PDA

Επιστροφή στο Forum : Τεχνικη απορια σε e46


alfa1
13-03-10, 19:52
καλησπέρα με μια τεχνική απορία,η βαλβίδα ρύθμισης πίεσης καύσιμου έχει ένα σωληνάκι επάνω της που πάει στην εισαγωγη του κινητήρα,αυτή η βαλβίδα ανάλογα την πίεση και την υποπιεση της εισαγωγής ρυθμίζει την πίεση της βενζίνας στα μπεκ,σωστα ? Οταν η μηχανή είναι στο ρελαντί {μεγάλη υποπιεση στην εισαγωγή}έχουμε χαμηλή πίεση στο καύσιμο.αντίθετα γίνεται όταν επιταχύνουμε,σωστα ? Η χαμηλή πίεση είναι 2,5bar και η υψηλη ειναι 3,5bar αν δεν κάνω λάθος ΕΡΩΤΗΣΗ γιατί η εισαγωγή βρίσκεται μια σε πίεση {ατμοσφαιρική}και μια σε υποπιεση και γιατί να έχουμε χαμηλή και υψηλή πίεση καύσιμου???

thanblan
17-03-10, 16:05
χωρίς να είμαι και ο πιο κατάλληλος να απαντήσει έχω την αίσθηση ότι χαμηλή και υψηλή πίεση έχουν μόνο τα υπερτροφοδοτούμενα. εκτός και να μιλας για την πίεση από το μικρό μοτέρ της αντλίας πρίν βάλεις μπρος....
αλλά και πάλι ας τοποθετηθεί κανένας μηχανικός....
είναι ενδιαφέρον το θέμα.

-E36IS-
17-03-10, 18:50
Mαλλον μιλας για τον ρυθμιστη πιεσης βενζινης που βρισκεται πανω στην μπεκιερα.Δουλεια του ειναι να ρυθμιζει την πιεση καυσιμου αναλογα με το φορτιο.
π.χ. σε μεγαλο φορτιο (τερμα το γκαζι) στραγγαλιζει το σωληνα επιστροφης καυσιμου εως το σημειο που ειναι κατασκευασμενος, σηνηθως 2.5μπαρ
Ειναι φυσιολογικο να υπαρχει υποπιεση γιατι το μοτερ ρουφαει αερα για να καψει
Για σωστη εξαεριωση του καυσιμου θελουμε πιεση
Στα παπια η πιεση καυσιμου ειναι ελαχιστη, εκει δεν εχουμε τρομπα βενζινης, μονο την βαρητητα..
Στα καρμπιρατερ ειχαμε μηχανικη τρομπα βενζινης μικρης πιεσης
Στα injectionατα εχουμε 2,5 εως 3,5 μπαρ
Τελος στα αμεσου ψεκασμου εχουμε χιλιαδες μπαρ μεσω αντλιας ηψηλης

alfa1
17-03-10, 22:10
στα ε46 η βαλβιδα ειναι πανω στο φιλτρο βενζινας. την ίδια δουλεία κάνει όμως με αυτή στη μπεκιερα και η δουλεια της ειναι αυτη που περιγραφεις παραπανω Η απορια μου ειναι τι κάνει τη βαλβίδα να ανοιγοκλείνει?

Dimpas
17-03-10, 22:33
Απλό είναι !
Όσο ποιο πολύ υποπίεση τόσο λιγότερη πίεση καυσίμου ( το επιστρέφει στο Ρεζερβουάρ )
Όσο ποιο λίγο υποπίεση τόσο περισσότερη πιεση καυσίμου ( Δεν επιστρέφει στο ρεζερβουάρ )

http://www.atlanticz.ca/zclub/techtips/explodedviews/280z/77fsm/fuel%20pressure%20regulator.gif

http://www.escortupgrades.co.uk/Escort%20Upgrades/Esc%20Site%20Pics/Engine/CVH/Bosch%20K-Jet/Fuel%20Pressure%20Regulator.JPG

alfa1
17-03-10, 23:41
συγνώμη που σας μπέρδεψα.ξέρω πως δουλεύει σαν βαλβίδα .Γιατί έχουμε πολύ και λίγο υποπιεση στη πολλαπλή εισαγωγής δεν ξέρω . Aπό την εισαγωγή δεν παίρνει εντολή η βαλβίδα?Έχει να κάνει με το άνοιγμα της πεταλούδας?

Dimpas
18-03-10, 00:05
Η κλειστή πεταλούδα ( και το μοτέρ εν λειτουργία ) είναι που δημιουργεί την υποπίεση !

Όσο μεγαλύτερο μοτέρ έχουμε ( σε λίτρα ) τόσο μεγαλύτερη υποπίεση !

Μιλάμε για υποπίεση γιατί η πίεση του αέρα στο Plenum είναι μικρότερη της ατμοσφαιρικής !

Τώρα όταν είμαστε σε WOT ( Wide Open Throttle ) τέρμα ανοιχτή πεταλούδα , η υποπίεση στο Plenum πάει να γίνει ίση με την ατμοσφαιρική ΑΛΛΑ λόγο φίλτρο αέρα και σωληνώσεων δεν τα καταφέρνει !

Άρα η υποπίεση είναι ανάλογη της θέσης της πεταλούδας ( στραγγαλιστή εισερχόμενου αέρα ) !

Αυτά για τα Natural aspired μοτέρ , στα άλλα τα " Τουρμπάτα" είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα !

rapid_fast
18-03-10, 00:36
Η χαμηλή πίεση είναι 2,5bar και η υψηλη ειναι 3,5bar αν δεν κάνω λάθος ΕΡΩΤΗΣΗ γιατί η εισαγωγή βρίσκεται μια σε πίεση {ατμοσφαιρική}και μια σε υποπιεση και γιατί να έχουμε χαμηλή και υψηλή πίεση καύσιμου???
Οταν ο κινητήρα έχει λίγες στροφές, χρειάζεται λίγο κάυσιμο. Η αντλία όμως, πάντα στέλνει μέγιστη ποσότητα καυσίμου, με τη μέγιστη πίεση.
Αρα, στο ρελαντί, αυτή η βαλβίδα διασφαλίζει ότι θα έχεις τη σωστή ποσότητα καυσίμου για να ψεκαστεί, και το υπόλοιπο να επιστραφεί στο ρεζερβουάρ.
Ομοίως σε υψηλότερες στροφές, περισσότερη ποσότητα για να ψεκαστεί και λιγότερη για επιστροφή.
Όταν αφήνεις το γκάζι, καθόλου ψεκασμός, όλο το καύσιμο επιστροφή.
(εκεί έχουμε και τη μέγιστη υποπίεση από την πολλαπλή εισαγωγής...)

alfa1
18-03-10, 13:54
με καλύψατε πλήρως ευχαριστώ !!! :bowdown:

EVANGELOS
18-03-10, 17:31
...ΕΡΩΤΗΣΗ γιατί η εισαγωγή βρίσκεται μια σε πίεση {ατμοσφαιρική}και μια σε υποπιεση ???

Κοίτα όταν το μοτέρ ΔΕΝ δουλέυει ο αέρας μέσα στην εισαγωγή έχει

ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΙΕΣΗ ΜΙΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ

όπως και παντού άλλωστε

Υπερπίεση 0.1 , 0.2 , 0.3 κλπ εννοούμε ΠΑΝΩ απο ττην ατμοσφαιρική

Υποπίεση αντίστοιχα εννοούμε ΚΑΤΩ απο ττην ατμοσφαιρική

Δηλαδή

0,2 ατμ υπερπίεση = 1,2 απόλυτη

0,2 ατμ υποπίεση = 0,8 απόλυτη

Τώρα όταν το μοτέρ δουλέυει υπάρχουν οι εξής φάσεις

1) Το πιστόνι ανεβαίνει με χοντρικά ΚΛΕΙΣΤΕΣ βαλβίδες ... φάση συμπίεσης δεν επηρρεάζεται η πίεση στην εισαγωγή (απλουστευτικά θεωρούμε τελείως κλειστή σε όλο το χρόνο τη βαλβίδα εισαγωγής)

2)Γίνεται σπινθήρας - έκρηξη και το πιστόνι κατεβαίνει χοντρικά ΠΑΛΙ με ΚΛΕΙΣΤΕΣ βαλβίδες ... φάση εκτόνωσης ... παραγωγή ισχύος...δεν επηρρεάζεται η πίεση στην εισαγωγή (απλουστευτικά θεωρούμε και πάλι τελείως κλειστή σε όλο το χρόνο τη βαλβίδα εισαγωγής)

3)Το πιστόνι ανεβαίνει ώστε να "ΔΙΩΞΕΙ" τα καυσαέρια από την πλέον ΑΝΟΙΚΤΗ ΒΑΛΒΙΔΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ... φάση απαγωγής καυσαερίων προς το χταπόδι ...δεν επηρρεάζεται η πίεση στην εισαγωγή (απλουστευτικά θεωρούμε και πάλι τελείως κλειστή σε όλο το χρόνο τη βαλβίδα εισαγωγής)

4)Το πιστόνι κατεβαίνει ώστε να ΞΑΝΑΓΕΜΙΣΕΙ ο κύλινδρος με ΑΕΡΑ και ΚΑΥΣΙΜΟ ... στη φάση αυτή η βαλβίδα εισαγωγης είναι ανοικτή (προφανώς για να μπει αέρας) ...

ΠΟΙΟΣ ΟΜΩΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΜΕΣΑ ???????? ...

μα ακριβώς η ΥΠΟΠΙΕΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ η προς τα κάτω κίνηση του πιστονιού (σύμφωνα με τον κ. Bernouli όταν αυξάνεται η ταχύτητα ενός αερίου ΠΕΦΤΕΙ η πιεσή του)

Έτσι ακριβώς τα ατμ. μοτέρ εκμεταλεύονται αυτή την υποπίεση στον κύλινδρο (απόλυτη πίεση κάτω από 1 ατμ) ώστε η ατμοσφαιρική πίεση να σπρώξει τον αέρα μέσα !!!!

-(Τα μοτέρ με τούρμπο ή κομπ΄ρεσορα - δηλ. υπερπλήρωση- εκτός από αυτό το φαινόμενο "σπρώχνουν" επιπλέον τον αέρα αφού δημιουργούν παραπάνω από 1 ατμ (απόλυτη πίεση) που σπρώχνει τον αέρα στον κύλινδρο που όπως είπαμε έχει κάτω από 1 ατμ (απόλυτη πίεση) -

Συνεπώς στην φάση 4) παρατηρείται ΥΠΟΠΙΕΣΗ στην θέση της εισαγωγής και αυτή την υποπίεση μετράει το dme που ρωτάς.

προφανώς όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα του πιστονιού ΤΟΣΟ μεγαλύτρη η υποπίεση

ΕΠΙΠΛΕΟΝ

Στην πραγματικότητα οι βαλβίδα εισαγωγής ΔΕΝ ανοίγει μόνο στην φάση 4) ... για να διευκολύνει ώστε να μπει παραπάνω αέρας μένει παραπάνω ανοικτή ...

ας πούμε στο Μ3 χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν το βάνος

ανοίγει ακριβώς στο άνω νεκρό σημείο (τη στιγμή δηλαδή που αρχίζει η φάση 4) και κλείνει 80 μοίρες μετά το κάτω νεκρό σημείο ... δηλαδή ΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΚΤΗ ΓΙΑ 80 μοίρες ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΑΣΗ 1 της συμπίεσης ... ώστε να μπει παραπάνω αέρας ... είναι λοιπόν πιθανόν σε κάποια στιγμή της φάσης 1 να παρατηρηθεί ΚΑΙ ΥΠΕΡΠΙΕΣΗ στην εισαγωγή αφού το πιστόνι πλέον ανεβαίνει και συμπιέζει ... προφανώς αυτό ΕΙΝΑΙ λάθος και ΑΝ συμβεί διώχνει αέρα και είναι συνέπεια ΚΑΚΟΥ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ή άλλου λάθους του βάνος κλπ κλπ ...και αυτή την ΑΠΙΘΑΝΗ (σπανίως έως ποτέ !!!) υπερπίεση θέλει να ξέρει η dme και μετράει ...

Νομίζω σου απάντησα γιατί δημιουργούνται διαφορικές υπο-πιέσεις στην εισγαωγή !!!

π.σ. Στα μοτέρ με υπερπλήρωση λαμβάνεται υπόψιν σε όλα τα κυκλώματα ΚΑΙ λαδιού ΚΑΙ βενζίνης η ΠΙΕΣΗ ΠΟΥ ΣΠΡΩΧΝΕΙ που σε αυτά τα μοτέρ είναι η ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ + ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ... αν γίνει λάθος και τοποθετηθεί η αναπνοή του κυκλώματος σε σημείο με υπερπίεση είναι πιθανό π.χ. να πετάξει το λάδι έξω από όπου βρει ... π.χ. το δείκτη λαδιου ... πράγμα ΠΟΥ ΕΠΑΘΕ ο αδερφός του Santo σε κομπρεσαρισμένο 2ZZ MR2...η δημιουργούμενη υποπίεση σον κύλινδρο ΔΕΝ έχει να κάνει με τον αν το μοτέρ είναι ατμοσφαιρικό ή όχι ... αλλά ΜΟΝΟ με την ταχύτητα του πιστονιού !!!


π.σ. 2 Επειδή ξέρω τι μπέρδεμα θα γίνει τώρα ...

Οταν έιμαι στο WOT έχω μέγιστη ροή αέρα στο κύλινδρο και σχεδόν ατμ στην εισαγωγή αφού είναι σε επαφή με τον ατμ αέρα που κλείνει τη δίοδο των επιστροφών και ανεβάζει την πίεση της βενζίνης

Όταν είμαι part throttle -idle έχω μικρότερη ροή αέρα στον κύλινδρο αλλά επειδή η πεταλούδα είναι κλειστή διατηρείται υποπίεση στο Plenum που ανοίγει τη δίοδο των επιστροφων και ριχνει την πίεση της βενζίνης

παραθέτω τα επίσημα Graphs

rapid_fast
18-03-10, 18:06
Ευάγγελε,
σωστά τα λές.. γιατί να γίνει μπέρδεμα??
(εγώ απλά έχω την εντύπωση πως η μέγιστη υποπίεση είναι με κλειστό γκάζι..)

alfa1
18-03-10, 18:36
Ευάγγελε ήσουν κατατοπιστικότατος Plenum ειναι η εισαγωγη?Απο κινητηρα valvetronic έχει κανείς γνώσεις ? γιατί εκεί συμβαίνει το παράδοξο ότι το σωληνάκι που πάει στη βαλβίδα ρύθμισης πίεσης καύσιμου είναι ανάμεσα στη πεταλούδα και στο φιλτροκουτι εκεί λογικά δεν έχουμε μεταβολή της πίεσης σωστά??

EVANGELOS
19-03-10, 18:25
Ευάγγελε,
σωστά τα λές.. γιατί να γίνει μπέρδεμα??
(εγώ απλά έχω την εντύπωση πως η μέγιστη υποπίεση είναι με κλειστό γκάζι..)

Mα αυτό είπα και εκεί προέβλεψα ότι θα γίνει το μπέρδεμα !!!

Στις πολλές στροφές (μέγιστη ταχύτητα πιστονιού) το μοτέρ (που λειτουργεί σαν αντλιά)

ΠΑΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΥΠΟΠΙΕΣΗ

Αν ΔΕ βρει αντίσταση (=WOT=τέρμα ανοικτή πεταλούδα) αυτή η "προσπάθεια" ΔΕ γίνεται υποπίεση αλλά ταχύτητα = ροή αέρα ... συνεπώς η υποπίεση στο πλένουμ=εισαγωγή ΠΕΦΤΕΙ

Στις ίδιες στροφές αλλά με μερικώς ανοικτή πεταλούδα ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ παραπάνω αντίσταση και ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΥΠΟΠΙΕΣΗ ...

Η εξίσωση Bernouli στο Plenum είναι ως εξής

Po= Pstat + (U^2/2g) + τριβές + αρχικές τριβες στην πεταλούδα

Po = ατμοσφαιρική πίεση

Pstat = στατική πίεση , μεταβλητή στις διάφορες θέσεις του πλενουμ

U = ταχύητητα αέρα σταθερή σε ολο το πλενουμ

τριβες = τριβές αέρα , μεταβλητές κατά μήκος του πλένουμ

αρχικές τριβες στην πεταλούδα = αρχική πτώση πίεσης οφειλόμενη στη θέση της πεταλούδας

rapid_fast
19-03-10, 19:06
Mα αυτό είπα και εκεί προέβλεψα ότι θα γίνει το μπέρδεμα !!!

Στις πολλές στροφές (μέγιστη ταχύτητα πιστονιού) το μοτέρ (που λειτουργεί σαν αντλιά)

ΠΑΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΥΠΟΠΙΕΣΗ

Αν ΔΕ βρει αντίσταση (=WOT=τέρμα ανοικτή πεταλούδα) αυτή η "προσπάθεια" ΔΕ γίνεται υποπίεση αλλά ταχύτητα = ροή αέρα ... συνεπώς η υποπίεση στο πλένουμ=εισαγωγή ΠΕΦΤΕΙ

Στις ίδιες στροφές αλλά με μερικώς ανοικτή πεταλούδα ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ παραπάνω αντίσταση και ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΥΠΟΠΙΕΣΗ ...

Η εξίσωση Bernouli στο Plenum είναι ως εξής

Po= Pstat + (U^2/2g) + τριβές + αρχικές τριβες στην πεταλούδα

Po = ατμοσφαιρική πίεση

Pstat = στατική πίεση , μεταβλητή στις διάφορες θέσεις του πλενουμ

U = ταχύητητα αέρα σταθερή σε ολο το πλενουμ

τριβες = τριβές αέρα , μεταβλητές κατά μήκος του πλένουμ

αρχικές τριβες στην πεταλούδα = αρχική πτώση πίεσης οφειλόμενη στη θέση της πεταλούδας
Έχω μείνει πίσω.. τι να πώ.. (το αντίθετο λέμε, έτσι δεν είναι???).:nixweiss:
Εγώ τα παρακάτω ξέρω,
1) When the butterfly valve is in the closed position, the engine is at idle and the vacuum in the intake manifold behind the butterfly valve is at it's highest
2) The intake vacuum creates the drag effect felt in gasoline engines when going down a hill with the throttle closed.
3) Restricting the input flow reduces the density (and hence pressure) in the intake manifold, reducing the amount of power that is produced. It is also a major source of engine drag (see compression braking), as the engine must pump material from the low-pressure intake manifold into the exhaust manifold (at ambient atmospheric pressure)
4) Vacuum is created in some situations. On deceleration or when descending a hill, the throttle will be closed and a low gear selected to control speed. The engine will be rotating fast due to the fact that the road wheels and transmission are moving quickly, but the butterfly valve will be fully closed. The flow of air through the engine is strongly restricted by the throttle, producing a strong vacuum on the engine side of the butterfly valve which will tend to limit the speed of the engine. This phenomenon, known as compression braking, is often used in engine braking to prevent acceleration or even to slow down with minimal or no brake usage (as when descending a long or steep hill). Note that although "compression braking" and "engine braking" are sometimes used to describe the same thing, "compression braking" here refers to the phenomenon itself while "engine braking" refers to the driver's usage of the phenomenon. Compression braking can be greatly increased by closing the exhaust with a valve on the over-run, which is often done on large trucks
Ομοίως, επειδή δεν στραγγαλίζουμε αέρα στο πετρέλαιο (δεν έχουμε πεταλούδα), δεν έχουμε vacuum ούτε σε 12.000 κυβικά κινητήρες που έχουν 4.000 στροφές....

EVANGELOS
19-03-10, 21:05
Έχω μείνει πίσω.. τι να πώ.. (το αντίθετο λέμε, έτσι δεν είναι???).:nixweiss:
...

Το ίδιο λέμε

Αν ΔΕ βρει αντίσταση (=WOT=τέρμα ανοικτή πεταλούδα) αυτή η "προσπάθεια" ΔΕ γίνεται υποπίεση αλλά ταχύτητα = ροή αέρα ... συνεπώς η υποπίεση στο πλένουμ=εισαγωγή ΠΕΦΤΕΙ

Στις ίδιες στροφές αλλά με μερικώς ανοικτή πεταλούδα ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ παραπάνω αντίσταση και ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΥΠΟΠΙΕΣΗ ...


(εγώ απλά έχω την εντύπωση πως η μέγιστη υποπίεση είναι με κλειστό γκάζι..)