PDA

Επιστροφή στο Forum : Λάστιχα για ε60.


dankgr
26-08-09, 21:44
Παιδιά καλησπέρα. Υπάρχουν και άλλα threads για λάαστιχα, θέλω όμως να ρωτήσω κάτι συγκεκριμένο. Εχω την ε60, 530 που φοράει 225/50 17. Σκεφτόμουν να πάάω σε 45αρι προφίλ, αλλά πιστεύω ότι θα με κουράσει στην οδήγηση (ειχα πριν το Lexus is 200 που φόραγε 40αρι και πρόσεχα την καθε λακούβα) και ίσως και να μην του πάει τόσο χαμηλό προφίλ, οπότε μάλλον θα καταλήξω στα Goodyear Eagle F1 Asymmetric. Εχει κανένας σχετική εμπειρία ?
(Βέβαια αν πήγαινα για την μεγάλη ιδέα, θα ήταν ζαντολάστιχο με 19άρα ζάντα την 166 της Μ5 αλλά άστο για άλλη φορά...:bricks1:)

georggge46
27-08-09, 07:19
Καλημερα φιλε μου ! Δεν πρεπει να αλλαξεις προφιλ ελαστικου σε ιδιου διαμετρου ζαντα ,για πολλους και ουσιαστικους λογους ! Μπορεις να κανεις αυτο που λες μονο στην περιπτωση που βαλεις 18''αρα ζαντα !

onyx
27-08-09, 08:28
Μπορείς να αλλάξεις προφίλ στην ίδια ζάντα εφόσον προσαρμόσεις ανάλογα και το φάρδος (και εφόσον το φαρδύτερο χωράει στη ζάντα).
Εφόσον όμως όπως συνιστάται να διατηρήσεις την ίδια συνολική διάμετρο τροχού αν πχ βάλεις 235/45-17, το πάχος του ελαστικού, τα πλαϊνά του, θα είναι ίδια (χαμηλότερο ποσοστό 45% ενός φαρδύτερου ελαστικού = ίδιο πλαϊνό) οπότε μπορεί να γίνει πιο σπορτίφ η αίσθηση αλλά δεν θα θεωρούσα ότι αυξάνει ο κίνδυνος για λακούβες.
Η διαφορές που παρατηρούνται από λάστιχο σε λάστιχο είναι μάλλον μεγαλύτερες από αυτή που θα παρατηρήσεις με την προτεινόμενη αλλαγή.

Apostolos
27-08-09, 08:40
(Βέβαια αν πήγαινα για την μεγάλη ιδέα, θα ήταν ζαντολάστιχο με 19άρα ζάντα την 166 της Μ5 αλλά άστο για άλλη φορά...:bricks1:)

Γειά σου φιλε. Και εγώ αυτό το φόβο είχα μήπως με το χαμηλό προφίλ το αμάξι πάψει να είναι "το ίδιο άνετο" με πριν αλλά τελικα όπως διαπίστωσα δεν άλλαξε κάτι (προς το χειρότερο δηλαδή) με την τοποθέτηση της 166 στο αυτοκίνητό μου. (με ελαστικά εμπρός φοράω 255 χ 40 χ 19 και πίσω 285χ35χ19) Χώρια που "δείχνει" πολύ διαφορετικά στο look επιπλέον....:cheers:

georggge46
27-08-09, 09:56
Μπορείς να αλλάξεις προφίλ στην ίδια ζάντα εφόσον προσαρμόσεις ανάλογα και το φάρδος (και εφόσον το φαρδύτερο χωράει στη ζάντα).
Εφόσον όμως όπως συνιστάται να διατηρήσεις την ίδια συνολική διάμετρο τροχού αν πχ βάλεις 235/45-17, το πάχος του ελαστικού, τα πλαϊνά του, θα είναι ίδια (χαμηλότερο ποσοστό 45% ενός φαρδύτερου ελαστικού = ίδιο πλαϊνό) οπότε μπορεί να γίνει πιο σπορτίφ η αίσθηση αλλά δεν θα θεωρούσα ότι αυξάνει ο κίνδυνος για λακούβες.
Η διαφορές που παρατηρούνται από λάστιχο σε λάστιχο είναι μάλλον μεγαλύτερες από αυτή που θα παρατηρήσεις με την προτεινόμενη αλλαγή.

Aυτο που λες φιλε μου ισχυει ,αλλα κυριως οταν βαζουμε φαρδυτερο ελαστικο πισω ! Η μεγιστη αποκλιση απο τις εργοστασιακες διαστασεις μπορει να ειναι μεχρι 3% αλλιως πρεπει να γινουν διαφορες αλλαγες ,π.χ. στην γωνια καμπερ ,στο ταχυμετρο και παλι δεν ειναι σωστο !!

dankgr
27-08-09, 13:23
Για τα Goodyear Eagle F1 Asymmetric υπάρχει καμία γνώμη ? γιατί υπάρχουν αρκετοί που έχουν σε εκτίμηση και τα Continental από ότι βλέπω.

gregE36
27-08-09, 13:44
θα βαλεις 235/45 και θα εισαι οκ αυτο θα σου προτεινει και ο λαστιχας σου .για τα goodyear εχω ακουσει πολυ καλα λογια...

dankgr
27-08-09, 15:14
θα βαλεις 235/45 και θα εισαι οκ αυτο θα σου προτεινει και ο λαστιχας σου .για τα goodyear εχω ακουσει πολυ καλα λογια...

Στις ζάντες που φοράω τώρα ?

gregE36
27-08-09, 15:41
αν ειναι πανω απο 7.5 ιντσες φαρδος

dankgr
01-09-09, 18:06
και ξαναέρχομαι μετά από διάβασμα, να εκθέσω τα παρακάτω :

Το αυτοκίνητο λογικά μπορεί να δεχθεί runflat λάστιχα, (έχει αισθητήρα πίεσης). Διάβασα εκτενέστατα όλες τις συζητήσεις εδώ μέσα και το ρεζουμέ είναι ότι:

1. Αρνητικά των runflat είναι ότι επειδή είναι πιο σκληρά, κάνουν πιο αισθητές τις ανωμαλίες του δρόμου (λακούβες, σαμαράκια κλπ. - από τα οποία δόξα τον Θεό εχουμε αρκετά), και ενδέχεται να στραβώσει κάποια ζάντα (σπάνιο αλλά έχει αναφερθεί εδώ μέσα. Βέβαια δεν ξέρω έαν το παιδί που του στράβωσε η ζάντα ήταν γνήσια ή μη γνήσια που έχουν τεράστια-τεραστιότατη διαφορά στα κράματα). Αρα δεν είναι και τόσο ευχάριστη/άνετη η οδήγηση. Πόσο δε μάλλον σε εμένα που έχω και τις sport αναρτήσεις.

2. Θετικά των runflat είναι το εξής ένα. Οταν σκάσει το λάστιχο και τρέχεις με 200 χλμ/ώρα (που δεδομένου ότι το αυτοκίνητο έχει εργοστασιακή τελική 250, δεν είναι και τόσο σπάνιο να πας με 200, αφού αισθάνεσαι και σχετικά άνετα όταν οδηγάς με αυτά τα χιλιόμετρα) θα υπάρξει σοβαρότατο πρόβλημα είτε το εμπρός λάστιχο σκάσει (τροχός διεύθυνσης), είτε το πίσω λάστιχο σκάσει (τροχός κίνησης).
Σε εμένα βαραίνει πιο πολύ ο δεύτερος λόγος άρα θα κατακλήξω στα runflat.

3. Οι ζάντες που φοράω είναι οι Star Spoke Style 138, 17 x 7.5 inches και διάσταση 225/50/17. Σε αυτές τις ζάντες μπορώ να φορέσω και 245/45/17 αλλά δεδομένου των
runflat (πολλοί κραδασμοί από λακούβες και σαμαράκια) και των σπόρ/σκληρών αναρτήσεων, λέω να τα αποφύγω το 45 προφίλ και να μείνω στο 50.

4. Από λάστιχα έχω καταλήξει στα Michelin PRIMACY HP ZP, Pirelli PZERO, Goodyear Eagle F1 asymmetric

Ξέχασα να αναφέρω ότι το αυτοκίνητο τώρα έχει απλά λάστιχα με ρεζέρβα. Οπότε στην χειρότερη που καταστραφεί εντελώς το runflat έχω και την ρεζέρβα μου.


Απόψεις ;

Nick_E60_GR
01-09-09, 18:50
Δεν σου χρειάζονται τα runflat! Πόσες φορές σου έχει σκάσει λάστιχο ακαριαία?

Μου έχει τρυπήσει λάστιχο ενώ πήγαινα σκυλοφορτωμένος με 200 σε στροφές (Εγνατία προς Καβάλα) Τι έγινε? Ακαριαία Glong - Glong, βγήκε το "warning" στην οθόνη ότι έχω μεγάλη απώλεια πέσης. Έκοψα ταχύτητα και αφού είδα ότι "τσουλάω" χωρίς δυσκολία ή θορύβους, που σημαίνει ότι το λάστιχο με κρατούσε ακόμα, σταμάτησα σε ένα άνοιγμα του δρόμου καμιά 600-700 μέτρα μετά, κατέβηκα και το λάστιχο ακουγόταν κανονικά οτι έχανε πολύ αέρα χωρίς όμως να έχει "κάτσει" ακόμη. Αν ήσουν κουφός θα έλεγες ότι όλα είναι ΟΚ...... εντάξει σε 5-6 λεπτά έκατσε τελείως. Ρεζέρβα μπλα-μπλά κι άντε γειά. Την άλλη μέρα επισκευή κι όλα ΟΚ.

Για παράδειγμα, οι 19ρες με 245/35 συμβατικό λάστιχο είναι πιο ομαλές/ευχάριστες στην οδήγηση από τις 17ρες με runflat, βέβαια δεν τους αρέσουν καθόλου τα κάθετα "κοψίματα" της ασφάλτου....

dankgr
02-09-09, 00:06
Δεν σου χρειάζονται τα runflat! Πόσες φορές σου έχει σκάσει λάστιχο ακαριαία?

Μου έχει τρυπήσει λάστιχο ενώ πήγαινα σκυλοφορτωμένος με 200 σε στροφές (Εγνατία προς Καβάλα) Τι έγινε? Ακαριαία Glong - Glong, βγήκε το "warning" στην οθόνη ότι έχω μεγάλη απώλεια πέσης. Έκοψα ταχύτητα και αφού είδα ότι "τσουλάω" χωρίς δυσκολία ή θορύβους, που σημαίνει ότι το λάστιχο με κρατούσε ακόμα, σταμάτησα σε ένα άνοιγμα του δρόμου καμιά 600-700 μέτρα μετά, κατέβηκα και το λάστιχο ακουγόταν κανονικά οτι έχανε πολύ αέρα χωρίς όμως να έχει "κάτσει" ακόμη. Αν ήσουν κουφός θα έλεγες ότι όλα είναι ΟΚ...... εντάξει σε 5-6 λεπτά έκατσε τελείως. Ρεζέρβα μπλα-μπλά κι άντε γειά. Την άλλη μέρα επισκευή κι όλα ΟΚ.

Για παράδειγμα, οι 19ρες με 245/35 συμβατικό λάστιχο είναι πιο ομαλές/ευχάριστες στην οδήγηση από τις 17ρες με runflat, βέβαια δεν τους αρέσουν καθόλου τα κάθετα "κοψίματα" της ασφάλτου....

Η λογική λέει αυτό που λέει ο Νίκος πιο πάνω. Παρ'ολα αυτα πριν 2 εβδομάδες ο κολλητός μου οδηγούσε μία alfa romeo gt στην εθνική με 190 και του εσκασε το πίσω (ευτυχώς) λάστιχο με την γυναίκα του και τον γιό του. Διέγραψε μία τρελή πορεία στην εθνική και μετά από τα πολλά σταμάτησε. Ευτυχώς εκείνη την στιγμή ήταν μόνο ενα αυτοκίνητο πίσω του το οποίο σταμάτησε και ο οδηγός του είπε ότι βλέποντας την πορεία του alfa romeo από πίσω σοκαρίστηκε και ηταν σίγουρος ότι θα ντελαπάρει το αμάξι. Εάν έσκαγε το μπροστινό λάστιχο δεν χρειάζεται να περιγράψω τι θα γινόταν. Και έρχομαι λοιπόν και βάζω τον εαυτό μου με τα παιδιά μου μέσα στο αυτοκίνητο και λέω ok ίσως να μην συμβεί ποτέ, αλλά εάν συβμεί θα ξέρω ότι εχω κάνει ότι περνάει από το χέρι μου για την ασφάλεια τους. Βέβαια φαντάζομαι ότι θα έχω πηδηχτεί όλο τον υπόλοιπο χρόνο στα ντάκα-ντούκα με λακούβες και σαμαράκια. Αλήθεια μήπως υπάρχει κανένας με ε60 να έχει runflat για να μου πέι πόσο άσχημα είναι τα πράγματα (ή δεν είναι)...

Nick_E60_GR
02-09-09, 02:09
Aπλά διηγούμαι κάποια χαρακτηριστικά περιστατικά, δεν προσπαθώ να σε πείσω....

Λοιπόν, βλέπεις τις φωτο κάτω? Ίσως τρομάξεις λίγο. Είναι από ενα Ε60 με 18ρια runflat. Έπεσε σε λακκούβα και επειδή το runflat δεν απορροφά τόσο όσο ένα συμβατικό ελαστικό τα φορτία της κρούσης που θα δεχτεί, μετέδωσε την κρούση που δέχτηκε (λόγω της σκληρότητάς του) σε μεγάλο μέρος της εσωτερικής περιφέρειας της ζάντας και όχι μόνο σ' ένα μικρό σημείο της ώστε απλά να τη παραμορφώσει. Το αποτέλεσμα ήταν να τη χωρίσει στα δύο.

Το περιστατικό συνέβη το 2006 στην Ελλάδα (κάπου κοντά στο Αγρίνιο). Eυτυχώς το παιδί δεν έπαθε τίποτα. Είναι ο πίσω δεξιός τροχός όπου η ζάντα είναι είναι πιο φαρδιά (9J) από την μπροστινή (8J) στο συγκεκριμένο στυλ (124) για το Ε60.
Το αυτοκίνητο ταξίδευε χωρίς μεγάλο φορτίο, με περίπου 100-120 χλμ όταν συνέβη αυτό. Η λακκούβα ήταν στο εξωτερικό μιας αριστερής στροφής, έχασε για λίγο τον έλεγχο, αλλά ευτυχώς σταμάτησε λίγο πιο πέρα αφού είχε βγεί εντελώς απ΄το δρόμο για να το "μαζέψει". Αν ήταν μπροστά? Θα είχε μπλοκάρει ο τροχός πάνω στη στροφή? Τι λες? Τι θα συνέβαινε σ' αυτή την περίπτωση?

Εγώ είχα runflat τότε στις 19ρες μου, ολοκαίνουργια ...τα οποία και είχα χρυσοπληρώσει όπως καταλαβαίνεις ...1800 αν θυμάμαι καλά (Potenza RE50A RFT 245/40/19 εμπρός - 275/35/19 πίσω.
Τα άλλαξα με συμβατικά και τα πούλησα μισοτιμής λίγο καιρό μετά ...νομίζω είχα βάλει και αγγελία στο φόρουμ εδώ.

Να σημειώσω δε ότι είχα επίσης Potenza RE50A RFT στις εργοστασιακές 17ρες (στυλ 138) τα οποία έδιναν μεν άριστη αίσθηση στο τιμόνι, αλλά σε κάθε λακκούβα το αυτοκίνητο χοροπηδούσε σαν κατσίκι ..ήταν για λύπηση ...ένα τέτοιο αυτοκίνητο να χάνει 5 εκατοστά απο την πορεία του σε κάθε ανωμαλία του δρόμου εξ αιτίας των runflat. Κατέληξα στο να κατεβάσω τις πιέσεις κατα 5 psi σε όλα, για να υποφέρεται κάπως. Μετά τις έκανα χειμωνιάτικο σετ ...με συμβατικά λάστιχα φυσικά.

bimmer-corfu
06-09-09, 17:35
dankgr στα αρνητικά των runflat βάλε και τη πιθανή φθορά silent block/top mount αφού οι δρόμοι στην Ελλάδα είναι κάτι σαν δρόμοι.
Επίσης, το κόστος είναι μεγαλύτερο.

Άτομα που πήγαν απο αμάξια με μαμά runflat σε συμβατικά έχουν αναφέρει ότι (πέρα απο τα θετικά) το αμάξι στο όριο δεν ''πάει'' σωστά αφού ο σχεδιασμός της ανάρτησης ήταν για σκληρά πλαϊνά. Μερικοί λένε ότι καταντάει επικίνδυνο! Αυτό βέβαια δεν σε ενδιαφέρει εσένα.

Πάντως γνώμη και εμένα είναι να μην μπει runflat σε αυτοκίνητο που δεν τα φοράει από το εργοστάσιο

dankgr
07-09-09, 20:37
Τελικά θα παραγγείλω αύριο τα Michelin Primacy HP (οχι run flat). Ευχαριστώ όλους για την βοήθεια.

Nick_E60_GR
07-09-09, 23:58
dankgr στα αρνητικά των runflat βάλε και τη πιθανή φθορά silent block/top mount αφού οι δρόμοι στην Ελλάδα είναι κάτι σαν δρόμοι.
Επίσης, το κόστος είναι μεγαλύτερο.

Άτομα που πήγαν απο αμάξια με μαμά runflat σε συμβατικά έχουν αναφέρει ότι (πέρα απο τα θετικά) το αμάξι στο όριο δεν ''πάει'' σωστά αφού ο σχεδιασμός της ανάρτησης ήταν για σκληρά πλαϊνά. Μερικοί λένε ότι καταντάει επικίνδυνο! Αυτό βέβαια δεν σε ενδιαφέρει εσένα.

Πάντως γνώμη και εμένα είναι να μην μπει runflat σε αυτοκίνητο που δεν τα φοράει από το εργοστάσιο

Πέτρο με μια ευθυγράμμιση είναι OK.
H ΒΜW εξοπλίζει κάποια αυτοκίνητα (όχι πάντως τα Μ) με Runflat και υποχρεώνει ένα Runflat να αντικαθίσταται με ένα ακριβώς ίδιο Runflat, δεν απαγορεύει όμως τη χρήση συμβατικών ελαστικών όταν πρόκειται για πλήρη 4αδα (γι αυτό διαθέτει και mobility kit για όλα τα μοντέλα) ούτε αλλαγή ανάρτησης χρειάζεται.

Επίσης απαγορεύεται να φορεθούν Runflat ελαστικά μόνο σε αυτοκίνητα χωρίς tire pressure monitor

dankgr
10-09-09, 20:43
Ετσι για την ιστορία, έχω βάλει εδώ και 2 μέρες τα Michelin Primacy HP 245/45 r17. Φόραγε πριν τα 225/50 r17. Δεν χρειάστηκε να αλλάξω ζάντα, μια που σε αυτή που φοράω κάνουν αυτά τα 2 μεγέθη. Τα λάστιχα είναι πολύ καλά, πραγματικά αθόρυβα. Nόμιζα ότι επειδή πήγα σε μεγαλύτερο πλάτος ίσως είχαν κάποιο θόρυβο αλλά τίποτα, ούτε στην καμπίνα ούτε και με ανοιχτά παράθυρα. Κρατάνε πολύ καλά, βέβαια είναι εντελώς καινούργια ακόμα. Αυτό που ήθελα να θίξω είναι ότι έστω και σε αυτή την πολύ μικρή μείωση του προφίλ (2,25 mm στην ακτίνα), τα αισθάνομαι ελάχιστα πιο σκληρά από τα προηγούμενα. Τίποτα το ενοχλητικό αλλά καταλαβαίνω μια ελαχιστη διαφορά ακόμα και με μικρότερη πίεση που τα έχω (τα 50άρια έπρεπε να έχουν 0,2 bar ή 3 psi πιο πολύ) και φαντάζομαι πως θα ήταν η εάν φόραγα τελικα τα run flat. Πάντως η καταλυτκή φράση για να αλάξω γνώμη ήταν αυτό που εγραψε ο Νίκος "σε κάθε λακκούβα το αυτοκίνητο χοροπηδούσε σαν κατσίκι ..ήταν για λύπηση ...ένα τέτοιο αυτοκίνητο να χάνει 5 εκατοστά απο την πορεία του σε κάθε ανωμαλία του δρόμου εξ αιτίας των runflat". Αυτά και τέλος θέματος._