PDA

Επιστροφή στο Forum : Συστήματα πέδησης


ditris
07-04-11, 13:02
Θα ανέβουν σταδιακά τα εξής άρθρα απο το power

p48: συστήματα πέδησης μέρος 1
p49: συστήματα πέδησης μέρος 2
p105: φρένα
p106: συγκριτική δοκιμή φρένων

Ξεκινούμε με p48: συστήματα πέδησης μέρος 1

ditris
22-06-11, 17:23
Ενα πολύ χρήσιμο άρθρο με δοκιμές φρεναρίσματος στα σύγχρονα αυτοκίνητα, συμπεράσματα γ το πόσο επαναλήψιμα είναι τα φρεναρίσματα, θερμοκρασίες μετα απο φρεναρίσματα κ αυτο που μερικοί λάθως νομίζουν(νομιζα κ γω κάποτε με τα φρενα της m3 e46 που τα πίσω είναι πιο μεγάλα σε διάμετρο!) .....ότι δεν ισχύει πάντα όσο μεγαλύτερος σε διάμετρο ένας δίσκος τόσο αποδοτικότερος...κ επίσης κ το πάχος του δίσκου παίζει πολύ μεγάλο ρόλο....
πηγή power techniques τεύχος 106
Υ.Γ το άρθρο χωρίστηκε σε 2 μέρη (a & b) λόγω μεγέθους.......

rapid_fast
22-06-11, 18:38
Ενα πολύ χρήσιμο άρθρο με δοκιμές φρεναρίσματος στα σύγχρονα αυτοκίνητα, συμπεράσματα γ το πόσο επαναλήψιμα είναι τα φρεναρίσματα, θερμοκρασίες μετα απο φρεναρίσματα κ αυτο που μερικοί λάθως νομίζουν(νομιζα κ γω κάποτε με τα φρενα της m3 e46 που τα πίσω είναι πιο μεγάλα σε διάμετρο!) .....ότι δεν ισχύει πάντα όσο μεγαλύτερος σε διάμετρο ένας δίσκος τόσο αποδοτικότερος...κ επίσης κ το πάχος του δίσκου παίζει πολύ μεγάλο ρόλο....
πηγή power techniques τεύχος 106
Υ.Γ το άρθρο χωρίστηκε σε 2 μέρη (a & b) λόγω μεγέθους.......

Μου αρέσουν οι "Ιαπωνικές" τεχνοτροπίες..
ειδικά αν είναι αμερικάνικες...

crazy_beaver
22-06-11, 19:27
Μου αρέσουν οι "Ιαπωνικές" τεχνοτροπίες..
ειδικά αν είναι αμερικάνικες...
:icon02:


χααχαχαχαχα!!!!!!!

ditris
22-06-11, 22:39
Μου αρέσουν οι "Ιαπωνικές" τεχνοτροπίες..
ειδικά αν είναι αμερικάνικες...

Παναγιώτη ειλικρινά δεν τόπιασα το νόημα απο το υπονοούμενο.....

rapid_fast
23-06-11, 07:12
Παναγιώτη ειλικρινά δεν τόπιασα το νόημα απο το υπονοούμενο.....

Βασική αρχή του Αμερικάνου,
είναι να βάζει χοντρές δισκόπλακες..
Π.χ. στα στρατιωτικά hmmwv, ειδικά στα
βαρέως τύπου με μικτοβαρές 5800kg, προτιμούσε να βάζει αντι για αεριζόμενες
μεγάλες δισκόπλακες, χοντρές μασίφ, μη αεριζόμενες και μικρότερες σε διάμετρο δισκοπλακες...
Σαν απάντηση στην απορία, μας έδωσε ολόκληρο σύγγραμα και μας ξεστράβωσε..
Ετσι, στα μεγάλα πυροσβεστικά Scania που κατασκευάζαμε, και άρπαζαν φωτιά στον πίσω άξονα απο τα φρένα, αλλάξαμε τις δισκόπλακες απο μεγάλες και αεριζόμενες, σε μικρότερες και μασίφ, αλλά διπλάσιες σε πάχος..
(λύθηκε το πρόβλημα, δεν τα ήθελε η πυροσβεστική, επέμενε για αεριζόμενες.!!)
Η βασική αρχή του Αμερικάνου, είναι χοντρή δισκόπλακα, ακόμα και αν δεν ειναι αεριζόμενη.
Χοντρή δισκόπλακα, ακόμα και αν ειναι μικρότερη σε διάμετρο..
Heavy Duty=χοντρή-μασίφ-εστω και με μικρότερη διάμετρο..
Οταν το ξέρεις καλά αυτο, και σου λένε για Ιαπωνικές τεχνοτροπίες, σε πιάνουν τα γέλια..

ditris
23-06-11, 08:07
Βασική αρχή του Αμερικάνου,
είναι να βάζει χοντρές δισκόπλακες..
Π.χ. στα στρατιωτικά hmmwv, ειδικά στα
βαρέως τύπου με μικτοβαρές 5800kg, προτιμούσε να βάζει αντι για αεριζόμενες
μεγάλες δισκόπλακες, χοντρές μασίφ, μη αεριζόμενες και μικρότερες σε διάμετρο δισκοπλακες...
Σαν απάντηση στην απορία, μας έδωσε ολόκληρο σύγγραμα και μας ξεστράβωσε..
Ετσι, στα μεγάλα πυροσβεστικά Scania που κατασκευάζαμε, και άρπαζαν φωτιά στον πίσω άξονα απο τα φρένα, αλλάξαμε τις δισκόπλακες απο μεγάλες και αεριζόμενες, σε μικρότερες και μασίφ, αλλά διπλάσιες σε πάχος..
(λύθηκε το πρόβλημα, δεν τα ήθελε η πυροσβεστική, επέμενε για αεριζόμενες.!!)
Η βασική αρχή του Αμερικάνου, είναι χοντρή δισκόπλακα, ακόμα και αν δεν ειναι αεριζόμενη.
Χοντρή δισκόπλακα, ακόμα και αν ειναι μικρότερη σε διάμετρο..
Heavy Duty=χοντρή-μασίφ-εστω και με μικρότερη διάμετρο..
Οταν το ξέρεις καλά αυτο, και σου λένε για Ιαπωνικές τεχνοτροπίες, σε πιάνουν τα γέλια..

Τώρα οκ...τόπιασα το υπονοούμενο!Thanks για τις επεξηγήσεις...........

ditris
25-06-11, 01:58
Ας αναφέρω και για την σειρά 3 e46 απο το περιοδικό 4 τροχοί τις ενδεικτικές αποστάσεις ακινητοποίησης για τα αυτοκίνητα που είχαν δοκιμάσει (απο τις αρχές του 2000 κ ως το 2003), έτσι για να βγάλουμε συμπεράσματα κ ναχουμε υπόψην μας, ποσο χρειάζονται και τα bmw στα φρεναρίσματα. Οι μετρήσεις είχαν γίνει με μανίσια αυτοκίνητα, μανίσια λάστιχα απο 1000-3000χλμ διανυθέντα(απο συντάκτες του τύπου κ όχι μόνο), με 2 ατομα επιβαινοντες κ μετρητικο εξοπλισμό

318 coupe m43 με 205-55-16 ελαστικά 100-0 χλμ/ωρα--->42,3 μέτρα,120-0 χλμ/ωρα--->62,4 μέτρα
318 compact (118 ps & 17,8 kgm torque) με 225-50-16 ελαστικά 100-0 χλμ/ωρα--->42,4 μέτρα,120-0 χλμ/ωρα--->60,5 μέτρα
320 coupe m52 με 205-55-16 ελαστικά 100-0 χλμ/ωρα--->46 μέτρα,120-0 χλμ/ωρα--->64,2 μέτρα
323 cabrio m52 με 205-55-16 ελαστικά 100-0 χλμ/ωρα--->43,4 μέτρα,120-0 χλμ/ωρα--->66,1 μέτρα
325 compact m54 με 205-55-16 ελαστικά 100-0 χλμ/ωρα--->43,2 μέτρα,120-0 χλμ/ωρα--->62,5 μέτρα
330 sedan xi m52 με 205-50-17 ελαστικά 100-0 χλμ/ωρα--->39,9 μέτρα,120-0 χλμ/ωρα--->56,4 μέτρα

ziaba
25-06-11, 07:16
330 sedan xi m52 με 205-50-17 ελαστικά 100-0 χλμ/ωρα--->39,9 μέτρα,120-0 χλμ/ωρα--->56,4 μέτρα

m52 στο 330? μετατροπή ήταν?:-)

ditris
25-06-11, 07:52
m52 στο 330? μετατροπή ήταν?:-)

Να με συγχωρείς......m54 ήθελα να γράψω....δεν υπήρξε ποτέ 330 m52 όπως πολύ σωστά είπες παρα μόνο m52 328........

ditris
27-06-11, 12:27
Ας αναφέρουμε κ για άλλες σειρές bmw(υπάρχουν κ άλλοι κατοχοι πλην σειρας 3 που όλο αναφερω) πάλι απο το περιοδικό 4 τροχοί ενδεικτικές αποστάσεις ακινητοποίησης για τα αυτοκίνητα που είχαν δοκιμάσει (απο τις 2003 κ ως το 2009), Οι μετρήσεις είχαν γίνει με μανίσια αυτοκίνητα, μανίσια λάστιχα απο 1000-3000χλμ διανυθέντα(απο συντάκτες του τύπου κ όχι μόνο), με 2 ατομα επιβαινοντες κ μετρητικο εξοπλισμό

Ε60 530 steptronic (231ps, 30,6kgm λάστιχα 225-55-16 παρουσιαστηκε στο περιοδικό αρχές του 2003):
100-0 km/h -->39,5μ
120-0km/h -->59,8μ

Ε60 520i (170ps, 21,4kgm λάστιχα 225-55-16 παρουσιαστηκε στο περιοδικό αρχές του 2003):
100-0 km/h -->39,6μ
120-0km/h -->57,4μ

Ε83 Χ3 3.0 auto (231ps, 30,6kgm λάστιχα 235-50-18 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 11ο του 2003):
100-0 km/h -->39,6μ
120-0km/h -->57,2μ

Ε86 Ζ4 coupe 3.0si (265ps, 32,6kgm λάστιχα 225-40-18&255-35-18 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 9ο του 2006):
120-0km/h -->53,6μ με 36 βαθμούς κελσιου στις μετρησεις!

Ε92 325 coupe (2497 cc 218ps, 25,6kgm λάστιχα 225-45-17 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 10ο του 2006):
120-0km/h -->53μ με 32 βαθμούς κελσιου στις μετρησεις!

Ε93 325 cabrio (2996 cc 218ps, 27,4kgm λάστιχα 225-45-17 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 5ο του 2007):
120-0km/h -->54,5μ

330 xi Ε92 coupe (2996 cc 272ps, 32,1kgm λάστιχα 225-45-17 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 5ο του 2007):
120-0km/h -->53,9μ

Ε85 Ζ4 2.5 si (2497 cc 218ps, 25,5kgm λάστιχα 225-45-17 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 5ο του 2007):
120-0km/h -->57μ

Ε89 Ζ4 2.5 sDrive 23i (2497 cc 204ps, 25,5kgm λάστιχα 225-40-18&255-35-18 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 6ο του 2009):
120-0km/h -->54,1μ με 32 βαθμούς κελσιου στις μετρησεις!

Ε89 Ζ4 sDrive 35i (2979 cc 306ps, 40,8kgm λάστιχα 225-35-19&255-30-19 παρουσιαστηκε στο περιοδικό τον 7ο του 2009):
120-0km/h -->52,6μ με 34 βαθμούς κελσιου στις μετρησεις!

ditris
07-08-11, 15:28
το φρενάρισμα της 1Μ απο τα 120 ως τα 0 km/h γίνεται σε 54,2 μέτρα με μέγιστη τιμή επιτάχυνσης 1,05g σύμφωνα με τους 4τροχούς αυγουστος 2011!
Ενδιαφέρον σύμφωνα με παλιοτερες μετρησεις τους, ότι η 325 coupe e92(δειτε πιο πανω post μου) φρέναρε σε 53 μέτρα για το 120-0...δηλαδή σε 1,3 μέτρα λιγότερα...δε λεω οτι είναι ασχημη η αποσταση ακινητοποιησης αλλα σε οχημα που εχει τετοιο ονομα(Μ) δεν επρεπε και η αποσταση ακινητοποιησης ναναι σε σχεση με αλλα πολυ πιο αδυναμα μοντελα της ιδιας εταιριας αισθητα πιο μικρη?Λεω εγω......

rapid_fast
07-08-11, 16:03
το φρενάρισμα της 1Μ απο τα 120 ως τα 0 km/h γίνεται σε 54,2 μέτρα με μέγιστη τιμή επιτάχυνσης 1,05g σύμφωνα με τους 4τροχούς αυγουστος 2011!
Ενδιαφέρον σύμφωνα με παλιοτερες μετρησεις τους, ότι η 325 coupe e92(δειτε πιο πανω post μου) φρέναρε σε 53 μέτρα για το 120-0...δηλαδή σε 1,3 μέτρα λιγότερα...δε λεω οτι είναι ασχημη η αποσταση ακινητοποιησης αλλα σε οχημα που εχει τετοιο ονομα(Μ) δεν επρεπε και η αποσταση ακινητοποιησης ναναι σε σχεση με αλλα πολυ πιο αδυναμα μοντελα της ιδιας εταιριας αισθητα πιο μικρη?Λεω εγω......
Εχουν ξεφύγει πολλά πράγματα με τα βάρη των οχημάτων..
Η Ε28 είχε πιο γρήγορο φρενάρισμα, χωρίς κατ'αναγκη και πιο δυνατά φρένα, απο
τα σημερινά Μ... Τουλαχιστον στις μικρές ταχύτητες.. 50-, 100-0..
Τώρα προφανώς και δεν μας ενδιαφέρει το 50-0, μιάς και μονο τα 70% των θανατφόρων
είναι μέσα στην πόλη..!!!

ditris
30-10-11, 23:15
Βασική αρχή του Αμερικάνου,
είναι να βάζει χοντρές δισκόπλακες..

Χοντρή δισκόπλακα, ακόμα και αν ειναι μικρότερη σε διάμετρο..

Παναγιώτη ψάχνοντας στο bmwfans.info ξέρεις τι βρήκα?....εδώ κ καιρό νόμιζα, όπως κ πολλοί ότι στα e46 απο 316-323 τα φρένα ήταν ιδια μπρος πισω κ συγκεκριμένα 286 χ 22 μπρος κ 276 χ 19 πίσω.Τελικά όμως μόνο τα μπρος ειναι ιδια!Τα πίσω απο 316-318 ειναι 280 χ 10 πλην περιπτωσεων κινητηρων Ν42,Ν46 για τα 318 που ειναι στανταρ 276 χ 19 και των περιπτωσεων Ν40,Ν45 για τα 316 στα οποια καποια φορουν 280 χ 10 κ καποια 276 χ 19.....
αρα κ ο Γερμανος καποιες φορες βαζει παχύτερες δισκοπλακες αλλα πολύ πιο λεπτες...
Υ.Γ απο μακρια ενα e46 316 m43 εχει 4mm μεγαλυτερη δισκοπλακα απο ενα 323 e46 m52!Καλό ε?Ασχετα που σε δυνατα,απανωτα φρεναρισματα η κατα 9mm λεπτοτερη δισκοπλακα του 316 θα παραδωσει νωριτερα πνευμα.....:rofl2: