PDA

Επιστροφή στο Forum : Ε46 σκληρό κιβώτιο ταχυτήτων


bmw318i
26-01-10, 20:19
Παιδιά θα ήθελα τη γνώμη σας.
Τις τελευταίες μέρες ήμουνα σε κάποια επαρχιακή πόλη με αρκετα χαμηλή θερμοκρασία.
Κατά το ξεκίνημα οι ταχύτητες δεν "μπαίνανε" με τίποτα έπρεπε να τισ κοπανάω πολύ σε σημείο που φοβήθηκα μην γίνει κάποια ζημιά. Μετά το ξεκίνημα κανένα πρόβλημα δούλευαν μιά χαρά όπως πριν.
Τώρα που ήρθα Αθήνα και το τέσταρα δυο κρύα πρωινά το πρόβλημα έχει εξαφανιστεί και μπαίνουν κανονικά. Ποιά είναι η γνώμη σας είναι δυνατο να φταίνε οι 2-3 βαθμοί κάτω απο το μηδέν ή παίζει να θέλει αλλαγή τίποτε λάδια κιβωτίου η βαλβολίνες.

giannis_compact
26-01-10, 20:35
Φιλε,εγω αντιμετωπιζω ενα προβλημα με τις ταχυτητες οταν εχει παγωνια οπως τωρα.Αλλα πολυ μικρο,οταν ειναι πολυ κρυο.Μολισ ζεσταθει λιγο ολα οκ.Στην αντιπροσωπεια μου ειπαν κανενα προβλημα και πως οι βαλβολινες μου δεν αλλαζονται ποτε.Στο δικο μου σασμαν.

papanikos
26-01-10, 20:51
Και γω το ίδιο πρόβλημα εχω όταν κάνει κρύο.. Αλλα μετα απο λίγο στρώνει... Εαν δεν μπαινει η ταχύτητα ασε συμπλέκτη και ξανα προσπαθησε!..

giannis_compact
26-01-10, 21:12
Το ιδιο κανω και γω...Αφηνω συμπλεκτη...

georgiou
26-01-10, 21:28
βαλβολίνη mtf-lt-2 ή 3

ανάλογα με την χρονολογία κατασκευής

bmw318i
26-01-10, 21:39
Στο εξουσιοδοτημένο που ρώτησα μου είπαν ότι πρέπει να αλλάζω λάδια σασμαν κάθε 40.000 χλμ. Διαφορετικά λάδια είναι αυτά απο τις βαλβολίνες? Σορρυ αλλά είμαι νέος στισ bmw...
Το αμάξι είανι 318ι valvetronic του 2003.
Ευχαριστώ για τισ απαντήσεις σας.

βαγγελη
26-01-10, 22:20
και σε εμενα το ιδιο σκληρες μονο οταν εχει κρυο.εφορου ζωης με ειπανε απο συνεργειο bmw δεν αλλαζουνε ποτε εγω τις εχω αλλαξει ψιλη 70αρα εβαλα και οκ μονο στο κρυο δυσκολευει.

propeller
26-01-10, 22:21
θεωρητικα (ή και πρακτικα) οι βαλβολινες (ή λαδια σασμαν) δεν αλλαζονται ποτε στο αυτοκινητο σου.
Προσωπικα τις εχω αλλαξει και λυθηκαν αυτα που αναφερεις με τα κρυα.

zaharias
26-01-10, 22:23
Μπορει η BMW να λεει οτι ειναι lifetime οι βαλβολινες αλλα μια αλλαγη (καθε ποσο χρονικο διαστημα ή χλμ ας πουν οι πιο εμπειροι) ΚΑΛΟ θα κανει και οχι κακο, αρκει να βαλουμε τη ΣΩΣΤΗ!!
Ειναι λογικο οταν ειναι κρυο να μπαινουν δυσκολα οι ταχυτητες..

(σκεφτομαι και γω να τις αλλαξω καποια στιγμη.. εχω 64000χλμ περιπου και το αμαξι ειναι 2002 μοντελο..)

DiMiTrIs_
26-01-10, 22:26
ναι παιδια..συμβαινει σε πολλους αυτο

βαγγελη
26-01-10, 22:31
ζοριζετε μονο στην πρωτη μετα οκ και σε γνωστους μου το ιδιο ισχυει.καλο ειναι πιστευω καποτε να τις αλλαζουμε

drum
26-01-10, 22:54
ειναι λογικο σε - βαθμους C να ειναι σκληρο το σαζμαν στο ξεκινημα.
αλλη η πυκνοτητα του λαδιου του κινητηρα, κ αλλη του σαζμαν.

antreas
27-01-10, 00:08
Οταν εχει κρυο θα παιζεις λιγο γκαζακι μαζι με συμπλεκτη και θα την περνει ευκολα.μολις κινηθει και οχι μολις ζεσταθει που αναφερθηκε παραπανω θα στρωνει.Τι σχεση εχει η θερμοκρασια του μοτερ με τις ταχυτητες?..Οσο για τις βαλβολινες δεν χρειαζονται αλαγμα ποτε.

graphe36
27-01-10, 00:39
Εγω ξερω οτι οι βαλβολινες με SAE 70 80 90 κτλ θελουν αλλαγμα μετα απ καποια χλμ 80.000 100,000. Ειδικα του διαφορικου. Τα σαζμαν με βαλβολινες MTF (ειναι κοκκινες σε χρωμα) που μπαινουν κατα βαση σε αυτοματα αλλα και πολλα χειρ δεν θελουν αλλαγμα. Εγω πχ στο Ε36 ο κατασκευαστης προτεινει MTF σε οσους δουλευει με συμβατικες ενα αλλαγμα δεν βλαπτει και ειναι φθηνο. Το ΜΤΦ τζουζει λιγο.

Libanner
27-01-10, 00:50
Κατά το ξεκίνημα οι ταχύτητες δεν "μπαίνανε" με τίποτα έπρεπε να τισ κοπανάω πολύ σε σημείο που φοβήθηκα μην γίνει κάποια ζημιά. Μετά το ξεκίνημα κανένα πρόβλημα δούλευαν μιά χαρά όπως πριν.


Γνωστό το θέμα αυτό όταν είναι κρύο η πρώτη μπαίνει αρκετά δύσκολα.Μετά βέβαια στρώνουν τα πράγματα.Προσπάθησε να βάλεις πρώτα δευτέρα και μετα απο εκεί πρώτη και να ξεκινήσεις κανονικά.Θα δεις μπάινει ποιο ομαλά εγώ στο δικό μου έτσι κάνω οταν είναι κρύο.
Τώρα οι βαλβολίνες σύμφωνα με την BMW είναι lifetime για αυτά τα αμάξια.Αλλά λέω να κάνω και εγώ μια αλλαγή μετά απο 11 χρόνια...

bmw_trelamenos
27-01-10, 05:31
Τα ίδια πάνω κάτω συμβαίνουν και στο δικό μου 520 Ε39. Δίνοντας λίγο παραπάνω γκάζι, κουμπώνει 1η-2α γλυκά. Στο επερχόμενο service σκέφτομαι να αλλάξω τις βαλβολίνες.

vlahopilot
27-01-10, 09:36
Η πρόταση του Libanner είναι η σωστή λύση...Βάζε πρώτα Δευτέρα και μετά Πρώτη....σου επιτρέπει πολύ πιο έυκολο κούμπωμα, ώστε να μην το ζορίζεις! Τώρα για τις βαλβολίνες....ότι σε φωτίσει ο θεός!

rapid_fast
27-01-10, 09:49
Επειδή εγώ κάπου δεν καταλαβαίνω..
Στη Γερμανια την Αυστρία τη Φιλανδία την Αγγλία τον Καναδά και την Αμερική που έχει κρύο, έτσι κάνουνε? είναι φυσιολογικό? Αν αλλάξεις βαλβολίνες βελτιώνεται? Αρα φταίει το λάδι?
Τι παίζει?

giannis 116
27-01-10, 15:07
Λοιπον οσα γραφτηκαν πριν για το κρυο και τις αλλαγες ισχυουν. Οσο πιο κρυο το αυτοκινητο και οσο πιο παλια η βαλβολινη τοσο πιο σφικτο θα ειναι το σασμαν μεχρι να ζεσταθει καλα. Οντως πρεπει να αλλαζονται οι βαλβολινες περιπου στις 90.000χμ κι ας λεει η εταιρια πως δεν αλλαζονται ποτε. Κι εγω τα αλλαξα περιπου στις 100.000χμ. Οσο για το φιλο που ρωταει τι γινεται σε χωρες με ψυχος θα σας γραψω προσωπικη εμπειρια στη Γερμανια με αρνητικες θερμοκρασιες κουμπωναν δυσκολα οι ταχυτητες μεχρι που ζεσταινοταν λιγακι το αυτοκινητο, αυτο μονο, δεν υπηρχε κανενα αλλο προβλημα.

DoctorAbo
27-01-10, 16:38
Λοιπον οσα γραφτηκαν πριν για το κρυο και τις αλλαγες ισχυουν. Οσο πιο κρυο το αυτοκινητο και οσο πιο παλια η βαλβολινη τοσο πιο σφικτο θα ειναι το σασμαν μεχρι να ζεσταθει καλα. Οντως πρεπει να αλλαζονται οι βαλβολινες περιπου στις 90.000χμ κι ας λεει η εταιρια πως δεν αλλαζονται ποτε. Κι εγω τα αλλαξα περιπου στις 100.000χμ. Οσο για το φιλο που ρωταει τι γινεται σε χωρες με ψυχος θα σας γραψω προσωπικη εμπειρια στη Γερμανια με αρνητικες θερμοκρασιες κουμπωναν δυσκολα οι ταχυτητες μεχρι που ζεσταινοταν λιγακι το αυτοκινητο, αυτο μονο, δεν υπηρχε κανενα αλλο προβλημα.

+1

Ακόμα και ο ίδιος ο κατασκευαστής να πει κάτι τέτοιο είναι τελείως λάθος.
Είναι καλό να αλλάζονται γύρω στις 40.000 - 50.000 χλμ. Το ίδιο ισχύει και για το διαφορικό.
Και όντως με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες θέλουν λίγο ζέσταμα για να λειτουργήσει το σύστημα κανονικά.

rapid_fast
27-01-10, 17:47
Μαζί σας και εγω στο ένα απο τα δύο σκέλη...
Οταν έχει κρύο λοιπόν, γίνονται πιο παχύρευστα τα λάδια, άρα δυσκολεύεται το κιβώτιο...
Πάμε στο δεύτερο σκέλος...
Η ταλαιπωρημένη βαλβολίνη, ή το λάδι του κιβωτιου, με τον καιρό αραιώνει, άρα χάνει την λιπαντική ικανότητα, οπότε την αλλάζουμε....
Αφού λοιπόν είναι πιο λεπτόρρευστα ζεστά, είναι και πιο λεπτόρρευστα κρύα...
Γιατί να δυσκολεύουν περισσότερο την φάση και να μην την διευκολύνουν??
Ξέρει κάποιος να μου πει??:takecover

bmw318i
27-01-10, 19:13
Καλησπέρα παιδιά.
Σήμερα ρώτησα σε άλλο εξουσιοδοτημένο και αφού σήκωσαν το αμάξι μου είπαν ότι και οι βαλβολίνες στο διαφορικό και τα λάδια του σαζμάν είναι lifetime και δεν πρέπει να τις αλλάξω, το δε διαφορικό λέει είναι ταπωμένο (απο τη μάνα του) και δεν έχει ουτε καν βίδα για να αλλάζουν. Το πρόβλημα οφείλεται μάλλον στο κρύο γιατί αν είχε κάποιο πρόβλημα το σαζμαν θα εξακολουθούσε να υπάρχει ενώ απο όταν ήρθα Αθήνα δουλεύει μιά χαρα.

giannis 116
27-01-10, 20:20
@bmw318i

Ετσι ειναι, δεν εχει ταπα για αδειασμα μονο για γεμισμα στο πανω μερος του, ομως βγαινουν απο εκει οι βαλβολινες με ειδικο μηχανημα και σωληνα που μπαινει εκει, κανει κενο και τα ρουφαει. Απ την ιδια τρυπα γεμιζεται μετα με νεα βαλβολινη. Ετσι αλλαξα κι εγω.

@rapid_fast

Οσο χρησιμοποιειται και παλιωνει η βαλβολινη οπως και καθε λιπαντικο μπορει να γινεται πιο λεπτορευστο αλλα χανει γενικα τις λιπαντικες της ιδιοτητες και ετσι χανει την αποδοση της να λιπαινει σωστα σε ακρεες συνθηκες και οταν ειναι κρυο ζοριζουν λιγο τα γραναζια και ολα τα τριβομενα μερη.

rapid_fast
27-01-10, 22:24
@rapid_fast
Οσο χρησιμοποιειται και παλιωνει η βαλβολινη οπως και καθε λιπαντικο μπορει να γινεται πιο λεπτορευστο αλλα χανει γενικα τις λιπαντικες της ιδιοτητες και ετσι χανει την αποδοση της να λιπαινει σωστα σε ακρεες συνθηκες και οταν ειναι κρυο ζοριζουν λιγο τα γραναζια και ολα τα τριβομενα μερη.
Δε λέω οτι δεν τα λες καλά, απλά δε με καλύπτει η απάντηση σου..
Τη βρίσκω λίγο αόριστη...
Δεν είναι ακραίο το -3 -4, τη στιγμή που το λάδι κιβωτίου πάει μέχρι -60..
Εκεί κάπου αρχίζουν τα ακραία...
Με καταλαβαίνεις?

giannis 116
27-01-10, 22:52
Οταν ομως αυτο το λαδι του κιβωτιου εχει πανω του δεκαδες ή ακομα και εκατονταδες χιλιαδες χιλιομετρα, εχει ζεσταθει, κρυωσει, ξανα και ξανα, εχει 'δουλεψει' επανω στις επιφανειες τριβης απειρες ωρες, τοτε τι -2 τι -60 το ιδιο θα κανει απο καποια στιγμη και μετα, απλα δεν θα 'αποδιδει' σωστα.
Οι χειροτερες συνθηκες που εχω δουλεψει την 116 ηταν επι τρεις χειμωνες στη Γερμανια που πολλα πρωινα ξεκιναγα τ αμαξι με -12, -16 μετα απο ακινησια μιας νυχτας, καποιες φορες και αρκετων ημερων, με το αυτοκινητο εξω στο χιονι ή στον παγετο που το βραδυ η θερμοκρασια κατεβαινε και -20 μερικες φορες. Το ενιωθα το σασμαν αρκετα σφιχτο ειδικα στην 1η αλλα οχι για πολυ. Μετα απο κανα δυο χιλιομετρα και λιγο κινηση εστρωνε. Στην Ελλαδα και πριν αλλαξω βαλβολινες ακομα και με θερμοκρασιες γυρω στους +10 το πρωι μετα απο ακινησια μιας νυχτας μονο, το ενιωθα το ιδιο 'απροθυμο'. Βεβαια πριν αλλαξω βαλβολινες ειχε γυρω στις 100.000+ χιλιομετρα.

rapid_fast
28-01-10, 11:02
Γιάννη,
είχα ακούσει κάποτε, ότι τα λιπαντικά στο κιβώτιο, όταν ζεσταίνονται απορροφούν υγρασία και
αλλάζει ο δεσμός του λαδιού. (την υγρασία μου είχανε πει ότι την απορροφούν μέσω της εκτόνωσης υπερθέρμανσης του κιβωτίου)
Αυτό κάνει το λιπαντικό να χάνει μέρος από τις ιδιότητες του, και να δημιουργεί κρυστάλλους πάγου όταν η θερμοκρασία είναι σε αρνητικές τιμές..
Ομοίως έχω ακούσει, ότι το ATF Dextron 3 δεν είναι υγροφιλικό, και αποτελεί κακό αγωγό του ηλεκτρισμού, για αυτό και το βάζουν σε αυτόματα κιβώτια που έχουν την ηλεκτρονική πλακέτα του κιβωτίου εμποτισμένη μέσα στο λάδι..
Επίσης έχω διαβάσει κάπου, ότι αν υπερθερμανθεί το λάδι του κιβωτίου χάνει το 1/3 των ιδιοτήτων του.. Και ότι κάθε 80.000-100.000 χιλιόμετρα χρειάζεται αλλαγή..
Αυτά..
Παναγιώτης..

giannis 116
28-01-10, 14:47
Χρησιμες πληροφοριες ολες αυτες πραγματι. Δεν λεμε κατι διαφορετικο. Το σιγουρο ειναι και εκει καταληγουμε και νομιζω συμφωνουμε, πως καλο θα ειναι να αλλαζεται η βαλβολινη περιπου στις 80 με εκατο χιλιαδες χιλιομετρα και να μη μενει μια ζωη οπως λεει η εταιρια.

bmw318i
14-03-11, 17:38
Ενημερωτικά συμπληρώνω ότι μετά από την αλλαγή δίσκου-πλατώ τα προβλήματα με το "δύσκολο" κούμπωμα των ταχυτήτων σε χαμηλές θερμοκρασίες εξαφανίστηκαν ακόμα και σε πολύ χαμηλώτερες θερμοκρασίες. Άρα όσοι φίλοι έχουν το πρόβλημα με το δύσκολο κούμπωμα μάλλον να έχουν υπόψιν τους οτι δε φταίει το lifetime των βαλβολίνων, αλλά να ετοιμάζονται για δίσκο πλατώ :))))
Το πρόβλημα που μου παρουσιαζόταν στους -2 βαθμούς, μετά το άλλαγμα του σετ απλά δεν υπάρχει, ακόμα και σε -8 που τεσταρίστηκε.

LefterisK
15-03-11, 20:41
οι βαλβολινες ειναι lifetime οπως λενε οι τεχνικοι ΑΛΛΑ μην ξεχνατε τον παραγοντα δισκο=πλατο...
δλδ με την μηχανικη φθορα του και την στιγμη της απαιτησης αλλαγης του τοτε μπαινουν φρεσκιες βαλβολινες!
με λιγα λογια οι βαλβολινες δεν ειναι lifetime αλλα ας πουμε οτι εχουν οριο ζωης ιδιο με αυτο του δισκου-πλατο!

@bmw318i , επομενως θα διαφωνησω μαζι σου...γιατι πολυ απλα σε εσενα σταματησαν τα συμπτωματα διοτι αλλαξες και το φθαρμενο μηχανικο part δισκο-πλατο αλλα επισης και βαλβολινες παραλληλα...
εξαλλου, οταν φθαρθει ο δισκος=πλατο εχεις θεμα παντου και παντως καιρου..πατιναρει κλπ, δεν εχεις απλα θεμα λογω κρυας εκκινησης!

γενικα ολα τα αυτοκινητα εχουν θεμα στις κρυες εκκινησεις του χειμωνα και μεχρι να ζεσταθουν λιγο οι βαλβολινες απλα δεν κουμπωνει-ξεκουμπωνει η 1η (και η 2α πολλες φορες). εγω, οπως και πολλοι γνωστοι μου, το εχουμε αντιμετωπισει σε παρα πολλα και διαφορετικα οχηματα (οπως και πολλοι απο εδω μεσα βεβαια)...διαβαστε τι λεει και ο γιαννης116 λιγο παραπανω περι γερμανιας κλπ! πολυ σωστο κ καλο το ποστ του!

παντα φιλικα,
λευτερης

paris320ci
17-03-11, 12:54
REDLINE MTL 70W80 (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220675688564&ssPageName=STRK:MEWNX:IT)

Το μοναδικό που μου έλυσε το πρόβλημα να μην μπαίνει ευκολα η ταχύτητα

race535
17-03-11, 14:46
Μαζί σας και εγω στο ένα απο τα δύο σκέλη...
Οταν έχει κρύο λοιπόν, γίνονται πιο παχύρευστα τα λάδια, άρα δυσκολεύεται το κιβώτιο...
Πάμε στο δεύτερο σκέλος...
Η ταλαιπωρημένη βαλβολίνη, ή το λάδι του κιβωτιου, με τον καιρό αραιώνει, άρα χάνει την λιπαντική ικανότητα, οπότε την αλλάζουμε....
Αφού λοιπόν είναι πιο λεπτόρρευστα ζεστά, είναι και πιο λεπτόρρευστα κρύα...
Γιατί να δυσκολεύουν περισσότερο την φάση και να μην την διευκολύνουν??
Ξέρει κάποιος να μου πει??:takecover

Η ταλαιπωρημενη βαλβολινη (και λαδια)με τον καιρο δεν αραιωνει-ουν!
Το σωμα του υγρου μενει παντα ιδιο, αυτα που χαλανε,εξαφανιζονται,χανουν τις ιδιοτητες τους εναι τα χημικα συστατικα(Εσθερες κτλ)του καθε λιπαντικου.

Φθηνα λιπαντικα-λιγες ποσοτητες χημικων συστατικων
Ακριβα λιπαντικα-μεγαλες ποσοτητες χημικων συστατικων. Μεγαλυτερη χρονικη αντοχη πιο αποτελεσματικη λειτουργια!

Οποιοδηποτε υγρο στην φυση αλλαζει το ιξωδες του σε διαφορετικες θερμοκρασιες.
Τα λαδια κινδυνευουν μετα τους 130 βαθμους να χασουν οτι πολυτιμο εχουν μεσα τους και να εμφανιζουν εξατμηση,σε αυτο το σημειο κινδυνευει να αλοιωθει (σπασει) η επιφανεια κρουστας αναμεσα στα μεταλλα.

Κατα την γνωμη μου...... σημερα η τεχνολογια εχει κανει θαυματα και τα περισσοτερα λιπαντικα παιρνουν SAE, ειναι και ο ανταγωνισμος τεραστιος αλλα τα λαδια αντεχουν σε πολλες κακουχιες.

Πρεπει ομως παντα να αλλαζονται!!!!!!
Γιατι;; Γιατι δεν ειναι μονο λιπαντικα αλλα ειναι και *καθαριστες* των μεταλλων οπως επισης ψυχουν τα μεταλλα και γιαυτο τον λογο ειναι μαυρα, βρωμικα και γεματα γρεζια(σαζμαν/διαφορικα)οταν πετιουνται.
Οταν αλλαζονται πρεπει να ειναι ΠΑΝΤΑ ΖΕΣΤΑ επειδη ειναι λεπτα και ετσι φευγει σχεδον ολη η ποσοτητα.

LefterisK
17-03-11, 14:49
REDLINE MTL 70W80 (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220675688564&ssPageName=STRK:MEWNX:IT)

Το μοναδικό που μου έλυσε το πρόβλημα να μην μπαίνει ευκολα η ταχύτητα


σε ευχαριστουμε για την πληροφορια.
μηπως θα ηθελες να μου (μας) αναφερεις και τυχον αλλες βαλβολινες που δοκιμασες;
ποιες ηταν οι εντυπωσεις σου; σε ποσα χλμ τις αλλαξες; είχες θεμα μονο σε κρυες εκκινησεις; μονο στο "κουμπωμα" ή και στο 'ξεκουμπωμα' των σχεσεων;

επισης, μηπως γνωριζεις η ιδια η bmw τι προτεινει για τα μοντελα της; (εννοω σε SAE)
π.χ. στο δικο σου; ή σε νεοτερα όπως η Ε90...
ευχαριστω!

zaharias
17-03-11, 15:22
REDLINE MTL 70W80 (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220675688564&ssPageName=STRK:MEWNX:IT)

Το μοναδικό που μου έλυσε το πρόβλημα να μην μπαίνει ευκολα η ταχύτητα

Ωραιος!!! Και γω αυτο εχω παρει και της ιδιας εταιρειας για το διαφορικο, αλλα δεν τα εχω βαλει ακομη..

paris320ci
17-03-11, 15:38
Στο 5-ταχυτο Getrag μπαίνει BMW MTF-LT-02 (Το οποίο αντικατέστησε το MTF-LT-01).
Δοκίμασα το BMW LT-02 χωρίς διαφορα. Είχα πρόβλημα στις εκκινήσεις/κούμπωμα

Dark_Niaou
17-03-11, 17:20
Count me in too... Και εμένα όταν είναι κρύο γρατζουνάει... Άλλαξα υγρά αλλά συνεχίζει

ThaNOS E46coupe
22-03-16, 21:46
Παιδια Έχω κι εγώ το ίδιο θεματακι. Το αυτοκίνητο με 128.000 χιλιόμετρα. Δεν έχει αλλάξει δίσκο . Μήπως ευθύνεται αυτο; παρατηρώ ότι αν πατήσω μια απότομη γκαζια με πατημένο συμπλέκτη μπαίνουν κανονικά .