PDA

Επιστροφή στο Forum : Οι ιδιότυπες BMW της Carrozzeria Bertone


Christos2002
19-12-09, 18:18
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΟΡΟΥΜΙΤΕΣ


http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/18/3395/7708905/0081b-fiat-206-coupe-bertone-badge-43620.jpg


Ιταλικές BMW με την υπογραφή του ονομαστού οίκου bertone;;;Και όμως…υπάρχουν!Μοναδικές,αισθητικά πρωτοποριακές αποτελούν ένα ξεχωριστό κομμάτι στην ιστορία της BMW….Κάτι σαν εναλλακτική ιστορία της αγαπημένης μας μάρκας θα το χαρακτηρίζαμε…καθώς από τις ελάχιστες συνεργασίες μεταξύ bertone και bmw,μόλις μία,η 3200cs(μακρινή πρόγονος της σημερινής 6άρας) πέρασε το κατώφλι της παραγωγής ενώ οι άλλες έμειναν ονειρικά πρωτότυπα… Αλλά καλύτερα,ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Ο Bertone το 1961 ήταν ήδη ένας σημαντικός οίκος στο χώρο του σχεδιασμού αλλά και της κατασκευής αυτοκινήτων κατά παραγγελία(coachbuilding)O Nuccio Bertone(1912-1997) με μεθοδικότητα και εργατικότητα είχε καταφέρει να μεταμορφώσει το μικρό συνεργείο που είχε στήσει ο πατέρας του,το 1912,σε μια αξιόλογη εργοστασιακή μονάδα,με δυνατότητα παραγωγής άνω των 30.000 αυτοκινήτων ετησίως(την εποχή εκείνη),αναλόγως της παραγγελίας του πελάτη.Οι πελάτες μπορούσαν να είναι τόσο απλοί(τρόπος του λέγειν…)ιδιώτες,που επιθυμούσαν να προσθέσουν στην συλλογή τους ένα μοναδικό κομμάτι,όσο φυσικά και αυτοκινητοβιομηχανίες που ήθελαν μια ξεχωριστή σχεδιαστική πρόταση προκειμένου να εμπλουτίσουν την γκάμα των μοντέλων τους με αρκούντως ιδιόρρυθμα και αισθητικώς προχωρημένα τετράτροχα.

O Nuccio Bertone
http://www.speedace.info/automotive_directory/car_images/nuccio_bertone_signature.jpg


Σε αντίθεση με ο,τι γενικά πιστεύεται από πολλούς,ο Nuccio,δεν σχεδίασε κανένα από τα μοναδικά τετράτροχα που χάρισε στον κόσμο της αυτοκίνησης το σχεδιαστήριο του,αν και είχε λόγο για κάθε ένα από αυτά και μάλιστα πολλές φορές ερχόταν σε αντίθεση με τους επαγγελματίες σχεδιαστές που δούλευαν για αυτόν.Ο ίδιος ισχυριζόταν μάλιστα ότι πρίν απο τον β’Παγκόσμιο Πόλεμο,είχε σχεδιάσει κάμποσα πρωτότυπα,αλλά τα σχέδια….χάθηκαν,όπως έλεγε… σε μια φωτιά τον καιρό του μεγάλου πολέμου…(χεχεχε,συμπατριώτης του Silvio δεν ήταν;;…ήξερε να θολώνει τα νερά…)Ο χαρισματικός Ιταλός είχε ωστόσο βαθιά(κατά τρόπο αναμφισβήτητο)γνώση του αυτοκινήτου και σίγουρα είχε μοναδικό ταλέντο…στο να ανακαλύπτει και να αναδεικνύει ταλέντα….Σχεδόν όλοι οι μεγάλοι ιταλοί σχεδιαστές δούλεψαν για αυτόν… Franco Scaglione,Giorgetto Giugiaro, Marcello Gandini,για να αναφέρουμε μερικούς από τους πιο φημισμένους.

Christos2002
19-12-09, 18:23
Την εποχή εκείνη η BMW ήταν έτοιμη να αντικαταστήσει,μια ακόμη εμπορική αποτυχία,το coupe 503,που μετρούσε μερικά χρόνια στην παραγωγή(1956-1959) με ισχνές πωλήσεις(μόλις 412 κομμάτια).Στην αναζήτησή της,η BMW στράφηκε στο θαυματουργό σχεδιαστικό κέντρο του Nuccio…Το αποτέλεσμα;;;Ma que bella???Πόσο όμορφη;;;Που θα έλεγαν και οι γείτονες!Ναί ήταν όμορφη η 3200cs(διατίθετο σε δύο εκδοχές coupe και cabrio),η οποία και παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1961 ενώ μπηκε στην γραμμή παραγωγής το 1962.Η μοναδική αυτή Bmw,από τις πλέον σπάνιες σήμερα,καθώς κατασκευάστηκαν μόλις 603 κομμάτια,καίτοι δεν γνώρισε την αναμενόμενη εμπορική επιτυχία(και έσπρωξε την μάρκα πιο κοντά στο χείλος της οικονομικής καταστροφής),επαινέθηκε ιδιαίτερα για τις υπέροχες ρέουσες γραμμές της,την κομψότητα και το αρχοντικό στυλ της!Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι οι βασικές γραμμές του αμαξώματος πέρασαν και στην CS(περισσότερο στην E120C,λιγότερο στην E-9)που ακολούθησε ενώ ο μακρινός απόηχος της σχεδίασης του Bertone μπορεί να ανιχνευθεί και στην 6άρα πρώτης γενιάς.Στα μέσα του 1965 κύλησε η τελευταία 3200cs από το εργοστάσιο παραγωγής.Είχε πλέον,έρθει η μεγάλη ώρα της New Class για την Bmw(με τα θρυλικά 02 ως δίθυρες εκδοχές της..για να μην ξεχνιόμαστε!)..Η νέα γκάμα της φίρμας θα έκανε την εμφάνισή της,ακριβώς την κατάλληλη στιγμή για να σώσει τον κυανόλευκο έλικα από την χρεοκοπία και την εξαγορά από την άσπονδη αντίπαλό της…

http://www.in.gr/auto/parousiaseis/foto_big/in_BMW_503_01.jpg
Η πανέμορφη 503 θα παραδώσει την σκυτάλη της εκπροσώπησης της Bmw στην κατηγορία των coupe,στo δημιούργημα του Bertone,3200cs


http://www.e-24.ru/files/373/3200cs_01.jpg
Bmw 3200cs…Η Ιταλίδα….

Βασισμένη στα μηχανικά μέρη του μεγάλου sedan 502,με χρονολογία πρώτης παραγωγής(ως 501..)το 1952,δεν διεκδικούσε τα πρωτεία σε ο,τι αφορούσε την τεχνολογική υπεροχή…Στα σωθικά της ωστόσο φώλιαζε ένας ρωμαλέος V8(τροφοδοτούμενος από δύο διπλά 36άρια ζενίθ,καρμπυρατέρ),δάνειο των μεταπολεμικών μοντέλων(502,503,507),3168 κυβικών και 160 ίππων(που αποδίδονταν αβίαστα στις 5600στροφές),καθιστώντας το υπέροχο coupe ιδανικό χιλιομετροφάγο.Με λίγη καλή θέληση,το εργαλείο,διακοσάριζε κι’όλας.Με βάρος βέβαια 1500 και βάλε,κιλών,τα πρώτα 100χλμ έρχονταν σε 14’’,επίδοση απλώς αξιοπρεπής για τα δεδομένα εκείνης της εποχής.Είπαμε όμως,χιλιομετροφάγος…Έτσι εξηγείται και το ρεζερβουάρ των 75λίτρων,αρωγός στην μάχη(ελέω αυξημένης κατανάλωσης)της αυτονομίας κατά τα ταξίδια…Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως η 3200cs ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Bmw που διέθετε δισκόφρενα στους μπροστινούς τροχούς,στον βασικό εξοπλισμό.

Christos2002
19-12-09, 18:26
http://www.bmwkatalog.cz/gallery/bmw-3200cs/bmw-3200cs.jpg

http://www.automotivetraveler.com/images/stories/easygallery/resized/123/1223480705_1965_BMW_3200_CS_Bertone_Coupe_Exterior _5.jpg

http://www.cs-zone.com/images/3200%20CS.jpg

Christos2002
19-12-09, 18:29
http://www.supercarfrance.com/Villa_d_Este/Part-2/63_BMW_3200_CS.jpg

http://www.automotivetraveler.com/images/stories/easygallery/resized/123/1223481091_1965_BMW_3200_CS_Bertone_Coupe_Exterior _2.jpg

http://www.bmwism.com/all_bmw/bmw_3200_cs_cabrio_top_view.jpg

Christos2002
19-12-09, 18:31
ιταλική φινέτσα(by bertone…)στο ευρύχωρο εσωτερικό…

http://www.automotivetraveler.com/images/stories/easygallery/resized/123/1223481395_1965_BMW_3200_CS_Bertone_Coupe_Interior _5.jpg

http://www.automotivetraveler.com/images/stories/easygallery/resized/123/1223480587_1965_BMW_3200_CS_Bertone_Coupe_Interior _7.jpg

http://www.automotivetraveler.com/images/stories/blogs/richt/081008-1965_3200_CS_Bertone_Coupe_Interior_View-04.jpg

http://www.autobild.de/ir_img/57701859_4d251f3331.jpg
Η 3200cs και οι απόγονοί της σε παράταξη.Tο ένδοξο παρελθόν και…μέλλον της φίρμας στα μεγάλα πολυτελή coupe..Το παρόν(E63/E64)…εν απουσία.Ο κινητήρας V8 της Bmw που κινούσε την 3200cs θα ήταν ο τελευταίος οκτακύλινδρος που θα χρησιμοποιούσε η φίρμα για 27 ολόκληρα χρόνια!Μέχρι το 1992,με την παρουσίαση της 740i,οπότε και η Bmw άρχισε πάλι να κάνει χρήση οκτακύλινδρων.

Christos2002
19-12-09, 18:34
http://www.conceptcar.ee/bmw/2800spicup/image03.jpg

Η 3200CS πλέον αποτελεί παρελθόν για την Bmw,η Neue Klasse όπως προείπαμε έχει κάνει την εμφάνισή της και η Bmw με το μεγάλο coupe 2800cs(e-9)παράγωγο του σεντάν 2500(Ε-3),έχει επιτέλους θέσει τις βάσεις για μια καλή εμπορική πορεία των υπαρχόντων μοντέλων που προσφέρονται στην γκάμα της.Παράλληλα έχουν κάνει την εμφάνισή τους και οι περίφημοι,ψυχωμένοι(straight-six),εξακύλινδροι σε σειρά,κινητήρες,,που μέχρι τις ημέρες μας αποτελούν ένα από τα βασικά στοιχεία της αγαπημένης μας φίρμας.Η BMW παρ’όλα αυτά δεν θα ξεχάσει την συνεργασία που είχε με τον Bertone και θα του ζητήσει να δημιουργήσει για λογαριασμό της,την δική του εκδοχή της 2800cs…Το σχεδιαστικό κέντρο του Bertone θα καταλήξει στο πρωτότυπο BMW SPICUP 2800 το οποίο και θα παρουσιάσει το 1969 στην διεθνή έκθεση της Γενεύης.Το όνομά του θα προέλθει από τον συμφυρμό των λέξεων coupe και spider,δηλώνοντας κατά τον τρόπο αυτό τον διττό χαρακτήρα της κατασκευής.Μάλιστα κατά δήλωση του studio του Bertone σκοπός τους ήταν με το τελικό σχέδιο να αποτίσουν φόρο τιμής στην μεγαλειώδη BMW 507(το διαμάντι της BMW).Το πρωτότυπο βασιζόταν σε μία πιο κοντή εκδοχή του πατώματος της Ε-3,ενώ δωρητής των μηχανικών μερών ήταν η Ε-9 2800CS.Η μηχανή κατά συνέπεια είχε αντίστοιχο κυβισμό(2788 cm³)και απέδιδε 170 καθαρόαιμα στις 6.000στρ/λεπτό με δύο διπλά Zenith ενώ εφοδιαζόταν με ένα τετρατάχυτο κιβώτιο.Ο κινητήρας προϊδέαζε για αξιόλογες επιδόσεις,καθώς το πρωτότυπο ήταν πιο ελαφρύ από την CS(E-9) η οποία ζύγιζε πολύ περισσότερο απ’ ο,τι ισχυριζόταν η BMW,καθώς σε ανεξάρτητες μετρήσεις η ζυγαριά σταματούσε κοντά στα 1600 κιλά.Παρ’όλα αυτά το SPICUP σίγουρα δεν ήταν και ελαφρύ.Ο πρωτοποριακός αυτόματος μηχανισμός(που αποτελούσε και το σχεδιαστικό του highlight) χάρις στον οποίον μετατρεπόταν από coupe σε spider(cabrio)και το αντίστροφο σίγουρα ζύγιζε κατι παραπάνω…Η διαιρούμενη σε τρία κομμάτια οροφή(κατασκευασμένη από ανοξείδωτο ατσάλι)που αποτελούσε ένα σώμα με τα rollbars ήταν μια αξιοπρόσεκτη καινοτομία του Bertone.Το εσωτερικό,το οποίο δεν είχε καμιά σχέση σχεδιαστικά με την Ε-9 ή έστω την Ε-3(εκτός από τα όργανα στο καντράν και τα πεντάλ…),ήταν αρκετά φουτουριστικό ενώ το χρώμα(στις μέρες μας φαίνεται ολίγον τι Kitsch) που κυριαρχούσε ήταν το πράσινο(δύο αποχρώσεων).Χάρις στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του και τον ρωμαλέο κινητήρα,το πρωτότυπο του Bertone μπορούσε να επιταχύνει αβίαστα μέχρι και τα 210χλμ τελικής.Αξίζει να σημειωθεί εδώ η ομοιότητα του πρωτοτύπου με ένα άλλο όχημα που είχε σχεδιαστεί απο το θαυματουργό μαγαζάκι του Nuccio Bertone και μάλιστα από το μαγικό χέρι του Gandini.Ο λόγος για την υπέροχη Alfa Romeo Montreal(από τις αγαπημένες των alfisti και όχι άδικα..)που είχε κάνει το ντεμπούτο της,δύο χρόνια νωρίτερα,το 1967,στην πόλη η οποία αποτέλεσε και…αναδοχό της αφού τελικά πήρε το όνομα της.Μόνο η μάσκα με τα χαρακτηριστικά νεφρά της BMW,έκανε την μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο.Στο επίσημο site του Bertone,για την spicup δεν αναφέρεται πουθενά ο Gandini ως βασικός έστω σχεδιαστής...Κοιτώντας όμως τα δύο αυτοκίνητα (να πω την αλήθεια,προσωπικά,όταν ανακάλυψα την spicup την πέρασα για κάποιο πρωτότυπο της Montreal)καταλήγει κανείς αβίαστα στο συμπέρασμα ότι το σχέδιο της BMW SPICUP 2800,πιθανότατα θα πρέπει να αποδοθεί στον Marcello Gandini.Αλοίμονο όμως…το ονειρικό πρωτότυπο αυτής της μοναδικής BMW(τω καιρώ εκείνω κυκλοφορούσαν φήμες ότι έχει και κλώνο..)δεν έμελλε να μπεί ποτέ στην παραγωγή…Η Bmw ως άστοργη,άκαρδη μάνα(μην με παρεξηγείτε…λίγο δραματικό τόνο θέλω να δώσω…)φέρθηκε στο SPICUP 2800 σαν αποπαίδι,την στιγμή που η ALFA ROMEO,μόλις τον επόμενο χρόνο,το 1970,έθετε την Montreal στην γραμμή παραγωγής….Βέβαια για να λέμε και του στραβού το δίκιο,το εν λόγω όχημα δεν κολλούσε με την καμία στην εταιρική αισθητική που προωθούσε τότε η Bmw και οπωσδήποτε,σχεδιαστικά δεν μοιραζόταν και πολλά με τις προγενέστερες υλοποιήσεις της φίρμας.Φυσικά η Bmw δεν το πέταξε το πρωτότυπο αλλά ούτε και το κράτησε έστω για να στολίζει το μουσείο της…Μάλλον το ξεφορτώθηκε,πουλώντας το έναντι…αγνώστου τιμήματος(ας μην ξεχνάμε η εταιρεία μόλις έβγαινε από τα πέτρινα χρόνια και είχε ανάγκη από ρευστό..)σε κάποιον,λογικά πολύ,πολύ,πολύ εύπορο Ολλανδό!Έκτοτε το ιδιόρρυθμο όχημα πέρασε στην αφάνεια…

Christos2002
19-12-09, 18:38
http://www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_interact/modelpicture.php?id=4444
Bmw 2500(E-3)…Ένα σεντάν για ελάχιστους εκείνα τα χρόνια(η 7άρα της εποχής…)Στο πάτωμά της βασίστηκε η spicup

http://www.oldtimergala.de/content/produktfotos/1149183236BMW2800CSKL.jpg
Τα μηχανικά μέρη της spicup προέρχονταν από την την 2800CS(E-9)την coupe εκδοχή της Ε-3.

http://image.motortrend.com/f/auto-shows/bmw-celebrates-80-years-with-concorso-deleganza-villa-deste-in-italy/15128522+w750/1969-bmw-spicup-coupe.jpg
Η σχεδιαστική άποψη του Stile Bertone(του σχεδιαστικού studio δηλαδή)για το εν λόγω όχημα με δικά του λόγια(από το site του): "The considerable dimensions of the mechanical components were handled by creating almost excessively fluid vertical lines. At the same time, the relatively important tail and wings become the car's focal point. The rollbars had to satisfy a combination safety needs and design criteria, and Bertone solved the problem with an automatic mechanism which also contained the elements for the transformation from spider to coupé and back again. "

Christos2002
19-12-09, 18:41
http://www.carstyling.ru/resources/studio/large/69bertone_bmw_2800_spicup_1.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1146/540262732_2df6f53c76.jpg?v=0

http://members.home.nl/aar.kip/images/ontwerpers692800spicup02.jpg

Christos2002
19-12-09, 18:42
http://www.conceptcar.ee/bmw/2800spicup/image07.jpg

http://www.conceptcar.ee/bmw/2800spicup/image03.jpg

http://img3.auto-motor-und-sport.de/r900x600-C-f8c0c558-212655.jpg

Ο Gandini ποζάρει δίπλα στην Miura…To αριστούργημά του και ένα από τα πλέον όμορφα και ποθητά αυτοκίνητα όλων των εποχών….
http://warnercnr.colostate.edu/~anderson/SecondPic.jpg

Christos2002
19-12-09, 18:44
Αφού την αναφέραμε ας βάλουμε και μερικές φωτογραφίες από την όμορφη και σπάνια Ιταλίδα(λιγότερες από 4000,τουλάχιστον τρείς υπάρχουν και στη πατρίδα μας)για να καταδειχθεί η ομοιότητα με την SPICUP.Με V8 2,6 λίτρων παρακαλώ και 200 ιταλοθρεμμένες φοράδες,συνεπικουρούμενες και από το χαμηλό βάρος,το όμορφο coupe πήγαινε σφαίρα…Χαμηλά 7άρια(για το 0-100),15άρια και κάτω από το 28’’ για τετρακοσάρι και χιλιόμετρο αντίστοιχα,μετρούσαν τα περιοδικά της εποχής…Ενώ μπορούσε να σκίζει τον αέρα της ιταλικής εξοχής με πάνω από 220χλμ πραγματικής τελικής.Όλα αυτά το 1970…

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Alfa_Romeo_Montreal_green.jpg

http://www.caradisiac.com/media/images/collection/alfa_romeo_montreal.jpg

Christos2002
19-12-09, 18:45
http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2009/11/Alfa_Romeo-Montreal_1970_1280x960_wallpaper_01.jpg

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2009/11/1973_Alfa_Romeo_Montreal_low.jpg

Christos2002
19-12-09, 18:50
Η ιστορία της SPICUP δεν σταματά εδώ.Για δεκαετίες βρισκόταν στην αφάνεια.Όποιος σκόνταφτε πάνω σε κάποια φωτογραφία της,σίγουρα θα αναρωτιόταν αν εξακολουθούσε να υπάρχει και αν ναι,ποια ήταν η τύχη της.Στην προκειμένη εξάλλου περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με ένα οποιοδήποτε έστω σπάνιο,εξωτικό όχημα αλλά για ένα μοναδικό πρωτότυπο και μάλιστα μιας κορυφαίας φίρμας,που η ίδια το παρήγγειλε στον φημισμένο BERTONE και η ίδια βιάστηκε να το πουλήσει…Στο νού των μυημένων της αυτοκίνησης και για όσους αγαπούν τα σπάνια και περίεργα οχήματα,η BMWSPICUP 2800,αποτελούσε κατι σαν μύθο,η ιστορία ενός περίεργου πλάσματος που όλοι αναρωτιούνταν αν τελικά υπήρξε ποτέ(η ιστορία της αυτοκίνησης βρίθει τέτοιων ιδιόρρυθμων αλλά και συνάμα γοητευτικών ιστοριών).Φυσικά και κανείς από τους ελάχιστους που γνώριζαν ότι ένα τέτοιο όχημα όντως υπήρξε,δεν θα πόνταρε στην επανεμφάνισή της…Και όμως να που συνέβη το απροσδόκητο…Το 2005(δηλαδή 36 ολόκληρα χρόνια μετά την παρουσίαση της spicup και αφού πλέον τα ίχνη τα δικά της και του Ολλανδού ιδιοκτήτη έχουν χαθεί…)σε ένα forum εμφανίζεται κάποιος(από την Ολλανδία)δηλώνοντας οτι γνωρίζει που βρίσκεται το αυτοκίνητο και ότι έχει και φωτογραφίες..Φυσικά οποιαδήποτε αναφορά για την ύπαρξη και εμφάνιση τέτοιων εξωτικών τετράτροχων αντιμετωπίζεται(λογικά)με την ίδια καχυποψία που συνοδεύει τις αναφορές για θεάσεις U.FO,του τέρατος της λίμνης του Λοχ Νες,του Γέτι των Ιμαλάϊων και του συγγενή του Μεγαλοπόδαρου(Big foot)…Κοινώς άρες μάρες κουκουνάρες…δράκοι,φίδια,ο Βασιλιάς Έλβις ζεί και τα σχετικά…Ο Ολλανδός φάνηκε να επιβεβαιώνει προς στιγμήν τις αιτιάσεις περί… κρυπτοζωολογίας ουφολογίας και συνωμοσιολογίας συλλήβδην,εφόσον δεν έδωσε ξανά στίγμα στο forum για ένα ολόκληρο χρόνο.Ένα χρόνο μετά(2006)ωστόσο επανέρχεται δριμύτερος και όχι μόνο θα δώσει κάποιες φωτογραφίες αλλά δηλώνει και ότι το όχημα διατίθεται προς πώληση!!!!....Ω,ναι ο Βασιλιάς Έλβις ζεί και ναι υπάρχουν εξωγήινοι και η Ομάς-Ε μην σου πω!!....

Η σχετική συζήτηση εδώ:http://www.ultimatecarpage.com/forum/general-automotive/950-who-knows-bmw-concept.html

Οι φωτογραφίες θα αποκαλύψουν ένα πορτοκαλί bmw spicup και θα αναζωπυρώσουν την παραφιλολογία για δύο πρωτότυπα…….
http://img258.imageshack.us/img258/4858/foto1a9lo.jpg
http://img110.imageshack.us/img110/3079/foto2a5xd.jpg

http://www.bmwe21.net/temp/spicup1a.jpg

Christos2002
19-12-09, 18:53
Το 2008 το αυτοκίνητο τελικά θα βρεί αγοραστή…H BMW θα αδιαφορήσει ακόμα μια φορά για το σπάνιο και ΜΟΝΑΔΙΚΟ αυτό πρωτότυπο,που θα καταλήξει σε κάποιον κύριο ονόματι Roland D'Ieteren από το Βέλγιο.Το πέπλο της λήθης που σκέπαζε την BMW SPICUP 2800 είχε γίνει κομμάτια και ο…βίος της,στα χρόνια της αφάνειας,θα ερχόταν επιτέλους στο φώς…Ο πρώτος Ολλανδός ιδιοκτήτης(ο οποίος την έβαψε πορτοκαλί και για το εσωτερικό προτίμησε μαύρη ταπετσαρία)συνήθιζε να κάνει συχνά ταξίδια μεταξύ Γερμανίας-Ολλανδίας με αποτέλεσμα το οδόμετρο να γράψει τον εξωφρενικό για πρωτότυπο μοντέλο,αριθμό των 100.000 χιλιομέτρων,δείγμα ότι η spicup ήταν μια πλήρως λειτουργική αξιόπιστη bmw!(μπράβο στον Ολλανδό που δεν την έκλεισε σε ένα γκαράζ!)…Κάποια στιγμή ήρθε η ώρα της…απόσυρσης οπότε και την αγόρασε ένας Ολλανδός συλλέκτης(λέγεται ότι πούλησε μια iso rivolta για να μπορέσει να βάλει στο χέρι το spicup)για να την ξεχάσει κρυμμένη σε κάποιο γκαράζ…(η συνήθης μοίρα των εξωτικών τετράτροχων)Ο τωρινός,βέλγος,ιδιοκτήτης,ήρθε τελικά σε επαφή με τον Ολλανδό συλλέκτη(λέγεται ότι κάποιος Paul Koot-ειδικός και αυτός στο coachbuilding-ανακάλυψε αρχικά το spicup,χωρίς να είναι απολύτως βέβαιο αν πέρασε και από την δική του κατοχή)και την αγόρασε τελικά.(η τιμή παραμένει για μια ακόμα φορά άγνωστη…)Η μεγάλη πρόκληση για τον νέο ιδιοκτήτη ήταν να την επαναφέρει στην αρχική της μορφή και το πέτυχε.Η μόνη διαφορά πλέον,συγκριτικά με το όχημα του 1969,ήταν τα δερμάτινα καθίσματα στο εσωτερικό!


Restoration σε ένα…πρωτότυπο…πόσο να στοιχίζει άραγε;
http://www.autobild.de/artikel/bertone-studie-bmw-spicup_905228.html?bild=bild3

Christos2002
19-12-09, 18:59
Την περασμένη άνοιξη θα κάνει την θριαμβευτική της επάνοδο στο παγκόσμιο στερέωμα της αυτοκίνησης στον ιδιότυπο διαγωνισμό κομψότητας τετράτροχων,το φημισμένο και εξαιρετικά υψηλού prestige,concours d’ elegance(Concorso d'Eleganza Villa d'Este με σπόνσορα και την BMW)που λαμβάνει χώρα στην κωμόπολη του Como,στην επαρχία της Λομβαρδίας.Στην αναγεννησιακή Villa d'Este(από τα πλέον αστεράτα ξενοδοχεία παγκοσμίως)με την μαγευτική(υποθέτω)θέα προς την λίμνη του Como και τα γύρω αξιοθέατα να αποπνέουν μια μοναδική αύρα αριστοκρατικής αρχοντιάς παλαιών εποχών,η BMW SPICUP 2800 θα τραβήξει όλα τα βλέμματα πάνω της!!…Κάτι όχι απολύτως αυτονόητο για κορεσμένους από υλικά αγαθά,μπλαζέ πολυεκατομμυριούχους ,ιδιόρρυθμους εκτιμητές έργων τέχνης και την ελίτ του αυτοκινητιστικού τύπου με τον συνήθη σνομπισμό,πολύ ιδιαίτερο κοινό δηλαδή που αδιαφορεί στην θέα μιάς προπολεμικής bmw,βαριέται αφόρητα στην θέα μιας ακόμη ιστορικής ferrari,lamborghini ή rolls royce και μόλις που ανασηκώνει το φρύδι(ως σημάδι κάποιου ενδιαφέροντος…)στην θέα κάποιου μοναδικού δημιουργήματος του…zagato!H Μοναδική αυτή BMW by Bertone πραγματικά ακτινοβόλησε!Μένει να αναρωτιέται κανείς ωστόσο,για το πως θα έμοιαζαν σήμερα τα μοντέλα της φίρμας με έμβλημα τον κυανόλευκο έλικα,αν τότε εκείνη είχε κάνει το μεγάλο βήμα να μπολιάσει την αισθητική των οχημάτων της με στοιχεία από το φουτουριστικό spicup…

http://www.supercars.net/gallery/119513/2030/861211.jpg

Airness
19-12-09, 19:01
Απλά ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ respect! Καταπληκτικό το θέμα! :dblthumb2

Christos2002
19-12-09, 19:02
http://www.ultimatecarpage.com/images/large/4124/BMW-2800-Bertone-Spicup_4.jpg

http://img.worldcarfans.com/2009/4/large/7680999.jpg

http://www.autoreview.ru/archive/2009/12/villa/add/_MG_4086_1024.jpg

Christos2002
19-12-09, 19:05
http://www.supercars.net/carpics/2256/1969_BMW_2800Spicup1.jpg

http://www.supercars.net/carpics/2256/1969_BMW_2800Spicup2.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3388/3483937939_003d2f506a.jpg

ο εξακύλινδρος που φωλιάζει στον χώρο του κινητήρα δεν αφήνει καμιά αμφιβολία….Αυτή είναι μια γνήσια BMW!
http://4.bp.blogspot.com/_uMFnSehhxoc/Sja_QRRK2sI/AAAAAAAAAbo/n3NT82aelb4/s1600-h/spicup-5.bmp

Christos2002
19-12-09, 19:08
http://farm4.static.flickr.com/3622/3484758074_7bb29b1efb.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3392/3483944835_90c181eaea.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3337/3483936435_165f454fc2.jpg

http://www.ultimatecarpage.com/images/large/4124/BMW-2800-Bertone-Spicup_6.jpg

Christos2002
19-12-09, 19:12
http://www.supercars.net/carpics/2256/1969_BMW_2800Spicup3.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3664/3483941435_efbab5b3f5.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3346/3484754610_17f40fa7f9.jpg

Christos2002
19-12-09, 19:14
http://www.geocities.jp/d_force_net/Car/NAKAMURA/4412-015.JPG

Τα matchbox τα θυμάστε;;Η χαρά κάθε μπόμπιρα την δεκαετία του 80(οι ακόμα μεγαλύτεροι θα τα θυμούνται πιο έντονα).Τέτοια αμαξάκια δεν έβγαζε μόνο η matchbox αλλά και άλλες εταιρείες όπως η Majorette (αν και για ένα διάστημα είχε επικρατήσει η ονομασία της πλέον γνωστής εταιρείας για όλες τις μινιατούρες αυτού του τύπου).Αυτές εδώ οι σπάνιες μινιατούρες της SPICUP προέρχονται από την playart

http://farm3.static.flickr.com/2515/3694726069_b9d602fe57.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2523/3695528524_60fdcd6031.jpg?v=0

Christos2002
19-12-09, 19:16
http://www.breithaupts.com/bmwspcpl.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3652/3694719971_35bc4a39b4.jpg?v=0

http://farm4.static.flickr.com/3514/3694709161_9e8a867764.jpg?v=0

Christos2002
19-12-09, 19:20
http://www.auta5p.eu/modely/modely_b/b058.jpg

Η πλέον πρόσφατη φωτογραφία του μυθικού πρωτοτύπου
http://i35.tinypic.com/2hqvt42.jpg

και η παρουσίασή της στο CONCOURS 2009http://www.youtube.com/watch?v=5nY8tg_KSAQ

giannis_compact
19-12-09, 19:23
Πολυ ωραιες οι πληροφοριες φιλε..Αποκτησαμε κι αλλες εγκυκλοπαιδικες γνωσεις σχετικα με τη bmw..Χαρα στο κουραγιο σου που καθισες και τα αναρτησες ολα!!Ωραια δουλεια!!

Christos2002
19-12-09, 19:23
Ένα χρόνο αργότερα(1970),θα κάνει την εμφάνισή της μια ακόμα BMW από το σχεδιαστήριο του bertone,η BMW 2200 TI Garmisch.Ήταν μια κομψή μπερλίνα με αισθητική άποψη σαφώς πιο προσγειωμένη από αυτή της spicup.Περισσότερες πληροφορίες(αν και με το σταγονόμετρο όπως και για την spicup)στο επίσημο site του Bertone.Οι πιο παρατηρητικοί θα αναγνωρίσουν στη πεντάρα πρώτης γενεάς(Ε-12) σχεδιαστικές επιρροές από το Garmisch…Η τύχη του οποίου παραμένει μέχρι σήμερα άδηλη..

http://www.bertone.it/User/en/scheda_70_garmisch_en.htm

Airness
19-12-09, 19:32
Κρίμα πάντως και έγκλημα μεγάλο που αδιαφόρησε η "μαμά" BMW για την απόκτηση της. Πιστεύω ότι υπάρχει μία κενή θέση στο μουσείο της BMW για την SpiCup 2800...

Christos2002
19-12-09, 19:32
Παίδες τα "ρέστα" μου...αυτό ήταν:)

Christos2002
19-12-09, 20:04
giannis_compact Πολυ ωραιες οι πληροφοριες φιλε..Αποκτησαμε κι αλλες εγκυκλοπαιδικες γνωσεις σχετικα με τη bmw..Χαρα στο κουραγιο σου που καθισες και τα αναρτησες ολα!!Ωραια δουλεια!!

Airness Κρίμα πάντως και έγκλημα μεγάλο που αδιαφόρησε η "μαμά" BMW για την απόκτηση της. Πιστεύω ότι υπάρχει μία κενή θέση στο μουσείο της BMW για την SpiCup 2800...

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια!giannis_compact απο την στιγμή που συγκέντρωσα τις απαιτούμενες πληροφορίες(εδώ και αρκετό καιρό)το θεώρησα κατι σαν "υποχρέωση" να τις μεταπλάσω σε συγκροτημένο "νήμα" και να τις μοιραστώ μαζί σας.Κουραστική εργασία αλλά πιστεύω άξιζε τον κόπο.

Φίλε Airness συμφωνώ μαζί σου,βρίσκω ακατανόητη την στάση της μαμας-Bmw...Το 1969,ίσως να είχε κάποια ελαφρυντικά για την στάση της...Αλλά τώρα;;Και να σκεφτείτε πως το SPICUP βρισκόταν προς πώληση απο το 2006!Μα κανείς απο την επίσημη bmw δεν βρέθηκε για να δείξει κάποια...."ψίχουλα" ενδιαφέροντος;;;:confused:

sm6
19-12-09, 20:09
ευγε! πολυ ωραιο θεμα...

Christos2002
19-12-09, 20:15
Ευχαριστώ πολύ φίλε Στάθη!

drum
19-12-09, 21:23
Παίδες τα "ρέστα" μου...αυτό ήταν:)

χαρτοπαικτικος ο όρος κ μου αρεσε...
"τα βλεπω" ή μαλλον τα ειδα ολα!!!
συγχαρητηρια φιλε μου. εξαιρετικη δουλεια! μπραβο κ παλι!

giannis_compact
19-12-09, 21:27
Η αληθεια ειναι οτι δεν ηξερα πως η BMW εχει συνεγαρστει με ιταλικο..Πολυ ενδιαφερον θεμα και παλι!!Θελει ωρες επεξεργασιας!!:):)

Driver M
19-12-09, 21:41
Mπράβο για τον κόπο σου και τις πολύτιμες πληροφορίες που μας έδωσες.

Μια θετική και το ευχαριστώ μου είναι το λιγότερο...

BMW2002tii
19-12-09, 21:43
Να σαι καλα "συναδελφε"!! Πραγματικα ενδιαφερον θεμα και με αψογη και πληρεστατη παρουσιαση!

ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΡΑΓΑΖΗΣ
19-12-09, 22:48
Μπραβο φιλε εισαι η εγκυκλοπαιδεια ιστοριας τις bmw μας ανοιγεις τα ματια και παλυ μπραβο σου. :rtfm:

BILL007
19-12-09, 23:53
TI ΛΕΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ!?!?!?PROTOTYPE ΠΟΥ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ Η ΙΔΙΑ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΦΤΙΑΞΕ(EΔΩΣΕ ΤΑ KOMMATIA)???!?!?!??:bugeye:και μετά κατέληξε σε συλλέκτη...Οκ...:thumbsdow
Εγώ τώρα είμαι έτοιμος πλέον να αποκτήσω το θρυλικό Μ8 και το cabrio M5 E34...Aπο αύριο κιόλας πάω να πάρω το Μ8...Το Μ5 το αφήνω απο εβδομάδα...:rofl2:


Υ.Γ Μπράβο φίλε μου για την παρουσίαση...:)

crazy_beaver
20-12-09, 00:08
Απλα τα συγχαρητήρια μου.

///M_Spartan
20-12-09, 17:00
Ενα μεγαλο μπραβο κι απο μενα.
Χρειαζομαστε κι αλλα τετοια θεματα για να αρχισει να αποκτα ξανα πραγματικο νοημα
το forum μας περα απο κοντρες, φαγωμαρες , συγκρουσεις και αλλα ευτραπελα.

Τι θα πουμε ομως αν το μαθουν οι alfisti αυτο ?
Οτι ειχαμε τον οικο bertone συνεργατη και τον πεταξαμε ?????

Christos2002
20-12-09, 17:06
Θέλω να πώ ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους φίλους μαζί αλλά και σε κάθε έναν ξεχωριστά που τίμησαν το θέμα με θετική αξιολόγηση,καθώς και για τον καλό τους λόγο!Οι φίλοι που γράφουν συχνά στο forum,εμπλουτίζοντάς το με αξιόλογα θέματα γνωρίζουν άριστα οτι αυτή είναι καλύτερη ανταμοιβή για τον καθένα μας.

Θέλω να σταθώ εδώ σε κάποια σημεία.Αυτονόητα για τους περισσότερους απο εμάς,αλλά ευκαιρίας δοθείσης(και Άγιες μέρες που έρχονται),θεωρώ σκόπιμο να τα αναφέρω.

Μία διαδικτυακή "κοινότητα"-"κοινωνία"(όπως και κάθε κοινωνία)για να παραμείνει ζωντανή,λειτουργώντας μάλλον ως κοινωνία προσώπων και όχι "απρόσωπων χρηστών",χρειάζεται κάποια απολύτως απαραίτητα(θεμελιώδη για την ύπαρξη της)στοιχεία.Την διάθεση απο μέρους όλων των χρηστών για ανταλλαγή(αμφίδρομη σχέση...) γνώσεων-πληροφοριών αλλά και κυρίως το "αγαθό" πνεύμα,την καλή διάθεση δηλαδή προς επικοινωνία και κατά την επικοινωνία με τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας.Όσο χρονικό διάστημα παρακολουθώ το bmw-motorsport,μπορώ να πώ με σιγουριά οτι υπάρχει εδώ ένας ικανός αριθμός "χρηστών" που διαθέτουν και με το παραπάνω τα στοιχεία αυτά("παραφωνίες" μπορεί να εμφανίζονται σποραδικά...αλλά..όλα για τους ανθρώπους δεν είναι;; )

Άλλοι "Φορουμίτες" με πλούσιες γνώσεις σε τεχνικά θέματα,άλλοι σε θέματα που σχετίζονται με την ιστορία της αυτοκίνησης,άλλοι με ιδιαίτερα ποιοτική '"γραφίδα" και υψηλό επίπεδο προβληματισμού σε θέματα γενικού ενδιαφέροντος,ακόμα,ακόμα και οι φίλοι του φόρουμ που αντιμετωπίζουν με πιο "ανάλαφρη" διάθεση τα όσα λέγονται και γράφονται εδώ αλλά συμβάλλουν και αυτοί με τον τρόπο τους(ίσως το πλέον σημαντικό)στην δημιουργία αλλά και διατήρηση του..."παρεϊστικου" κλίματος εντός του forum.Ένα "αστείο",ένα φιλικό πείραγμα,ένας καλός λόγος είναι σημαντικά και πολλές φορές(όσο και αν το μέσο είναι ψυχρό)είναι ισοδύναμα με ένα καλοκάγαθο χτύπημα στην πλάτη απο ένα φίλο!

Όλα τα παραπάνω στοιχεία κρατούν το forum "ζωντανό"Έχοντας υπ'όψη τα στοιχεία αυτά και προς την κατεύθυνση αυτή,δημιουργήθηκε και το θέμα αυτό.Σαν ένα "ευχαριστώ" απο εμένα σε κάθε φίλο και...άξιο "φορουμίτη" που δαπανά κάποιες ώρες απο τον ελεύθερο χρόνο του για να κρατά αυτό το forum "ζωντανό".

Το συγκεκριμένο θέμα είναι αλήθεια πήρε πολλές ώρες για να δημιουργηθεί..Η SPICUP(και το Garmisch) ήταν...ανακάλυψη...του προηγούμενου χρόνου..Πρέπει ο καθένας να το πληροφορηθεί,έλεγα στο εαυτό μου,αλλά ο χρόνος ελάχιστος...Όταν πρίν ένα μήνα(ίσως και περισσότερο) άρχισα να επεξεργάζομαι το θέμα στον ελεύθερο χρόνο μου,θεωρούσα οτι θα αρκούσε μια σύντομη αναφορά στο μοναδικό αυτό πρωτότυπο,αλλά κατά την έρευνα....προέκυψε και η υπέροχη 3200cs...για την οποία αγνοούσα οτι ήταν σχέδιο του bertone και όχι μόνο...πλήθος άλλων στοιχείων που θα αρκούσαν για επιμέρους,ξεχωριστά, θέματα.Μετά η συλλογή των πληροφοριών και..."κοπτοραπτική".Κόψε,ράψε,δώσε έμφαση σε αυτό το στοιχείο,αγνόησε το επουσιώδες για να μην χαθεί η ουσία,βρές τις κατάλληλες φωτογραφίες που θα "δέσουν" με το κείμενο και θα το αναδείξουν,διπλο-τσέκαρε την διατύπωση και το ύφος,τριπλο-τσέκαρε την ορθότητα των πληροφοριών.Γνωστές καταστάσεις στους περισσότερους απο εμάς,απο εργασίες και εκτός του χώρου τούτου.


"Χαλάλι" όμως...Η γνώση,η όποια γνώση-ακόμα και η πλέον ασήμαντη ή λιγότερο χρήσιμη-ανήκει στο καθένα και δεν αποτελεί "κλειστό" σύστημα.Χάρηκα που μοιράστηκα μαζί σας,αυτή ήταν και η πιο μεγάλη ανταμοιβή για εμένα!..."ΤΟ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ"...Ας το έχουμε όλοι μας κατα νού,τις Άγιες αυτές μέρες που έρχονται...


Με Εκτίμηση Χρήστος

bimmer-corfu
20-12-09, 22:32
Χρήστο ένα μεγάλο μπράβο και απο εμένα!

Fanatic
21-12-09, 08:12
Παρα πολυ ωραιο θεμα! BMW που πολλοι απο εμας πιστευω δεν ειχαμε ιδεα για την υπαρξη τους(εστω και σαν πρωτοτυπα)!

ankor
21-12-09, 09:35
Μπραβο σου.Με γυρισεs καμμια 20σαρια χρονια πισω....Και παλι ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ.

moutraklas
08-01-10, 15:28
Απλά εξαιρετικός... Πολλά μπράβο...

Πως μπορείς να θαυμάζεις το παρόν, να προσδοκάς το μέλλον, χωρίς να γνωρίζεις και να αγαπάς το παρελθόν...?

Συγχαρητήρια!

tsilis
08-01-10, 22:24
Μόλις σήμερα είδα το συγκεκριμένο θέμα, και δεν έχω να πω, παρά μόνο συγχαρητήρια και ευχαριστίες στο δημιουργό του!!!
ΜΠΡΑΒΟ για όλη την προσπάθεια!

KATSARAIOS
08-01-10, 23:05
Συγχαρητηρια ,τεραστιο θρεντ ενα απο τα καλυτερα που εχω δει στο φορουμ.
Η ολη παρουσιαση πιστευω οτι μας κρατησε καθηλωμενους για να απολαυσουμε εστω και απο φωτο αυτο το πανεμορφο αυτοκινητο που σιγουρα θα αξιζε καλυτερης και μεγαλυτερης αξιοποιησης απο την BMW.
Σε ευχαριστω για τον χρονο σου και την προσπαθεια σου.

Christos2002
09-01-10, 13:17
Παιδιά ευχαριστώ πολύ!!

Ευκαιρία να προσθέσω κάποιες ακόμα φωτογραφίες.Αρχική πρόθεση μου ήταν να μπουν και αυτές στο θέμα αλλά για κάποιο ανεξήγητο λόγο κατα την προεπισκόπηση των μηνυμάτων δεν εμφανίζονταν.Τις παραθέτω λοιπόν εδώ ως επισυναπτόμενα αρχεία.Δεν προσθέτουν κατι καινούργιο σε ο,τι αφορά τo spicup2800 καθώς ως επί το πλείστον πρόκειται για καλύτερες λήψεις του εσωτερικού.Νομίζω ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι φωτογραφίες της 3200cs που καταδεικνύουν ακόμα πιο εμφατικά την ομορφιά του design...by bertone.Οι δύο πρώτες μάλιστα απο όσες παρατίθενται εδώ είναι αρκετά σπάνιες και ουσιαστικά αποτελούν κάποιες απο τις πρώτες που δόθηκαν στην δημοσιότητα εκείνα τα χρόνια.

Christos2002
09-01-10, 13:30
απο spicup2800

Christos2002
09-01-10, 18:27
Στο συγκεκριμένο θέμα έγινε αναφορά σε οχήματα του παρελθόντος που έφεραν την υπογραφή του bertone.Στην αναδρομή αυτή δεν έγινε παρουσίαση σύγχρονων μοντέλων όχι μόνο γιατί θα έπρεπε να ερμηνεύσουμε…διασταλτικά την έννοια του «κλασσικού» ώστε να συμπεριλάβει και σύγχρονα πρωτότυπα του bertone αλλά και για το λόγο ότι τα σύγχρονα αυτά πρωτότυπα που με τον ένα ή άλλο τρόπο συνδέονται με την BMW δεν σχεδιάστηκαν κατόπιν δικής της εντολής.Βλέποντας όμως ξανά το θέμα στο σύνολό του νομίζω πως θα μπορούσαμε να κάνουμε εδώ μια σύντομη αναφορά και σε αυτά.Άλλωστε κάθε πρωτότυπο ως μοναδικό κομμάτι μάλλον εξ’ορισμού θα πρέπει να θεωρείται και κλασσικό(όχι φυσικά με την έννοια του ιστορικού με την οποία συνήθως βρίσκεται εκ παραλλήλου)…

Μετά το 2200 ti garmisch του 1970 θα πρέπει να μεταφερθούμε 28 χρόνια αργότερα,στο 1998 οπότε και ο bertone δημιουργεί(εντός τριμήνου!)το BMW PICKSTER ή καλύτερα BERTONE PICKSTER.Μια σχεδιαστική μελέτη που προσπάθησε να συνδυάσει τα στοιχεία ενός pick-up και ενός coupe(speedster).Επρόκειτο για ένα ιδιόμορφο gt( με βάση την τότε πεντάρα)κατασκευασμένο μάλλον για τις ανάγκες των εύπορων του…Αμερικάνικου Νότου,όπου τα pick-up είναι ιδιαίτερα δημοφιλή.Με τα μηχανικά μέρη να προέρχονται από την Μ της εποχής(ε-36)και μάλιστα στην πλέον ισχυρή της εκδοχή των 3.200cc και 320 ίππων,λογικά αυτό το pick-up δεν θα μάσαγε στα δύσκολα ακόμα και βαρυφορτωμένο..Φυσικά η BMW δεν ασχολήθηκε….Ένα χρόνο αργότερα(1999)o Bertone θα παρουσιάσει την coupe-cabriolet εκδοχή της τριάρας με αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή στα πρότυπα της slk(η σχεδιαστική μελέτη με το όνομα BMW KLAPPTOP).Η BMW για μια ακόμη φορά δεν συγκινείται.

Εν τέλει το 2000 η BMW θα αποφασίσει να συνεργαστεί ξανά με το bertone ρίχνοντας στην παραγωγή και στην μάχη των πωλήσεων το πρωτοποριακό σκουτεράκι C1(μόλις η δεύτερη συνεργασία μετά την 3200cs του 1961,μεταξύ bmw-bertone που μπήκε στην παραγωγή).Δυστυχώς το κόστος αγοράς ήταν αυξημένο και το αγοραστικό κοινό απλά προσπέρασε(αλήθεια έχετε δεί κάποιο C1 να κυκλοφορεί;; )Καταληκτική ημερομηνία παραγωγής για το C1 το 2003.Την ίδια χρονιά θα κάνει την εμφάνισή της η BMW BIRUSA.Δεν φέρει το σήμα της bmw όπως άλλωστε και το pickster,αλλά μην ξεγελιέστε…η BIRUSA είναι μια Ζ8 μέχρι το κόκκαλο,με εξαίρεση κάποια high tech μπιμπλίκια(11 υπερεξελιγμένα ηχεία,φωνητικές εντολές σχεδόν για κάθε λειτουργία κτλ).Το 2006 θα εμφανιστεί σε κάποιο press kit της εταιρείας το όνομα BMW Younique με την υποσημείωση πως πρόκειται για ένα μοναδικό κομμάτι κατά παραγγελία!Φωτογραφία…απλά δεν υπάρχει…!!!Αυτό και αν είναι φάντασμα!



1998 BMW PICKSTER


http://www.cartype.com/pics/4154/small/bertone_pickster_fs1.jpg
http://www.cartype.com/pics/4154/full/bertone_pickster_catalog.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2683/4095933515_42c816a69b.jpg
http://www.revija-avto.si/img/clanki/1998-07-bertone-pickster/img_04.jpg

Christos2002
09-01-10, 18:30
http://www.yowmodellini.com/diary/0309/DSCN4627.jpg
http://www.revija-avto.si/img/clanki/1998-07-bertone-pickster/img_01.jpg
http://blog.jpblogauto.com/public/Logos6/bertone02.jpg
http://blog.jpblogauto.com/public/Logos6/bertone06.jpg

Christos2002
09-01-10, 18:36
BMW KLAPPTOP 1999

http://m-kobayashi.cocolog-nifty.com/data/041130-2.jpg

C1 2000

http://www.bmwc1usa.com/wp-content/uploads/2008/05/c1_4.jpg

BMW BIRUSA 2003.....Μην μου πείτε..η φωτογραφία τα σπάει:love:

http://www.avtovizije.com/Posterji/alpra/Bertone-BMW.jpg

Christos2002
09-01-10, 18:42
http://www.digitalsecrets.net/glidewalk/GWPix/Birusa-Seg.jpg

http://a8.vietbao.vn/images/vn1/oto-xe-may/10818005-Birusa1B.jpg

http://www.autobild.de/ir_img/59082069_29a8ca511d.jpg

http://cochesfuturistas.com/wp-content/uploads/2008/09/bertone-birusa-concept-2003-4.jpg

σχετική συζήτηση για το φάντασμα BMW Younique εδώ:http://www.autopuzzles.com/forum/index.php?PHPSESSID=e147a70c35d5f9cd49bf0f6a0fa5ee 99&topic=5128.msg54777

όπου εμφανίζεται η φωτογραφία ενος τροποποιημένου Wiesmann(μάλλον)…η οποία ωστόσο δεν πρέπει να αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο bmw αλλά μάλλον σε κάποιο άλλο…φάντασμα!!

Enema
12-01-10, 01:37
Φοβερο το θεμα, ομολογω οτι δεν τα ειχα ξαναδει ποτε αυτα τα αυτοκινητα! :+1::dblthumb2

Ολλανδός συλλέκτης(λέγεται ότι πούλησε μια iso rivolta για να μπορέσει να βάλει στο χέρι το spicup)

Σαν αυτη?
http://aandronis.car.gr/cars/view/400168/
:bananasmi

Christos2002
12-01-10, 20:35
Ο συγκεκριμένος έμπορος είναι πολύ γνωστός στους κύκλους των φίλων του κλασσικού αυτοκινήτου καθώς κάνει εισαγωγή(κατά παραγγελία για ορισμένα οχήματα)από το εξωτερικό.Μάλιστα έχει προς πώληση και μια Montreal σαν και αυτή που αναφέραμε στο θέμα αυτό,καθώς και ένα 2002 targa(baur)όπως είχα δεί και παλαιότερα.Όποιος τσεκάρει τον κατάλογό του,θα διαπιστώσει ότι οι τιμες είναι εξευτελιστικές για τόσο σπάνια οχήματα!Ως εδώ όλα καλά,αλλά στις φωτογραφίες που παραθέτει βλέπεις τα ίδια οχήματα σε άριστη κατάσταση και όχι το συγκεκριμένο που βρίσκεται προς πώληση για να διαπιστώσεις(όσο αυτό είναι εφικτό)την πραγματική του κατάσταση.

Φίλε Enema έχω λόγους να πιστεύω ότι δεν πρόκειται ακριβώς γι’αυτήν την rivolta,χωρίς φυσικά να μπορώ να είμαι σίγουρος(θα εξηγήσω σε λίγο τον λόγο).H παρατήρησή σου ωστόσο καταδεικνύει πόσο γοητευτική είναι η μελέτη της ιστορίας της αυτοκίνησης και πως κατά τρόπο αδιόρατο πολλές φορές το ένα θέμα σχετίζεται μ'ένα άλλο που με την σειρά του οδηγεί κάπου αλλού και πάει λέγοντας!Εν προκειμένω τ’όνομα ISO μας οδηγεί πάλι σε μια BMW!


"Ieri,oggi,domani"….δηλαδή (για) "το χθές,το σήμερα,το αύριο…"

Το παραπάνω αποτελούσε το σύνθημα της περίφημης και λησμονημένης σήμερα ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπεραυτοκινήτων ISO!Αρχικά η εν λόγω εταιρεία(ίδρυση το 1939 στην Γένοβα)ονομαζόταν Isothermos και κατασκεύαζε ψυγεία…!Μετά το τέλος του Β’Παγκοσμίου Πολέμου επανέκαμψε και άρχισε την κατασκευή μοτοσυκλετών.Ο μεγάλος,διακαής πόθος ωστόσο του ιδρυτή της,Renzo Rivolta,ήταν η εταιρεία να μπορέσει να παράγει αυτοκίνητα..Αυτό κατέστη εφικτό την δεκαετία του ’50 με την περίφημη Isetta,δηλαδή μικρή ISO όπως δήλωνε τ’όνομά της…

Το 1953,όταν και παρουσιάστηκε προκάλεσε μεγάλη αίσθηση!Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης προσιτό στους πολλούς ήταν σημαντικό γεγονός την εποχή εκείνη για τον δυτικό κόσμο που μόλις είχε αρχίσει να βρίσκει βηματισμό μερικά χρόνια μετά το τέλος του καταστροφικού για όλη την ανθρωπότητα πολέμου.Το αυτοκίνητο-φούσκα(bubble car),όπως ονομάστηκε,με κυβισμό 236cc και δικύλινδρο κινητήρα 9.5…ασυγκράτητων ιππών,βρήκε αμέσως τον δρόμο της παραγωγής και κατάφερε να επιτύχει εμπορικά και σε αγορές πέραν της ιταλικής…Ο Renzo είχε μεγαλεπήβολα σχέδια για την νεόκοπη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων και φυσικά δεν θα συμβιβαζόταν μόνο με την παραγωγή ενός microcar για τους πολλούς!Σύντομα εκχώρησε τα δικαιώματα(και καρπώθηκε τις απορρέουσες από την κίνηση αυτή,υψηλές οικονομικές απολαβές)για την κατασκευή της Isetta σε κατασκευαστές εκτός Ιταλίας μεταξύ των οποίων και η BMW.Έτσι μεταξύ άλλων παραλλαγών του οχήματος δημιουργήθηκαν η BMW ISETTA 250,300 και η …ναυαρχίδα της σειράς η ISETTA 600(με τους σχεδόν 20 ίππους!!).Η ονομασία ήταν ενδεικτική του κυβισμού.


Μικρή iso…is-etta

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Isetta-iso.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Iso_Isetta.jpg

Christos2002
12-01-10, 20:36
Η παραλλαγή της μικρής "iso" από ένα όνομα βαρύ σαν ιστορία!BMW ISETTA

http://i1-18sca.ipower.com//BMW/BMW_Isetta_250_yellow_front_quarter.jpg

O μεγάλος αστέρας του Hollywood Cary Grant,ποζάρει μέσα σε μια..."πολυτελή" εκδοχή του λιλιπούτειου οχήματος(BMW 300 Isetta Moto Coupe DeLuxe)

http://www.theblogofrecord.com/wp-content/uploads/2008/11/cary-grant-in-his-bmw-isetta-300-in-1958.jpg

Ο Elvis Presley τιμούσε ιδιαιτέρως την φίρμα…Κάτοχος μιας bmw 507 ο ίδιος,αργότερα θα κάνει δώρο μια Bmw Isetta στον manager του.

http://www.elvisforever.de/bmw_507_bad_nauheim.jpg

http://blog.christsai.com/wp-content/uploads/2009/09/bmw-507-elvis-presley-2.png

Christos2002
12-01-10, 20:37
http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/img/elvis/cars/bmw_isetta_elvis_colonel_large.jpg

Η…ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ! BMW ISETTA 600

http://www.americanbantam.com/images/isetta_5.jpg

http://www.geardiary.com/wp-content/uploads/2008/04/isetta1.jpg

http://www.vea.qc.ca/vea/v/bmw600iset59.jpg

Christos2002
12-01-10, 20:38
Και επανέρχομαι..Αναφορά για την πώληση μιας ISO RIVOLTA προκειμένου να αγοραστεί η spicup2800 από τον δεύτερο ιδιοκτήτη της,γίνεται μόνο σε μια πηγή απ’όσες χρησιμοποίησα,στην autobild αν θυμάμαι καλά,όπου γράφεται πως την αγόρασε (την spicup)κάπου στα μέσα του ’70.Εδώ μία παρένθεση…

Οι ISO σήμερα δεν κρατάνε τιμή αντίστοιχη μιας κλασσικής Ferrari ή Lamborghini για τον πολύ απλό λόγο ότι η εταιρεία πτώχευσε το 1974,κατά συνέπεια ούτε όνομα εφάμιλλο με τις "συμπατριώτισσες" της πρόλαβε να δημιουργήσει ούτε το ίδιο εύκολα μπορεί να συντηρηθεί μια τέτοια αντίκα….Γιατί,άντε και το αγόρασες…πως θα το συντηρήσεις;;;Μιλάμε για μια εταιρεία που έβαλε λουκέτο πριν 36 χρόνια και που συνολικά πούλησε μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα(1,669 κομμάτια μεταξύ 1961-1974,εξαιρουμένης της isetta)

Εκείνα τα χρόνια βέβαια ήταν διαφορετικά τα πράγματα,τα μοντέλα της ISO ήταν πανάκριβα,κάτι απόλυτα φυσιολογικό αφού ανταγωνίζονταν επάξια τόσο το "αλογάκι" όσο και τον "Ταύρο" σε επιδόσεις,μηχανολογική αρτιότητα και ομορφιά!!Μάλιστα τα Iso συνοδεύονται από μια φήμη αυξημένης χρηστικότητας και λειτουργικής αξιοπιστίας σε σχέση με τους ανταγωνιστές.Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος του Renzo Rivolta, να προσφέρει το κάτι παραπάνω συγκριτικά με τους κατασκευαστές άλλων εξωτικών οχημάτων.Δεν είναι τυχαίο πως ο Rivolta έκανε χρήση όχι ιταλικών αλλά αμερικάνικων κινητήρων(των παλαιών καλών V8 που μπορούσε να συναντήσει κανείς στα πιο δυνατά muscle-cars της εποχής)αρχικά της general motors και αργότερα της ford,ακόμα χρησιμοποιούσε διαφορικά από jaguar,κιβώτια από ZF και Borg-Warner και γενικώς επέλεγε μόνο τους πιο αξιόπιστους προμηθευτές για συνεργασίες!Ο μύθος θέλει μάλιστα το 1966,το Iso Grifo ως το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής,το οποίο σε κάποια φάση φόρεσε και επτάλιτρο 400ίππων(Της Chevrolet) προσεγγίζοντας το μαγικό νούμερο 300 στο κοντέρ!

Iso Grifo
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Bizzarini_Iso_Grifo_5300_Corsa.jpg

στο Le Mans
http://personal1.iddeo.es/superfuzz/bizzarrini/fotos/ubws_bizz_iso_grifo_a3c_22.jpg

http://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/200511/1963-iso-grifo-3w.jpg

Christos2002
12-01-10, 20:40
Η Iso Rivolta της αγγελίας είναι πρώτης γενεάς(1962-1968,σχέδιο Giugiaro και γενικό πρόσταγμα για τα μηχανολογικά ο Giotto Bizzarrini),σίγουρα θα ήταν ένα πολύ ακριβό μεταχειρισμένο την εποχή εκείνη ,γύρω στο 1974-75,όταν δηλαδή ο(δεύτερος) Ολλανδός ψαχνόταν να αγοράσει το Bmw SPICUP 2800.Ήδη όμως από το 1969 και μέχρι το…φαλιμέντο της εταιρείας είχε κάνει την εμφάνισή της η δεύτερη γενιά του μοντέλου,πολύ πιο σπάνια και "κτηνωδώς" δυνατή για εκείνα τα χρόνια...

Ένα αληθινό supercar και ως εκ τούτου πανάκριβο.Ο λόγος για την Iso Rivolta (Lele) ή απλά…Iso Lele!!Ο υιός του Renzo,Piero Rivolta(ο οποίος μετά τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα του,το1966)θα πάρει στα χέρια του τα ηνία της επιχείρησης στα 25 του)είχε σύζυγο με αυτό τ’όνομα και αποφάσισε να δώσει το ίδιο στο υπεραυτοκίνητο.Μπορεί το supercar να είχε γυναικείο όνομα,αλλά οι επιδόσεις του κάθε άλλο παρά…"θηλυπρεπείς" ήταν!Με 350 άλογα (υπήρχε και η έκδοση με τα 300 από την προηγούμενη γενιά)από ένα κτηνώδη κατά τα αμερικάνικα πρότυπα V8 κινητήρα 5,3 λίτρων(το 1970 υπερκυβίστηκε στα 5,7λίτρα για μεγαλύτερη ελαστικότητα-ροπή "βουνό" πάνω από 50 κιλά)δανεισμένο τα πρώτα χρόνια από την general motors και τις κορβέτες τις εποχής είχε την δυνατότητα να οργώνει την άσφαλτο!

Αργότερα εξοπλίστηκε με κινητήρες ford ανάλογης ιπποδύναμης(η general motors απαιτούσε να προπληρώνεται για τους κινητήρες και διέκοψε συνεργασία).Πρός το τέλος της ζωής του μοντέλου παρήχθησαν και κάποιες συλλεκτικές εκδόσεις όπως η Iso Rivolta Lele Marlboro του 1973(μόλις 5 κομμάτια,360 άλογα,κινητήρας ford/cobra, αρκετά πιο χαμηλό βάρος)αποτέλεσμα της συνεργασίας iso και Marlboro στην formula1(ναι έφτασε και εκεί η χάρη της iso)αλλά και η πολιτική έκδοσή της,η Iso Rivolta Lele Sport (1973-1974 σε 20 κομμάτια).

Aνάρτηση de dion,μπλοκέ,δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς,πεντάρι ZF, κλιματισμός και ηλεκτρικές ευκολίες αδιανόητες για τα περισσότερα αυτοκίνητα της εποχής,συνέθεταν το προφίλ ένος πολιτισμένου και τεχνολογικά εξελιγμένου "κτήνους" στο οποίο μπορούσαν να ταξιδεύουν με βασιλικές ανέσεις 4 ενήλικες.Με 250χλμ φημολογούμενης τελικής(μετρημένα 235 πραγματικής)απλά δεν υπήρχαν τετραθέσια ικανά ν’ακολουθήσουν(πόσο μάλλον να ξεπεράσουν)τον ρυθμό της lele εκείνη την εποχή εκτός ίσως από την ολόιδια εμφανισιακά Lamborghini Espada….

Συνολικά κατασκευάστηκαν 285 κομμάτια μέχρι και το 1974 οπότε και η Iso έβαλε λουκέτο…Άδοξο τέλος για μια εταιρεία που ξεκίνησε τόσο φιλόδοξα και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον όπως άφηνε να εννοηθεί το ποιητικό "μότο" της,το οποίο ωστόσο δεν έμελλε να είναι και προφητικό της πορείας της….

"Ieri,oggi,domani"...

Εικάζω πώς σε μία τέτοια iso rivolta δεδομένων και των χρονολογιών και της τότε (αγοραίας)αξίας των μοντέλων,αφορούσε το δημοσίευμα.

Διανύσαμε μια κυκλική διαδρομή για να ξαναγυρίσουμε εκεί απ’όπου ξεκινήσαμε…Bmw spicup2800,Iso Rivolta (Lele)και η δίδυμή της Lamborghini Espada σχεδιάστηκαν στο studio του Bertone από το μαγικό χέρι του Marcello Gandini!!Η ιστορία της αυτοκίνησης κάνει κύκλους μιμούμενη μάλλον την ίδια τη ζωή!

http://www.cartype.com/pics/3180/small/iso_badge_2.jpg

http://www.motorbase.com/pictures/contributions/990720//std_72_iso_lele_ir_6_coup_2_2.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Iso_Lele_in_profile_in_London.jpg

http://www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_interact/modelpicture.php?id=5560

Christos2002
12-01-10, 20:41
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/images/0713/iso-lele-1.jpg

http://www.velocetoday.com/images/december%2006/Iso-2-9.jpg
Η ειδική έκδοση και πλέον γρήγορη της Lele που δημιουργήθηκε με αφορμή την εμπλοκή της Iso στην formula1,παραδίπλα η Iso F1 car και ο οδηγός της Ganley.Οι οδήγοι που έτρεξαν με την Iso F1 πήραν σαν δωράκι και από μία Iso Rivolta Lele Marlboro κατόπιν απαίτησης του σπόνσορα mr Marlboro,Philip Morris,που μάλλον ήθελε να τους έχει ευχαριστημένους!Γι’αυτό και αρχικά κατασκευάστηκαν μόνο δύο από αυτές (για τους δύο οδηγούς Nanni Galli και Howden Ganley)και αργότερα άλλες 2(3;; )ως διαφήμιση της Marlboro


http://www.motorsnaps.com/d/15456-4/1974+Iso+Rivolta+Lele+Coupe.jpg

Christos2002
12-01-10, 20:43
To δίδυμο "σπαθί" της Lele από την Lamborghini(espada=σπαθί ταυρομάχου)
http://thegarageblog.com/garage/wp-content/uploads/lamborghini-espada1.jpg

http://www.timpelen.com/images/cars/espada_s1_img03.jpg

http://agecars.com/wp-content/uploads/2009/02/espada-s2-img01.jpg

ninos22
15-04-10, 01:51
Χρήστο μπράβο...φοβερά όλα οσα εγραψες..μπράβο και για τις κάμποσες ώρες που θα ασχολήθηκες για όλες αυτές τις πληροφορίες...Keep going!!

ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΡΑΓΑΖΗΣ
16-04-10, 15:24
Μπραβο.....αρχεια που εχεις.....εισαι πρωτος.