Επιστροφή στο Forum : Porsche GT2RS
http://www.autoblog.com/2010/05/03/leaked-porsche-911-gt2-rs-coming-this-september/
300 units limited edition
90kg less than 997.1 GT2
0-100 km 3.2
620HP
0-200 well below 10s
0-300 well below 25s
Ring rumoured at 7.22
Interior a la 997.2 RS
Details on general release 14th May
Porsche there is no substitute.
εχει να πεσει πολυ ..κλαμα:)
stelmaniac
04-05-10, 15:17
καλο, καλο....αλλα τι να κλασει μπροστα στο gtr..!!!!:party: :jester:
καλο, καλο....αλλα τι να κλασει μπροστα στο gtr..!!!!:party: :jester:
ορθως.....:D
http://www.youtube.com/watch?v=gU0IfL14Ykw&feature=player_embedded
καλο, καλο....αλλα τι να κλασει μπροστα στο gtr..!!!!:party: :jester:
:banghead:
Να είχανε και λίγο ποιοτικότερο ήχο τα gt2 και θα ήταν τέλεια! Το ίδιο και τα turbo...
Action Man
04-05-10, 19:50
Θα με πείτε "κολλημένο" αν πω οτι θα προτιμούσα μια Gt3 RS...:embarassm
Αλλη φαση το πραμα ....
Πως παει ετσι !!!!
giannis 116
05-05-10, 00:19
Μοιαζει με ατιθασο μαυρο αγριο αλογο που δε κρατιεται!
Το πρασινο αμαξι που προσπερναει η Porsche και φαινεται λιγο να τα χανει πανω στην προσπεραση τι ειναι Scirocco?..
m_power_lunatic
05-05-10, 00:25
Ρε παιδια αυτο το πραμα χοροπηδαει.....τρωει κλωτσιες σε καθε πατημα του γκαζιου,πλακα κανουμε τωρα????ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ...απλα......εμενα με φοβησε απο το video παντως....!!!!!
Ρε παιδια αυτο το πραμα χοροπηδαει.....τρωει κλωτσιες σε καθε πατημα του γκαζιου,πλακα κανουμε τωρα????ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ...απλα......εμενα με φοβησε απο το video παντως....!!!!!
οντως...αμφιβαλω εαν υπαρξει "κοινος θνητος" που να μπορει να το παει πανω απο το 6/10.....
Θα με πείτε "κολλημένο" αν πω οτι θα προτιμούσα μια Gt3 RS...:embarassm
+100000000000....και ελαφρως υπερκυβισμενη στα 4.1ltr ..και εκει να δεις πανυγηρια:clap:
Θα με πείτε "κολλημένο" αν πω οτι θα προτιμούσα μια Gt3 RS...:embarassm
καθόλου!!! μα καθόλου!!!:ylsuper::ylsuper:
+100000000000....και ελαφρως υπερκυβισμενη στα 4.1ltr ..και εκει να δεις πανυγηρια:clap:
Ποιος ο λόγος για να υπερκυβιστεί αυτό το αμάξι?
Ποιος ο λόγος για να υπερκυβιστεί αυτό το αμάξι?
γιατι παντα θα θελεις το κατι ..παραπανω:dblthumb2...εξαλλου εαν δεις πως παει μια υπερκυβισμενη σε σχεση με μια "απλη"..θα το εκανες με κλειστα ματια
δε γ@μιόμαστε λέω εγώ !!! ... 620 άλογα, rwd , ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟ πράμα !!!!!! ... θα αρχίσω να πουλάω όργανα και να συμμετέχω ως πειραματόζωο σε διάφορα πειράματα !!!
Εγώ πάντως το συκώτι σου δεν το παίρνω !!!
Δυστυχώς έχει κλείσει και η πρωτοπορειακή "Μονάδα 731".
Το Πορσάκι δεν την παλεύει καθόλου, ποιός θα το οδηγάει αυτό το πράμα και θα πατάει γκάζι... λέτε η Νissan να βγάλει νέα παιχνιδομηχανή;
C U out there
γιατι παντα θα θελεις το κατι ..παραπανω:dblthumb2...εξαλλου εαν δεις πως παει μια υπερκυβισμενη σε σχεση με μια "απλη"..θα το εκανες με κλειστα ματια
μα φυσικά θα πηγαίνει καλύτερα λόγω αύξησης της ιπποδύναμης...γνώμη μου ότι τέτοια αμάξια δεν είναι για πείραγμα..
κοίτα το gt3 RSR (το αγωνιστικό) είναι το ίδιο μπλοκ υπερκυβισμένο στα 4.0λτ ... συνεπώς δεν είναι πατέντα ο υπερκυβισμός όσον αφορά τα Gt3 ... υπάρχουν έτοιμες λύσεις από Manthey etc !!!
Και μόνο να συγκρίνουμε την πόρσε αυτή με το γκοτζίλα, πιστεύω ότι είναι ιεροσυλία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Nissan δεν είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο..
Respect στη γρηγορότερη και δυνατότερη πόρσε όλων των εποχών!! Όλες οι υπόλοιπες μπροστά της (εκτός από gt λόγω συλλεκτικότητας και design), φαντάζουν λίγες...
http://farm5.static.flickr.com/4020/4598961503_43d9427e7e_o.jpg
Porsche 911 GT2 RS – Most Powerful, Street Legal Porsche Ever
Ultimate 911 extracts 620 ultra-efficient, twin-turbocharged horsepower from 3.6 liters; dramatically improved power-to-weight ratio and increased fuel economy
ATLANTA - May 12, 2010 - The time: seven minutes, 18 seconds on the Nürburgring-Nordschleife. The power: 620 hp. The weight: 3,020 lb (1,370 kilograms) in road trim with all fluids on board. The car: the new 2011 Porsche 911 GT2 RS.
90 More Horsepower, 154 lbs Less Filling
The latest 911 is the fastest and most powerful road-going sports car ever built in the history of Porsche. With horsepower (hp) up by 90 and weight down by 154 lbs (70 kilograms) in comparison with the previous 911 GT2, the new 911 GT2 RS has a power-to-weight ratio of just 4.9 lbs (2.21 kg) per horsepower, by far the best power/weight ratio in its class. These are the ideal ingredients for an ultra-high-performance sports car with supreme agility and truly blistering performance on the road. Perfectly illustrating Porsche Intelligent Performance, the 2011 GT2 RS achieves a reduction of approximately 5 percent for both fuel consumption and CO2 emission reduction when compared with the previous 911 GT2.
The 3.6 liter six-cylinder boxer engine features two variable turbine geometry turbochargers and provides power to the rear wheels exclusively through a six-speed manual gearbox. Equally impressive stopping power comes from Porsche Composite Ceramic Brakes (PCCB).
Unique Tires, One of a Kind Performance
New tires were specifically developed for the 911 GT2 RS and measure 245/35 ZR 19 at the front and 325/30 ZR 19 at the rear, delivering cornering performance to match the straight-line speed. Extreme cornering dynamics are ensured by the setup of the springs, Porsche Adaptive Suspension Management (PASM), unique anti-roll bars, specific engine mounts and recalibrated Porsche Stability Management (PSM), whose stability and traction control functions can be switched off individually.
The combined effect of these developments is evident on the racetrack. In fact, the ultimate 911 accelerates from 0-60 in 3.4 seconds, boasts a top-track speed of 205 mph and laps the famed Nürburgring-Nordschleife racetrack in just 7 minutes and 18 seconds.
Carbon Fiber, Limited Production
In its looks, the new 911 GT2 RS stands out clearly from the other 911 models through the lavish use of carbon-fiber-reinforced (CFR) components with a matt-black surface finish, even wider wheels (including flared wheel arches at the front), new light-alloy wheels with central locking and "GT2 RS" model designations on the doors and rear lid. Matte-finish carbon also graces the redesigned front spoiler lip and the 3/8th of an inch (10 mm) taller rear spoiler lip - which both enhance aerodynamics and provide extra downforce.
The interior of the 911 GT2 RS also exudes sporting performance in virtually every detail. Lightweight two-piece bucket seats made of carbon-fiber-reinforced plastic are standard, as are lightweight door panels with fabric straps instead of traditional door handles. The basic interior color is black, which contrasts with red elements, such as the seat center sections, the roof lining and segments of the steering wheel rim. The gearshift and handbrake lever are also finished in red alcantara.
Limited to just 500 units worldwide, the 911 GT2 RS will be available in the U.S. October 2010 and will have a MSRP of $245.000. The GT2 RS is making its world debut at the Moscow Auto Show on August 25th 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=lWl2142QazY&feature=player_embedded#!
Το promo video, τι να πει κανείς γι αυτό το αυτοκίνητο; ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!
http://flash.porsche.com/microsite/911gt2rs/flash/default.aspx?language=de&market=PD&pool=germany&browser=other&instance=656&variant=§ion=&showintro=true&bandwidth=dsl&width=1680&height=1050&specialguest=0&startWithLogin=false
το λινκ από το επίσημο site της porsche
παραθέτω
0-100 3,5"
0-200 9,8"
0-300 28,9"
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.