Επιστροφή στο Forum : Τορνάρισμα Βολάν κατά την αλλαγή κιτ συμπλέκτη


κυριακος
25-08-09, 17:05
Πρόκειται να αλλαχθεί κιτ συμπλέκτη σε αμάξι Ε36 318ι Cabrio 96' με αναγραφόμενα 133.00xx.
Μηχανικός μου πρωτινέ συμβουλευτικά με την ευκαιρία της αλλαγής του Σετ να κανουμε στον τόρνο ένα μικρο αγρίεμα στο βολάν έτσι ώστε να γίνει σωστή δουλεία λέει διότι το βολάν μου θα είναι σαν γυαλί τώρα..Μάλιστα αυτό μου το έθεσε σαν <απαραίτητο> ορό για να μου εγγυηθεί για την εργασία.
Αρχικά μου φαίνεται λογικό να γίνει το αγρίεμα άλλα δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να γίνει με ένα σμυριδόπανο.
Επίσης Δεν ξέρω κατά ποσό σωστά μπορεί να ξανακουμπωσει το βολάν και να ζυγιστή χωρία από τον στρόφαλο έτσι ώστε να υπάρχει σωστό αβανς και να μην τρέμει ο κινητήρας όταν ανεβάζει στροφές.

Δέκτες γνώμες για μάρκα κιτ-τιμές-τύπος μόνης η διπλής μάζας κλπ και τι πρέπει να προσεχθεί κατά την τοποθέτηση.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.

mike21
27-08-09, 08:03
Πρόκειται να αλλαχθεί κιτ συμπλέκτη σε αμάξι Ε36 318ι Cabrio 96' με αναγραφόμενα 133.00xx.
Μηχανικός μου πρωτινέ συμβουλευτικά με την ευκαιρία της αλλαγής του Σετ να κανουμε στον τόρνο ένα μικρο αγρίεμα στο βολάν έτσι ώστε να γίνει σωστή δουλεία λέει διότι το βολάν μου θα είναι σαν γυαλί τώρα..Μάλιστα αυτό μου το έθεσε σαν <απαραίτητο> ορό για να μου εγγυηθεί για την εργασία.
Αρχικά μου φαίνεται λογικό να γίνει το αγρίεμα άλλα δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να γίνει με ένα σμυριδόπανο.
Επίσης Δεν ξέρω κατά ποσό σωστά μπορεί να ξανακουμπωσει το βολάν και να ζυγιστή χωρία από τον στρόφαλο έτσι ώστε να υπάρχει σωστό αβανς και να μην τρέμει ο κινητήρας όταν ανεβάζει στροφές.

Δέκτες γνώμες για μάρκα κιτ-τιμές-τύπος μόνης η διπλής μάζας κλπ και τι πρέπει να προσεχθεί κατά την τοποθέτηση.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.

το βολαν χαραζετε με τα χρονια και η επιφανεια του δεν ειναι ισια, μονο ο τορνος μπορει να την επαναφερει για να παταει σωστα ο δισκος

mike21
27-08-09, 08:13
[QUOTE=mike21;314692]το βολαν χαραζετε με τα χρονια και η επιφανεια του δεν ειναι ισια, μονο ο τορνος μπορει να την επαναφερει για να παταει σωστα ο δισκος,δεν χρειαζετε κανενα ζυγισμα το βολαν μετα απο ενα ελαφρυ τορνιρισμα

z3 2.2
27-08-09, 09:56
υπρβολικο τον βρισκω λιγο το μηχανικο σου.να πας για τορνο το βολαν σου μονο αν ''εκαψες" το συμπλεκτη σου και εχει μελλανιασει (το βολαν).
ο τορνος γινεται για να ισιωσει σε περιπτωση υπερθερμανσης και οχι για να αγριεψει.
οι δισκοπλακες που ειναι σαν γυαλι και αυτες και λειτουργουν οπως ακριβως το σετ δισκο-πλατω-βολαν θα πρεπει να τορνιρονται και αυτες δηλαδη καθε φορα που αλλαζεις τακακια???
φαντασου οτι η αγριαδα αυτη που θα προσφερει ο τορνος θα διαρκεσει 5 εκκινησεις και μετα θα "στρωσει" και θα ειναι γυαλιστερο οπως πρεπει να ειναι αλλωστε.
ελπιζω να σε βοηθησα

κυριακος
27-08-09, 13:11
Ευχαριστώ mike21 και z3 2.2

Σχετικά με σετ δίσκου-πλατό έχουμε κάποια πρόταση? υπάρχει κάτι άλλο που προσέχουμε κατά την τοποθέτηση που έχει σχέση με ρουλεμάν του βολάν-εμβολακια και οτιδήποτε άλλο? και κύριος πως μπορούμε να αποφύγουμε να μας πουλήσουν σετ ανακατασκευής για ολοκαίνουργιο?
Η BMW τουλάχιστον το αναφέρει ότι είναι ανακατασκευής το σετ 181ε κοστος για τα Ε36 1.8cc.
Όχι οτι τα ανακατασκευής δεν είναι καλά άλλα επειδή εδώ στην Ελλάδα τα φτιάχνουν χεριά λεω μήπως παίσουμε στην αστοχία.

Αντών///is
27-08-09, 13:32
Θα συμφωνήσω με τον φίλο Δημήτρη (z3 2.2).
Επιπροσθέτως θα μεταφέρω την προσωπική εμπειρία μου που είναι ακριβώς από την Ε36 318is μου (09/1995), στην οποία αντικαταστάθηκε το σετ συμπλέκτη στα 200.000 περίπου χιλιόμετρα. Η εργασία έγινε σε επίσημο συνεργείο BMW (που σημαίνει με προδιαγραφές εργοστασίου). Καμμία επεξεργασία δεν έγινε στο βολάν ή οπουδήποτε αλλού. Απλά βγήκαν τα παλιά ανταλλακτικά (δισκοπλατώ και ρουλεμάν συμπλέκτη) και μπήκαν τα καινούργια.

mike21
27-08-09, 17:16
μπορει να μην το πας στον τορνο και να μην εχεις προβλημα,εαν ομως τυχει και εχεις πρεπει να γινει ολη η διαδικασια απο την αρχη με οτι συνεπαγετε αυτο σε κοστος,τωρα εαν θες να εισαι σιγουρος για το δισκοπλατο,επειδη αρκετοι μηχανικοι δουλευουν ανακατασκευες ειναι προτιμοτερο να το αγορασεις εσυ και να του το πας,της SACHS ειναι μια αξιοπιστη επιλογη,ελπιζω να σε βοηθησα.

κυριακος
27-08-09, 17:32
Ευχαριστώ και πάλι όλους για την βοήθεια.

Σχετικά με τον φιλο Αντώνη θέλω να τον ρωτήσω αν κατά την αλλαγή που έκανες παρατήρησες στον συμπλέκτη να έχει μαλακώσει η οχι.
Αυτό το ρωτάω διότι καπόι λένε ότι καποιοι αγοράσανε για Ε36 το γνήσιο κιτ ,που είπαμε οτι είναι ανακατασκευής 181ε και μετά είχαν λέει πάλι αρκετά σκληρό συμπλέκτη.
Η εξήγηση που τους δόθηκε ήταν οτι εργοστασιακά είναι πολύ σκληρός ο συμπλέκτης της BMW........και ακόμα οτι το ρουλεμάν τις bmw είναι αρκετά <σκληρό> ενώ τα καινούργιας γενειας ρουλεμάν είναι σπαστά η διαιρούμενα.
Τώρα τι σχέση έχει το ρουλεμάν με την σκληρότητα του συμπλέκτη επειδή δεν ξέρω γιυατο ρωτάω.
Τονίζω οτι τα παραπάνω δεν τα έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια η καλύτερα με το <πόδι μου> οπότε δεν ξέρω αν αληθεύουν

Σχετικά με τον φιλο mike21 θέλω να ρωτήσω πως μπορούμε να ξεχωρίσουμε τον ανακατασκευής από τον καινούργιο καινούργιο.Είτε αυτός είναι schas είτε luk είτε οτιδήποτε.
Διότι ως γνωστόν όλοι ξέρουμε μαγαζιά που ανακατασκευάζουν δίσκους από πίσω από την βιτρίνα και σου λένε τόσο ο ανακατασκευής και τόσο ο καινούργιος καινούργιος.

mike21
27-08-09, 17:56
στον ανακατασκευης αλλαζουν μονο τη παστα ,η βαση του παραμενει ιδια , περα απο το μεταλλο που θα εχει χασει την γυαλαδα του και οσο και να το τριβεις δεν ξαναγυαλιζει, τα πριτσινια του εχουν διαφορα σε σχεση με τον αυθεντικο,υπαρχει ακομα το καρε απο το οποιο φαινετε εαν εχει δουλευτει η οχι,παντως εαν παρεις ενα σφραγισμενο κιτ,δισκο πλατο μπρεσιτερεκ δεν κινδυνευεις,θα ειναι μεσα σε ναυλον, θα εχει χαρτια απο το εργοστασιο παραγωγης πραγματα που ο καθε μαστορακος δεν μπορει να τα κανει.

κυριακος
27-08-09, 18:53
Πολύ χρήσιμες λεπτομερείς όλες αυτές mike21 :+1:
Θα εχω τα μάτια μου ανοικτά να τις προσέξω!

str2004
27-08-09, 19:06
Φιλε μου δινω εγω βολαν ΜΟΝΗΣ μαζας "μαματο" απο Μ43 κινητηρα σαν τον δικο σου ...... Αν θες "αγριεμα"....;)

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=20012&page=3

κυριακος
27-08-09, 19:36
Φιλε μου δινω εγω βολαν ΜΟΝΗΣ μαζας "μαματο" απο Μ43 κινητηρα σαν τον δικο σου ...... Αν θες "αγριεμα"....;)

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=20012&page=3

Ευχαριστώ φίλε μου.Θα το σκεφτω αλλα δεν ειμαι για πολλα πειραματα.
Είχες και κρεμαγιερα νομίζω ε?
Για το βολάν που μου έγραψες θέλω να ρωτήσω αν γνωρίζεις για τα cabrio αν έχουν σίγουρα βολάν μόνης μάζας οπότε μετά ο κανόνας παει σετ δίσκος πλατό διπλής?
Ρωτάω γιατί δεν μπορώ να βγάλω ακρι διότι αντιπρόσωπό που πείρα στο τηλέφωνο μου λείε δεν γράφει τίποτα στο σύστημα του.Ένας άλλος όχι εξουσιοδοτημένος ο όποιος μου ζήτησε όμως partnumber μου λεει είναι μόνης μάζας ο δίσκος.
Ένας άλλος μου λέει θέλει δείγμα........Τι γίνεται τελικά?
Αν εγώ κατεβάσω το δίσκο μου δισκο για δείγμα και αυτός έχει αλλαχθεί από τον προκάτοχο και έχει βάλει ότι του καπνίσει τότε εγώ τι δείγμα θα έχω στα χέρια μου για να πάρω το σωστο κομμάτι.

Αντών///is
27-08-09, 19:39
...Σχετικά με τον φιλο Αντώνη θέλω να τον ρωτήσω αν κατά την αλλαγή που έκανες παρατήρησες στον συμπλέκτη να έχει μαλακώσει η οχι.
Αυτό το ρωτάω διότι καπόι λένε ότι καποιοι αγοράσανε για Ε36 το γνήσιο κιτ ,που είπαμε οτι είναι ανακατασκευής 181ε και μετά είχαν λέει πάλι αρκετά σκληρό συμπλέκτη.
Κυριάκο, δίκιο είχανε αυτοί που στο είπανε! Η διαφορά ήταν ελάχιστη.

κυριακος
27-08-09, 19:52
Ox Ox
Αντωνη με βλεπω για ιμιτασιον

Αντών///is
27-08-09, 20:02
Να σου υπενθυμίσω μόνο πως ο προηγούμενος συμπλέκτης μου (που φορούσε το αυτοκίνητο από την κατασκευή του) είχε κρατήσει 200.000 χλμ.! Και τον άλλαξα μετά από δική μου επιμονή. Από το συνεργείο δεν είχε κριθεί απαραίτητο!
Η απόφαση δική σου...

m-power_01
28-08-09, 00:14
Σορρυ δεν ειχααα δει οτι ειχες ανοιξει σχετικο θρεντ.

Κυριακο μην ανησυχεις ...αδικα ζοριζεσαι. Τα ειπαμε...

kplc16
28-08-09, 15:15
υπρβολικο τον βρισκω λιγο το μηχανικο σου.να πας για τορνο το βολαν σου μονο αν ''εκαψες" το συμπλεκτη σου και εχει μελλανιασει (το βολαν).
ο τορνος γινεται για να ισιωσει σε περιπτωση υπερθερμανσης και οχι για να αγριεψει.
οι δισκοπλακες που ειναι σαν γυαλι και αυτες και λειτουργουν οπως ακριβως το σετ δισκο-πλατω-βολαν θα πρεπει να τορνιρονται και αυτες δηλαδη καθε φορα που αλλαζεις τακακια???
φαντασου οτι η αγριαδα αυτη που θα προσφερει ο τορνος θα διαρκεσει 5 εκκινησεις και μετα θα "στρωσει" και θα ειναι γυαλιστερο οπως πρεπει να ειναι αλλωστε.
ελπιζω να σε βοηθησα


συμφωνω απολυτα.Περιτα εξοδα.

andreas_R
28-08-09, 15:51
Nα βαλεις μαμα δισκοπλατο και θα ειναι οκ το αμαξι!

ΕΚΤΟΣ εαν ειναι καμμενο (φαινεται αυτο ευκολα) και πριν αποφασισεις να αλλαξεις δισκο-πλατο
ενιωθες σκορτσαρισματα ή τρεμουλα κατα την επιταχυνση.

Φυσικα θα εχεις και εσυ τις οποιες υποψιες σου απο τον τροπο οδηγησης σου.

Δηλαδη εαν ξερεις οτι εισαι καφτης και το εχεις ακαταπονησει με εκκινησης συμπλεκταρισματα κτλ ε τοτε ριξτου μια
ματια.

κυριακος
30-08-09, 20:38
Nα βαλεις μαμα δισκοπλατο και θα ειναι οκ το αμαξι!

ΕΚΤΟΣ εαν ειναι καμμενο (φαινεται αυτο ευκολα) και πριν αποφασισεις να αλλαξεις δισκο-πλατο
ενιωθες σκορτσαρισματα ή τρεμουλα κατα την επιταχυνση..

Αντρέα μήπως εννοείς στην πρώτη ταχύτητα τρεμουλο?
Αν εννοείς αυτό τότε ναι μερικές φορές το κάνει σαν το τρεμουλο του <αρχάριου> που δεν ξέρει να συγχρονίσει το γκάζι με το συμπλέκτη.
Επίσης κάτι άλλο που έχω παρατηρήσει και μπορει και αυτό να χαρακτηριστεί ως σκαρτάρισμα είναι στην 2α και 3η ταχύτητα κατά την συμπλοκή αισθάνομαι έναν παλμό πολύ μαλακό η καλύτερα μια απόσβεση στον συμπλέκτη.Δεν ξέρω αν είναι από τα κτενια η από τα ελατήρια η βολαν?.
Σε αυτή την περίπτωση πιστεύεις ότι προέρχονται όλα αυτα από το φθορά και στο βολάν?
Παντος ειμαι για αλλαγη.Αντε μηπως δουμε καμια ανοδο στις ταχυτητες μας.

Και για τον μαμα συμπλέκτη δεν θα είχα αντίρρηση αν δεν ήταν τόσο σκληρός ο ανακατασκευής εργοστασιακός συμπλέκτης για τα Ε36 . Σκληρός συμπλέκτης σε συνάρτηση με τα χαμηλά καθίσματα πιστεύω οτι αυτό <τσακίζει> το γόνατο

κυριακος
04-09-09, 00:18
Πρόκειται να αλλαχθεί κιτ συμπλέκτη σε αμάξι Ε36 318ι Cabrio 96' με αναγραφόμενα 133.00xx.
Μηχανικός μου πρωτινέ συμβουλευτικά με την ευκαιρία της αλλαγής του Σετ να κανουμε στον τόρνο ένα μικρο αγρίεμα στο βολάν έτσι ώστε να γίνει σωστή δουλεία λέει διότι το βολάν μου θα είναι σαν γυαλί τώρα..Μάλιστα αυτό μου το έθεσε σαν <απαραίτητο> ορό για να μου εγγυηθεί για την εργασία.
Αρχικά μου φαίνεται λογικό να γίνει το αγρίεμα άλλα δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να γίνει με ένα σμυριδόπανο.
Επίσης Δεν ξέρω κατά ποσό σωστά μπορεί να ξανακουμπωσει το βολάν και να ζυγιστή χωρία από τον στρόφαλο έτσι ώστε να υπάρχει σωστό αβανς και να μην τρέμει ο κινητήρας όταν ανεβάζει στροφές.

Δέκτες γνώμες για μάρκα κιτ-τιμές-τύπος μόνης η διπλής μάζας κλπ και τι πρέπει να προσεχθεί κατά την τοποθέτηση.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.

Τελικά η αλλαγή πραγματοποιήθηκε σήμερα και αρχικά δείχνει επιτυχής.Ελπίζω και να διατηρηθεί έτσι για αρκετό καιρό.

Ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν:
1)Kit συμπλέκτη Luk 110ευρω
(για τον ίδιο συμπλέκτη το ένα κατάστημα μου τον πρότεινε ως ανακατασκευής από το εργοστάσιο στην Γερμανία το αλλά μαγαζί μου τον πρότεινε ως καινούργιο διότι δεν αναγράφει επάνω την ένδειξη Luk Servis.Η συσκευασία και οι κωδικοί ήταν ίδιοι)

2)http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Cabrio/Europe/318i-M43/LHD/M/1995/june/browse/clutch/clutch/
Από το σχέδιο τα κομμάτια με No 4-5-6-7 τα πήρα original 18ευρω

3)Για το ρουλεμάν του συμπλέκτη μπήκε μαύρος γράσσος (γραφίτης)
4)Εργασια 100ευρω.

Εντυπώσεις-Αποτελέσματα:

1)Το πετάλι του συμπλέκτη είναι πλέον μαλακό σαν σφουγγάρι λες και αγόρασες καινούργιο 1000αρακι αμάξι.
(Ευχαριστώ τον Αντώνη Ε36Μ42 που βοήθεισε με την πληροφορία του ότι ο γνήσιος συμπλέκτης Ε36 που αγόρασε της BMW είναι αρκετά σκληρότερος.)

2)Δεν χρειάζεται να ανεβαίνουν τόσο οι στροφές του κινητήρα κατά την εκκίνηση και ελπίζω το ίδιο να παρατηρήσω και σε ανοιχτούς δρόμους.(μεγάλες ταχύτητες με λίγες στροφές.Το ιδανικό)

Συμπεράσματα:

1)Για να αλλάξουμε συμπλέκτη δεν περιμένουμε πότε θα αρχίσει να πατινάρει! Mπορει να μην πατινάρει και πότε ο αυτορυθμιζόμενης δίσκος και ιδικά στα BMW.
Oι ζημίες που θα έχουν προκληθεί θα είναι πολλαπλάσιες.
(Eυχαριστω τον God για την παραπάνω εύστοχη και έγκαιρη παρότρυνσή του)

2)Για το τορνάρισμα στο βολάν δεν έχω κατάληξη σε ακριβή συμπέρασμα παρόλο που δεν είχα πετσικαρεισματα η ρωγμές.Μπορεί και να χρειαζόταν.Θα δείξει.
(ευχαριστώ τον m-power 01 ,Z3 2.2,mike21.kpl16,antreas R) για την πολύτιμη βοήθεια και τον χρόνο τους.