PDA

Επιστροφή στο Forum : Μ3 Μπροστινά φρένα - πρόβλημα


DoctorAbo
31-08-04, 14:22
Καλημέρα σε όλους. Εχω ένα πρόβλημα με τα μπροστινά φρένα της Μ3 μου. Είναι Ε 46 και παρουσιάζει το εξής: Όταν ζεσταθούν τα φρένα, την ώρα που δουλεύουν κραδάζει το τιμόνι σα να είναι στραβοί οι δίσκοι. Την πρώτη φορά που τόπαθα είπα...... Α ρε Μήτσο τα στράβωσες τα δισκάκια σου. Όμως, μετά από λίγο που κρύωσαν δούλευαν πάλι βελούδινα. Πήγα στον Γιώργο το Σαμαρά στον περιφερειακό του πολύγωνου ο οποίος μου άλαξε τακάκια εντός εγγύησης. Στην αρχή όλα πήγαν καλά. Πήγα όμως μια Πάργα και στην επιστροφή ξαναρχίσαμε τα ίδια. Μόλις ζεσταίνονται κραδάζουν, μόλις κρυώσουν δουλεύουν βελούδινα. Μπας και κανένας έχει εμπειρία από το πως λύνεται το θέμα ? Αναμένω με ενδιαφέρον καμια καλή ιδέα

MPOWER
31-08-04, 14:27
Βασικά πρέπει μάλλον να περιμένεις απάντηση από τον Strax που έχει Μ3 Ε46, αλλά θα σου πρότεινα να δεις στους αεραγωγούς μπροστά στον προφυλακτήρα σου έχει καπάκια που σχηματίζουν δύο οβάλ τρύπες το καθένα (μία πάνω και μία κάτω)! Δοκίμασε να βγάλεις αυτά τα καπάκια (τα οποία βγαίνουν εύκολα) για να αυξήσεις την ροή του αέρα προς τους δίσκους σου μπάς και ζεσταίνονται λιγότερο (για αρχή) :)

Strax
31-08-04, 14:45
Είναι ένα χαρακτηριστικό βουητό? Εγώ προσωπικά το παρατηρώ κυρίως σε έντονα φρεναρίσματα σε κατηφορικά κομμάτια. Αν είναι αυτό, νομίζω ότι συμβάλλουν οι τρυπητοί δίσκοι και δεν έχει ιδιαίτερη λύση, αλλά έτσι και αλλιώς συμβαίνει σπάνια (το ίδιο έχω παρατηρήσει και σε άλλες περιπτώσεις σε άλλα αμάξια (όπως ΜΖ3, SLK με τρυπητά δισκόφρενα κλπ). Αν τώρα έχεις κραδασμούς στο τιμόνι, τότε μάλλον είναι οι δίσκοι. Αλήθεια, τακάκια σου άλλαξε και στις τέσσερις γωνίες ή μόνο μπροστά? Πάντως, τα καπάκια που λέει ο Mpower δεν τα έχω βγάλει. Τα ανακαλύψαμε πριν μερικές μέρες και θέλω να τα βγάλω όταν θα πάμε πίστα για να μπορέσω να εκτιμήσω καλύτερα αν και πόση διαφορά θα κάνουν.

DoctorAbo
31-08-04, 15:14
Φίλε Strax,
Το φαινόμενο δεν έχει να κάνει με το βουητό από τους διάτρητους δίσκους. Αυτό είναι γνωστό. Το φαινόμενο έχει να κάνει με ΚΡΑΔΑΣΜΟ. Σου έχει τύχει ποτέ να φρενάρεις με στραβούς δίσκους? Ε ! αυτό είναι το φαινόμενο. Αλάξαμε τακάκια μόνο μπρός. Το φαινόμενο επαναλήφθηκε και αφορά μόνο στα μπροστινά φρένα. Η ιδέα του να τσεκαριστούν οι αεραγωγοί μου φαίνετε ενδιαφέρον και θα το κοιτάξω. Εσύ χρησιμοποιείς τα εργοστασιακά τακάκια? Αν όχι, τι βάζεις? Εγώ εως τώρα βάζω μόνο εργοστασιακά εξαρτήματα για να αποφεύγω τα ρίσκα.

Α ! και πούσε? Αμα πάτε πίστα, θα με πάρετε και εμένα αν υποσχεθώ να είμαι καλό παιδί και να μη πειράζω τους άλλους? Δεν το έχω βάλει ποτέ σε πίστα και θα με ενδιέφερε το ενδεχόμενο.

Strax
31-08-04, 15:21
Άλλαξα τακάκια πρώτη φορά πριν από κάνα μήνα μαζί με τον μάστρο Mpower και έβαλα εργοστασιακά τακάκια, αλλά αυτά που προορίζονται για τα αμερικάνικα Μ3 (που δεν έχουν τρυπητούς δίσκους). Οι φήμες λένε ότι είναι λίγο πιο μαλακά. Ακόμα δεν έχω βγάλει συμπέρασμα, αλλά μπορώ να σου πω ότι είχαν τα μισά λεφτά!
Για τη πίστα είναι στο πρόγραμμα εκδρομούλα Θεσ/νίκη και Σέρρες και εννοείται ότι θα ενημερωθείτε εγκαίρως!

DoctorAbo
01-09-04, 14:30
Αγαπητέ Μ Power μπράβο. Το κοιτάξαμε το θέμα και όντως οι αεραγωγοί είχαν τάπες. Ο αριστερός είχε τάπα με 2 μικρές οριζόντιες σχισμές και ο δεξύς είχε τελείως κλειστή τάπα. Τις βγάλαμε τις τάπες και μένει τώρα να δούμε το αποτέλεσμα. Αν και μάλλον το θέμα λύθηκε πλέον αφού δεν πήγαινε αέρας από τους αεραγωγούς στα φρένα. Ευχαριστώ θερμά. :)

MPOWER
01-09-04, 14:34
Any Time...όποτε μπορώ να βοηθάω χαίρομαι :) πόσο μάλλον που αυτό δεν το είχαμε δοκιμάσει!!!

Strax
01-09-04, 14:47
Αν θυμάμαι καλά (θα τσεκάρω και θα επανέλθω), το συγκεκριμένο σημείο είναι και το σημείο που διοχευτεύει αέρα στο κάτω μέρος του φιλτροκουτιού. Αν βγάλεις όλες τις τάπες λογικά θα πηγαίνει λιγότερος αέρας προς τα εκεί με κάποια πιθανή μείωση της ιπποδύναμης! Οπότε αν ισχύει αυτό πρέπει να ανοίγουμε όλες τις τάπες για διαδρομές που καταπονούν τα φρένα και να τις κλείνουμε για μονομαχίες σε ευθείες! :rolleyes:

DoctorAbo
01-09-04, 16:05
χεχε. Να βάλουμε μηχανικά κλαπέτα..... :eek:

Nick_compact
02-09-04, 12:32
Πάντως το βουητό στο έντονο φρενάρισμα με τα φρένα ζεσταμένα είναι ένα πολύ σοβαρό και κοινό προβλημα ΟΛΩΝ των Bmw!

compact
02-09-04, 12:47
το ιδιο προβλημα εχω και εγω (compact 1600cc 16v)
περιεργο??

οταν ειναι κρυα τα φρενα ειναι μια χαρα,οταν τα ζεστανω στο τελειωμα του φρεναρισματος (15 μετρα)πριν το φαναρι, κανει σαν να εχω στραβομενους δισκους και θορυβο σαν να μην εχω τακακια (σαν ακουμπανε τα σιδερα).
στο πρωτο μεγαλο σερβις 22000 με αλλαξανε τακακια (και δισκους στην εγγυηση)"γιατι ηθελαν αλλαγη"μου ειπαν.
ps τα πρωτα τακακια ειχαν "ψωμι" για 4000χλμ ακομα.

μετα απο 10000 που ξαναεφτασαν τα τακακια στην μεση ξανα τα ιδια!!!
παω στον αρχιμηχανικο της bmw και μου λεει οτι τα τακακια της bmw ειναι οικολογικα και δεν περιεχουν προσμιξεις με αμιαντο και αλλα υλικα,και για αυτο κανουν τον "φυσιολογικο" θορυβο.

τωρα στα 43000 θα τα αλλαξω με aftermarket δισκους και τακακια πιο μαλακα (και ας αλλαζω καθε 12000χλμ)
εστι και αλλιως ποτε δεν κραταγαν τα τακακια 22000 χλμ σε κανενα αλλο αμαξι μου(αρα σημαινει οτι της bmw ειναι αρκετα "σκληρα")κανει και πατουρα (νυχακι)στον δισκο σε τοσα λιγα χλμ.

απλα δεν ξερω τι μαρκα να παρω και τι τακακια?

και το παραδοξο ειναι, οτι απο πολλους εχω ακουσει, πολυ καλα λογια για τους δισκους της bmw.

τωρα που εχουν ξαναστραβωσει ,αξιζει να αγορασω παλι τους γνησιους και απλα να βαλω πιο μαλακα και πιο καλα τακακια??τωρα δεν εχω και εγγυηση!!!!!
sorry για το μεγαλο post αλλα....

MPOWER
02-09-04, 12:56
Οι μαμά δίσκοι της BMW είναι Zimmerman και τα τακάκια Textar! Όπως καταλαβαίνεις έξω θα τα βρείς αρκετά φθηνότερα από τα original και είναι το ίδιο πράγμα. Αν θέλεις τίποτα στείλε μου PM είναι γνωστός μου ο αντιπρόσωπος!

DoctorAbo
02-09-04, 14:58
Nick, ama oi diskoi den einai diatroitoi egkarsia den yparxei bouito. Sta E 36 kai stis compact tis idias seiras oi stantar mantemenies diskoplakes stravonane poly efkola kai kradazane sto endono frenarisma. Nomizo omos pos pleon sthn E 46 seira afta ta provlimata den yparxoun pia.

Brown
03-09-04, 07:02
...Sta E 36 kai stis compact tis idias seiras oi stantar mantemenies diskoplakes stravonane poly efkola kai kradazane sto endono frenarisma.
Στα 3 χρόνια που είχα την δικιά μου Ε36 316, με τους απλούς δίσκους, ποτέ δεν μου στράβωσαν και ποτέ δεν είχα κραδασμούς. Πειραματίστικα με τακάκια και είδα, ότι τα μαλακά κρατάνε λίγο, σε νορμάλ οδήγηση είναι πολύ καλά, αλλά άμα ανέβαιναν οι ρυθμοί, έπεφτε η αντοχή τους. Έτσι τοποθέτησα, λίγο πιό σκληρή πάστα (Pagged δεν θυμάμαι αν γράφεται έτσι). Βελτιώθηκε αρκετά, αλλά όχι όσο θα ήθελα και υπήρχε η σκέψη αναβάθμισης των φρένων, γιατί μην ξεχνάμε και το βάρος των αυτοκινήτων μας, το οποίο δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο.
Να προσθέσω επίσης ότι οι δίσκοι ήταν Ate.

Nick_compact
03-09-04, 09:29
και Εγώ από τους εγοστασιακούς δίσκους δεν είχακανένα παράπονο!Τώρα έχω τους Brembo χρυσή σειρα τρυπητούς(από το εργοστάσιο τρυπητούς,όχι έδώ...) και δεν είμαι ικανοποιημένος από την απόδοση σε συνδυασμό με τα Ferodo premier (απλά).στην επόμενη αλλαγή θα βάλω DS2500

MPOWER
03-09-04, 09:43
Όσο αστείο και να ακούγεται, έχω ακούσει οτι οι Brembo που περιγράφεις (οι χρυσοί) στραβώνουν πιο εύκολα απο τους Zimmerman (δηλ. τους μαμά)

compact
03-09-04, 12:11
mpower σε ευχαριστω σε 2000χλμ θα χρειαστω την βοηθεια σου!!!!

Panoz
16-09-04, 09:05
1) Ο κραδασμός προέρχεται από στραβούς δίσκους....τους έχω αλλάξει ήδη μία φορά (εγγύηση) πρίν 1 χρόνο περίπου....ακόμα υπάρχει ένας ελαφρός κραδασμός στα ζεστά φρεναρίσματα απο πολλά χιλιόμετρα...αυτό δεν το γλιτώνουμε...είναι συνδυασμός του διάτρητου δίσκου και των τακακιών....όταν οι ταχύτητες είναι μεγάλες, η πίεση του αέρα απο τις τρύπες της δισκόπλακας στο τακάκι είναι μεγάλη....λίγο να έχει στραβώσει η δισκόπλακα, λίγο να έχει φαγωθεί το τακάκι ανομοιόμορφα, ορίστε ο κραδασμός μας....αυτά!

2) Ο προβληματισμός του Strax για τις τάπες των αεραγωγών είναι σωστός. Όντως αν ανοιχτεί η τάπα απο την πλευρά του οδηγού, ο αέρας που θα πηγαίνει στο φιλτροκούτι θα είναι μεν ο ίδιος σε όγκο (διότι ο κινητήρας ότι ζητήσει θα το πάρει) αλλά θα έχει μικρότερη ταχύτητα. Αυτό δεν είναι και τόσο καλό βέβαια και οι επιπτώσεις του φαίνονται στα πολλά χιλιόμετρα....Τι κάνεις λοιπόν για να τα έχεις όλα? Εγώ τουλάχιστον έβγαλα τη τάπα για να έχω καλύτερη ψύξη στα φρένα και αύξησα τη ταχύτητα του αέρα εισαγωγής απο την άλλη είσοδο, βάζοντας το σύστημα της Gruppe M, το οποίο δημιουργεί φαινόμενο Ram Air (βίαιη επιτάχυνση του αέρα). Έτσι έχω το ίδιο αποτέλεσμα με το εργοστασιακό σύστημα εισαγωγής αλλά έχω κερδίσει πολύ καλύτερη ψύξη των φρένων.

Ελπίζω να μην σας κούρασα!

Fanis
16-09-04, 09:17
Sta E 36 kai stis compact tis idias seiras oi stantar mantemenies diskoplakes stravonane poly efkola kai kradazane sto endono frenarisma.

Και στην δικία μου Ε36 έχουνε στραβώσει οι δίσκοι 2 φορές....σκέφτομαι στην επόμενη αλλαγή να βάλω της ΑΤΕ, Powerdiscs. Έτσι και αλλιώς η ΑΤΕ είναι και επίσημος προμηθευτής της BMW (τουλάχιστον ήταν παλιά...οι δαγκάνες μου είναι ΑΤΕ).

Γενικά πιστεύω οτι οι 4-κύλινδρες Ε36 έπρεπε να έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά....τεσπα, και έτσι καλά είναι τα φρένα της.

DoctorAbo
16-09-04, 10:00
Εγώ τελικά αφαίρεσα και τις 2 τάπες από τη μέσα μεριά των αεραγωγών και σε δοκιμή που έκανα κατεβαίνοντας βουνό δεν εμφανίστηκα πάλι το φαινόμενο του κραδασμού.΄Το πρόβλημα ήταν απλά ότι δε ψυχόντουσαν οι δίσκοι. Τώρα, σε σχέση με την ταχύτητα του του αέρα στο φιλτροκούτι, θα με ενδιέφερε να έχω περισσότερα στοιχεία για το τι εξάρτημα απαιτείται, αν και δεν έχω δοκιμάσει το αυτοκίνητο σε μεγάλες ταχύτητες απότην ώρα που έβγαλα τις τάπες. Αν είχα να διαλέξω πάντως θα προτιμούσα καλή ψύξη στα φρένα.

S38B38 Monsta
16-09-04, 10:10
Είναι ένα χαρακτηριστικό βουητό? Εγώ προσωπικά το παρατηρώ κυρίως σε έντονα φρεναρίσματα σε κατηφορικά κομμάτια.

Πάντως το βουητό στα φρένα των Ε46 Μ3 δεν είναι τίποτα μπροστά στο εκκωφαντικό βουητό (μόλις ζεσταθούν) από τα 4-πίστονα της δικιάς μου Μ5. Τη πρώτη φορά νόμιζα ότι πάταγα ποδόφρενο σε ....747.

ks50:50
16-09-04, 11:01
Εγώ έχω ένα compact E46 1,6 με 5000χλμ. Δεν ξέρω αν φταίνε οι δίσκοι αλλά μετά από πολύ πλάκωμα σε στροφές που λογικά ζεστάθηκαν αρκετά τα φρένα με το που φρέναρα απότομα στο πρώτο φανάρι που βρήκα,την ώρα που σταματούσε εντελώς το αυτοκίνητο το τιμόνι γυρνούσε 1/4 της στροφής.Μετά όλα καλά. Μάλιστα το έκανα πολλές φορές και μου το ξαναπαρουσίασε αλλά μόνο μετά απο πλάκωμα. Στραβώνουν δηλαδή οι δίσκοι και ξαναφτιάχνουν?

DoctorAbo
16-09-04, 11:21
Εγώ έχω ένα compact E46 1,6 με 5000χλμ. Δεν ξέρω αν φταίνε οι δίσκοι αλλά μετά από πολύ πλάκωμα σε στροφές που λογικά ζεστάθηκαν αρκετά τα φρένα με το που φρέναρα απότομα στο πρώτο φανάρι που βρήκα,την ώρα που σταματούσε εντελώς το αυτοκίνητο το τιμόνι γυρνούσε 1/4 της στροφής.Μετά όλα καλά. Μάλιστα το έκανα πολλές φορές και μου το ξαναπαρουσίασε αλλά μόνο μετά απο πλάκωμα. Στραβώνουν δηλαδή οι δίσκοι και ξαναφτιάχνουν?
Χωρίς να είμαι ειδικός (απλά μηχανικός), καταλαβαίνω ότι όταν διαστέλλονται από τη μεγάλη θερμοκρασία στραβώνουν, μέχρι να ξανακρυώσουν και να συσταλλούν πάλι. Υπάρχει μια παλίά θεωρία,που λέει ότι αν το μέταλο δεν έχει εσωτερικές τάσεις μπορεί να διαστέλεται και να συστέλεται από τος θερμοκρασίες χωρίς τελικά να στραβώνει. Οι χαλύθβδινοι δίσκοι παραδοσιακά στραβώνουν δυσκολότερα από τους μαντεμένιους.

BMW Power
16-09-04, 13:49
Εγώ έχω παρατηρήσει στο 330 πολύ έντονο βουητό σε απότομο φρενάρισμα αλλά λίγες φορές και αυτό με σχετικά κρύα φρένα.

alexk
19-09-04, 10:06
Γεια σας!

Σχετικά με τα φρένα. Κατά την ταπεινή μου άποψη, τα φρένα από τα Μ3 σας, προκαλούνε τους κραδασμούς στο τιμόνι, μετά από σκληρή χρήση, η οποία συνεπάγεται και την αύξηση της θερμοκρασίας. Επιπλέον, η θερμοκρασία μεταξύ των αριστερών και δεξιών δίσκων, μπορεί να διαφοροποιείται αρκετά, αν η διαδρομή που διανύουμε, έχει περισσότερες στροφές μίας φοράς (π.χ. αν έχει πιο πολλές αριστερές ανοιχτές, πρίν τη στροφή πατάμε συνήθως φρένο, και οι δεξιοί τροχοί διανύουν μεγαλύτερη απόσταση, οπότε και οι δεξιοί δίσκοι θα φρενάρουν πιο πολύ). Όσο και να μας φαίνεται περίεργο, ένα δυνατό φρενάρισμα από 180χλμ (π.χ.), είναι αρκετό για να κοκκινήσουν οι δίσκοι (δοκιμάστε το με ένα φίλο σας, που θα κάθεται στο δρόμο, βράδυ). Έτσι, και το φαινόμενο που ανέφερε ένας φίλος σε ένα compact, που στρίβει το τιμόνι ελαφρώς, πιθανότατα οφείλεται σε διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ αριστερών/δεξιών δίσκων/ελαστικών.

Ο συντελεστής τριβής σε υλικά τριβής όπως δίσκοι/τακάκια, εξαρτάται άμεσα από τη θερμοκρασία. Οι περισσότεροι ξέρετε ότι τα αγωνιστικά φρένα, θέλουν υψηλή θερμοκρασία για να αποδώσουν και όταν είναι κρύα δεν φρενάρουν. Έτσι και τα απλά, εάν ζεσταθούν πολύ, δεν αποδίδουν...

Τώρα, για τις τάπες. Όλα τα E46 έχουν κλειστές τάπες στους αεραγωγούς για τα φρένα (σε αντίθεση με το Ε36). Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι ενδεχομένως να θέλουν υψηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας για τα νέα φρένα των Ε46. Όμως, αυτό δεν ταιριάζει και τόσο στις θερμοκρασίες της χώρας μας. Οπότε, βρίσκω πολύ σωστή την κίνηση να βγάλετε τις τάπες (στο κόμπακτ μου, αγοράστηκε το 2000, και σε μία εβδομάδα, βγάλαμε τις τάπες). Όσο για το φιλτροκούτι της Μ3. Άν δεν κάνω λάθος, η Μ3 έχει το ram-air (το οποίο δεν είναι και τόσο aggressive, απλά κρύο αέρα φέρνει σε όλες τις bmw, πλήν της CSL) εμπρός στην μετώπη, και πέρνει αέρα κάτω από τα νεφρά. Οπότε, λογικά δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τον αέρα στο φιλτροκούτι.

Θα ρωτήσω και τον προσωπικό μου τεχνικό ( :):):) ), να σας πω και τη δικιά του άποψη.

ks50:50
19-09-04, 14:23
Αυτές οι τάπες που λες ποιές είναι?Με ενδιαφέρει το θέμα.Πες ότι μάθεις.

Strax
20-09-04, 08:35
Οι τάπες στη πλευρά του οδηγού είναι ημίκλειστές (2 από τις 4). Όσο και αν φαίνεται υπερβολικό, τα τακάκια μου από αυτή την πλευρά ήταν ελαφρώς πιο φαγωμένα!! Ίσως και για αυτό έχει από εκείνη πάλι την πλευρά και τον αισθητήρα για τα τακάκια! Πάντως, ο Ε46Μ3, μου έλεγε στο meeting ότι όταν έβγαλε τις τάπες, ένιωσε μια πολύ μικρή μείωση της ιπποδύναμης!!

Ray
20-09-04, 08:47
Οι τάπες στη πλευρά του οδηγού είναι ημίκλειστές (2 από τις 4). Όσο και αν φαίνεται υπερβολικό, τα τακάκια μου από αυτή την πλευρά ήταν ελαφρώς πιο φαγωμένα!! Ίσως και για αυτό έχει από εκείνη πάλι την πλευρά και τον αισθητήρα για τα τακάκια! Πάντως, ο Ε46Μ3, μου έλεγε στο meeting ότι όταν έβγαλε τις τάπες, ένιωσε μια πολύ μικρή μείωση της ιπποδύναμης!!Κάτι άκουσα όμως να λέει οτι εν μέρη την αντιστάθμισε την μείωση με τη χρήση εκείνης της εισαγωγής που έμοιαζε με gruppe-m.

alexk
20-09-04, 09:25
Η θέση που είναι ο αισθητήρας για τα τακάκια είναι άσχετο πιστεύω.

Το ram air στην μετώπη δεν είναι Strax στη Μ3 σου? Τι σχέση έχουν τότε οι τάπες (μπορεί και να κάνω λάθος) με την ιπποδύναμη? Η csl έχει την εισαγωγή μέσα από τον προφυλακτήρα.

DoctorAbo
20-09-04, 09:33
:confused: Καλημέρα - Ποιό φρέσκα νέα. Το Σαββατοκύριακο ήμουν στο Πήλιο. Οι 2 τάπες (δεν ξέρω να υπάρχουν 4) είναι βγαλμένες. Τα φρένα δε ζεσταίνονται πλέον και δεν εμφανίζεται κανένα φαινόμενο κραδασμών. Όμως - λέω - όμως - στις ψηλές ταχύτητες το αυτοκίμητο έχει χάσει κάτι. Δηλαδή, καλά τα έλεγε ο Ε46 Μ3 . Συνεπώς το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση του συστήματος εισαγωγής από τα νεφρά της μάσκας με το φαινόμενο ram air.
Θερμή παράκληση, όποιος ξέρει που να το βρώ να μου στείλει ένα private message . Το φο΄ραει ήδη ο Ε 46 Μ3 , μου είπε τι ήταν ... αλλά το ξέχασα :confused:

Z3 Fat Bastard
20-09-04, 10:20
Συνεπώς το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση του συστήματος εισαγωγής από τα νεφρά της μάσκας με το φαινόμενο ram air.
Θερμή παράκληση, όποιος ξέρει που να το βρώ να μου στείλει ένα private message . Το φο΄ραει ήδη ο Ε 46 Μ3 , μου είπε τι ήταν ... αλλά το ξέχασα :confused:

Ρε DoctorAbo, γιατι private message ???

Εμεις να μη μαθουμε δηλαδη.... ??? Το ειναι αυτο το ram air επιτελους ? Δεν καταλαβαινω :confused:

Και απο περιεργεια , γιατι χανει αλογα στα ψηλα αφου βγαλεις τις ταπες ???

Strax
20-09-04, 14:37
@DoctorAbo. Η εισαγωγή στο αμάξι του Ε46Μ3 είναι GruppeM. Στην Αμερική διακόψανε την διάθεσή της γιατί δεν είχε τα αποτελέσματα που θέλαν σε απόδοση. Στην Ευρώπη εξακολουθεί να κυκλοφορεί. Για ρίξε μια ματιά GruppeM (http://www.gruppemeurope.com/saclam.html). Υπάρχουν βέβαια και οι λύσεις της ολοκληρωμένης εισαγωγής του Γάλλου, αλλά και μια καινούρια περίπτωση από Γερμανία για την οποία θα ξέρω σύντομα λεπτομέριες.
@alexk. Το Μ3 έχει εισαγωγή στον προφυλακτήρα δίπλα στο φως ομίχλης για να διοχετεύει αέρα στα φρένα. Στην μεριά του οδηγού έχει μια διακλάδωση που οδηγεί τον μισό αέρα στα φρένα και τον άλλο μισό στο κάτω μέρος του φιλτροκουτιού. Εκεί ακριβώς στη διακλάδωση έχει κάτι τάπες έτσι ώστε να μπορείς να ρυθμίσεις πόσο αέρας θα πηγαίνει προς τα φρένα και πόσο στο φιλτροκούτι.

DoctorAbo
20-09-04, 18:01
Ρε DoctorAbo, γιατι private message ???

Εμεις να μη μαθουμε δηλαδη.... ??? Το ειναι αυτο το ram air επιτελους ? Δεν καταλαβαινω :confused:

Και απο περιεργεια , γιατι χανει αλογα στα ψηλα αφου βγαλεις τις ταπες ???

Μεγάλε αρχηγέ γειά σου. Το ram air είναι μια σωλήνα, που από τη μια άκρη του εφαρμόζει κάτω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Από την άλλη άκρη του στο φιλτροκούτι. Η λογική είναι ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός τρώνε κάθε μέρα πολύ (μα πάρα πολύ) φασολάδα. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης και όταν θέλει ο οδηγός να πιάσει μεγάλη τελική, συνενοείται με τον συνοδηγό και "πέρδονται" (ψάξε στο λεξικό) συγχρόνως. Ο πεπιεσμένος αέρας που παράγεται είναι και εμπλουτισμένος σε μεθάνιο και οδηγείται απευθείας στο φιλτροκούτι. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπερσυμπιέζεται ο αέρας στο μοτέρ και να παράγεται μεγαλύτερο έργο απ΄π τον κινητήρα. Ιγού τούρα που μι βλιέπς, ε ... αυτούνου του σουλήνα ψάχνου.
Φιλάκια

Dark_Niaou
20-09-04, 18:04
Μεγάλε αρχηγέ γειά σου. Το ram air είναι μια σωλήνα, που από τη μια άκρη του εφαρμόζει κάτω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Από την άλλη άκρη του στο φιλτροκούτι. Η λογική είναι ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός τρώνε κάθε μέρα πολύ (μα πάρα πολύ) φασολάδα. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης και όταν θέλει ο οδηγός να πιάσει μεγάλη τελική, συνενοείται με τον συνοδηγό και "πέρδονται" (ψάξε στο λεξικό) συγχρόνως. Ο πεπιεσμένος αέρας που παράγεται είναι και εμπλουτισμένος σε μεθάνιο και οδηγείται απευθείας στο φιλτροκούτι. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπερσυμπιέζεται ο αέρας στο μοτέρ και να παράγεται μεγαλύτερο έργο απ΄π τον κινητήρα. Ιγού τούρα που μι βλιέπς, ε ... αυτούνου του σουλήνα ψάχνου.
Φιλάκια

Doctora...... ΑΠΑΙΧΤΟΣ!!!

alexk
22-09-04, 17:00
@alexk. Το Μ3 έχει εισαγωγή στον προφυλακτήρα δίπλα στο φως ομίχλης για να διοχετεύει αέρα στα φρένα. Στην μεριά του οδηγού έχει μια διακλάδωση που οδηγεί τον μισό αέρα στα φρένα και τον άλλο μισό στο κάτω μέρος του φιλτροκουτιού. Εκεί ακριβώς στη διακλάδωση έχει κάτι τάπες έτσι ώστε να μπορείς να ρυθμίσεις πόσο αέρας θα πηγαίνει προς τα φρένα και πόσο στο φιλτροκούτι.

Έχεις δίκιο όπως φαίνεται. Σε όλα τα άλλα bmw έχει την εισαγωγή στην μετώπη και πηγαίνει κατ'ευθείαν στο φιλτροκούτι (ram-air στυλ). Φανταζόμουν ότι έτσι είναι και στην Μ3, βλέποντας και φωτογραφίες από το μοτέρ. Οπότε, η εισαγωγή που έχει στη μετώπη που πάει? Απλά φέρνει αέρα? Στο csl, είναι ξεκάθαρο ότι παίρνει κάτω αριστερά. Με είχε μπερδέψει αυτό στην κανονική Μ3.

Strax
22-09-04, 23:16
Παίρνει και από την μετώπη! Έχει διπλή παροχή δηλαδή!

alexk
25-09-04, 07:19
Οκ. Ευχαριστώ strax! Με τα πολλά, κατάλαβα επιτέλους.

DoctorAbo
25-09-04, 11:21
@DoctorAbo. Η εισαγωγή στο αμάξι του Ε46Μ3 είναι GruppeM. Στην Αμερική διακόψανε την διάθεσή της γιατί δεν είχε τα αποτελέσματα που θέλαν σε απόδοση. Στην Ευρώπη εξακολουθεί να κυκλοφορεί. Για ρίξε μια ματιά GruppeM (http://www.gruppemeurope.com/saclam.html). Υπάρχουν βέβαια και οι λύσεις της ολοκληρωμένης εισαγωγής του Γάλλου, αλλά και μια καινούρια περίπτωση από Γερμανία για την οποία θα ξέρω σύντομα λεπτομέριες.
@alexk. Το Μ3 έχει εισαγωγή στον προφυλακτήρα δίπλα στο φως ομίχλης για να διοχετεύει αέρα στα φρένα. Στην μεριά του οδηγού έχει μια διακλάδωση που οδηγεί τον μισό αέρα στα φρένα και τον άλλο μισό στο κάτω μέρος του φιλτροκουτιού. Εκεί ακριβώς στη διακλάδωση έχει κάτι τάπες έτσι ώστε να μπορείς να ρυθμίσεις πόσο αέρας θα πηγαίνει προς τα φρένα και πόσο στο φιλτροκούτι.

Strax καλημέρα σου. Έχω τσεκάρει το gruppe m, μίλησα και με τον Ε46 Μ3 και η ενημέρωση λέει πως απλά κέρδισε αυτο το λόγο που είχε χάσει και αυτός. Αν / όταν έχεις κάτι νεώτερο από τη Γερμανική λύση που αναμένεις παρακαλώ πες το μου. Δεν κάνω τίποτα προς το παρόν - περιμένω. Αν έχεις κάποιο site ευπρόσδεκτο. Ευχαριστώ.

DoctorAbo
26-09-04, 22:17
Αναφέρομαι προς τους πιο τεχνικά καταρτισμένους της παρέας. Σήμερα στην πίστα των Μεγάρων μετά από μερικούς γύρους (2 - 3) τα φρένα και στα 2 Μ3 τα παίξανε. Υπερθερμάνθηκαν και δε σταματούσαν τα αυτοκίνητα. Τι λογική αναβάθμιση υπάρχει για τα μπροστινά φρένα ?

ks50:50
27-09-04, 01:07
Aγαπητέ γιατρέ.Για το Μ3 Ε46 υπάρχουν πολλές επιλογές.Η BREMBO,H TAROX,H AP-RACING kai αλλες γνωστές έχουν πολυπίστονες δαγκάνες κτλ.
Η 1η έχει ένα σετάκι με 4-πίστονα γύρω στα 2500 ευρώ μαζί με δίσκους,τακάκια κτλ , η δεύτερη έχει 6,12 πίστονα και η τελευταία μέχρι και 10-πίστονα τα οποία τα είχα δει σε compact Ε46 και γέμιζαν 18-άρες ζάντες.Αυτά με κάθε επιφύλλαξη.Γενικά το κόστος ξεκινά από 2000+ μέχρι 10000.Πιστεύω να σε καλύψουν γιατί μετά έχει μόνο άγκυρες και αλεξίπτωτο. Περισσότερα στους αντιπροσώπους.Τηλέφωνα τους στα περιοδικά αυτοκινήτου.

Brown
27-09-04, 08:57
Aγαπητέ γιατρέ.Για το Μ3 Ε46 υπάρχουν πολλές επιλογές.Η BREMBO,H TAROX,H AP-RACING kai αλλες γνωστές έχουν πολυπίστονες δαγκάνες κτλ....
Από ότι καταλαβαίνω, το πρόβλημα δεν είναι δεν έχουν καλά φρένα τα Μ3, αλλά υπερθέρμανσης, το οποίο δεν λύνεται με 6 - 8 - 10 - 12 πίστονες δαγκάνες.
Από αυτά που είχε πεί ο Vlasis (τρέχει σε drift, με ένα μπλέ Μ3 3000lt και γνωστός κάποιων μελών του forum), το θέμα είναι θέμα διαχείρισης των φρένων.
Υπάρχει τεχνική για να μην υπερθερμένεις τα φρένα σου αλλά και να φρενάρεις αποτελεσματικά.

Strax
27-09-04, 09:31
Αυτό είναι γνωστό θέμα, αλλά ευτυχώς υπάρχουν πολλές λύσεις. Ευτυχώς, συμβαίνει κυρίως στην πίστα και έχει να κάνει με το μεγάλο σχετικά βάρος του Μ3. Λύσεις υπάρχουν πολλές, αλλά γενικά κοστίζουν. Υπάρχουν κιτ φρενων από όλες τις μεγάλες εταιρείες (Brembo, Ap Racing, Tarrox, Movit) αλλά και από άλλες λιγότερο γνωστές (stoptech, UUC), που έχουν όμως δοκιμαστεί από πολλούς με πολύ καλά αποτελέσματα. Από ότι βλέπω οι τιμές για μπροστινό κιτ ξεκινούν από 2100$. Αλλιώς μπορούμε να βελτιώσουμε λίγο τη κατάσταση με υγρά φρένων, σωληνάκια και λίγο ψάξιμο στο τακάκι, αλλά ολοκληρωτική λύση μόνο με κιτάκι.

DoctorAbo
28-09-04, 16:59
Από ότι καταλαβαίνω, το πρόβλημα δεν είναι δεν έχουν καλά φρένα τα Μ3, αλλά υπερθέρμανσης, το οποίο δεν λύνεται με 6 - 8 - 10 - 12 πίστονες δαγκάνες.
Από αυτά που είχε πεί ο Vlasis (τρέχει σε drift, με ένα μπλέ Μ3 3000lt και γνωστός κάποιων μελών του forum), το θέμα είναι θέμα διαχείρισης των φρένων.
Υπάρχει τεχνική για να μην υπερθερμένεις τα φρένα σου αλλά και να φρενάρεις αποτελεσματικά.

Φίλε Brown πολύ θα ήθελα να μάθω για την τεχνική. Το ίδιο πρόβλημα εμφανίστηκε και στο αυτοκίνητο του Ε46 Μ3 και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό από το δικό μου. Η συγκεκριμένη πίστα έχει όνομα΄"φρενο-φαγας" πίστας. Περιμένω όλος ενδιαφέρον την τεχνική λοιπόν και ευχαριστώ εκ των προτέρων.

DoctorAbo
28-09-04, 17:03
Αυτό είναι γνωστό θέμα, αλλά ευτυχώς υπάρχουν πολλές λύσεις. Ευτυχώς, συμβαίνει κυρίως στην πίστα και έχει να κάνει με το μεγάλο σχετικά βάρος του Μ3. Λύσεις υπάρχουν πολλές, αλλά γενικά κοστίζουν. Υπάρχουν κιτ φρενων από όλες τις μεγάλες εταιρείες (Brembo, Ap Racing, Tarrox, Movit) αλλά και από άλλες λιγότερο γνωστές (stoptech, UUC), που έχουν όμως δοκιμαστεί από πολλούς με πολύ καλά αποτελέσματα. Από ότι βλέπω οι τιμές για μπροστινό κιτ ξεκινούν από 2100$. Αλλιώς μπορούμε να βελτιώσουμε λίγο τη κατάσταση με υγρά φρένων, σωληνάκια και λίγο ψάξιμο στο τακάκι, αλλά ολοκληρωτική λύση μόνο με κιτάκι.

Φίλε Strax σε ευχαριστώ. Ήδη θα αλάξουμε τα υγρά με Castrol ή Motul της σειράς 600 (δε θυμάμαι τα τρια αρχικά γράμματα). Τα σωληνάκια μάλλον όχι προς το παρόν. Θα πάμε βήμα βήμα. Ευχαριστώ πολύ.

Strax
29-09-04, 08:42
Γιατρέ, τα υγρά φρένων τα αλλάζουν συνήθως μαζί με τα σωληνάκια (προφανώς για να μην πρέπει να τα ξαναλλάξουν αν τα βάλλουν αργότερα τα σωληνάκια), αλλά μου αρέσει και η βήμα-βήμα προσέγγισή σου! Πάντως, μια σίγουρη λύση για να βελτιώσουμε τα φρένα είναι να βάλουμε τα αυτοκίνητα σε δίαιτα! Γενικά η δίαιτα στα αυτοκίνητα μόνο θετικά έχει, εκτός ίσως από τις χλιδές και τις ανέσεις...

DoctorAbo
30-09-04, 19:40
Γιατρέ, τα υγρά φρένων τα αλλάζουν συνήθως μαζί με τα σωληνάκια (προφανώς για να μην πρέπει να τα ξαναλλάξουν αν τα βάλλουν αργότερα τα σωληνάκια), αλλά μου αρέσει και η βήμα-βήμα προσέγγισή σου! Πάντως, μια σίγουρη λύση για να βελτιώσουμε τα φρένα είναι να βάλουμε τα αυτοκίνητα σε δίαιτα! Γενικά η δίαιτα στα αυτοκίνητα μόνο θετικά έχει, εκτός ίσως από τις χλιδές και τις ανέσεις...

Φίλε Στράτο η λογική του βήμα - βήμα σε ένα πρόβλημα σε βοηθάει να καταλάβεις τι το βελτίωσε και τι όχι. Από ότι ξέρω, τα τσεκάρουν πάντως και αν τα βρούν ταλαίπωρα τα αλλάζουν έτσι και αλλοιώς. όσο για τη δίαιτα τι ενοείς? ήδη φοράω πολύ ελαφριές ζάντες, τι άλλο νε πετάξω από πάνω?

Brown
01-10-04, 07:44
... όσο για τη δίαιτα τι ενοείς? ήδη φοράω πολύ ελαφριές ζάντες, τι άλλο νε πετάξω από πάνω?
Γιατρέ μου καλό.
Αν μπαίνεις πίστα πιό συχνά, επέτρεψε μου να προτείνω, μερικά πραγματάκια, που μπορεί να μένουν σπίτι ή σε αμάξι φίλου που είναι μαζί σου, έτσι ώστε το αμάξι να είναι πιό ελαφρύ και να έχεις καλύτερη απόδοση.
Μπορείς να ανοίξεις τις τάπες, για καλύτερο αερισμό (έτσι και αλλιώς στην πίστα δεν έχεις τελική), να αφαιρέσεις το πίσω κάθισμα, ρεζέρβα (δεν ξέρω αν έχεις κανονική ή την μικρή), γρύλους, φαρμακεία, πυροσβεστήρα και γενικά ότι μπορεί να βγαίνει εύκολα.

Strax
01-10-04, 08:40
Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα με τα οποία μπορείς να ελαφρώσεις το αμάξι, τόσα πολλά που μπροστά του το CSL θα μοιάζει με γουρούνι! Βέβαια θα πρέπει να κάνεις αλλού υποχωρήσεις! Καλή περίπτωση είναι η μπαταρία και το τελικό της εξάτμισης (με αντίστοιχη τιτανίου). Με τις 2 αυτές αλλαγές μπορείς να κερδίσεις 30 κιλάκια! Επίσης, υπάρχουν καπό, μπροστά προφυλακτήρας, πορτ μπαγκάζ, οροφή από carbon, εξάτμιση (το υπόλοιπο κομμάτι), βολάν πιο ελαφρύ! Και τέλος το 2 σε 1, όλα τα κιτ φρένων είναι σημαντικά πιο ελαφριά από τα μαμά!!! :eek: Όπως είδες μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακουμπήσει καθόλου τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου!

Ray
01-10-04, 09:11
Συμφωνώ απόλυτα με τη λογική της δίαιτας, ίσως και να είναι η καλύτερη προσέγγιση. το ερώτημα είναι σε τι μεταφράζεται αυτή η δίαιτα οικονομικά και στα θέματα αξιοπιστίας..!?!?:confused:

Geo_3D
02-10-04, 00:39
Παρακαλω βοηθειστε με αν εχω χασει καποιο επισοδειο,διοτι ο Γιατρος μας ειπε βημα βημα για την εξελιξη των φρενων του.Το πρωσωρινο πεταμα και αλλαγη καποιων πραγματων με αλλα ελαφρυτερα και γενικοτερα για το θεμα βαρους αποσκοπουν στο να δημιουργησουν ενα σχεδον αγωνιστικο αυτοκινητο.Το σχεδον το λεω γιατι ειναι ενα σκαλοπατι πριν γινει και με την βουλα αγωνιστικο καθως αναφερθηκε οτι μεχρι στιγμης δεν εχει μπει χερι στη μηχανη,παρα μονο σε θεματα βαρους.Μα δεν νομιζω οτι ο Γιατρος θελει να κανει το Μ3 αγωνιστικο και ουτε νομιζω οτι θα εχει και την ορεξη για το βαλε βγαλε καθε φορα,καθως και για την αντικατασταση ορισμενων εξαρτηματων με αλλα ελαφρυτερα και καλυτερα καθως ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ και δεν υπαρχει και λογος να τα παρει και να τα πληρωσει απο την στιγμη που δεν σκοπευει να ασχοληθει σοβαρα με το θεμα πιστα και με το συγκεκρμενο αυτοκινητο.Απλως αυτη τη μια φορα στο τοσο που θα μπει,να μην αντιμετωπισει το ιδιο προβλημα που αντιμετωπισε ο Μ3Ε46,δηλαδη να στριβει αερα πατερα με χειροφρενο γιατι δεν ειχε φρενα.Αν ο συλλογισμος μου ειναι καπου λαθος,παρακαλω να με διορθωσετε και να με διαφωτισετε.
Thanks!!! :cool:

Panoz
02-10-04, 07:25
Τα Μέγαρα δεν είναι για αυτοκίνητα σαν το Μ3....η "υποτυπώδης" πίστα είναι πολύ μικρή και απότομη....κατά την άποψή μου, για να κάνει το Μ3 απροβλημάτιστους γύρους και με καλό χρόνο θέλει πιό δυνατά φρένα με υγρά DOT 5....θέλει επίσης λάστιχα slick η semi-slick και ανάρτηση....

Το Μ3 έχει καταπληκτικά φρένα τα οποία σε κατάλληλο περιβάλλον και με σωστή χρήση δε καταλαβαίνουν τίποτα....

Προσωπικά είχα μπεί στο Nurburgring και τα φρένα άντεξαν χωρίς πρόβλημα για 3 συνεχόμενους γύρους....σ.σ. ο γύρος είναι 22 χλμ :eek:
Βέβαια όταν η πίστα σου επιτρέπει να κινείσαι συνεχώς με τριψήφια νούμερα, τα φρένα προλαβαίνουν και κρυώνουν...

Αυτά τα ολίγα!