PDA

Επιστροφή στο Forum : δυναμόμετρα


ditris
12-04-11, 22:29
Ένα πολύ χρήσιμο,πλήρως αναλυτικό και τεκμηριωμένο άρθρο για να θυμούνται οι παλιοί κ να μαθαίνουν οι νέοι....χωρίζεται σε 2 pdf files(i +iiι) 16 σελίδων σύνολο
(το άρθρο όπως και προηγούμενα, χωρίζεται σε κομμάτια λόγω του ότι δεν μπορεί λόγω μεγέθους να επισυναφθεί αυτούσιο κ όχι για να ταλαιπωρούνται τα μέλη του forum!)

Είναι απο το περιοδικό faster τεύχος 13(ιούλιος 2005)
αναλύονται τα πάντα.... για το πως λειτουργούν τα δυναμόμετρα ποια υπάρχουν...γίνεται σύγκριση των τότε(2005) δυναμομέτρων της αθήνας με ένα leon...και αποκαλύπτεται πως μπορεί να κλέψει ένα δυναμόμετρο με σκοπό τον ενθουσιασμό των ανυποψίαστων θαυμαστών των πολλών θεωρητικά αλόγων!...

andreas_R
13-04-11, 11:45
Δυναμομετρα=πονεμενη ιστορια!!!

ditris
13-04-11, 11:55
Δυναμομετρα=πονεμενη ιστορια!!!

Συνφορουμίτη δεν υπάρχει λόγος κάποιος να συγκρίνει τιμές ιπποδύναμης-ροπής (σε στρόφαλο) αυτοκινήτων από διαφορετικά δυναμόμετρα αφού οι τιμές είναι ενδεικτικές και άμεσα συγκρίσιμες είναι μόνο μετρήσεις στο ίδιο δυναμομέτρο (ακόμη και τα αποτελέσματα του ίδιου δυναμομέτρου πάρουσιάζουν μικρές διακυμάνσεις αφού ποτέ οι συνθήκες δυναμομέτρησης δεν είναι οι ίδιες ώστε τα αποτελέσματα να μην είναι αμετάβλητα! Η μέγιστη δυνατή επαναληψιμότητα κατόπιν επιτυγχάνεται έχοντας σταθερές συνθήκες δυναμομέτρησης + καλή συντήρηση αυτοκινήτου)
Έτσι υπάρχει επαναληψιμότητα!
Πάντως το όλο συμπέρασμα που έβγαλες απο το άρθρο ομολογώ πως με εκπλήσσει!!

andreas_R
13-04-11, 11:58
Δε διαβασα κανενα αρθρο απλα ασχολουμαι και διαβαζω αρκετα φορουμς με βελτιωσεις

Αποψη μου ειναι οτι το δυναμομετρο ειναι εργαλειο για τον προγραμματιστη.

Τα υπολοιπα ειναι ενδεικτικα.

Ξαναλεω αποψη μου η οποια στηριζεται σε οτι εχω δει-βιωσει και διαβασει.

ditris
13-04-11, 17:20
Δε διαβασα κανενα αρθρο απλα ασχολουμαι και διαβαζω αρκετα φορουμς με βελτιωσεις

Αποψη μου ειναι οτι το δυναμομετρο ειναι εργαλειο για τον προγραμματιστη.

Τα υπολοιπα ειναι ενδεικτικα.

Ξαναλεω αποψη μου η οποια στηριζεται σε οτι εχω δει-βιωσει και διαβασει.

Το ότι με παρρησία αναφέρεις πως δεν διάβασες το άρθρο εν μέρει σε τιμά διότι εισαι ειλικρινής!
Κατα κύριο λόγο όμως δεν σπατάλησες λίγα λεπτά γ να μάθεις μέσω του άρθρου κάποια πράματα τεκμηριωμένα,αντικειμενικά κ απο ενα περιοδικο το οποιο κοστιζει 6 ευρώ κ σου δόθηκε δωρεάν κ μαλιστα σκαναρισμένο!Αφού προτιμάς να διαβάζεις διάφορα forums δικαίωμα σου αλλα μη βγαζουμε κ συμπερασματα οτι τα δυναμόμετρα ειναι μόνο για βελτιωτή!Για όσους δεν συμφερουν τα αποτελέσματα που βλέπει ίσως ναχεις δίκιο!!Τότε ούτε κ σε βελτιωτές να προσθέσω δεν επαρκεί το δυναμόμετρο αλλα μόνο ο δρόμος όπως λένε κ τπτ άλλο!
Δηλαδή ο ιδιοκτήτης να μην ξερει τι γινεται στο αυτοκινητο του εστω κ μαμα?Αν το βελτιωσει που θα κερδισει,χασει κτλ?Αν θελει να βαλει μια κοντρα τουναι απαραιτητο επισης.Κατοχος κ civic type-r δεν εισαι?Κάτι θα ξέρεις.......

andreas_R
19-04-11, 11:23
Δεν ηθελα να θιξω την κινηση σου αυτη βαζοντας καποια αποσπασματα περιοδικου.

Απλα ανεφερα μια γνωμη βασισμενη στις εμπειριες μου που καποιος μπορει να πει
οτι ειναι μηδαμηνες αλλος να πει οτι ειναι αρκετες και παει λεγοντας.

Περα απο αυτο εχω μαθει δει περιστατικα που με εχουν κανει να πιστευω οτι το δυναμομετρο
ειναι μεσο για τον προγραμματιστη πρωτα μιας και εκει απο οτι ξερω βλεπει να φτιαξει σωστα avans κυριως και εχει και οπτικη εικονα της καμπυλης οποτε και την διορθωνει, μιας και μειγμα τουλαχιστον στο ταπερ φτιαχναμε παντα στο δρομο.

Ειμαι μαλλον εγινα αυτης της αποψης διοτι δε μου λεει κατι αν ενα αμαξι εχει περισσοτερα αλογα απο
μενα και παω το ιδιο ή καλύτερα και το αναποδο. Επισης εαν εχω ενα αμαξι που λεει εργοστασιακη
ισχυ 200 ιππων και παω και το βγαλει ενας 210 και καποιος αλλος 189 τι θα κερδισω εγω?
Που ξερω ποιος ειναι ο σωστος?
Ας πουμε βαζω μια εισαγωγη και δεν βλεπω κερδος στο dyno σε νουμερο
αλλα το αμαξι σε σχεση με πριν εχει παρει 2 αμαξια στα 600 μετρα τι θα πρεπει να κανω?
Να χαρω που πηρε κερδος επι της ουσιας ή να στεναχωρηθω που δεν πηρε σε νουμερο?

Τελος ημουν κατοχος TypeR εδω και ενα χρονο απλα κυκλοφορω! Χαχαχα!


Δε σε κοντραρω αποψεις ανταλλαζουμε

EVANGELOS
19-04-11, 11:36
Σε ατμ αμάξια είναι ΑΝΟΥΣΙΟ να μετράς τη βελτίωση σε δυναμόμετρο ... το ποσοστό βελτίωσης είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ του στατιστικού σφάλματος ... απλά ΠΕΤΑΣ τα λεφτά σου ...ο μόνος λόγος για dyno σε ατμ μοτέρ είναι να δεις τη διόρθωση σε αβανς και σε μείγμα

andreas_R
19-04-11, 11:40
Σε ατμ αμάξια είναι ΑΝΟΥΣΙΟ να μετράς τη βελτίωση σε δυναμόμετρο ... το ποσοστό βελτίωσης είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ του στατιστικού σφάλματος ... απλά ΠΕΤΑΣ τα λεφτά σου ...ο μόνος λόγος για dyno σε ατμ μοτέρ είναι να δεις τη διόρθωση σε αβανς και σε μείγμα

Στο ταπερ παντως διορθωναμε αρκετα στο δρομο το μειγμα!

Τσιμπαγαμε κανα καροτσακι και απο κει:D

Nick_compact
19-04-11, 11:49
Όντως το δυναμόμετρο είναι εργαλείο για την πιο επιθετική ρύθιση του αβανς. Και αυτό γιατί μπορείς να δώσεις στον κινητήρα πολύ μεγάλο φορτίο, σε ασφαλείς συνθήκες. Εδώ και κάποιο καιρό ρυθμίζω την στοκ ECU του MINI μόνος μου, και το θέμα του αβανς είναι πονεμένο. Καθώς δεν είναι δυνατό να βγαίνω κάθε τρεις και λίγο φορτωμένος με 4 άτομα, να βρω ανηφόρα-ευθεία-αεροδρόμιο, να πατήσω με 5η από χαμηλά, να δω αν έχει πυράκια στα logs.
Θεωρώ τα δυναμόμετρα χρήσιμα για 2 λόγους, πέραν της ρύθμισης.
1) Για να βλέπουμε το σχήμα, την μορφή, της καμπύλης.
2) Να βλέπουμε την διαφορά, πριν και μετά, στο ίδιο δυναμόμετρο, από αλλαγές, προσπαθώντας οι συνθήκες περιβάλλοντος να ειναι παραπλήσιες.
Δεν θεωρώ όπως λέει ο Εβάγγελος ότι δεν έχει νόημα σε atm, καθώς κανένα σοβαρό dyno δεν έχει 10% ή 20% στατιστικό σφάλμα, ποσοστά που πετυχαίνονται σε πολλές περιπτώσεις σε atm βελτώσεις.

ditris
19-04-11, 16:03
Δεν ηθελα να θιξω την κινηση σου αυτη βαζοντας καποια αποσπασματα περιοδικου.

Απλα ανεφερα μια γνωμη βασισμενη στις εμπειριες μου που καποιος μπορει να πει
οτι ειναι μηδαμηνες αλλος να πει οτι ειναι αρκετες και παει λεγοντας.

Περα απο αυτο εχω μαθει δει περιστατικα που με εχουν κανει να πιστευω οτι το δυναμομετρο
ειναι μεσο για τον προγραμματιστη πρωτα μιας και εκει απο οτι ξερω βλεπει να φτιαξει σωστα avans κυριως και εχει και οπτικη εικονα της καμπυλης οποτε και την διορθωνει, μιας και μειγμα τουλαχιστον στο ταπερ φτιαχναμε παντα στο δρομο.

Ειμαι μαλλον εγινα αυτης της αποψης διοτι δε μου λεει κατι αν ενα αμαξι εχει περισσοτερα αλογα απο
μενα και παω το ιδιο ή καλύτερα και το αναποδο. Επισης εαν εχω ενα αμαξι που λεει εργοστασιακη
ισχυ 200 ιππων και παω και το βγαλει ενας 210 και καποιος αλλος 189 τι θα κερδισω εγω?
Που ξερω ποιος ειναι ο σωστος?
Ας πουμε βαζω μια εισαγωγη και δεν βλεπω κερδος στο dyno σε νουμερο
αλλα το αμαξι σε σχεση με πριν εχει παρει 2 αμαξια στα 600 μετρα τι θα πρεπει να κανω?
Να χαρω που πηρε κερδος επι της ουσιας ή να στεναχωρηθω που δεν πηρε σε νουμερο?

Τελος ημουν κατοχος TypeR εδω και ενα χρονο απλα κυκλοφορω! Χαχαχα!


Δε σε κοντραρω αποψεις ανταλλαζουμε

Το πόσα άλογα έχει, κερδίσει ή χασει το αυτοκίνητο εφόσον προσθέσεις κάτι το διαπιστώνεις μόνο χρησιμοποιώντας ως σημείο αναφοράς πάντα το ίδιο δυναμόμετρο!
Το αν με μια εισαγωγή δεις κέρδος στο dyno... και πιστευεις πως τα 2 αυτοκίνητα διαφοράς σε κόντρα μπορεί ναναι επαναλήψιμα(ειλικρινά 100 rpm λάθος αλλαγή να κάνεις, η να μην εκκινησεις ιδανικά,η να μην εχεις σωστη πίεση σε λάστιχα, η να χάνεις απο 0,05 sec σε κάθε αλλαγή κτλ η διαφορά θάναι το λιγότερο 2 αυτοκίνητα να μη πω κ παραπάνω!).....αυτό είναι ουτοπικό!
Υ.Γ Εννοείται δεν με κοντράρεις ούτε θίχτηκα!!

ditris
19-04-11, 16:10
Σε ατμ αμάξια είναι ΑΝΟΥΣΙΟ να μετράς τη βελτίωση σε δυναμόμετρο ... το ποσοστό βελτίωσης είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ του στατιστικού σφάλματος ... απλά ΠΕΤΑΣ τα λεφτά σου ...ο μόνος λόγος για dyno σε ατμ μοτέρ είναι να δεις τη διόρθωση σε αβανς και σε μείγμα

Ο βαγγέλης λέγοντας για σφαλμα δυναμομετρου εννοει για προσθηκη π.χ μόνο ενος τελικού, μιας χοάνης κτλ απο πολυ μικρες ατμοσαφαιρικες βελτιωσεις α σταδιου!Οτι δηλαδη τοτε οντως μια διαφορα του ενός ή 2 ή 3 ps kai 0,2 0.4 kgm torque δεν ξερεις αν οφειλεται σε βελτιωση, ανοχη δυναμομετρου!Για αλλαγή εκκεντροφορων,αυξηση συμπιεσης κτλ φυσικα κ υπάρχει βελτιωση και το όποιο αριθμητικο μικρο σφαλμα δεν μπορει να υπερισχυει της βελτιωσης αριθμητικα σε ps,torque...

ditris
19-04-11, 16:12
Όντως το δυναμόμετρο είναι εργαλείο για την πιο επιθετική ρύθιση του αβανς. Και αυτό γιατί μπορείς να δώσεις στον κινητήρα πολύ μεγάλο φορτίο, σε ασφαλείς συνθήκες. Εδώ και κάποιο καιρό ρυθμίζω την στοκ ECU του MINI μόνος μου, και το θέμα του αβανς είναι πονεμένο. Καθώς δεν είναι δυνατό να βγαίνω κάθε τρεις και λίγο φορτωμένος με 4 άτομα, να βρω ανηφόρα-ευθεία-αεροδρόμιο, να πατήσω με 5η από χαμηλά, να δω αν έχει πυράκια στα logs.
Θεωρώ τα δυναμόμετρα χρήσιμα για 2 λόγους, πέραν της ρύθμισης.
1) Για να βλέπουμε το σχήμα, την μορφή, της καμπύλης.
2) Να βλέπουμε την διαφορά, πριν και μετά, στο ίδιο δυναμόμετρο, από αλλαγές, προσπαθώντας οι συνθήκες περιβάλλοντος να ειναι παραπλήσιες.
Δεν θεωρώ όπως λέει ο Εβάγγελος ότι δεν έχει νόημα σε atm, καθώς κανένα σοβαρό dyno δεν έχει 10% ή 20% στατιστικό σφάλμα, ποσοστά που πετυχαίνονται σε πολλές περιπτώσεις σε atm βελτώσεις.

Εχεις απόλυτο δίκιο!Απλά το τελειο remmaping περιλαμβάνει ρθμιση σε δυναμόμετρο αρχικά κ τελικες ρυθμισεις στο δρόμο.Ετσι κανουν οι σοβαροι βελτιωτες...

Nick_compact
19-04-11, 16:49
Εχεις απόλυτο δίκιο!Απλά το τελειο remmaping περιλαμβάνει ρθμιση σε δυναμόμετρο αρχικά κ τελικες ρυθμισεις στο δρόμο.Ετσι κανουν οι σοβαροι βελτιωτες...

To τέλειο remaping φίλε μου δεν το κάνει κανένας σοβαρός βελτιωτής μέσα σε 2 ώρες...
Ποιός κάθεται να φτιάξει τα short term fuel trims μετά από αλλαγή εκκεντροφόρου ή/και αλλαγή μπεκ; Το αβάνς; Σε σταθερό γκάζι; Σε λίγο γκάζι; Σε τέρμα γκάζι; Το ρελαντί; Μπορώ να σου πω και πολλά άλλα. Κανείς, γιατί θα ήθελε μέρες, και πολλά χρήματα, που κανείς δεν θα έδινε. Στον δρόμο δεν μπορείς να ρυθμίσεις εύκολα, ειδικά όταν μιλάμε για δυνατά αυτοκίνητα. Το τέλειο remapping όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ σχετικό, αν ασχοληθείς λίγο, όχι πολύ, θα το συνειδητοποιήσεις. Οι πιο πολλοί βελτιωτές σου φτιάχνουν το μείγμα και το αβανς στο τέρμα γκάζι, ανεβάζουν και λίγο τον κόφτη και τέρμα. (και το αβανς, πολύ στο περίπου, γι'αυτο και πολλά σπασίματα, καθώς τα software που χρησιμοποιούνται δεν δίνουν δυνατότητα παρακολούθησης του knock sensor στα data logging)
Τέλος offtopic, ο μόνος τρόπος να γίνει ενα καλό remap, είναι πάνω σε δυναμόμετρο. Στο δρόμο απλά δοκιμάζεις αυτό που έφτιαξες.