PDA

Επιστροφή στο Forum : Τεχνικες οδηγησης σε πιστα!


manos///3
28-07-09, 16:18
Σκεφτηκα να ανοιξω αυτο το θρεντ μιας και πολλοι συμφουριτες ασχολουνται με το σπορ της πιστας αλλα και πως οι τεχνικες οδηγησης σε πιστα μπορουν να βοηθησουν να γινουμε καλυτεροι στους δημοσιους δρομους...

Αντικειμενικα δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις ή εχω παρακολουθησει μαθηματα οδηγικης συμπεριφορας και ασφαλειας...απλα καταθετω τις εμπειριες μου απο track days και απο ενα πολυ μεγαλο σχολειο, το αγωνιστικο καρτ!

Ο καθενας στο δρομο εχει διαφορους τροπους οδηγησης...ηρεμη, επιθετικη, κατι ενδιαμεσο, επιφυλακτικη, προσεχτικη...οδηγηση. 99% ο τροπος οδηγησης αντανακλαται απο τη συμπεριφορα μας, τον χαρακτηρα μας...τη παιδεία μας..

Στη πιστα αυτα διαφοροποιουνται...Ενας ήρεμος ανθρωπος μπορει να μεταμορφωθει σε ελαχιστο χρονο σε ''κακο'' λυκο....Εκει συνηθως βγαινουν το ταλεντο και τα ενστικτα μας..

Δε θα μιλησω για ιδανικες γραμμες μιας και αυτα ειναι λιγο πολυ γνωστα (σημαντικες βεβαια!) και οι περισσοτεροι καλοι οδηγοι τις ακολουθουν πιστα! Θα γραψω ομως για το ποτε παταμε φρενο και για ποσο, ποτε παταμε γκαζι και απο που...Πως κλειδωνουμε το μυαλο μας και πως ξεπερναμε το φοβο μας σε μια γρηγορη καμπη...

Θα γυρισω λιγο πισω μερικα χρονακια, οταν αρχιζα να ασχολουμαι με τα καρτ...Οταν ημουν αρχαριος , εμπαινα στη πιστα και οδηγουσα οπως ηξερα να οδηγω μεχρι τοτε με το αυτοκινητο μου. Οι χρονοι ηταν παρα πολυ αργοι σε σχεση με τους μετριους..Αρχισα λοιπον να ψαχνομαι που κανω το λαθος..Δυστηχως κανεις δεν ηθελε να αποκαλυψει τα μυστικα του και κανεις δε μιλουσε (ΤΙ ανταγωνισμος?) Ώσπου βρεθηκαν καποιοι καλοι ανθρωποι και μου εδειξαν το δρομο, τοσο απλα πραγματα που ο ιδιος αναρωτιομουν πως και δεν τα ειχα σκεφτει...Και ποια ειναι αυτα?

ΦΡΕΝΑ
Πριν τη στροφη φρεναρεις δυνατα και απολυτα και σε ευθεια γραμμη για τις κλειστες φουρκετες.
Ανεβα ολος πανω στο φρενο και πιεσε δυνατα (εχεις ABS!)
Βεβαια εξαρταται απο την ταχυτητα σου και το ειδος της στροφης που ακολουθει..Στις ανοιχτες στροφες ισως χρειστει μονο ενα τσίμπημα.. Απέφυγε να φρεναρεις με το τιμονι στριμενο..Αφηνεις το φρενο πριν στριψεις....αυτο δεν ειναι απολυτο, καποιοι φρεναρουν και λιγο μεσα, αλλα αυτοι εχουν εκπαιδευτεί καταλληλα ή εχουν το καταλληλο αυτοκινητο!

ΑPEX
Στριβεις ομαλα προς το κεντρο της στροφης..Τα χερια να διαγραψουν οσο πιο μικρες γωνιες ,σταθερα και ομαλα...οχι αποτομες τιμονιες...οσο πιο γλυκα γινεται! Πατηστε στο κερμπ αν κρινετε οτι δεν θα σας στοιχίσει σε χρονο ή γλείψτε το αν ειναι υπερβολικα ψηλο..


ΓΚΑΖΙ
Πατας σταθερα και προοδευτικα το γκαζι ενα ελαχιστο απο το κεντρο της στροφης (apex)
Καποιοι αρχιζουν να πατανε γκαζι ακριβως πανω στο apex ή λιγο μετα απο αυτο..προσπαθειστε να αρχισετε να πατατε πριν το apex..αν κανετε αργη εισοδο θα το καταφερετε, αντιθετα με γρηγορη εισοδο μπορει να χασετε το κεντρο της στροφης αρα και την ταχυτητα σας..Επισης με το γκαζι ρυθμιζουμε ,διορθωνουμε την υποστροφη και την υπερστροφη.
Πατας τερμα γκαζι πολυ λιγο πριν την ευθυγραμμιση κατα τη εξοδο..


ΤΙΜΟΝΙ
Τα χερια οταν οδηγας θα τα χρησιμοποιεις σαν να κανεις εγχείρηση καρδιας..Τοσα μαλακα..ετσι διαγραφεις πολυ ομαλες γραμμες..Επισης βρες μια σωστη θεση των χεριων πανω σε αυτο και μη το σφίγγεις με τα δακτυλα σου γιατι γρηγορα τα χερια σου θα παραδοσουν ''χερια''
Εγω κανω ενα κολπακι οταν τα κουρασω...στις ευθειες χαλαρωνω τα δακτυλα μου εντελως και τα κουναω πανω κατω...

Ολα τα παραπανω αν συνδιαστουν σωστα (ειναι δυσκολο οταν τα κανεις οριακα) τοτε κερδιζεις σε ταχυτητα , χρονο και ευχαριστηση!

Οταν αρχισα να οδηγω αυτοκινητο σε πιστα εφάρμοσα σχεδόν τις ιδιες αρχες (το καρτ διαφοροποιείται επειδη δεν εχει αναρτησεις, αρα και καθετη μεταφορα βαρους) και η οδηγηση ηταν παιχνιδι και με πολυ καλα αποτελεσματα σε χρονους...Το μονο που λυπόμουν βεβαια ηταν τα λαστιχα!!! χαχαχαχα


Μερικα tips

Ενα λαθος που κανουν αρκετοι ειναι μολις μπουν σε πιστα να τα δινουν ολα απο την αρχη...Ακομα και οταν γνωριζουμε καλα μια πιστα, στην αρχη οδηγουμε με αργο σταθερο ρυθμο για να ζεσταθουμε (εννοείται και το αμαξι)...οπως ενας αθλητης στιβου κανει ζεσταμα πριν δοσει το 100% των δυναμεων του..Στην συνεχεια ανεβαζουμε ρυθμο σταδιακα!

Οι γρηγορες στροφες δεν ειναι κατι ευκολο αφου εκει κυριαρχει και ο φοβος για την ασφαλεια μας...Μη προσπαθειτε να τις κατακτησετε απο την αρχη...ειναι σαν τα βαρη στο γυμναστηριο..αρχιζεις απο 5 κιλα και σε λιγο καιρο παιζεις το ιδιο ανετα 25! Εδω εχει μεγαλη σημασια να γνωριζεις απολυτα τη συμπεριφορα του αυτοκινητου σου σε οριακες συνθηκες...

Υπαρχουν 2 κανονες...μπαινεις γρηγορα στη στροφη, τοτε θα βγεις αργα!
μπαινεις αργα στη στροφη, τοτε θα βγεις γρηγορα!
Εγω προτιμω το δευτερο μιας και θα εχω περισσοτερα χλμ. πριν απο την επομενη στροφη..και επισης οταν μπαινεις πιο αργα σε μια στροφη ελεγχεις καλυτερα τα φρενα και τις γραμμες σου (βρισκεις πολυ ευκολα και ιδανικα το apex) !

Απέφυγε τις τιμονιες...κανε οσο πιο μικρες γωνιες στο τιμονι!
Απεφυγε τα ασκοπα σπινιαρισματα...δε κερδιζεις απολυτος τιποτα! Οταν αισθανθεις ταση για
σπινιαρισμα ,απλα αφησε λιγο το γκαζι.

Επελεξε γρηγορες γραμμες τετοιες ωστε να διαγραφεις λιγοτερη συνολικη αποσταση. Λιγοτερη αποσταση , γρηγοροτερος γυρος.. Κοινώς ΚΛΕΨΕ μετρα!

Προσπαθειστε να κλειδωσετε το μυαλο σας στους γρηγορους γυρους..Βγαλτε ολες σας τις σκεψεις , αγχος, προβληματισμους εκτος και προσηλωθείτε εμπρος...Αν καταφερετε να συγκεντρωθειτε 100% θα νιωσετε ενα περιεργο συναισθημα ,σαν να μην οδηγητε εσεις αλλα μια ''διαφορετικη ανωτερη δυναμη'' ....Ποιο νομιζετε οτι ειναι το μυστικο των ελευθερων δυτων και κατακτουν τοσο μεγαλα βαθη? Μα η αυτοσυγκεντρωση και η αριστη ψυχολογια!

Οταν νομιζεις οτι πηγαινεις αργα ,τοτε ακριβως γραφεις τους καλυτερους χρονους οσο και αν δε το πιστευεις!

Δειξτε καλη συμπεριφορα! Μην ασχολειστε με τους μπροστινους ή τους πιο γρηγορους...Καντε απλα το κεφι σας! Οταν κυνηγάτε καποιον στη πιστα δεν κανετε χρονους γιατι απλα παρασύρεστε απο τον μπροστινο και συνήθως κανετε λαθη! Εκτος βεβαια αν θελετε να παιξετε με το κολλητο σας αλλα και παλι πρεπει να ειστε συγκρατημενοι για μην καταλήξετε στο τελος στις ''μπουνιες''....

Σημαντικο ρολο στο κρατημα παιζουν οι πιεσεις των ελαστικων.. βρείτε τις σωστες πιεσεις μετα απο αρκετο ψάξιμο..Συνηθως στην πιστα βαζουμε χαμηλες πιεσεις λογω οτι ανεβαινουν γρηγορα εξαιτιας αυξησης της θερμοκρασιας...Δεν αναφερομαι σε γεωμετρια αναρτησεων μιας και αυτο θελει εξειδικευμενες γνωσεις!




Υπαρχουν και πολλα αλλα ομως που ισως θελετε να μοιραστουμε...!

greekm3
28-07-09, 16:34
Σκεφτηκα να ανοιξω αυτο το θρεντ μιας και πολλοι συμφουριτες ασχολουνται με το σπορ της πιστας αλλα και πως οι τεχνικες οδηγησης σε πιστα μπορουν να βοηθησουν να γινουμε καλυτεροι στους δημοσιους δρομους...

Αντικειμενικα δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις ή εχω παρακολουθησει μαθηματα οδηγικης συμπεριφορας και ασφαλειας...απλα καταθετω τις εμπειριες μου απο track days και απο ενα πολυ μεγαλο σχολειο, το αγωνιστικο καρτ!

Ο καθενας στο δρομο εχει διαφορους τροπους οδηγησης...ηρεμη, επιθετικη, κατι ενδιαμεσο, επιφυλακτικη, προσεχτικη...οδηγηση. 99% ο τροπος οδηγησης αντανακλαται απο τη συμπεριφορα μας, τον χαρακτηρα μας...τη παιδεία μας..

Στη πιστα αυτα διαφοροποιουνται...Ενας ήρεμος ανθρωπος μπορει να μεταμορφωθει σε ελαχιστο χρονο σε ''κακο'' λυκο....Εκει συνηθως βγαινουν το ταλεντο και τα ενστικτα μας..

Δε θα μιλησω για ιδανικες γραμμες μιας και αυτα ειναι λιγο πολυ γνωστα (σημαντικες βεβαια!) και οι περισσοτεροι καλοι οδηγοι τις ακολουθουν πιστα! Θα γραψω ομως για το ποτε παταμε φρενο και για ποσο, ποτε παταμε γκαζι και απο που...Πως κλειδωνουμε το μυαλο μας και πως ξεπερναμε το φοβο μας σε μια γρηγορη καμπη...

Θα γυρισω λιγο πισω μερικα χρονακια, οταν αρχιζα να ασχολουμαι με τα καρτ...Οταν ημουν αρχαριος , εμπαινα στη πιστα και οδηγουσα οπως ηξερα να οδηγω μεχρι τοτε με το αυτοκινητο μου. Οι χρονοι ηταν παρα πολυ αργοι σε σχεση με τους μετριους..Αρχισα λοιπον να ψαχνομαι που κανω το λαθος..Δυστηχως κανεις δεν ηθελε να αποκαλυψει τα μυστικα του και κανεις δε μιλουσε (ΤΙ ανταγωνισμος?) Ώσπου βρεθηκαν καποιοι καλοι ανθρωποι και μου εδειξαν το δρομο, τοσο απλα πραγματα που ο ιδιος αναρωτιομουν πως και δεν τα ειχα σκεφτει...Και ποια ειναι αυτα?

ΦΡΕΝΑ
Πριν τη στροφη φρεναρεις δυνατα και απολυτα και σε ευθεια γραμμη για τις κλειστες φουρκετες.
Ανεβα ολος πανω στο φρενο και πιεσε δυνατα (εχεις ABS!)
Βεβαια εξαρταται απο την ταχυτητα σου και το ειδος της στροφης που ακολουθει..Στις ανοιχτες στροφες ισως χρειστει μονο ενα τσίμπημα.. Απέφυγε να φρεναρεις με το τιμονι στριμενο..Αφηνεις το φρενο πριν στριψεις....αυτο δεν ειναι απολυτο, καποιοι φρεναρουν και λιγο μεσα, αλλα αυτοι εχουν εκπαιδευτεί καταλληλα ή εχουν το καταλληλο αυτοκινητο!

ΑPEX
Στριβεις ομαλα προς το κεντρο της στροφης..Τα χερια να διαγραψουν οσο πιο μικρες γωνιες ,σταθερα και ομαλα...οχι αποτομες τιμονιες...οσο πιο γλυκα γινεται! Πατηστε στο κερμπ αν κρινετε οτι δεν θα σας στοιχίσει σε χρονο ή γλείψτε το αν ειναι υπερβολικα ψηλο..


ΓΚΑΖΙ
Πατας σταθερα και προοδευτικα το γκαζι ενα ελαχιστο απο το κεντρο της στροφης (apex)
Καποιοι αρχιζουν να πατανε γκαζι ακριβως πανω στο apex ή λιγο μετα απο αυτο..προσπαθειστε να αρχισετε να πατατε πριν το apex..αν κανετε αργη εισοδο θα το καταφερετε, αντιθετα με γρηγορη εισοδο μπορει να χασετε το κεντρο της στροφης αρα και την ταχυτητα σας..Επισης με το γκαζι ρυθμιζουμε ,διορθωνουμε την υποστροφη και την υπερστροφη.
Πατας τερμα γκαζι πολυ λιγο πριν την ευθυγραμμιση κατα τη εξοδο..


ΤΙΜΟΝΙ
Τα χερια οταν οδηγας θα τα χρησιμοποιεις σαν να κανεις εγχείρηση καρδιας..Τοσα μαλακα..ετσι διαγραφεις πολυ ομαλες γραμμες..Επισης βρες μια σωστη θεση των χεριων πανω σε αυτο και μη το σφίγγεις με τα δακτυλα σου γιατι γρηγορα τα χερια σου θα παραδοσουν ''χερια''
Εγω κανω ενα κολπακι οταν τα κουρασω...στις ευθειες χαλαρωνω τα δακτυλα μου εντελως και τα κουναω πανω κατω...

Ολα τα παραπανω αν συνδιαστουν σωστα (ειναι δυσκολο οταν τα κανεις οριακα) τοτε κερδιζεις σε ταχυτητα , χρονο και ευχαριστηση!

Οταν αρχισα να οδηγω αυτοκινητο σε πιστα εφάρμοσα σχεδόν τις ιδιες αρχες (το καρτ διαφοροποιείται επειδη δεν εχει αναρτησεις, αρα και καθετη μεταφορα βαρους) και η οδηγηση ηταν παιχνιδι και με πολυ καλα αποτελεσματα σε χρονους...Το μονο που λυπόμουν βεβαια ηταν τα λαστιχα!!! χαχαχαχα


Μερικα tips

Ενα λαθος που κανουν αρκετοι ειναι μολις μπουν σε πιστα να τα δινουν ολα απο την αρχη...Ακομα και οταν γνωριζουμε καλα μια πιστα, στην αρχη οδηγουμε με αργο σταθερο ρυθμο για να ζεσταθουμε (εννοείται και το αμαξι)...οπως ενας αθλητης στιβου κανει ζεσταμα πριν δοσει το 100% των δυναμεων του..Στην συνεχεια ανεβαζουμε ρυθμο σταδιακα!

Οι γρηγορες στροφες δεν ειναι κατι ευκολο αφου εκει κυριαρχει και ο φοβος για την ασφαλεια μας...Μη προσπαθειτε να τις κατακτησετε απο την αρχη...ειναι σαν τα βαρη στο γυμναστηριο..αρχιζεις απο 5 κιλα και σε λιγο καιρο παιζεις το ιδιο ανετα 25! Εδω εχει μεγαλη σημασια να γνωριζεις απολυτα τη συμπεριφορα του αυτοκινητου σου σε οριακες συνθηκες...

Υπαρχουν 2 κανονες...μπαινεις γρηγορα στη στροφη, τοτε θα βγεις αργα!
μπαινεις αργα στη στροφη, τοτε θα βγεις γρηγορα!
Εγω προτιμω το δευτερο μιας και θα εχω περισσοτερα χλμ. πριν απο την επομενη στροφη..και επισης οταν μπαινεις πιο αργα σε μια στροφη ελεγχεις καλυτερα τα φρενα και τις γραμμες σου (βρισκεις πολυ ευκολα και ιδανικα το apex) !

Απέφυγε τις τιμονιες...κανε οσο πιο μικρες γωνιες στο τιμονι!
Απεφυγε τα ασκοπα σπινιαρισματα...δε κερδιζεις απολυτος τιποτα! Οταν αισθανθεις ταση για
σπινιαρισμα ,απλα αφησε λιγο το γκαζι.

Επελεξε γρηγορες γραμμες τετοιες ωστε να διαγραφεις λιγοτερη συνολικη αποσταση. Λιγοτερη αποσταση , γρηγοροτερος γυρος.. Κοινώς ΚΛΕΨΕ μετρα!

Προσπαθειστε να κλειδωσετε το μυαλο σας στους γρηγορους γυρους..Βγαλτε ολες σας τις σκεψεις , αγχος, προβληματισμους εκτος και προσηλωθείτε εμπρος...Αν καταφερετε να συγκεντρωθειτε 100% θα νιωσετε ενα περιεργο συναισθημα ,σαν να μην οδηγητε εσεις αλλα μια ''διαφορετικη ανωτερη δυναμη'' ....Ποιο νομιζετε οτι ειναι το μυστικο των ελευθερων δυτων και κατακτουν τοσο μεγαλα βαθη? Μα η αυτοσυγκεντρωση και η αριστη ψυχολογια!

Οταν νομιζεις οτι πηγαινεις αργα ,τοτε ακριβως γραφεις τους καλυτερους χρονους οσο και αν δε το πιστευεις!

Δειξτε καλη συμπεριφορα! Μην ασχολειστε με τους μπροστινους ή τους πιο γρηγορους...Καντε απλα το κεφι σας! Οταν κυνηγάτε καποιον στη πιστα δεν κανετε χρονους γιατι απλα παρασύρεστε απο τον μπροστινο και συνήθως κανετε λαθη! Εκτος βεβαια αν θελετε να παιξετε με το κολλητο σας αλλα και παλι πρεπει να ειστε συγκρατημενοι για μην καταλήξετε στο τελος στις ''μπουνιες''....

Σημαντικο ρολο στο κρατημα παιζουν οι πιεσεις των ελαστικων.. βρείτε τις σωστες πιεσεις μετα απο αρκετο ψάξιμο..Συνηθως στην πιστα βαζουμε χαμηλες πιεσεις λογω οτι ανεβαινουν γρηγορα εξαιτιας αυξησης της θερμοκρασιας...Δεν αναφερομαι σε γεωμετρια αναρτησεων μιας και αυτο θελει εξειδικευμενες γνωσεις!




Υπαρχουν και πολλα αλλα ομως που ισως θελετε να μοιραστουμε...!

nice info redlover:rockon:...απο την μικρη εμπειρια σε πιστες(ευρωπαικες)...συμφωνω ΑΚΡΙΒΩΣ με την τεχνικη που αναφερεις και πολυ σωστα αναλυεις....να προσθεσω ομως οτι παιζει σημαντικο ρολο και τι αυτοκινητο οδηγεις,προσθιοκινητο,πισωκινητο κτλ....εχω οδηγησει 4Χ4 (σουμπαρου)μολις μια φορα και μαλλον θελει διαφορετικη τεχνικη...οπως και το M3..σε σχεση με το πορσε(carrera S)...η κατανομη βαρους στο Μ// το εκανε πολυ νευρικο (το πισω μερος) στα πολυ δυνατα φρεναρισματα πριν την στροφη...αντιθετα το πορσε μπορουσα με το 2πλοσυμπλεκταρισμα να "διορθωσω" και να ευθυγραμισω καλυτερα το αυτοκινητο πριν την στροφη.....φυσικα μιλαω για αυτοκινητα με χειροκινητα κιβωτια...εαν ας πουμε ειχε το Μ// smg απλουστατα ..δεν ξερω:drive2:

manos///3
28-07-09, 16:45
niceinfo redlover:rockon:...απο την μικρη εμπειρια σε πιστες(ευρωπαικες)...συμφωνω ΑΚΡΙΒΩΣ με την τεχνικη που ανφερεις και πολυ σωστα αναλυεις....να προσθεσω ομως οτι παιζει σημαντικο ρολο και τι αυτοκινητο οδηγεις,προσθιοκινητο,πισωκινητο κτλ....εχω οδηγησει 4Χ4 (σουμπαρου)μολις μια φορα και μαλλον θελει διαφορετικη τεχνικη...οπως και το M3..σε σχεση με το πορσε(ccarrera S)...η κατανομη βαρους στο Μ// το εκανε πολυ νευρικο (το πισω μερος) στα πολυ δυνατα φρεναρισματα πριν την στροφη...αντιθετα το πορσε μπορουσα με το 2πλοσυμπλεκταρισμα να "διορθωσω" και να ευθυγραμισω καλυτερα το αυτοκινητο πριν την στροφη.....φυσικα μιλαω για αυτοκινητα με χειροκινητα κιβωτια...εαν ας πουμε ειχε το Μ// smg απλουστατα ..δεν ξερω:drive2:

Ναι, φυσικα και εξαρταται απο το ΤΙ αυτοκινητο οδηγεις..Υπαρχουν καποιες λεπτομέρειες που διαφερουν...οπως αν ειναι αυτοματο ή χειροκινητο...κατανομη φρενων και βαρους...
Οι δικες μου εμπειριες δυστηχως περιοριζονται μονο σε Μ3 SMG και οχι σε ευρωπαικες πιστες (δε θα παω στο Ring? aaaxxxxxx)

manos///3
28-07-09, 16:47
Tι εννοεις με το 2πλοσυμπλεκταρισμα? Δε το καταλαβαινω...

greekm3
29-07-09, 07:14
Tι εννοεις με το 2πλοσυμπλεκταρισμα? Δε το καταλαβαινω...

τωρα..αντε να στο εξηγησω απο εδω:nixweiss:...να σου πω και εαν καταλαβεις,καταλαβες....δεν ξερω βεβαια,εαν εχεις εμπειριες με χειροκινητα μιας και εχεις smg(και δεν ξερω και εγω να σου πω για το smg) αλλα ...θα σου δωσω ενα παραδειγμα.....σε μια στροφη στο hockenheim, και συγκεκριμενα την πρωτη δεξια μολις περασεις την ευθεια της αφετεριας...και ενω εχω μολις προλαβω να βαλω και 5η ,χρειαζεται να "ανεβεις" στα φρενα και και κατεβασεις σε 3η....το ολο "εργο" εχει σαν συνεπεια να σου κανει την ουρα να παιζει δεξια -αριστερα..λογω ελαφρωματος στο πισω μερος,λιγο πριν το apex και ενω εισαι στην εισοδο της στροφης....το να χασεις ελαφρα την τροχια σου ειδικα εκει σε οδηγει σε εντελως λαθος γραμμες..και πολυ αφημα του γκαζιου ..αρα χανεις πολυ σε χρονο....με το 2πλοσυμπλεκταρισμα ...διορθωνω..αυτο το "παιξιμο" της ουρας και το "ζυγιζω" οσο καλυτερα μπορω..πριν την εισοδο....πιστευω να εγινα κατανοητος και να καταλαβες...δυστυχως στην ελλαδα δεν υπαρχει περιπτωση να τα κανω αυτα σε πιστα......στις 25 σεπτεμβρη θα ειμαι γερμανια για την εκθεση της φρανκφουρτης..οπως και ενα γεματο διημερο στις πιστες...αφου και το 'ring και το hocken απεχουνε σχεδον το ιδιο..θα προσπαθησω να τραβηξω ενα βιντεακι in-car και ισως καταλαβεις.....χωρις να το υποσχομαι γιατι δεν ξερω ποιος θα κανει τον cameraman:icon18:
...συμφωνω ομως μαζι σου οτι το Α και το Ω ειναι οι γραμμες που θα ακολουθησεις....οπως και εξισου σημαντικο για εμενα ειναι ,κατα δευτερον,το "σωστο" φρεναρισμα"(ποσο "δυνατο" και σε πιο σημειο πριν την στροφη)...και τριτον...οι "απαλες" κινησεις του τιμονιου οπως πολυ σωστα περιγραφεις....

NIKOS Z3
29-07-09, 08:17
πολυ καλα ολα αυτα ποιο καλο παιδι θα με παει βολτα να μου τα δειξει ολα αυτα live?

bimmer-corfu
29-07-09, 08:21
είναι πολύ καλή η ιδέα του redlover να ανοίξει τέτοιο Thread. Εδώ μπορούν και άλλα παιδιά να γράψουν γνώμες και συμβουλές

greekm3
29-07-09, 08:33
πολυ καλα ολα αυτα ποιο καλο παιδι θα με παει βολτα να μου τα δειξει ολα αυτα live?

και που να στα δειξει?..σε δημοσιο δρομο?γιατι κακα τα ψεματα..ενα γρηγορο αυτοκινητο ουτε στις σερρες δεν "βολευεται"...γ@μω την ελλαδα μου

daglas
29-07-09, 08:33
είναι πολύ καλή η ιδέα του redlover να ανοίξει τέτοιο Thread. Εδώ μπορούν και άλλα παιδιά να γράψουν γνώμες και συμβουλές

:+1: απλα & επειδη εχεις τις γνωσεις redlover αλλα & αλλοι εδω μεσα θα ηταν χρησιμο νομιζω οτι εαν εχεις την δυνατοτητα να αναγραψεις & τον τροπο οδηγησης σε δημοσιο δρομο ενος πισωκινητου αυτοκινητου , για να φανουν χρησιμες σε καποιον που παιρνει τωρα μια bmw & δεν γνωριζει τον τροπο αλλα & για να υπαρχουν για την ιστορια αφου ειμαστε bmw forum :rockon:

bmw330vasilis
29-07-09, 08:43
καλο θα ηταν να μπορουσαμε να συμμετασχουμε σε σεμιναρια που οργανωνονται ή σε σχολες που εχω ακουσει οτι υπαρχουν.....αλλα εχω ακουσει και για απαγορευτικα ποσα για συμμετοχη.....ειναι ετσι???

GSS
29-07-09, 09:00
Να και ένα ωραίο τόπικ !
Ωραίος συμβουλές !
:nod:

panos 316T
29-07-09, 09:57
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=18668

eNeRGy
29-07-09, 11:36
Πολυ καλο ποστ... πολυ σωστες αποψεις για καποιον που θα ηθελε να μπει πιστα και δεν ξερει τι να περιμενει...
Το μονο που θα παρατηρουσα ειναι οτι στο κομματι των φρενων... με τετοια χρηση (φουλ πιεση, τελευταια στιγμη - αν υπαρχουν ABS φυσικα) τα φρενα θα αχρηστοποιηθουν στα περισσοτερα αυτοκινητα μετα απο 4 γυρους (σε μια πιστα σχετικα μικρη κιολας οπως στα Μεγαρα) και αν συνεχισεις με αυτο το σκεπτικο, θα φυγεις με καρβουνα αντι για τακακια... Λιγα ειναι τα αυτοκινητα που ειναι ετοιμα για τετοια χρηση...

Ενα ακομη ΤΙΡ που θα επρεπε να μπει στο πρωτο ποστ ειναι το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ cool down γυρο στο τελος για να "αεριστουν" καλα ολα τα μερη του αυτοκινητου πριν βρεθει στην ακινησια...

manos///3
29-07-09, 12:42
τωρα..αντε να στο εξηγησω απο εδω:nixweiss:...να σου πω και εαν καταλαβεις,καταλαβες....δεν ξερω βεβαια,εαν εχεις εμπειριες με χειροκινητα μιας και εχεις smg(και δεν ξερω και εγω να σου πω για το smg) αλλα ...θα σου δωσω ενα παραδειγμα.....σε μια στροφη στο hockenheim, και συγκεκριμενα την πρωτη δεξια μολις περασεις την ευθεια της αφετεριας...και ενω εχω μολις προλαβω να βαλω και 5η ,χρειαζεται να "ανεβεις" στα φρενα και και κατεβασεις σε 3η....το ολο "εργο" εχει σαν συνεπεια να σου κανει την ουρα να παιζει δεξια -αριστερα..λογω ελαφρωματος στο πισω μερος,λιγο πριν το apex και ενω εισαι στην εισοδο της στροφης....το να χασεις ελαφρα την τροχια σου ειδικα εκει σε οδηγει σε εντελως λαθος γραμμες..και πολυ αφημα του γκαζιου ..αρα χανεις πολυ σε χρονο....με το 2πλοσυμπλεκταρισμα ...διορθωνω..αυτο το "παιξιμο" της ουρας και το "ζυγιζω" οσο καλυτερα μπορω..πριν την εισοδο....πιστευω να εγινα κατανοητος και να καταλαβες...δυστυχως στην ελλαδα δεν υπαρχει περιπτωση να τα κανω αυτα σε πιστα......στις 25 σεπτεμβρη θα ειμαι γερμανια για την εκθεση της φρανκφουρτης..οπως και ενα γεματο διημερο στις πιστες...αφου και το 'ring και το hocken απεχουνε σχεδον το ιδιο..θα προσπαθησω να τραβηξω ενα βιντεακι in-car και ισως καταλαβεις.....χωρις να το υποσχομαι γιατι δεν ξερω ποιος θα κανει τον cameraman:icon18:
...συμφωνω ομως μαζι σου οτι το Α και το Ω ειναι οι γραμμες που θα ακολουθησεις....οπως και εξισου σημαντικο για εμενα ειναι ,κατα δευτερον,το "σωστο" φρεναρισμα"(ποσο "δυνατο" και σε πιο σημειο πριν την στροφη)...και τριτον...οι "απαλες" κινησεις του τιμονιου οπως πολυ σωστα περιγραφεις....

Σχεδον καταλαβα....το βαρος κατα το φρεναρισμα μεταφερεται μπροστα, ο πισω αξονας ελαφρωνει και εχει τασεις για ''παιξιμο'' δεξια - αριστερα. Στην επιβραδυνση βοηθουν εκτος απο τα φρενα και ο κινητηρας κατα το κατεβασμα των σχεσεων...Αρα με τον συμπλεκτη αποδυναμωνεις στιγμιαια το φρεναρισμα του κινητηρα και ετσι μειωνεις το φαινομενο ''παιξιμο'' της ουρας..Σωστα?

manos///3
29-07-09, 12:52
Ευχαριστω για καλα σας λογια!

Πολυ καλο ποστ... πολυ σωστες αποψεις για καποιον που θα ηθελε να μπει πιστα και δεν ξερει τι να περιμενει...
Το μονο που θα παρατηρουσα ειναι οτι στο κομματι των φρενων... με τετοια χρηση (φουλ πιεση, τελευταια στιγμη - αν υπαρχουν ABS φυσικα) τα φρενα θα αχρηστοποιηθουν στα περισσοτερα αυτοκινητα μετα απο 4 γυρους (σε μια πιστα σχετικα μικρη κιολας οπως στα Μεγαρα) και αν συνεχισεις με αυτο το σκεπτικο, θα φυγεις με καρβουνα αντι για τακακια... Λιγα ειναι τα αυτοκινητα που ειναι ετοιμα για τετοια χρηση...

Εχεις δικιο με το απολυτο φρενο...Ειδικα τακακια για χρηση πιστας ,υγρα φρενων και σωληνάκια υψηλής προτείνονται..

Ενα ακομη ΤΙΡ που θα επρεπε να μπει στο πρωτο ποστ ειναι το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ cool down γυρο στο τελος για να "αεριστουν" καλα ολα τα μερη του αυτοκινητου πριν βρεθει στην ακινησια...

Ναι ,το ξεχασα αυτο...πολυ σημαντικο...ειδικα για τα φρενα ,για να μειωσουν θερμοκρασια!

manos///3
29-07-09, 13:07
:+1: απλα & επειδη εχεις τις γνωσεις redlover αλλα & αλλοι εδω μεσα θα ηταν χρησιμο νομιζω οτι εαν εχεις την δυνατοτητα να αναγραψεις & τον τροπο οδηγησης σε δημοσιο δρομο ενος πισωκινητου αυτοκινητου , για να φανουν χρησιμες σε καποιον που παιρνει τωρα μια bmw & δεν γνωριζει τον τροπο αλλα & για να υπαρχουν για την ιστορια αφου ειμαστε bmw forum :rockon:

Στο δημοσιο δρομο οι συνθηκες ειναι διαφορετικες..
Δεν υπαρχουν χωροι ασφαλειας στις εξοδους παρα μονο μπαρες ,δεντρα, σπιτια, γκρεμοι..
Υπαρχουν αντικειμενα που κινουνται αντιθετα απο εμας ...με ταση να τα μαγνητιζουμε!
Συνηθως η πρόσφυση ειναι μετρια εως κακη...

Οι εμπειριες στην πιστα μας διδασκουν 2 σοβαρα πραγματα

Πρωτον να μαθαινουμε τη συμπεριφορα του αυτοκινητου μας σε ακραιες ,οριακες καταστασεις...Να ειστε σιγουροι οτι θα μας χρειαστει στο δρομο σε καποια φαση!

Και δευτερον αναπτύσσουμε τα αντανακλαστικα μας...κερδιζοντας καποια χιλιοστα του δευτερολεπτου..πολυτιμα πολλες φορες!

Το πιο βασικο ειναι βεβαια να παρακολουθησουμε μαθηματα οδηγικης συμπεριφορας και ασφαλειας...εκει σου μαθαινουν τι θα κανεις οταν θα συναντησεις ολα τα ενδεχόμενα στο δημοσιο δρομο!

Βασιλη δε γνωριζω τιμες...

george316
30-07-09, 09:30
ενταξει και παμε σε μια πιστα για να μαθουμε να οδηγαμε καλυτερα.αγωνιστικα τακκακια δεν ενδεικνεινται για χρηση δρομου μια και για να αποδοσουν χρειαζονται ζεσταμα.τωρα εγω μιλαω χωρις να εχω ασχοληθει.δηλαδη οταν παει καποιος σε μια πιστα μια μερα πριν παει στο μαστορα για να αλλαξει κανα τακκακι η τιποτα τετοιο?

m_power_lunatic
30-07-09, 09:48
Καρτιστας και εγω εδω και χρονια ξεκινησα για το κυνηγι του απολυτου χρονου.....να βρω το κρυμμενο χιλιοστο.Αυτο με ενθουσιαζε παντα και ακομα με ενθουσιαζει......δεν τρελαινομαι με το ντριφτ αν και το σεβομαι σαν απολυτη αισθηση χειρισμου και κοντρολ του οχηματος αλλα μεχρι εκει.Να αναφερω κατι πολυ σημαντικο αν οχι το πιο σημαντικο απο ολα στο κυνηγι του χρονου.....ο απολυτος χρονος δεν ερχεται απο καθε στροφη χωριστα,ερχεται απο εναν συνδυασμο στροφων που συνθετουν τον απολυτο χρονο στο γυρο η το περασμα στο πρωταθλημα αναβασεων για παραδειγμα.Αυτο σημαινει οτι ο γρηγορος οδηγος πρεπει να εχει την κριτικη ικανοτητα να συνδυασει εκεινο τον ΡΥΘΜΟ και ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ στον γυρο ωστε αν τα ενωσουμε ολα μαζι να βγαινει ο απολυτος χρονος.Με απλα λογια δηλαδη πρεπει να επιλεγουν εκεινες οι στροφες στις οποιες θα κινηθεις οριακα και εκεινες οι οποιες θα ΠΟΥΛΗΣΕΙΣ η θα πας πασο οπως λενε για να μπορεσεις να σου βγουνε και οι επομενες στροφες.Αυτο μαθαινεται με τα χρονια και με απειρους γυρους για να μπορει καποιος οδηγος να πει οτι μπορει να σχεδιαζει στο μυαλο του τον απολυτο γυρο.Απο τα πιο σημαντικα για εμενα παντως ειναι εκεινα τα κομματια στα οποια πρεπει να περνας με σταθερο το ποδι στο γκαζι και με την ορμη του οχηματος ειδικα σε κατηφορικα κομματια-RING για παραδειγμα-αυτα τα λιγα απο εμενα ελπιζω να εμπλουτισα με την οποια εμπειρια μου απο τις πιστες καρτ και αυτοκινητου Ελλαδας και εξωτερικου.:rockon:

manos///3
30-07-09, 13:20
ενταξει και παμε σε μια πιστα για να μαθουμε να οδηγαμε καλυτερα.αγωνιστικα τακκακια δεν ενδεικνεινται για χρηση δρομου μια και για να αποδοσουν χρειαζονται ζεσταμα.τωρα εγω μιλαω χωρις να εχω ασχοληθει.δηλαδη οταν παει καποιος σε μια πιστα μια μερα πριν παει στο μαστορα για να αλλαξει κανα τακκακι η τιποτα τετοιο?
Mπορεις να βαλεις ημι-αγωνιστικα τακακια για χρηση δρομου και πιστα.
Εγω φοραω Pagid RS19 για ολες τις δουλειες..το μοναδικο μειονεκτημα ειναι το τριξιμο που κανουν αλλα το συνηθίζεις!
Το να πηγαινεις πριν τη πιστα σε μαστορα για αλλαγη πρεπει να εχεις ορεξη και χρονο!

Καρτιστας και εγω εδω και χρονια ξεκινησα για το κυνηγι του απολυτου χρονου.....να βρω το κρυμμενο χιλιοστο.Αυτο με ενθουσιαζε παντα και ακομα με ενθουσιαζει......δεν τρελαινομαι με το ντριφτ αν και το σεβομαι σαν απολυτη αισθηση χειρισμου και κοντρολ του οχηματος αλλα μεχρι εκει.Να αναφερω κατι πολυ σημαντικο αν οχι το πιο σημαντικο απο ολα στο κυνηγι του χρονου.....ο απολυτος χρονος δεν ερχεται απο καθε στροφη χωριστα,ερχεται απο εναν συνδυασμο στροφων που συνθετουν τον απολυτο χρονο στο γυρο η το περασμα στο πρωταθλημα αναβασεων για παραδειγμα.Αυτο σημαινει οτι ο γρηγορος οδηγος πρεπει να εχει την κριτικη ικανοτητα να συνδυασει εκεινο τον ΡΥΘΜΟ και ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ στον γυρο ωστε αν τα ενωσουμε ολα μαζι να βγαινει ο απολυτος χρονος.Με απλα λογια δηλαδη πρεπει να επιλεγουν εκεινες οι στροφες στις οποιες θα κινηθεις οριακα και εκεινες οι οποιες θα ΠΟΥΛΗΣΕΙΣ η θα πας πασο οπως λενε για να μπορεσεις να σου βγουνε και οι επομενες στροφες.Αυτο μαθαινεται με τα χρονια και με απειρους γυρους για να μπορει καποιος οδηγος να πει οτι μπορει να σχεδιαζει στο μυαλο του τον απολυτο γυρο.Απο τα πιο σημαντικα για εμενα παντως ειναι εκεινα τα κομματια στα οποια πρεπει να περνας με σταθερο το ποδι στο γκαζι και με την ορμη του οχηματος ειδικα σε κατηφορικα κομματια-RING για παραδειγμα-αυτα τα λιγα απο εμενα ελπιζω να εμπλουτισα με την οποια εμπειρια μου απο τις πιστες καρτ και αυτοκινητου Ελλαδας και εξωτερικου.:rockon:

Πολυ σωστα τα λες!
Αν μπουμε στη διαδικασια των χιλιοστων (και εγω τρελενομαι!) πρεπει να ακολουθησεις διαφορες στρατηγικες ,οπως αυτες που αναφερεις παραπανω...οι γραμμες ειναι παρα πολυ σημαντικες!

george316
20-08-09, 13:38
εγω εχω ερωτηση...πατωντας φρενα πριν τη στροφη...τι κανουμε με τις ταχυτητες?ας πουμε κατεβαζουμε απο 5ησε 2ακαιφρεναρουμε ενω αφηνουμε το συμπλεκτη?
η μηπως μολις μπουμε στη κορυφη της στροφης κατεβαζουμε και φευγουμε?

vlahopilot
21-08-09, 11:58
Αγαπητέ φίλε,

Σχεδόν όλοι οι οδηγοί που έχουν εμπειρία σε πίστα θα σου πούν ότι η ιδανική σειρά ενεργειών είναι η εξής:

φρενάρισμα.....κατέβασμα ταχύτητας....(πολλόι μάλιστα λένε τις ταχύτητες να φροντίσεις να τις κατεβάσεις μια-μια σε χειροκίνητο κιβώτιο - κατι που σημαινει οτι αρχίζεις να κατεβάζεις λίγο πιο νωρίς και πολύ γρήγορα) ....συνεχίζεις να φρενάρεις ....και με το που στρίβεις τους τροχούς αφήνεις το αυτοκίνητο με την φόρα του και επιταχύνεις στην έξοδο.

Για να μην παρεξηγηθώ....αυτό είναι που λένε πολλοί οδηγοί αγώνων στις εκαπιδεύσεις τους.

vlahopilot
21-08-09, 12:14
Μιας και αναφέρθηκε το θέμα των αγωνιστικών σχολών....

Σίγουρα το κόστος των περισσότερων δεν είναι μηδαμινό αλλά δεν είναι και απαγορευτικό.

Για να τιμήσουμε και τα δικά μας γενια....BMW Fahrer Training = μπορεί να ξεκινήσει απο 1000€ για μια ημέρα εκμάθησης....(το κόστος αλλάζει ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης και το αυτοκίνητο - μέρος στο οποιό γίνεται η εκπαίδευση). Με 2000€ έχεις κανονίσει ένα διήμερο με πολλές και διάφορες εκπαιδεύσεις. Πληροφορίες υπάρχουν στο site του Fahrer Training.

Επίσης Guida Sicura by Andrea de Adamich, Varano Italy. Πολύ καλή σχολή με υψηλό επίπεδο και πολύ καλή πίστα! Διήμερο με πλήρη εκπαίδευση σε διάφορες δοκιμάσιες (mini skid κτλ ) με διάφορα αυτοκίνητα Alfa Romeo κοστίζει περίπου 2500€ με διαμονη και διατροφή.

Χρήσιμο σεμινάριο θεωρώ και τα σεμινάρια Ασφαλούς Οδήγησης του Ιαβέρη.

BILL007
21-08-09, 12:40
φρενάρισμα.....κατέβασμα ταχύτητας....(πολλόι μάλιστα λένε τις ταχύτητες να φροντίσεις να τις κατεβάσεις μια-μια σε χειροκίνητο κιβώτιο - κατι που σημαινει οτι αρχίζεις να κατεβάζεις λίγο πιο νωρίς και πολύ γρήγορα)

Εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό...ή μάλλον θα σου πω προσωπική εμπειριά που ίσως να το εξηγεί.

Προσφάτως γύρναγα απο τα λιμανάκια...Αργά το βράδυ,κίνηση μηδέν...
Σε μια μεγάλη στροφή,νομίζω είναι η δεύτερη (με κλίση προς τα δεξιά η πρώτη είναι μικρή αριστερή) με το που πας απο Βούλα προς Βάρκιζα (εγώ ερχόμουν βέβαια απο Βάρκιζα προς Βούλα) ,κατηφορική και αριστερή συνεπώς.Με 5ή και αρκετά φορτωμένος,τιν ώρα που μπαίνω στη στροφή κατεβάζω σε 3ή (ήθελα να πειραματιστώ,λόγω ώρας και των προαναφερθέντων συνθηκών...).Αποτέλεσμα?

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αποσταθεροποιήθηκε και άρχισε να παίζει...Ευτυχώς τσιμπάω αμέσως συμπλέκτη και στρίβω τιμόνι τέρμα γκάζι.Με τις πόρτες που λένε κυριολεκτικά...Αλλά αυτή την αίσθηση αποσταθεροποίησης ,σαν να μου ρίξανε δυο σφαλιάρες στον πίσω μέρος μία απο αριστερά και μια απο δεξιά, δεν το είχα ξαναζήσει...Πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο ευχάριστη αποσταθεροποίηση γιατί ήταν σαν να μην είχε (και πιστεύω δεν έχει εύκολα) καμία πρόβλεψη στη συμπεριφορά του αμαξιού (κατά τη γνώμη μου)...

Οπότε λογικά γι'αυτό προτείνουν προοδευτικό κατέβασμα να υποθέσω?Για να μην συμβεί κάτι τέτοιο?ή για άλλο λόγο?

greekm3
21-08-09, 13:22
Εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό...ή μάλλον θα σου πω προσωπική εμπειριά που ίσως να το εξηγεί.

Προσφάτως γύρναγα απο τα λιμανάκια...Αργά το βράδυ,κίνηση μηδέν...
Σε μια μεγάλη στροφή,νομίζω είναι η δεύτερη (με κλίση προς τα δεξιά η πρώτη είναι μικρή αριστερή) με το που πας απο Βούλα προς Βάρκιζα (εγώ ερχόμουν βέβαια απο Βάρκιζα προς Βούλα) ,κατηφορική και αριστερή συνεπώς.Με 5ή και αρκετά φορτωμένος,τιν ώρα που μπαίνω στη στροφή κατεβάζω σε 3ή (ήθελα να πειραματιστώ,λόγω ώρας και των προαναφερθέντων συνθηκών...).Αποτέλεσμα?

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αποσταθεροποιήθηκε και άρχισε να παίζει...Ευτυχώς τσιμπάω αμέσως συμπλέκτη και στρίβω τιμόνι τέρμα γκάζι.Με τις πόρτες που λένε κυριολεκτικά...Αλλά αυτή την αίσθηση αποσταθεροποίησης ,σαν να μου ρίξανε δυο σφαλιάρες στον πίσω μέρος μία απο αριστερά και μια απο δεξιά, δεν το είχα ξαναζήσει...Πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο ευχάριστη αποσταθεροποίηση γιατί ήταν σαν να μην είχε (και πιστεύω δεν έχει εύκολα) καμία πρόβλεψη στη συμπεριφορά του αμαξιού (κατά τη γνώμη μου)...

Οπότε λογικά γι'αυτό προτείνουν προοδευτικό κατέβασμα να υποθέσω?Για να μην συμβεί κάτι τέτοιο?ή για άλλο λόγο?

για εμενα ητανε εντελως Λαθος να κατεβασεις....απο 5η σε 3η...λογικο και επομενο να απποσταθεροποιηθει το πισω μερος...εαν το κανεις σε πιστα με Μ3..θα εχεις ΜΕΓΑΛΟ προβλημα....τουλαχιστον απο οσο εχω δει εγω και με γνωμονα τις δικες μου οδηγικες εμπειριες και ικανοτητες....εαν διαβασεις το προηγουμενο ποστ μου εδω ..θα δεις οτι αναφερομαι σε "2πλοσυμπλεκταρισμα",(μπορεις ετσι να ισορροπησεις την ουρα).....ΘΑ συμφωνησω με τον φιλο παραπανω που αναφερει οτι κατεβαζεις μια-μια τις ταχυτητες....ακομη και σε Δυνατο φρεναρισμα..αυτο θα κανεις..θελει εξασκηση...κανε τα κατεβασματα οσο πιο γρηγοαρα μπορεις...θα κερδισεις χρονο εαν μπορεσεις να βρεις την χρυση τομη...και το σημειο που ακριβως θα αρχισεις να φρεναρεις δυνατα....μην περιμενεις οδηγοι σαν εμας να κερδισουμε χρονο μεσα στην στροφη,οπου γινεται πιο ευκολα το λαθος,....θα μου πεις, οτι ισως μεινεις εκτος οφελημης περιοχης στοφων και "κρεμασει"....εκει παμε αλλου...αυτο που εκανες με το συμπλεκτη και τερμα γκαζι ειναι η¨"αρχη" για driftαρισμα με shiftlock;)

Δημήτρης
21-08-09, 13:26
Θα σου πω τι γίνεται. Ηταν λάθος που κατέβασες τόσο απότομα την ταχύτητα, και κατα κύριο λόγο έκανες υπερδιόρθωση έστριψες δλδ πάρα πολύ το τιμόνι στη αντίθετη πλευρά. Πρέπει να το δοσομετρείς, λίγο λίγο όση πάνω κάτω είναι η γωνία της ουράς τόση και η γωνία του τιμονιού. Απότομα Full lock και τέτοια άλλα δημιουργούν τις σφαλιάρες. Το έχω πάθει για αυτό το λέω. Πριν τη στροφή φρενάρεις π.χ. στα 90 βάζεις 3η, στρίβεις προοδευτικά και από τη κορυφή της στροφής και μετά αφού η μούρη έχει βιδώσει στην άσφαλτο επιλέγεις αν θα βγεις με τις πόρτες ή με γραμμές.

nik200
21-08-09, 15:09
θα συμφωνησω με ολους τους παραπανω οτι πραγματι στην χωρα μας σε θεμα πιστας ειμαστε πολυ πισω...συν οτι η πλειονοτητα των παιδιων γενικα δεν εχει την δυνατοτητα να εχει μια μ3 px..αρα αυτο σημαινει οτι δεν θα πρεπει να ευχαριστηθουμε τα αμαξια μας??αυτος ειναι και ο λογος που ασχοληθηκα με το drift...εγω με το ταπεινο μου καντετ αλλα εχω παρα πολλους φιλους οπου εχουν bmw...36aria kai 30aria...και η πλακα ειναι οτι δεν χρειαζεσαι τα απειρα λεφτα για να τα ευχαριστηθεις..ενα 30-36 με 25αρι μοτερ και ενα κολλημενο διαφορικο (100% μπλοκε) και μια σωστη σκληρη και χωρις κλισεις αναρτηση φτανει πιστευω να ευχαριστηθεις σε μια πιστα πηγαινοντας με το πλαι....απλα στο drift πρεπει να μαθεις να μην φοβασαι..οι πιο διαδεδομενοι τροποι για να παιξεις ειναι ειτε το σκανδιναβικο φλικαρισμα στο οποιο κοβεις το τιμονι απο την αναποδη της στροφης που πλησιαζει κατεβαζοντας παραλληλα..σε 2α και υπερδιορθωνεις ωστε το αμαξι να γυρισει τα μουτρα του στο εσωτερικο της στροφης...και μετα ρυθμιζεις το αναποδο και την δοσολογια γκαζιου...η δευτερη μεθοδος και ιαπωνικη ειναι το χειροφρενο...οπου εχεις ξεκολησει το αμαξι πολυ πριν τιν στροφη (παντα πατημενος συμπλεκτης..πισωκινητα οδηγαμε) και αφου το χουμε ξεκολησει αφηνουμε συμπλεκτη και παταμε γκαζι....αυτος ο τροπος βγαινει σωστα με παραπανω χιλιομετρα απο οτι το σκανδιναβικο...προειδοποιω οτι κανενας απο τους δυο τροπους δεν ειναι ευκολος και θελουν εξοικιωση....σε περιβαλλον πιστας...

εγω και πολλα αλλα παιδια που ασχολουμαστε με το drift μαθαμε καποια πραγματα στην πιστα της αγιας μαρινας και συνεχιζουμε στην πιστα speedpark στον ασπροπυργο...πιστευω ειναι μια καλη ευκαιρια με χαμηλο budget παντα καποιος να ασχοληθει με τον μηχανοκινητο αθλητισμο...και να μαθει να ελεγχει απολυτα το πισωκινητο του...

vlahopilot
24-08-09, 09:29
Εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό...ή μάλλον θα σου πω προσωπική εμπειριά που ίσως να το εξηγεί.

Προσφάτως γύρναγα απο τα λιμανάκια...Αργά το βράδυ,κίνηση μηδέν...
Σε μια μεγάλη στροφή,νομίζω είναι η δεύτερη (με κλίση προς τα δεξιά η πρώτη είναι μικρή αριστερή) με το που πας απο Βούλα προς Βάρκιζα (εγώ ερχόμουν βέβαια απο Βάρκιζα προς Βούλα) ,κατηφορική και αριστερή συνεπώς.Με 5ή και αρκετά φορτωμένος,τιν ώρα που μπαίνω στη στροφή κατεβάζω σε 3ή (ήθελα να πειραματιστώ,λόγω ώρας και των προαναφερθέντων συνθηκών...).Αποτέλεσμα?

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αποσταθεροποιήθηκε και άρχισε να παίζει...Ευτυχώς τσιμπάω αμέσως συμπλέκτη και στρίβω τιμόνι τέρμα γκάζι.Με τις πόρτες που λένε κυριολεκτικά...Αλλά αυτή την αίσθηση αποσταθεροποίησης ,σαν να μου ρίξανε δυο σφαλιάρες στον πίσω μέρος μία απο αριστερά και μια απο δεξιά, δεν το είχα ξαναζήσει...Πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο ευχάριστη αποσταθεροποίηση γιατί ήταν σαν να μην είχε (και πιστεύω δεν έχει εύκολα) καμία πρόβλεψη στη συμπεριφορά του αμαξιού (κατά τη γνώμη μου)...

Οπότε λογικά γι'αυτό προτείνουν προοδευτικό κατέβασμα να υποθέσω?Για να μην συμβεί κάτι τέτοιο?ή για άλλο λόγο?


Φίλε BILL007,

να θυμήσω οτι μιλάμε ΓΙΑ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΕ ΠΙΣΤΑ, που σημαίνει οτι δεν επιδιώκουμε απώλεια πρόσφυσης....συνεπώς δεν θέλουμε αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους, θέλουμε να περάσουμε απο το Χ σημείο οσο γίνεται πιο γρήγορα...οπότε δεν μας συμφέρει να κάνουμε drift ή ανάποδο τιμόνι...και τέλος θέλεις οι αλλαγές σου να είναι όσο πιο εύστοχες γίνεται και πιο προοδευτικές για να μην επιβαρύνεις ένα κιβώτιο κάποιας αξίας.
Για να μην παρεξηγηθώ και πάλι επαναλαμβάνω...οι παραπάνω απόψεις είναι απο διάφορα μαθήματα σε πίστα και μπορεί να εκφράζουν συγκεκριμένους εκπαιδευτές ή απόψεις. Εγώ απλά μεταφέρω αυτά που μου "δίδαξε" κάποιος...

BILL007
24-08-09, 11:35
θέλεις οι αλλαγές σου να είναι όσο πιο εύστοχες γίνεται και πιο προοδευτικές για να μην επιβαρύνεις ένα κιβώτιο κάποιας αξίας.


Φίλε μου,την παραπάνω ιστοριούλα την είπα γιατί θέλω να καταλάβω για πιο σκοπό γίνονται τα προοδευτικά κατεβάσματα.Απ'οσο κατάλαβα τελικά οι λόγοι είναι 2,αλλιώς διορθώστε με...:)

1)Δεν κατεβάζεις πχ απο 5ή σε 3ή γιατί το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αρχίζει να χορεύει ατίθασα σε σημείο που μπορεί να καταντήσει πολύ επικίνδυνο

2)Για να μην καταπονείται το κιβώτιο

:dance:

george316
25-08-09, 08:12
μου φαινεται λιγο δυσκολο μεσα σε ενα δυο δευτερα,να πατας φρενο,να κατεβαζεις....γα....σε τα...
θελει αρκετη προσπαθεια και εξασκηση.

MichaeL
25-08-09, 12:38
Απέκτησα πρόσφατα το βιβλίο:
"Going Faster! Mastering the Art of Race Driving"
των εκδόσεων Bentley Publishers.

Σκέφτηκα να μεταφράσω ορισμένα κομμάτια του και να τα ανεβάσω στο thread αυτό,
προς "τέρψιν και εκπαίδευσιν" των ενδιαφερομένων.

Η μετάφραση είναι δική μου. Παρατηρήσεις και σχόλια επί αυτής είναι καλοδεχούμενα.

Στο μέλλον θα ανεβάσω και άλλα αποσπάσματα, αναλόγως του ελεύθερου χρόνου μου.

BILL007
25-08-09, 12:39
Ωραίος Μιχάλη!θα περιμένουμε με αγωνία...:D:D:D 7919;)

MichaeL
25-08-09, 12:40
>> Γραμμές, Ταχύτητα Εξόδου και Επιβράδυνση <<

Είναι διαπιστωμένο, ότι για να επιτύχεις τους καλλίτερους χρόνους στην πίστα,
πρέπει να επικεντρωθείς σε τρία ζητήματα:

Πρώτον, η εύρεση της κατάλληλης πορείας μέσα στην πίστα.
Το πάνω σε ποιά πορεία οδηγούμε το αμάξι, έχει τεράστια επίπτωση
καί στην ταχύτητα της στροφής καί στην ταχύτητα εξόδου από μία στροφή.

Δεύτερον, η τεχνική του να ακολουθείς αυτήν την ιδανική πορεία,
φέρνοντας το αυτοκίνητο στα όριά του και με την κατάλληλη ταχύτητα.

Τρίτον, η ανάπτυξη της ικανότητας να επιβραδύνεις το αμάξι
ερχόμενος από μία ευθεία, στην κατάλληλη ταχύτητα εισόδου για
την επερχόμενη στροφή.


>> Εύρεση των Γραμμών <<

Εάν θέλεις να διέλθεις από μία στροφή με την μέγιστη δυνατή ταχύτητα,
τότε πρέπει να ακολουθήσεις μία πορεία επί ενός τόξου με την μεγαλύτερη δυνατή ακτίνα.
Πρέπει δηλαδή να βρεις "την γραμμή".

Ερχόμενος προς μία δεξιά στροφή, έχεις πολλές επιλογές ως προς το ποιά πορεία θα ακολουθήσεις.

(Δες σχεδιάγραμμα)

Μπορείς να οδηγήσεις πάνω στο εσωτερικό της στροφής,
αλλά αν το κάνεις αυτο θα περιοριστείς στην μικρότερη ακτίνα "R1".

Μπορείς να μεγαλώσεις την ακτίνα της στροφής,
οδηγώντας πάνω στο εξωτερικό της στροφής.
Η ακτίνα "R2" είναι μεγαλύτερη της "R1"
και συνεπώς μεγαλύτερη θα είναι και η ταχύτητά σου.

Παρ' όλα αυτά, η καλλίτερη πορεία που μπορείς να ακολουθήσεις
είναι να ξεκινήσεις να στρίβεις από αριστερά πριν την στροφή,
να ακουμπήσεις την κορυφή της στροφής
και να βγεις ακουμπώντας το εξωτερικό μέρος αυτής.
Με αυτόν τον τρόπο θα ακολουθήσεις το τόξο "R3",
το οποίο αποτελεί σαφώς και την καλλίτερη επιλογή.

Όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο στα όρια της στροφικής του ικανότητας,
η μέγιστη ταχύτητά του εξαρτάται από την πορεία που επιλέγεις
(την ακτίνα του τόξου επί του οποίου κινείται το αμάξι).
Και η ταχύτητα με την οποία εξέρχεσαι από την στροφή,
καθορίζει την μέγιστη ταχύτητα που θα αναπτύξεις στην επερχόμενη ευθεία.

Πρέπει πάντα να θυμόμαστε, ότι η εύρεση της ιδανικής γραμμής,
δηλαδή του κατάλληλου συνδιασμού τόξων διαμέσου των στροφών,
είναι το εργαλείο που θα μας επιτρέψει να διεκδικήσουμε έναν καλό χρόνο σε μία πίστα.

(Από το βιβλίο Going Faster! Mastering the Art of Race Driving)

Αριαδνη
25-08-09, 12:43
good job!!!:clap:

MichaeL
25-08-09, 13:56
>> Έλεγχος του Αυτοκινήτου για την Ταχύτητα Εξόδου <<

Εάν οδηγείς πάνω στην γραμμή με την μεγαλύτερη ακτίνα
και σταδιακά το κάνεις όλο και πιο γρήγορα μέχρι να φτάσεις στο 100%
της πρόσφυσης των ελαστικών στην στροφή,
δεν θα μπορέσεις να ξεκινήσεις την επιτάχυνση του αυτοκινήτου
παρά μόνο όταν τελειώσει η στροφή, δηλαδή στην έξοδό της.

Όταν το 100% της πρόσφυσης των τροχών χρησιμοποιείται για να στρίψουμε,
τότε δεν μας μένει παρά 0% της πρόσφυσης για να επιταχύνουμε.

Ας υποθέσουμε (δες cornering_1) ότι μία στροφή μας επιτρέπει, χρησιμοποιώντας το 100% της πρόσφυσης,
να φτάσουμε την ταχύτητα των 55m/h (88χλμ/ω) καθ' όλη την διάρκεια αυτής.
Τότε στο τέλος της ευθείας που ακολουθεί, θα φτάσουμε με 155m/h (250χλμ/ω).
Όχι και άσχημα!

Αν όμως ο μέσος όρος της ταχύτητάς μας είναι 55m/h (88χλμ/ω) στο δεύτερο μέρος της στροφής,
ξεκινώντας δηλαδή από 53m/h (85χλμ/ω) και καταλήγοντας σε 57m/h (91χλμ/ω) στην έξοδο αυτής (δες cornering_2),
τότε θα φτάσουμε στο τέλος της ευθείας με 157m/h (252χλμ/ω) .

Αν η ευθεία έχει μήκος 400μ, αυτή η διαφορά των 2χλμ/ω
θα μας έδινε χρόνο γρηγορότερο κατά 0.16 δευτερόλεπτα.
Και σε 6 γύρους θα κερδίζαμε 1 δευτερόλεπτο.

Εάν αποφασίσεις να επιταχύνεις κατά την διάρκεια της στροφής,
το αυτοκίνητο θα το κάνει, αλλά υπάρχει ένα μειονέκτημα.
Αν χρησιμοποιήσουμε το 20% της πρόσφυσης για επιτάχυνση,
τότε μας μένει ένα 80% για να στρίψουμε.

Αυτή η απώλεια της στροφικής ικανότητας επιρρεάζει την πορεία μας μέσα στην στροφή:
το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να στρίβει, αλλά
λόγω της απώλειας της στροφικής του ικανότητας θα το κάνει σε τόξο μεγαλύτερης ακτίνας.

Επί πλέον, καθώς επιταχύνουμε βγαίνοντας από την στροφή,
η ταχύτητα αυξάνει και συνεπώς απαιτείται μεγαλύτερη ακτίνα στροφής.

Αυτό γίνεται ελαττώνοντας την κλίση στο τιμόνι κατά την έξοδο από την στροφή.

Μιας και το μεγαλύτερο μέρος ενός γύρου αποτελείται από ευθείες,
κάθε βελτίωση σε αυτόν τον τομέα θα έχει τεράστια επίδραση
στην ελάττωση του χρόνου μας.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να φτάσουμε με την κατάλληλη ταχύτητα
στο σημείο εκείνο που πρέπει να αρχίσουμε την επιτάχυνση,
και να πειραματιστούμε με το να πηγαίνουμε όλο και γρηγορότερα
κατά το τελευταίο αυτό μέρος της στροφής.

Τόσο η γραμμή όσο και η ταχύτητα εξόδου είναι εξαιρετικά σημαντικές
και μάλιστα με αυτήν την σειρά προτεραιότητας.
Πρέπει πρώτα να καθορίσουμε το ποιά είναι η σωστή και βέλτιστη πορεία
και μετά να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε την ταχύτητά μας σε αυτήν.

Το να βρεις την γραμμή είναι ίσως το ευκολότερο από όσα πρέπει να μάθει κανείς
για να οδηγάει αποτελεσματικά σε μία πίστα,
για αυτό καλό θα ήταν να εξασκηθεί εξ αρχής στην σωστή και ακριβή τήρησή τους.

(Από το βιβλίο Going Faster! Mastering the Art of Race Driving)

manos///3
25-08-09, 14:47
Μιχαλη μπραβο για τις πληροφοριες!

Να προσθεσω πιο απλα με μικροτερη ταχυτητα εισοδου βρισκουμε καλυτερα το apex και πετυχαινουμε μεγαλυτερη ταχυτητα εξοδου με αμεσο αποτελεσμα περισσοτερα χλμ στο τελος της ευθειας.
Βεβαια οταν λεω μικροτερη ταχυτητα εισοδου δεν εννοω να μπεις χαλαρα αλλα με τετοια ταχυτητα που να μπορεις να κοντρολαρεις ευκολα το αυτοκινητο.

Για μενα ειναι το πιο δυσκολο κομματι αυτο της εισοδου..δηλαδη το ακριβες σημειο φρεναρισματος και για ποσο ωστε να πετυχεις το ιδανικο σημειο turn in αλλα και τη σωστη ταχυτητα.

MichaeL
25-08-09, 14:56
Σας ευχαριστώ όλους.
Στο μέλλον θα ανεβάσω και άλλα... :D



Για μενα ειναι το πιο δυσκολο κομματι αυτο της εισοδου..δηλαδη το ακριβες σημειο φρεναρισματος και για ποσο ωστε να πετυχεις το ιδανικο σημειο turn in αλλα και τη σωστη ταχυτητα.

Πράγματι, και εγώ διαπίστωσα, λόγω απειρίας και φόβου κυρίως,
ότι αυτό είναι το πιο δύσκολο μέρος.

Γενικά υπάρχουν 2 ειδών λάθη που γίνονται:

>Πρόωρο φρενάρισμα,
με προφανή αποτελέσματα υπερβολικής απώλειας ταχύτητας.

>Καθυστερημένο φρενάρισμα,
με αποτέλεσμα να χρειάζεται πιθανώς υπερδιόρθωση μέσα στην στροφή
με συνέπεια είτε αποσταθεροποίηση είτε απώλεια του apex.

Η δεύτερη είναι και η χειρότερη περίπτωση.

Αν πετύχεις το apex τότε η γρήγορη έξοδος από την στροφή είναι (σχετικά) εύκολη υπόθεση.

Το πότε, πού και πόσο θα φρενάρεις θέλει πολύ εξάσκηση νομίζω.

manos///3
25-08-09, 15:18
Επισης να γραψω 2-3 πραγματακια απο τη προσφατη εμπειρια μου στις Σερρες..

1. Το αυτοκινητο τελικα κανει μεγαλη διαφορα..Το δικο μου εχει την τελεια αναλογια κρατηματος/ισχύς . Ουτε λιγοτερο, ουτε περισσοτερο..Αυτο το διαπιστωσα στις γρηγορες καμπες που εμπαινα flat out. Εχει δηλαδη τοση ιπποδυναμη οσο μπορει να εκμεταλλευτει το πλαισιο και η αναρτηση.

Του Λευτερη το οχημα πχ επειδη εχει παρα πολυ δυναμη επρεπε να προσπαθησει πολυ για ενα σωστο setup για το κρατημα. Γι΄ αυτο και ειχε καποια μικροπροβληματα στο κρατημα.

Το ιδιο και ο Στρατος, το 335 εχει απιστευτη δυναμη αλλα δεν εχει αναρτηση για οριακη χρηση .
Αντιθετα ενα αυτοκινητο σαν του Μιχαλη ,το is ειχε καλο στυσιμο αλλα οχι πολυ δυναμη τα πραγματα ειναι πιο ευκολα, εκμεταλλεύεσαι τις καλυτερες γραμμες , κλεβεις ανετα μετρα και κονταινεις τη πιστα.

2. Οι γραμμες εχουν πολυ πολυ μεγαλη σημασια για ενα γρηγορο χρονο..Περα απο τα σωστα σημεια φρενου ,turn in , εξοδος κτλ. οι ιδανικες γραμμες θελουν πολυ διαβασμα και εξασκηση. Πχ. στη Κ13 ειχα εντελως λαθος γραμμη που μου κοστιζε αρκετα σε χρονο, το διαπιστωσα απο τη τηλεμετρια και τα βιντεο. Τα πραγματα καμιά φορα ειναι εντελως διαφορετικα απο οτι δειχνει η λογικη!

3. Χρειαζεται ψυχη και αποφασιστικοτητα για να πας γρηγορα! Και πανω απ΄ολα εμπιστοσυνη σε εσενα και το οχημα σου..Πχ η Κ1 ειναι τρομακτικη , οπως και η Κ13 στις Σερρες.