PDA

Επιστροφή στο Forum : ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ


anemosgr
22-10-09, 21:33
Καλησπέρα σας φίλοι μου.Έχω μια ερώτηση σχετικά με το clima.
Τον χειμώνα που δεν χρειαζόμαστε την ψύξη απο τον κλιματισμό πατάμε το auto (για να αφαιρείται η υγρασία) και επιλέγουμε θερμοκρασία ή απενεργοποιούμε την ψύξη απο το αναλογο κουμπάκι?
Σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ

nfot
22-10-09, 22:20
Το κουμπακι με τη νιφαδα χιονιου, υποδηλωνει τη λειτουργια του συμπιεστη η οποια ειναι απαραιτητη για την αφαιρεση της υγρασιας. Τον αφηνεις λοιπον σε λειτουργια τις βροχερες μερες. Σε μια απλα κρυα μερα, χωρις υγρασια, μπορεις και να τον βγαλεις.

anemosgr
22-10-09, 22:33
Σε ευχαριστώ πολύ!

bmw318i
28-10-09, 11:26
Πάντως εγώ έχω την εντύπωση ότι για να δουλέψει ο κλιματισμός σε θέρμανση πρέπει οποωσδήποτε να είναι ανοιχτό το κουμπί του συμπιεστή (με τη νιφάδα).

SuperSonic
28-10-09, 11:39
Παντως καλο θα ειναι να βαζεις που και που το χειμωνα το aircontition για να δουλεουν λιγο τα υγρα του.

giannis 116
28-10-09, 12:21
Πάντως εγώ έχω την εντύπωση ότι για να δουλέψει ο κλιματισμός σε θέρμανση πρέπει οποωσδήποτε να είναι ανοιχτό το κουμπί του συμπιεστή (με τη νιφάδα).

Οχι, δεν ειναι απαραιτητο. Βγαζει ζεστο και χωρις να δουλευει ο συμπιεστης. Απλα εγω το βαζω καμια φορα αν εχει πολυ υγρασια βοηθαει να ξεθολωσουν τα τζαμια με τον συμπιεστη εντος και στο ζεστο και μετα τον βγαζω εκτος για λογους οικονομιας και για να πηγαινει λιγο καλυτερα το ρημαδι γιατι ο συμπιεστης κοβει πολυ!

anemosgr
28-10-09, 19:05
Ο συμπιεστής δουλευει παντα το ίδιο δηλαδή καταναλώνει την ίδια ενεργεια ή κάθε φορά αναλογα με τις συνθήκες δουλέυει περισσότερο ή λιγότερο?Πάντα οταν λειτουργεί "κόβει" το ίδιο?

maintenance
28-10-09, 19:21
παλια που δεν ειχαμε κλιμά και αλλα τετοια..... θερμανση πως ειχαμε;;

κατι σαν fan coil εργαζεται, παιρνει το ζεστο νερο απο το κυκλωμα ψυξης και μεσω μιας ¨σερπατινας¨ και του ανεμιστηρα εχουμε ζεστο αερα στην καμπινα.

τωρα δεν νομιζω να υπαρχει λογος να εργαστει ο συμπιεστης για ζεστη. Τσαμπα θα δουλευει και θα κοβει το τουτου!:)

maintenance
28-10-09, 19:29
Ο συμπιεστής δουλευει παντα το ίδιο δηλαδή καταναλώνει την ίδια ενεργεια ή κάθε φορά αναλογα με τις συνθήκες δουλέυει περισσότερο ή λιγότερο?Πάντα οταν λειτουργεί "κόβει" το ίδιο?


δυο συμπιεστες υπαρχουν γενικα και χοντρικα.
Οι απλοι και οι inverter.

αυτο που περιγραφεις αν καταλαβα καλα ειναι ο inverter, και δεν ξερω αν στα αυτοκινητα μπαινουν τετοιοι.

Dathanaso
28-10-09, 19:41
Πάντως ποτε μεχρι σήμερα δεν χρησιμοποιησα το κουμπι με τη ¨νιφαδα¨και απο θερμο αερα μια χαρα.

giannis 116
28-10-09, 22:20
Δε νομιζω να ειναι εφοδιασμενα με inverters τα αυτοκινητα. Απλοι συμπιεστες φρεον περιστροφικου τυπου ειναι με τροχαλια-μαγνητικο κομπλερ. Απλα οταν βαζω 1η και ξεκιναω 'κοβει' στιγμιαια και μετα απο λιγο δινει ψυξη. Λογικα αυτο θα γινεται σε ολα τα BMW. Εχω περιορισμενη εμπειρεια μονο απ την 116 μου κι απο 2 Ε36 συναδελφων μου.
Μονο θυμαμαι καποιες φορες το χειμωνα στη Γερμανια που ηταν η εξωτερικη θερμοκρασια εκει γυρω στο μηδεν, αν παταγα το κουμπι με τη νιφαδα και διαλεγα μια χαμηλη θερμοκρασια για να δουλεψει λιγο ο συμπιεστης απλα δεν επαιρνε! Μαλιστα αυτο το χα καπου διαβασει και στο εγχειριδιο πως γινεται οταν η θερμοκρασια περιβαλλοντος ειναι πολυ χαμηλη δεν παιρνει ο συμπιεστης.

maintenance
28-10-09, 22:28
Δε νομιζω να ειναι εφοδιασμενα με inverters τα αυτοκινητα. Απλοι συμπιεστες φρεον περιστροφικου τυπου ειναι με τροχαλια-μαγνητικο κομπλερ. Απλα οταν βαζω 1η και ξεκιναω 'κοβει' στιγμιαια και μετα απο λιγο δινει ψυξη. Λογικα αυτο θα γινεται σε ολα τα BMW. Εχω περιορισμενη εμπειρεια μονο απ την 116 μου κι απο 2 Ε36 συναδελφων μου.
Μονο θυμαμαι καποιες φορες το χειμωνα στη Γερμανια που ηταν η εξωτερικη θερμοκρασια εκει γυρω στο μηδεν, αν παταγα το κουμπι με τη νιφαδα και διαλεγα μια χαμηλη θερμοκρασια για να δουλεψει λιγο ο συμπιεστης απλα δεν επαιρνε! Μαλιστα αυτο το χα καπου διαβασει και στο εγχειριδιο πως γινεται οταν η θερμοκρασια περιβαλλοντος ειναι πολυ χαμηλη δεν παιρνει ο συμπιεστης.

λογικό....αφου η ζητουμενη θερμοκρασια ειναι υψηλότερη απο την εξωτερικη.:)

nfot
28-10-09, 22:57
Η χρηση του συμπιεστη κατα τη θερμασνη, βοηθαει μονο στην αφαιρεση της υγρασιας, αν θελουμε φυσικα. Ο θερμος αερας παραγεται οπως γραφτηκε παραπανω: "κατι σαν fan coil εργαζεται, παιρνει το ζεστο νερο απο το κυκλωμα ψυξης και μεσω μιας ¨σερπατινας¨ και του ανεμιστηρα εχουμε ζεστο αερα στην καμπινα."

a.samaro
29-10-09, 17:27
Παντως καλο θα ειναι να βαζεις που και που το χειμωνα το aircontition για να δουλεουν λίγο τα υγρα του.

:+1: Το συνιστούν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. :nod:

ThaNOS E46coupe
01-11-09, 00:41
λογικό....αφου η ζητουμενη θερμοκρασια ειναι υψηλότερη απο την εξωτερικη.:)

μαλλον εννοεις οτι η ζητούμενη θερμοκρασία ειναι "χαμιλότερη " απο τη ζητούμενη....αν καταλαβα σωστα?:scratchch:scratchch:scratchch

Mimis.
01-11-09, 01:00
Καλως σας βρηκα και απο εδω....
Με λιγα λογια για να συνοψισουμε πατωντας το κουμπι του clima εχεις την επιθυμητη θερμοκρασια μεσω του κλιματισμου,αν δεν το πατησεις εχεις θερμανση απο τα νερα της μηχανης...
Βεβαια μπορεις να εχεις παραδειγμα την θερμοκρασια σου παντα στους 23.5 βαθμους Κελσιου πχ.ασχετως εξωτερικης θερμοκρασιας(χειμωνα-καλοκαιρι) και να διατηρεις μεσω clima σταθερα αυτους τους βαθμους...

anemosgr
01-11-09, 11:30
Καλως σας βρηκα και απο εδω....
Με λιγα λογια για να συνοψισουμε πατωντας το κουμπι του clima εχεις την επιθυμητη θερμοκρασια μεσω του κλιματισμου,αν δεν το πατησεις εχεις θερμανση απο τα νερα της μηχανης...
Βεβαια μπορεις να εχεις παραδειγμα την θερμοκρασια σου παντα στους 23.5 βαθμους Κελσιου πχ.ασχετως εξωτερικης θερμοκρασιας(χειμωνα-καλοκαιρι) και να διατηρεις μεσω clima σταθερα αυτους τους βαθμους...

θα δουλεύει όμως μόνιμα ο συμπιεστής ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες?

Mimis.
01-11-09, 12:41
θα δουλεύει όμως μόνιμα ο συμπιεστής ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες?

Λογικα ο συμπιεστης απο την στιγμη που ειναι στο αυτοματο ξεκιναει και κοβει οταν κρινει αυτος...
Εσενα σε ενδιαφερει το οτι εχεις την ιδανικη θερμοκρασια...

Driver M
01-11-09, 14:27
Ρε παιδιά απλά είναι τα πράγματα. Αν έξω η θερμοκρασία είναι μικρότερη από αυτή που θέλουμε στο εσωτερικό, ρυθμίζουμε τη θερμοκρασίαχωρίς να πατήσουμε το κουμπί με τη νιφάδα, κοινώς ανάβουμε το καλοριφέρ. Αντίθετα, αν έξω έχει μεγαλύτερη θερμοκρασία από ότι θέλουμε στο εσωτερικό, πατάμε το κουμπί με τη νιφάδα και λειτουργεί το κλιματιστικό. Δεν υπάρχει κανένας λόγος αν έξω έχει πχ 15 βαθμούς και εμείς θέλουμε στο εσωτερικό 20 να πατήσουμε και το πλήκτρο με τη νιφάδα. Εκτός του ότι μειώνεται η ιπποδύναμη κατά 10-15%, ο αέρας θα είναι σχετικά κρύος, ενώ στους 20 βαθμούς χωρίς τη νιφάδα θα είναι πιο ζεστός.

Εν κατακλείδι,το χειμώνα δεν πατάμε ποτέ το κουμπί με τη νιφάδα. Μόνο μια στο τόσο (όπως σωστά ειπώθηκε) για να κινείται το φρέον.

apostdimo
01-11-09, 14:31
Παρατηρώντας το πως δουλεύει ο κλιματισμος στο Ε36 μου εχω να πω ο,τι κατ' αρχήν η θέρμανση παράγεται αποκλειστικά απο το ζεστό νερό του κινητήρα, αφου αν δεν ζεσταθεί το μοτερ δεν βγάζει ζέστη, ακόμα κι αν είναι πατημένο το μκουμπάκι με τη νιφάδα. Ο συμπιεστής ξεκινά μόλις πατήσω το κουμπί με τι νιφάδα και λογικά το κάνει επίτηδες για να βοηθά στο ξεθάμπωμα του παρμπρίζ (ο κρύος αέρας του συμπιεστή δρα αφηγραντικά) και αργότερα τον βγάζει εκτος ο κλιματισμός αφου δεν χρειάζεται να καταναλώνει ενέργεια χωρίς λόγο. Επίσης ρόλο παίζει και ο διακόπτης AUTO στα αριστερά που ρυθμίζει αυτόματα που πηγαίνει ο αέρας. Στη θέση αυτη λοιπόν, στην αρχή στέλνει λίγο αέρα (όχι ολη την ροή) απο τον κλιματισμο στο παρμπρίζ για να ξεθαμπώσει και δεν στέλνει καθόλου στους μετωπικούς αεραγωγούς, ούτε στα πόδια αέρα, αφου στη αρχή είναι κρύος και δεν εχει νόημα να ξεπαγιάσουν οι επιβάτες. Στην συνέχεια και αφού αρχίσει να ζεσταίνεται το μοτερ στέλνει ζεστό αέρα στα πόδια και στους μετωπικούς αεραγωγούς και λογικά απο αυτό το σημείο και μετα απενεργοποιείται ο συμπιεστής, αφου στο εσωτερικό αρχίζουν να ομαλοποιούνται οι θερμοκρασίες και να πέφτει η υγρασία.

bmw318i
01-11-09, 19:12
Ο συμπιεστής ξεκινά μόλις πατήσω το κουμπί με τι νιφάδα και λογικά το κάνει επίτηδες για να βοηθά στο ξεθάμπωμα του παρμπρίζ (ο κρύος αέρας του συμπιεστή δρα αφηγραντικά) και αργότερα τον βγάζει εκτος ο κλιματισμός αφου δεν χρειάζεται να καταναλώνει ενέργεια χωρίς λόγο.

Όταν λες τον βγάζει εκτός εννοείς ότι απλά δεν δουλεύει ο συμπιεστής παρόλο που το φωτακι της νιφάδας είναι ανοιχτό ή ότι σβύνει το φωτάκι της νιφάδας ;

maintenance
01-11-09, 19:58
πως ειναι tο κλιματιστικο στο σπιτι μας? ετσι δουλευει και στο αυτοκινητο.

Ζηταμε θερμοκρασια 23 βαθμους. Παταμε την λεγομενη νιφαδα. Εμεις μεσα θα εχουμε 23 βαθμους. Πως? δουλεια του μηχανηματος ειναι, να παιρνει το κομπρεσερ οταν αυτο παρει εντολη μεσω των αισθητηρων στην καμπινα οτι οι 23 βαθμοι που ζητησαμε δεν υπαρχουν.
Το κουμπακι χρωματος πρασινου της νιφαδας ΔΕΝ θα σβησει ανεξαρτητα το αν δουλευει το κομπρεσερ ή οχι.

Αν δεν πατησουμε την νιφαδα, θα πρεπει να ζηταμε θερμοκρασια μεγαλητερη της εξωτερικης ωστε να δουλεψει με το νερο του κυκλωματος, δηλ. ΘΕΡΜΑΝΣΗ!;)

Mimis.
01-11-09, 20:29
Ζηταμε θερμοκρασια 23 βαθμους. Παταμε την λεγομενη νιφαδα. Εμεις μεσα θα εχουμε 23 βαθμους. Πως? δουλεια του μηχανηματος ειναι, να παιρνει το κομπρεσερ οταν αυτο παρει εντολη μεσω των αισθητηρων στην καμπινα οτι οι 23 βαθμοι που ζητησαμε δεν υπαρχουν.


+πολλα....Ακριβως ετσι ειναι..

apostdimo
01-11-09, 21:09
Δεν νομίζω να είναι ετσι ρε παιδιά, εκτος κι αν εγω εχω πρόβλημα με τον κλιματισμο. Με αυτα που μου λετε, μόλις βαλεις μπρος και πατήσεις το κουμπάκι με τη νιφάδα και έξω ειναι χειμώνας και το μοτερ παγωμένο, θα έχεις ζεστό αέρα μέσα μετα απο λίγο και εφόσον ζεσταθεί το φρέον του κομπρέσορα οπως ακριβώς και το a/c του σπιτιού. Σε μένα ομως δεν γίνεται αυτό. Ζεστό αέρα εχω μεσα οταν αρχήσει και ζεσταίνεται το μοτέρ.

Mimis.
01-11-09, 21:17
Δεν νομίζω να είναι ετσι ρε παιδιά, εκτος κι αν εγω εχω πρόβλημα με τον κλιματισμο. Με αυτα που μου λετε, μόλις βαλεις μπρος και πατήσεις το κουμπάκι με τη νιφάδα και έξω ειναι χειμώνας και το μοτερ παγωμένο, θα έχεις ζεστό αέρα μέσα μετα απο λίγο και εφόσον ζεσταθεί το φρέον του κομπρέσορα οπως ακριβώς και το a/c του σπιτιού. Σε μένα ομως δεν γίνεται αυτό. Ζεστό αέρα εχω μεσα οταν αρχήσει και ζεσταίνεται το μοτέρ.

Εαν προσεξεις και στο ac του σπιτιου οταν πατας το ζεστο ποτε δεν ξεκιναει να δουλεψει κατευθειαν...χρειαζεται τουλαχιστον κανα 5λεπτο....το φρεον του κομπρεσορα δεν νομιζω να ζεσταινεται ποτε,αυτο παντα κρυωνει...αλλα απο εκει παιρνει το κρυο και απο τα νερα της μηχανης το ζεστο για να σου ρυθμισει την θερμοκρασια που του εχεις υποδειξει....

z3 2.2
01-11-09, 21:24
Ρε παιδια.....λυσσα εχει γινει αυτο το θρεντ.....
Στον αυτοματο κλιματισμο οοοολων των αυτοκινητων ενεργοποιηται η λεγομενη νιφαδα οταν το βαζουμε στο AUTO γιατι ΤΟΤΕ και ΜΟΝΟ τοτε ο κλιματισμος ειναι αυτοματος.
Ααααααυτο σημαινει οτι ΑΝ η θερμοκρασια (καμπινας) υπερβει τους βαθμους που εχουμε επιλεξει η εβαπορετα αναλαμβανει να περασει λιγη ψυξη και να ξαναφερει την θερμοκρασια στο επιθημητο επιπεδο που εχουμε ορισει ΑΜΕΣΑ.....
Γιαυτο και μονο το λογο εχει το κομπρεσερ να δουλευει.......
Τελος........

BMW S1
01-11-09, 22:59
Τώρα εμένα τι μου λέτε δεν ξέρω... εγώ όταν το πήρα το μωρό μου και μου έδειχναν το αυτοκίνητο μου είπαν χειμώνα καλοκαίρι η νιφάδα πατημένη... έκανα και ρίμα (διζωνικό clima)!! δεν έχει κανένα πρόβλημα μέχρι σήμερα , όσο για το auto που το έχω πάντα πατημένο εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων δεν καταλαβαίνει τίποτα. δεν ξέρω για εσάς ....όσο για την επιλογή για τα πόδια - κεντρική κονσόλα - παρμπρίζ ζήτημα να την έχω χρησιμοποιήσει μερικές φορές!

BILL VUZAS
02-11-09, 14:20
Εδώ προφανώς επιμένουν κάποια παιδιά για να διεκρινιστεί το θέμα εάν δουλεύει ο κομπρέσορας και τον χειμώνα με επακόλουθο να τρώει μερικά άλογα απο το αυτοκίνητο.......

Και να πω ότι στην παραλαβή του Ζ4,ο υπεύθυνος της BMW Με είπε ότι, ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΟ,και επί λέξη......Παίρνει τον αέρα τον καθαρίζει τον ψύχει και μετά το ζεσταίνει,για τον χειμώνα.
Δεν ξέρω εάν έχει δίκιο....:shakehead


Και εγώ πατάω το *,και ρυθμίζω θερμοκρασία.

yannisv
02-11-09, 14:26
χειμώνα καλοκαίρι η νιφάδα πατημένη... έκανα και ρίμα (διζωνικό clima)!!

.... αυτό είναι ποίημα! :D

sorry για το off-topic....:bricks1:

zami
17-12-09, 15:40
εμενα πάλι ο χρόνια τεχνικός σε BMW και πρωην υπαλληλος της αντιπροσωπειας(ονοματα δεν λεμε) , αφου τον ρωτησα γιατι με το που βαζω μπρος το αμαξι δουλευει το clima και αν πρεπει να το κλεινω ,μου είπε:εφοσον δουλευει το κλιμα ,το αμαξι κοβει το ιδιο ,ειτε με χιονακι αναμμενο ειτε με χιονακι σβηστο!!απλά τα πραγματα...Επίσης μου ειπε πως πρεπει να αναβω το χιονακι τουλαχιστον μια φορά καθε μηνα του ετους εαν θελω να αυξησω την ζωη του,χειμωνα καλοκαιρι,και τελος πατωντας μια φορα το auto αναλαμβανει μονο του την διαχυση του αερα(ειτε ζεστου ειτε κρυου) ,δηλαδη ποδια η στηθος η ολα μαζί.με το δευτερο πατημα του ιδιου κουμπιου αναλαμβάνει ο αισθητηρας θερμοκρασιας καμπινας δηλαδη ρυθμίζει την ένταση του αερα αλλα και την ποιοτητα(ζεστο η κρυο) ωστε να φτασει την επιθυμητη απο εμας ρυθμιση.

scania124
17-12-09, 16:07
ρε θα μας χαζεψετε????????θα ξεχασουμε αυτα που ξεραμε???????

δηλαδη πρεπει χειμωνα-καλοκαιρι να παμε με το κουμπι πατημενο????
οταν βαζω εγω το αυτοματο αναβει και το κουμπι με το χιονι.....αλλα επειδη ειναι χειμωνας και δεν χρειαζομαι ΨΥΞΗ το ΚΛΕΙΝΩ........και το κομπρεσερ βγαινει εκτος λειτουργιας.....
οταν εχουμε ζεστο αερα με το αυτοματο το κομπρεσερ ειναι ΕΚΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.....
το χιονι ειναι μονο για το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ εκτος αν θολωσουν τα τζαμια τον χειμωνα.....

το μονο που δεν καταλαβενω ειναι γιατι με το που βαζουμε το αυτοματο αναβει μαζι του και το χιονι

zami
20-12-09, 18:06
φιλε μου ,δεν ξερω απο που προερχονται οι δικες σου γνωσεις ,αυτες που λες πως θα ξεχασεις,αλλα οι δικες μας προερχονται εξ ακοης οπως λεμε και εχουν βγει απο στοματα επαγγελματιων που σημαινει πως κανοντας αυτη την δουλεια βγαζουν το ψωμί τους.συνεπως οταν αυτός μου λεει να το αναβω το χιονι τουλαχιστον μια φορα το μηνα αν θελω να διατηρησω το ac σε αριστη κατασταση,τοτε θα το κανω.τελος στο δικό μου Ε36 ,οταν παταω το auto δεν αναβει το χιονακι....

drum
20-12-09, 18:35
κοιτα που θα με κανετε να παω εξω να δω αν αναβει το χιονακι, μαζι με το αυτοματο...
κανει κ κρυο, βλεπω κ ΘΡΥΛΟ....

drum
20-12-09, 18:58
λοιπον το τσεκαρα.
το εχω στο αυτοματο στους 19 βαθμους,κ δεν αναβει το χιονακι οταν βαζω μπροστα.
το αυτοματο το βγαζω κατεβαζοντας την ενταση των ανεμιστηρων.
για κανα 10λεπτο που καθησα κ το παρατηρησα τωρα, ειδα οτι πιανει θερμοκρασια περιπου στο 3λεπτο.
τωρα αν υπαρχει καποιο αλλο πιο γρηγορο κολπακι στο κλιμα, το λετε κ το μαθαινω κ εγω.
αυτα απο εμε!