PDA

Επιστροφή στο Forum : Ayrton Senna


Action Man
30-04-10, 15:24
16 χρόνια συμπληρώνονται αύριο από τον θάνατο του.(Πώς πέρασαν τα χρόνια!?!?!?)
Respect.
http://www.youtube.com/watch?v=cA3Hy0pTjNk
http://www.youtube.com/watch?v=ydhYywHc41Q

DASMANIA
30-04-10, 15:34
ηταν ο καλυτερος !

Sp!ros G
30-04-10, 16:32
Ayrton Senna: 16 χρόνια θρύλος

Ονειρική αρχή, παραμυθένια πορεία, εφιαλτικό τέλος

Η καριέρα του στην Formula 1 διήρκησε μόλις 10 χρόνια και όμως κατάφερε να βρεθεί 80 φορές στο podium, πανηγυρίζοντας 41 νίκες. Αλλαξε 4 ομάδες συνολικά, τρέχοντας κατά σειρά με Toleman, Lotus, McLaren και τη μοιραία Williams. Από το 1984 έως το 1994 κατέκτησε 3 παγκόσμιους τίτλους, συγκεντρώνοντας συνολικά 610 βαθμούς, ενώ βρέθηκε στην pole position σε 65 αγώνες.

Ο πρώτος αγώνας της καριέρας του διεξήχθη το 1984 στο Grand Prix της Βραζιλίας, η πρώτη του νίκη ήρθε το 1985 στην πίστα της Πορτογαλίας. Η πορεία του ήταν ανοδική, κερδίζοντας σταδιακά την καταξίωση και την αποδοχή του κόσμου, το τέλος όμως εντελώς απροσδόκητα ήρθε να μπει στην πίστα του Σαν Μαρίνο, την Ιμολα, το 1994.

Κάτι του έλεγαν... οι οιωνοί

Ο αγώνας της Ιμολα ήταν ο τρίτος της χρονιάς, αλλά ο Senna δεν είχε καταφέρει να τερματίσει στους δύο προηγούμενους και πριν την έναρξη του Grand Prix ο Βραζιλιάνος πιλότος είχε ξεκαθαρίσει πως η συγκεκριμένη κούρσα θα αποτελέσει την αρχή για την πορεία προς την διεκδίκηση του τίτλου. Τελικά το μονοθέσιο του Senna τοποθετήθηκε για 65η και… τελευταία φορά στην pole position, αλλά δύο σημαντικά γεγονότα τον έκαναν να είναι ιδιαίτερα αναστατωμένος.

Οιωνός πρώτος: Ο νέος τότε στην Formula 1 και συμπατριώτης του Senna, Rubens Barrichello, είχε εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, το απόγευμα της Παρασκευής, γεγονός που τον απέτρεψε να συμμετάσχει στον αγώνα.

Οιωνός δεύτερος: Την επόμενη μέρα ο Αυστριακός Roland Ratzenberger, σκοτώθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές.

Οι τελευταίες στιγμές του Senna και η... ειρωνεία

Ο Senna πέρασε το τελευταίο του πρωινό συναντώντας τους υπόλοιπους οδηγούς. Μετά από το δυστύχημα του Ratzenberger, ο 34χρονος οδηγός σαν πιο έμπειρος πήρε την ευθύνη να δημιουργήσει και παράλληλα να ηγηθεί της Grand Prix Driver’s Association, με σκοπό την μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών. Τελικά, όλοι οι πιλότοι συναποφάσισαν να διεξαχθεί κανονικά ο αγώνας, αλλά σε συνέχεια των οιωνών και των προειδοποιήσεων ο αγώνας διεκόπη λόγω ενός ατυχήματος στη γραμμή εκκίνησης.

Η αρχή του πρόωρου τέλους

Στην επανέναρξη ο Senna με πολύ γρήγορο ρυθμό κατάφερε να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις με ταχύτερο τον τρίτο γύρο και από πίσω του τον καταδίωκε ο Michael Schumacher. Εκείνη την στιγμή ο Senna έμπαινε στην στροφή Tamburello με 217χλμ./ώ. Το μονοθέσιο του ήταν αδύνατο να συγκρατηθεί στην πίστα με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στο τοίχο, κόβοντας απότομα το νήμα της ζωής σε έναν πραγματικό θρύλο. Ο Sid Witkins ήταν ο άνθρωπος που μαζί με το υπόλοιπο ιατρικό επιτελείο τον έβγαλαν από την σμπαραλιασμένη Williams, λίγο πριν μεταφερθεί στο νοσοκομείο της Μπολόνια, εκεί όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατος του 34χρονου Senna.

Η τελευταία... κούρσα

Ο θάνατος του Senna, όπως ήταν φυσικό επακόλουθο, συγκλόνισε όλο τον κόσμο, με την κυβέρνηση της Βραζιλίας να τον θεωρεί ως εθνική τραγωδία. Την μέρα της κηδείας του 3.000.000 κόσμος βρέθηκε στους δρόμους ως απόδειξη λατρείας και σεβασμού που έτρεφαν στο πρόσωπο του δικού τους Senna. Στην αποχαιρετιστήρια τελετή βρέθηκαν όλες οι σημαντικές παρουσίες της Formula 1, όπως ο Alain Prost και o Damon Hill, ενώ οι απουσίες που ξεχώρισαν ήταν αυτές των προέδρου της FOM, Bernie Ecclestone (σ.σ. η οικογένεια του Senna του απαγόρεψε να παραβρεθεί στην κηδεία), και του προέδρου της FIA, Max Mosley, ο οποίος πήγε στην κηδεία του άλλου θανόντος οδηγού, στην Αυστρία. "Πήγα στην κηδεία του επειδή όλοι πήγαν στου Senna. Πίστευα ότι ήταν σημαντικό να πάει κάποιος στην δική του", ήταν τα λόγια του Max Mosley, σε ερώτηση που του έγινε για την απουσία του.Σε ένδειξη σεβασμού προς τον Senna και τον Ratzenberger, στο επόμενο Grand Prix του Μονακό οι δύο πρώτες θέσεις της pole position έμειναν κενές, με τις σημαίες της Βραζιλίας και της Αυστρίας να παίρνουν την θέση των μονοθεσίων. Μία άλλη τιμή για τον αξέχαστο Senna από την Βραζιλία ήρθε όταν ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει το αεροδρόμιο του Σάο Πάουλο με το τούνελ που οδηγεί στο κέντρο της πόλης πήρε το όνομά του (σ.σ. "Avenida Ayrton Senna").

Μετά από 16 χρόνια του θανάτου του Ayrton Senna άπαντες θυμούνται τα κατορθώματα του στις πίστες, ο επίλογος του γράφτηκε με χρυσά γράμματα, σε μαύρο φόντο και μία μόνο λέξη θα μπορούσε να τον χαρακτηρίσει... θρύλος.

http://www.youtube.com/watch?v=FnGk19zVVRY

http://www.youtube.com/watch?v=PMEv_XC6ObQ

http://www.youtube.com/watch?v=TLflxQ2YD-w

http://www.youtube.com/watch?v=J2DwZHsuZ6k

πηγη : Contra.gr

Και ορισμενα στατιστικα απο το Senna`s World

Birthday: March 21, 1960 in São Paulo (Santana)

* 161 Gp starts
* 41 victories
* 65 pole positions
* 3 World titles
* 614 pts
* 19 fastest laps

Teams:

* 1984: Toleman-Hart
* 1985-1986: Lotus-renault
* 1987: Lotus-Honda
* 1988-1992: Mclaren-Honda
* 1993: Mclaren-Ford
* 1994: Williams-Renault

Others:

* 13 Poles in 1 season (1988 and 1989)
* 8 Victories in 1 season (1988)
* 96 pts in 1 season (1991)
* 13 469 Km in the lead
* 2982 laps in the lead
* 80 podiums
* 23 -second places
* 16- Third places
* 7- Fourth places
* 6- fifth places
* 3- sixth places
* 21 accidents
* 29 victories when left in pole-position

Teammates:

* 1984: Johnny Cecotto
* 1985: Elio De Angelis
* 1986: Johnny Dumfries
* 1987: Saturo Nakajima
* 1988-1989: Alain Prost
* 1990-1992: Gerhard Berger
* 1993: Michael Andretti (later Mika Hakkinen)
* 1994: Damon Hill

Victories:

1985: Portugal and Belgium
1986: Spain and USA
1987: Monaco and USA
1988: San Marino, Canada, USA, england, Germany, Hungary, Belgium and Japan
1989: San Marino, Monaco, Mexico, Germany, Belgium, Spain
1990: USA, Monaco, Canada, Germany, Belgium, Italy
1991: USA, Brasil, San Marino, Monaco, Hungary, Belgium, Australia
1992: Monaco, Hungary, Italy
1993: Brasil, Europe, Monaco, Japan, Australia

Most wins at:

* Monaco 6 times (5 consecutive)
* Belgium 5 times (4 consecutive)
* USA 5 times

Classification:

1984: 13pts/9th
1985: 38pts/4th
1986: 55pts/4th
1987: 57pts/3th
1988: 90pts/1st
1989: 60pts/2nd
1990: 78pts/1st
1991: 96pts/1st
1992: 50pts/4th
1993: 73pts/2nd

sakkunen
30-04-10, 18:31
Κ βέβαια ενώ τον περισσότερο καιρό έτρεχε με χρέπια μονοθέσια, κέρδιζε σαφώς ισχυρότερους συνδυασμούς.:woowoo:

bmw316turbo
30-04-10, 23:43
Εχω να παρακολουθησω formula 1 απο την πρωτομαγια του 1994 ανημερα Πασχα 8 το βραδυ που η ανταποκριση στο ιταλικο νοσοκομειο στο δελτιο ειδησεων ηταν πως ο senna ηταν κλινικα νεκρος...
Μεχρι τοτε ημουν αρρωστος μονο με τον Senna. Αν εβγαινε ή δεν συμμετειχε στον αγωνα σταματαγα να τον παρακολουθω.Θυμαμαι το κλαμα που εριξα για 2 εβδομαδες ουτε στον πατερα μου δεν εριξα.
Απο τοτε σταματησα να ασχολουμai με F1.
Μπραβο σε αυτους που θυμηθηκαν την μνημη του.

tasos e46
01-05-10, 00:15
μετα τον σουμι ο καλυτερος

E36 RULES!!
01-05-10, 00:29
μετα τον σουμι ο καλυτερος

Λάθος. Απλά ο καλύτερος...

Respect Ayrton...

george.x82
01-05-10, 01:33
Είσαι λάθος πιστεύω φίλε tasos e46 ! Τα πρωταθλήματα του σούμι όρχησαν με τον θάνατο του Ayrton . Συγχαρητήρια σε αυτούς που δεν τον ξεχνούν !
Για την ιστορία , τα αντανακλαστικά ενός ανθρώπου είναι 1 δευτερόλεπτο …..
Του Ayrton 0,5 !!!!!!!!!!! ( Κάποιοι ίσως να θυμούνται πότε έγινε αυτή η μέτρηση )
Respect ………..

BMW2002tii
01-05-10, 02:00
απλα ο πιο χαρισματικος πιλοτος στην ιστορια της F1... ξεθαψα και ξεφυλιζω το τευχος των 4Τ του '94 που εχει εξωφυλλο και αφιερωμα στον ayrton οπως σχεδον καθε χρονο τετοια μερα... και οπως ειπαν καποιοι μετα τον χαμο του senna η F1 δεν θα ειναι ποτε η ιδια... Καλο βεβαια ειναι να θυμομαστε και τον Roland Ratzenberger

EVERGET
01-05-10, 02:00
Ο δεύτερος μεγαλύτερος οδηγός αγώνων όλων των εποχών μετά το θρυλικό Tazio Nuvolari!

stelmaniac
01-05-10, 03:44
ρε παιδια ελεος, τι διαολο επιτηδες το κανετε; το θρεντ ανοιχτηκε για να θυμηθουμε την επετειο ενος μεγαλου πιλοτου και να κανουμε ενα σχολιο....ειναι ο χωροχρονος καταλληλος για συγκρισεις,ποιος ειναι καλυτερος;....ωριμοτης μηδεν δυστυχως.

mike21
01-05-10, 12:22
το ποιός είναι ο καλύτερος δεν θα το μάθουμε ποτέ,καθε ένας απο αυτούς τους χαρισματικούς οδήγους είναι μοναδικός με τον δικό του τρόπο,μπράβο στον action man που μας θύμισε της μοναδικές στιγμές του πολύ μεγάλου ayrton senna.

EVERGET
01-05-10, 14:01
ρε παιδια ελεος, τι διαολο επιτηδες το κανετε; το θρεντ ανοιχτηκε για να θυμηθουμε την επετειο ενος μεγαλου πιλοτου και να κανουμε ενα σχολιο....ειναι ο χωροχρονος καταλληλος για συγκρισεις,ποιος ειναι καλυτερος;....ωριμοτης μηδεν δυστυχως.

Έτσι, μάλωσέ μας ρε φίλε να ισιώσουμε!

Για μένα ωριμότης μηδέν σε αυτούς που κρίνουν αυφαίρετα και a priori τον άλλο. Όταν μιλάμε για οδηγούς ΑΓΩΝΩΝ τότε οι συγκρίσεις κ ο ανταγωνισμός είναι μέρος της ιδιοσυγκρασίας τους, επομένως αναπόφευκτες.

E36 RULES!!
01-05-10, 15:36
http://variasvariaveiz.files.wordpress.com/2009/04/ayrton_senna.jpg?w=478&h=358

http://nirwansyahputra.files.wordpress.com/2008/10/ayrton-senna.jpg?w=435

http://www.grandprix.com/jpeg/misc/raw000958-lg.jpg

http://www.racecar-engineering.com/imageBank/cache/s/senna61.jpg_e_899fd1fee091a1836a29a15ef8efb7e3.jpg

yiannis2002
01-05-10, 16:24
μετα τον σουμι ο καλυτερος


Ο Σουμι ήταν θρίξ εκ των όρχεων του Σέννα

stelmaniac
01-05-10, 17:09
Ο Σουμι ήταν θρίξ εκ των όρχεων του Σέννα

και οχι μονο αυτο...αν καποιος θα επρεπε να πεθανει,σιγουρα δεν ηταν ο Σεννα ενας απο αυτους...

stelmaniac
01-05-10, 17:14
Έτσι, μάλωσέ μας ρε φίλε να ισιώσουμε!

Για μένα ωριμότης μηδέν σε αυτούς που κρίνουν αυφαίρετα και a priori τον άλλο. Όταν μιλάμε για οδηγούς ΑΓΩΝΩΝ τότε οι συγκρίσεις κ ο ανταγωνισμός είναι μέρος της ιδιοσυγκρασίας τους, επομένως αναπόφευκτες.

παντα πιστευα οτι κανεις δεν ειναι αφελης αλλα μονο κατα την παρασταση....οι συγκρισεις ειναι παντα αναποφευκτες ΕΚΤΟΣ την ημερα της επετειου του θανατου ενος εκ των συγκρινομενων...ξυπνατε...:GrowUp:

mike21
01-05-10, 18:00
όλοι κρίνονται απο αυτά που έχουν πετύχει στη ζωή τους,μπορεί ο schumi να μην υπήρξε καλός χαρακτήρας αλλα δεν μπορεί κανείς να τον αμφισβητήσει σαν οδηγό,οι 7 τίτλοι του,τα αναρίθμητα ρεκόρ του και το γεγονός ότι είναι 40 ετών και στέκεται αξιοπρεπέστατα,όλα αυτά μιλάνε απο μόνα τους,τώρα αν ορισμένοι έχουν διαφορετική άποψη σε ότι αφορά τον "οδήγο" schumi ας καταθέσουν επι οθόνης τα επιχειρηματά τους και ας αφήσουν τις χυδαιότητες.

EVERGET
01-05-10, 20:02
οι συγκρισεις ειναι παντα αναποφευκτες ΕΚΤΟΣ την ημερα της επετειου του θανατου ενος εκ των συγκρινομενων...ξυπνατε...:GrowUp:

Κλαψ....Αφυπνιστείται με τις ηθικοπλασίες του φίλου μας!!!

kuriakosM3e36
01-05-10, 20:24
εκεινη την χρονια πηρε ο Σουμαχερ το πρωτο του πρωταθλημα.

Dathanaso
01-05-10, 23:21
Aξεπέραστος αφησε μεγαλο κενο

rapid_fast
26-07-10, 11:05
Κυριακή του Πάσχα ήταν θυμάμαι....
Το κράτησα πολλά-πολλά χρόνια, καιρός να το μοιραστώ..
Δεν το έχω βρεί πουθενά στο Ίντερνετ, όποιος το έχει βρεί, ας βάλει ένα λίνκ...

Action Man
27-07-10, 12:13
http://www.youtube.com/watch?v=dpN0ODgK4mM

http://www.youtube.com/watch?v=s_SQ1TI9A4A

rapid_fast
08-09-10, 23:25
Κάτι που δεν έχει ξαναγίνει..
Μόνο πρώτη και έκτη στο κιβώτιο...
http://www.youtube.com/watch?v=3eYDmAZzEDE&feature=related

super duper
10-09-10, 15:41
με διαφορα οτι καλυτερο ειχε να επιδειξει η formoula. Ο τύπος ηταν θεός διότι ετρεχε για το παθος του.

γόνος πλουσιας οικογενειας που δεν ειχε αναγκη να ρισκαρει την ζωή του.

respect.

rapid_fast
11-09-10, 13:39
Και για όσους διαφευγει η λεπτομέρεια κοιτάζουμε στο 1,30....

http://www.youtube.com/watch?v=v9nhtGtz6nQ&feature=related

montoya
25-09-10, 11:39
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs088.snc3/15562_1278854780952_1517505130_30762670_6312830_n. jpg

Αν θυμάμαι καλά, είναι ο τελευταίος αγώνας του Προστ (Αυστραλία '93) όπου ο Γάλλος έδωσε το χέρι του στον Σέννα αφήνοντας πίσω την κόντρα τους.

rapid_fast
25-09-10, 14:15
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs088.snc3/15562_1278854780952_1517505130_30762670_6312830_n. jpg

Αν θυμάμαι καλά, είναι ο τελευταίος αγώνας του Προστ (Αυστραλία '93) όπου ο Γάλλος έδωσε το χέρι του στον Σέννα αφήνοντας πίσω την κόντρα τους.

Και εμάς όλους κάγκελο μπροστά στην τηλεόραση!!!!!!

rapid_fast
25-09-10, 14:26
Κάτι ενδιαφέρον....

Airness
25-09-10, 16:56
Κάτι που δεν έχει ξαναγίνει..
Μόνο πρώτη και έκτη στο κιβώτιο...


http://www.youtube.com/watch?v=RL67HU93o1Y&feature=player_embedded

Action Man
01-10-10, 09:09
http://f1enigma.wordpress.com/2010/09/29/must-see-video/

EVANGELOS
01-10-10, 18:13
Όσο και να πιστεύεις ότι είσαι ο καλύτερος ... όσο και να στο λένε ... όσο και να το γράφουν

κατά βάθος ξέρεις ότι θα είσαι πάντα ΟΠΑΔΟΣ του ... ακόμα και αν σε λένε Schumacher

http://www.youtube.com/watch?v=EOQjYCwgLdE&feature=related

montoya
01-10-10, 19:14
Καλά, μας έπεισε.......
Βάλτε το βιντεάκι από το πόντιουμ της μαύρης πρωτομαγιάς, να δούμε τα γελάκια.

Dim77
01-10-10, 19:14
Καλά, μας έπεισε.......
Βάλτε το βιντεάκι από το πόντιουμ της μαύρης πρωτομαγιάς, να δούμε τα γελάκια.

Το έχω βάλει στις ''αλητείες'' μαζί με τα ...κλάμματα

EVANGELOS
01-10-10, 19:19
Καλά, μας έπεισε.......
Βάλτε το βιντεάκι από το πόντιουμ της μαύρης πρωτομαγιάς, να δούμε τα γελάκια.

Ρε συ δε γίνεται να προσποιηθείς αυτή την αντίδραση !!!

Είμαι βέβαιος ότι ΔΕΝ ήθελε ούτε ο ίδιος να πιστέψει ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ το ρεκόρ του Σένα ... όμως τον εαυτό του δε γίνεται να τον κοροιδέψει κανείς !!!

montoya
01-10-10, 19:30
Είμαι πολύ καχύποπτος με τον συγκεκριμένο "κύριο"

rapid_fast
02-10-10, 10:07
Είμαι πολύ καχύποπτος με τον συγκεκριμένο "κύριο"

Εγώ έχω φωτογραφία του σουμάχερ να κλαίει στο βάθρο της Ιμολα..
Παντα πίστευα, και εξακολουθώ, ότι ήταν απο τη χαρά του μόλις έμαθε οτι το
πεδίο είναι ανοικτό...

JuNiOr_
02-10-10, 11:45
η αντιδραση ηρθε πιο πολυ απο τη φολα που ειχε φαει εκεινο το καλοκαιρι με τις εγκαταλειψεις απο τη πρωτη στροφη,προσπερασματα in your face,και πολεμο νευρων που του κανανε οι αγγλοι,ωστε η συγκεκριμενη νικη(μοντζα)ηταν σα βαλσαμο...εκατσε και το draw με τον αυρτον και εδεσε το γλυκο..

montoya
02-10-10, 11:58
Μάλλον κάτι δεν κατάλαβα καλά. Αν λέμε το ίδιο, ο γερμανός είχε 2 στα 2 και η ιμολα ήταν η 3η συνεχόμενη νίκη. Που ακριβώς αναφέρεσε;

rapid_fast
02-10-10, 12:02
Μάλλον κάτι δεν κατάλαβα καλά. Αν λέμε το ίδιο, ο γερμανός είχε 2 στα 2 και η ιμολα ήταν η 3η συνεχόμενη νίκη. Που ακριβώς αναφέρεσε;

Νομίζω στο βίντεο που ισοφαρίζει το ρεκόρ του Σέννα...

montoya
29-01-11, 22:36
Το ντοκιμαντέρ του Ayrton Senna εντυπωσιάζει τους κριτικούς


Το ντοκιμαντέρ για τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1, Ayrton Senna έκανε ντεμπούτο αλλά μόνο λίγοι είχαν την ευκαιρία να το δουν. Η προβολή έγινε κατά την διάρκεια του Sundance Film Festival και αν λάβουμε υπόψιν τα λόγια των κριτικών, τότε το ντοκιμαντέρ θα γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τους LA Times, o σεναριογράφος και παραγωγός του ντοκιμαντέρ, Manish Pandey είπε στο κοινό του festival ότι μόλις έδειξε το έργο στον Ron Dennis, τεχνικό διευθυντή του Ayrton Senna στη McLaren, αυτός παρότι έχει αποκτήσει τον τίτλο του σκληρού ανθρώπου στα paddock της F1, “έσπασε” και έκλαψε μπροστά του.

Μετά το τέλος της ταινίας, ο Ron Dennis έκλαιγε για 10 λεπτά, ενώ στη συνέχεια κάθισε και μίλησε για τον Senna για περισσότερο από 2 ώρες.

Τι κάνει το ντοκιμαντέρ ξεχωριστό; Ο σκηνοθέτης Asif Kapadia, χρησιμοποίησε το αρχείο της Formula 1 όχι μόνο με τις μάχες που είχε ο Senna, κυρίως με τον Alain Prost, εντός πίστας, αλλά έβαλε και σκηνές από την προσωπικότητά του έξω από τις πίστες. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν περισσότερες από 15.000 ώρες αρχειακού υλικού που χώρεσαν μέσα στα 104 λεπτά που έχει διάρκεια το ντοκιμαντέρ.

Οι περισσότεροι έχουμε ακούσει ή έχουμε συνδέσει τον Ayrton Senna με τους παγκόσμιους τίτλους που κατέκτησε και τις 33 νίκες που πήρε, αλλά η ταινία αυτή θα μας κάνει ένα μαγικό ταξίδι στη ζωή του, 17 χρόνια μετά τον θάνατο του.

Ο Ayrton Senna σκοτώθηκε στις 1 Μαΐου του 1994, στα 34 του, στο Grand Prix του San Marino και από τότε έχει αφήσει ένα μεγάλο κενό στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Ένας ζωντανός θρύλος έφυγε από την ζωή αλλά ο θρύλος θα παραμείνει πάντα θρύλος. Ο Senna είχε αυτό που δεν έχουν οι τωρινοί πιλότοι της Formula 1. Μυαλό “καμικάζι”, δεν σκεφτόταν με την λογική αλλά με το συναίσθημα, ένας πιλότος που όταν έμπαινε μέσα στο cockpit έμπαινε ταυτόχρονα σε έναν δικό του κόσμο που έκανε focus στο να δει πρώτος την καρό σημαία. Μεταμορφωνόταν σε κάτι μαγικό, σε κάτι που οι σύγχρονοι πιλότοι της Formula 1 δεν το έχουν δυστυχώς.

Δεν ξέρω πραγματικά αν και πότε θα έρθει στην χώρα μας το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ. Αν κάποιος έχει κάποιες πληροφορίες ας αφήσει σχόλιο. Trailer της ταινίας στη συνέχεια
http://www.youtube.com/watch?v=JOzq927y15o&feature=player_embedded
http://www.autoblog.gr/2011/01/29/ayrton-senna-documentary-impresses-the-critics/

Nikos120i
30-01-11, 13:36
H ταινία του Senna κέρδισε το βραβείο "World Cinema Audience Award: Documentary" στο Sundance:

http://www.jamesallenonf1.com/wp-content/uploads/Picture-319.png

Για Ελλάδα δε ξέρω, αλλά στην Αγγλία η πρεμιέρα του είναι το ΣΚ του Βρετανικού GP.

montoya
01-05-11, 11:30
Η 1η Μαίου του 1994… έτσι όπως την έζησα.

http://www.pitlane.gr/images/stories/F1/Paragontes/Ayrton-senna-we-miss-u.jpg

Πέρασαν 17 ολόκληρα χρόνια από εκείνη την “μαύρη” πρωτομαγιά του 1994, την ημέρα δηλαδή που έφυγε από κοντά μας ο Βραζιλιάνος 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ayrton Senna.

Ήταν Κυριακή του Πάσχα.
Εγώ και ο κολλητός μου, μετά το καθιερωμένο φαγοπότι είχαμε στηθεί μπροστά στην τηλεόραση, για να παρακολουθήσουμε τον αγώνα από το Γερμανικό κανάλι RTL, καθώς η ΕΡΤ η οποία θα είχε τα δικαιώματα για τις μεταδόσεις του 1994, την τελευταία στιγμή έκανε πίσω.

Μουδιασμένοι μετά το ατύχημα του Rubens Barrichello την Παρασκευή και του θανάτου του Roland Ratzenberger το Σαββάτο, η συζήτηση όλη την ημέρα είχε να κάνει με αυτό το θλιβερό γεγονός.
Ο Ayrton Senna είχε την Pole Position κι εμείς περιμέναμε την νίκη, όχι τόσο για το γεγονός, αλλά γιατί ξέραμε πολύ καλά πως θα την αφιερώσει στον Ratzenberger.
Όχι γιατί έτσι θα έπρεπε, αλλά γιατί γνωρίζοντας τον χαρακτήρα του Senna, ξέραμε πως θα το ήθελε όσο τίποτα.

Συγκλονισμένος από τον θάνατο του Αυστριακού, ο Senna δεν μιλιόταν κατά την διάρκεια της προετοιμασίας. Ήταν έντονα προβληματισμένος και δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί. Φαινόταν καθαρά και το συζητούσαμε μεταξύ μας.

Γύρος σχηματισμού και τα πόδια μας ήταν σαν τέσσερα συγχρονισμένα κομπρεσέρ.
Εκκίνηση, πάμεεεεεε… Τα μονοθέσια ξεκινούν αλλά όχι όλα...η Benetton του J.J.Lehto μένει ακινητοποιημένη και πάνω της χτυπάει με ταχύτητα η Lotus του Pedro Lamy.
Οι οδηγοί βγαίνουν από τα μονοθέσια τους ανέπαφοι ευτυχώς, ένα τροχός όμως εκσφενδονίζεται, περνάει τα προστατευτικά συρματοπλέγματα και προσγειώνεται στους θεατές, τραυματίζοντας κάποιους από αυτούς.
“Άσκημα ξεκινήσαμε” είπα στον κολλητό μου.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας κάνει την εμφάνιση του για πρώτη φορά σε αγώνα της Formula 1.
«Τι κάνει ο Senna;» ρωτάει ο κολλητός μου.
«Κάνει νόημα να πάει πιο γρήγορα το αυτοκίνητο ασφαλείας, πάει πολύ αργά, θα κρυώσουν τα ελαστικά» του απαντάω.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχωρεί και ο αγώνας ξεκινάει και πάλι.
«Έλα ρε Sennaaaaaaaa» ουρλιάζει ο κολλητός μου.
Συμπληρώνεται ένας γύρος και ο Ayrton είναι στην πρωτοπορία, onboard πλάνο από τον Schumacher καθώς μπαίνουν στην Tamburello και ξαφνικά.... η Williams του Ayrton Senna χτυπάει στον τοίχο.

«Ωωωωωχχχχχχ» και μετά παύση.
«Τι έγινε; Πως έγινε αυτό; Είναι καλά; Κουνήσου Αyrton... κουνήσου.»
Το πλάνο από το ελικόπτερο μας δίνει στιγμιαία ελπίδες, “κουνήθηκε” είπα, καθώς έβλεπα έναν μυικό σπασμό του Senna που έκανε στιγμιαία το κεφάλι του να ανασηκωθεί.
Όμως όχι δεν κουνιέται.
«Πάνο, δεν κουνιέται», «Όχι ρε φίλε» απαντά.

Παύση...οι γιατροί έχουν πέσει πάνω από τον Senna κι εμείς παρακολουθούμε με αγωνία τα πλάνα από το ελικόπτερο. Η ώρα περνάει και τα πράγματα δεν δείχνουν καθόλου καλά. Είμαστε μουδιασμένοι και τα πρώτα δάκρυα έχουν κάνει ήδη την εμφάνιση τους. Έχουμε κινητοποίηση, ο Senna μεταφέρεται στο ελικόπτερο.

Απογειώνεται...ο Senna φεύγει από την πίστα.
Τώρα δεν ξέρουμε απολύτως τίποτα.

Ο αγώνας θα συνεχιστεί.
«Πάνε καθόλου καλά οι άνθρωποι; Θα συνεχίσουν τον αγώνα;» μονολογώ, την στιγμή που ο κολλητός μου τους στολίζει με κοσμητικά επίθετα, για αυτή τους την επιλογή.

Από εκείνη την στιγμή και μετά ο αγώνας δεν έχει καμία σημασία. Η τηλεόραση παραμένει ανοιχτή μόνο και μόνο μήπως μάθουμε κάποιο νεότερο από την κατάσταση του Ayrton Senna.
Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται από το καταστροφικό pit-stop της Minardi στο μονοθέσιο του Michele Alboreto. To πίσω δεξί ελαστικό δεν έχει βιδώσει και επιταχύνοντας ο Ιταλός θα τον χάσει μέσα στα pits, χτυπώντας και τραυματίζοντας μηχανικούς από την ομάδα της Ferrari.

«Έλεος πια, τι άλλο θα γίνει; Θα ανοίξει η γη να καταπιεί τα μονοθέσια» λέω στον κολλητό μου, που το μόνο που κάνει, είναι να κουνάει το κεφάλι του.

Ο αγώνας τελείωσε. Δεν έχει καμία σημασία. Δεν έχουμε όρεξη για τίποτα.
Έκτακτο δελτίο ειδήσεων.
Λένε για τον Senna...είναι...σε κώμα. Δεν είναι δυνατόν. Σιωπή στο δωμάτιο. Τα δάκρυα όλο και αυξάνονται.

«Φεύγω, πάω σπίτι, θα τηλεφωνηθούμε μόλις έχουμε νεότερα»… λέω και φεύγω τρέχοντας για το σπίτι μου για να προλάβω το δελτίο ειδήσεων. Εκεί σίγουρα θα πούνε κάτι νεότερο για την κατάσταση του.
Φτάνω λαχανιασμένος, τα νέα τα έχει μάθει και η μητέρα μου. Προσπαθεί να με παρηγορήσει, αλλά δεν θέλω να ακούσω τίποτα άλλο εκτός από τα νέα για την κατάσταση του Senna.
Πρώτη φορά που θέλω να δω ειδήσεις. Το δελτίο ξεκινάει. Πρώτο θέμα o Senna. Αδύνατον..δεν μπορεί...όχι...όχι...δεν μπορώ να κρατηθώ και ξεσπάω σε λυγμούς.

Ο Ayrton “έφυγε”....

Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με μη αναστρέψιμες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και δεν κατάφερε να κερδίσει και αυτόν τον αγώνα.
Στην τσέπη της φόρμας του βρήκαν μία Αυστριακή σημαία, την οποία θα κυμάτιζε μετά το τέλος του αγώνα προς τιμήν του Αυστριακού Roland Ratzenberger, που είχε σκοτωθεί στην ίδια πίστα μία μέρα νωρίτερα.
Τις επόμενες μέρες, όλα τα ΜΜΕ θα το είχαν πρώτο θέμα, με παράθυρα και “ειδικούς” κάθε είδους.

Μόλις μυρίστηκαν αίμα, έτρεξαν όλοι.
Η ΕΡΤ ξαφνικά αποφάσισε να πάρει τα δικαιώματα και να δείξει ζωντανά τους υπόλοιπους αγώνες του Πρωταθλήματος, ενώ θα έδειχνε και μαγνητοσκοπημένους τους 3 πρώτους αγώνες.

Στην Βραζιλία κηρύσσεται εθνικό πένθος. Την ημέρα της κηδεία του Ayrton Senna, μέχρι και η εγκληματικότητα είναι 0%, πρωτοφανές στα χρονικά της χώρας.

Μαζί με την Βραζιλία όμως, πενθούσε και όλος ο κόσμος της Formula 1. Όλοι όσοι αγάπησαν τον Ayrton Senna, μέσα από τους αγώνες.
«Πενθούμε κι εμείς μαζί σας.» λέγαμε όλοι οι φίλοι που παρακολουθούσαμε τους αγώνες.

Δεν το χωράει ο νους μου ακόμα και τώρα.
Ο Ayrton Senna έφυγε. Έφυγε όμως κάνοντας αυτό που αγαπούσε, την ώρα που ήταν στην πρώτη θέση.

Κι εκεί θα παραμείνει, στις καρδιές μας... για πάντα.
http://www.pitlane.gr/component/content/article/162-lastest-news/2500-f1-senna-zissis-1

E36 RULES!!
01-05-11, 18:48
http://www.youtube.com/watch?v=F_rJH9XVIQA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kC9ZeCr5bEA&feature=related

montoya
01-05-11, 19:36
Θετική όταν μπορέσω....

E36 RULES!!
01-05-11, 20:16
Ναι,μην το ξεχασεις... Ασε μας μωρε..


Στην τσέπη της φόρμας του βρήκαν μία Αυστριακή σημαία, την οποία θα κυμάτιζε μετά το τέλος του αγώνα προς τιμήν του Αυστριακού Roland Ratzenberger, που είχε σκοτωθεί στην ίδια πίστα μία μέρα νωρίτερα.


Δακρυσα μ'αυτο, δεν ξερω γιατι.. Θα τρέχουν παρέα τωρα, μαζι με τον McLaren, τον Peterson και ολους τους αλλους..

E36 RULES!!
01-05-11, 20:48
http://www.youtube.com/watch?v=F_rJH9XVIQA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kC9ZeCr5bEA&feature=related

Ουπς, τώρα ειδα οτι εχει ξαναμπει.. :embarassm

montoya
01-05-11, 22:28
Τι πίνεις???

E36 RULES!!
01-05-11, 22:32
Τι πίνεις???

Έχουν ξαναμπει βρε τα βιντεο, τα'χε βαλει ο Action Man λιγες σελιδες πριν, αλλα δεν τα ειχα δει!

montoya
13-12-11, 18:35
Adrian Newey | Η δικιά του θεωρία για τον θάνατο του Ayrton Senna


Ο Adrian Newey ήταν βασικό μέλος της Williams την εποχή που σκοτώθηκε ο Ayrton Senna. Μαζί με τον Patrick Head και τον Frank Williams πέρασαν πολλές ώρες στα δικαστήρια της Ιταλίας. Ο Βρετανός κορυφαίος σχεδιαστής μιλά για το γεγονός του ατυχήματος, το μετά και δίνει τη δική του θεωρία για το τί έγινε εκείνη την πρωτομαγιά.

Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, στη guardian, ο Newey υποστήριξε τα εξής:

"Τα λίγα μαλλιά που είχα έπεσαν μετά το γεγονός. Με άλλαξε σωματικά. Ήταν φρικτό. Ο Patrick Head κι εγώ ρωτούσαμε τους εαυτούς μας ερωτήσεις αν θέλαμε να συνεχίσουμε στο racing. Θέλαμε να είμαστε εμπλεκόμενοι σε ένα σπορ που οι άνθρωποι μπορεί να πεθάνουν σε κάτι που δημιουργήσαμε εμείς? Δεύτερον, το ατύχημα προκλήθηκε από κάτι που έσπασε λόγω κακού ή πλημμελούς σχεδιασμού? Και τότε άρχισε και η υπόθεση στο δικαστήριο... Η διαδικασία του δικαστηρίου ήταν μια καταπιεστική ενόχληση κι επιπλέον πίεση, αλλά δε με έκανε αυτή να αναρωτιέμαι αν θέλω να είμαι στην F1. Είναι η εσωτερική αναζήτηση που έχει περισσότερη σημασία, παρά οι κατηγορίες. Σκέφτηκα να αποχωρήσω οριστικά, ναι. Για την όλη ομάδα ήταν απίστευτα δύσκολο. Θυμάμαι μια μέρα μετά τον αγώνα που ήταν αργία και κάποιοι από εμάς ήρθαν και έψαχναν στα δεδομένα για να δουν τί είχε συμβεί. Ήταν μαύρες εβδομάδες. Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν θα ξέρει ποτέ ακριβώς τί έγινε..."

Και μετά τα σχόλια για τα συναισθήματα και τα διαδικαστικά, κάπου εδώ αρχίζει το πολύ ενδιαφέρον, για εμάς... Ο Newey μιλάει πιό "τεχνικά" και μπαίνει σε λεπτομέρειες για να αναπτύξει τη δική του θεωρία για το ατύχημα:

"Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κολώνα του τιμονιού έσπασε και το μεγάλος ερώτημα είναι αν αστόχησε μέσα στο ατύχημα ή αν προκάλεσε το ατύχημα. Είχε ρωγμές κόπωσης και θα αστοχούσε κάποια στιγμή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο σχεδιασμός του ήταν κακός. Πάντως, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το μονοθέσιο δεν έφυγε από την πίστα λόγω της αστοχίας της κολώνας του τιμονιού. Αν κοιτάξεις το βίντεο, ειδικά από το αυτοκίνητο του Michael Schumacher που ακολουθεί, βλέπεις ότι το μονοθέσιο (του Senna) δεν υποστρέφει για να πάει εκτός πίστας. Υπερστρέφει, κάτι που δεν είναι συνεπές με τη θεωρία της αστοχίας της κολώνας του τιμονιού. Το πίσω μέρος αποσταθεροποιείται και όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι αυτό συνέβη. Ο Ayrton μετά έκανε διόρθωση, πηγαίνοντας στο 50% του γκαζιού, που θα ήταν συνεπές με την προσπάθεια να μειώσεις την αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους και μετά, μισό δευτερόλεπτο μετά, μπήκε σκληρά στα φρένα. Το ερώτημα είναι γιατί το πίσω μέρος έφυγε? Το μονοθέσιο ακουμπούσε κάτω πολύ σκληρότερα σε αυτό το δεύτερο γύρο, που φαίνεται ασυνήθιστο, γιατί οι πιέσεις των ελαστικών θα έπρεπε να έχουν ανεβεί ως τότε - κι αυτό σε αφήνει να περιμένεις πως το πίσω δεξί ελαστικό πιθανότατα είχε κάποιο κλατάρισμα από θραύσματα που υπήρχαν στην πίστα. Αν με πίεζαν να βγάλω την μια πιό πιθανή αιτία, αυτή θα ήταν."

Ο Newey είπε πως δεν έχει δει το τελευταίο ντοκυμανταίρ για τον Senna, γιατί θα ήταν δύσκολο γι'αυτόν.

Πολύ ενδιαφέρουσα η θεωρία του Newey, αν και θα πρέπει να πούμε πως ο τρόπος που φεύγει ο Senna προς τα έξω δεν είναι απόλυτα συνεπής με μια περίπτωση διόρθωση υπερστροφής όπως την υποθέτει ο Newey. Πάντως, το σημαντικότερο στοιχείο που αναφέρει ο Adrian είναι το ότι η κολώνα του τιμονιού είχε σημάδια "κόπωσης" (fatigue) και παραδέχεται ότι η κολώνα θα μπορούσε να σπάσει ανά πάσα στιγμή. Η παραδοχή αυτή είναι συγκλονιστική για έναν άνθρωπο που έχει τελικά γλιτώσει την καταδίκη για την υπόθεση κι εμπλεκόταν ο ίδιος στο σχεδιασμό του μονοθεσίου.

Η κόπωση ενός υλικού δεν προκαλείται από μια κρούση, αλλά σε διάρκεια, κι ένας έμπειρος μηχανικός μπορεί να διαπιστώσει το φαινόμενο από τη μορφή των ρωγμών και από επιπλέον δοκιμές στο εργαστήριο. Είναι, όμως, εξαιρετικά δύσκολο να διαπιστωθεί αν μια θραύση έχει προκληθεί προοδευτικά, λόγω της κόπωσης, ή από την κρούση σε ένα ατύχημα. Προφανώς, όμως, για να είναι σε σημείο να μπερδεύει τους μηχανικούς, τα σημάδια της κόπωσης θα πρέπει να δείχνουν πολύ προχωρημένη καταπόνηση, αλλιώς θα ήταν εύκολο να συμπεράνει κανείς τη χρονική στιγμή της αστοχίας σε σχέση με το ατύχημα. Το ότι η κολώνα είχε σημάδια κόπωσης, εκτός από την αυτονόητη θραύση, μας έχει επιβεβαιώσει και άνθρωπος που έχει συμμετάσχει σε ομάδες εξέτασής της στην Ιταλία.
http://www.f1grip.gr/news/various-news/907-senna-speaks-senna-accident.html

rapid_fast
13-12-11, 20:23
Adrian Newey | Η δικιά του θεωρία για τον θάνατο του Ayrton Senna

Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν θα ξέρει ποτέ ακριβώς τί έγινε...

Αν κοιτάξεις το βίντεο, ειδικά από το αυτοκίνητο του Michael Schumacher που ακολουθεί, βλέπεις ότι το μονοθέσιο (του Senna) δεν υποστρέφει για να πάει εκτός πίστας. Υπερστρέφει, κάτι που δεν είναι συνεπές με τη θεωρία της αστοχίας της κολώνας του τιμονιού. Το πίσω μέρος αποσταθεροποιείται και όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι αυτό συνέβη. Ο Ayrton μετά έκανε διόρθωση, πηγαίνοντας στο 50% του γκαζιού, που θα ήταν συνεπές με την προσπάθεια να μειώσεις την αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους και μετά, μισό δευτερόλεπτο μετά, μπήκε σκληρά στα φρένα. Το ερώτημα είναι γιατί το πίσω μέρος έφυγε? Το μονοθέσιο ακουμπούσε κάτω πολύ σκληρότερα σε αυτό το δεύτερο γύρο, που φαίνεται ασυνήθιστο, γιατί οι πιέσεις των ελαστικών θα έπρεπε να έχουν ανεβεί ως τότε - κι αυτό σε αφήνει να περιμένεις πως το πίσω δεξί ελαστικό πιθανότατα είχε κάποιο κλατάρισμα από θραύσματα που υπήρχαν στην πίστα. Αν με πίεζαν να βγάλω την μια πιό πιθανή αιτία, αυτή θα ήταν."
[/url]
Η αλήθεια είναι, ότι η μνήμη απο το μονοθέσιο έσβησε.. Και δεν έσβησε απο το συμβάν,
αλλά κάποιος την έσβησε..
Ομοίως, η τηλεμετρία είναι διαθέσιμη, και δεν έχει σχέση με τα λεγόμενα του κυρίου..
Το τί έγινε, είναι δεδομένο...

montoya
04-01-12, 21:14
To ησυχαστήριο του Σένα

Το Sport24.gr επισκέφθηκε το (άγνωστο) καταφύγιο του Άιρτον Σένα και άγγιξε το πρώτο πραγματικό μονοθέσιο του θρυλικού Βραζιλιάνου οδηγού (pics+videos).

http://www.sport24.gr/incoming/article1549733.ece/ALTERNATES/w620/for.jpg

Ένα ταξίδι στην αγγλική επαρχία για την παρακολούθηση και την κάλυψη των πρώτων δοκιμών των "πράσινων" μονοθεσίων της EcoFormula, έφερε εμάς και ορισμένους τυχερούς Έλληνες να γνωρίσουμε την "άγνωστη" ζωή του Άιρτον Σένα.



Το dvd του ήδη πολυβραβευμένου ντοκιμαντέρ με θέμα την καριέρα του στη Φόρμουλα 1 θα βρεθεί τυλιγμένο κάτω από πολλά χριστουγεννιάτικα δέντρα αυτές τις γιορτές, όπως είχε βρεθεί και τα προηγούμενα χρόνια το εκπληκτικό έργο των δύο τόμων για την καριέρα και τη ζωή του Άιρτον Σένα από τον δημοσιογράφο Βασίλη Τσακίρογλου.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δεκάδες άνθρωποι που βρέθηκαν κοντά στη μαγική... αύρα του Άιρτον Σένα Ντα Σίλβα κατά τη διάρκεια της 25χρονης αγωνιστικής καριέρας του, έχουν να διηγηθούν ιστορίες.



Έτσι και ο επιτυχημένος κατασκευαστής μονοθεσίων, Ραλφ Φίρμαν ο πρεσβύτερος "ζέστανε" την ελληνική αποστολή στο Νόρφολκ της Αγγλίας, μιλώντας για τον τρις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1.





Ο Σένα οδηγεί το μονοθέσιο της Van Diemen



Ο Φίρμαν και ο συνέταιρος του Ρος Άμπροουζ έδωσαν στα τέλη του 1980 στον άγνωστο Άιρτον Ντα Σίλβα την ευκαιρία να οδηγήσει μια Formula για πρώτη φορά. Ο 20χρονος Παουλίστα ερχόταν από την πατρίδα του με δύο παγκόσμιους τίτλους στα καρτ.



"Κάθε νεαρός οδηγός από όλο τον κόσμο έρχεται εδώ (σ.σ. στη Μεγάλη Βρετανία) για να οδηγήσει στη Formula Ford. Πρώτος σταθμός είναι η δική μου ομάδα, η καλύτερη στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Ο Άιρτον ήρθε εδώ και οδήγησε για μένα για δύο χρόνια. Το μονοθέσιο του (το σασί) είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που έχω κρατήσει και θα το ξαναφτιάξουμε από την αρχή. Ο Άιρτον είχε απίστευτο ταλέντο", σχολίασε ο Άγγλος κατασκευαστής.





Ο Ραλφ Φίρμαν μιλάει για τον Σένα



Ο "Αλαίν Προστ" από την Αργεντινή



Στην Van Diemen Formula Ford υπήρχαν το 1981 τρεις οδηγοί: Ο Αργεντινός Ενρίκε Μανσίγια, ο Μεξικάνος Αλφόνσο "Άλφι" Τολεντάνο και ο Σένα (Ντα Σίλβα όπως λεγόταν τότε).



Ο μηχανικός Μάλκολμ Πάντι Πάλεν ήταν ο πρώτος που κατάλαβε το θησαυρό που είχε στα χέρια του. Στο Μπραντς Χατς τον Μάρτιο του 1981 όταν ο Άιρτον πήρε την πρώτη νίκη του, συνειδητοποίησε ότι ο άπειρος Βραζιλιάνος ήταν ο καλύτερος οδηγός που είχε.

http://www.sport24.gr/incoming/article1549624.ece/BINARY/w460/senna+4.jpg



Ο Ραλφ Φίρμαν συγχαίρει τον νεαρό Άιρτον



Ο Τολεντάνο υπήρξε "καρδιακός" φίλος του Σένα σε όλο το υπόλοιπο της ζωής του. Ο πρώτος και μάλλον ο μοναδικός οδηγός που τον βοήθησε και ίσως με τον "Άλφι" στο μυαλό, ο Σένα βρισκόταν πάντα κοντά στους νέους οδηγούς όπως στους συμπατριώτες του, Κρίστιαν Φιτιπαλντι και Ρούμπενς Μπαρικέλο.



Ο Μανσίγια ήταν... σκληρό καρύδι. Σε μια προ-Προστ κατάσταση έβγαλε εκτός αγώνα τον Σένα στο Μάλορι Παρκ με τον Βραζιλιάνο να τον αρπάζει από το λαιμό μετά την απονομή του επάθλου του νικητή στον Αργεντινό. Ο Μανσίγια και όχι ο Προστ υπήρξε ο μεγαλύτερος αντίπαλος του.



Σένα vs Μανσίγια



Μετά το τέλος της καριέρας του ο Μανσίγια έγινε κυνηγός διαμαντιών στη Λιβερία, συνελήφθη κατά τη διάρκεια του εμφυλίου και κρατήθηκε όμηρος για πέντε μήνες!



Με τα μονοθέσια του Φίρμαν ο Άιρτον κατέκτησε τέσσερις τίτλους άρα η συνεργασία τους ήταν πιο επιτυχημένη από εκείνη του Άιρτον με τον Ρον Ντένις:



Πρωταθλητής στη βρετανική Formula Ford 1600, στην Towsend-Thoresen Formula Ford 1600 το 1981 και θριαμβευτής στο βρετανικό και ευρωπαικό πρωτάθλημα Formula Ford 2000 το 1982.



Η "κρυψώνα" του Σένα



Το χειμώνα του 1981 ο Άιρτον επέστρεψε στη Βραζιλία μετά από επιθυμία του πατέρα του για να ασχοληθεί με τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Μάλλον δεν ήταν αυτό που ήθελε γιατί επέστρεψε στο Νόρφολκ διαζευγμένος από τη Λίλιαν και με καινούργιο επίθετο: Το Ντα Σίλβα είχε δώσει τη θέση του στο Σένα, το επίθετο της μητέρας του.



"Όταν έφυγε από εμάς για τη βρετανική Formula 3, κρατήσαμε επαφή. Συνέχιζε να μένει εδώ στο Νόρφολκ, να κοιμάται στο σπίτι μου. Εδώ ήταν το ησυχαστήριο του. Εδώ ερχόταν να κρυφτεί το 1988 τη χρονιά του πρώτου τίτλου του στη Φόρμουλα 1", πρόσθεσε ο Φίρμαν.



Στη συνέχεια θέλησε να μας δείξει ίσως τη μεγαλύτερη περιουσία του. Το σασί από το πρώτο μονοθέσιο που οδήγησε ο Άιρτον.



http://www.sport24.gr/incoming/article1543206.ece/BINARY/w460/sennasasi.jpg

Το σασί του Σένα



Ένα άψυχο αντικείμενο είχε ζωή. Έτσι μια ομάδα Ελλήνων άγγιξε την αύρα του ενδοξότερου Βραζιλιάνου οδηγού.

http://www.sport24.gr/incoming/article1549716.ece/BINARY/w460/sen.jpg



Μια λεπτομέρεια από το σασί του Σένα


http://www.sport24.gr/Sports/Motorsport/to_hsyxasthrio_toy_sena.1543051.html

Τα βίντεο δεν μπορώ να τα βάλω......

Airness
20-05-14, 16:18
Η μέρα που μάθαμε τον Ayrton Senna

http://cdn.drive.gr/sites/default/files/styles/620_width_scale/public/node-files/photos/posts/2014/05/senna_mercedes_190e_opening_0.jpg?itok=ebJOFkEn

http://www.drive.gr/posts/formula-1/i-mera-poy-mathame-ton-senna