PDA

Επιστροφή στο Forum : M3 E46 FAQ ...κλειστό thread θα ενημερώνεται σε τακτα διαστήματα


EVANGELOS
19-10-06, 18:06
Στο παρόν θρεντ μεταφέρουμε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ σχετικά με το Μ3 Ε46 ώστε να υπάρχουν σε ΕΝΑ σημείο και να ΤΙΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΕΥΚΟΛΑ ...

Όποιος έχει υπόψιν κάποιο/α ποστ που θεωρεί ότι πρέπει να είναι εδώ ας μου στείλει πμ να τα μεταφέρω ...

Αν υπάρχουν απορίες - διαφωνίες σχετικά με κάποια ποστ εδώ ανοίξτε άλλο θρεντ να συζητηθεί το θέμα ώστε το παρόν να μη γεμίσει με άπειρα ποστ και να είναι εύχρηστο ...

θενκς

Ευάγγελος

Ανοίγω thread για να απαντηθούν με αξιοπιστία συχνές απορίες για το Μ3 που εμφανίζονται συνεχώς ... και κάποιες που προκύπτουν στην πορεία. Οι απαντήσεις εννοέιται πρέπει να είναι διασταυρωμένες όχι του στύλ ΜΠΑΞΕ και μη μασάς ...
Προφανώς οι "παλιοί" , Στράτος , Πάνος , κλπ ελπίζω να συνδράμουν αφού το έχουν μελετήσει το θέμα ενδελεχώς.

Οι δικές μου είναι :
1)Στο πρόσφατο service στον Κουλούρη (ακόμα πονάω...732 euro...) έκανα συν τοις άλλοις και μέτρηση συμπίεσης κυλίνδρων. Τα αποτελέσματα ποιοτικά ήταν ΠΟΛΥ καλά , όλοι οι κυλ. ομοιόμορφοι , διάγραμμα χωρίς κατσαρώματα κλπ ... ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΠΙΕΣΗ ???
Εμένα έβγαλε 12 bar με εξαίρεση τον νο. 6 που αν και με ίδιας μορφής καμπύλη κορύφωσε στα 11.5 bar... είναι ok ???

2) Μέτρηση αναρτήσεων : road grip (EUSAMA) 66% αριστερά , 65% δεξιά μπροστά και 57% αριστερά , 59% δεξιά πίσω , με κατανομή βάρους 785kgr μπροστά , 825 kgr πίσω. Κατά τον κο Αριστείδη είμαι ok είναι έτσι ή πρέπει να διορθωθεί η απόκλιση 1-2% ???

3)MAF , έχει νόημα να το αλλάξω (57χιλ χλμ) και πως θεωρητικά ελέγχεται πότε θέλει αλλαγή ??? στο Thread του Στράτου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1867
αναφέρει ότι πρόβλημα στο MAF επισυμαίνεται από φτωχό μίγμα , ή μεγάλες διαφορές στο avance των κυλ. ή από υπερβολικά θετικές τιμές του λ (και τα εξηγεί πολύ καλά).
Τι όμως πρακτικά από όλα να ζητήσω να μετρηθεί από το συνεργείο ???

4)Vanos , υπάρχει περίπτωση να έχει πρόβλημα και να μη φαίνεται στο διαγνωστικό ??? και αν ναι τι να ζητήσω να ελεγχθεί (που συνήθως "βγάζει" βλάβη το vanos???)

5) Διαφορικό , αν δεν ακούω πέραν των συνηθισμένων θορύβων στις αλλαγές , να ζητήσω έτσι και αλλιώς να ελεγχθεί ??? και πως ελέγχεται ???

6) Καθρέπτης εμφάνισε το κλασσικό πρόβλημα που διάβασα και στο Αμερικάνικο forum, το 1/3 δεν είναι πλέον αντιθαμβωτικό (υπάρχει εμφανής καμπύλη διαχωρισμού του υγρού) , θέλει αλλαγή ?? επισκευάζεται ??? όντως υπάρχει κίνδυνος να διαφύγει το αντιθαμβωτικό υγρό (που κατά τους Αμερικάνους είναι και τοξικό???)

7) Μπαταρία τι προτέινεται στο πιό ελαφρύ ???

Οι επισήμως απαντημένες -διασταυρωμένες κατά καιρούς απορίες :

a) Λάδια Castrol TWS 10W60 μόνο , αλλαγή στο πολύ 7.500 χλμ

β) Φρένα : upgrade kit από CSL (χωράει σε 18") βλ. Post Στράτου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=4147
εκεί περιγράφεται μια καλή λύση με afterkarket σωληνάκια , υγρά και τακάκια , δίσκους από csl με τις μαμά δαγκάνες.

γ) Ταπωμένοι αεραγωγοί της μάσκα εμπρός , ανοίγοντας τους ναι μεν αερίζεις καλύτερα τους δίσκους , μειώνεις όμως και την ταχ. του εισερχόμενου αέρα.Δηλαδή βγάζοντας την τάπα οδηγείς περισσότερο αέρα στα φρένα κλπ... βλ. post Πάνου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=271&page=2. Τελικά αν δεν αλλαχθεί και η εισαγωγή αφήστε το όπως έχει και απλά κάντε Upgrade στα φρένα...

δ) Τα περί ανάκλησης είναι το ΠΡΩΤΟ THREAD στο γνωστά & άγνωστα προβλήματα http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=295

Panoz
20-10-06, 08:34
Απαντώ μόνο σε αυτά που ξέρω:

1) Μια χαρά είσαι.

2) Μια χαρά είσαι επίσης. Πάντα υπάρχει απόκλιση εμπρός-πίσω. Εσένα είναι και μικρή!

3) Αν δε παρατηρείς κομπιάσματα στη λειτουργία του κινητήρα (συνήθως 3-4.000 στροφές) τότε δεν υπάρχει λόγος αλλαγής. Έτσι κι αλλιώς, στο συνεργείο θα σου πουν αν θέλει αλλαγή και πότε. Μη ξεχνάς ότι είναι και ακριβός.

4) Οχι.

5) Υπάρχει ένας θόρυβος που ακούγεται στο σταμάτα-ξεκίνα στις χαμηλές ταχύτητες και στις αλλαγές ταχυτήτων στις ίδιες συνθήκες. Αυτός ο θόρθβος είναι νορμάλ (μπόσικα μετάδοσης). Εάν παρατηρήσεις κάτι άλλο, ένας έλεγχος δε βλάπτει. Το δικό μου π.χ. χτύπαγε στις μικρ'ες εγκάρσιες ανωμαλίες και διαπιστώθηκε ότι ήταν σπασμένο το δεξί "πλακάκι". Εξού και η αλλαγή.

α) Μόνο αυτά.

β) Πολύ καλό το upgrade. Βέβαια το upgrade εξαρτάται και απο τις απαιτήσεις. Πάντως ο Στράτος δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στις Σέρρες. Στα Μέγαρα βέβαια δε ξέρω τι θα γινόταν.

γ) Συμφωνώ.

δ) Έδωσες τον αριθμό πλαισίου στο Κουλούρη να τον τσεκάρει για την ανάκληση μετάλλων?

Γενικά, επειδή σε βλέπω πολύ αγχωμένο, χαλάρωσε και απόλαυσε το αυτοκίνητο. Όταν το ψάχνεις τόσο πολύ, πάντα θα βρίσκεις θέματα να σε απασχολούν. Λιώστο και ότι κάτσει.....Αυτή είναι η άποψη μου!

EVANGELOS
01-11-06, 15:31
Να και ένα link για το βάρος των εξαρτημάτων του Μ3 ... courtesy of mr Nick_M3 and the M3-forum.
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=44266&highlight=cheater

Προσοχή το βάρος είναι σε Lbs ... 1000 lbs = 453,59237 kgr (EDIT για ακρίβεια THANKS ΣΤΡΑΤΟ)

Και το .doc file

EVANGELOS
02-11-06, 13:29
Μου έστειλε το mail και σας έχω προγραμματάκι excel (θα βελτιωθεί σύντομα...) για να υπολογίζεται τι συμφέρει να αλλαχθεί...

EVANGELOS
01-12-06, 18:54
Νέα ερώτηση για Μ3 ....

Έχει νόημα να αλλαχθούν τα μπουζί με ψυχρότερα ???
Στράτο τα προεινόμενα από delage (denso irridium νομίζω) τι κωδικό έχουν???
Έχει κανένας τελικά δοκιμάσει aftermarket ??? αν ναι έγινε τίποτα καλό ???

EVANGELOS
03-12-06, 17:18
Θέμα μπουζί ...

ΟΕΜ NGK DCPR8EKP

AFTERMARKET ίδιας ψηχρότητας : NGK iridium DCRR8EIX

AFTERMARKET (νομίζω ψηχρότερα) : NGK iridium BKR6EIX

AFTERMARKET (νομίζω ψηχρότερα) Denso iridum ixu 24

AFTERMARKET (σίγουρα ψηχρότερα) Denso iridium ixu 27

Oι Αμερικάνοι ΠΡΟΣΚΥΝΑΝΕ τα ixu 24 ....

EVANGELOS
03-12-06, 20:46
Περί Cluctch Delay Valve (CDV) o λόγος....
Παραθέτω το σχεδιάγραμμα από το real oem... o αριθμός 15 στα μοντέλα 320 , 330 κτλ αναφέρεται ως lock valve και είναι το cdv. Στα Μ3 ενώ χρησιμοποιείται το ίδιο σχεδιάγραμμα και φαίνεται το νουμ. 15 , στην λίστα από κάτω ΔΕΝ περιγράφεται καν ... πάει από το 14 στο 16 ...
Θα πάω να το κοιτάξω από Δευτέρα ... αλλά όποιος έχει βρεί κάπου ΣΙΓΟΥΡΗ πληροφόρια ας μας πει αν τελικά το έχουν ή όχι ΟΛΑ ΤΑ Μ3 Ε46.
Ο Νίκος λέει ότι δεν το είχε ... αλλά μπορεί να το αφαίρεσε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ....

Strax
22-12-06, 08:29
Το συγκεκριμένο πρόβλημα στο Vanos στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο προήλθε από την αστοχία στο γρανάζι του Vanos. Και πάλι καλά που έκανε τόση μικρή ζημιά. Θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα.

Κατά τ' άλλα, το μόνο σημείο στον S54 που δέχεται ελαφριά κριτική είναι τα μέταλλα των μπιελών. Δεν υπάρχει πρόβλημα από αύξηση στροφών σε λίγο πάνω από 8000. Κυκλοφορούν δεκάδες Μ3 με κόφτη λίγο πάνω από τις 8000 σαλ.

Η κυλινδροκεφαλή του Μ3 είναι απίστευτη και δεν χρειάζεται τίποτα, παρά μόνο αν πας σε εκκεντροφόρο 296+ μοιρών.

EVANGELOS
30-12-06, 11:52
Περί Cluctch Delay Valve (CDV) o λόγος....

ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ αμάξι μου ΕΙΧΕ ΤΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΕΠΑΝΩ
παραθέτω φώτο.
Το διαπίστωσα όταν πήγα για αλλαγή δίσκο πλατώ (thanks Nικόλα ... που το επεσύμανες...)

Θέλω να ευχαριστήσω το Στράτο και το Μιχάλη που βοήθησαν (πως κατεβαίνει τι γαμήδι το σασμάν κάτω ....) κυρίως που με ηρέμησαν τη στιγμή που ήμουν ΕΤΟΙΜΟΣ να τα σπάσω όλα ...
Το Σπύρο για τη κ@υλερή βόλτα ενώ περίμενα και περίμενα ... ΠΟΛΥ πλάγια πάει ρε το Εστορίλ
Και τον κ.Τάσσο και Μήτσο (στο συνεργείο) που παρόλα τα προβληματάκια τελικά έκακαν καλή δουλεία...

Φώτο σύντομα ... (λαδάκι από διαρροή στο καβούκι του σασμάν έχεται δει ποτέ ??? θα δείτε σύντομα....) ...

EDIT ... H διαρροή που έλεγα παραπάνω είναι από βαλβίδα υπερπίεσης στο μπλοκ που θέλει που και που αλλαγή ... κωδικός : 11 1 11 318 185 ... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BR91&mospid=47606&btnr=11_2988&hg=11&fg=10&hl=14

EVANGELOS
30-12-06, 20:07
Πάρε και ένα DIY για CDV

http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml

P.s Προσοχή σε αρκετά σημεία όπου αναφέρει σπεκς κτλ η παραπάνω σελίδα λέει ΛΑΘΟΣ πράγματα το diy είναι οκ πάντως

Strax
03-01-07, 09:14
Άντε να χαρείς και το ξεσιντιβιωμένο καινούριο δισκο-πλατό σου!!

Υ.Γ. Το θέμα της CDV ήταν το πρώτο τεχνικό θέμα που γράφτηκε ποτέ σε αυτό το φόρουμ!!!

Το πρώτο τεχνικό θέμα !!! (http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=25) Προσέξτε την ημερομηνία!!!

EVANGELOS
31-01-07, 14:36
3)MAF , έχει νόημα να το αλλάξω (57χιλ χλμ) και πως θεωρητικά ελέγχεται πότε θέλει αλλαγή ??? στο Thread του Στράτου http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=1867
αναφέρει ότι πρόβλημα στο MAF επισυμαίνεται από φτωχό μίγμα , ή μεγάλες διαφορές στο avance των κυλ. ή από υπερβολικά θετικές τιμές του λ (και τα εξηγεί πολύ καλά).
Τι όμως πρακτικά από όλα να ζητήσω να μετρηθεί από το συνεργείο ???///

Λοιπόν στο θέμα MAF (Μass Air Flow meter = μετρητής ΡΟΗΣ αέρα) ... τα γενικά μπορεί να τα βρεθουν στο νετ (πως από τη ροή και την ταχ. του αέρα αλλάζει τα "ρεύματα" και έτσι δίνει "σήμα" στην ecu να διορθώσει μίγμα κτλ... )

H επίσημη ονομασία είναι ΗΟΤ-FILM AIR MASS METER

Τώρα για καθαρισμό ΜΑF δείτε εδώ http://www.crcindustries.com/auto/ αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι τελικά μπορεί και να καταστραφεί.....

Όσον αφορά την αλλαγή του κοστίζει σήμερα καμία 300άρα.

Ο μέγας εγκυκλοπαιδιστής των Μ3 Νικολάι ανακάλυψε ότι υπάρχει νέο batch MAF και μάλιστα στην Αμερική έγινε και RECALL στα παλιά MAF...

s/n 13 627 830 359

To νέο Batch ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ...

Το MAF είναι υπέυθυνο για το μίγμα και αν δεν διαβάζει σωστά τότε μπορεί ΟΛΟΙ οι μηχανικοί του κόσμου να συνεδριάζουν ένα μήνα και πάλι να μην καταλάβουν γιατί τι γ@μήδι δεν πάει μία....

Από την άλλη ΔΕΝ υπάρχει κανένας μα κανένας τρόπος να καταλάβεις αν το MAF θέλει αλλαγή ... αφού δεν παρουσιάζει φθορές ή κάτι άλλο που να υποδυνκείει την απαιτούμενη αντικατάστασή του....

Συνεπώς αν τα λ σας / μας είναι σωστά (άντε βρες τα πραγματικά a/f ratio στο δρόμο θα μου πεις ...) αφήστε το όπως είναι , αν είστε φτωχοί - πλούσιοι και δεν ξέρετε γιατί μάλλον έχει παραδώσει το MAF ... Αν δεν έχετε όρεξη να ασχοληθείτε και θέλετε να δώσετε 300 ευρώ , μπάξτε ένα ολοκαίνουργιο MAF ... κακό ΔΕΝ κάνει....

Κατά τα άλλα όσον αφορά το Μ3 Ε46 το θέμα είναι απλό : take the egg and cut it's hair ....:icon11: :screwy: :banghead:

Strax
01-02-07, 09:37
Λοιπόν στο θέμα MAF (Μass Air Flow meter = μετρητής ΡΟΗΣ αέρα) ... τα γενικά μπορεί να τα βρεθουν στο νετ (πως από τη ροή και την ταχ. του αέρα αλλάζει τα "ρεύματα" και έτσι δίνει "σήμα" στην ecu να διορθώσει μίγμα κτλ... )

H επίσημη ονομασία είναι ΗΟΤ-FILM AIR MASS METER

Τώρα για καθαρισμό ΜΑF δείτε εδώ http://www.crcindustries.com/auto/ αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι τελικά μπορεί και να καταστραφεί.....

Όσον αφορά την αλλαγή του κοστίζει σήμερα καμία 300άρα.

Ο μέγας εγκυκλοπαιδιστής των Μ3 Νικολάι ανακάλυψε ότι υπάρχει νέο batch MAF και μάλιστα στην Αμερική έγινε και RECALL στα παλιά MAF...

s/n 13 627 830 359

To νέο Batch ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ...

Το MAF είναι υπέυθυνο για το μίγμα και αν δεν διαβάζει σωστά τότε μπορεί ΟΛΟΙ οι μηχανικοί του κόσμου να συνεδριάζουν ένα μήνα και πάλι να μην καταλάβουν γιατί τι γ@μήδι δεν πάει μία....

Από την άλλη ΔΕΝ υπάρχει κανένας μα κανένας τρόπος να καταλάβεις αν το MAF θέλει αλλαγή ... αφού δεν παρουσιάζει φθορές ή κάτι άλλο που να υποδυνκείει την απαιτούμενη αντικατάστασή του....

Συνεπώς αν τα λ σας / μας είναι σωστά (άντε βρες τα πραγματικά a/f ratio στο δρόμο θα μου πεις ...) αφήστε το όπως είναι , αν είστε φτωχοί - πλούσιοι και δεν ξέρετε γιατί μάλλον έχει παραδώσει το MAF ... Αν δεν έχετε όρεξη να ασχοληθείτε και θέλετε να δώσετε 300 ευρώ , μπάξτε ένα ολοκαίνουργιο MAF ... κακό ΔΕΝ κάνει....

Κατά τα άλλα όσον αφορά το Μ3 Ε46 το θέμα είναι απλό : take the egg and cut it's hair ....:icon11: :screwy: :banghead:

Ο νέος κωδικός είναι ο 13627839014

Υπάρχει τρόπος για έλεγχο της κατάστασης του Maf μέσω από το Advanced Menu Diagnostics του DME (με GT1). Εκεί υπάρχουν οι πολλαπλασιαστικές προσαρμογές στο Part Throttle. Αυτές συνήθως πρέπει να βρίσκονται ανάμεσα στο -5% και στο +5%, αλλιώς αρχίζουμε να ανησυχούμε για το MAF μας.

EVANGELOS
21-10-09, 15:19
Περί τοποθέτησης ΒΟΛΑΝ ΜΟΝΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΣΕΤ ΔΙΣΚΟ ΠΛΑΤΟ ΜΕ ΕΛΑΤΗΡΙΑ ... εκ μεταφοράς από θρεντ dogteam

βαγγελη απο που τον αγορασες αν μπορεις να μου πεις

Βολάν από JB Racing

Δίσκο πλατώ από Sachs Eλλάδα

Tώρα κοίτα τη μαγκιά !!!

Το βολάν είναι αυτό

http://www.turnermotorsport.com/html/detail.asp?PRODUCT_ID=520-010-240 ΔΙΟΡΘΩΘΗΚΕ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΛΙΝΚ

Το οποίο είναι αυτό

http://www.jbracing.com/flywheel-bmw7.php ...520-010-240


Δες αυτό με κωδικό 520-010-240

Το δισκόπλατω είναι αυτό

http://www.turnermotorsport.com/html/detail.asp?PRODUCT_ID=520-010S--

Δες πάνω στη φώτο είναι Sachs όπως φαίνεται

Οι κωδικοί Sachs είναι

Δίσκος 8818861 999 874

Πλατώ 883082 999 792

Για να ΜΗ σε δουλεύουνε ... αυτά είναι ΓΙΑ ΜΕ Ε36 ΜΕΝ ... αλλά κουμπώνουν στο Ε46 και είναι ΑΥΤΑ ακριβώς που θα σου στείλει ο Turner αν παραγγείλεις το σετάκι από εκεί !!!!

Ο δισκός αυτός είναι ο ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΣ ελατηριάτος που έχει η Sachs !!! αντέχει 52 Kgm !!!!!!!

Πως τα έμαθα όλα αυτά ?????????

Κοίτα εγώ αναγκάστικα να παραγγείλω σκέτο το βολάν και το δισκόπλατω από ΕΔΩ χωριστά !!! (μη ρωτάς γιατί αν θες τα λέμε από κοντά !!!)

Για να βρω τους κωδικούς αυτούς μίλησα ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ !!!! ... Σκέψου ότι η Sachs Ελλάδας και ο Χάιτας ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΗΞΕΡΕ ΚΑΝ !!!!

Μιλάμε για πολύ UNDERCOVER INFO !!!!!!!!!!!!

EVANGELOS
04-12-09, 20:56
Περί κοψίματος ΠΙΣΩ ΥΠΟΠΛΑΙΣΙΟΥ (rear sub frame)

...Εγω πάντως έχω μια απωρεια.
Αν το πάτωμα έχει πρόβλημα το γαζωνεις.
Χωρίς την ενίσχυση όμως το μόνο σίγουρο είναι πως θα ξανανοιξει...
Έτσι δεν είναι;;;

Όχι ... εννοώ ΜΕ ΡΑΨΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ... θα ΞΑΝΑ-κοπέι αλλού !!!

Μετά τη διόρθωση και την τοποθέτηση του κιτ ενίσχυσης είναι ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΟ να ΞΑΝΑ κοπέι πάνω από τον πίσω θόλο ... συνήθως του οδηγού

http://www.turnermotorsport.com/html/photo_gallery_e46sf.shtml photos και άρθρο από turner

http://www.turnermotorsport.com/html/detail.asp?PRODUCT_ID=TDR4675412 kit turner ...

EVANGELOS
14-12-09, 08:42
Αυτό δεν είναι το γνήσιο της BMW παρεπιπτόντως

xexexe !!! ...

το AUTOLOGIG ειναι καλυτερο.

Ρε Χριστόφορε τι είναι αυτά που λες !!!!!!!!

Το gt1 είναι ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΛΗΡΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΓΙΑ BMW !!!

Για να μη παρεξηγηθώ εννοώ το software και η κεφαλή ... το αν θα δουλέψεις μέσω λαπτοπ , πισι ή του επίσημου bmw hardware ΔΕΝ έχει καμία σχέση !!!

Με ΚΑΝΕΝΑ άλλο πρόγραμμα - διαγνωστικό δεν μπορείς να ΚΑΝΕΙΣ και να ΔΕΙΣ αυτά που κάνεις με το gt1 ... με τα autologic etc κάνεις το 1/100 των ελέγχων και ΜΕ ΥΠΟΨΙΑ ΑΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΩΣΤΑ !!!

Για να καταλάβεις τι εννοώ φαντάσου να προσπαθείς να μεταφράσεις από Αγγλικά με google χωρίς να ξέρεις τη γλώσσα βασιζόμενος στο on line λεξικό !!!


PS: Να προσθέσω εδώ ότι το αμάξι προχτές μου φάνηκε ....αργό, ότι δεν πήγαινε ...

Αυτό το έχουν ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΟΛΟΙ !!!

Η μεγάλη πλάκα είναι τα παιδία που πήραν τώρα Μ3 στο ντραγκστερ και πατάνε μεταξύ τους όλη μέρα !!! ... κατα καιρούς γίνονται ανάποδα αποτελέσματα (τη μία ο ένας την άλλη ο άλλος) χεχεχε !!!

Αυτό που θεωρώ είναι ότι ο S54 είναι ΠΑΡΑ πολύ ευαίσθητος στη θερμοκρασία και γενικά με ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ η ECU "κόβει" επι τόπου avance και κάνει αμέσως adapt !!!

Eπίσης πολύ ευάισθητο πράγμα είναι το ΜΑΦ !!! ... είναι πολύ συχβό φαινόμενο να "διορθώνει" η ECU λόγω ΜΑΦ !!! ...

σε επόμενο πάτημα κάτι πάλι αλλάζει (θερμοκρασία , σκουπιδάκι στο ΜΑΦ κτλ κτλ) και το αμάξι πάει αρκετά ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ !!!

1) Ο ΜAF ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΟΤΕΡ,ΚΑΛΗ Κ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΠΤ.
2)ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΕΙΧΑ ΣΤΟ Μ3 ΜΟΥ ΕΙΣΜΑΝ ,ΚΑΛΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΩΡΑΙΟ ΗΧΟ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΠΟΔΟΣΗ.ΕΒΑΛΑ MAGNAFLOW ΜΕΣΑΙΟ Κ ΤΕΛΙΚΟ ΜΕ HJS KATAΛΥΤΕΣ Κ ΤΟ ΑΜΑΞΗ ΑΛΛΑΞΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΣΕ ΠΟΥ Ο ΗΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΞΕΡΟΣ.
3)ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΤΩΡΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ SMG ΞΕΧΝΑ ΤΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ.ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΟΜΩΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ 3 Μ 4 ΑΜΑΞΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ.
ΥΓ1.TA ΑΛΟΓΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΓΑΛΙΑ ΛΕΜΕ ΕΔΩ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΤΑ 20 Κ 30 ΑΛΟΓΑ ΣΤΟ Μ3 ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΕ ΦΠΕ.

ΠΛΗΝ ΤΟΥ Υ.Γ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΣΩΣΤΟ ΜΗΝ ΤΟ ΚΟΨΕΙΣ ΚΙ ΟΛΑΣ ΓΙΑ ΤΑ 1,2,3

EVANGELOS
14-12-09, 08:58
Περί ΔΥΝΑΜΟ ... εκ μεταφοράς από το θρεντ που έψαχνε ο randombk

To alternator είναι 120Α !!! ... μην κάνετε πειραματισμούς χωρίς να ξέρετε

Επίσης ΟΛΑ φοράνε valeo

Eπίσης έχει κωδικό valeo 437320

Επίσης κάνει 235 χωρις ΦΠΑ

μπες εδώ και δες

http://outcat-cs3.tecdoc.net/ows/el/41C95BDC0330866966A6D67B5E13C0EC.srv?view=VIndexFr amesetJsp

π.σ. Εννοείται όλα αυτά ΑΝ έχεις πρόβλημα με το δυναμό ... που και να μην έχεις ΘΑ αποκτήσεις !!! ... χεχεχε

EVANGELOS
15-12-09, 12:52
...Τι αλλο ηλεκτρικο-μηχανικο χαλαει συχνα στο Μ3 περαν του δυναμο?

Ποτενσιόμετρα ... σπανιότατα και το actuator

Μαφ (λογικά έχεις τον παλιό κωδικό)

Βάσεις σασμάν

Rear sub frame

Χάνει λαδάκι η αντλία του τιμονιού

Ελαστικός Σύνδεσμος ΚΑΙ η μεσαίας τριβής του κεντρικού

Αντλία νερού

είναι μερικά που εγώ διάφοροι γνωστοί αλλά και σε φόρουμ έχουν παρατηρήσει ...

ΔΕ θα τα πάθεις και ΟΛΑ !!!

EVANGELOS
06-01-10, 07:30
Σήμερα πέρασα από το συνεργείο για λάδια και αλλαγή σινεμπλόκ και μου είπαν να μου φορτώσουν στο SMG το πρόγραμμα που έχει το CSL...

Φίλε μου

Δεν γίνετε επίσημα , προφανώς, αφου η BMW δεν γίνεται να τοποθετήση πρόγραμμα ή έστω update σε εγγέφαλο μοντέλου ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ από αυτόν για τον οποιό έχει δημιουργηθεί

Το dme του csl είναι ο ΜSS54 (12147834982) το dme του Μ3 είναι

στα τελευταία μοντελα (cs) από 08/2005 έως το τέλος πάλι ο ΜSS54 αλλά με κωδικό (12147837806)

στα προ cs μοντέλα έως και τον 08/2005 ο ΜSS54 αλλά με κωδικό (12147836455) ενώ πιο πριν φοράγανε τον (12147835564) έως τον 09/2004.

Τώρα του csl και του Μ3 ΜΕΤΑ ΤΟΝ 09/2004 δηλ οι (12147837806) και (12147836455) είναι 64bit οπότε ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΙΣΩΣ να μπορεί να φορτωθεί κοινό software ,

στους παλιούς εγγεφάλους (12147835564) θεωρώ ότι είναι μάλλον ΑΔΥΝΑΤΟ !!!


Επίσης δε ξέρω αν γίνετε να φορτώσεις σε Μ3 ΤΟ ΙΔΙΟ πρόγραμμα με το csl αφού

εκτός από τη ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ στον κωδικό της dme ,

υπάρχει και το πρόβλημα της ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ αφού το csl ΔΕΝ έχει ΜΑΦ , έχει επιπλέον παράμετρο για άνοιγμα κλαπέτου κλπ κλπ !!!

Αυτό που είναι πιθανόν είναι να έχει ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕΙ η BMW στο τελευταίο update (για τους 64Bit-ους εγγεγάλους απλού Μ3) παρόμοια ή και την ίδια ρουτίνα για τον έλεγχο του smg , όπως έκανε εξάλλου στο Μ3 cs προσαρμόζοντας το Μ-track mode !!!

Tώρα όσον αφορά τους ΜΑΜΑ φορεμένους εγγεφάλους (δηλ. αυτούς που είναι εργοστασιακά τοποθετημένοι στο αυτοκίνητο και εργοστασιακά προγραμματισμένοι)

ο κωδικός του csl είναι 12147837328

ο κωδικός των Μ3 ΜΕ SMGII έως τον 03/2005 είναι 12147837793

μετά τον 03/2005 είναι 12147837791 (64bit)

EVANGELOS
15-01-10, 18:39
περί βλάβης σε λάμδα και ενεργοποίησης των SAFE MODE

1. ποιούς κωδικούς για "λάμδα και αέρα" ??? ... τι εννοείς ???

αν εννοείς αυτό

08 Temperature sensor, exhaust 11787831624 $211.98 +core

09 OXYGEN SENSORBOSCH /L=750MM 11781405324 $215.65

10 OXYGEN SENSOR L=480MM 11787832035 $215.65

δες και το σχεδιάγραμμα εδώ

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL91&mospid=47621&btnr=18_0446&hg=18&fg=10

οι αισθητήρες είναι Bosch LSH 25 Oxygen sensors

2. Για να μπει ΜΟΝΙΜΑ στο 3ο ή 2ο safe mode ο εγγέφαλος (των 2750 ή 4000 rpm) χωρίς εντελώς κατεστραμμένο ποτενσιόμετρο

ΑΝ έχει ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ βγάλει το σφάλμα "ΕNGINE EMISSION"

το πιό πιθανό είναι να έχει χαλάσει το ΜΑΦ

και ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ !!!

σου διαβάζω από το μανουαλ του dme

"Ιf this input (του ΜΑΦ) is defective , a fault code will be set and the "ENGINE EMISSION" light will illuminate. The ECM will maintain engine operation based on the Throttle Position Sensors and Crankshaft Position/Engine Speed Sensor"

πάντως ένας καλός διαγνώστης ΞΕΡΕΙ πως ελέγχουμε αν το ΜΑΦ είναι οκ και προφανώς θα ΒΓΑΛΕΙ ΑΚΡΗ !!!

Εγώ ΔΕΝ είμαι πάντως καθόλου βέβαιος ότι ΟΝΤΩΣ έχουν καεί ΟΛΟΙ οι αισθητήρες !!!

Πήγαινε σε ένα ΣΟΒΑΡΟ συνεργείο !!!

p.s. Bέβαια υπάρχουν και οι ΥΠΕΡ ΓΝΩΣΤΕΣ ... που απλά θα σου έλεγαν "... είναι πρόβλημα στη dme" ... xaaxaxaxaxa :D :D

P.S.2 Nαι μπορείτε να το κάνετε κόπυ πέηστ να απαντηθεί και στο άλλο θρέντ !!! :D :D

EVANGELOS
25-01-10, 08:44
Διαφορές Αμερικάνικου και Ευρωπαικού Μ3

...και στο ψυγείο λαδιού που τα δικά σας φοράνε μεγαλύτερο.

Ψυγείο είναι ίδιο ...

01 Engine oil cooler 17212228942
02 OIL COOLER RACKSIDE 17212229744

Οι δίσκοι είναι διαφορετικοί καθώς και το εξτρα φλας μπροστά στον προφυλακτήρα καθως και η θέση των λάμδα πάνω στα χταπόδια

EVANGELOS
25-01-10, 09:19
Περί μηχανικών ωστηρίων βαλβίδων

Ρε συ αν δεν έχει μηχανικά ωστήρια ΠΩΣ ακριβώς θα ρυθμίσεις ??????

...Το νέο Μ3 έχει για πρώτη φορά (δεν ξέρω για το V10 των Μ5 και Μ6) υδραυλικά ωστήρια βαλβίδων και δεν θέλει ρύθμιση.
Όλα τα άλλα μέχρι σήμερα θέλουν ρύθμιση βαλβίδων (όπως και τα μηχανάκια ένα πράγμα...).

Λοιπόν όντως είναι χοντρό !!!

M3 E46 S54... ANΤΡΙΚΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΩΣΤΗΡΙΑ ... με Adjusting plates

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL91&mospid=47621&btnr=11_3006&hg=11&fg=25

M5 E60 S85... AΔΕΡΦΙΣΤΙΚΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΩΣΤΗΡΙΑ ... Hydraulic valve lifter

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NB91&mospid=48421&btnr=11_3701&hg=11&fg=25

Μ3 Ε92 S65 ... AKΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ Μ5 ...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WD91&mospid=50361&btnr=11_4124&hg=11&fg=25

Και μάλιστα με τον ίδιο κωδικό !!!

11 Hydraulic valve lifter 11327839082

32 για το V8 , 40 για το V10


Επίσης ΔΕ γίνεται ρύθμιση βαλβίδων και στα άλλα μοτέρ

π.χ. Μ54 που έχουν επίσης υδραυλικά ωστήρια

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD51&mospid=47620&btnr=11_2202&hg=11&fg=25

ενώ τα παλαιότερα Μ μοτέρ π.χ. S50 είναι με fillers

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF91&mospid=47432&btnr=11_1308&hg=11&fg=25

EVANGELOS
25-01-10, 09:32
...μπορεί να λέγανε και @@ες. πολύ πιθανό βαγγέλη.

Το ξέρω ... είναι απίστευτο τι ακούς από τους "γνώστες" της BMW !!!

παράδειγμα ...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL93&mospid=47714&btnr=51_4456&hg=51&fg=75&hl=9

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/r/197.png

αυτά τα βιδάκια 31106772199 (12 τμχ)

αλλάζονται κάθε φορά που λύνονται !!! ...

επίσης σφίγγουν με γωνία και ροπή συγκεκριμένη ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ !!

αλλά ΑΝΤΕ ΠΕΣ ΤΟ ... στους ΕΙΔΙΚΟΥΣ !!!

EVANGELOS
25-01-10, 11:22
15000 μέχρι και 20000!!! Ότι θες ακούς, σε ρωτάω γιατί την έπαθα μια φορά μην την ξαναπαθω!!

Στον S54 είναι κάθε 2ο μεγάλο δηλαδή 50.000 χλμ !!! στον Ν45 δεν έχω βρει κάτι σχετικό αλλά γιατί να είναι πιο συχνή η ρύθμιση βαλβίδων???

EVANGELOS
17-02-10, 03:36
Originally Posted by M3_GEO
file gia na min se zaliso sta tilefona mia erotisi. parigila katalites milltek oi opoii einai 100 cel. episis parigila kai to xpipe tis supersprint unresonated kai tha ta sindiaso me mama teliko. oi katalites tis manas tou telika einai 200 cel h 400? se rotao giati oloi lene oti einai 400 ala sto pdf tis arvin meritor anaferi oti einai 200. mipos einai 400 to amerikaniko modelo? euxaristo!!!

Eγώ ξέρω ότι οι μαμά είναι 400 cpsi

http://www.europeancarweb.com/tech/epcp_0809_performance_exhaust_anatomy/photo_03.html

Oι Supersprint (78502) είναι 200ρηδες (κακώς κι εγώ πολλές φορές λέω 100ρηδες)

http://www.eurosportdesign.com/p-225-supersprint-bmw-e46-m3-metallic-race-cat.aspx

απλά στα Αμερικάνικα έχει αλλάξει η θέση του λ που είναι ΠΑΝΩ στα χταπόδια και για αυτό οι Αμερικάνικοι καταλύτες έχουν άλλο κωδικό ... κατα τα άλλα είναι ΙΔΙΟΙ με τους Ευρωπαικούς !!!

EVANGELOS
17-02-10, 03:43
Re: Differential rubbing noise
Quote:
Originally Posted by 5555
Βαγγελη καλησπερα .Εδω Σπυρος
Πιστευω να με βοηθησεις
Εδω και περιπου 5000χλμ αντιμετωπιζω το εξης προβλημα
Οταν ειναι κρυο το αυτοκινητο και κανω U turns ή hard cornering ακουγεται κυριως απο την δεξια πλευρα ενας λαστιχενιος ηχος rubbing .Στα φορουμς του εξωτερικου λενε οτι με αλλαγη βαλβολινης 583 εξαφανιζεται ο θορυβος.
Εκανα αλλαγη πριν απο 1000χλμ περιπου αλλα δυστηχως τπτ.
Εκτος της αλλαγης, αυτα επισκευαζονται? Υπαρχει περιπτωση για αγορα ανακατσκευασμενου.
λαβε υποψη οτι το κανει ΜΟΝΟ κρυο.

Σε ευχαριστω Σπυρος

Λάδι διαφορικού

ΜΟΝΟ ΜΑ ΜΟΝΟ

ΤΟ 83 22 2 282 583 (3 μπουκαλάκια 0,5 λτ)

Αν το βάλεις λογικά θα εκλείψει ο ήχος ...

Σινεμπλοκ διαφορικού και γέφυρας τσέκαρες ???

EVANGELOS
17-02-10, 03:44
Re: Ερωτησεις...
Quote:
Originally Posted by redlover
Βαγγελη καλημερα!
Θα ηθελα να σου κανω 2 ερωτησουλες..
Το σασι της Μ3 ειναι διαφορετικο απο της απλης 3αρας στο Ε46? Εννοω αν ειναι πιο ενισχυμένο,αλλα δεσίματα κτλ.

Πως μπορω να κανω το σασμαν πιο κοντο? Με αλλο διαφορικο?
Κατι εχεις κανει εσυ με το δικο σου, διαβασα καπου..

Ευχαριστω
Μανος

Nαι το Μ3 έχει πάρα πολλά δεσίματα braces etc ...

Όχι το σασμάν δε γίνεται πιο κοντό αν αλλάξεις διαφορικό ... απλά αλλάζει η τελική σχέση μετάδοσης ... δηλαδή σα να κοντύνεις ΟΛΕΣ τις σχέχεις ... η μεταξύ τους όμως αναλογία ΔΕΝ αλλάζει .

EVANGELOS
17-02-10, 03:46
Re: 0-1000m
Quote:
Originally Posted by kostasm3
καλησπερα φιλε μου! ειμαι κατοχος ενος m3 ε46 και επειδη ειμαι κοντρακιας θελω να μου πεις τι να κανω για να κερδισω 4 τουλαχιστον καροτσες στο 0-1000m!! να βαλω προγραμμα αν ναι ποιο? εξατμιση φιλτρο η κατι αλλο?

Nα πάρεις Μ5 Ε60

EVANGELOS
17-02-10, 03:49
Re: Tuning
Quote:
Originally Posted by Paladin
Geia sou file Evagele, Ego eimai o Lefteris. Diavasa to post sou sxetika me to stage 1 tuning tou m3. Exo ena M3 CS to opoio trogomai na to kourdiso ligaki. To kourdisma einai thema nootropias..exo 2 giaponezous kourdismenous ena sti kai ena gsxr1000 alla apo oso exo diavasei to moter tou e46 einai ligaki distropo se kathe morfi piragmatos.. To post sou einai para poli enimerotiko kai se auto to stadio tha ithela na se rotiso ta proionta pu xrisimopoiises kai an telika auto allakse to xaraktira tou autokinitou simantika (apo epipeda thorivou, anesis, euxristias)..an sou dinotane i eukairia na to ksanaskefteis kai esto oti itan mama to amaksi sou, meta tis toses dokimes kai to psaksimo pu erikses, tha to veltiones?

se euxaristo gia kathe gnomi,apopsi..

Filika,
Lefteris

Φίλε μου ΟΧΙ δε θα έκανα ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ... επί της ουσιάς υπάρχει βλάβη στον εγκεφαλό μας ... και θέλουμε να πειράζουμε συνεχώς και να μπάζουμε συνεχώς πράγματα ...

Απλά θα σου πω ότι 6 μήνες τώρα , που λόγω τρελής δουλείας και συνεχόμενων βραδυνών πανιγυρισμών με αλκοόλ ΔΕΝ έχω ασχοληθεί καθόλου με κοντράκια - βολτάκια ΑΟ κλπ κλπ και δεν έχω δώσει και ευρώ στο Μ3 ... έχω ξεχάσει γιατί έκανα όλο αυτό το project ....

Αν δεν είσαι κι εσύ άρρωστος ... θα σου έλεγα μη μπεις στο τριπάκι της βελτίωσης του Μ3 ...

Πληροφοριακά σου λέω ότι το αμάξι μου στο τελευταίο πάτημα που έκανα με το Μ3 Ε92 ήταν μπροστά από το V8 από 2ες και από 3ες έως και 5η δικιά μου ... φοράω την εισαγωγή της ΜΚ με alpha-n , κοντό κορωνοπήνιο από Turner , βολάν από JBR , και δισκόπλατο sachs.

EDIT εντελώς μαμα Ε92 και μέχρι τα 220 !!!

EVANGELOS
17-02-10, 03:50
Re: Tuning
Quote:
Originally Posted by Paladin
kati akoma apo thema eksagogis...ti exeis kanei?.xtapodi, katalites, teliko?..exeis paiksei kai me kapoio epanaprogrammatismo i apo oso katalava den to theoreis aparaitito..

to oti eisai mprosta apo to v8...einai ekpliktiko!..kirios an analogistoume ti diafora ropis, ipodinamis me to mama m3...

emena os cs foraei to competition pack tis csl, frena, anartiseis,ilektronika,timoni,zantes..ek protis i skepsi mou itan na veltioso ligaki tin eisagogi kai tin eksagogi oste na allaksei kai o ixos, se kati oxi enoxlitiko...alla safos pio basso kai pio agrio..to subaru mou foraei tin racing tis prodrive..eee.kai akougete kamposo, opote de thelo na ftaso se auta ta epipeda...

kai mia teleutea erotisi..auto to mplimpliki to sprint booster kanei tipota?...i patates?
kai pali euxaristo..kai elpizo na min se kourazo me toses erotiseis...

Filika,
Lefteris

Φοράω καταλύτες - μεσαίο - τελικό supersprint ... πρόγραμμα alhpa - n

To sprint booster δεν έχει νόημα ... έχεις καταλάβει τι κάνει το μαραφέτι αυτο ??

από άλλο πμ

Ρε συ ... είναι ακριβώς ότι κάνει το sport button ... το εξάρτημα αυτό το κοροιδέυω 2 χρόνια τώρα ψάξε σχετικά θρεντ να πέσεις κάτω από τα γέλια

EVANGELOS
03-03-10, 16:40
SPECS ΜΑΜΑ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΩΝ - ΒΑΛΒΙΔΩΝ !!!

Επίσημα από το ΒΜW S54B32 module

ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Διάρκεια 260

vanos enhanced spread angle 70-130

opens 0 BTDC (ακριβώς στο άνω νεκρό σημείο)
closes 80 AΒDC (80 μοίρες μετά το κάτω νεκρό σημείο)

Centerline (για χρονισμό) 130 ΑTDC (130 μοίρες μετά το άνω νεκρό σημείο)

EΞΑΓΩΓΗΣ

Διάρκεια 260

vanos enhanced spread angle 83-128

opens 78 BΒDC (78 μοίρες πριν το κάτω νεκρό σημείο)
closes 2 ATDC (80 μοίρες μετά το άνω νεκρό σημείο)

Centerline (για χρονισμό) 128 ΒTDC (128 μοίρες πριν το άνω νεκρό σημείο)

overlap 2 μοίρες ...


Επηρεασμός από το ΒΑΝΟΣ

Το βάνος δίνει

total adjustment range of the intake camshaft 60º (στον εισαγωγής)

total adjustment range of the exhaust camshaft is 45º (στον εξαγωγής)

οι deafault μηχανικές τιμές ΧΩΡΙΣ βάνος (The “default” mechanical stop position without VANOS influence)

Intake Camshaft = Retarded (130º spread angle)
Exhaust Camshaft = Advance (83º spread angle)

Το βύθισμα των βαλβίδων είναι 12 mm

ενώ το adjustable valve clearance είναι

1. Intake 0.18 - 0.23mm
2. Exhaust 0.28-0.33mm
* Set With Engine Temperature < 35o C

Οι διάμετροι των βαλβίδων είναι

1. Intake 35 mm
2. Exhaust 30.5 mm
3. Stem-Intake / Exhaust 5.97/5.95 mm

Mε κόκκινο οι δικοί μου υπολογισμοί βασισμένοι στα επίσημα σπεκς

EVANGELOS
04-03-10, 13:47
Περί λαδιών ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ - ΣΑΖΜΑΝ

Λοιπόν

στο διαφορικό βάζουμε ΜΟΝΟ OEΜ BMW SAF-XJ+FM Booster 83 22 2 282 583 βγαίνει σε 3 μπουκαλάκια 0,5 λτ έκαστο

στο σαζμαν βάζουμε πάλι ΜΟΝΟ ΟΕΜ ΒΜW MTFL2 83 22 0 309 031 βγάινει σε 1 μπουκάλι των 5 λίτρων

Aλλαγή λαδιών ΚΑΙ ΣΑΖΜΑΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ χοντρικά 1 φορά το χρόνο ή κάθε 50 χιλ χλμ !!!

EVANGELOS
05-03-10, 16:04
Διαστάσεις ζαντών - ελαστικών

18άρες , ελαστικά 225/45/18 front and 255/40/18 rear

M double spoke 67 cast Light alloy rim chromshadow (36 11 2 229 950 μπροστά , 36 11 2 229 960 πίσω)

8JX18 ET:47 Front , Weight: 12.20 kg

9JX18 ET:26 Rear, Weight: 12.231 kg

http://img188.imageshack.us/img188/7427/img1564.jpg


19άρες , ελαστικά 225/40/19 front and 255/35/19 rear

M double spoke 67 BMW LA wheel M 19" forged , Light alloy rim polished (36 11 2 229 650 μπροστά , 36 11 2 229 660 πίσω)

8JX19 ET:47 Front , Weight: 12.15 kg

91/2JX19 ET:27 Rear , Weight: 12.750 kg

http://bmwmregistry.com/media/E46M319-inchwheel.jpg


19άρες CSL , ελαστικά 235/35/19 front and 265/30/19 rear

M cross spoke 163 spun cast Light alloy rim (36 11 2 282 650 μπροστά , 36 11 2 282 999 πίσω) ...

81/2JX19 ET:44 Front , Weight: 10.50 kg

91/2JX19 ET:27 Rear , Weight:11.350 kg

http://bmwmregistry.com/media/E46M3CSL_wheel.jpg


19άρες μετά τον 12/04 (ZCP) , ελαστικά 225/40/19 front and 255/35/19 rear (ίδια με τις άλλες 19άρες ... όχι διάσταση ελαστικών του CSL)

M cross spoke 163 Light alloy rim (36 11 2 282 895 μπροστά replica csl , 36 11 2 282 999 πίσω ίδια με csl... πίσω είναι ΙΔΙΟΣ κωδικός με του CSL , μπροστά διαφορετικός)

8JX19 ET:47 Front , Weight: 10.40 kg

91/2JX19 ET:27 Rear , Weight:11.35 kg

http://bmwmregistry.com/media/E46M3ZCPalloys.jpg


Με λίγα λόγια οι ΟΕΜ 19άρες είναι περίπου ΙΔΙΟ ΒΑΡΟΣ με τις ΟΕΜ 18άρες και οι πίσω έχουν μισή ίντζα μεγαλύτερο πλάτος και άρα 1 mm παραπάνω offset

Οι CSL μπροστά έχουν μισή ίντζα μεγαλύτερο πλάτος και 3 mm παραπάνω offset , ενώ πίσω έχουν ίδιο πλάτος και offset με τις ΟΕΜ 19άρες

Οι CSL είναι 2 κιλά περίπου ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΕΣ (η κάθε μία) από της OEM 19άρες και 18άρες !!!!

O κωδικός για τις ΜΠΡΟΣΤΑ CSL θεωρητικά ΔΕΝ δίδεται για απλό Μ3 λόγω άλλου πλάτους και offset , ενώ ο πίσω δίδεται και φορέθηκε ΚΑΙ από τη BMW στα μετά του Δεκ. 2004 Μ3 (τα λεγόμενα ZCP)

Για το CSL δίδεται ΕΠΙΣΗΜΑ η M double spoke 67 forged 19άρα (8 και 9 x19) ΚΑΙ η M cross spoke 163 (8,5 και 9,5 x19) που είναι η γνωστή CSL 19άρα


H διάμετρος του ΠΙΣΩ τροχού με τις ΟΕΜ διαστάσεις ελαστικών είναι ίδια και στις τρεις περιπτώσεις (18άρες , 19άρες M double spoke 67 ή 19άρες M cross spoke 163) 661,2 mm (με τα 19 άρια είναι 0,1 mm μικρότερη χεχε)

Με τις CSL 19άρες M cross spoke 163 και διάσταση ελαστικών CSL η διάμετρος του ΠΙΣΩ τροχού είναι 641,6 mm (η ΟΕΜ δηλαδή είναι 3% μεγαλύτερη όσο δηλαδή κονταίνει και το βήμα)

TA ΠΕΡΙ ΒΑΡΟΥΣ ΔΙΟΡΘΩΘΗΚΑΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΕΤΚ ... ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΑ ... αν κάποιος έχει πιο ακριβή στοιχεία παρακαλώ στείλτε μου ΠΜ να διορθώσω ...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΧΟΓΝΩΜΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΒΑΡΗ !!! ... ΟΨΟΜΕΘΑ ... ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΩ ΤΟ ΘΕΜΑ


Tα μπουλόνια των τροχών σφίγγουν με 88 lbft ροπή

EVANGELOS
24-03-10, 09:18
ΑΝ τοποθετηθούν ΟΕΜ CSL μπροστά ΚΑΙ πίσω ...

και ΔΕΝ τοποθετηθει ή ανάλογη διάσταση ελαστικών του CSL αλλά παραμέινει αυτή του Μ3

παρατηρείται

και κακή οδική συμπεριφόρα και συχνή ενεργοποίηση του dsc ... το φαινόμενο λογικά οφείλεται στην διαφορετική διάσταση και σε πλάτος και offset της csl μπροστά 19άρας

Συνεπώς καλό είναι ΑΝ τοποθετηθούν ΓΝΗΣΙΕΣ CSL να τοποθετηθούν και οι αντίστοιχες διαστάσεις ελαστικών όπως αναφέρονται παραπάνω !!!

EVANGELOS
26-03-10, 18:10
Στο ποστ 131 αναφέρονται οι ΟΕΜ τιμές των εκκεντροφόρων καθώς και ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΣ απο το βάνος ...

επειδή όμως ΒΡΗΚΑ ακριβώς πόσο οβερλαπ δίνει σε κάθε ζεύγος στροφών / φορτίου

ΕΦΤΙΑΞΑ και τον αντίτοιχο 3-Δ χάρτη που ΠΑΡΑΘΕΤΩ !!!!

πληροφοριάκα αναφέρω ότι το μαξ οβερλάπ στο μαξ φορτίο είναι στο εύρος από 2100 έως 3100 που παίρνει την τιμή 105 μοίρες (+2 που είναι το φιξ = 107 σύνολο) , ενώ στο μαξ φορτίο και όσο πάμε στον κόφτη πέφτει έως τις 21 μοίρες !!!

EVANGELOS
02-04-10, 20:44
ΠΕΡΙ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου στον S54 δουλέυει

στα 5.0 Bar (+/- 0.2) στο τέρμα γκάζι (wot) και

στα 3.8 bar στο part throttle

παραθέτω σχετικά snapshots από το επίσημο module

Tα 6 μπεκ (fuel injectors) είναι της Bosch και ευχαριστώ το φίλο Δημήτρη (turbodog) που φιλοτιμήθηκε πριν τα πετάξει να σημειώσει των κωδικό Bosch ώστε να βρούμε τα specs τους

Το μπεκ λοιπόν είναι το

0-280-156-052 με παροχή

23.5 lbs/hr = 247 cc/min 177.7 grams

υπολογισμένη σε ονομαστική πίεση 43.5 psi = 3.0 bar

Kαθώς όμως ο S54 δουλεύει σε παραπάνω πίεση έχουμε

στο wot (5.0 bar) , παροχή = 318.88 cc/min = 30.34 lbs/hr

στο part throttle (3.8 bar) , παροχή = 278 cc/min = 26,45 lbs/hr

Παρατηρείται ότι

Q=Παροχή = όγκος / χρόνο = εμβαδό διατομής * ταχύτητα = Ε * u

p = πίεση συτήματος τροφοδοσίας

Από τον τύπο του Bernouli (αρχή διατήρησης ενέργειας)

P/(u^2/2g) = σταθερό

άρα

P1/(u1^2/2g) = P2/(u2^2/2g) ,άρα

P1/P2 = u1^2 / u2^2 , άρα

sqrt(P1/P2) = u1/u2 , άρα

sqrt(P1/P2) = Q1/Q2 , άρα

Q2=Q1 * sqrt(P2/P1) ,

δηλαδή η νέα παροχή είναι η παλιά επί τη ρίζα του κλάσματος των πιέσεων και λετσι υπολογίσαμε την παροχή των μπεκ στις πιέσεις του Μ3

Με δεδομένη την πίεση και την παροχή στο wot μπορούμε να υπολογίσουμε το Brake specific fuel consumption (BSFC) δηλαδή την κατανάλωση καυσίμου ανά ισχύ και ανά ώρα του μοτέρ

Έχουμε λοιπόν

Ισχύς = P = 340 bhp

Πλήθος μπέκ = n = 6

Duty cycle = λ = 0.8 (εκτιμάται 80%)

Παροχή μπέκ = Q= 318.88 cc/min

σε πίεση p= 5 bar = 72.5 psi

Kατανάλωση = n * λ * Q

άρα

BSFC =Kατανάλωση / Ισχύ / ώρα = n * λ * Q * / P

BSFC = 6*0.80*318.88 / 340

BSFC = 4.501 cc/hp*min = 0.4283 lbs/hp*hr

Παρατηρείται ότι αυτό το νούμερο είναι ΜΙΚΡΟ για ατμο μοτέρ ... δηλαδή ο S54 ΔΕΝ καταναλώνει πολύ κάυσιμο ανά ίππο και ανά ώρα ... ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΦΤΩΧΟΣ ... ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΙ 100+ ΑΛΟΓΑ ΤΟ ΛΙΤΡΟ !!! ... χοντρικά αναφέρεται ότι τα "νορμαλ" ατμ μοτερ πρέπει να έχουν BSFC 0,45-0,50 και τα μοτέρ υπερπλήρωσης από 0,55 έως 0,65 ...

με μια ΆΛΛΗ υπόθεση ότι δηλαδή η bmw εξαντλεί τα μπεκ κατά 70% μόνο καταλήγουμε σε ακόμα μικρότερο νούμερο BSFC = 0.375 lbs/hp*hr , ενώ αν υποθέσουμε ότι εξαντλεί τα μπεκ κατά 85% πλησιάζουμε πιο κοντά σε πιο νορμάλ νούμερα όπως το 0.455

ΑΝ κάποιος αποφασίσει να ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΕΙ τον S54 με ένα λογικό BSFC της τάξεως του 0.6 (ώστε να είναι πλούσιος) ... για να αποδώσει 500 άλογα θα χρειαστεί (με την ΟΕΜ πίεση) μπεκ με παροχή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 510 , ενώ αν ΔΕΝ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΤΟ ΜΙΓΜΑ (δηλαδή αν μείνει το BSFC=0.43-0.45) θα χρειαστέι 360-380 cc/min πάντα με 80% duty cycle ... οι παροχές αυτές είναι ΑΝΟΙΓΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΑΝΦΟΡΑΣ ΤΩΝ 43.5 psi...

Τώρα και όσον αφορά το injection timing ... δηλαδή πότε και πόσο γίνεται ο ψεκασμός καυσίμου ...

το dme ανάλογα με

1. Battery Voltage
2. Accelerator Pedal Sensor
3. Air Flow Volume / Mass
4. Air Temperature
5. Crankshaft Position / RPM
6. Camshaft Position
(Cylinder ID)
7. Engine Coolant Temperature
8. Oxygen Sensor (details in
Emissions Management)

καθορίζει τη ΔΙΑΡΚΕΙΑ ψεκασμού καυσίμου

Ο χρονισμός (timing) ψεκασμού ρυθμίζεται από τους 2 αισθητήρες εκκεντροφόρων και τις στροφές του κινητήρα ... λαμαβάνει χώρα κατά τη φάση εξαγωγής για περίπου 100 μοίρες της φάσης και σταματάει λίγο πριν ανοιξουν οι βαλβίδες εισαγωγής. Ο χρονισμός ψεκασμού ανά κύλινδρο είναι 1-5-3-6-2-4. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΤΑΙ ΤΙ ΜΠΟΥΡΔΑ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥΣ (με μεγάλη προπορεία) δεν ρυθμιστεί σωστά ο ψεκασμός και ανοίξουν οι βαλβίδες πριν το μίγμα ομογενοποιηθεί !!!!


ADAPTATION !!!

O S54 ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ... διαβάζοντας τους Oxygen Sensors

The ECM uses the pre catalyst
oxygen sensor signals as a correction
factor for adjusting and
optimizing the mixture pilot control
under all engine operating
conditions.

με λίγα λόγια είναι closed loop και στο wot !!!!!!!!!!

παραθέτω το σχεδιάγραμμα adaptation σε snapshot

Τέλος αναφέρεται ότι

ΑΝ τα adaptation values είναι θετικά το dme παει να ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟ

ΑΝ τα adaptation values είναι αρνητικά το dme παει να ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΠΙΟ ΦΤΩΧΟ

EVANGELOS
09-11-10, 12:00
Ρύθμιση γεωμετρίας Μ3 Ε46

Παραθέτω το επίσημο αρχείο από το TIS σχετικά με τις γωνίες κάμπερ , κάμπερ και την σύγκλιση , καθώς επίσης και το επίσημο αρχείο σχετικά με το ΠΩΣ θα πρέπει να είναι φορτισμένο το αμάξι ώστε να γίνει η ρύθμιση (Inspection conditions)

τέλος παραθέτω και το αντίστοιχο pdf για το csl

EVANGELOS
14-10-11, 16:19
ΠΕΡΙ SHORT SHIFT ΚΑΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΑΖΜΑΝ

Για να μην πετάτε λεφτά

bmw oem short shift

είναι ιδανικό από 330d E46

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BV91&mospid=47619&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/t/237.png

To 06 Shift lever 25117527259

ακόμα πιο κοντό από Ε60 540

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NB11&mospid=48804&btnr=25_0407&hg=25&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/l/230.png

Το 06 Shift lever, short 25117546373

Αναγκαία η αλλαγή βάσεων σαζμαν ... εγώ έβαλά αυτές

http://www.rogueengineering.com/rogue/TM/TM.html

http://www.rogueengineering.com/mm5/graphics/00000001/tranny_mounts/mounts_300.jpg