3 σου να βλεπει καποια στιγμη τις 10.000 στροφες για ζεσταμα!!!

Enema
12-05-09, 21:47
αυτο που γνωριζω εγω ειναι οτι αν γδυσεις ενα μ3 και ενα 316 τελειως και μεινει μονο το σασι η μονη διαφορα ειναι πισω εκει που παταει το διαφορικο που στο μ3 εχει 2 λαμακια-ενισχυσεις παραπανω τα οποια τα δινει και σαν ξεχωριστα ανταλακτικα η bmw για οποιον θελει να τα ραψει σε ενα ΜΗ Μ3. Τωρα αν παμε σε θεμα μηχανικων μερων τοτε το θεμα αλλαζει και βεβαια δεν εχουν καμια σχεση τα μ3 με τα απλα. Σχεδον ολα ειναι διαφορετικα!

Το θεμα με το σασι ειναι καλο για τα μη μ3, ή κακο για τα κανονικα μ3?

Δηλαδη ποσο καλο ειναι η μ3 να εχει το ιδιο σασι πχ με μια 316? (ιδιο δλδ κατα βαθος)

E36 RULES!!
12-05-09, 22:07
Το θεμα με το σασι ειναι καλο για τα μη μ3, ή κακο για τα κανονικα μ3?

Δηλαδη ποσο καλο ειναι η μ3 να εχει το ιδιο σασι πχ με μια 316? (ιδιο δλδ κατα βαθος)

Η ποσο καλο ειναι το σασι της απλης σειρας 3 για να ειναι ΣΧΕΔΟΝ το ιδιο ΚΑΙ στα Μ3... Το οτι εχουν περιπου ιδιο πάτωμα και η Μ3 ειχε λιγες παραπάνω ενισχύσεις δεν καθιστα αυτοματως κακο το πατωμα της Μ3... Πολυ απλα ειναι ηδη πολυ καλο... Οταν και το Μ3 της ICS εχει ενισχυσεις μονο στα top mounts και στα camber plates, και κουβαλαει και 1200 τροχο... Απλως αμα το bodykit του M3 ειχε πεντ'-εξι ποντους φουσκωματα θα γουσταρανε ολοι... ;) ;) :pth::pth:

m3 e30
12-05-09, 22:20
Σωστο σε βρισκω! ++10.εχω οδηγησει Ε36 convertible 318i,με 17αρες,αναρτηση,silent blocks M3 κ μπαρα θολων εμπρος κ το αυτοκινητο ''ακουγε'' απιστευτα.που σημαινει οτι ακομη κ το ανοικτο ειχε τετοια ακαμψια πλαισιου πολυ μπροστα απο αλλα αυτοκινητα,αρκετα ακριβοτερα...Και κατι βασικο,το Μ3 που ηγειτο της σειρας 3,αποτελωντας τη ναυαρχιδα,ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ,στο βασικο μοντελο και πανω σε αυτο εξελισσεται.αρα αν μια βαση δεν ειναι σωστη,δεν εξελισσεις κατι πατωντας σε αυτο,αλλα ξεκινας με κατι νεο.Και αυτο λεει πολλα για την ακαμψια του σασι Ε36!

arism3e36
13-05-09, 11:18
Aντωνη σ'ευχαριστω για τις ευχες!!
Οσο για τις 10.000 στροφες δεν το πολυσκεφτομαι.....:chair:...αυτο που σκεφτομαι πολυ τωρα τελευταια ειναι ενα 46 m3.....:nod:...κ μου εχουν μπει ιδεες να τη δωσω τη κουκλα μου....:peepwall:!!

Fairytale
27-01-10, 01:47
M3 Euro-Spec (Canadian Edition)
Το 1994 συμφωνιες μεταξυ του Καναδα και ορισμενων Ευρωπαικων χωρων επετρεψαν οποιοδηποτε αυτοκινητο που εγκριθηκε σε μια απο αυτες τις χωρες να πωλειται ελευθερα και στις υπολοιπες. Ετσι εισηχθησαν 45 Ε36 Μ3 στον Καναδα με Ευρωπαικες προδιαγραφες. Η τιμη τους ητανε στα 59.900$, ενω στην τιμη δεν περιλαμβανε ηλιοροφη, κλιματισμο αλλα ουτε και μεταλλικο χρωμα. Και τα 45 αυτοκινητα πουληθηκανε μεσα σε 3 μερες και ολα ειχανε ταμπελακι συλλεκτικοτητας στη θηκη των γαντιων καθως και στη δερματινη θηκη που ητανε μεσα ολα τα εγχειριδια του αυτοκινητου. Αρχικα ολα τα αυτοκινητα παραδοθηκανε στο Torondo και επειτα αναλογως τις παραγγελιες των πωλητων τα αυτοκινητα πηγαινανε σε ολη τη χωρα.
C U out there

Fairytale
27-01-10, 01:48
M3 CSL (E36)
Καθως οι πωλησεις της Ε36 Μ3 ειχανε ξεκινησει, οι BMW Racers πιεζανε τη BMW για να ετοιμασει την αγωνιστικη εκδοση και να σταθει απεναντι αποτην Porsche 911s. To 1995 η BMW ξεκινησε να κατασκευαζει την αγωνιστικη Μ3 και με το που ολοκληρωνοτανε η καθε μια την εστελναν στο PTG (Prototype Technology Group) στη Βιρτζινια για την τελικη προετοιμασια, η οποια περιελαμβανε την μπροστινη και την πισω σημαια του Motorsport πανω στο αυτοκινητο, διαφοροποιησεις στην αντλια λαδιου, στη μπροστινη μπαρα θολων και στο Χ-Brace. Το αυτοκινητο φοραγε την κανονικη χαμηλη αεροτομη, ομως οι πωλητες οταν το ετοιμαζανε για πωληση του φοραγανε την ψηλη αεροτομη. Καθε αγοραστης υπεγραφε ενα εντυπο που ελεγε οτι αν τοποθετηθει κατι ή αφαιρεθει κατι απο το πλαισιο του αυτοκινητου, αμεσως κοβεται η εγγυηση της BMW. H ECU πλεον δεν εχει κοφτη χιλιομετρων και ειναι τοποθετημενο ενα πισω διαφορικο 3.23 αντι 3.15 που ειναι στα υπολοιπα Μ3. Υπηρχε η αντιληψη πως το αυτοκινητο δεν επρεπε να καλειται CSL γιατι εφερνε στο μυαλο του ο κοσμος το θρυλικο 3.0 CSL. Ετσι η BMW διαφημισε και παρουσιασε το αυτοκινητο ως Lightweight. Ομως, οι οδηγιες τις BMW AG ως προς την BMW Individual αναφερανε καθε αυτοκινητο ως Μ3 CS, πραγμα που δηλωνει πως το ιδιο το εργοστασιο θεωρουσε το αυτοκινητο CSL. Επιπλεον το προσθετο εγχειριδιο που ερχοτανε μαζι με το αυτοκινητο το προσδιοριζε ως CSL. Ενω η BMW ειχε υποσχεθει να κατασκευασει τουλαχιστον 85 τετοια οχηματα, ποτε δεν ανακοινωσε τον ακριβη αριθμο παραγωγης τους. Τα πρωτα δυο οχηματα που χρησιμοποιηθηκανε για διαφημιστικους λογους δεν ητανε μηχανικα CSL, αλλα συμβατικα Μ3. Με το τελος των παρουσιασεων τα δυο οχηματα μεταφερθηκανε πισω στο χωρο των PTG.C U out there

Fairytale
27-01-10, 01:48
M3 GT
Η Μ3 GT ητανε μια εκδοση για ορισμενες χωρες της Ευρωπης και κατασκευαστηκανε συνολικα 356 αυτοκινητα, ενω 50 ακομα δεξιοτιμονα για την Αγγλια. Ολες ητανε κατασκευασμενες το 1995. Γνωστη για το μοναδικο της χρωμα British Racing Green και το Mexico Green εσωτερικο. Μια διαφορετικη αποψη καθως τα συνηθει Γερμανικα αγωνιστικα χρωματα ητανε το ασπρο με κοκκινα νουμερα. Οι Μ3 GT ητανε ειδικες εκδοσεις ωστε να επιτραπει στην Ε36 Μ3 να ολοκληρωσει τους αγωνες στο Fia-GT class II, IMSA GT και διεθνη αγωνες μεγαλων αποστασεων.C U out there

Fairytale
27-01-10, 01:48
Μ3-R
Το 1994 η BMW Aυστραλιας παρηγγειλε 15 Ε36 Μ3 για να μπορεσει να αγωνιστει στο Australian Super Production series (GT production Class). Στην αρχη τα αυτοκινητα κατασκευαζονταν με βαση την κοινη γραμμη ολων των Ε36 Μ3. Ομως ο Frank Gardiner αναλαμβανε να τα μετατρεψει σε Μ3-R. Και τα 15 ητανε βαμμενα Alpine White III (300) με ανθρακι Μ υφασμα ή amaretto suede εσωτερικο. Τα Μ3-R ειχανε τις εξης διαφορες απο τα απλα Μ3. Ο βελτιωμενος τους κινητηρας των 2990cc φοραγε εκκεντροφορους της BMW σε συνεργασια με την AC Schnitzer, επενασχεδιασμενη εισαγωγη και εξαγωγη, ελαφρομενο βολαν και διπλη αντλια λαδιου. Με αυτες τις αλλαγες η ισχυς ανεβηκε στα 324 hp. Ακομα υπαρχουνε αλλαγες οπως κοντητερο
διαφορικο 3.23, δισκο της Ap Racing, δεν ειχε κοφτη τελικης, σκληροτερα αμορτισερ και ελατηρια Group N, 4πιστονα Ap Racing μπροστα με κανονικους δισκους πισω και Ap Racing δαγκανες. Ακομα ειχε ρυθμιζομενα μπροστινα και πισω M3 GT spoilers.Τα πρωτα φοραγανε Μ cross spoke ζαντες και μετα BBS 7.5Χ17 μπροστα και 8,5Χ17 πισω. Τα προβολακια ειχανε αφαιρεθει, το λογοτυπο Μ3 απο πισω, το aircondition, το radio, το κεντρικο κλειδωμα και το check control. Καθε αυτοκινητο ειχε ταμπελακι συλλεκτικοτητας στην κεντρικη κονσολα διπλα απο το χειροφρενο.C U out there

Fairytale
27-01-10, 01:49
Μ3 Compact
Το 1996 το περιοδικο Auto Motor Und Sport γιορταζε τα 50 γενεθλια του και ετσι η BMW εφτιαξε μια χειροποιητη Ε36 M3 Compact. Το αυτοκινητο ηταν εφοδιασμενο με ολα τα μηχανικα και εξωτερικα μερη μιας Μ3. Το χρωμα της ητανε κοκκινο με μαυρο υφασματινο/alcadara εσωτερικο. Ειχε καθίσματα Recaro, φοραγε τις σφυριλατες styling 24M double spoke ζαντες, ζωνες 4 σημειων, το τιμονι ηταν ντυμενο με alcadara καθως και ο λεβιες ταχυτητων. Η εξατμιση ηταν στο κεντρο και τα προβολακια απουσιαζανε οπως στη Μ3-R. Το αυτοκινητο εγινε δωρεα απο τη BMW στο περιοδικο.Το αυτοκίνητο κατά την BMW AG είναι αυτό http://www.bmwism.com/m_cars/bmw_m3_compact_1996.jpg
"just one car built in Bright Red as a gift for 50th Jubilee of the German Auto, Motor und Sport magazine in Bright Red - other existing M3 Compact cars are likely privately adapted from Compact 323ti ; fitted: standard M3 engine; M-tuned suspension, M3-spec brakes , quad-tip exhaust; black interior and Recaro seats"

αλλά το συννημένο που παραθέτω είναι επίσης σπάνιο και ακόμα πιο εντυπωσιακό:
1997 AC Schnitzer S3 3.2 compact '10 Years Limited Edition'
This car is based on the BMW 318ti compact and after the AC Schnitzer treatment the 3.2 litre engine gives 260 bhp/191 kw and a maximum torque of 330 nm at 4400 rpm. In issue no. 14/1997, the magazine 'auto motor und sport' gave it the following review: 'The smooth power delivery is the dominant feature of the AC Schnitzer S3 3.2. The engine responds swiftly to gas even from idle, revs smoothly up in every one of the five gears and easily gives the 1367 kg compact a performance which would do credit to any sports car.' All auxiliary equipment has been modified to suit the increased engine power: the five-speed box is taken from the Z3 M-roadster and fitted with the sports gear shift, 'Short Shift'. The standard rear differential is replaced by a stronger, longer ratio unit with 25% limited slip, and the standard braking system has given way to a high performance system. The standard suspension has also been changed for the AC Schnitzer sports suspension - previously subjected to severe road and race track tests - and set for a sporting but comfortable ride. The suspension modifications also include the single-part, black-painted Type II alloy wheels size 8.5J x 18' all round. Michelin MXX 3 Pilots size 225/40 ZR 18 on the front transmit the steering forces efficiently, while at the rear the 255/35 ZR 18s put down the power. To improve driving stability in particular at high speeds, the Jubilee compact is fitted with a specially designed front skirt with large brake air ducts, a three-part rear spoiler and a rear roof spoiler. The overall sporting image is completed by the elegant side skirts and sports mirrors. AC Schnitzer design stripes in red on the body and wheels, and the '10 Years Limited Edition' logo identify the Jubilee model from the outside. In the interior too, the AC Schnitzer S3 3.2 compact '10 Years Limited Edition' stands out thanks to its pleasing contrasts and functionality: ergonomically correct sports seats, airbag sports steering wheel, carbon-fibre cockpit components and leather trim with the sporting yet elegant AC Schnitzer needle-stripe design with red stitching. The aluminium components give the finishing touch to the interior: gear knob, pedals, foot rest, hand brake lever and name plate with the serial number of the special model are the identifying features of this Jubilee model.

Source - AC Schnitzer Media
C U out there

Fairytale
29-01-10, 18:39
ρε παιδια.... smg σε e-36????υπηρχε????
εμεινα καγκελο... σουπερ φωτο....:dance::yippee:
In 1997, BMW introduced the Sequential M Gearbox (SMG) as an option on the European-spec E36 M3 in some markets. Using the internals of the Getrag six-speed manual gearbox, SMG employs an electronic clutch operated by a magnetic valve that is triggered by pulling or pushing on the gear lever. Two further valves operate a pair of hydraulic cylinders that electronically engage each gear, thus allowing for shifts to occur in as little as 0.4 seconds. The SMG electronics are integrated with the Siemens engine management system to put the engine and gearbox in synch. The system includes an automatic mode, gear indicator in place of the engine oil temperature gauge below the tachometer, and a flashing upshift light under the M logo in the instrument cluster.

Πηγή ΒΜW M Registry
C U out there

BMW Power
01-02-10, 11:23
Το πρώτο SMG!!!

Πηγή BMW AG