EVERGET
17-06-10, 22:07
Επειδή ζητάμε τα μέγιστα από τα μαμά μοτεράκια μας, πήρα και γω την απόφαση να δώσω μία πνοή ποιοτικότερης λειτουργίας στον s54 με αλλαγή του πολυσυζητημένου μετρητή μάζας αέρα MAF, το σήμα του οποίου αποτελεί Input για τα air, ignition και fuel management της dme.
Να διευκρινίσω πως το υπάρχον MAF του αυτοκινήτου μου αν και παρουσίαζε σημάδια κόπωσης, όπως ελαφρώς αυξημένο του ιδανικού (μέσα στα όρια της bmw) voltage, δεν δημιουργούσε δυσλειτουργίες στο αμάξι παραμόνο είχε επηρεάσει ελαφρώς (αισθητά για μένα) κάποια χαρακτηριστικά λειτουργίας του.
To αυθεντικό ανταλλακτικό, μάρκας BOSCH, με part No: 13-62-7-839-014 το αγόρασα από το pelicanparts.com σε τιμή 100 ευρώ πιο φθηνά (συμπεριλαμβανομένων των μεταφορικών από USA) από ότι πωλείται στη χώρα μας.
Μετά την αλλαγή, το voltage του νέου MAF στο GT1 ήταν στο ιδανικό 1,04, σε αντίθεση με το 1,11 που έδινε ο παλιός. Ο παλιός MAF φαινόταν να έχει πάνω στίγματα από blend σκόνης και λαδιού, γεγονός που με κάνει να πιστεύω πως το ελαιώδες μαμά φίλτρο αέρος μάλλον μακροπρόθεσμα τον βλάπτει.
Τώρα όσων αφορά τη λειτουργία του μοτέρ, αν και στην ουσία το αμάξι δεν γίνεται γρηγορότερο, παρ όλα αυτά είναι αισθητή η διαφορά σε κάποια χαρακτηριστικά που συμβαλουν στην ποιότητα λειτουργίας αλλά και την οδηγησιμότητα του s54. Η απόκριση στο γκάζι έχει βελτιωθεί πολύ σε όλο το φάσμα των στροφών και είναι πλέον πολύ φανερό πως οι πεταλούδες ακολουθούν με ακαριαίο τρόπο τις κινήσεις του πεντάλ. Ο κινητήρας δείχνει πολύ πρόθυμος από το ρελαντί (ενώ πριν μέχρι τις 2000 ήταν αδρανής με ξέπασμα από τις 3000 και πάνω), και πλέον με οποιαδήποτε σχέση νιώθεις πως από τις 2000rpm έχεις αρκετή ροπή για καλά ρεπρίζ. Τέλος στις υψηλές στροφές ο κινητήρας ανεβάζει πιο πρόθυμα και με πολύ καλή απόκριση σε περιπτώσεις σανιδώματος (όπου πριν παρουσίαζε υστέρηση στην απόκριση).
Να διευκρινίσω πως το υπάρχον MAF του αυτοκινήτου μου αν και παρουσίαζε σημάδια κόπωσης, όπως ελαφρώς αυξημένο του ιδανικού (μέσα στα όρια της bmw) voltage, δεν δημιουργούσε δυσλειτουργίες στο αμάξι παραμόνο είχε επηρεάσει ελαφρώς (αισθητά για μένα) κάποια χαρακτηριστικά λειτουργίας του.
To αυθεντικό ανταλλακτικό, μάρκας BOSCH, με part No: 13-62-7-839-014 το αγόρασα από το pelicanparts.com σε τιμή 100 ευρώ πιο φθηνά (συμπεριλαμβανομένων των μεταφορικών από USA) από ότι πωλείται στη χώρα μας.
Μετά την αλλαγή, το voltage του νέου MAF στο GT1 ήταν στο ιδανικό 1,04, σε αντίθεση με το 1,11 που έδινε ο παλιός. Ο παλιός MAF φαινόταν να έχει πάνω στίγματα από blend σκόνης και λαδιού, γεγονός που με κάνει να πιστεύω πως το ελαιώδες μαμά φίλτρο αέρος μάλλον μακροπρόθεσμα τον βλάπτει.
Τώρα όσων αφορά τη λειτουργία του μοτέρ, αν και στην ουσία το αμάξι δεν γίνεται γρηγορότερο, παρ όλα αυτά είναι αισθητή η διαφορά σε κάποια χαρακτηριστικά που συμβαλουν στην ποιότητα λειτουργίας αλλά και την οδηγησιμότητα του s54. Η απόκριση στο γκάζι έχει βελτιωθεί πολύ σε όλο το φάσμα των στροφών και είναι πλέον πολύ φανερό πως οι πεταλούδες ακολουθούν με ακαριαίο τρόπο τις κινήσεις του πεντάλ. Ο κινητήρας δείχνει πολύ πρόθυμος από το ρελαντί (ενώ πριν μέχρι τις 2000 ήταν αδρανής με ξέπασμα από τις 3000 και πάνω), και πλέον με οποιαδήποτε σχέση νιώθεις πως από τις 2000rpm έχεις αρκετή ροπή για καλά ρεπρίζ. Τέλος στις υψηλές στροφές ο κινητήρας ανεβάζει πιο πρόθυμα και με πολύ καλή απόκριση σε περιπτώσεις σανιδώματος (όπου πριν παρουσίαζε υστέρηση στην απόκριση).