PDA

Επιστροφή στο Forum : Μια απορία για το δείκτη service σε Ε39 & αλλαγή ταχυτήτων


bmw_trelamenos
02-04-10, 11:25
Γεια σε όλους και καλή ανάσταση εύχομαι σε όλο το κόσμο και με ρέγουλα το αρνάκι τη Κυριακή. :)


Έχω το BMW σειρά 5 μοντέλο του 1998 και θα ήθελα να σας ρωτήσω μια απορία για το δείκτη service. Πηγαίνοντας πριν από 4 μήνες να αλλάξω τα λάδια σε μια αντιπροσωπεία της Αθήνας, μου είχε μείνει ένα πράσινο λαμπάκι από τα πέντε. Αλλάζοντας τα λάδια, κατά λάθος, κάνανε reset στο δείκτη service με αποτέλεσμα να έχει ξανά 5 λαμπάκια αναμένα. Ο υπάλληλος βέβαια ζήτησε συγνώμη και μου είπε να έρθω σε 7.000 χλμ για να κάνω το service.

Η απορία μου είναι η εξής: Στα αμάξια αυτά, αν γίνει reset στο δείκτη service, χωρίς να έχει γίνει η αντίστοιχη συντήρηση, θα μηδενιστούν τα λαμπάκια πιο γρήγορα, σε σχέση με το αν είχε γίνει κανονικά η συντήρηση αυτή; Μπορεί το σύστημα να ανιχνεύσει ότι όντως δεν έγινε συντήρηση, ή τελικά πάει τυφλοσούρτης με τα χιλιόμετα και όχι με το τρόπο οδήγησης και κατάστασης των μηχανικών μερών;

Το προσπέκτους γράφει πάντως πως το σύστημα αυτό ανιχνεύει το τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες, πχ άλλο να κάνεις 100.000 χλμ σταμάτα-ξεκίνα και άλλο να τα κάνεις στο ταξίδι.

Το δεύτερο που θα ήθελα να ρωτήσω είναι σχετικά με την αλλαγή 1ης-2ας. Κατά την αλλαγή αυτή, νιώθω άλλοτε μια "αντίσταση" στο λεβιέ και άλλοτε όχι. Μου είπανε ότι καλό είναι να αλλαχθούν τα υγρά του σαζμάν, παρόλο που λέει η BMW ότι είναι lifetime. Έχει αντιμετωπίσει κάνεις παρόμοιο τέτοιο θέμα;

rapid_fast
02-04-10, 12:22
Μη σκας για τα λαμπάκια.. Είναι εκεί για να μη χρειάζεται να θυμάσαι πότε πρέπει να πας για σέρβις ή πότε θέλεις λάδια..
Ο μηδενισμός γίνεται με Intervals, μικρό σέρβις-μεγάλο σέρβις-λάδια.
Δεν επηρεάζει στο οτιδήποτε αρνητικά, μιάς και όταν πάς για το σέρβις σου, θα στα μηδενίσουν, σύμφωνα με το σέρβις που θα σου κάνουν, και το interval θα είναι ξανά στο σωστό αρχικό σημείο...
(δεν υπάρχει συσχετισμός μικρό σέρβις 20.000 ή 40.000 ή 60.000 χιλιομέτρων.. απλά countdown.. Πχ 20.000 -..)
Υπάρχει και ένας απλός αλγόριθμος του λόγου στροφών κινητήρα προς διανυόμενα χιλιόμετρα.
Ετσι το όχημα καταλαβαίνει χοντρικά αν κινείσαι στην πόλη, ή εκτός πόλης και αυξάνει το ρυθμό countdown με συντελεστές 25%-75% για τα χιλιόμετρα πόλης.
Πχ, αν πάς με πρώτη συνέχεια, και στον κόφτη, αντι για 20000 χιλιόμετρα, θα σε καλέσει για σέρβις στα 6.000 χιλιόμετρα..
Στο Ε28 υπήρχε παράλληλα, δεν ξέρω αν υπάρχει πια, μέτρηση κρύων εκκινήσεων κινητήρα.

Τα λάδια του κιβωτίου είναι όντως αθάνατα. (απο τα λίγα, έως μηδενικά που ξέρω απο λάδι, αθάνατο είναι το λάδι που αντέχει 120.000 χιλιόμετρα, και κατηγοριοποιήθηκαν με αυτή την ονομασία όταν οι εταιρίες κατασκευής έδωσαν τα περίφημα 100.000 χιλιόμετρα σαν εγγύηση μηχανικών τμημάτων οχημάτων. Επειδή η ζωή τους ξεπερνάει τα 100.000 χλμ, όντως είναι αθάνατα)
Η ζωή τους όμως πέφτει στο μισό με κάθε υπερθέρμανση. (αθάνατο/2=αθάνατο, 120.000/2=60.000 χλμ, θα πάρω το δεύτερο σαν απάντηση)
Καλό είναι λοιπόν να τα αλλάζουμε κάθε 100.000 χιλιόμετρα έκτος και αν είχαμε ένδειξη υπερθέρμανσης κιβωτίου (πχ, μεγάλο δάκρυσμα στην ανακούφιση του κιβωτίου)

bmw_trelamenos
02-04-10, 15:39
Αυτό που θέλω να πω δηλαδή είναι πως δεν ανιχνεύει αν π.χ. δεν έχει αλλαχτει κάτι, π.χ. το φίλτρο βενζίνης ή τα μπουζί. Εγώ π.χ. πότε να το πάω το αμάξι για service; Είχα κάνει το oil service στα 59.000 χλμ, στα 79.000 με ένα λαμπάκι πράσινο να έχει απομείνει, άλλαξα λάδια και μηδενίσανε κατά λάθος το μετρητή. Στα 84.000 έσβυσε ένα λαμπάκι και έχω 4 ανοιχτά τώρα. Δεν θα έπρεπε π.χ. κανονικά να σβύσουν όλα και να βγάλει ένδειξη inspection;

Αυτό με το "δάκρυσμα" τι εννοείς; "Δάκρυσμα" σημαίνει δυσκολία στο να κουμπώσει η ταχύτητα;

sciroccoR
02-04-10, 17:38
ναι πολυ κλαμα οταν δεν μπαινει η ταχυτητα ευκολα!!

bmw_trelamenos
02-04-10, 17:53
Δεν καταλαβαίνω την ορολογία "δάκρυσμα" ρε παιδιά, αυτό είναι όλο

rapid_fast
03-04-10, 13:25
Αυτό που θέλω να πω δηλαδή είναι πως δεν ανιχνεύει αν π.χ. δεν έχει αλλαχτει κάτι, π.χ. το φίλτρο βενζίνης ή τα μπουζί. Εγώ π.χ. πότε να το πάω το αμάξι για service; Είχα κάνει το oil service στα 59.000 χλμ, στα 79.000 με ένα λαμπάκι πράσινο να έχει απομείνει, άλλαξα λάδια και μηδενίσανε κατά λάθος το μετρητή. Στα 84.000 έσβυσε ένα λαμπάκι και έχω 4 ανοιχτά τώρα. Δεν θα έπρεπε π.χ. κανονικά να σβύσουν όλα και να βγάλει ένδειξη inspection;

Αυτό με το "δάκρυσμα" τι εννοείς; "Δάκρυσμα" σημαίνει δυσκολία στο να κουμπώσει η ταχύτητα;
Την "τύφλα" του ανιχνεύει το σύστημα... Μη σκας... τίποτα δε βλέπει απο μόνο του..
Δάκρυσμα=διαρροή υγρού απο την ανακούφιση του κιβωτίου, το βλέπεις σε ράμπα με το όχημα σηκωμένο..

bmw_trelamenos
03-04-10, 22:21
ΟΚ θα το τσεκάρω σε λίγο καιρό φίλε!!

onyx
06-04-10, 16:17
Πάει μια αλλαγή λαδιού, μια επιθεώρηση. Οπότε αφού άλλαξες λάδια καλά έκανε το reset. Δεν κατάλαβα γιατί όχι.
Το σύστημα δεν ξέρει τι άλλαξες. Δεν ξέρει ούτε καν αν άλλαξες λάδια (τα σύγχρονα BMW μετράνε ιδιότητες και στάθμη λαδιού). Κάθε φορά μετράει από την αρχή (υποθέτω από τα 20 ή 25000χλμ). Αφαιρεί τα χλμ που κάνεις αλλά αυξάνει το ρυθμό μείωσης των χλμ ανάλογα σε ψυχρές εκκινήσεις, ακραίες θερμοκρασίες λαδιού, στροφές πάνω από 4500 κλπ.

Ξεχωριστά από τα χλμ για λάδια και επιθεώρηση μετράει και χρόνο για την αλλαγή υγρών φρένων ανά δύο χρόνια (σήμα ρολογάκι μαζί με τα λαμπάκια).

Τα λιπαντικά των κιβωτίων καλό είναι να τα αλλάζεις ίσως κάθε 100.000χλμ. Ο λεγόμενος κύκλος ζωής τον οποίον καλούνται να καλύψουν πιθανόν να μην συμφωνεί με τα χλμ που θέλεις εσύ να ζήσει το κιβώτιό σου!