PDA

Επιστροφή στο Forum : Ε39: Ρεγουλατόροι φαναριών


onyx
21-11-09, 23:32
Ένα από τα συνήθη προβλήματα στις Ε39 είναι οι σπασμένοι ρεγουλατόροι ρύθμισης των φώτων. Φαίνεται ότι η επιλογή υλικού (πλαστικοειδές) δεν έχει την αντοχή που θα έπρεπε στον χρόνο και στις θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να σπάει. Τότε καταργείται η δυνατότητα ρύθμισης πάνω κάτω και μέσα έξω των φώτων και τα φώτα φωτίζουν πάρα πολύ κοντά και τρέμουν στις ανωμαλίες (έτσι καταλαβαίνετε και ότι το έχετε πάθει).
Υπάρχουν τουλάχιστον 2 ειδών φανάρια. Τα πιο παλιά είναι τα πιο βολικά. Γιατί υπάρχει επίσημο ανταλλακτικό που κάνει περί τα 18 ευρώ ανά φανάρι (τιμή Ελλάδας). Στα επόμενα φανάρια θεωρητικά δεν προβλέπεται άνοιγμα του φαναριού αλλά αντικατάσταση και έτσι δεν υπάρχει και ανταλλακτικό. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ζέσταμα στον φούρνο για να μαλακώσει η πίσσα/κόλλα και να ανοίξει το φανάρι και αγορά από το διαδίκτυο ανεπίσημου ανταλλακτικού (πιο ακριβού)....
Τα δικά μου ήταν το παλιό μοντέλο της Hella. Με τις οδηγίες που είχα διαβάσει (http://www.bmwtips.com/tipsntricks/headlightadjustment/Adjustment-fix.htm) και με τις εξαιρετικές φωτογραφίες της διαδικασίας (http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=893721) που είχα δει ξεκίνησα… με τη βοήθεια καλού φίλου που πιάνουν τα χέρια του κι έχει και κατάλληλο χώρο.
Αφαίρεση φαναριού με 4 βίδες εύκολη (προσοχή μη σας πέσει η κάτω μέσα βίδα γιατί αποκάτω της υπάρχει το χάος και δεν θα την ξαναβρείτε εύκολα). Οι πάνω βίδες είναι διαφορετικές από τις κάτω αν και όλες βγαίνουν με 8άρι καρυδάκι.
Αφαίρεση καλωδίων (5 τον αριθμό: φλας, φώτα μικρά, φώτα μεσαία, φώτα μεγάλα, ηλεκτρική ρύθμιση πάνω κάτω). Έβγαλα μαζί και τις λάμπες μικρές, μεσαίων, μεγάλων.
Αφαίρεση διακοσμητικής λωρίδας στο χρώμα του αμαξώματος στο κάτω μέρος, εύκολο (ξεκλιπάρεις την μέσα άκρη και σταδιακά και τα επόμενα κλιπ αν χρειαστεί με κάποιο κατσαβίδι και δεν βγει και με το χέρι).
Ξεκλιπάρισμα του εμπρός τμήματος (πλαστικό κάλυμμα και κρύσταλλα) εύκολο, εμένα δεν ήταν κάποιο κλιπ κολλημένο όπως λένε άλλοι. Νομίζω έχει 2 από πάνω και 3 από κάτω. Προσοχή μόνο, υπάρχει κι ένα ακόμα κλιπ ανάμεσα στο κυρίως φανάρι και το φλας (το φλας δεν βγαίνει με το κυρίως φανάρι αλλά πάει με το κάλυμμα.
Αφαίρεση λαστιχένιων καλυμμάτων μεσαίων και προβολέων από πίσω. Εύκολο.
Μετά φόβου Θεού σπρώχνουμε με τα δαχτυλάκια μας μέχρι το πλαίσιο με τους δύο καθρέφτες να αποσπαστεί από το κεφαλάκι ηλεκτρικής ρύθμισης (ο θόρυβος που κάνει είναι πολύ ανησυχητικός, νομίζεις ότι κάτι έσπασε αλλά τελικά όλα καλά). Εφόσον είναι σπασμένοι και οι δύο ρεγουλατόροι (πάνω-κάτω και μέσα-έξω) οι καθρέφτες μας μένουν στο χέρι.
Αφαίρεση υπολειμμάτων ρεγουλατόρων από τις βίδες ρύθμισης εύκολο (ξεβίδωμα και μυτοτσίμπιδο). Αφαίρεση κεφαλών από τις θήκες τους όχι τόσο εύκολο. Βολεύει να βγούν τελείως οι θήκες (η μέσα-έξω εύκολα με το χέρι και μετά σπρώχνεις την κεφαλή από τρύπα που έχει η θήκη (καλύτερα μέγγενη και κάτι στην τρύπα και σφυράκι), για την πάνω-κάτω θέλει ξεβίδωμα ένα λαμάκι με δυο βιδάκια που έχει και την θήκη για το ηλεκτρικό πάνω-κάτω και μετά προσπάθεια ή τρύπημα από πίσω στη θήκη και σπρώξιμο της σπασμένης κεφαλής).
Λίπανση των βιδών και γιατί όχι και των κεφαλών με λιπαντικό κατάλληλο για πλαστικά μας διευκόλυνε πολύ τη συνέχεια (βασικά σχεδόν δεν γίνεται χωρίς λίπανση στις βίδες).
Σε αντίθεση με τα όσα λέει αυτός με τις φωτό βρήκα ότι είναι πολύ ευκολότερο οι κεφαλές των καινούργιων ρεγουλατόρων να μπούνε στις θήκες τους και οι θήκες να στηριχτούν στον καθρέφτη και μετά να βιδωθούν οι ρεγουλατόροι παρά να μπούνε οι ρεγουλατόροι πρώτα στις βίδες και μετά να πρέπει να κλειδώσεις 3 κεφαλές μαζί.
Επίσης σε αυτό το στάδιο βλέπεις πολύ καλύτερα το τι γίνεται αν κοιτάς από την πίσω πλευρά. Οδηγείς τους ρεγουλατόρους στη σωστή θέση και βιδώνεις τις βίδες ώστε να τους μαζέψουν. Προσεκτικά και αφού βεβαιωθείς ότι η κεφαλή του ηλεκτρικού είναι εκεί που πρέπει πατάς να μπει στη θήκη της.
Καθαριότητα καθρεφτών συνιστάται. Επίσης έβγαλα τα κλιπάκια (από 2 για κάθε κρύσταλλο) που κρατάγανε τα κρύσταλλα (τα οποία αν και είναι διαφορετικά για προβολείς και μεσαία είναι ίδιου μεγέθους αλλά δεν μπορούν να μπούνε λάθος… άτιμοι Γερμανοί το προβλέψατε κι αυτό!) και τα καθάρισα ενώ καθάρισα και όσο έφτανα τα πλαστικά καλύμματα από μέσα (προσοχή, πολύ κοφτερό το πλαστικό χείλος στο οποίο πιάνει το κρύσταλλο).
Αντιστροφή των εργασιών. Ελαστικές μπότες, κλίπς καλύμματος, βίδωμα, καθάρισμα λαμπών, καλωδιώσεις, βίδωμα. Στο βίδωμα ρυθμίζετε τη θέση του φαναριού ώστε να έρχεται ίσια με τη λαμαρίνα του καπώ.
Τελική δοκιμή όλα καλά (μια καμμένη μικρή λαμπίτσα που πρέπει να αλλάξω).
Ρύθμιση φώτων…. Και είδαμε το φως το αληθινό!
Ο χρόνος που χρειάστηκε ήταν πολύ λιγότερος από όσο υπολόγιζα, σαφώς κάτω από ώρα για την πρώτη και πολύ λιγότερο για τη δεύτερη.
Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε βοήθεια, συμμετοχή ή επεξήγηση.

onyx
22-11-09, 06:12
Επιπλέον
Έχετε μια πετσέτα για να ακουμπάει το πλαστικό κάλυμα ώστε να μην γκρατζουνιστεί.

Εκεί που λέω στο τέλος στο βίδωμα να ρυθμίσετε τη θέση του φαναριού ώστε να έρχεται ισια πρόσωπο με τη λαμαρίνα εννοώ του φτερού και όχι του καπώ που έτσι κι αλλιώς περισσεύει και εξέχει πέραν του φαναριού.

stauros772000
22-11-09, 14:06
ναι αλλα δεν μας λες απο που πηρες τους ρεγουλαδορους και το σημαντικοτερο,ποσο????
εδω http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=13996 ο φιλος αναφερει για 116 γιουρο.για πες μας να εχουμε τα δεδομενα του καταστηματος..................

gregE36
22-11-09, 14:39
απο οτι καταλαβα ο φιλος μας εχει τα παλια φαναρια τα απλα και το ανταλακτικο το βρισκεις ευκολα με κανα 20αρι απο bmw

onyx
25-11-09, 14:12
Tο λέω στην αρχική μου δημοσίευση. Έχω το παλιό και υπάρχει κανονικά σαν ανταλλακτικό και το χρεώνουν 18 και κάτι ευρώ το σετ για ένα φανάρι.