PDA

Επιστροφή στο Forum : Γκαζάκιας και γω...


God
05-04-11, 12:31
Πλέον γκαζάκιας και εγώ, με κάθε έννοια της λέξης...αμφιβάλλω βέβαια αυτοί που με πέρασαν ΚΤΕΟ εάν γνώριζαν τον ορισμό που της δίνω εγώ, αλλά τι φταίω;

Στις λεπτομέρειες της υγραεριοκίνησης δεν θα αναφερθώ καθώς υπάρχουν 10 συζητήσεις ήδη, εκτός φυσικά αν ρωτήσει κάποιος κάτι συγκεκριμένο.

Στο αυτοκίνητο τοποθετήθηκαν υλικά της επιλογής μου, συγκεκριμένα:

Δεξαμενή Πολωνικής κατασκευής 80L (2 μηνών, γιατί έχω δει και 3 χρονών σε τοποθέτηση ενώ η δεξαμενή αλλάζεται και βάσει της ημερομηνίας κατασκευής και όχι τοποθέτησης)

Αντλία - Πνεύμονας Ιταλικά

Μπέκ - Αισθητήρες πίεσης Γερμανικά (Bosch)

Εγκέφαλος Sequel Πολωνικός (μακράν ο πιο προσαρμόσιμος, άπειρες ρυθμίσεις και ακολουθεί/προσαρμόζεται βάσει του μαμά εγκεφάλου. π.χ. εγώ άλλαξα πρόγραμμα στον μαμά και προσαρμόστηκε μόνος του).

Λαδιέρα άγνωστης προέλευσης (:D) - Αν και δεν υπάρχει στις λίστες με τα προτεινόμενα αυτοκίνητα ούτε καν ένα BMW, εγώ είμαι διεστραμμένος και έβαλα.

Φώτο πρόχειρες:

http://img831.imageshack.us/i/dsc01786wh.jpg/
http://img864.imageshack.us/i/dsc01789xn.jpg/
http://img228.imageshack.us/i/dsc01791lp.jpg/
http://img708.imageshack.us/i/dsc01793e.jpg/

Από ποιότητα τοποθέτησης σε γενικές γραμμές έμεινα ευχαριστημένος και δόθηκε προσοχή στην προστασία από θερμά σημεία, στον χώρο τοποθέτησης των αντικειμένων κτλ, αν και 2-3 πραγματάκια θα μπορούσαν να έχουν γίνει καλύτερα. Π.χ. το λαμάκι που κρατά το δοχείο της λαδιέρας είναι χαζό, ο εγκέφαλος δείχνει περίεργα και οι σωλήνες της δεξαμενής μπορούσαν να πήγαιναν ευθεία κάτω στο πάτωμα και να μην τρώνε χώρο από την κατά τ'άλλα ανύπαρκτη ρεζέρβα (είπαμε, είμαι διεστραμμένος).

Το αυτοκίνητο έχει κάνει περί τα 2000χλμ, έχει ρυθμιστεί και όλα βαίνουν καλώς. Η κατανάλωση αυξήθηκε από 11-11.5 λίτρα στα 100χλμ που ήμουν πριν στα 12-12.5, το οποίο είναι λογικό (τα συστήματα υγραερίου ψεκάζουν 10-15% περισσότερο καύσιμο για να αντισταθμίσουν την απώλεια ισχύος σε σχέση με την βενζίνη).

Ανέβηκε και σε δυναμόμετρο (σιγά μην τ'άφηνα). Τα αποτελέσματα ενθαρρυντικά, πτώση της ιπποδύναμης κατά 5.6 ίππους στον τροχό (από 117.7 σε 112.1) σε μέγιστη ισχύ. Η καμπύλη ροπής είναι σχεδόν πανομοιότυπη ως και τις 4800 στροφές, η οποιά με LPG είναι μικρότερη κατά περίπου 4.5Nm (διαφορά ισχύος 3HP - και αν το νιώσεις @@) αλλά και διατηρείται και λίγο περισσότερο στο peak.

Αυτά από εμένα, ελπίζω να μην έγινα κουραστικός.

rapid_fast
06-04-11, 14:42
ESGI έβαλες, έτσι?
Στην προσαρμογή, τι αναλογία μπέκ βενζίνης/μπέκ αερίου σου έδωσε??
Τον πνευμονα τον έχεις στα 1,20 Bar?

God
06-04-11, 19:58
ESGI έβαλες, έτσι?
Στην προσαρμογή, τι αναλογία μπέκ βενζίνης/μπέκ αερίου σου έδωσε??
Τον πνευμονα τον έχεις στα 1,20 Bar?

ESGI όπως λέμε την (άκυρη) μάρκα ή όπως λέμε την προδιαγραφή; Αν εννοείς την προδιαγραφή (που υποθέτω αυτή εννοείς), εννοείται.

Τον πνεύμονα δεν ξέρω σε τι πίεση ακριβώς τον έχει βάλει ο τεχνίτης, πιθανότατα 1.2 όπως είπες γιατί στο 1.15 βάλαμε την αλλαγή από αέριο σε βενζίνη. Θα το κοιτάξω.

Στο ρελαντί μόνο θυμάμαι την αναλογία που την κοίταξα και ήταν 9% διαφορά (1.09 αέριο για κάθε 1 βενζίνης). Δεν το ξεψάχνισα γιατί έτοιμο το πήρα από το μαγαζί. Τις αναλογίες θα τις ξέρω ακριβώς όταν μου έρθει (σε κανένα μήνα βέβαια) το κιτάκι με τα καλώδια και software που παράγγειλα για προγραμματισμό όλων των εγκεφάλων LPG. Θα φάει tuning στον δρόμο που θα πάει αγώνα. :D

rapid_fast
06-04-11, 20:19
ESGI όπως λέμε την (άκυρη) μάρκα ή όπως λέμε την προδιαγραφή; Αν εννοείς την προδιαγραφή (που υποθέτω αυτή εννοείς), εννοείται.

Τον πνεύμονα δεν ξέρω σε τι πίεση ακριβώς τον έχει βάλει ο τεχνίτης, πιθανότατα 1.2 όπως είπες γιατί στο 1.15 βάλαμε την αλλαγή από αέριο σε βενζίνη. Θα το κοιτάξω.

Στο ρελαντί μόνο θυμάμαι την αναλογία που την κοίταξα και ήταν 9% διαφορά (1.09 αέριο για κάθε 1 βενζίνης). Δεν το ξεψάχνισα γιατί έτοιμο το πήρα από το μαγαζί. Τις αναλογίες θα τις ξέρω ακριβώς όταν μου έρθει (σε κανένα μήνα βέβαια) το κιτάκι με τα καλώδια και software που παράγγειλα για προγραμματισμό όλων των εγκεφάλων LPG. Θα φάει tuning στον δρόμο που θα πάει αγώνα. :D
Γιατί "άκυρη" μάρκα??
Κοίτα το γιατί αν είσαι 1,15-1,20 και ο συντελεστής σου είναι 1.09 αντι για 1,40, έχεις
λάθος ακροφύσια μπέκ (αντί για 1,8 έχεις 2,3)

God
06-04-11, 20:55
Γιατί "άκυρη" μάρκα??
Κοίτα το γιατί αν είσαι 1,15-1,20 και ο συντελεστής σου είναι 1.09 αντι για 1,40, έχεις
λάθος ακροφύσια μπέκ (αντί για 1,8 έχεις 2,3)

Απλά γιατί "έκλεψε" το όνομα από τη Εγγλέζικη προδιαγραφή και στην Ελλάδα δεν κυκλοφορεί καθόλου (νομίζω). Προσωπική γνώμη. :)

Για τα υπόλοιπα δεν είμαι βέβαιος, αλλά θα το δούμε μόλις μου έρθουν τα πράγματα. Δεν νομίζω να είναι κάτι λάθος πάντως γιατί τα πάντα δουλεύουν ρολόι (κινητήρας - κατανάλωση - καυσαέρια - κτλ).

oldcarskickass
06-04-11, 23:02
ESGI όπως λέμε την (άκυρη) μάρκα ή όπως λέμε την προδιαγραφή; Αν εννοείς την προδιαγραφή (που υποθέτω αυτή εννοείς), εννοείται.

Τον πνεύμονα δεν ξέρω σε τι πίεση ακριβώς τον έχει βάλει ο τεχνίτης, πιθανότατα 1.2 όπως είπες γιατί στο 1.15 βάλαμε την αλλαγή από αέριο σε βενζίνη. Θα το κοιτάξω.

Στο ρελαντί μόνο θυμάμαι την αναλογία που την κοίταξα και ήταν 9% διαφορά (1.09 αέριο για κάθε 1 βενζίνης). Δεν το ξεψάχνισα γιατί έτοιμο το πήρα από το μαγαζί. Τις αναλογίες θα τις ξέρω ακριβώς όταν μου έρθει (σε κανένα μήνα βέβαια) το κιτάκι με τα καλώδια και software που παράγγειλα για προγραμματισμό όλων των εγκεφάλων LPG. Θα φάει tuning στον δρόμο που θα πάει αγώνα. :D

Τι εννοείς 1,15 την αλλαγή από αέριο σε βενζίνη;

Γιατί "άκυρη" μάρκα??
Κοίτα το γιατί αν είσαι 1,15-1,20 και ο συντελεστής σου είναι 1.09 αντι για 1,40, έχεις
λάθος ακροφύσια μπέκ (αντί για 1,8 έχεις 2,3)

Τι έγινε εδώ και δεν το κατάλαβα;

1,4 είναι ο συντελεστής από αέριο σε βενζίνη; Σε τι αναλογίες; Λίτρων ή κιλών;

God
06-04-11, 23:08
Τι εννοείς 1,15 την αλλαγή από αέριο σε βενζίνη;

Τι έγινε εδώ και δεν το κατάλαβα;

1,4 είναι ο συντελεστής από αέριο σε βενζίνη; Σε τι αναλογίες; Λίτρων ή κιλών;


Αν πέσει η πίεση κάτω από 1.15bar (αδειάζει η δεξαμενή) γυρνά σε βενζίνη αυτόματα.

Ο συντελεστής είναι (τουλάχιστον υποθέτω αυτό λέμε όλοι) η αναλογία βενζίνης / αερίου σε χρόνο ψεκασμού (5ms ψεκασμός βενζίνης = 5.5ms ψεκασμός LPG για παράδειγμα (τυχαία νούμερα)). Η αναλογία βενζίνης/LPG υπολογίζεται αλλιώς (αυτόματα από το software όταν του βάλεις τι ανταλλακτικά φοράς στην δική μου περίπτωση αν δεν κάνω λάθος...περιμένοντας το καλώδιο!!!).

rapid_fast
07-04-11, 00:49
Ο πνευμονας λειτουργεί με πίεση 1,2 Bar..
(κατά την λειτουργία λέμε)
Όταν είναι σε αναμονή, ανεβάζει μέχρι και 1,4 Bar, εξαρτάται και απο τη θερμοκρασία..
Για αυτό τον ρυθμίζουμε αφού η θερμοκρασία του πνεύμονα είναι πάνω απο 40 κελσίου,
ή τα νερά του κινητήρα πάνω απο 80 κελσίου..
Ρυθμίζουμε= κοροιδευουμε την κοινωνία..
Πατάμε ένα κουμπί, μετράει το κομπιούτερ τον κινητήρα στο ρελαντί..
Βλέπει πόση ώρα ψεκάζει το κάθε μπέκ, για το δεδομένο φορτίο στροφών.
Μετά γυρνάει σε αέριο, και βλέπει αντίστοιχα πόσο χρόνο πρέπει να ψεκάζει για
να πετύχει το ιδιο αποτέλεσμα..
Πατάει και κανα δύο μαρσαρίσματα, και αυτό ήταν..
Σε 2 λεπτά έχεις τελειώσει..
Σου δίνει τον δείκτη αναλογίας χρόνου μπέκ βενζίνης/μπέκ υγραερίου.
ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ Η ΠΙΕΣΗ ΕΙΝΑΙ 1,2 bar..
Αν είσαι 1,20 μέχρι 1,40 είσαι οκ.. (στο 1,20 ψεκάζεις πολύ, στο 1,40 λίγο)
Το τέλειο είναι το 1,30..
Πανω απο 1,40 θέλεις μεγαλύτερα ακροφύσια στα μπέκ (οχι μπεκ, ακροφύσια)
Κάτω απο 1,20 θέλεις μικρότερα ακροφύσια στα μπέκ..
Με δεδομένα τα αποπάνω περι πιέσεων, τα ακροφύσια πάνε με τρύπα
σε Φ1,8mm για 100 άλογα, 2,3 για 170 άλογα κλπ κλπ..
(βασικά βρίσκεις τετραγωνικές ρίζες και τρίχες κατσαρές, αλλά τεσπα..)
Αν λοιπόν στο ρελαντί ψεκάζεις βενζίνα με χρόνο 5ms, το τέλειο και ιδανικό είναι
το 1,3 άρα στο υγραέριο ψεκάζεις 6,5ms.. Επειδή όμως τίποτε στη ζωή δεν είναι τέλειο,
και οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα τι κάνουν και τι σημαίνουν τα νούμερα που δείχνει
το κομπιουτερ, αν η αναλογία χρόνου δεν ξεπερνάει το διπλάσιο, το παρατάνε και το διώχνουν να φύγει!!!
Επιπρόσθετα, αυτά τα προγραμματα τα γουστάρω άπειρα..
Για παράδειγμα, βλέπεις οτι το κάθε ένα απο τα μπέκ του αυτοκινήτου ψεκάζει διαφορετικά..
(4,9-5,1-5,0-5,2) ενώ το υγραέριο ψεκάζει αρκετά πιο σταθερά, και πετυχαίνει πιο
ομαλό ρελαντί..
Σήμερα προγραμμάτιζα ένα και οι διαφορές ήταν φοβερές..
3,7ms το ένα μπέκ, 5,4 κάποιο άλλο.. Και αρυθμία στο ρελαντί.. (760-825)
Μόλις γύρισε σε υγραέριο, το ρελαντί καρφί στις 780..
Και λέει ο μάγκας "πω πω, πόσο πιο καλά δουλευει με υγραέριο, δίκιο είχανε που μου το
είπανε.."
Αλλά ο rapid πάντα fast, έκανε καυτό ερώτημα!!
Σόρυ φίλος, απο πότε έχεις να καθαρίσεις τα μπέκ???:drive2:

God
07-04-11, 13:44
Σήμερα προγραμμάτιζα ένα και οι διαφορές ήταν φοβερές..
3,7ms το ένα μπέκ, 5,4 κάποιο άλλο.. Και αρυθμία στο ρελαντί.. (760-825)
Μόλις γύρισε σε υγραέριο, το ρελαντί καρφί στις 780..
Και λέει ο μάγκας "πω πω, πόσο πιο καλά δουλευει με υγραέριο, δίκιο είχανε που μου το
είπανε.."
Αλλά ο rapid πάντα fast, έκανε καυτό ερώτημα!!
Σόρυ φίλος, απο πότε έχεις να καθαρίσεις τα μπέκ???:drive2:

:icon18::icon18::icon18:

Να'ξερες πόσες φορές είδα-άκουσα το ίδιο...βάζουν υγραέριο σε παλιότερα ή/και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα και ξαφνικά "δουλεύει καλύτερα"...επειδή είχαν π.χ. το μαμά φίλτρο βενζίνης εδώ και 12 χρόνια!

God
28-04-11, 14:26
Τελικά ήρθε το καλωδιάκι, μου έστειλε και η εταιρία το πρόγραμμα και πλέον το φτιάχνω και μόνος μου για να μην έχω κανέναν ανάγκη. (:D)

Επίσης μπήκαν μπουζί Brisk LGS που είναι "και καλά" καλύτερα για αυτοκίνητα με LPG. Λέω "και καλά" γιατί υποτίθεται πως είναι καλύτερα και όντως το αυτοκίνητο δουλεύει λίγο καλύτερα μα είχα λιώσει και τα προηγούμενα εγώ. Μπουζί για LPG βγάζει η Bosch και η Brisk και βλέπω να ακολουθούν και άλλες. Αμφιβάλλω αν κάνουν πραγματική διαφορά (θεωρητικά κάνουν) μα η αγορά να κινείται...

To αυτοκίνητο, τώρα που έχει κάνει χλμ και μπόρεσα να το μετρήσω/ρυθμίσω σωστά, καταναλώνει περίπου 0.5-1 λίτρο υγραερίου πάνω από την αντίστοιχη κατανάλωση βενζίνης. Δηλαδή π.χ. εντός πόλης σε νορμάλ ρυθμούς έχω 10.5 λίτρα κατανάλωση με βενζίνη και 11-11.2 με υγραέριο.

Επίσης έβγαλα το πόρισμα πως είναι λίγο "ηλίθια" η ανάγκη ρύθμισης στα δικά μας αυτοκίνητα, τουλάχιστον στο ρελαντί και σε ότι έχει Motronic και πάνω. Στο ρελαντί ότι και αν έκανα, μα και +50% καύσιμο να του έριχνα, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου αυτομάτως προσάρμοζε το μίγμα εντός δευτερολέπτων και ψέκαζε πάντα περίπου 5.5ms στο κάθε μπεκ (χωρίς κανένα φορτίο). Εν κινήσει ψιλο-ρυθμισούλες της τάξεως ως το πολύ 5% τις άφηνε, μα όταν το παρακάνεις (είτε φτωχό είτε πλούσιο) πάλι διορθώνει μόνος του και ψεκάζει όσο θέλει αυτός.

zgouriazmenos
28-04-11, 15:37
Επίσης μπήκαν μπουζί Brisk LGS που είναι "και καλά" καλύτερα για αυτοκίνητα με LPG. Λέω "και καλά" γιατί υποτίθεται πως είναι καλύτερα και όντως το αυτοκίνητο δουλεύει λίγο καλύτερα μα είχα λιώσει και τα προηγούμενα εγώ. Μπουζί για LPG βγάζει η Bosch και η Brisk και βλέπω να ακολουθούν και άλλες. Αμφιβάλλω αν κάνουν πραγματική διαφορά (θεωρητικά κάνουν) μα η αγορά να κινείται...



Άλλαξα και εγώ μπουζί στο δικό μου και έβαλα τα NGK-LPG 1. Όχι οτι είδα καμια διαφορά, αλλά μιας και πήγα να αλλάξω το φιλτράκι μου είπε ο μάστορας οτι έπρεπε να τα είχα αλλάξει απο την αρχή που το πέρασα. Τεσπα, αφού θα άλλαζα που θα άλλαζα μπουζί σε 5-6 χιλιάδες χιλιόμετρα τα άλλαξα τώρα. Μου είπε οτι με τα απλά μπουζί "ζορίζονται" οι πολλαπλασιαστές και οτι με αυτά που είναι για LPG δουλεύουν νορμάλ. Ισχύει κάτι τέτοιο???

God
28-04-11, 15:59
Άλλαξα και εγώ μπουζί στο δικό μου και έβαλα τα NGK-LPG 1. Όχι οτι είδα καμια διαφορά, αλλά μιας και πήγα να αλλάξω το φιλτράκι μου είπε ο μάστορας οτι έπρεπε να τα είχα αλλάξει απο την αρχή που το πέρασα. Τεσπα, αφού θα άλλαζα που θα άλλαζα μπουζί σε 5-6 χιλιάδες χιλιόμετρα τα άλλαξα τώρα. Μου είπε οτι με τα απλά μπουζί "ζορίζονται" οι πολλαπλασιαστές και οτι με αυτά που είναι για LPG δουλεύουν νορμάλ. Ισχύει κάτι τέτοιο???

Θεωρητικά ναι, χρειάζεται υψηλότερη τάση για να δώσει σπίθα το μαμά μπουζί με χρήση LPG. Τα μπουζί για LPG έχουν μικρότερο διάκενο ή σχεδιασμό που "πετάει" την σπίθα εμπρός.

zgouriazmenos
29-04-11, 15:42
Θεωρητικά ναι, χρειάζεται υψηλότερη τάση για να δώσει σπίθα το μαμά μπουζί με χρήση LPG. Τα μπουζί για LPG έχουν μικρότερο διάκενο ή σχεδιασμό που "πετάει" την σπίθα εμπρός.

Μάλιστα... Άρα στέκει το ενδεχόμενο να την άρπαξε ο πολλαπλασιαστής μου.... :bricks1:

God
29-04-11, 17:05
Μάλιστα... Άρα στέκει το ενδεχόμενο να την άρπαξε ο πολλαπλασιαστής μου.... :bricks1:

O πολλαπλασιαστής είναι ηλεκτρονικό εξάρτημα, δεν "αρπάει", είτε δουλεύει είτε όχι. Και όταν έχει πρόβλημα, 99% σημαίνει ότι δεν δουλεύει καν.