PDA

Επιστροφή στο Forum : e46 320ci m54 6TAXYTO


ygkamoulak
24-10-09, 11:33
Γειά χαρά παίδες.Χρειάζομαι τα φώτα σας.Υπάρχει περίπτωση να μπει εξατάχυτο σαζμάν σε 320ci e46 με σκοπό βέβαια τη αλλαγή του βήματος σε μακρύτερο

shido
24-10-09, 11:40
Η αλλαγη του βηματος γινεται απο το διαφορικο οχι απο το σασμαν.
Συνηθως ολοι κοντενουν το βημα εσυ θες να το μακρυνεις ή απλα θες αλλη μια overdrive?

sm6
24-10-09, 11:57
κυριε εριστικε ο ανθρωπος θελει να το μακρυνει... τι να κανουμε?
να σου δωσει λογαριασμο, ή να ζητησει εγκριση?
το βημα δεν αλλαζει μονο απο τη σχεση τελικης μεταδοσης, αλλα και απο τις σχεσεις του κιβωτιου...
(δεν το ξερω, αλλα μπορει το 6αρι να εχει πιο αραιη κλιμακωση)
σε αυτην την περιπτωση, βαζουμε κατω τις σχεσεις και των δυο, βλεπουμε και αποφασιζουμε...

shido
24-10-09, 12:05
Δεν βγηκε αν θυμαμαι καλα 6αρι σασμαν σε 320 πρωτον
2ον
http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm

κυριε Σταθη ,ειναι μεχρι και σε Μ3 σχεδον ιδια η κλιμακωση
A couple of things to notice from transmission gear Ratios
1. Ratios between 5sp and 6sp ratios are essentially the SAME! The 6sp only gives you an extra overdrive gear.

sm6
24-10-09, 12:19
χαιρομαι που το βρηκες και μας πληροφορησες...
ετσι μπραβο...!

προφανως ο ανθρωπος θελει αλλη μια ταχυτητα για οβερντράιβ.

π.χ. στο 2002 που φοραει 4αρι σανζμαν, μπαινουν δυο 5αρια.
το κλασσικο 5αρι οπου η πεμπτη ειναι μακρυτερη απο την 4η του αλλου και, το close ratio με την πρωτη κατω, οπου η 5η ειναι οπως η 4η του στανταρ...
για να μαθαινεις τα γραφω αυτα...

shido
24-10-09, 12:20
αχαχαχαχ Ευχαριστω Σταθη!!

ygkamoulak
24-10-09, 15:07
O λόγος που ζητάω εξάρι σαζμάν είναι διότι το βήμα του 320 με πέμπτη είναι αρκέτα κοντό για εξακύλιδρο μοτέρ 170 περίπου ίππων,έχει ακριβώς το ίδιο βήμα με την πέμπτη του toyota starlet 1.3 xli του 91 και ναι ζητάω μια πιό overdrive σχέση .Τώρα όσον αφορά το κόντημα που ρώτησε ο φίλος shido προφανώς για το θέμα των επιδόσεων,δεν ξέρω μήπως είμαι και κερδισμένος με ένα πιο κλιμακωτό σαζμάν 6 σχέσεων όπως παρατήρησε και ο φίλος sm6.

shido
24-10-09, 15:26
Το αμαξι σου εχει 3.38 βημα
αν το αλλαξεις και πας πχ στου 330 που ειναι το μαμα 2,93 θα σερνεται υπερβολικα το αμαξι.
Τα σασμαν αν δεις και στο λινκ πιο πανω εχουν ιδια κλιμακωση.Μονο overdrive κερδιζεις.

ygkamoulak
24-10-09, 15:43
Το αμαξι σου εχει 3.38 βημα
αν το αλλαξεις και πας πχ στου 330 που ειναι το μαμα 2,93 θα σερνεται υπερβολικα το αμαξι.
Τα σασμαν αν δεις και στο λινκ πιο πανω εχουν ιδια κλιμακωση.Μονο overdrive κερδιζεις.
Συμφωνώ το 2,93 θα το γονατίσει οπότε ή πάμε αν υπάρχει εξατάχυτο που να κουμπώνει κατευθείαν ή σε σε ποιό ενδιάμεση λύση διαφορικού π.χ. από 323 ci

shido
24-10-09, 15:52
το 323 φοραει 3,07 αλλα ειναι Μ52 δεν ξερω αν παιζει ρολο (βολαν,δισκο ,αξονα κτλ)

το 325(μ54) φοραει 3,15.

ηθελα να ρωτησω δηλαδη το αμαξι σου οπως ειναι χτυπαει κοφτη στροφων με 5η?
στο ταξιδι με 100χλμ ποσε στροφες εχεις?ρωταω γιατι πρωτη φορα διαβαζω για κατοχο 320 που να το βλεπει κοντο το βημα του.

KATSARAIOS
24-10-09, 15:59
το 323 φοραει 3,07 αλλα ειναι Μ52 δεν ξερω αν παιζει ρολο (βολαν,δισκο ,αξονα κτλ)

το 325(μ54) φοραει 3,15.

ηθελα να ρωτησω δηλαδη το αμαξι σου οπως ειναι χτυπαει κοφτη στροφων με 5η?
στο ταξιδι με 100χλμ ποσε στροφες εχεις?ρωταω γιατι πρωτη φορα διαβαζω για κατοχο 320 που να το βλεπει κοντο το βημα του.

δικη μου απορια επισης....

ygkamoulak
24-10-09, 19:06
4000 ΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ -140 ΧΛΜ

ygkamoulak
24-10-09, 19:51
4000 στροφές και 140 χλμ.Το 318is e30 γνήσιο που είχα είχε στις 4000 160 χλμ καθώς και το ε30 m3 γνήσιο επίσης και αυτό είχε το ίδιο βήμα με το 320 μου αλλά τα ζητούμενα εκεί είναι άλλα και μην ξεχνάμε ότι το λατρεμένο ε30 ειδικά το M3 άσχετα αν πουλήθηκε για οικογενειακούς λόγους είχε αεροδυναμική τούβλου οπότε και το is παραείχε μακρύ βήμα.Τέλος γιά την απορία σας σας λέω 2 πράγματα 1)το ford focus 1,4 μοντέλο 1997 έχει 4000-160 χλμ(δεν συζητάω για τα σημερινά εξατάχυτα) και 2) το αυτοκινητό κινείται κατά 98% σε εθνικές και επαρχιακές οδούς για αυτό και ζητάω μία ακόμη ταχύτητα

KATSARAIOS
24-10-09, 20:32
εγω φιλε κατα την ταπεινη μου γνωμη νομιζω οτι ειναι μια χαρα το βημα (φοραω το ιδιο μοτερ 2.2 Μ54 ) και ειδικα σε ταξιδια ειναι και οικονομικοτατο και αξιοπρεπες.δεν καταλαβαινω με 5η και αυτοματιο πιλοτο στα 130-140 σε μεγαλες εθνικες τι καλυτερο 8α προσεφερε η 6η αν μπορεις εξηγησε μας τι διαφορα θα ηθελες

ygkamoulak
25-10-09, 09:42
εγω φιλε κατα την ταπεινη μου γνωμη νομιζω οτι ειναι μια χαρα το βημα (φοραω το ιδιο μοτερ 2.2 Μ54 ) και ειδικα σε ταξιδια ειναι και οικονομικοτατο και αξιοπρεπες.δεν καταλαβαινω με 5η και αυτοματιο πιλοτο στα 130-140 σε μεγαλες εθνικες τι καλυτερο 8α προσεφερε η 6η αν μπορεις εξηγησε μας τι διαφορα θα ηθελες
Καμία αντίρηση ότι το βήμα είναι καλό,απο την άλλη πάλι όμως μία 6η ακόμα δεν μας χάλαγε γιατί άμα ήταν έτσι όλα τα καινόυργια ειδικά αυτοκίνητα που έχουν εξατάχυτα σαζμάν και βήματα μίλια μακρύτερα (4100-195χλμ)- και μιλάω για αυτοκίνητα πολύ χαμηλότερης ιπποδύναμης και ροπής δεν μιλάω για το M3 ή το 330- τα εξατάχυτα είναι άχρηστα.Θεωρώ ότι γιά ένα αυτοκίνητο της κλάσης-τιμής και το σημαντικότερο της εποχής παραγωγής του ε46 320ci θεωρώ την απουσία του 6τάχυτου απαράδεκτη,για να μη πω για τα 325,328.Να σας θυμίσω ότι η aydi και η toyota φοράει εξατάχυτα στα 1400αρια και 1600αρια από το 1999.Τέλος φίλε μου να σου πω ότι ούτε έγω είχα πρόβλημα με το βήμα του αυτοκινήτου μέχρι που μπήκα σε ένα toyota corolla 1.4 και δεν σου κρύβω μου άρεσε πολύ η αίσθηση να ρέουν τα χιλιόμετρα στο ρελαντί

Nick_E60_GR
25-10-09, 10:34
εγω φιλε κατα την ταπεινη μου γνωμη νομιζω οτι ειναι μια χαρα το βημα (φοραω το ιδιο μοτερ 2.2 Μ54 ) και ειδικα σε ταξιδια ειναι και οικονομικοτατο και αξιοπρεπες.δεν καταλαβαινω με 5η και αυτοματιο πιλοτο στα 130-140 σε μεγαλες εθνικες τι καλυτερο 8α προσεφερε η 6η αν μπορεις εξηγησε μας τι διαφορα θα ηθελες

Γιώργο με 3.38 και 6αρι έχεις με 6η στις 3500 155χλμ. περίπου, ενώ με 2.93 (330i/530i) έχεις αντίστοιχα 175χλμ. ....αν γέμιζε η έκτη θα είχες 310 και 350 χλμ αντίστοιχα χεχεχεχε ...η τελική βγαίνει πάλι με 5η

Τη διαφορά στον αριθμό περιστροφών (φθορά) του κινητήρα και όλων των παρελκόμενων στο ταξίδι να σκεφτείς μόνο... + την καταπόνηση των λιπαντικών + την κατανάλωση.... χωρίς να έχεις χάσει κάτι απ' την επιτάχυνση.
Η overdrive είναι must!

Nick_compact
25-10-09, 10:57
Εγώ βρίσκω απόλυτα λογικό αυτό που ζητάς, το αμάξι δεν πάσχει από δύναμη, οπότε η 6η δεν θα ήταν πολυτέλεια.
Για να βάλεις εξατάχυτο, χρειάζεσαι άξονα μετάδοσης (1469mm), από εξατάχυτο 325ti. (Προσοχή δεν ήταν όλα εξατάχυτα, εξατάχυτα έγιναν στο τελευταίο Facelift, τον 04/2003)
Σασμάν είτε από 325ti, είτε από 330Ci, δεν έχουν καμία διαφορά. (επίσης εξατάχυτα έγιναν από 04/2003 και μετά)
Το διαφορικό σου δεν χρειάζεται άλλαγή, αν χρησιμοποιήσεις τον άξονα που ανέφερα παραπάνω, 1469mm, εκτός και αν θέλεις να αλλάξεις και την τελική σχέση μετάδοσης.
Τέλος, για να μπει το σασμάν, θα πρέπει να αλλάξεις και το βολάν, και τον συμπλέκτη, με αυτά του εξατάχυτου.
Σαν μετατροπή, είναι αρκετά απλή, απλά ακριβή.

Nick_E60_GR
25-10-09, 11:07
...για να μπει το σασμάν, θα πρέπει να αλλάξεις και το βολάν, και τον συμπλέκτη, με αυτά του εξατάχυτου....

..χωρίς να είναι απαραίτητο...

Nick_compact
25-10-09, 11:22
Βλέπω ότι δίνει άλλα ρουλεμάν συμπλέκτη για πεντατάχυτα και εξατάχυτα, που σημαίνει ότι ενδεχομένως το καρέ είναι διαφορετικό στον πρωτεύοντα άξονα. Και για να κρατήσει το δικο του βολάν, θα πρέπει αυτό να έχει το ίδιο "ύψος", και γενικά ίδιες διαστάσεις με του εξατάχυτου, αλλά τα part number είναι άλλα για 5sp και 6sp. Αν το βολάν του 6sp, έχει και άλλη διάμετρο, μετά θα πρέπει να αλλάξει και μίζα.

ygkamoulak
25-10-09, 14:23
Καταρχήν παιδιά ευχαριστώ για τις πολύτιμες συμβουλές σας και βέβαια την κατανόηση στο ας πούμε "πρόβλημα" μου,παράλληλα πάντως και έγω έχω βάλει τα παιδιά στο Σίττα-Φλασκή να το ψάξουνε

z3 2.2
25-10-09, 14:39
Γιώργο με 3.38 και 6αρι έχεις με 6η στις 3500 155χλμ. περίπου, ενώ με 2.93 (330i/530i) έχεις αντίστοιχα 175χλμ. ....αν γέμιζε η έκτη θα είχες 310 και 350 χλμ αντίστοιχα χεχεχεχε ...η τελική βγαίνει πάλι με 5η

Τη διαφορά στον αριθμό περιστροφών (φθορά) του κινητήρα και όλων των παρελκόμενων στο ταξίδι να σκεφτείς μόνο... + την καταπόνηση των λιπαντικών + την κατανάλωση.... χωρίς να έχεις χάσει κάτι απ' την επιτάχυνση.
Η overdrive είναι must!

Πολυ σωστη και εξυπνη προσεγγιση του θεματος Νικο.