PDA

Επιστροφή στο Forum : μπουρλοτο στην F1


panos 316T
19-06-09, 10:45
Με επικεφαλής τη Ferrari, οκτώ ομάδες της Formula 1 ανακοίνωσαν την απόφασή τους να διασπάσουν το μέχρι τώρα παγκόσμιο πρωτάθλημα και να φτιάξουν ένα δικό τους, μετά τις διαφωνίες που είχαν με τη FIA για τα νέα μέτρα και τον περιορισμό του μπάτζετ στις κατασκευαστικές.

Οι ομάδες που συμμετέχουν στην… ανταρσία και έκαναν χθες σύσκεψη, για να πάρουν τελικά την απόφαση που γράψαμε παραπάνω, είναι οι Ferrari, McLaren, Renault, BMW, Toyota, Red Bull, Brawn και Toro Rosso. Η ανακοίνωση αναφέρει: «Οι ομάδες δεν έχουν άλλη εναλλακτική επιλογή από το να προχωρήσουν τις διαδικασίες για τη διεξαγωγή ενός νέου πρωταθλήματος, το οποίο θα αντικατοπτρίζει την αξία των συμμετεχόντων και των συνεργατών τους». Το νέο πρωτάθλημα που θα δημιουργηθεί (αν δεν αλλάξει κάτι) θα αρχίσει από την επόμενη σεζόν.

Δεν βρέθηκε η "χρυσή τομή"

Μέχρι και χθες, οι συγκεκριμένες εταιρείες πρότειναν συμβιβαστική πρόταση αναφορικά με το οικονομικό όριο με 100 εκατ. για το 2010 και 45 εκατ. για το 2011. Σήμερα έληγε η προθεσμία που είχε δώσει ο Μαξ Μόσλεϊ στις ομάδες να αποδεχθούν τους όρους της FIA, προκειμένου να καταρτιστεί το ρόστερ του πρωταθλήματος του 2010. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι ο Μόσλεϊ θα ρίξει νερό στο κρασί του, ώστε να μην υπάρχει πρωτάθλημα δύο κανονισμών, ενώ φαινόταν διατεθειμένος να επεκτείνει μέχρι το 2014 το «σύμφωνο ομόνοιας» μεταξύ ομάδων, Ομοσπονδίας και εταιρείας που έχει την εμπορική εκμετάλλευση του σπορ.

Έως τώρα μόνο Williams και Force India παραμένουν υπό τη FIA, η οποία δηλώνει ότι για τις θέσεις των «αποστατών» υπάρχουν πολλές άλλες ομάδες που θα δείξουν ενδιαφέρον για να μπουν στο χώρο, όπως έχει γίνει με τις Campos, US F1 και Manor. Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας τόνισαν ότι είναι απογοητευμένοι από τη στάση της FOTA, στην οποία και έδωσαν διορία μέχρι της 19 Ιουνίου για να επιστρέψουν.

Οι εταιρίες όμως είναι αποφασισμένες να φτάσουν στα άκρα. «Το νέο πρωτάθλημα θα σέβεται το κοινό και θα προσελκύσει τους κορυφαίους οδηγούς αλλά και τους οικονομικά σπουδαιότερους χορηγούς. Όλη η ιστορία του σπορ αναφορικά με ομάδες, οδηγούς, σπόνσορες θα βρίσκεται μαζί μας από την επόμενη σεζόν», καταλήγει η ανακοίνωση της FOTA.


Τελικά, τα πράγματα φαίνεται ότι αλλάζουν ριζικά και η διάσπαση της Formula 1 είναι προ των πυλών!

πηγή :sport-fm

Lil
19-06-09, 11:10
καλα θα κανουν για εμενα....
ετσι οπως το παει η FiA σε λιγο θα βλεπουμε ουσιαστικα ενα "εννιαιο" πρωραθλημα με κινητηρες Cosworth, ιδιου σχηματος αγωνιστικα, και το μονο που θα αλλαζει θα ναι το set up και οι οδηγοι.... δεν νομιζω οτι θελουμε να δουε κατι τετοιο.....

η Φεραρι παντως δεν νομιζω να μπορει να αποχωρησει καθως το συμβολαιο που εχει με την fia ληγει το 2012...

Lil
19-06-09, 11:13
Οριστικοποιείται η απόλυτη ρήξη μεταξύ της ομοσπονδίας αυτοκινήτου, FIA και της FOTA, δηλαδή του οργάνου που εκπροσωπεί τις ομάδες που αποχωρούν από τη Formula 1. Η ανακοίνωση που εξέδωσε η FIA, δείχνει ότι η κατάσταση πλέον εμφανίζεται μη αναστρέψιμη, με τις δύο πλευρές να εμφανίζονται ανυποχωρητές.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου αναφέρει:

«Η FIA είναι απογοητευμένη, αλλά όχι και έκπληκτη από την ανικανότητα της FOTA να φτάσει σε ένα συμβιβασμό προw όφελος του αθλήματος. Είναι ξεκάθαρο πως ορισμένα στοιχεία εντός της FOTA, είχαν προαποφασίσει αυτήν τη στάση και δεν προσήλθαν στις συζητήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα με καλή πίστη.

Η FIA δεν είναι δυνατό να επιτρέψει οικονομικό “μπρα-ντε-φερ” μεταξύ των ομάδων, ούτε είναι διατεθειμένη να επιτρέψει στη FOTA να επιβάλλει τους κανόνες της Formula 1.

Η προθεσμία προς όλες τις ομάδες, προκειμένου να δηλώσουν την άνευ όρων συμμετοχή τους στο πρωτάθλημα του 2010 λήγει απόψε(σ.σ 19 Ιουνίου).

Η λίστα των συμμετεχόντων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 θα ανακοινωθεί αύριο».

www.sport-fm.gr

Action Man
19-06-09, 11:15
Άν και υποστηρίζω Ferrari......αυτή η κίνηση της ήταν πολύ "gay"....."τα βρίσκω σκούρα και την κοπανάω"...

Dim77
19-06-09, 11:29
Ελπίζω τουλάχιστον τώρα που τα έκαναν σκ@τ@ και στην F1...να αναβιώσει το πρωτάθλημα WRC τη χαμένη του αίγλη...και το χαμένο ενδιαφέρον στον κόσμο...

Αν και δε το βλέπω...

Κάποτε υποβάθμιζαν κάθε χρόνο το WRC προς όφελος της F1 αφού πίστευαν στη μεγάλη τηλεθέαση της ''ψηφιακής'' TV. Πάτωσαν όλα φυσικά και κυρίως κατέστρεψαν το WRC.

Υ.Γ. Το νέο πρωτάθλημα που θα προσελκύσει τους μεγάλους χορηγούς, εννοούν και τους καπνοβιομήχανους που απαγόρευσαν στην F1? (Αν δε κάνω λάθος γιατί έχω πάψει να τα παρακολουθώ)

stelmaniac
19-06-09, 12:02
Η λίστα των συμμετεχόντων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 θα ανακοινωθεί αύριο».

www.sport-fm.gr

Τοτε θα σχολιασω και γω αυριο...:)

z3 2.2
19-06-09, 12:10
Άν και υποστηρίζω Ferrari......αυτή η κίνηση της ήταν πολύ "gay"....."τα βρίσκω σκούρα και την κοπανάω"...

Πολυ σωστος...αν και εγω δεν υποστηριζω κανεναν

sm6
19-06-09, 12:21
οσοι δεν παρακολουθειτε το σπορ χρονια, να σας πω οτι αυτο το παιχνιδι της γατας και του ποντικιου κραταει απο πολυ παλια.
εχουν κατ επαναληψιν ειπωθει ολα αυτα ξανα και ξανα, για αλλο πρωταθλημα, διασπαση κλπ.
και παντα την τελευταια στιγμη αφου και τα δυο μερη εχουν τεσταρει τα ορια και τις αντοχες του αντιπαλου, προχωρουν σε συμβιβαστικες λυσεις.
τα πραγματα ειχαν ερθει ξανα ενα βημα πριν το νεο θεσμο 2 ή 3 φορες στο παρελθον.

βεβαια κανεις δεν αποκλειει καποια στιγμη να σπασει το σχοινι.

αλλα: η φερραρι π.χ. οπως και καποιες αλλες ομαδες εχουν συμβολαια με την εταιρια του μπερνι. η fia ειναι η αρχη του σπορ. δεν κανει συμβολαια με κανεναν. προκυρησει πρωταθληματα συμγωνα με τους κανονες της και οποιος θελει δηλωνει συμμετοχη.

η διαφημιση του καπνου δεν απαγορευθηκε απο τη φορμουλα1. απαγορευθηκε απο στα κρατη οπου γινονται η αγωνες, γενικως. οποτε δεν θα επανελθουν οι εταιριες αυτες, σε χωρες που δεν επιτρεπεται απο τη νομοθεσια.

το ολο θεμα, απο οτι εχω καταλαβει τουλαχιστον, γινεται οχι γιατι τα βρηκαν σκουρα και ειναι "Gays" (χαχαχα που το σκεφτηκες ρε παντελη...), αλλα γιατι οι νεοι κανονισμοι ειναι αντιθετοι απο το πνευμα της φ1, συμφωνα με τους κατασκευαστες.

καλως ή κακως η φ1 ειναι η κορωνιδα του μηχανοκινητου αθλητισμου. αυτο εχει καποιο κοστος. φυσικα παραπολυ υψηλο. το οποιο διαρκως μεγαλωνει.
ειναι η φυση του σπορ ετσι ομως. απο τοτε που ξεκινησε. ειναι λαθος (οπως λενε οι ομαδες) να μετατραπει το κορυφαιο αυτο πρωταθλημα σε ενιαιο.
παντα στην φ1, κοντραρονταν οι ανθρωποι και οι μηχανες. παντα υπηρχε εξελιξη. αυτο ειναι το ενδιαφερον. ηδη η μονομαρκα ελαστικων ωστε να πεσουν οι χρονοι και να μειωθει το κοστος, ειναι και κατα της εξελιξης και κατα του θεαματος και κατα του ανταγωνισμου.
επισης πως ειναι δυνατον να τρεχουν μονοθεσια για χρονια χωρις καμια ουσιαστικα εξελιξη στους κινητηρες... ειναι κατα της ιδεας του σπορ και αυτο.
και ακομα χειροτερα πως θα τρεχουν φερραρι, bmw, μακλαρεν, τογιοτα κλπ με μοτερ αλλου κατασκευαστη.? για ποιο λογο μια εταιρια να ηθελε να το κανει αυτο? υπαρχουν πρωταθληματα με ενιαια αυτοκινητα και bmw και φερραρι και πορσε και αλλα πολλα.
για ποιο λογο και η φ1 να γινει ετσι? και για ποιο λογο να μην υπαρχει εξελιξη, καινοτομια, φυτωριο νεων ιδεων, ανταγωνισμος σε τεχνικο επιπεδο?
προσωπικα δεν θα ηθελα να βλεπω ενα τετοιο πρωταθλημα. δεν θα ηταν φ1.
και οι κατασκευαστες πιστευω δεν θελουν να ξοδεψουν τεραστια ποσα μονο και μονο για να ρυθμιζουν μιγμα στον κοσγουορθ.
ετσι ηταν και ετσι πρεπει να παραμεινει το σπορ, ακριβο, ελιτιστικο, κορυφαιο, καινοτομικο.
οι ανθρωποι που κινουν τα νηματα ομως, πολλες φορες δεν εχουν μπει ουτε σαν επιβατες σε αγωνιστικο αυτοκινητο.
και δυστυχως μετραει περισσοτερο, το χρημα που φερνει απο πισω η φ1 (αυτο γιατι δεν το μειωνουν, αν κοπτονται για οικονομια????), σε χορηγους, δικαιωματα, τηλεοπτικα κλπ, παρα αυτα καθευατα τα συστατικα η "φορμουλα" δημιουργιας του σπορ.

sm6
19-06-09, 12:39
και η ανακοινωση της FOTA.

«Από το σχηματισμό της FOTA τον Σεπτέμβριο, οι ομάδες δούλεψαν από κοινού και προσπάθησαν να προκαλέσουν τη FIA και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων να εξελίξουν και να βελτιώσουν το σπορ. Η πρωτοφανής διεθνής οικονομική κρίση έφερε την κοινότητα της F1 μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση. Η FOTA είναι υπερήφανη ότι κατάφερε να πάρει τα πιο επιτυχημένα μέτρα μείωσης του κόστους στην ιστορία του σπορ. Ειδικά οι ομάδες των κατασκευαστών πρόσφεραν βοήθεια στις ανεξάρτητες ομάδες, αρκετές από τις οποίες δεν θα ήταν σήμερα στο σπορ χωρίς τις πρωτοβουλίες της FOTA. Οι ομάδες της FOTA συμφώνησαν σε μια εθελοντική μείωση των εξόδων, που προσφέρει ένα βιώσιμο μοντέλο για το μέλλον.

Με βάση αυτές τις προσπάθειες, οι ομάδες επιβεβαίωσαν στη FIA τη θέλησή τους να δεσμευτούν στη Formula 1 μέχρι το 2012. Η FIA και ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων ξεκίνησαν μια εκστρατεία με σκοπό να διχάσουν τη FOTA. Οι επιθυμίες της πλειονότητας των ομάδων αγνοήθηκαν. Επιπλέον, δεκάδες εκατομμύρια δολάρια παρακρατήθηκαν από πολλές ομάδες από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων, ακόμα και από το 2006. Παρά αυτό το δυσοίωνο περιβάλλον, η FOTA επιδίωξε το συμβιβασμό.

Οι ομάδες δεν μπορούν να συνεχίσουν να απεμπολούν τις βασικές αρχές του σπορ και αποφάσισαν να αλλάξουν τις αρχικές υπό όρους δηλώσεις συμμετοχής στο πρωτάθλημα του 2010. Επομένως, οι ομάδες αυτές δεν έχουν άλλη εναλλακτική λύση από το να ξεκινήσουν τις προετοιμασίες τους για ένα νέο Πρωτάθλημα, που θα αντικατοπτρίζει τις αξίες των συμμετεχόντων και των συνεργατών τους. Αυτό το πρωτάθλημα θα έχει διαφανή διοίκηση, ένα σετ κανονισμών, θα ενθαρρύνει νέες εισόδους και θα εισακούει τις ευχές των οπαδών, προσφέροντας χαμηλότερες τιμές για θεατές, χορηγούς και άλλους εμπλεκόμενους παγκοσμίως. Όλοι οδηγοί, αστέρες, μάρκες, χορηγοί, οργανωτές και εταιρείες που ιστορικά συσχετίζονται με το υψηλότερο επίπεδο μηχανοκίνητου αθλητισμού θα έχουν θέση σε αυτό το πρωτάθλημα».

tacos
19-06-09, 13:22
Άν και υποστηρίζω Ferrari......αυτή η κίνηση της ήταν πολύ "gay"....."τα βρίσκω σκούρα και την κοπανάω"...

Αν καταλαβα καλα μαζι με την Ferrari ειναι ολες οι ομαδες,εκτος Williams -Force Ιndia.Δεν νομιζω να φοβηθηκανε ολοι αυτους τους δυο.Προστατευουν τις επενδυσεις τους σε εμψυχο και υποδομες .Αν ειναι δυνατον να γινει πρωταθλημα με ουτε τα μισα χρηματα που κοστισε η μετγραφη μονο τουRonaldo!!Θα γινονταν οτι και με την χρηματοδοτηση των πολιτικων κοματων,πισω πορτα δηλαδη και καθε τοσο στο δικαστηριο.Ολοι αυτοι οι χαρισματικοι ανθρωποι ερμαιο ενος ανωμαλου κρυφοναζι.Καιρος για το μεγαλο Α"..Σιχτιρ.!

nino x3
19-06-09, 14:30
πολυ καλα εκαναν και την "εκαναν" σε λιγο θα καταντουσε με ολους αυτους τους κανονισμους για τηλεκατευθυνομενα f1
Ο ανταγωνισμος φερνει προοδο και αυτη η προοδος μεταφερεται και στα συμβατικα αυτοκινητα.
Ο Λαουντα καποτε ειχε δηλωσει <το καλυτερο λαστιχο f1 την εποχη μου ειναι ενα μεσο λαστιχο εμποριου σημερινο>.
βεβαια στο τελος δεν πιστευω οτι δεν θα τα "βρουν" οπως γινεται και συνηθως.
Ειναι πολλα τα λεφτα.....

montoya
19-06-09, 14:52
Όπως και παλιότερα, έτσι και τώρα στο τέλος θα τα βρουν. Δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους φτάνωντας σε οριακά σημεία και μετά τα βρίσκουν. Κανέναν δεν συμφέρει η διάσπαση και κανένας δεν θα τραβήξει περισσότερο το σχοινί απ' όσο αντέχει. Για την ώρα προσπαθούν να πείσουν ο ένας τον άλλο για το ποιος έχει το πάνω χέρι. Εν μέσω κρίσης δεν θα αυτοκτονήσει κανένας.
Αν και δεν πολυπαω την φεράρι, δεν το κάνει ούτε αυτή, ούτε κανένας άλλος επειδή είναι gay.
Όλοι ΒΜW SΑUΒΕR

BILL007
19-06-09, 15:50
Η γνώμη μου είναι-->>Η διάσπαση θα επέλθει...Και η Ferrari θα ξαναεπικρατήσει...Aπλά τα πράγματα...

DASMANIA
19-06-09, 16:14
κριμα ειναι να χαλασει η παραδοση.

harrisdriver
19-06-09, 16:20
Απο την στιγμη που η Fia κατηργησε τα ηλεκτρονικα συστηματα στις φορμουλες, σχεδων ολοι εβγαιναν περιπατο. Τωρα μάλλων βλεπουν οτι δεν μπορουν να συνεχισουν ετσι και πανε σε κατι αλλο. Απο τη μια ειναι καλο γιατι θα βλεπουμε να βελτιωνονται τα μονοθεσια, απο την αλλη ομως ισως γινει λιγο μονοτονη ολη αυτη η ιστορια. Καποιος χωνει περισσοτερα λεφτα στο μονοθεσιο, το κανει καλυτερο απο τα αλλα και βγαινει πρωτος. Δηλαδη δεν θα εχουμε να λεμε για τις οδηγικες δυνατοτητες αλλα για το ποσο καλυτερα στριβει το ενα απο το αλλο και ουτω καθεξης.

EVANGELOS
19-06-09, 17:10
To θέαμα στην Φ1 τα τελευταία χρόνια ήταν ΓΕΛΟΙΟ ...

Δεν γινότανε ΠΟΤΕ προσπέραση

Δεν είχε ελπίδες ΚΑΝΕΝΑΣ πλην του πιό πλούσιου

Δεν ήταν αγώνας οδηγών και οχημάτων αλλά υπολογιστών και ελαστικών

Δεν μπορούσες καν να παρακολουθήσεις ολόκληρο αγώνα χωρίς να νυστάξεις

Φέτος τα πράγματα άλλαξαν ΕΛΑΦΡΩΣ ... γίνονται ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ λάθη - προσπεράσεις και υπάρχει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αγωνία και ενδιαφέρον τουλάχιστον για 1-2 θέσεις...

Μακάρι να εγκαταλείψουν οι "μεγάλοι" ...και να δούμε ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ μονοθέσια με ενδιαφέροντες αγώνες ...

Μακάρι να ΜΗΝ επιστρέψουμε στη βαρετή εποχή "pole position - 2 pit stop - καρό σημαία" ...

BILL007
19-06-09, 17:38
To θέαμα στην Φ1 τα τελευταία χρόνια ήταν ΓΕΛΟΙΟ ...

Δεν γινότανε ΠΟΤΕ προσπέραση

Δεν είχε ελπίδες ΚΑΝΕΝΑΣ πλην του πιό πλούσιου

Δεν ήταν αγώνας οδηγών και οχημάτων αλλά υπολογιστών και ελαστικών

Δεν μπορούσες καν να παρακολουθήσεις ολόκληρο αγώνα χωρίς να νυστάξεις

Φέτος τα πράγματα άλλαξαν ΕΛΑΦΡΩΣ ... γίνονται ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ λάθη - προσπεράσεις και υπάρχει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αγωνία και ενδιαφέρον τουλάχιστον για 1-2 θέσεις...

Μακάρι να εγκαταλείψουν οι "μεγάλοι" ...και να δούμε ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ μονοθέσια με ενδιαφέροντες αγώνες ...

Μακάρι να ΜΗΝ επιστρέψουμε στη βαρετή εποχή "pole position - 2 pit stop - καρό σημαία" ...

:+1:Συμφωνώ με όλα τα λεγόμενα σου φίλε Ευάγγελε...Kαι εγώ ένας λόγος που σταμάτησα να παρακολουθώ ήταν το τρίπτυχο της αποτυχίας pole position - 2 pit stop - καρό σημαία

Airness
19-06-09, 17:47
Στην αντεπίθεση η FIA. Οι δικηγόροι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, εξέτασαν την απειλή της FOTA, η οποία θέλει να διασπάσει το πρωτάθλημα της F1 και να δημιουργήσει το δικό της, με οκτώ ομάδες (Brawn GP, Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, BMW Sauber, Red Bull Racing, Toro Rosso) να βρίσκονται ήδη στο πλευρό της. Οι ενέργειες της FOTA στο σύνολό τους και κυρίως αυτές της Ferrari παραβιάζουν σοβαρά τους νόμους, όπως αναφέρει η FIA και για αυτό θα κινηθεί νομικά εναντίον τους, χωρίς καθυστέρηση.
http://resources.sport-fm.gr/Imaginator/supersportFM/images/news/09/06/19/182435.jpg?w=400
Σε αυτό το διάστημα, θα συνεχιστούν κανονικά οι προετοιμασίες για το πρωτάθλημα του 2010, ενώ η λίστα με τις ομάδες που θα συμμετάσχουν σε αυτό θα αργήσει να ανακοινωθεί.

sm6
19-06-09, 19:05
To θέαμα στην Φ1 τα τελευταία χρόνια ήταν ΓΕΛΟΙΟ ...

Δεν γινότανε ΠΟΤΕ προσπέραση

Δεν είχε ελπίδες ΚΑΝΕΝΑΣ πλην του πιό πλούσιου

Δεν ήταν αγώνας οδηγών και οχημάτων αλλά υπολογιστών και ελαστικών

Δεν μπορούσες καν να παρακολουθήσεις ολόκληρο αγώνα χωρίς να νυστάξεις

Φέτος τα πράγματα άλλαξαν ΕΛΑΦΡΩΣ ... γίνονται ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ λάθη - προσπεράσεις και υπάρχει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αγωνία και ενδιαφέρον τουλάχιστον για 1-2 θέσεις...

Μακάρι να εγκαταλείψουν οι "μεγάλοι" ...και να δούμε ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ μονοθέσια με ενδιαφέροντες αγώνες ...

Μακάρι να ΜΗΝ επιστρέψουμε στη βαρετή εποχή "pole position - 2 pit stop - καρό σημαία" ...

αγαπητε φιλε, ειναι λιγο απλοϊκο να το βλεπουμε ετσι.
στη φ1 ουτως ή αλλως παντα ο πιο πλουσιος κερδιζε.
και η φερραρι στα πετρινα χρονια γι αυτο το λογο δεν κερδιζε.
λογω της εμμονης του γερου (οσο ζουσε) να μην εχει κεντρικο χορηγο. ειδικα καπνο.
θυμασαι οτι στα κοκκινα αυτοκινητα υπηρχε μονο η φιατ (η οποια ειχε και τον ελεγχο) και οι μικροι προμηθευτες-χορηγοι.
το χρημα ειναι αρηκτα συνδεδεμενο με την φ1. απο τα αυτοκινητα, τους οδηγους, τους σπονσορες, τους θεατες... διεθνες τζετ-σετ οπως το ελεγαν καποτε.

τωρα εχεις δικιο οταν λες οτι χαθηκε η αγωνια στην φ1. επρεπε να βρεξει για να δουμε αγωνα.
γι αυτο δεν φταιει ομως το χρημα. φταιει οτι η εξελιξη μας εφερε σε αυτοκινητα τα οποια λογω αεροδυναμικης ηταν δυσκολο να προσπερασουν και να προσπεραστουν.
γι αυτο αποφασιστηκε να μειωθει καθετη δυναμη που παραγεται απο αυτα και να αυξηθει η μηχανικη προσφυση η οποια ηρθε απο τα σλικ.
το καλυτερο φετεινο πρωταθλημα ομως δεν οφειλεται στη fia ουτε στους κανονισμους αυτους καθεαυτους. διοτι οπως βλεπουμε παλι ο πισω δεν μπορει να προσπερασει τον προπορευομενο, εκτος αν ειναι πολυ ταχυτερος.

ο λογος ειναι αλλος.
φετος ξανανακατευτηκε η τραπουλα. κατι τετοιο ειχε γινει και παλιοτερα, οταν η κυριαρχια της μακλαρεν διαδεχτηκε, αυτη της γουϊλιαμς, για να περασει επειτα η σκυταλη στη μπενετον για δυο χρονια και επειτα στη φερραρι.
καθε φορα που αλλαζουν οι κανονισμοι γινεται αυτο. και γινεται διοτι ειναι δικαιο καποια στιγμη να ξεκινουν ολοι απο λευκο χαρτι (σχεδον).

φετος λοιπον αυτο που δινει το οποιο θεαμα, ειναι η μεγαλη διαφορα αναμεσα στα αυτοκινητα. αυτο εγινε διοτι οι πιο εμπευσμενοι και ταλαντουχοι σχεδιαστες ερμηνευσαν διαφορετικα τους κανονισμους. και ξεκινησαν με ενα πολυ μεγαλο πλεονεκτημα. αυτο ηταν λογικο να γινει διοτι αφενος οι μπραουν-νιουϊ ειναι τα πιο φωτισμενα μυαλα στο χωρο τα τελευταια χρονια και αφετερου ειχαν περισσοτερο χρονο απο τις περσινες πρωταγωνιστριες να επεξεργαστουν τα σχεδια.
επισης η απαγορευση των δοκιμων κατα τη διαρκεια της χρονιας κανει απο πολλυ δυσκολο ως αδυνατο για τους αλλους να πλησιασουν.
του χρονου τι θα γινει ομως? δεν μπορει καθε χρονο να γινονται ολοκληρωτικες αλλαγες.
συμφωνω με την καταργηση των πιτ στοπ, αν και εχουν και αυτα το δικο τους κομματι στο θεσμο, συμφωνω οτι θα επρεπε να μικρυνουν ακομα περισσοτερο οι πισω πτερυγες.
αλλα ενιαιο μοτερ!!!!????
ελεος!
παει η φ1. κατασκευαστες που στηριζουν το πρεστιζ και το μαρκετινγκ σε αυτο ακριβως, οπως η φερραρι, η bmw και η μερσεντες, αλλα και οι ρενω τογιοτα, τι θα πρεπει να κανουν?
απο κατασκευαστες να μεταβληθουν σε συναρμολογητες?
απλως για να κονομησει η παρεα του μαξ και του μπερνι?

δεν ξερω τα νομικα. και οι ομαδες και η φια εχουν στρατιες δικηγορων. σιγουρα τα εχουν μελετησει καλα. δεν ειναι τυχαιοι ωστε να κανουν τυχαιες δηλωσεις και κινησεις.
κανεις δεν απαγορευει τη δημιουργια αλλων θεσμων. υπαρχουν αλλωστε. νασκαρ, τσαμπ-καρς, ιντυ κλπ.
φερραρι, bmw και οι λοιποι κορυφαιοι δεν υπαρχουν αλλου και φυσικα οι κορυφαιοι οδηγοι που δινουν αιγλη στο σπορ.

τελος παντων, εδω δεν μπορουμε να πουμε και πολλα. τι αναλυση να κανουμε? γνωριζουμε ελαχιστα.
ας περιμενουμε να δουμε... οτι και να γινει θα εχει ενδιαφερον...

EVANGELOS
19-06-09, 19:31
Στάθη δε συμφωνώ ότι ότι και να γίνει θα κερδίζει ο πλουσιότερος ...

Παλιότερα έπαιρνε πρωτάθλημα η Μπράμπαμ με το τουρμπιστό της BMW , η Tag Porsche , μετά πάλι η Μακλάρεν με το μοτέρ της χόντα (που λέγεται ότι είναι με το know how της Porsche) κλπ κλπ ... αλλά ακόμα και πρόσφατα είχαμε ΜΑΧΕΣ με Σένα - Μάνσελ - Πρόστ ... ακόμα και με Χάκινεν - Σουμάχερ ...

Από την εποχή όμως που ο Μιχάλης τα καθάριζε στο φτερό έπαψε να έχει ενδιαφέρον το πράγμα ...

Δε λέω να είναι ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ ... πάντα θα υπάρχουν φαβορί ... αλλά το παραμύθι των τελευταίων 5-6 χρόνων είναι ΑΝΕΚΔΟΤΟ ...

Δεν είπα ότι πρέπει να επικρατήσει η FIA ... ή ότι ο Bernie έχει δίκιο ... είπα ότι αν δε λάβουν μέτρα να ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ο "αγωνιστικός" χαρακτήρας στους αγώνες θα καταντήσει πιο βαρετό από Indy 500 ...

Γιατί όταν δεν έχουν προσπεράσεις οι αγώνες αυτοκινήτου σε πίστα ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ? ... time attack θα καταντήσει ... και για να μην έχουν και ατυχήματα αν επανέλθουν στο παλιό στυλ ίσως να βγάζουν τελικά το κάθε μονοθέσιο μόνο του για χρονομετρημένα ...

Τα ίδια λέγαμε και για το WRC και τελικά είδες την απαξία του θεσμού ... γίνεται Ακρόπολις και ασχολείται για 1 λεπτό η τηλεόραση και αφιερώνει και 1 σελίδα ο τύπος ...

Δεν είναι τυχαίο που περισσότεροι βλέπουν τις επιδείξεις Drift παρά τα ράλυ ... έτσι θα καταντήσει και η F1 (κατ'αναλογία πάντα) αν δεν επανέλθει σε πιό ανόθευτο τρόπο διεξαγωγής.

montoya
19-06-09, 19:47
Το χρήμα παίζει μεγάλο ρόλο σε όλα τα αθλήματα αλλά δεν είναι το παν. Δεν είναι μακρυνό το παράδειγμα των 2 πρωταθλημάτων του Αλόνσο με το πέμπτο μπάτζετ της F1.
Δείτε επίσης την ΤΟΥΟΤΑ με το μεγαλύτερο μπάτζετ τι έχει καταφέρει. ΤΙΠΟΤΑ. Θαλασσοδέρνεται στη μέση της βαθμολογίας. Ακόμη, δεν θεωρώ κακό να αμείβεται με νίκες και πρωταθλήματα αυτός που κάνει τις μεγαλύτερες οικονομικές θυσίες.

EVANGELOS
19-06-09, 19:53
Το θέμα είναι να είναι ενδιαφέρων και συναρπαστικό το προιόν ...

Στο ποδόσφαιρο ας πούμε έχουν καταφέρει να υπάρχει ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ανταγωνισμός ... δεν υπάρχει ομάδα ας πούμε που να έχει 2 συνεχόμενα c.l.
Επίσης ομάδες με ΤΕΡΑΣΤΙΟ μπάτζετ (άρσεναλ , τσέλσυ π.χ.) δεν έχουν κάνει ΤΙΠΟΤΑ απολύτως ...

Έτσι κάθε χρόνο το c.l. έχει τρομερό ενδιαφέρον
Στην Φ1 επί Σουμάχερ ας πούμε ήταν πιο σίγουρο και από το θάνατο τι θα γίνει ...

To πρόβλημα δεν είναι πόσα λεφτά θα ξοδεύονται ... αλλά πως θα υπάρχει θέαμα ...

sm6
19-06-09, 20:11
Στάθη δε συμφωνώ ότι ότι και να γίνει θα κερδίζει ο πλουσιότερος ...

Παλιότερα έπαιρνε πρωτάθλημα η Μπράμπαμ με το τουρμπιστό της BMW , η Tag Porsche , μετά πάλι η Μακλάρεν με το μοτέρ της χόντα (που λέγεται ότι είναι με το know how της Porsche) κλπ κλπ ... αλλά ακόμα και πρόσφατα είχαμε ΜΑΧΕΣ με Σένα - Μάνσελ - Πρόστ ... ακόμα και με Χάκινεν - Σουμάχερ ...

Από την εποχή όμως που ο Μιχάλης τα καθάριζε στο φτερό έπαψε να έχει ενδιαφέρον το πράγμα ...

Δε λέω να είναι ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ ... πάντα θα υπάρχουν φαβορί ... αλλά το παραμύθι των τελευταίων 5-6 χρόνων είναι ΑΝΕΚΔΟΤΟ ...

Δεν είπα ότι πρέπει να επικρατήσει η FIA ... ή ότι ο Bernie έχει δίκιο ... είπα ότι αν δε λάβουν μέτρα να ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ο "αγωνιστικός" χαρακτήρας στους αγώνες θα καταντήσει πιο βαρετό από Indy 500 ...

Γιατί όταν δεν έχουν προσπεράσεις οι αγώνες αυτοκινήτου σε πίστα ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ? ... time attack θα καταντήσει ... και για να μην έχουν και ατυχήματα αν επανέλθουν στο παλιό στυλ ίσως να βγάζουν τελικά το κάθε μονοθέσιο μόνο του για χρονομετρημένα ...

Τα ίδια λέγαμε και για το WRC και τελικά είδες την απαξία του θεσμού ... γίνεται Ακρόπολις και ασχολείται για 1 λεπτό η τηλεόραση και αφιερώνει και 1 σελίδα ο τύπος ...

Δεν είναι τυχαίο που περισσότεροι βλέπουν τις επιδείξεις Drift παρά τα ράλυ ... έτσι θα καταντήσει και η F1 (κατ'αναλογία πάντα) αν δεν επανέλθει σε πιό ανόθευτο τρόπο διεξαγωγής.

κοιταξε καθε εποχη ειναι σιγουρα διαφορετικη.
και δεν γινεται να τα πουμε ολα μεσω πληκτρολογιου.
η μπραμπαμ οταν κερδιζε με τον πικε, ειχε την καλυτερη ομαδα, κορυφαιο οδηγο και ισως το καλυτερο μοτερ που παρουσιαστηκε ποτε στη φ1. δουλευε μεχρι 5 μπαρ στις δοκιμες...
επισης το ιδιο ισχυει και για τη μακλαρεν που εκανε επιτυχιες τοσο με μοτερ πορσε οσο και με το χοντα. ειχε το χρημα της μαρλμπορο.
χρημα ομως ειχαν και οι αλλοι. για αυτο και γινοταν μαχη. αλλα και οι αγωνες ηταν διαφορετικοι και οι μηχανες και οι ανθρωποι.
εγω δεν μπορω να συγκρινω εποχες. επειδη μεγαλωσα με αυτους που ανεφερες δεν θα ημουν δικαιος.
τοτε τα αυτοκινητα ηταν διαφορετικα γι αυτο και υπηρχαν προσπερασεις. αλλα και οι οδηγοι ηταν σαφως πιο ριψοκινδυνοι.
δεν ηταν οι επαγγελματιες αθλητες που ειναι σημερα. οι οποιοι εχουν υπολογισμενα ακομα και τα ελαχιστοτερα ρισκα.

αυτες οι εποχες ειναι περασμενες. τωρα η εξελιξη τους εχει φερει ολους πολυ κοντα.
ο πλουσιοτερος και στη συγχρονη εποχη ομως δεν κερδιζε παντα. αλλα και το πλουσιοτερος ειναι σχετικο. ολοι παιζουν με τρελα λεφτα. ακομα και οι τελευταιοι.
φετος απλα εγινε αυτο που θελει η νοικοκυρα. το φτωχο παληκαρι κερδισε τα πλουσιοπαιδα... πραγματικα ειναι ρομαντικο αυτο το σεναριο που εγινε πραγματικοτητα.

αλλα περαν αυτου, που κι εγω το βλεπω με συμπαθεια συμφωνω οτι θελω να δω αγωνες με προσπερασεις και συναγωνισμο.
αλλα δεν νομιζω οτι αν μπει ενιαιο μοτερ, ενιαιο σασι, μονομαρκα λαστιχα και στανταρ μπατζετ θα ειναι φ1.
σιγουρα θα εχει ενδιαφερον να δουμε ποιος απο αυτους τους οδηγους ειναι ταχυτερος με ιδια αυτοκινητα. αλλα δεν ειναι αυτο ζητουμενο στο συγκεκριμενο σπορ.
ειναι αγωνας ανθρωπων και μηχανων.

και τα πιτ στοπ γι αυτο το λογο εγιναν. ωστε να προκυπτουν λαθη και να ανακατευεται η τραπουλα μεσα στον αγωνα.
τωρα αν ο μιχαλης οταν ειχε σωστο αυτοκινητο, ηταν σε αλλο αγωνα, τι φταει? υπαρχουν κατα καιρους αναλογα φαινομενα. φαντζιο, σεννα για παραδειγμα.

θα μου πεις ναι, ο σεννα ηταν θεος, αλλα εχανε. σωστα εχανε διοτι ηταν και ανθρωπος.
στη σημερινη φορμουλα ενα ο ανθρωπος διαδραματιζει ολο και μικροτερο ρολο. οπως και σε πολλα επιπεδα της ζωης μας γενικα.
τα συστηματα ομως αυτα που εχουν κανει τους αγωνες σουπα, βοηθησαν στην ασφαλεια των κανονικων αυτοκινητων.
αρα τι κανουμε? οι αγωνες δεν γινονται υποτιθεται ωστε να σπωξουν μπροστα την τεχνολογια που θα περασει μετα στα αυτοκινητα δρομου?
δεν ειναι ευκολο να πουμε οτι γυριζουμε σε αυτοκινητα με λεβιε ταχυτητων, ντιζα στο γκαζι, διπλα βεμπερ ωστε να βλεπουμε εσυ κι εγω αυτα που γουσταρουμε...

οσο για τα ραλλυ, τι να γινει? και σε αυτο ο λεμπ φταιει? (δεν το ειπες εσυ αυτο, αλλα θα βγει αλλος να το πει στη συνεχεια).
τα ραλλυ ετσι ηταν παντα. δυσκολα για το θεατη. με μικροτερο ενδιαφερον λογω δυσκολιας παρακολουθησης και λογω της φυσης του σπορ.
παντως παλιοτερα, πολυ λιγοτερος κοσμος ασχολειτο με το ραλλυ.

πιστευω οτι οτι το θεμα που εχει κανει ολους τους αγωνες λιγο γλυκαναλατους, ειναι η εισαγωγη στη ζωη μας του ορου "ασφαλεια".
καποτε εσπαγα τα μουτρα μου με το μηχανακι και οταν γυριζα στο σπιτι ετρωγα και ενα χερι ξυλο απ τον πατερα μου...
επειδη δεν προσεχα και δεν ειχα τα στραβα μου ανοιχτα και τα κουλα μου μαζεμενα...

οι γονεις σημερα ψαχνουν δικηγορο να μηνυσουν το δημο για τα φωτα, το πεχωδε για τη λακουβα, το κτελ για το πετρελεαιο που εσταξε στο δρομο, τον εργολαβο που δεν σκουπισε τα χαλικια...
δεν λεω οτι κανουν λαθος, αλλα εχει αλλαξει η ζωη μας γενικα.
γιναμε ολοι και σε ολους τους τομεις υπερβολικα αποστειρωμενοι...
ετσι εγιναν και οι αγωνες...

ουφ κουραστηκα...
συνεχεια αργοτερα;)

EVANGELOS
19-06-09, 20:17
Συμφωνώ Στάθη στη βάση που και εσύ επισυμαίνεις ότι ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Όντως το να γίνει η Φ1 "εννιάιο" πιθανώς ΔΕΝ είναι η λύση

και όντως το θέμα "ασφάλεια" ακόμα και το θέμα "περιβάλλον" δυσκολεύει τα πράγματα περισσότερο

Πάντως χωρίς να έχω την τεχνογνωσία και την απαιτούμενη ενημέρωση - γνώση ώστε να κάνω πρόταση επιμένω στο ότι ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ώστε να έχουμε ΘΕΑΜΑ ...

stelmaniac
19-06-09, 20:50
Εχω ενα μεγαλο διλλημα...
Η παρακμη και η εκπτωση της ποιοτητος σε ολες τις ανθρωπινες δραστηριοτητες χτυπησε και την πορτα της Φ1(O tempora o mores) οπως ηταν φυσικο. Σκεπτομαι ομως αν ηταν αυτος ο Σουμαχερ που ολοκληρωσε την καταστροφη με τον αριβιστικο χαρακτηρα του η απλα ηταν το θυμα των περιστασεων σε μια μοιραια υφεση και παρακμη...
Το γεγονος ειναι οτι ''δεν ιδρωνει πια η φανελα'',ενα γεγονος με καταλυτικο ρολο στην καταστροφη...Τα λεφτα πλεον ειναι παρα πολλα,οι διαφημισεις ακομα περισσοτερες, τα σκανδαλα δινουν και περνουν, η Φ1 πλεον φιγουραρει σε στηλες κουτσομπολιστικων εφημεριδων και ολα αυτα τοσο εξωφθαλμα που ουδεις νοιαζεται για το οποιο κοστος αφου η Φ1 συντηρειται πια απο κολοσσιαια οικονομικα συμφεροντα και με τους νεους οπαδους που γεμιζουν τις πιστες αλλα κι αυτο δεν εχει και πολυ νοημα....
Εν κατακλειδι πιστευω πως περα απο διαφημιστικα κολπα και φημες δεν αισιοδοξω να γινει η Φ1 οπως ηταν ακομα και 5 καινουρια πρωταθληματα αν θεσπιστουν...
Τουλαχιστον τωρα που δεν ασχολουμαι θα μου μεινει η φοβερη εποχη της Φ1 που πολλοι θα θυμουνται, αφου ειμαι πιστος οπαδος του death before dishonour...
Συγγνωμη αν σας κουρασα...

Airness
24-06-09, 16:54
Ενα πρωτάθλημα, ενιαίο κι αδιαίρετο μέχρι το 2012. Αυτό αποφασίστηκε στη συνέλευση των 120 μελών της FIA που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι το πρωί της Τετάρτης (24/6), με την παγκόσμια αρχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού να έρχεται σε συμφωνία με την ένωση των ομάδων (FOTA).
http://www.contra.gr/images/m/fiasymf_240609_m.jpg
Την είδηση επιβεβαίωσε πρώτος με δηλώσεις του ο επικεφαλής της FIA, Max Mosley, ο οποίος δήλωσε για το ζήτημα: "Δεν θα υπάρξει διάσπαση. Συμφωνήσαμε σε μία μείωση των εξόδων. Θα υπάρχει μόνο ένα πρωτάθλημα F1, αλλά στόχος είναι να γυρίσουμε στα επίπεδα εξόδων των αρχών του '90 μέσα σε δύο χρόνια".Ο Bernie Ecclestone, ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, πρόσθεσε από την πλευρά του: "Προφανώς και είμαι πολύ, πολύ χαρούμενος που επικράτησε η κοινή λογική, όπως πάντα πίστευα ότι θα γινόταν, αφού η εναλλακτική δεν ήταν καθόλου καλή. Είμαι επίσης, πρέπει να πω, πολύ, πολύ, πολύ χαρούμενος που οι ομάδες ήρθαν στα λογικά τους, ώστε να σταματήσουν να δαπανούν τόσο μεγάλα ποσά χρημάτων".
Υπενθυμίζεται ότι οκτώ ομάδες της FOTA (Brawn GP, Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, BMW Sauber, Red Bull Racing, Toro Rosso) είχαν προαναγγείλει τη δημιουργία νέου το 2010, με αφορμή τους νέους κανονισμούς της FIA που προέβλεπαν περιορισμό του μπάτζετ και διαφορετικό σετ κανονισμών σε όσους δεν συμμορφώνονταν.
Την Πέμπτη, μάλιστα, ο πρόεδρος της Ferrari, Luca de Montezemolo, διοργάνωνε σύσκεψη των οκτώ ομάδων στην Μπολόνια, ώστε να συζητηθεί η μορφή που θα είχε το νέο πρωτάθλημα, ωστόσο ο επικεφαλής της σκουντερία δήλωνε μετά τη συνέλευση της FIA: "Νομίζω ότι οι αποφάσεις που πάρθηκαν είναι σημαντικά. Θα έχουμε τους κανόνες του 2009, ίδιους για τον καθένα".
Για να φτάσουν σε αυτήν την συμφωνία οι δύο (εδώ και δύο μήνες) αντιμαχόμενες πλευρές χρειάστηκαν αμοιβαίες υποχωρήσεις, με βασικότερη όλων αυτή του Mosley, ο οποίος υποσχέθηκε να μην βάλει υποψηφιότητα για πέμπτη θητεία στον προεδρικό θώκο της FIA. Ο ισχυρός άντρας του αθλήματος, πριν την είσοδό του στην αίθουσα της σύσκεψης, δήλωνε ότι θα διεκδικήσει εκ νέου το χρίσμα, ωστόσο μετά από πίεση των ομάδων έγινε γνωστό ότι η από τον Οκτώβριο θα αποτελέσει παρελθόν από την προεδρία της ομοσπονδίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τον Ιούνιο του 2004 είχε δώσει παρόμοια υπόσχεση, ωστόσο ανακάλεσε την απόφασή του ένα μήνα μετά.