Fairytale
26-02-11, 22:15
Συγκρίνουμε: Mini John Cooper Works – Renault Megane R.S.
http://www.4troxoi.gr/files/Image/DOKIMES/MiniWorksMeganeRS05.jpg
Στις ε.δ. του Ράλλυ Παλάδιο συγκρίνουμε τη νεοφερμένη κορυφαία έκδοση του Mini με το Megane R.S., το οποίο, παρά το νεαρό της καριέρας του, έχει ήδη πολυαγαπηθεί.
«Στους απαιτητικούς επαρχιακούς δρόμους ο απόγονος του Ισιγόνι απλώς ήταν σε δικό του αγώνα. Η σφιχτή ανάρτηση, το γρήγορο και με απόλυτη αίσθηση τιμόνι, η άφθονη από χαμηλά ροπή και το εντυπωσιακά άκαμπτο πλαίσιο απογειώνουν την κατασκευή και κάνουν τον οδηγό του αυτοκινήτου που ακολουθεί να χύνει ποτάμια ιδρώτα (και βενζίνης ταυτόχρονα), πατώντας με όλη του τη δύναμη το δεξί πόδι στο γκάζι, ενώ ανεβοκατεβάζει συνεχώς ταχύτητες.»
Όχι, δεν ήρθαν τα πάνω κάτω, ούτε το πιάσαμε από το τέλος. Πρόκειται για συμπέρασμα, αλλά για εκείνο που υπήρχε στη δοκιμή του προηγούμενου Works, το 2008, όταν τα… έβαζε με ένα άλλο τρικολόρε RS, το Clio. Τότε στον ταμιευτήρα των εμπειριών και των αναμνήσεων είχε κατασταλάξει η εντύπωση (σχεδόν πεποίθηση) ότι εκείνο το Works δεν ταίριαζε σε 50άρηδες, λόγω του ότι ήταν πιο απόλυτο και νευρικό στις αντιδράσεις του, με ένα «σπαρταριστό» τιμόνι και τις μικρές αναπηδήσεις να μη λείπουν μέσα στη στροφή. Μόλις μάθαμε, λοιπόν, ότι από το πλαίσιο της πρόσφατης κοσμοσυρροής των ανανεωμένων Mini δε θα μπορούσε να λείπει και το νέο Works, σπεύσαμε να δούμε τι θα μπορούσαμε να «στήσουμε» απέναντί του. Φύσει και θέσει το Clio R.S. είναι το πρώτο που έρχεται στο νου, αλλά αυτήν τη φορά είπαμε να προτιμήσουμε το μεγαλύτερο αδελφάκι του, το Megane R.S. Θεωρώντας ότι ο χαρακτήρας είναι κοντά, όπως και τα χρήματα, θέλαμε να δούμε εάν τελικά μπορεί κανείς να αρκεστεί στα κάλλη του Mini ή θα κάνει το επόμενο βήμα, ανεβαίνοντας σε μέγεθος.
Φίλοι του Γιάννη!
Αν μιλούσαμε για αλκοόλ, τότε θα μας ερχόταν στο νου το σλόγκαν εκείνης της παλιάς διαφήμισης ουίσκι όπου οι περιχαρείς θαμώνες του κλαμπ δήλωναν ότι είναι φίλοι του William Lawson. Εμείς, λοιπόν, που μιλάμε για αυτοκίνητα δηλώνουμε (εξίσου περιχαρείς) ότι είμαστε φίλοι του John Cooper. Διόλου τυχαίο το ότι το πλήρες ονοματεπώνυμο του Βρετανού μηχανικού που βελτίωνε και προετοίμαζε τα αγωνιστικά των ’60s αναφέρεται μόνο στο συγκεκριμένο μοντέλο. Μα, καλά, θα αναρωτηθεί κάποιος, γιατί τέτοια... προσκόλληση σε εκείνο το κρεμ Works; Μα, γιατί είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου της «μίας ζώνης». Όπως συμβαίνει και με ένα Focus RS, ένα Abarth Punto esseesse αλλά και τα R.S. της Renault, νιώθεις ότι, αν φορέσεις ζώνη έξι σημείων, μπορείς να κατέβεις σε αγώνες.
Ύστερα, λοιπόν, από όλη αυτήν την εισαγωγή, μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για τα συναισθήματα που προϋπήρχαν. Tο ερυθρόμαυρο τούτο Works άρχισε να μας προϊδεάζει για τη διαφορετικότητά του με το «καλημέρα». Αν εξαιρέσεις τα σηματάκια, τις κόκκινες δαγκάνες και τις μεγαλύτερες μπούκες της εξάτμισης, εύκολα το μπερδεύεις με Cooper S, από τη στιγμή που δε φοράει το αεροδυναμικό πακέτο με προφυλακτήρες, μαρσπιέ και αεροτομή. Ανοίγεις την πόρτα και οι μαύρες πλάκες των οργάνων δεν αρκούν για να καλύψουν τη μίνι απογοήτευση από την έλλειψη εκείνων των ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΩΝ Recaro του χθεσινού κρεμ. Εσείς, πάντως, δε χρειάζεται να ανησυχείτε, γιατί, με το αζημίωτο φυσικά, μπορείτε να τα φορέσετε. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά και τουλάχιστον ο ήχος στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, καθώς πηγάζει λιγότερο από την τραχιά χροιά του κινητήρα και περισσότερο από το βραχνό μπέρδεμα της εξάτμισης.
http://www.4troxoi.gr/files/Image/DOKIMES/MiniWorksMeganeRS03.jpg
Από την άλλη, ο Γάλλος δεν κρατά ούτε τα προσχήματα γύρω από τις προθέσεις του. Σκαρφαλώνεις για να βυθιστείς στο Recaro, όπου το φαγωμένο αριστερό πλαϊνό (φάουλ η έλλειψη δερμάτινων προστατευτικών) μαρτυρά ότι πολλοί ήταν εκείνοι που θέλησαν να βρεθούν πίσω από το τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου, ενώ η όλη αρχιτεκτονική του 3θυρου Megane σε κάνει να νιώθεις μέσα, αντί για το «καβάλα» του Mini. Ο βαρύς συμπλέκτης και ο σφιχτός επιλογέας (δε θα μπορούσε να υπάρχει μια άλλη λαβή;) συμπληρώνουν την αίσθηση, ενώ στα κόκκινα μπιχλιμπίδια του Mini το Megane αντιπαρατάσσει το κίτρινο χρώμα στο στροφόμετρο και στις ζώνες.
Οι διαφορές του ανανεωμένου μοντέλου είναι μικρές και περιορίζονται ουσιαστικά σε οπτικό επίπεδο. Συνεχίζει να φορά την καλύτερη εκδοχή του 1.600άρη κινητήρα με τούρμπο διπλής σπείρας, ο οποίος αποδίδει 211 ίππους και 26,5 χλγμ. ροπής. Με το Sport κουμπί πατημένο (το πρώτο πράγμα που κάνεις, αφού πάρει μπροστά) το overboost ανεβάζει τη ροπή στα 28,5 χλγμ., με παράπλευρο κέρδος στην αίσθηση του τιμονιού.
3, 2, 1... Go
H Αττική και η Ολυμπία οδοί, μαζί με το υπό κατασκευήν επαρχιακό κομμάτι μέχρι το Αλεποχώρι, είναι οι απαραίτητες «διατυπώσεις» που πρέπει να διεκπεραιωθούν μέχρι να βρεθείς στην εκκίνηση της πρώτης ε.δ. του Αγ. Ιωάννη. Σε αυτά τα πρώτα χλμ. σε ανοικτό δρόμο είναι που μπαίνουν οι πρώτοι ψύλλοι στα αυτιά. Οδηγούμε το Works και προτού καλά καλά το καταλάβουμε έχουμε φθάσει στην παραλία στο Αλεποχώρι, σχεδόν ατσαλάκωτοι, τηρουμένων των αναλογιών. Το βουητό δε μας έχει πάρει τα αυτιά, η ανάρτηση αντιδρά έντονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά ούτε αναπηδήσεις, ούτε να φθάσουμε να πούμε ότι κουραστήκαμε. Δε θέλουμε να οδηγηθούμε σε βιαστικά συμπεράσματα, και ξεκινάμε την ειδική, που αρχίζει σχεδόν από την παραλία και ανηφορίζει μέχρι τον Άγ. Ιωάννη. Είναι πολύ τεχνική, μιας και η πολύ καλή άσφαλτος συνοδεύεται από περιορισμένο πλάτος και πολλά χασίματα. Χρειάζονται πολύ καλές σημειώσεις και έμπειρος συνοδηγός, που να εμπνέει εμπιστοσύνη. Τώρα μπορεί να μην κάθεται κανείς στο δεξί κάθισμα, αλλά σε πολιτικούς ρυθμούς το Mini με ονοματεπώνυμο έχει τον όγκο που χρειάζεται. Με μήκος πολύ κάτω από τα 4 μ. και μεταξόνιο όσο του Ιbiza, μπορεί να αλλάζει εύκολα κατεύθυνση, με την ουρά να σιγοντάρει όσο χρειάζεται. Επί τόπου (και με λίγο χειρόφρενο) στο εικονοστάσι, και το σκηνικό συνεχίζεται στο ίδιο μοτίβο, αλλά με ακόμα ταχύτερο ρυθμό.
[IMG]http://www.4troxoi.gr/files/Image/DOKIMES/MiniWorksMeganeRS09.jpg
ΠΗΓΗ (http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=13&art_id=12556&utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_term=4TForum&utm_campaign=4+Troxoi+9%2F2%2F11)
C U out there
http://www.4troxoi.gr/files/Image/DOKIMES/MiniWorksMeganeRS05.jpg
Στις ε.δ. του Ράλλυ Παλάδιο συγκρίνουμε τη νεοφερμένη κορυφαία έκδοση του Mini με το Megane R.S., το οποίο, παρά το νεαρό της καριέρας του, έχει ήδη πολυαγαπηθεί.
«Στους απαιτητικούς επαρχιακούς δρόμους ο απόγονος του Ισιγόνι απλώς ήταν σε δικό του αγώνα. Η σφιχτή ανάρτηση, το γρήγορο και με απόλυτη αίσθηση τιμόνι, η άφθονη από χαμηλά ροπή και το εντυπωσιακά άκαμπτο πλαίσιο απογειώνουν την κατασκευή και κάνουν τον οδηγό του αυτοκινήτου που ακολουθεί να χύνει ποτάμια ιδρώτα (και βενζίνης ταυτόχρονα), πατώντας με όλη του τη δύναμη το δεξί πόδι στο γκάζι, ενώ ανεβοκατεβάζει συνεχώς ταχύτητες.»
Όχι, δεν ήρθαν τα πάνω κάτω, ούτε το πιάσαμε από το τέλος. Πρόκειται για συμπέρασμα, αλλά για εκείνο που υπήρχε στη δοκιμή του προηγούμενου Works, το 2008, όταν τα… έβαζε με ένα άλλο τρικολόρε RS, το Clio. Τότε στον ταμιευτήρα των εμπειριών και των αναμνήσεων είχε κατασταλάξει η εντύπωση (σχεδόν πεποίθηση) ότι εκείνο το Works δεν ταίριαζε σε 50άρηδες, λόγω του ότι ήταν πιο απόλυτο και νευρικό στις αντιδράσεις του, με ένα «σπαρταριστό» τιμόνι και τις μικρές αναπηδήσεις να μη λείπουν μέσα στη στροφή. Μόλις μάθαμε, λοιπόν, ότι από το πλαίσιο της πρόσφατης κοσμοσυρροής των ανανεωμένων Mini δε θα μπορούσε να λείπει και το νέο Works, σπεύσαμε να δούμε τι θα μπορούσαμε να «στήσουμε» απέναντί του. Φύσει και θέσει το Clio R.S. είναι το πρώτο που έρχεται στο νου, αλλά αυτήν τη φορά είπαμε να προτιμήσουμε το μεγαλύτερο αδελφάκι του, το Megane R.S. Θεωρώντας ότι ο χαρακτήρας είναι κοντά, όπως και τα χρήματα, θέλαμε να δούμε εάν τελικά μπορεί κανείς να αρκεστεί στα κάλλη του Mini ή θα κάνει το επόμενο βήμα, ανεβαίνοντας σε μέγεθος.
Φίλοι του Γιάννη!
Αν μιλούσαμε για αλκοόλ, τότε θα μας ερχόταν στο νου το σλόγκαν εκείνης της παλιάς διαφήμισης ουίσκι όπου οι περιχαρείς θαμώνες του κλαμπ δήλωναν ότι είναι φίλοι του William Lawson. Εμείς, λοιπόν, που μιλάμε για αυτοκίνητα δηλώνουμε (εξίσου περιχαρείς) ότι είμαστε φίλοι του John Cooper. Διόλου τυχαίο το ότι το πλήρες ονοματεπώνυμο του Βρετανού μηχανικού που βελτίωνε και προετοίμαζε τα αγωνιστικά των ’60s αναφέρεται μόνο στο συγκεκριμένο μοντέλο. Μα, καλά, θα αναρωτηθεί κάποιος, γιατί τέτοια... προσκόλληση σε εκείνο το κρεμ Works; Μα, γιατί είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου της «μίας ζώνης». Όπως συμβαίνει και με ένα Focus RS, ένα Abarth Punto esseesse αλλά και τα R.S. της Renault, νιώθεις ότι, αν φορέσεις ζώνη έξι σημείων, μπορείς να κατέβεις σε αγώνες.
Ύστερα, λοιπόν, από όλη αυτήν την εισαγωγή, μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για τα συναισθήματα που προϋπήρχαν. Tο ερυθρόμαυρο τούτο Works άρχισε να μας προϊδεάζει για τη διαφορετικότητά του με το «καλημέρα». Αν εξαιρέσεις τα σηματάκια, τις κόκκινες δαγκάνες και τις μεγαλύτερες μπούκες της εξάτμισης, εύκολα το μπερδεύεις με Cooper S, από τη στιγμή που δε φοράει το αεροδυναμικό πακέτο με προφυλακτήρες, μαρσπιέ και αεροτομή. Ανοίγεις την πόρτα και οι μαύρες πλάκες των οργάνων δεν αρκούν για να καλύψουν τη μίνι απογοήτευση από την έλλειψη εκείνων των ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΩΝ Recaro του χθεσινού κρεμ. Εσείς, πάντως, δε χρειάζεται να ανησυχείτε, γιατί, με το αζημίωτο φυσικά, μπορείτε να τα φορέσετε. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά και τουλάχιστον ο ήχος στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, καθώς πηγάζει λιγότερο από την τραχιά χροιά του κινητήρα και περισσότερο από το βραχνό μπέρδεμα της εξάτμισης.
http://www.4troxoi.gr/files/Image/DOKIMES/MiniWorksMeganeRS03.jpg
Από την άλλη, ο Γάλλος δεν κρατά ούτε τα προσχήματα γύρω από τις προθέσεις του. Σκαρφαλώνεις για να βυθιστείς στο Recaro, όπου το φαγωμένο αριστερό πλαϊνό (φάουλ η έλλειψη δερμάτινων προστατευτικών) μαρτυρά ότι πολλοί ήταν εκείνοι που θέλησαν να βρεθούν πίσω από το τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου, ενώ η όλη αρχιτεκτονική του 3θυρου Megane σε κάνει να νιώθεις μέσα, αντί για το «καβάλα» του Mini. Ο βαρύς συμπλέκτης και ο σφιχτός επιλογέας (δε θα μπορούσε να υπάρχει μια άλλη λαβή;) συμπληρώνουν την αίσθηση, ενώ στα κόκκινα μπιχλιμπίδια του Mini το Megane αντιπαρατάσσει το κίτρινο χρώμα στο στροφόμετρο και στις ζώνες.
Οι διαφορές του ανανεωμένου μοντέλου είναι μικρές και περιορίζονται ουσιαστικά σε οπτικό επίπεδο. Συνεχίζει να φορά την καλύτερη εκδοχή του 1.600άρη κινητήρα με τούρμπο διπλής σπείρας, ο οποίος αποδίδει 211 ίππους και 26,5 χλγμ. ροπής. Με το Sport κουμπί πατημένο (το πρώτο πράγμα που κάνεις, αφού πάρει μπροστά) το overboost ανεβάζει τη ροπή στα 28,5 χλγμ., με παράπλευρο κέρδος στην αίσθηση του τιμονιού.
3, 2, 1... Go
H Αττική και η Ολυμπία οδοί, μαζί με το υπό κατασκευήν επαρχιακό κομμάτι μέχρι το Αλεποχώρι, είναι οι απαραίτητες «διατυπώσεις» που πρέπει να διεκπεραιωθούν μέχρι να βρεθείς στην εκκίνηση της πρώτης ε.δ. του Αγ. Ιωάννη. Σε αυτά τα πρώτα χλμ. σε ανοικτό δρόμο είναι που μπαίνουν οι πρώτοι ψύλλοι στα αυτιά. Οδηγούμε το Works και προτού καλά καλά το καταλάβουμε έχουμε φθάσει στην παραλία στο Αλεποχώρι, σχεδόν ατσαλάκωτοι, τηρουμένων των αναλογιών. Το βουητό δε μας έχει πάρει τα αυτιά, η ανάρτηση αντιδρά έντονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά ούτε αναπηδήσεις, ούτε να φθάσουμε να πούμε ότι κουραστήκαμε. Δε θέλουμε να οδηγηθούμε σε βιαστικά συμπεράσματα, και ξεκινάμε την ειδική, που αρχίζει σχεδόν από την παραλία και ανηφορίζει μέχρι τον Άγ. Ιωάννη. Είναι πολύ τεχνική, μιας και η πολύ καλή άσφαλτος συνοδεύεται από περιορισμένο πλάτος και πολλά χασίματα. Χρειάζονται πολύ καλές σημειώσεις και έμπειρος συνοδηγός, που να εμπνέει εμπιστοσύνη. Τώρα μπορεί να μην κάθεται κανείς στο δεξί κάθισμα, αλλά σε πολιτικούς ρυθμούς το Mini με ονοματεπώνυμο έχει τον όγκο που χρειάζεται. Με μήκος πολύ κάτω από τα 4 μ. και μεταξόνιο όσο του Ιbiza, μπορεί να αλλάζει εύκολα κατεύθυνση, με την ουρά να σιγοντάρει όσο χρειάζεται. Επί τόπου (και με λίγο χειρόφρενο) στο εικονοστάσι, και το σκηνικό συνεχίζεται στο ίδιο μοτίβο, αλλά με ακόμα ταχύτερο ρυθμό.
[IMG]http://www.4troxoi.gr/files/Image/DOKIMES/MiniWorksMeganeRS09.jpg
ΠΗΓΗ (http://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=13&art_id=12556&utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_term=4TForum&utm_campaign=4+Troxoi+9%2F2%2F11)
C U out there