PDA

Επιστροφή στο Forum : Datsun


Lil
14-05-09, 22:25
Με το ερεθισμα απο το thread του konas είπα να βρω καποιες πληροφορίες για την Nissan/Datsun ωστε να διευρύνουμε λίγο τον κύκλο των αυτοκινιτιστικών μας γνώσεων... Παραθέτω λοιπόν...:
Η Νissan Motors είναι μια Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, που παλαιότερα παρήγαγε αυτοκίνητα με την επωνυμία Datsun και είναι μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.
Η Nissan βρίσκεται ανάμεσα στις τρεις μεγαλύτερες Ιαπωνικές εταιρίες που διεκδικούν το μεγάλο αγοραστικό κοινό της Αμερικής. [

Η αρχή της ως Datsun
Το 1914 η Kwaishinsha Motorcar Works, η οποία είχε ιδρυθεί τρία χρόνια νωρίτερα, στο Azabu-Hiroo District στο Τόκιο κατασκεύασε το πρώτο DAT. Το όνομα το αυτοκινήτου ήταν ακρώνυμο των ιδιοκτητών της εταιρίας:

* Kenjiro Den
* Rokuro Aoyama
* Meitaro Takeuchi

Η εταιρία μετονομάστηκε σε Kwaishinsha Motorcar Co. το 1918, και ξανά το 1925 σε DAT Motorcar Co. Η DAT Motors κατασκεύαζε φορτηγά ενώ η DAT και η Datsun επιβατικά αυτοκίνητα. Η πλειοψηφία των πωλήσεων αρχικά ήταν σε φορτηγά. Ξεκινώντας το 1918 τα πρώτα φορτηγά DAT κατασκευάστηκαν για στρατιωτική χρήση. Λόγο της χαμηλής ζήτησης η DAT αναγκάστηκε να συγχωνευτεί με την δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρία φορτηγών, την Jitsuyo Motors, το 1926.

Το 1931 η DAT επανήλθε στην αγορά με ένα νέο μικρό αυτοκίνητο με την ονομασία «Datson», δηλαδή «Son of DAT» (Γέννημα της DAT). Αργότερα το 1933 αφού η Nissan είχε εξαγοράσει την DAT Motors, η τελευταία συλλαβή της λέξης Datson άλλαξε σε «sun», επειδή το «son» σήμαινε επίσης και «απώλεια» στα Ιαπωνικά.

To 1933 η εταιρία μετονομάστηκε σε Jidosha-Seizo Co. με έδρα την Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας.

To 1928 o Yoshisuke Aikawa ίδρυσε την εταιρία Nippon Sangyo. Το όνομα Nissan προήλθε από το Nippon Sangyo και χρησιμοποιούνταν σαν συντομογραφία της εταιρίας στην αγορά του Τόκιο. Εκείνη την εποχή θυγατρικές της εταιρίας ήταν η Hitachi και η Tobata Casting καθώς και άλλες εταιρίες σχετικές με την αυτοκινητοβιομηχανία, χωρίς όμως η Nissan να έχει εμπλακεί η ίδια στην παραγωγή αυτοκινήτων, τουλάχιστον μέχρι το 1933.

Η Nissan συνεχώς επεκτεινόταν, σε σημείο να συμπεριλαμβάνονται σε αυτή 74 εταιρίες, πράγμα που την τοποθέτησε ανάμεσα στις πέντε μεγαλύτερες εταιρίες της Ιαπωνίας κατά την διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και συγκεκριμένα στην τέταρτη θέση.

Το 1931 ο Yoshisuke Aikawa αγόρασε μερίδιο της DAT Motors και το 1933 πραγματοποιήθηκε η συνένωση των Tobata Casting και DAT Motors. Καθώς η Tobata Casting ανήκε στην Nissan, αυτή ήταν η αρχή της Nissan ως αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι πρώτες σχέσεις της Nissan με την Αμερική

Βασικό ρόλο στην ιστορία της Nissan έπαιξαν ο William R. Gorham, διευθυντής του τμήματος σχεδίασης της DAT Motors, καθώς και η επίσκεψη του Aikawa το 1908 στο Ντιτρόιτ.

Κύριος στόχος του Aikawa ήταν η χρησιμοποίηση τελευταίας τεχνολογίας από τις ΗΠΑ στα αυτοκίνητα που κατασκεύαζε και σε αυτό τον βοήθησε ο Gorham. Όλα τα μηχανήματα, καθώς και τα σχέδια των αυτοκινήτων, αλλά και μηχανικά μέρη, εισάγονταν από τις ΗΠΑ, πολλά εκ των οποίων προέρχονταν από το εργοστάσιο Graham, εργοστάσιο το οποίο ήταν το πρότυπο της Nissan για την κατασκευή φορτηγών καθώς επίσης επέβλεπε και την παραγωγή αυτών.

Τα μηχανήματα εισάγονταν στην Ιαπωνία από την Mitsubishi για λογαριασμό της Nissan τα οποία και πήγαιναν στο πρώτο εργοστάσιο στην Γιοκοχάμα (Yokohama) για την κατασκευή των αυτοκινήτων Datsun.

Η Nissan επέλεξε την Ώστεν του Ηνωμένου Βασιλείου οπου αργότερα έγινε η British Motor Corporation με την συγχώνευση της με την Μόρις.

Το 1930 η Nissan άρχισε να παράγει το Austin 7s παρόλο που η συνεργασία της με την Austin βρισκόταν σε κρίση. Αργότερα, το 1952, η Nissan Motor Company υπέγραψε μια πολυσέλιδη συμφωνία με την Ώστεν για την συναρμολόγηση 2000 Austins από εισαγόμενα μέρη και την πώληση τους στην Ιαπωνική αγορά υπό την αιγίδα της Ώστεν. Η συμφωνία υποχρέωνε την Nissan να συναρμολογήσει όλα τα Austin εντός 3 ετών πράγμα που το έκανε. Η συναρμολόγηση και πώληση των Austin στην Ιαπωνική αγορά κράτησε επτά χρόνια.

Η συμφωνία αυτή έδινε επίσης δικαιώματα στην Nissan να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της Ώστεν, πράγμα που έκανε για την εξέλιξη των δικών της κινητήρων που χρησιμοποίησε στην παραγωγή των Datsun. Το 1953 η Austin πουλήθηκε, αλλά το 1955 το Austin A50 (αποκλειστικά κατασκευασμένο από την Νissan με νέο ελαφρώς μεγαλύτερο αμάξωμα και νέο κινητήρα 1489 κ.εκ.) πωλούνταν στην αγορά της Ιαπωνίας. Η Nissan παρήγαγε 20855 Austin από το 1953 ως 1959.

Η Nissan χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία της Ώστεν για να εξελίξει τους δικούς της κινητήρες, πράγμα που σηματοδότησε την νέα γενιά κινητήρων της Nissan. Το αποκορύφωμα των κινητήρων της Ώστεν ήταν η σειρά A, που κυκλοφόρησε το 1967, χρονιά κατά την οποία η Nissan παρουσίασε ένα νέο τετρακύλινδρο κινητήρα με επικεφαλής εκκεντροφόρο υπό την ονομασία L, ο οποίος παρόλο που έμοιαζε με τους κινητήρες OHC της Mercedes-Benz, ήταν εξολοκλήρου νέος κινητήρας κατασκευασμένος από την Nissan.

Αυτός ο κινητήρας πωλούνταν με το τότε νέο Datsun 510 το οποίο και απέκτησε παγκόσμια φήμη στην κατηγορία των αυτοκινήτων τύπου σεντάν. Το 1970 η Nissan παρουσίασε το Datsun 240Z, ένα σπορ αυτοκίνητο, το οποίο χρησιμοποιούσε εξακύλινδρο κινητήρα από την σειρά L, ελαφρώς τροποποιημένο . Το 240Ζ τράβηξε αμέσως τα βλέμματα του αγοραστικού κοινού και ήταν αυτό που καταξίωσε την Nissan στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομαχανία.

Το 1966 η Prince Motor συγχωνεύτηκε με την Nissan. Αυτή η συγχώνευση επέφερε στην Nissan νέα μοντέλα όπως το Skyline και το Gloria.Eν τέλει το όνομα Prince εγκαταλείφθηκε και τα παραπάνω μοντέλα κυκλοφόρησαν ως μοντέλα της Nissan.

Παρόλα αυτά το όνομα Prince χρησιμοποιείται ακόμα από μερικούς αντιπροσώπους της Nissan. Στις αρχές του 1990 η Nissan παρουσίασε μια νέα εταιρία με πολυτελή αυτοκίνητα, τα οποία και θα κυκλοφορούσαν στην Aμερική, το όνομα της οποίας είναι Infiniti.

Εφαρμόζοντας τεχνολογία αιχμής στα αυτοκίνητα της και εισάγοντας νέα σπορ αυτοκίνητα όπως το Datsun Fairlady, την πολυνίκη σειρά των 411, το Datsun 510 αλλά και το παγκόσμιας κλάσης Datsun 240Z η Nissan κατάφερε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Συνοπτική ιστορία της Nissan

* Τον Ιούνιο του 1934 η “Jidosha Seizo Co., Ltd.” με έδρα την Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας μετονομάζεται σε “Nissan Motor Co., Ltd.” καθώς επίσης εξάγονται και τα πρώτα 44 αυτοκίνητα με το όνομα Datsun στην Ασία, την κεντρική και την νότια Αμερική.
* Τον Σεπτέμβριο του 1944 μετονομάζεται η εταιρία σε “Nissan Heavy Industries, Ltd.”
* Τον Νοέμβριο του 1945 παράγεται το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο
* Τον Αύγουστο του 1949 η εταιρία αποκτά και πάλι την επωνυμία “Nissan Motor Co., Ltd.”
* Τον Δεκέμβριο του 1952 η εταιρία συνάπτει συνεργασία με την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Austin Motor.
* Τον Απρίλιο του 1953 ξεκινά η δραστηριοποίηση της εταιρίας στον τομέα σχεδίασης και εξέλιξης κινητήρων για πυραύλους.
* Τον Αύγουστο του 1957 ξεκινά η παραγωγή περονοφόρων οχημάτων.
* Τον Ιούνιο του 1958 ξεκινά η εξαγωγή επιβατικών μοντέλων στις ΗΠΑ.
* Τον Σεπτέμβριο του 1958 μοντέλα Datsun συμμετέχουν για πρώτη φορά στον αυστραλιανό αγώνα “Mobilgas Trial” και ένα από αυτά κατατάσσεται πρώτο.
* Τον Μάρτιο του 1959 ξεκινά η παραγωγή στο εργοστάσιο της Ταϊβάν, το πρώτο εργοστάσιο της εταιρίας που βρίσκεται εκτός Ιαπωνίας.
* Τον Ιούνιο του 1960 ιδρύεται η “Nissan Motor Corporation” στις ΗΠΑ.
* Τον Σεπτέμβριο του 1961 ιδρύεται η “Nissan Mexicana, S.A.”
* Τον Μάρτιο του 1962 ολοκληρώνεται η κατασκευή του εργοστασίου στην πόλη Oppama.
* Τον Μάϊο του 1965 ολοκληρώνεται η κατασκευή του εργοστασίου στην πόλη Zama.
* Τον Νοέμβριο του 1969 οι συνολικές εξαγωγές της εταιρίας ξεπερνούν το 1.000.000 μονάδες.
* Τον Μάρτιο του 1970 ξεκινά η δραστηριοποίηση της εταιρίας στον τομέα σχεδίασης και εξέλιξης κινητήρων που προορίζονται για σκάφη.
* Τον Μάρτιο του 1971 ολοκληρώνεται η κατασκευή του εργοστασίου στην πόλη Tochigi.
* Τον Απρίλιο του 1974 καθιερώνεται το “Nissan Science Foundation”.
* Τον Απρίλιο του 1977 ολοκληρώνεται η κατασκευή του εργοστασίου στην πόλη Kyushu.
* Τον Απρίλιο του 1979 ξεκινάει η λειτουργία του “Nissan Design International” στις ΗΠΑ.
* Τον Ιούλιο του 1980 ιδρύεται η θυγατρική “Nissan Motor Manufacturing Corporation USA” στις ΗΠΑ. Το πρώτο φορτηγό Datsun και πρώτο όχημα της Nissan που κατασκευάζεται επί αμερικάνικου εδάφους, παράγεται στο εργοστάσιο αυτό τον Ιούνιο του 1983 και το πρώτο επιβατικό Sentra (Sunny) τον Μάρτιο του 1985.
* Τον Ιούλιο του 1981 πραγματοποιείται η μετονομασία όλων των μοντέλων της εταιρίας παγκοσμίως σε Nissan. Επίσης υιοθέτηται νέα, ενιαία εταιρική ταυτότητα και εικόνα.
* Τον Νοέμβριο του 1981 ολοκληρώνεται η κατασκευή του “Nissan Technical Center”.
* Τον Απρίλιο του 1982 η Nissan πραγματοποιεί την τέταρτη συνεχόμενη νίκη της στο ράλι Σαφάρι, που θεωρείται το πλέον δύσκολο του παγκόσμιου πρωταθλήματος.
* Τον Δεκέμβριο του 1982 η Nissan υιοθετεί νέο εταιρικό σήμα.
* Τον Ιανουάριο του 1983 ξεκινά η παραγωγή του θρυλικού τετρακίνητου μοντέλου Patrol στην Ισπανία (Nissan Motor Iberica, S.A.).
* Τον Απρίλιο του 1984 ιδρύεται η θυγατρική "Nissan Motor Manufacturing, Ltd." στην Μεγάλη Βρετανία.
* Τον Νοέμβριο του 1984 ολοκληρώνεται η κατασκευή της προβλήτας στο εργοστάσιο της πόλης Οπάμα (Oppama).
* Το 1985 η Nissan δημιουργεί τμήμα βελτίωσης των αυτοκινήτων της ονομαζόμενο NISMO
* Τον Δεκέμβριο του 1986 ανακοινώνεται νέα εταιρική φιλοσοφία και νέες αρχές.
* Τον Ιούνιο του 1988 ιδρύεται το “Nissan European Technology Center” στην Μεγάλη Βρετανία.
* Τον Ιανουάριο του 1989 το μοντέλο Silvia κατακτά το βραβείο “Japanese Car of the Year”.
* Τον Απρίλιο του 1989 ιδρύεται η εταιρία Nissan Europe N.V. με έδρα την Ολλανδία.
* Τον Ιανουάριο του 1990 ιδρύεται η εταιρία Nissan North America, Inc. με έδρα τις ΗΠΑ.
* Τον Φεβρουάριο του 1990 το σπορ μοντέλο 300ΖΧ κατακτά το βραβείο “Import Car of the Year” στις ΗΠΑ.
* Τον Σεπτέμβριο του 1990 καθιερώνεται η κοινοπραξία “Tokyo Design Network”, μεταξύ της Nissan και των εταιριών Canon, Sony, NEC και Hitachi.
* Τον Μάρτιο του 1991 ιδρύεται νέα εταιρία διανομής στην Μεγάλη Βρετανία (Nissan Motor (GB) Ltd.).
* Τον Αύγουστο του 1991 ξεκινά η εξαγωγή της 5θυρης έκδοσης του μοντέλου Primera, που κατασκευάζεται στην Μεγάλη Βρετανία, στην Ιαπωνία.
* Τον Ιούνιο του 1992 ξεκινάει η παραγωγή του μοντέλου Altima (Bluebird) στο εργοστάσιο των ΗΠΑ.
* Τον Ιούλιο του 1992 ξεκινάει η πώληση στις ΗΠΑ του MPV Quest, που αποτελεί συμπαραγωγή με την Φορντ.
* Τον Αύγουστο του 1992 ξεκινάει η παραγωγή του μοντέλου Micra στο εργοστάσιο της Μεγάλης Βρετανίας.
* To 2002 η Toyota και η Nissan συμφώνησαν να ενώσουν τις υβριδικές τους τεχνολογίες, και το 2004, η Nissan παρουσίασε το υβριδικό πρωτότυπο Altima.

πηγη: wikipedia.com

E36 RULES!!
14-05-09, 22:38
Πολύ ωραίο thread! Να συμπληρώσω οτι η Datsun ηταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε στην Ιαπωνία, 20+ χρονια πριν την Toyota

Και η ιστορία της σε αγώνες...

http://www.rallye-info.com/carmake_profile.asp?make=3

BILL007
14-05-09, 23:14
Πολύ καλή ενημέρωση!Ομολογώ έμαθα πραγματάκια που δεν ήξερα!;)

Kostas Christ
14-05-09, 23:17
να και ενα αμαξακι...

http://www.youtube.com/watch?v=EAXGuD_f3Kw

konas
15-05-09, 09:55
Πολύ καλό. Μια από τις ιστορικότερες εταιρείες αναλύεται.

nino x3
15-05-09, 10:06
πολυ καλο thread και σαν πρωην κατοχος - οδηγος nissan ( almera και primera) να συμπληρωσω μονο εμπειρικα οτι προκειται για πολυ αξιοπιστη αυτοκινητοβιομηχανια με "αθανατα" μοντελα.
Νομιζω οτι ηταν και η πρωτη που εβαλε καμερα οπισθοπορειας σε μοντελο της (πριμερα) παγκοσμια.

Driftakos
15-05-09, 10:13
Ωραίος... Χρήσιμες οι πληροφορίες και ευχαριστούμε που τις μοιράστηκες :)

ptboul
15-05-09, 10:41
Άριστη αφιέρωση σε μια μεγάλη βιομηχανία. Να συμπληρώσω και εγώ από την Wikipedia ότι οι κινητήρες της Nissan VQ σε συστοιχία V6 έχουν ψηφιστεί μέσα στους δέκα καλύτερους κινητήρες της χρονιάς σε μια ετήσιo διαγωνισμό τον Ward's 10 Best Engines που διοργανώνει το περιοδικό αυτοκινήτου Ward's AutoWorld.

Να παραθέσω επιπλέον 5 γενιές skyline:

Κωνσταντίνος
15-05-09, 11:39
Ωραίο tribute LIL.
Να προσθέσω και ένα μοντέλο που είναι σταθμός στην ιστορία της Nissan. Το Maxima που απευθύνεται στην Αμερικάνικη αγορά και θεωρείται πολύ επιτυχημένο (ο εφιάλτης των Toyota Camry).
Μάλιστα εδω και κάποια χρόνια υπάρχει εργοστάσιο κατασκευής και στην Αμερική

Η πρώτη γενιά (απο συνολικά 7) :
http://nissanmedia.iconicweb.com/mediasite/libraryImages/0281datsun810maxima__mid.jpg

Και η φρέσκια γενιά
http://www.gearpatrol.com/images/2009.nissan.maxima.front.view.jpg

ptboul
15-05-09, 12:03
Να παραθέσω επιπλέον 5 γενιές skyline:

Μου τις έφαγε ο δαίμων του ατάτσμεντ, πάμε πάλι:


ως (οικογενειακώς) κάτοχοι nissan επί 20+ έτη επιβεβαιώνω και εγώ την απαράμιλλη αξιοπιστία των προϊόντων της

E36 RULES!!
15-05-09, 12:07
Ξεχασαμε τα R31 :D

http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Mike%20Garrett/kazama%20nikko/kazama21.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Nissan_Skyline_R31_2000_GTS-R_002.jpg
http://www.banpei.net/files/nissan-skyline-r31-round-taillights.jpg

E36 RULES!!
15-05-09, 12:11
Και μερικά super silhouette

http://img232.imageshack.us/img232/9287/dscf0014az4.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b243/Nortad/h.jpg
http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Mike%20Garrett/The%20101/Kyusha/kyusha5.jpg
http://img295.imageshack.us/img295/5020/skylinegroupc3ff8.jpg

E36 RULES!!
15-05-09, 12:13
http://farm3.static.flickr.com/2237/2306744004_9510964aa7.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3262/2306745606_2c1b15080a.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2268/2305968671_b6a2a09322.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2188/2306769556_87667c37ba.jpg

ptboul
15-05-09, 12:23
Ξεχασαμε τα R31 :D


Ολόκληρη αφιέρωση σου έκανα (για τον 'απόγονο' Ρ390) και με έγραψες :chair:

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showpost.php?p=284228&postcount=319

E36 RULES!!
15-05-09, 12:30
Ολόκληρη αφιέρωση σου έκανα (για τον 'απόγονο' Ρ390) και με έγραψες :chair:

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showpost.php?p=284228&postcount=319

ομολογώ δεν το ειχα παρει είδηση :lamer::peepwall: