PDA

Επιστροφή στο Forum : Alain Prost - Ο "κύριος Καθηγητής"


montoya
25-09-10, 18:25
Alain Prost
Ο «κύριος Καθηγητής» κατέκτησε τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα και την έβδομη θέση στη λίστα του MSFREE
4 τίτλοι, 51 νίκες σε 199 Grand Prix και 33 Pole Position σε δεκατρία χρόνια συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Όχι και άσχημα για κάποιον που πέρασε τα παιδικά του χρόνια σε αλάνες, κλοτσώντας μία μπάλα, ονειρευόμενος μία καριέρα ποδοσφαιριστή. Το πλήρες όνομα του κυρίου; Alain Marie Pascal Prost.



¶γριο Νιάτο

Ο Alain Prost γεννήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 1955 στη πολη Lorette της κεντρικής Γαλλίας. Ο πατέρας του ήταν κατασκευαστής επίπλων κουζίνας και αντιλήφθηκε γρήγορα ότι είχε έναν υπερκινητικό γιό ο οποίος, μοιραία, ασχολήθηκε με τα αθλήματα για να διοχετεύσει την παραπάνω ενέργεια. Ο μικρός το δέμας Alain ασχολήθηκε με την πάλη, τα πατίνια και το ποδόσφαιρο, το οποίο αποτέλεσε τη μεγάλη του αγάπη καθώς αποτέλεσε τον πρώτο του επαγγελματικό προορισμό. Όλα αυτά μέχρι το 1969, καθώς στις οικογενειακές καλοκαιρινές διακοπές των 14 του χρόνων έπιασε στα χέρια του για πρώτη φορά καρτ.



http://www.youtube.com/watch?v=zDtNS65S6S0&feature=player_embedded
Η αγωνιστική ιστορία του Alain Prost, με εικόνες και από τα χρόνια των καρτ

Αυτό ήταν, το ζιζάνιο κόλλησε γρήγορα στον Γάλλο, ο οποίος βρήκε το νέο του πάθος και άρχισε να συμμετέχει σε αγώνες όπου διέπρεπε εις βάρος των αντιπάλων του. Το 1974, σε ηλικία 19 ετών, αφήνει το σχολείο και τις σπουδές του για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των αγώνων, χρηματοδοτώντας τις προσπάθειες του ασκώντας δουλειά μηχανικού, ενώ ταυτόχρονα εμπορευόταν καρτ.

Τα άγουρα χρόνια

Το «δώρο» του για την κατάκτηση του Γαλλικού Πρωταθλήματος Καρτ το 1975 ήταν ο προβιβασμός στη Formula Renault της επόμενης χρονιάς. Παραμένει για δύο χρόνια εκεί όπου χρίζεται ισάριθμες φορές πρωταθλητής, πριν συνεχίζει τη συγκομιδή τίτλων στα μονοθέσια Formula 3, όπου το 1978 και το 1979 κατακτά το Γαλλικό και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Η άνοδος της φήμης του στους κόλπους του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν ραγδαία καθώς το παλμαρέ του πλούτιζε από νίκες και πρωταθλήματα, ενώ το ταλέντο του φαινόταν να μη χρειάζεται ιδιαίτερης επεξεργασίας, καθώς απέδιδε τα μέγιστα στη πίστα άμεσα, χωρίς να χρειάζεται χρόνος προσαρμογής.

Ήδη, λοιπόν, ο Prost βρισκόταν σε πολλές λίστες αφεντικών της Formula 1, αλλά ο ίδιος δεν ήθελε να βιαστεί και έτσι , αφού σκέφτηκε αρκετά, αποφάσισε να υπογράψει στην ομάδα της McLaren για το 1980. Νωρίτερα, είχε αρνηθεί την προσφορά της ομάδας να αγωνιστεί στον τελευταίο αγώνα του 1979 με ένα τρίτο μονοθέσιο καθώς πίστευε ότι αυτή η κίνηση δεν θα ωφελούσε ουσιαστικά κανέναν από τους δύο. Αυτή θα ήταν η αρχή της ένδοξης πορείας του Γάλλου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Μαθαίνοντας τα κατατόπια

Η πρώτη χρονιά του Prost στη Formula 1 σημαδεύτηκε από αρκετά ατυχήματα και εγκαταλείψεις, ενώ σε δύο περιπτώσεις ο Γάλλος βγήκε από το μονοθέσιο τραυματισμένος, τη μία με σπασμένο καρπό και τη δεύτερη με διάσειση. ΠαρΆ όλΆ αυτά εντυπωσιάζει καθώς τερματίζει στην έκτη θέση στον πρώτο του αγώνα, σημειώνοντας έναν βαθμό, και τελειώνει τη χρονιά στη 15η θέση. Η μειωμένη αξιοπιστία και το γεγονός ότι οι σχέσεις του με την ομάδα δεν ήταν και οι καλύτερες τον αναγκάζουν να «σπάσει» το διετές συμβόλαιο του με κατεύθυνση τη Renault.


http://www.msfree.gr/newphotos/prost02.jpg
Για πρώτη φορά στη Formula 1 το 1980 με McLaren. Προσέξτε το κατάλευκο κράνος!


Στα τρία χρόνια στην ομάδα του Γάλλου κατασκευαστή καταφέρνει να εδραιώσει το όνομά του, μην αποφεύγοντας, όμως, τις τριβές με τη διοίκηση αλλά και τον Rene Arnoux, ομόσταυλό του για τα δύο πρώτα χρόνια. Το γεγονός ότι ήταν κατά πολύ ταχύτερος του πεπειραμένου Arnoux από τη στιγμή που μπήκε στο μονοθέσιο αλλά και η αθέτηση μίας άτυπης συμφωνίας από τον δεύτερο, στο Γαλλικό Grand Prix του 1982, η οποία αφορούσε την υποστήριξη του Prost, οδήγησαν σε πολύ τεταμένες σχέσεις μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, παρά το εξαιρετικά ανταγωνιστικό μονοθέσιο, δεν καταφέρνει να κερδίσει κάποιον τίτλο και κατηγορεί την ομάδα του για συντηρητική στάση στον τομέα της εξέλιξης, γεγονός που θα τον μετατρέψει σε αποδιοπομπαίο τράγο στο τέλος του 1983, οπότε φεύγει από τη Renault.


http://www.msfree.gr/newphotos/prost03.jpg
Πίσω κίνηση από υπετροφοδοτούμενο κινητήρα στη βροχή, με τον Alain Prost στο τιμόνι


Βέβαια, τα τρία αυτά χρόνια δεν είχαν μόνο εντάσεις αλλά και πολλές επιτυχίες, καθώς ο Alain Prost τερματίζει πρώτος στο Γαλλικό Grand Prix του 1981, ενώ παίρνει άλλες δύο νίκες την ίδια χρονιά. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι τη συγκεκριμένη χρονιά τερμάτισε σε μόλις έξι από τους δεκαπέντε αγώνες αλλά σε όλους ήταν στο πόντιουμ! Οι επιτυχίες συνεχίστηκαν το 1982 με ακόμα δύο νίκες, αλλά το μεγάλο «άλμα» έγινε την τελευταία του χρονιά στη Renault, όπου οδηγώντας την RE40, χάνει τον τίτλο στο νήμα από τον Nelson Piquet, καθώς εγκαταλείπει στον τελευταίο αγώνα στη Νότια Αφρική.

Η επιστροφή στη McLaren και ο θρίαμβος

Παρά την απώλεια του τίτλου, έχει δημιουργήσει ήδη ένα πολύ σεβαστό όνομα με τα επιτεύγματά του στα τέσσερα χρόνια που βρίσκεται στη Formula 1 και έτσι έχει στα χέρια του ξανά αρκετές προτάσεις. Λες και δεν έχει κλείσει τον κύκλο που άνοιξε στην McLaren, αποφασίζει να επιστρέψει στη βρετανική ομάδα για να συνεχίσει το έργο του. Σε μία εκπληκτικά ανταγωνιστική χρονιά χάνει τον τίτλο από τον ομόσταυλό του, Niki Lauda, με την ελάχιστη διαφορά του μισού βαθμού! Μάλιστα, θα είχε τον πρώτο λόγο σε ενδεχόμενη ισοβαθμία καθώς είχε κερδίσει επτά αγώνες έναντι πέντε του Αυστριακού, αλλά ας όψεται η διακοπή του Grand Prix του Μονακό λόγω της καταρακτώδους βροχής, η οποία έδωσε τους... μισούς βαθμούς στους έξι πρώτους.


Η ώρα της αναμονής για τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο έφτασε στο τέλος της το 1985. Κερδίζει σε πέντε αγώνες, ενώ αποκλείεται και από τον νικηφόρο αγώνα του Αγίου Μαρίνου, λόγω παράνομου βάρους και χρίζεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του. Υψώνει τον πατριωτισμό των Γάλλων, καθώς γίνεται ο πρώτος και μοναδικός μέχρι σήμερα συμπατριώτης τους ο οποίος κατακτά τη συγκεκριμένη διάκριση, γεγονός που οδηγεί την κυβέρνηση της χώρας του στην απόφαση να τον κάνει μέλος της Λεγεώνας της Τιμής. Την επόμενη χρονιά επαναλαμβάνει την επιτυχία του, αλλά αυτή τη φορά πιο δύσκολα και, ίσως, λίγο τυχερά καθώς τα λάθη και τα προβλήματα στον τελευταίο αγώνα της Αυστραλίας από την ομάδα της Williams δίνουν στον Prost την ευκαιρία να διατηρήσει τον αριθμό ένα στο ρύγχος του μονοθεσίου του για μία ακόμα χρονιά.
Το 1987 είναι μία μέτρια χρονιά, από πλευράς αποτελεσμάτων, καθώς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις Williams των Piquet και Mansell. ΠαρΆ όλΆ αυτά κερδίζει τρεις φορές και σπάει το ρεκόρ του Jackie Stewart για τις περισσότερες νίκες, φτάνοντας στον αριθμό 28.

Η μεγάλη κόντρα

Είναι φυσιολογικό πως κάθε μεγάλη προσωπικότητα βρίσκει τη Νέμεσή της, της οποίας πρέπει να επιβληθεί για να έρθει στην τελική κάθαρση. Όχι, δεν αναφερόμαστε σε κάποια αρχαία τραγωδία, αν και η αντιπαράθεση του Alain Prost με τον Ayrton Senna έχει σίγουρα αρκετά στοιχεία τα οποία βρίσκουν αναλογίες στα έργα των αρχαίων ημών προγόνων. Πολλά κείμενα έχουν γραφτεί για τις επικές τους μάχες, τόσο τη διετία 1988-89 όταν βρέθηκαν ομόσταυλοι στην ομάδα της McLaren, όσο και στη συνέχεια, όταν ο Prost αποφάσισε να αποχωρήσει από αυτήν.


http://www.msfree.gr/newphotos/prost05a.jpg
Μία ομάδα ενωμένη στην Αυστραλία του 1988


Ένα είναι σίγουρο: το κλίμα στα pit της βρετανικής ομάδας θα έπρεπε να μυρίζει μπαρούτι από μακρυά καθώς δύο από τα μεγαλύτερα ονόματα της ιστορίας της Formula 1 βρέθηκαν αντιμέτωπα σε μία ονειρική εποχή για τους θεατές και εξαιρετικά αγχωδη για τον Ron Dennis. Αυτή η αντιπαράθεση οδήγησε τη βρετανική ομάδα στο ρεκόρ του 1988, καθώς τα μονοθέσιά της κέρδισαν τους 15 από τους 16 αγώνες, τερματίζοντας, μάλιστα, τους δέκα από αυτούς στις πρώτες δύο θέσεις. Συνολικά, ο Alain Prost συγκεντρώνει έντεκα βαθμούς περισσότερους από τον Ayrton Senna, αλλά ο δεύτερος χρίζεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής λόγω του ότι στην τελική βαθμολογία προσμετρούνται τα έντεκα καλύτερα αποτελέσματα.


Αν η πρώτη τους χρονιά στην ίδια ομάδα χαρακτηρίστηκε από ευγενή άμιλλα στην πίστα και αμοιβαίο σεβασμό εκτός αυτής, στη δεύτερη η κατάσταση άλλαξε άρδην και καθώς η χρονιά πλησίαζε στο τέλος της, όλοι φοβούνται τα χειρότερα. Τα οποία, τελικά, δεν αποφεύγονται και έτσι όλοι γίνονται μάρτυρες της κόντρας τους στον αγώνα της Ιαπωνίας. Η ιστορία είναι, λίγο πολύ, γνωστή: ο Senna προσπαθεί να προσπεράσει, αλλά ο Prost του κλείνει τον δρόμο με αποτέλεσμα οι δυό τους να βγουν εκτός. Όμως, ο Βραζιλιάνος συνεχίζει, κερδίζει, αλλά οι κριτές τον αποκλείουν επειδή έλαβε εξωτερική βοήθεια. Ο Alain Prost κατακτά το τρίτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ξανά με McLaren, αλλά το γυαλί έχει ραγίσει για τα καλά και το τέλος της χρονιάς τον βρίσκει εκτός ομάδας, με προορισμό τη Ferrari.

Το κύκνειο άσμα

Το 1990, η Ferrari προσπαθούσε να επανακτήσει τα ηνία της κορυφής και στα μονοθέσιά της είχε τους Alain Prost και Nigel Mansell, ένα από τα καλύτερα οδηγικά δίδυμα της εποχής. Ο Prost ανέλαβε το φορτίο του πρώτου οδηγού, καθΆ ότι ενεργός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, κερδίζοντας πέντε αγώνες στην προσπάθειά του να φέρει τον τίτλο στη Ferrari. Μεγάλος του αντίπαλος, ποιος άλλος, ο Ayrton Senna με τη McLaren. Τα πάντα θα κρίνονταν στον τελευταίο αγώνα της Ιαπωνίας και όσοι θυμήθηκαν την αντιπαράθεση της προηγούμενης χρονιάς δικαιώθηκαν, καθώς ο Βραζιλιάνος έκλεισε εσκεμμένα τον Γάλλο στην πρώτη στροφή και εγκατέλειψαν αμφότεροι, με τον τίτλο να καταλήγει στον πιλότο της McLaren. Όπως ήταν φυσικό, οι βαριές δηλώσεις συνεχίστηκαν για αρκετό καιρό όπου οι δύο αστέρες ανέβασαν τον πήχυ της αντιπαράθεσης στο μέγιστο βαθμό.


http://www.msfree.gr/newphotos/prost07.jpg
Παρά τις προσπάθειές του ο Prost δεν μπόρεσε να φέρει τον πολυπόθητο τίτλο στη Ferrari και έφυγε απογοητευμένος λόγω της κακής απόδοσης του 1991


Ο Mansell εγκατέλειψε τη Ferrari στο τέλος του 1990, λόγω των κακών σχέσεων του με τον Prost, και τη θέση του πήρε ο ανερχόμενος αστέρας Jean Alesi. Αυτή ήταν μία μέτρια χρονιά για τον Prost και τη Ferrari, καθώς το σασί δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ανταγωνισμού και όταν ο Γάλλος το χαρακτήρισε απαξιωτικά «φορτηγό» απολύθηκε, κλείνοντας και αυτό το κεφάλαιο. Χωρίς κάποια προσφορά στα χέρια του, αποφάσισε να μείνει εκτός δράσης για το 1992 και να αναλάβει ρόλο σχολιαστή αγώνων στη γαλλική τηλεόραση.


http://www.youtube.com/watch?v=riKUnVa7bNo&feature=player_embedded
Ένα αφιέρωμα από ολόκληρη την καριέρα του Alain Prost στη Formula 1


Η τελευταία χρονιά του Alain Prost στη θέση πιλότου ήρθε το 1993, όταν ο Sir Frank Williams του έκανε πρόταση να οδηγήσει για την τότε κραταιά ομάδα του. Ο Nigel Mansell αποφάσισε να μην περάσει για δεύτερη φορά τα ίδια και εγκατέλειψε τη Formula 1 για να πάει στο πρωτάθλημα CART, ενώ το συμβόλαιο του Γάλλου απέκλειε την παρουσία του Senna στο δεύτερο μονοθέσιο, μετατρέποντάς τον σε απόλυτο άρχοντα της ομάδας. Κατακτά τον τέταρτο τίτλο της καριέρας του με τον πιο εύκολο τρόπο, καθώς η Williams FW15C δεν δείχνει να ιδρώνει ιδιαίτερα από τον ανταγωνισμό. Έτσι, τελειώνει οριστικά την καριέρα του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Η ζωή εκτός κόκπιτ

Όταν όλη η ζωή σου είναι οι αγώνες, δεν σταματάς να ασχολείσαι όταν κρεμάς τα γάντια σου. Έτσι και ο Alain Prost συνέχισε σαν σύμβουλος στην πρώτη του ομάδα, τη McLaren, συνέχισε να σχολιάζει για τη γαλλική τηλεόραση και αγωνίστηκε σε αγώνες ποδηλασίας. Όμως, η σκέψη του ήταν αλλού. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 είχε σκεφτεί να δημιουργήσει τη δικιά του ομάδα στη Formula 1, αλλά δεν του είχε δοθεί η ευκαιρία καθώς οι συνθήκες δεν ήταν πάντα οι καλύτερες. Τελικά, το 1997 αγόρασε την ομάδα της Ligier από τον Flavio Briatore και την μετονόμασε σε Prost Grand Prix. Με κινητήρες Peugeot και πιλότο τον Oliver Panis άρχισε να δημιουργεί μία εξΆ ολοκλήρου γαλλική ομάδα, θυμίζοντας τα χρόνια που ο ίδιος οδηγούσε για τη Renault.


Η προσπάθεια φαινόταν να πηγαίνει καλά, αλλά το ατύχημα του Olivier Panis στον Καναδά σήμανε την πτώση στην απόδοση της ομάδας, καθώς οι επόμενες χρονιές αποδείχτηκαν καταστροφικές για τον Alain Prost. Η ομάδα χρεωκόπησε το 2002 με χρέη πέραν των 30 εκατομυρίων δολαρίων. Μετά και από αυτή την περιπέτεια, ο Γάλλος αποσύρθηκε για να περάσει περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του και αγωνίζεται μόνο στους φημισμένους αγώνες στον πάγο με το όνομα Andros Trophy, όπου κέρδισε δύο τίτλους.


Ζωή χωρίς συμβιβασμούς

Σίγουρα το όνομα Alain Prost θα μείνει στην ιστορία για κάτι παραπάνω από τα επιτεύγματα μέσα στις πίστες. Ο Γάλλος είναι ένας από τους ανθρώπους που δεν ανέχτηκε τίποτα λιγότερο από αυτό που πραγματικά ήθελε. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τέσσερις φορές αποχώρησε μέσα σε βαρύ κλίμα από τις ομάδες του και την πέμπτη εγκατέλειψε τη Formula 1, ενώ χρειάζεται αρκετός χώρος για να καταγραφούν όλα τα επεισόδια της κόντρας του με τον Ayrton Senna.

Ίσως να μην ήταν ο απόλυτος χαρακτήρας του ή η εγκεφαλική προσέγγιση των αγώνων, εξΆ ου και το ψευδώνυμο «Κύριος Καθηγητής», αλλά το τεράστιο ταλέντο που τον έφερε στη κορυφή από την αρχή της καριέρας του. ¶λλωστε, από τους δεκατρείς ομόσταυλούς του, μόνο οι δύο κατάφεραν να συγκεντρώσουν περισσότερους βαθμούς από τον ίδιο σε μία χρονιά, με τον John Watson το 1980 να τον ξεπερνά για ένα βαθμό και τον Niki Lauda το 1984 για... μισό!

Ο Alain Prost ήθελε και πέτυχε τα πάντα! ¶λλωστε, κανένας δεν βρέθηκε στην κορυφή χωρίς θυσίες και κόπο, απλά ο Γάλλος δεν χαρίστηκε σε κανέναν και για κανένα λόγο. Δεν είχε σημασία ποιο ήταν το όνομα, η θέση ή η ιδιότητά του, αλλά το κατά πόσο οι αποφάσεις του βοηθούσαν τον Prost. Και όταν αυτό συνέβαινε, οι επιτυχίες ήταν το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου...


Η καριέρα του Alain Prost στη Formula 1
Έτος

Ομάδα
(Μονοθέσιο)

Αγώνες

Νίκες

Pole
Positions

Βαθμοί

Θέση
1980


Marlboro Team McLaren
McLaren M29B - Ford Cosworth DFV

2

0

0

5

16ος

McLaren M29C - Ford Cosworth DFV

6

0

0
McLaren M30 - Ford Cosworth DFV

3

0

0
1981

Equipe Renault Elf
Renault RE20B

5

0

0

43

5ος
Renault RE30

10

3

2
1982

Equipe Renault Elf
Renault RE30B

16

2

5

34

4ος
1983

Equipe Renault Elf
Renault RE30C

1

0

0

57

2ος
Renault RE40

14

4

3
1984

Marlboro McLaren International
McLaren MP4/2 - TAG V6

16

7

3

71,5

2ος
1985

Marlboro McLaren International
McLaren MP4/2B - TAG V6

16

5

2

73

1ος
1986


Marlboro McLaren International
McLaren MP4/2C - TAG V6

16

4

1

72

1ος

1987

Marlboro McLaren International
McLaren MP4/3 - TAG V6

16

3

0

46

4ος
1988

Honda Marlboro McLaren
McLaren MP4/4 - Honda V6

16

7

2

87

2ος
1989

Honda Marlboro McLaren
McLaren MP4/5 - Honda V10

16

4

2

76

1ος
1990

Scuderia Ferrari
Ferrari 641

4

1

0

71

2ος
Ferrari 641/2

12

4

0
1991

Scuderia Ferrari
Ferrari 642

5

0

0

34

5ος
Ferrari 643

9

0

0
1993

Cannon Williams Renault
Williams FW15C - Renault V10

16

7

13

99

1ος
ΣΥΝΟΛΟ:

199

51

33

798,5



http://www.msfree.gr/ms.php?id=4262

montoya
25-09-10, 18:29
Με Dacia o Prost
http://www.msfree.gr/photos2009/daciadusterprost.jpg
Ο «Kαθηγητής» θα συμμετάσχει με το Duster στο Trophee Andros
Πρεμιέρα στις χιονισμένες πίστες του πρωταθλήματος 2009/2010 του Trophee Andros θα κάνει το νέο Dacia Duster. Η Renault εμπιστεύτηκε το τετρακίνητο μοντέλο της θυγατρικής της εταιρείας στα έμπειρα χέρια του Alain Prost. «Είμαι χαρούμενος που θα οδηγήσω το Dacia Duster. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο και είμαι υπερήφανος που θα λάβω μέρος στην προώθησή του μέσω του Trophee Andros. Χάρη στη δουλειά από την Renault Sport Technologies, έχω εμπιστοσύνη στις δυνατότητες και την αξιοπιστία του Duster», δήλωσε ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1.


http://www.msfree.gr/photos2009/daciadusterprost2.jpg
Το Dacia Duster του Prost εξοπλίζεται από έναν 3λιτρο V6 κινητήρα της Nissan, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 350 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 36,7 κιλά στις 5.500 σ.α.λ. Η αγωνιστική έκδοση φέρει διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης και σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων. Η έκδοση παραγωγής θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέσα στο 2010.

http://www.msfree.gr/photos2009/daciadusterprost3.jpg
Ο Alain Prost έχει στεφθεί πρωταθλητής του Trophee Andros το 2007 και το 2008, οδηγώντας Toyota. Το φετινό καλεντάρι περιλαμβάνει 7 γύρους, με τον πρώτο στις 5 και 6 Δεκεμβρίου στο θέρετρο του Val Thorens, στις γαλλικές ¶λπεις.
http://www.msfree.gr/ms.php?id=9052

montoya
25-09-10, 18:36
Στο facebook:
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#!/pages/Alain-Prost/18705564468?ref=ts

montoya
25-09-10, 18:37
F1 - Alain Prost (On Board Camera) - 1990 Jerez

http://www.youtube.com/watch?v=CypPQu5tsVQ

montoya
25-09-10, 18:40
1981 monaco alain prost on board lap

http://www.youtube.com/watch?v=d68nzwg-vAs&feature=related

montoya
29-09-10, 16:14
http://www.arteauto.com/ProductImages/paintings_drawings/various/TurnerProstpaintingLG.jpg

http://www.formulaf1.com/wp-content/uploads/2007/01/alain-prost-ballsy-driver.jpg

montoya
29-09-10, 16:31
Αγαπημένες φωτογραφίες

http://www.f1cartvideos.com/alainprostinferrariinjerez1991.jpg

http://www.maxiview2000.com/ferrari/imgs/oc005.jpg
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.f1-site.com/imgphoto/history/his-10-1600.jpg&imgrefurl=http://www.f1-site.com/f1-wallpaper/history-wallpapers/708-historical_photo_f1&usg=__--whBy8OgBBlku9hRDKEbYBSzW8=&h=1200&w=1600&sz=249&hl=el&start=16&sig2=QKJoQyWtP59JJ51r-BABaw&zoom=1&itbs=1&tbnid=prkzCSuWuuAFxM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3DProst%2Bferrari%26hl%3Del%26safe%3Dof f%26sa%3DX%26gbv%3D2%26sout%3D1%26biw%3D1236%26bih %3D669%26tbs%3Disch:1&ei=5UyjTILZCYGR4QaGrKyKBA


http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45329000/jpg/_45329934_prost416.jpg

montoya
29-09-10, 16:32
Κατακόκκινο 1
http://media.legrandclub.rds.ca/images/userpics/photo/0000/1986/HIS-10-1280_thumb.jpg

montoya
03-10-10, 16:40
http://www.youtube.com/watch?v=aQVilbfz5DI&feature=channel

rapid_fast
13-10-10, 05:49
Alain Prost
Σε μία εκπληκτικά ανταγωνιστική χρονιά χάνει τον τίτλο από τον ομόσταυλό του, Niki Lauda, με την ελάχιστη διαφορά του μισού βαθμού! Μάλιστα, θα είχε τον πρώτο λόγο σε ενδεχόμενη ισοβαθμία καθώς είχε κερδίσει επτά αγώνες έναντι πέντε του Αυστριακού, αλλά ας όψεται η διακοπή του Grand Prix του Μονακό λόγω της καταρακτώδους βροχής, η οποία έδωσε τους... μισούς βαθμούς στους έξι πρώτους.

Η ιστορία είναι, λίγο πολύ, γνωστή: ο Senna προσπαθεί να προσπεράσει, αλλά ο Prost του κλείνει τον δρόμο με αποτέλεσμα οι δυό τους να βγουν εκτός. Όμως, ο Βραζιλιάνος συνεχίζει, κερδίζει, αλλά οι κριτές τον αποκλείουν επειδή έλαβε εξωτερική βοήθεια.
εγκατέλειψαν αμφότεροι, με τον τίτλο να καταλήγει στον πιλότο της McLaren. Όπως ήταν φυσικό, οι βαριές δηλώσεις συνεχίστηκαν για αρκετό καιρό όπου οι δύο αστέρες ανέβασαν τον πήχυ της αντιπαράθεσης στο μέγιστο βαθμό.



Μου αρέσουν τα πόστ του Μοντόγια..
Για να λέμε όμως και τα πράγματα με το όνομα τους...
Το 1984, ο αγώνας διεκόπη, μετά απο παρότρυνση του πρόστ, ο οποίος έχανε 4 δευτερόλεπτα στο γύρο απο τον δεύτερο..
Οταν με το καλό ο δεύτερος πέρασε τον Πρόστ, βγήκε η κόκκινη σημαία και μέτρησαν τα ορθά τα αποτελέσματα του προηγούμενου γύρου..
Αυτό που δεν λέει κανείς, είναι πως ο Πρόστ έτρεχε με κινητήρα Πόρσε, και τον αγώνα διέκοψε ο αλητάρχης Jackie Icks, εργαζόμενος στην Πόρσε racing, χωρίς να συμβουλευτεί
όπως όριζαν οι κανονισμοί τους αγωνοδίκες..
Ο Jackie Icks, τιμωρήθηκε με δια βίου αποκλεισμό για την πρωτοβουλία του..
Την ώρα διακοπής του αγώνα, η βροχόπτωση ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα του αγώνα..
Στον αγώνα ξεχώρησε και ένας Γερμανός, ο οποίος ήταν τρίτος, και έπιανε με ρυθμό
ενός δευτερολέπτου το γύρο τον δευτερο, και πέντε τον πρώτο, και θα κέρδιζε αν συνεχιζόταν.
Είχε την ατυχία όμως, να τρέχει με παράνομα ελαφρύ μονοθέσιο και αργότερα αποκλείστηκε..
(Αυτό αφιερωμένο στον Ευάγγελο)

Στην Ιαπωνία, ο Σέννα αποκλείστηκε επειδή μετά τη σύγκρουση με τον Πρόστ, πήγε
ευθεία στο σικέιν, και έκοψε δρόμο.. (Ναι, αυτή είναι αιτία.!!!)
Το ίδιο ακριβώς που είχε κάνει και ο Πρόστ, στον αγώνα του αγίου Μαρίνου, αλλά δεν
είχε καμία επίπτωση..

montoya
13-10-10, 15:32
Στην πρώτη περίπτωση έχεις δίκιο και αν δεν κάνω λάθος, ο δεύτερος που απείλησε τον Προστ ήταν ο Σέννα. Ακόμα δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για όλα αυτά μιας και ο Προστ έβγαινε χαμένος έναντι του μεγάλου αντιπάλου Λάουντα. Ακόμα και αν έχανε περισσότερες θέσεις πάλι θα μεγάλωνε την διαφορά από τον Αυστριακό.
Στην δεύτερη παρατήρησή σου νομίζω πως ισχύει η "εξωτερική βοήθεια" και είμαι σίγουρος πως υπήρχε αυτός ο περιορισμός. Δεν ξέρω αν ο κανονισμός έγινε με αφορμή αυτό το συμβάν.

rapid_fast
13-10-10, 18:02
Στην πρώτη περίπτωση έχεις δίκιο και αν δεν κάνω λάθος, ο δεύτερος που απείλησε τον Προστ ήταν ο Σέννα. Ακόμα δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για όλα αυτά μιας και ο Προστ έβγαινε χαμένος έναντι του μεγάλου αντιπάλου Λάουντα. Ακόμα και αν έχανε περισσότερες θέσεις πάλι θα μεγάλωνε την διαφορά από τον Αυστριακό.
Στην δεύτερη παρατήρησή σου νομίζω πως ισχύει η "εξωτερική βοήθεια" και είμαι σίγουρος πως υπήρχε αυτός ο περιορισμός. Δεν ξέρω αν ο κανονισμός έγινε με αφορμή αυτό το συμβάν.

Ναι, τσάμπα πρωτάθλημα έχασε, στην κυριολεξία..
Να σου βάλω τα πρακτικά της τελυταίας έφεσης??
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, κατά τη γνώμη μου, μιλάμε για τον δευτερο καλύτερο
πιλότο της Formula 1 όλων των εποχών, που σίγουρα θα ήταν πρώτος αν δεν
υπήρχε στο μυαλό μου ο Σέννα..

montoya
13-10-10, 19:15
που σίγουρα θα ήταν πρώτος αν δεν
υπήρχε στο μυαλό μου ο Σέννα..
Με εγχείριση βγαίνει???:rofl2:
Σίγουρα ο Βραζιλιάνος ήταν ικανότατος αλλά σκέψου πως όντας σαρωτικά γρηγορότερος (67 πολ νομίζω) δεν είχε τις ανάλογε νίκες.
Επίσης ο πρόωρος θάνατός του, τον απογείωσε στις καρδιές του κόσμου, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις (Τζέιμς Ντιν, Λένον, Έλβις, Μέριλιν, Σιδηρόπουλος κλπ)

montoya
13-10-10, 19:20
μιλάμε για τον δευτερο καλύτερο
πιλότο της Formula 1 όλων των εποχών

Εδώ νομίζω πως αδικούμε τον Γερμανό αφού όπως και να είναι, οι αριθμοί δεν μπορούν να παραβλεφθούν (δυστυχώς). Ίσως να του αξίζει και η πρωτιά:nixweiss:

rapid_fast
15-10-10, 00:49
Εδώ νομίζω πως αδικούμε τον Γερμανό αφού όπως και να είναι, οι αριθμοί δεν μπορούν να παραβλεφθούν (δυστυχώς). Ίσως να του αξίζει και η πρωτιά:nixweiss:

Α, μπα....
Με τίποτα..
Τι σχέση είχε η οδήγηση του πρόστ, ή του Σέννα όλα αυτά τα χρόνια με το Μιχαλάκη??
Τους 2 χαιρόσουν να τους απολαμβάνεις στην πίστα, άσχετα ποιόν υποστήριζες..
Δεν παραβλέπω το γεγονός της χρυσής πενταετίας της Ferrari, όπου έτρεχαν με μονοθέσιο
του προηγούμενου έτους και έκαναν τη μια νίκη μετά την άλλη..
Αυτά τα απίθμενα παιγνίδια καθοδήγησης των τεχνικων προδιαγραφών, (επίσημα)
αλλά και της καταστρατήγησης κάθε κανονισμού (ανεπίσημα)
δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να τα υιοθετήσω σαν οδηγικές ικανότητες του Σουμάχερ..
Ούτε πεντάχρονο είμαι να μην καταλαβαίνω, ούτε δεκάχρονο κοριτσάκι να μην καταλαβαίνω τι βλέπω και γιατί, που μου αρέσουν τα κόκκινα μονοθέσια λόγω χρώματος..(π.χ. πουρναράκης-παλιμπαρίνι)
Τραγικό στην υπόθεση, στα 40 χρόνια των 4 τροχών, οι Ελληνες ψήφισαν την φερράρι του 2004 σαν το καλύτερο μονοθέσιο όλων των εποχών, επειδή στην κυριολεξία "σάρωσε" το πρωτάθλημα..(15 νικες/18αγώνες)
Τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει μονοθέσιο (15/16)
Φίλε, ο σούμι, ούτε τρίχα απο... τη μυτη του Πρόστ..

montoya
15-10-10, 16:24
Ούτε πεντάχρονο είμαι να μην καταλαβαίνω, ούτε δεκάχρονο κοριτσάκι να μην καταλαβαίνω τι βλέπω

Εννοείς ότι τα κοριτσάκια αργούν να καταλάβουν???:rofl2:
Ο Παλομπαρίνι είναι "κόκκινος" λόγω καταγωγής....
Στο 15/16, η μοναδική νίκη που ξέφυγε από την McLaren ήταν από την Ferarri (νομίζω στην Monza)

montoya
16-10-10, 20:08
http://www.youtube.com/watch?v=uJdeVqoM1IU&feature=related

rapid_fast
16-10-10, 22:57
Αμερική είναι αυτό??

montoya
25-10-10, 19:52
Ναι, Phoenix 1991

montoya
09-11-10, 22:09
Καθηγητής και στον πάγο
http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/T_113/Afieroma_Alen_Prost/2anigma_resize_resize.jpg
Οι τέσσερις παγκόσμιοι τίτλοι στην F1, αλλά κυρίως ο τρόπος οδήγησής του, χάρισαν στον Αλέν Προστ το παρατσούκλι ο «Καθηγητής». Τώρα ο Γάλλος προσπαθεί να ξεχάσει όσα ήξερε, ώστε να κατακτήσει την κορυφή και στο Trophée Andros

Η αλήθεια είναι πως αν μάθεις να κάνεις κάτι με έναν συγκεκριμένο τρόπο, το να ξεμάθεις δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ειδικά αν είσαι σε προχωρημένη ηλικία. Πόσω μάλλον αν αυτό που καλείσαι να διαγράψεις από το λογισμικό του υπολογιστή στο κεφάλι σου είναι η με χειρουργική ακρίβεια οδήγηση, με γραμμές και σύνεση. Και το χειρότερο, αν είσαι ο Αλέν Προστ. Πώς λοιπόν ο κύριος Καθηγητής να κάνει delete σε όσα τον οδήγησαν στην κορυφή της F1 αλλά και τον έκαναν παγκοσμίως γνωστό για το δικό του, προσεκτικό, επιφυλακτικό και ακριβές στυλ οδήγησης;

Η απάντηση είναι «δύσκολα», αλλά όταν αναφερόμαστε σΆ έναν απΆ τους κορυφαίους οδηγούς στην ιστορία των αγώνων, τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Ο Προστ λοιπόν, αποφάσισε να ενταχτεί στις παγομαχίες του Trophée Andros και για 4η σεζόν επιδιώκει να κάνει κι εκεί ό,τι ξέρει να κάνει καλύτερα: να κατακτά τίτλους. Έστω κι αν πρέπει να πάει με το πλάι για να το πετύχει! Το κακό είναι ότι μέχρι τώρα ο «Καθηγητής» έχει βρει τον... δάσκαλό του στο πρόσωπο του Ιβάν Μιλέρ. Αλλά φέτος βρίσκεται μία ανάσα απΆ το να εκθρονίσει τον μετρ του πάγου.

Ο Αλέν Προστ μάς αποκάλυψε πώς σκοπεύει να το κάνει αυτό, αλλά και τα μυστικά της οδήγησης υπό αυτές τις περίεργες συνθήκες, όταν τον συναντήσαμε στο περιθώριο του αγώνα στο Σερ Σεβαλιέ. Φυσικά δεν μπορούσε να μην αναφερθεί και στην F1, αλλά ολόκληρη τη συνέντευξή του μπορείτε να τη διαβάσετε στο μεγάλο αφιέρωμα στον «Καθηγητή», στο επόμενο F1 Racing...

http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/T_113/Afieroma_Alen_Prost/panos%20prost_resize_resize.jpg
Σας είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια στην F1, όπου απαιτείται η απόλυτη ακρίβεια στην οδήγηση, ενώ στο Trophée Andros ο τρόπος οδήγησης είναι εντελώς διαφορετικός...
Πράγματι. Και για να οδηγήσω σΆ αυτόν το θεσμό καλούμαι να βγάζω εντελώς απΆ το μυαλό μου όσα ήξερα από την F1. Τουλάχιστον προσπαθώ, γιατί είναι δύσκολο για μένα. Ξεκίνησα να τρέχω στο Trophée Andros σε ηλικία 48 ετών. Όχι ιδιαίτερα νέος δηλαδή. Σε μικρή ηλικία, το να μάθεις και να συνηθίσεις κάτι καινούριο, είναι σχετικά εύκολο. Όχι όμως όταν είσαι κοντά στα 50! Έχω μάθει να οδηγώ μΆ έναν συγκεκριμένο τρόπο και τώρα, κάθε φορά που μπαίνω στο αυτοκίνητο, πιέζω τον εαυτό μου. Προσπαθώ να κάνω το αντίθετο απΆ ό,τι έκανα στην F1. Ευτυχώς, με τον καιρό βελτιώνομαι, και να πω την αλήθεια, προσπαθώ να μη σκέφτομαι τι έχω κάνει στο παρελθόν. Κάθομαι στη θέση του οδηγού και όλα έρχονται από μόνα τους μετά. Είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος και προσπαθώ να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ.

Είναι πιο διασκεδαστικός αυτός ο τρόπος οδήγησης;
Δεν ξέρω αν μπορώ να πω κάτι τέτοιο, γιατί μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική κατάσταση. Και οι δύο μορφές αγώνων απαιτούν οδήγηση με αγωνιστικούς ρυθμούς, αλλά η F1 ήταν η δουλειά μου. Η κάθε μου κίνηση είχε εξαιρετική σημασία, υπήρχε μεγάλη πίεση αλλά και ρίσκο – ειδικά στη δική μου εποχή. Και όλη αυτή η πίεση από τις ομάδες, τους μεγάλους κατασκευαστές, τους χορηγούς, με έκαναν ιδιαίτερα νευρικό. Ίσως η σημασία του αποτελέσματος να μου στερούσε την πραγματική απόλαυση της οδήγησης. Εδώ δεν υπάρχουν τέτοιες συνθήκες. Διασκεδάζω πραγματικά αυτό που κάνω γιατί εδώ τα μεγέθη είναι μικρότερα και η πίεση λιγότερη. Το ίδιο και οι προϋπολογισμοί των ομάδων. Αλλά πάντα έτρεχα για να κερδίσω, και το ίδιο κάνω κι εδώ.

Πώς σας φαίνεται ως θεσμός το Trophée Andros;
Μου αρέσει πολύ. Με δυσαρεστεί λίγο ο τρόπος οδήγησης που επιτρέπει τις «αψιμαχίες», τις επαφές ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τα «σπρωξίματα» που καθορίζουν κάποια αποτελέσματα. Δεν μου αρέσει αυτού του είδους η οδήγηση. Ποτέ δεν μου άρεσε. Αλλά πρέπει να προσαρμόζεσαι. Είναι μεν διασκέδαση, αλλά δεν παύει να είναι και αγώνας. Και υπάρχει και πολύς κόσμος που πληρώνει για να μας δει να τρέχουμε και να δίνουμε το 100% των δυνάμεών μας για να κερδίσουμε. ¶ρα μερικές φορές αναγκάζομαι κι εγώ να μυηθώ στον επιθετικό τρόπο οδήγησης που συνηθίζεται σΆ αυτή τη μορφή αγώνων...

http://www.drive.gr/images/stories/PHOTO/T_113/Afieroma_Alen_Prost/prost%20art_resize_resize.jpg
Ποιο είναι το μυστικό για να είσαι γρήγορος στο χιόνι και τον πάγο;
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μυστικό. Δείτε το παράδειγμα του Ιβάν Μιλέρ, ο οποίος έχει εισαγάγει έναν νέο τρόπο οδήγησης. Είναι αρκετά έμπειρος σε αυτού του είδους τους αγώνες. Και οδηγεί εδώ και μία δεκαετία για λογαριασμό της ίδιας ομάδας, όπου ξέρουν τα πάντα για την οδήγηση στον πάγο. ¶ρα δεν είναι μόνο θέμα ταλέντου στην οδήγηση υπό αυτές τις συνθήκες. Κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού διημέρου η κατάσταση της πίστας αλλάζει συνεχώς. Πρέπει να μπορείς να προσαρμόζεσαι στις απαιτήσεις της κάθε στιγμής. Τόσο ο οδηγός όσο και το αυτοκίνητο. Ο συνδυασμός του Μιλέρ, της ομάδας του και του αυτοκινήτου του είναι ο καλύτερος γιΆ αγώνες υπό αυτές τις συνθήκες. Το δικό μας αυτοκίνητο βελτιώνεται συνεχώς αλλά αυτή τη στιγμή υπερτερεί μόνο όταν το οδόστρωμα είναι εντελώς λείο. Δηλαδή, ως επί το πλείστον στην αρχή του διημέρου. Πρέπει λοιπόν να βελτιωθούμε σΆ αυτό τον τομέα. Να γίνουμε κι εμείς πιο ευέλικτοι, να προσαρμοζόμαστε ευκολότερα στις διαφορετικές απαιτήσεις. Η απόδοση ενός οδηγού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από το αυτοκίνητό του. Αλλά και από το αν αξιοποιεί σωστά τα ελαστικά του. Δεν είναι λίγες οι φορές που χρησιμοποιήσαμε όλους τους τύπους ελαστικών που είχαμε στη διάθεσή μας. Και παίζουμε πολύ με τα ελαστικά. Μπορεί να «φοράμε» δύο καινούρια και δύο παλιά ελαστικά, ή τρία και ένα, ή κάθε πιθανό συνδυασμό... Στο Trophée Andros οι διαφορές είναι οριακές. Μπορεί για μερικά χιλιοστά να είσαι 3ος ή 7ος. Και πολλά μπορεί να κριθούν από μια μικρή λεπτομέρεια.

Πόσο διαφορετική είναι η Corolla που οδηγείτε εδώ, σε σχέση με το αντίστοιχο επιβατικό μοντέλο δρόμου;
Η κατηγορία στην οποία ανήκουν τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο Trophée Andros ονομάζεται Silhouette. Κάποια πράγματα πρέπει να διατηρούνται όπως είναι στο αυτοκίνητο, αλλά όπως και να το κάνουμε, αυτό είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Υπάρχουν roll bar, ειδικές αγωνιστικές αναρτήσεις, ενώ πρέπει όλοι να έχουν κινητήρες όμοιας ιπποδύναμης που όπως είναι εύκολα κατανοητό, υπερβαίνουν σημαντικά τις δυνατότητες εκείνων που έχουν τα επιβατικά αυτοκίνητα. Από την άλλη, δεν πρόκειται για ιδιαίτερα τεχνολογικά προηγμένα οχήματα. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απαγορεύονται. Κι αυτό για να κρατιέται χαμηλά το κόστος. Δεν πρόκειται για μία διοργάνωση παγκόσμιου βεληνεκούς, αλλά ουσιαστικά για ένα γαλλικό πρωτάθλημα που είναι τόσο επιτυχημένο γιατί παραμένει προσιτό οικονομικά.

Μέχρι πότε θα συνεχίσετε να συμμετέχετε σΆ αυτόν το θεσμό;
Έχω συμβόλαιο με την Toyota και για την επόμενη σεζόν. Μετά θα δούμε. Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την ατμόσφαιρα που επικρατεί. Στην ομάδα μου όλα είναι φανταστικά, αλλά εκτός αυτής, κάποια πράγματα δεν μου αρέσουν. ¶σχετα όμως με αυτό, θα είμαι εδώ και του χρόνου. Και ακόμα πιο ανταγωνιστικός.

Τώρα που έχετε αποκτήσει αυτή τη σχέση με την Toyota, υπάρχει το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποια συνεργασία και στην F1;
Όχι, αυτό που κάνουμε εδώ είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και δεν έχει καμία σχέση με την ομάδα της F1.

Δεν θα σας ενδιέφερε δηλαδή μία ενδεχόμενη επιστροφή στην F1;
Δεν μπορώ να πω ότι δεν θα με ενδιέφερε. Απλώς δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο με την Toyota. Ίσως να έρθεικάποια στιγμή η ώρα της επιστροφής, αλλά προς το παρόν δεν θέλω να πω περισσότερα.

Φέτος έχουμε πολλές αλλαγές στην F1. Πώς κρίνετε τη νέα της μορφή;
Το θέμα είναι ότι κάθε χρόνο έχουμε πολλές αλλαγές. Κι αυτό είναι πολύ δύσκολο για το κοινό, για τους θεατές. Μπερδεύονται. Και δυστυχώς οι αλλαγές δεν σταματούν κι ούτε πρόκειται να σταματήσουν σύντομα, διότι σύντομα θα έρθει η ώρα της νέας Συμφωνίας Ομονοίας ανάμεσα στις ομάδες. Έχουμε λοιπόν την επιστροφή των κινητήρων V8 που μπορεί να έχουν χαμηλότερη ιπποδύναμη αλλά μην περιμένετε να δείτε σημαντικές διαφορές στην ουσία. Το σημαντικότερο σε ό,τι αφορά τους V8 είναι ότι θα κοστίζουν στις ομάδες πολύ περισσότερα χρήματα απΆ ό,τι οι V10. Γιατί άρχισαν πάλι από το μηδέν, ξεκίνησαν νέα προγράμματα και πλέον θα έχουν άφθονο περιθώριο βελτίωσης μπροστά τους. ¶ρα θα ξοδεύουν όλο και περισσότερα μέχρι να φτάσουν στην κορυφή.

Και όλα αυτά την ώρα που η πλειοψηφία των αλλαγών κανονισμών γίνεται με γνώμονα τη μείωση του κόστους...
Ακριβώς! Εκεί είναι το θέμα. Χρειάζεται διορατικότητα, σωστή σκέψη. Αντίθετα, οι υπεύθυνοι παίρνουν ορισμένες αποφάσεις για αλλαγές και την επόμενη χρονιά πάλι απΆ την αρχή. Νέες αλλαγές. Και οι αλλαγές κοστίζουν ακριβά στις ομάδες. Μην ξεχνάτε επίσης ότι όσοι κερδίζουν, δεν θέλουν αλλαγές στους κανονισμούς, άρα προκύπτουν συνεχείς διαμάχες και κόντρες. Και εμένα αυτό δεν μου αρέσει. Χρειάζεται σταθερότητα.

Αν παίρνατε εσείς τις αποφάσεις, τι κανονισμοί θα θέλατε να ισχύουν στην F1 ώστε να είναι πιο συναρπαστική;
Αν ήμουν οδηγός στην F1, θα ήθελα να είχα στη διάθεσή μου τρία σετ ελαστικών. Με τρεις διαφορετικές γόμες: σκληρή, μεσαία και μαλακή. Και σε κάθε αγώνα να επέλεγα αυτά που θέλω. Αυτό θα ήταν το καλύτερο για όλους. Και για τους θεατές. Θα μπορούσες νΆ αρχίσεις έναν αγώνα με ελαστικά σκληρής γόμας και στα μισά νΆ αλλάξεις σε μαλακή. Και εκεί θα προέκυπταν πολλές εκπλήξεις, αφού μία σωστή στρατηγική θα μπορούσε να σου δώσει σημαντικό πλεονέκτημα. Επίσης, θα απαγόρευα τους ανεφοδιασμούς. Τα μονοθέσια θα έπρεπε να εκκινούν τον αγώνα γεμάτα καύσιμα και χρησιμοποιώντας τα ίδια ελαστικά που είχαν και στα δοκιμαστικά. Αυτός θα ήταν ο καλύτερος συνδυασμός.

Μιλώντας για ελαστικά, η παγκόσμια ομοσπονδία οδήγησε ουσιαστικά τη Michelin στην εθελούσια αποχώρηση, αφού ήθελε να υπάρχει μόνο ένας προμηθευτής ελαστικών. Συμφωνείτε με αυτό;
Θα προτιμούσα να μην υπάρχει μονοπώλιο. Το πνεύμα που διέπει την F1 είναι ο ανταγωνισμός. Από την άλλη, αν σκεφτόμαστε με βάση τη μείωση του κόστους, η ύπαρξη ενός προμηθευτή ελαστικών δεν είναι κακή ιδέα. Γιατί σήμερα γίνονται υπερβολικά πολλές δοκιμές, με μοναδικό σκοπό την εξέλιξη των ελαστικών. Περίπου το 60% των δοκιμών των ομάδων αφορούν τα ελαστικά. Από αυτή την οπτική γωνία, είναι λογικό να υπάρχει μόνο ένας προμηθευτής.

Συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη
http://www.drive.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=3144&Itemid=85

montoya
09-11-10, 22:11
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs433.snc3/24953_1104380067421_1764342915_186131_2620286_n.jp g