PDA

Επιστροφή στο Forum : Αφιερωμενο


tsambu
19-05-11, 13:59
Ενα βιντεακι που προοριζεται στους PRO της Meguaiars αλλα που εξηγει ολη τη διαδικασια διορθωσης ατελειων του χρωματος απο τριψιμο με ντουκοχαρτο μεχρι τελικο φινιρισμα.Διαφημιστικο μεν, κατατοπιστικοτατο δε.

http://www.youtube.com/watch?v=iPdShfeakzw&NR=1

P.S
19-05-11, 17:25
Ενα βιντεακι που προοριζεται στους PRO της Meguaiars αλλα που εξηγει ολη τη διαδικασια διορθωσης ατελειων του χρωματος απο τριψιμο με ντουκοχαρτο μεχρι τελικο φινιρισμα.Διαφημιστικο μεν, κατατοπιστικοτατο δε.

http://www.youtube.com/watch?v=iPdShfeakzw&NR=1
Φιλε μου οντως ειναι πολυ κατατοπιστικο το βιντεο που ανεβασες ειδικα για τον απλο καταναλωτη μιας και αναδυκνυει πως ολα εχουν την λυση τους και μαλιστα με τελειο αποτελεσμα.!!

Αλλο ενα καλο στοιχειο που περιεχει το συγκεκριμενο βιντεο ειναι οτι καταριπτει το "Μυθο"των πολλων σταδιων αλοιφων που πολλοι απο εμας τους επαγγελματιες ισχυριζομαστε οτι πρεπει οπωσδηποτε να κανουμε για να διορθωσουμε-επαναφερουμε το χρωμα των αυτ/των αφου και μεσα απο το συγκεκριμενο βιντεο φαινεται επακριβως η διαδικασια που πρεπει να ακολουθησουμε για την επιλυση του καθε προβληματος που εχουμε να αντιμετωπισουμε και τα οποια επιλυνονται με συγκεκριμενα σταδια αλοιφων,τα οποια ειναι λιγοτερα πολλες φορες απο αυτα που μας λενε,αρκει να γινει σωστη επιλογη των αλοιφων για το καθε σταδιο-προβλημα.!!

Οποτε μπορει αυτο το βιντεο να προοριζεται για τους PRO της Meguiars αλλα παραλληλα ενημερωνη και προστατευει τον απλο καταναλωτη..!!

Driver M
19-05-11, 18:01
Πολύ κατατοπιστικό βίντεο, απλά από μεριάς μου θα πρότεινα σε κάποιον αρχάριο να μην δοκιμάσει απευθείας με ντουκόχαρτα και χοντρές αλοιφές-cutting pad στο αυτοκίνητό του, αλλά να πειραματιστεί πρώτα σε πιο παλιές λαμαρίνες, αφού η εμπειρία στο γυάλισμα είναι το Α και το Ω και είναι αρκετά εύκολο να γίνει ζημιά αν δεν υπάρχει προσοχή και δεν γίνουν οι κατάλληλοι χειρισμοί.

Όπως και να'χει, το βίντεο αυτό αποτελεί εναν πολύ χρήσιμο οδηγό για όλους!


Πλάτωνα έτσι ακριβώς. Ανάλογα την περίπτωση διαλέγουμε και επιθετικότητα αλοιφής, pads κλπ.
Δεν υπάρχει τυφλοσούρτης στο detailing, όλα σχετίζονται με το τι έχουμε να διορθώσουμε.

P.S
19-05-11, 19:49
Πολύ κατατοπιστικό βίντεο, απλά από μεριάς μου θα πρότεινα σε κάποιον αρχάριο να μην δοκιμάσει απευθείας με ντουκόχαρτα και χοντρές αλοιφές-cutting pad στο αυτοκίνητό του, αλλά να πειραματιστεί πρώτα σε πιο παλιές λαμαρίνες, αφού η εμπειρία στο γυάλισμα είναι το Α και το Ω και είναι αρκετά εύκολο να γίνει ζημιά αν δεν υπάρχει προσοχή και δεν γίνουν οι κατάλληλοι χειρισμοί.

Όπως και να'χει, το βίντεο αυτό αποτελεί εναν πολύ χρήσιμο οδηγό για όλους!


Πλάτωνα έτσι ακριβώς. Ανάλογα την περίπτωση διαλέγουμε και επιθετικότητα αλοιφής, pads κλπ.
Δεν υπάρχει τυφλοσούρτης στο detailing, όλα σχετίζονται με το τι έχουμε να διορθώσουμε.
Φιλε Αρη συμφωνω ως προς αυτα που συμβουλευεις τους αρχαριους μιας και το Α και το Ω για να εχουμε ενα τελειο αποτελεσμα ειναι η Εμπειρια και η Σωστη διαδικασια επιλογης των καταλληλων αλοιφων για την καθε περιπτωση ξεχωριστα.!

Απλα Αρη μου αυτο το βιντεο βαζει λιγο και στο πνευμα της διαδικασιας και τον απλο καταναλωτη ωστε να ειναι και αυτος οσο γινεται υποψιασμενος και να μην πιστευει ευκολα "Μυθους"περι πολλων σταδιων αλοιφων.!!

S38B38 Monsta
20-05-11, 10:12
Ανάλογα την περίπτωση διαλέγουμε και επιθετικότητα αλοιφής, pads κλπ.

Δεν υπάρχει τυφλοσούρτης στο detailing, όλα σχετίζονται με το τι έχουμε να διορθώσουμε.


Ακριβώς αυτό και με λίγα λόγια! Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...


Αν έχεις ένα καινούριο αυτοκίνητο, που πλένεται μόνο στο χέρι, που σκουπίζεται με mf και θες απλά να κάνεις μια συντήρηση και να περάσεις την ώρα του το σ/κ, μπορείς να πάρεις μια 'μεσαία' αλοιφή και με μερικές συμβουλές από το ίντερνετ να κάτσεις να 'γυαλίσεις' το αμαξάκι σου παρέα με τους φίλους σου. Να περάσεις κι ένα κεράκι και να το χαρείς λίγο.

Αν όμως έχεις περίπτωση με αμάξι που πλένεται σε βούρτσες, είσαι σοβαρός επαγγελματίας και σέβεσαι το πελάτη σου, του προτείνεις άλλη λύση. Αν θες ΜΟΝΙΜΗ επιδιόρθωση γρατζουνιών από βούρτσες πλυντηρίων και τα συναφή (όχι μία μεσαία, τα καλύψαμε για τώρα και σε 2-3 πλυσίματα νάτα πάλι), πρέπει να του κάνεις ΟΛΑ τα στάδια ΚΑΙ να τον συμβουλέψεις ΠΩΣ να συντηρεί το αυτοκίνητό του, ώστε του χρόνου να χρειαστεί (ίσως) μόνο 2-3 στάδια γυάλισμα - κέρωμα και όχι πάλι 6-7. Για να του μείνει και λίγο βερνίκι μετά από μια 10-ετία χρήσης.


Και εξηγώ στη πράξη τη 2η περίπτωση:

Πες ότι δουλεύεις την επαγγελματική σειρά της autoglym ή της 3Μ και πρέπει να ξενικήσεις με την 04Β (κόκκους) μετά το ντουκοχαρτάρισμα, δεν μπορείς να πας κατευθείαν στη 01Β πριν τελειώσεις με τα κεριά.

Πρέπει να ακολουθήσεις ΟΛΑ τα βήματα με 03Β, 02Β με τα αντίστοιχα pads όπως σου υποδικνύει η εταιρεία.....στη πράξη αυτό σημαίνει έως και 6-7 χέρια για μία ΤΕΛΕΙΑ δουλειά.

Το παράδειγμα της 3Μ παρακάτω εξηγεί επακριβώς όλα τα βήματα ξεκινώντας από 1500 & 3000 Trizact (αν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα), μέχρι το σημείο του swirl elimination, ενώ ΔΕΝ περιλαμβάνει καν το κέρωμα και πόσα στάδια επιλέξεις να κάνεις εκεί.

http://3mcollision.com/media/documents/brochure//3M_Perfect-It_Paint_Finishing_System.pdf

σε βιντ

http://www.youtube.com/watch?v=fTHY3D1W8U4

http://www.youtube.com/watch?v=iIFD7Mit8cc&feature=related


Σε λίγες μέρες θα ανεβάσω θρεντ με φωτό από όλα τα παραπάνω βήματα σε μαύρο Ε90 320si, όπου ο ιδιοκτήτης το πήρε μεταχειρισμένο και ήθελε την ΤΕΛΕΙΑ δουλειά (όχι ένα άρπα κόλλα). Εκεί λοιπόν έπρεπε να ξεκινήσουμε από ντουκοχαρτάρισμα με Trizact 2000 & στη συνέχεια 3000 πριν καν μπει αλοιφή πάνω στο αυτοκίνητο. Σύνολο .....επτά (7) στάδια γυαλίσματος.


Κάντε και μια εγγραφή εδώ http://www.detailingworld.com/ για να δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό από σωστούς επαγγελματίες του εξωτερικού για το τι σημαίνει επαγγελματικό detailing. Πραγματικά αξίζει! ;)

stef
20-05-11, 10:21
Έτσι ακριβώς είναι όπως τα λέει ο Κώστας ο οποίος με έχει βοηθήσει και εμένα που ασχολούμαι εντελώς ερασιτεχνικά με το detailing
Δουλειες σε 2-3 ώρες σου χω κάνει το αμάξι "πένα" ενώ έχει χάλια μαύρα δεν γίνονται
Τα παλικάρια στο site που υπέδειξε ο Κώστας είτε είναι επαγγελματίες είτε ερασιτέχνες για να κερώσουν-γυαλίσουν ΣΩΣΤΑ κάνουν από 2 έως και 6 μέρες(οι ερασιτέχνες).
Για να γυαλίσω-καθαρίσω ένα οικογενειακό Χ3 με το χέρι μου πήρε 11 ώρες και αρχίζω τώρα μετά από σχεδόν 12 χρόνια να σκέφτομαι να αγοράσω αλοιφαδόρο
Δεν είναι παίξε γέλασε αυτά τα πράγματα, κάτι που λίγοι καταλαβαίνουν

S38B38 Monsta
20-05-11, 12:58
Εσένα σκεφτόμουν όταν πόσταρα το λίνκι παραπάνω. :)

stef
20-05-11, 13:06
Ετοιμάζομαι......

http://swell.gr/car/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=356&category_id=24&option=com_virtuemart&Itemid=72

http://www.dmcarpolish.be/catalog/product_info.php?products_id=276&osCsid=vbol7686g2esa9716ivam2kn25

alekos_911
20-05-11, 13:26
Πρόσφατα αγόρασα από το swell έναν αλοιφαδορο kestrel das 6. Από αυτ´α που διάβασα στο Ίντερνετ είναι παρόμοιος με αυτόν της meguiars και αρκετά οικονομικός. Ακόμα δεν τον έχω δοκιμάσει αλλά θα ξεκινήσω πρ τα στο ταπεινό αλλά πόστο punto μου. Για αρχή σκέφτομαι να τον συνοδευσω με lake country pads white grey ίσως orange και κανά red. Από αλοιφές έχω αυτήν την scratch x που χρησιμοποιεί στο βίντεο και αγόρασα και μια λεπτή την menZerna 106 fa. Δεν ξέρω αν έκανα καλές επιλογές αλλά πιστεύω για μένα που είμαι χομπιστας είναι οκ!

stef
20-05-11, 13:40
Απλά έχουν βγει DA αλοιφαδόροι με πιο πολλά Watts
Σαν αυτόν που πρότεινα
Και ο δικός σου όμως είναι αρκετά καλός για χομπίστα!!
Μια χαρά
Προχώρα!

S38B38 Monsta
20-05-11, 14:01
Μη περιμένεις πολλά από dual action orbital, αλλά για ερασιτεχνική εργασία μια χαρά είναι. Εγώ τον χρησιμοποιώ στα τελευταία χέρια.


Άντε να μας ανεβάσεις και φωτό!!!!!!!!!!

S38B38 Monsta
20-05-11, 14:09
Επίσης το 'μουσείο' που γυαλίζει στο βίντεο πρέπει να ναι 'μονής' που σημαίνει καλύτερα αποτελέσματα.

Όπως θα παρατηρήσεις και συ με το καιρό Στεφ, ο τρόπος που δουλεύει ένας DA απλά δεν έχει τη δύναμη [όπως ένας κανονικός orbital] να διορθώσει προβλήματα από βούρτσες κτλ. Για mild swirls όμως όπως αυτές που δείχνει εκεί είναι ΟΚ.

stef
20-05-11, 14:31
Ναι το γνωρίζω Κώστα!!
Απλά τον rotary τον φοβάμαι για αρχή!!
Δούλεψα τον Krauss και ήταν μιά χαρά!

P.S
20-05-11, 16:13
Πλάτωνα έτσι ακριβώς. Ανάλογα την περίπτωση διαλέγουμε και επιθετικότητα αλοιφής, pads κλπ.
Δεν υπάρχει τυφλοσούρτης στο detailing, όλα σχετίζονται με το τι έχουμε να διορθώσουμε.
Με αφορμη αυτο φιλε Αρη καλο ειναι να διευκρυνησουμε καποια πραγματα τα οποια και ειναι σημαντικα.

Το σημαντικοτερο ολων,για μενα παντα,ειναι οτι την αντοχη του εργοστασιακου χρωματος ΔΕΝ μπορει να την πετυχει κανενας εξωτερικος βαφεας και γι αυτο το λογο θα πρεπει παντα να εχουμε σαν γνωμονα την λιγοτεη δυνατη καταπονιση του.

Πρακτικα αυτο σημαινη οτι το καθε προβλημα θα πρεπει να αντιμετωπιζεται ξεχωριστα και να επιλεγεται η καλυτερη και οσο γινεται η ποιο ανωδυνη λυση για το σκοπο αυτο.

Αν παρατηρησουμε στο βιντεο που ανεβασε ο φιλος μας παρουσιαζη δυο λυσης για δυο διαφορετικα προβληματα,στο μεν πρωτο προβλημα που ηταν και ποιο σοβαρο δουλεψε ντουκοχαρτα με παρα πολυ προσοχη και κατοπιν χρησιμοποιησε δυο διαφορετικες αλοιφες για να εξαλειψη τελειως το προβλημα και τελειωσε την εργασια περνωντας ενα καλο κερι.

Στο δευτερο προβλημα το οποιο ειχε αραχνες και γραμμες απο πλυσιματα σε βουρτσα τα αφαιρεσε χωρις να κανη χρηση ντουκοχαρτου με δυο ειδων διαφορετικες αλοιφες και παλι τελειωνοντας το περασε ολο με κερι.

Αυτο εγινε γιατι το καθε προβλημα εχει διαφορετικη λυση και αντιμετωπιση και παντα προσπαθουμε να επιλυσουμε το προβλημα μας με την λιγοτερη "ζημια"στο εργοστασιακο χρωμα.

Αυτο σημαινη οτι δεν θα κανουμε αρπα κολλα δουλεια αν χρησιμοποιησουμε δυο σταδια αλοιφων για την επιλυση του προβληματος μας,ουτε θα μας ξαναεμφανιστουν μετα απο 2-3 πλυσιματα αρκει να γινεται η προβλεπομενη συντηρηση στο αυτ/το μας.

ΤΕΛΕΙΑ δουλεια μπορει να γινει με την σωστη επιλογη αλοιφων και διαδικασια εξαλειψης του προβληματος μας και οχι απαραιτητα με πολλα σταδια γυαλισματος μιας και το εργοστασιακο χρωμα δεν θα εχει υποστει την ιδια καταπονηση και αυτο ειναι που θα πρεπει να ενδιαφερει καθε σωστο επαγγελματια που σεβεται την δουλεια του και τον πελατη που τον εμπιστευεται.

Και εννοειται φυσικα οτι ενα σωστο γυαλισμα δεν μπορει να γινει μεσα σε δυο ή τρεις ωρες μιας και χρειαζονται πολλες παραπανω και αν γινει σωστα και γινεται και η σωστη συντηρηση δεν θα ξαναεμφανιστη το προβλημα μας για παρααα πολυ καιρο.

Αλλο ενα πολυ σημαντικο εργαλειο που χρειαζομαστε οταν κανουμε τετοιες εργασιες ειναι ενας πολυ καλος μετρητης παχους χρωματος-βερνικιου ωστε να μπορουμε να μετραμε το παχος της καθε επιφανειας κατα την διαρκεια των εργασιων ωστε να μην "φαμε"πολυ το παχος της και ναι μεν διορθωσουμε εκεινη την στιγμη το προβλημα που εχουμε αλλα στο μελλον οταν μας παρουσιαστη αλλο δεν θα εχουμε περιθωριο επιδιορθωσης.

Γι αυτο λοιπον δεν παιζουν τοσο μεγαλο ρολο ο αριθμος των σταδιων οσο η σωστη επιλογη του τροπου και των αλοιφων που θα επιλεξουμε για να επιδιορθωσουμε το προβλημα μας με γνωμονα παντα την λιγοτερη καταπονιση του εργοστασιακου χρωματος.!!

S38B38 Monsta
20-05-11, 21:13
http://tonterias.com/data/200301/3171_Stop.jpg

την αντοχη του εργοστασιακου χρωματος ΔΕΝ μπορει να την πετυχει κανενας εξωτερικος βαφεας

^^^ :bs: No. 1

Ένα βάψιμο στο χέρι από επαγγελματία βαφέα με βερνίκια υψηλής ποιότητας (όχι ελληνικά), εκτός από ποοοοοοοολύ πλουσιότερο είναι και ποοοοοοοοολύ ανθεκτικότερο. Αυτό το διαπιστώνει κάποιος εύκολα και απλά με τη χρήση του μετρητή πάχους χρώματος σε καθαρή επιφάνεια και όχι πάνω από σιδηρόστοκο. Και δε μιλάμε βέβαια για διπλο-βερνικάρισμα, όπου εκεί το μέλωμα και το πάχος είναι ασύλληπτο.


το εργοστασιακο χρωμα δεν θα εχει υποστει την ιδια καταπονηση και αυτο ειναι που θα πρεπει να ενδιαφερει καθε σωστο επαγγελματια που σεβεται την δουλεια του και τον πελατη που τον εμπιστευεται.

^^^^ :bs: Νο. 2


Με ένα trizact 3M, ένα τριβείο αέρος και ένα μετρητή χρώματος εύκολα διαπιστώνει ο καθένας ότι δεν είναι έτσι. Πάρτε μετρήσεις πριν και μετά.

Το να αφαιρέσουμε λοιπόν 2-3 'μικρά' με αυτό το τρόπο είναι λιγότερο από το 10% της συνολικής ποσότητας του εργοστασιακού βερνικιού στις περισσότερες μάρκες αυτοκινήτων. Για να δημιουργήσουμε λοιπόν πρόβλημα στο βερνίκι, θα πρέπει να τρίβουμε το αυτοκίνητο κάθε χρόνο για 10 χρόνια με ντουκόχαρτα και χοντρές αλοιφές. Πράγμα που στατιστικά δεν κάνει κανείς ούτε σε ...είκοσι χρόνια.

Ξαναλέω ότι η παραπάνω μέθοδος δεν είναι ούτε εύκολη ούτε οικονομική, ούτε προορίζεται για όλες τις περιπτώσεις. Εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα με σοβαρό πρόβλημα στο βερνίκι (βούρτσες / κλαδιά κτλ) ή σε πολύ απαιτητικούς πελάτες που θέλουν - Ε Π Α Ν Α Λ Α Μ Β Α Ν Ω - το ΤΕΛΕΙΟ αποτέλεσμα.

Driver M
20-05-11, 23:56
Αν όμως έχεις περίπτωση με αμάξι που πλένεται σε βούρτσες, είσαι σοβαρός επαγγελματίας και σέβεσαι το πελάτη σου, του προτείνεις άλλη λύση. Αν θες ΜΟΝΙΜΗ επιδιόρθωση γρατζουνιών από βούρτσες πλυντηρίων και τα συναφή (όχι μία μεσαία, τα καλύψαμε για τώρα και σε 2-3 πλυσίματα νάτα πάλι), πρέπει να του κάνεις ΟΛΑ τα στάδια ΚΑΙ να τον συμβουλέψεις ΠΩΣ να συντηρεί το αυτοκίνητό του, ώστε του χρόνου να χρειαστεί (ίσως) μόνο 2-3 στάδια γυάλισμα - κέρωμα και όχι πάλι 6-7. Για να του μείνει και λίγο βερνίκι μετά από μια 10-ετία χρήσης.


Κάντε και μια εγγραφή εδώ http://www.detailingworld.com/ για να δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό από σωστούς επαγγελματίες του εξωτερικού για το τι σημαίνει επαγγελματικό detailing. Πραγματικά αξίζει! ;)
Κώστα, σε γενικές γραμμές συμφωνώ, απλά αυτό που έχω με bold δεν ισχύει και είμαι σίγουρος πως κάτι άλλο ήθελες να γράψεις.
Όταν οι αράχνες φύγουν, ακόμα και με μεσαία ή ψιλή αλοιφή να γίνει αυτό, δεν επανέρχονται μετά από 3-4 πλυσίματα και γενικά δεν επανέρχονται πιο γρήγορα απ'ότι αν έφευγαν με χοντρή αλοιφή.
Το θέμα είναι να φύγουν, τώρα με τι αλοιφή θα γίνει αυτό, όσο λεπτότερη τόσο το καλύτερο για το βερνίκι.
Αυτό που έγραψες θα ίσχυε αν καλύπτονταν με ένα ΑΙΟ (all in one) προϊόν ή κάποιο glaze, δηλαδή προϊόντα που καλύπτουν τις αράχνες και δεν τις αφαιρούν και μετά από μερικά πλυσίματα έφευγαν τα fillers και αποκαλυπτόταν τα προβλήματα του βερνικιού.
Όχι όμως αν γινόταν γυάλισμα, ασχέτως επιθετικότητας αλοιφής.

Και κάτι ακόμα.
Δεν έχω χρησιμοποιήσει και πολύ 3Μ, αλλά οι υπόλοιπες αλοιφές που έχω δουλέψει (menzerna, meguiars, 1Z) κατά κανόνα χρειάζονται 3 χέρια, άντε 4 αν έχει προηγηθεί χοντρό γυαλοχαρτάρισμα.
Ακόμα και οι 3Μ που είχα χρησιμοποιήσει σε φίλο φανοποιό, απ'ότι θυμάμαι είχαν κι αυτές 3 βήματα, πράσινη-κίτρινη-μπλε.
Στη συντριπτική πλειοψηφία λοιπόν, τουλάχιστον απ'όσα έχω δει και ξέρω, ένα ολοκληρωμένο detailing χρειάζεται γύρω στις 3 (σπάνια 4) διαφορετικές γυαλιστικές αλοιφές από την πιο χοντρή μέχρι την πιο λεπτή, όταν φυσικά το βερνίκι έχει πολύ σοβαρές ζημιές.
Ύστερα ακολουθεί προετοιμασία για κέρωμα με κάποια καθαριστική αλοιφή και glaze για περισσότερη λάμψη.
Φυσικά, αυτό δε σημαίνει πως δεν είναι χρονοβόρα διαδικασία, το ακριβώς αντίθετο, ακόμα και 2 χέρια να περάσεις σε 3 ώρες ΣΤΑΝΤΑΡ δεν έχεις τελειώσει (μην πω ούτε κερί και glaze δεν προλαβαίνεις να βάλεις).
Επιπλέον, το πόσο εύκολα γυαλίζει ένα αμάξωμα έχει να κάνει και με το τι βερνίκι είναι βαμμένο.
Οι BMW πχ έχουν πολύ πιο ανθεκτικό βερνίκι από τα honda (και γενικά έχουν από τα πιο γερά βερνίκια της αγοράς), οπότε την ίδια ακριβώς ζημιά στο honda θα την αφαιρέσεις με πιο λεπτή αλοιφή απ'ότη στη bmw, τουλάχιστον κατά κανόνα.

Για swirl marks από πλυντήρια και γενικά ελλειπές πλύσιμο, συνήθως τα 2 χέρια (polishing-finishing) είναι οκ, εκτός και αν ο άλλος πλένει με σκούπα που σκουπίζουν το σπίτι (το έχω δει κι αυτό!).


Το πιο βασικό πάντως παιδιά είναι να πλένετε σωστά και τακτικά τα αυτοκίνητά σας και όχι να τα πάτε σε πλυντήρια με βούρτσες κλπ, αφού έτσι θα γλιτώσετε τα σοβαρά γυαλίσματα (που μακροπρόθεσμα θα μειώσουν αισθητά το βερνίκι) και να τους περνάτε κι ένα καλό κεράκι για προστασία.
Αν κάνετε τα παραπάνω, τότε το αμάξι σας θα θέλει ένα ελαφρύ γυαλισματάκι κάθε 2ετία και το βερνίκι δεν θα μειωθεί σε επικίνδυνα επίπεδα ποτέ, τουλάχιστον μέχρι το αμάξι να έχει γίνει παλιοσίδερα.

S38B38 Monsta
21-05-11, 08:49
Κώστα, σε γενικές γραμμές συμφωνώ, απλά αυτό που έχω με bold δεν ισχύει και είμαι σίγουρος πως κάτι άλλο ήθελες να γράψεις.
Όταν οι αράχνες φύγουν, ακόμα και με μεσαία ή ψιλή αλοιφή να γίνει αυτό, δεν επανέρχονται μετά από 3-4 πλυσίματα και γενικά δεν επανέρχονται πιο γρήγορα απ'ότι αν έφευγαν με χοντρή αλοιφή.
.


Άρη, θα ξαναγράψω ότι τα στάδια στο γυάλισμα δεν είναι standard και όλοι συμφωνούμε ότι ανάλογα τη περίπτωση (βερνίκι αυτοκινήτου δλδ μάρκα, χρώμα, κατάσταση) επιλέγουμε τα αντίστοιχα βήματα στη διαδικασία που ακολουθούμε........ αλοιφές / pads / στροφές αλοιφαδόρου.

Όσο για το παραπάνω που έγραψες, ναι δυστυχώς έχω δει πολλά αυτοκίνητα που δήθεν ήταν γυαλισμένα και μετά από πολύ λίγα πλυσίματα επέστρεψαν στην αρχική τους κατάσταση. Δεν ξέρω τι έφταιξε, αλλά ούτε και με αφορά.

Όπως και να χει, ο κάθε detailer ακολουθεί τη δική του μέθοδο και εδώ δεν είμαστε για να αλλάξει ο ένας τα πιστεύω του άλλου, αλλά για να ενημερώνουμε κάποιους diy'ers που ίσως θα ήθελαν να ασχοληθούν οι ίδιοι μια μέρα στον ελεύθερο χρόνο τους.

stef
21-05-11, 13:41
αλλά για να ενημερώνουμε κάποιους diy'ers που ίσως θα ήθελαν να ασχοληθούν οι ίδιοι μια μέρα στον ελεύθερο χρόνο τους.

Για εμένα μιλάς πάλι.......:dblthumb2:nod::rolleyes:

P.S
21-05-11, 18:01
Aπλά αυτό που έχω με bold δεν ισχύει και είμαι σίγουρος πως κάτι άλλο ήθελες να γράψεις.
Όταν οι αράχνες φύγουν, ακόμα και με μεσαία ή ψιλή αλοιφή να γίνει αυτό, δεν επανέρχονται μετά από 3-4 πλυσίματα και γενικά δεν επανέρχονται πιο γρήγορα απ'ότι αν έφευγαν με χοντρή αλοιφή.
Το θέμα είναι να φύγουν, τώρα με τι αλοιφή θα γίνει αυτό, όσο λεπτότερη τόσο το καλύτερο για το βερνίκι.
Αυτό που έγραψες θα ίσχυε αν καλύπτονταν με ένα ΑΙΟ (all in one) προϊόν ή κάποιο glaze, δηλαδή προϊόντα που καλύπτουν τις αράχνες και δεν τις αφαιρούν και μετά από μερικά πλυσίματα έφευγαν τα fillers και αποκαλυπτόταν τα προβλήματα του βερνικιού.
Όχι όμως αν γινόταν γυάλισμα, ασχέτως επιθετικότητας αλοιφής.

Και κάτι ακόμα.
Δεν έχω χρησιμοποιήσει και πολύ 3Μ, αλλά οι υπόλοιπες αλοιφές που έχω δουλέψει (menzerna, meguiars, 1Z) κατά κανόνα χρειάζονται 3 χέρια, άντε 4 αν έχει προηγηθεί χοντρό γυαλοχαρτάρισμα.
Ακόμα και οι 3Μ που είχα χρησιμοποιήσει σε φίλο φανοποιό, απ'ότι θυμάμαι είχαν κι αυτές 3 βήματα, πράσινη-κίτρινη-μπλε.
Στη συντριπτική πλειοψηφία λοιπόν, τουλάχιστον απ'όσα έχω δει και ξέρω, ένα ολοκληρωμένο detailing χρειάζεται γύρω στις 3 (σπάνια 4) διαφορετικές γυαλιστικές αλοιφές από την πιο χοντρή μέχρι την πιο λεπτή, όταν φυσικά το βερνίκι έχει πολύ σοβαρές ζημιές.
Ύστερα ακολουθεί προετοιμασία για κέρωμα με κάποια καθαριστική αλοιφή και glaze για περισσότερη λάμψη.
Φυσικά, αυτό δε σημαίνει πως δεν είναι χρονοβόρα διαδικασία, το ακριβώς αντίθετο, ακόμα και 2 χέρια να περάσεις σε 3 ώρες ΣΤΑΝΤΑΡ δεν έχεις τελειώσει (μην πω ούτε κερί και glaze δεν προλαβαίνεις να βάλεις).
Επιπλέον, το πόσο εύκολα γυαλίζει ένα αμάξωμα έχει να κάνει και με το τι βερνίκι είναι βαμμένο.
Οι BMW πχ έχουν πολύ πιο ανθεκτικό βερνίκι από τα honda (και γενικά έχουν από τα πιο γερά βερνίκια της αγοράς), οπότε την ίδια ακριβώς ζημιά στο honda θα την αφαιρέσεις με πιο λεπτή αλοιφή απ'ότη στη bmw, τουλάχιστον κατά κανόνα.

Για swirl marks από πλυντήρια και γενικά ελλειπές πλύσιμο, συνήθως τα 2 χέρια (polishing-finishing) είναι οκ, εκτός και αν ο άλλος πλένει με σκούπα που σκουπίζουν το σπίτι (το έχω δει κι αυτό!).


Το πιο βασικό πάντως παιδιά είναι να πλένετε σωστά και τακτικά τα αυτοκίνητά σας και όχι να τα πάτε σε πλυντήρια με βούρτσες κλπ, αφού έτσι θα γλιτώσετε τα σοβαρά γυαλίσματα (που μακροπρόθεσμα θα μειώσουν αισθητά το βερνίκι) και να τους περνάτε κι ένα καλό κεράκι για προστασία.
Αν κάνετε τα παραπάνω, τότε το αμάξι σας θα θέλει ένα ελαφρύ γυαλισματάκι κάθε 2ετία και το βερνίκι δεν θα μειωθεί σε επικίνδυνα επίπεδα ποτέ, τουλάχιστον μέχρι το αμάξι να έχει γίνει παλιοσίδερα.
Για αλλη μια φορα φιλε Αρη εισαι Ολωσοστως σε αυτα που γραφεις και συμφωνω απολλυτα με οσα αναφερεις.!!

Η επιδιορθωση του εκαστοτε προβληματος μας μαζι με την λιγοτερη δυνατη "ζημια" στο εργοστασιακο μας χρωμα ειναι το ζητουμενο παντοτε.

Οταν βαφεται ενα αυτ/το στο εργοστασιο βαφεται με συγκεκριμενα χρωματα,ποσοτητες και παχος χρωματος-βερνικιου απο ειδικα ρομποτ τα οποια χρησιμοποιουνται για αυτο τον σκοπο και ψυνονται σε συγκεκριμενη θερμοκρασια και ολη η διαδικασια γινεται μεσα σε ειδικα τουνελ..

Με τον συγκεκριμενο τροπο βαφης δεν δημιουργουνται "καθισματα"στο χρωμα ουτε μπιμπικια και παραλληλα εχει μπει σε ολη την επιφανεια του αυτ/του η σωστη ποσοτητα χρωματος-βερνικιου και εχει ψηθη στην θερμοκρασια που απαιτηται ωστε να γινει σωστα η σκλυρυνση των υλικων.

Αυτο λοιοπν το αποτελεσμα ΔΕΝ μπορει να το πετυχη κανενας εξωτερικος βαφεας οσο καλος και αν ειναι μιας και την βαφη την κανει ανθρωπινο χερι και οχι καποιο ρυθμισμενο ρομποτ και το ανθρωπινω χερι οπως και να το κανουμε δεν γινεται οσο και να θελει να πετυχη την ιδια ποσοτητα υλικων σε ολη την επιφανεια οπως και πολυυυυ δυσκολα δεν θα πιαση καποιο μπιμπικι επανω το χρωμα κατα την διαρκεια της βαφης οσο καθαρος και να ειναι ο φουρνος και καινουργια τα φιλτρα του.

Eξαλλου γι αυτο και ολες οι αυτ/νιες πλεων στης οδηγιες τους προς τους αγοραστες τους εφιστουν την προσοχη ωστε να αποφευγουν να πλενουν τα αυτ/τα τους σε βουρτσες ωστε να γινεται μελλοντικα οσο το δυνατον λιγοτερη επεμβαση στο εργοστασιακο χρωμα.

Καλο λοιπον θα ειναι παντα να επιδιορθωνουμε το προβλημα μας και να επιδιωκουμε το ΤΕΛΕΙΟ αποτελεσμα με την λιγοτερη δυνατη "ζημια" στο εργοστασιακο χρωμα-βερνικι.

Αυτο για να γινει απαιτηται πολυ καλη γνωση της ολης διαδικασιας,τα απαραιτητα εργαλεια γι αυτην οπως και την σωστη επιλογη αλοιφων.

Επισης σημαντικο ρολο για τους φιλους που θα χρησιμοποιησουν αλοιφαδορο για να επιδιορθωσουν ή να γυαλισουν το αυτ/το τους παιζουν οι στροφες που θα επιλεξουν να δουλευουν,η δυναμη που θα ασκουν στην επιφανεια κατα το γυαλισμα και ο χρονος διαδρομης του αλοιφαδορου επανω στην επιφανεια.

Αν κατι απο την ολη διαδικασια δεν το κανουμε σωστα ελοχευει ο κινδυνος τελειωνοντας ολη την εργασια να βλεπουμε ενα τελειο αποτελεσμα αλλα βγαζωντας το αυτ/το στο φως του ηλιου να δουμε την επιφανεια μας να ειναι γεματη σβουρνιες πραγμα το οποιο και ειναι το ποιο ανεπιθυμητο σε μια τετοια εργασια.!

Υ.Σ:Φιλε Αρη πραγματικα εχεις πολλες γνωσης επανω στο συγκεκριμενο θεμα και Μπραβο σου!!!:dblthumb2

S38B38 Monsta
23-05-11, 20:04
Αυτο λοιοπν το αποτελεσμα ΔΕΝ μπορει να το πετυχη κανενας εξωτερικος βαφεας οσο καλος και αν ειναι μιας και την βαφη την κανει ανθρωπινο χερι και οχι καποιο ρυθμισμενο ρομποτ και το ανθρωπινω χερι οπως και να το κανουμε δεν γινεται οσο και να θελει να πετυχη την ιδια ποσοτητα υλικων σε ολη την επιφανεια οπως και πολυυυυ δυσκολα δεν θα πιαση καποιο μπιμπικι επανω το χρωμα κατα την διαρκεια της βαφης οσο καθαρος και να ειναι ο φουρνος και καινουργια τα φιλτρα του.






Η Bentlley βάφει στο χέρι. Η Rolls έχει ρομπότ που τα έχει προγραμματίσει να δουλεύουν και να ρίχνουν χρώμα ΣΥΜΦΩΝΑ με το ανθρώπινο χέρι. Ορισμένα Ferrari - σύμφωνα με τη προτίμηση του ιδιοκτήτη - βάφονται στο χέρι.


Αν μπορούσαν και οι υπόλοιποι, στο χέρι θα έβαφαν αλλά δυστυχώς δεν τους συμφέρει λόγω κόστους / χρόνου. Το αποτέλεσμα που 'βγάζει' το ανθρώπινο χέρι δε συγκρίνεται καν με το ρομπότ.


From the Rolls Royce link:

Our secret is to programme the robots using our vast knowledge of hand-spraying, which helps them achieve a consistent finish time after time. But even the best-programmed robots can't replicate the human touch, so we spray all the hard to reach spots by hand.


http://www.rolls-roycemotorcars.com/goodwood/surface_finishing/



Λίγο από Bentley...


http://www.youtube.com/watch?v=XGkt3Gd033A&feature=player_embedded



Οι χειροποίητες εργασίες ήταν και θα είναι ΠΑΝΤΑ ανώτερες ποιοτικά από οποιοδήποτε ρομπότ.



Τέλος, το μπιμπίκι δεν έχει καμία σχέση με το ποιος έβαψε το αυτοκίνητο...

P.S
24-05-11, 15:57
Λιγο απο το πως βαφεται μια απο της Ferrari στο εργοστασιο παραγωγης....

http://www.youtube.com/watch?v=1wpzu4rx1N4

Και εννοειται πως το μπιμπικι ΔΕΝ εχει σχεση με το ποιος βαφη το αυτ/το αλλα που το βαφη και σε τι συνθηκες το βαφη.....

stef
24-05-11, 16:07
Επισης σημαντικο ρολο για τους φιλους που θα χρησιμοποιησουν αλοιφαδορο για να επιδιορθωσουν ή να γυαλισουν το αυτ/το τους παιζουν οι στροφες που θα επιλεξουν να δουλευουν,η δυναμη που θα ασκουν στην επιφανεια κατα το γυαλισμα και ο χρονος διαδρομης του αλοιφαδορου επανω στην επιφανεια.

Αν κατι απο την ολη διαδικασια δεν το κανουμε σωστα ελοχευει ο κινδυνος τελειωνοντας ολη την εργασια να βλεπουμε ενα τελειο αποτελεσμα αλλα βγαζωντας το αυτ/το στο φως του ηλιου να δουμε την επιφανεια μας να ειναι γεματη σβουρνιες πραγμα το οποιο και ειναι το ποιο ανεπιθυμητο σε μια τετοια εργασια.!

Υ.Σ:Φιλε Αρη πραγματικα εχεις πολλες γνωσης επανω στο συγκεκριμενο θεμα και Μπραβο σου!!!:dblthumb2

Yπάρχουν αλοιφαδόροι οι οποίοι δεν πορκαλούν το φαινόμενο του ολογράμματος το οποίο και αναφέρεις και αυτοί είναι οι dual action (DA) αλοιφαδόροι.
Σίγουρα απαιτούν υπομονή μιας και δεν διορθώνουν πολύ γρήγορα αλλά ασχολείσαι κομμάτι -κομμάτι ( 50 Χ 50 )με το αυτοκίνητο που γυαλίζεις.
Τα αποτελέσματα είναι σχεδόν επαγγελματικά αρκεί να ξέρεις την τεχνική και να μην βάζεις όλη την δύναμη του αλοιφαδόρου .
Συν'ηθως παίζεις μεταξύ 2500-3800 στροφές και ΠΟΤΕ δεν το βάζεις στο maximumδηλαδή στις 6500 παρά μόνο εαν υπάρχει κάποια τοπική γδαρσιά έντονη.
Επίσης ο DA αλοιφαδόρος πετυχαίνεις καλύτερα αποτελέσματα με την παρακάτω τεχνική....

stef
24-05-11, 16:10
Ας ρίξουν μια ματιά τα παιδιά μιας και δεν αναφέρομαι στους επαγγελματίες που ήδη ξέρουν

P.S
24-05-11, 16:49
Yπάρχουν αλοιφαδόροι οι οποίοι δεν πορκαλούν το φαινόμενο του ολογράμματος το οποίο και αναφέρεις και αυτοί είναι οι dual action (DA) αλοιφαδόροι.
Σίγουρα απαιτούν υπομονή μιας και δεν διορθώνουν πολύ γρήγορα αλλά ασχολείσαι κομμάτι -κομμάτι ( 50 Χ 50 )με το αυτοκίνητο που γυαλίζεις.
Τα αποτελέσματα είναι σχεδόν επαγγελματικά αρκεί να ξέρεις την τεχνική και να μην βάζεις όλη την δύναμη του αλοιφαδόρου .
Συν'ηθως παίζεις μεταξύ 2500-3800 στροφές και ΠΟΤΕ δεν το βάζεις στο maximumδηλαδή στις 6500 παρά μόνο εαν υπάρχει κάποια τοπική γδαρσιά έντονη.
Επίσης ο DA αλοιφαδόρος πετυχαίνεις καλύτερα αποτελέσματα με την παρακάτω τεχνική....
Ειτε με τον ενα τυπο αλοιφαδορου ειτε με τον αλλο παντα πρεπει να κανεις κομματι κομματι και να εχεις υπομονη Στεφανε και σε πολλες περιπτωσης χρειαζονται ακομα λιγοτερες στροφες απο αυτες που αναφερεις αναλογως το προβλημα,το χρωμα,το βερνικι του αυτ/του,κ.π.α.

Παντως ενα σημαντικο κομματι και ρολο στο γυαλισμα παιζει εκτος των αλλων ολων και αυτο που αναφερουμε σχετικα με την πιεση που ασκουμε κατα την διαδικασια του γυαλισματος που θελει πολυ προσοχη ειδικα σε σκουρωχρωμα αυτ/τα ή αυτ/τα τα οποια εχουν μαλακο βερνικι.!!

stef
24-05-11, 23:50
Από ότι με έχουν ενημερώσει τα BMW, τα τελευταία τουλάχιστον δεν έχουν και ιδιαίτερα μαλακό βερνίκι σωστά...?

P.S
25-05-11, 08:39
Από ότι με έχουν ενημερώσει τα BMW, τα τελευταία τουλάχιστον δεν έχουν και ιδιαίτερα μαλακό βερνίκι σωστά...?
Σωστα εισαι ενημερωμενος Στεφανε...τα BMW εχουν γερα βερνικια εν αντιθεση με τα γιαπωνεζικα που εχουν μαλακα βερνικια...!!!

rapid_fast
25-05-11, 09:01
Και αμα τα τρίψεις με γυαλόχαρτο τι γίνεται??
Κεραμικό είναι το βενρίκι, ούτε με κλειδί δεν χαράσει..
Μια μάρκα υπάρχει προς το παρόν, που δίνει και ειδικό γυαλόχαρτο..
Και κοσμεί τον εμπρός προφυλακτήρα μου δοκιμαστικά.

P.S
25-05-11, 14:57
Και αμα τα τρίψεις με γυαλόχαρτο τι γίνεται??
Κεραμικό είναι το βενρίκι, ούτε με κλειδί δεν χαράσει..
Μια μάρκα υπάρχει προς το παρόν, που δίνει και ειδικό γυαλόχαρτο..
Και κοσμεί τον εμπρός προφυλακτήρα μου δοκιμαστικά.
Εαν το τρψεις με γυαλοχαρτο φιλε rapid fast αναποφευκτα το κατεβαζεις το παχος του βερνικιου οπως και αν χρησιμοποιησης αλοιφες οι οποιες να εχουν μεγαλη κοπτικοτητα...γι αυτο και λεμε προσοχη στην διαδικασια που θα ακολουθησουμε,και της αλοιφες που θα επιλεξουμε ωστε να επιλυσουμε το προβλημα μας.!!

Θα πρεπει να επιλεξουμε τον τροπο επιλυσης του που θα επιφερει την λιγοτερη δυνατη καταπονηση του παχους του βερνικιου μας.!

Το γνωριζω το βερνικι που αναφερεις,οπως επισης εχει ακουστη και οτι καποιες εταιρειες ειναι σε ερευνες ωστε να παραγουν χρωματα τα οποια θα εχουν την ιδιοτητα να αυτοεπουλωνονται..!!

S38B38 Monsta
25-05-11, 21:45
Τα self-healing clearcoats χρησιμοποιούνται από τη Nissan (Infinity) εδώ και περίπου 1 1/2 χρόνο.

Τα βερνίκια αυτά κάτω από τον ήλιο μπορούν να καλύψουν ελαφριές γρατζουνιές από αυτόματα πλυντήρια ή κλαδιά, όμως σε περίπτωση κακόβουλης πράξης χαράζονται κανονικά.

http://www.ppg.com/coatings/autooem/products/Pages/clearcoat.aspx


http://www.youtube.com/watch?v=Pqk-7UXSNzM&feature=player_embedded

S38B38 Monsta
25-05-11, 21:53
Λιγο απο το πως βαφεται μια ....


http://www.youtube.com/watch?v=IH834NtBXz8&feature=related

Driver M
25-05-11, 22:37
Yπάρχουν αλοιφαδόροι οι οποίοι δεν πορκαλούν το φαινόμενο του ολογράμματος το οποίο και αναφέρεις και αυτοί είναι οι dual action (DA) αλοιφαδόροι.
Σίγουρα απαιτούν υπομονή μιας και δεν διορθώνουν πολύ γρήγορα αλλά ασχολείσαι κομμάτι -κομμάτι ( 50 Χ 50 )με το αυτοκίνητο που γυαλίζεις.
Τα αποτελέσματα είναι σχεδόν επαγγελματικά αρκεί να ξέρεις την τεχνική και να μην βάζεις όλη την δύναμη του αλοιφαδόρου .
Συν'ηθως παίζεις μεταξύ 2500-3800 στροφές και ΠΟΤΕ δεν το βάζεις στο maximumδηλαδή στις 6500 παρά μόνο εαν υπάρχει κάποια τοπική γδαρσιά έντονη.
Επίσης ο DA αλοιφαδόρος πετυχαίνεις καλύτερα αποτελέσματα με την παρακάτω τεχνική....
Στέφανε, κι ένας rotary αλοιφαδόρος με μέτριο polishing pad, όχι ιδιαίτερα επιθετική αλοιφή και μέχρι 1200 στροφές, είναι δύσκολο να κάνει φεγγάρια-ολογράμματα.
Οι DA είναι πολύ ήπιοι αλοιφαδόροι, γι'αυτό και προτείνονται για τους αρχάριους, παράλληλα όμως η επιδιόρθωση που μπορούν να προσφέρουν είναι αρκετά περιορισμένη (ψιλή προς μέτρια αράχνη και σίγουρα όχι σβήσιμο από δυνατά γυαλόχαρτα).

Κατά συνέπεια, αν χρησιμοποιήσουμε μέτρια έως μικρής επιθετικότητας pads-αλοιφές αλλά και λίγες στροφές σε έναν rotary, πάνω κάτω είναι κι αυτός ακίνδυνος, εκτός και αν ξεχαστούμε και τον αφήσουμε πάνω από ένα σημείο κανα 10λεπτο.
Aν λοιπόν κάποιος έχει λεφτά μόνο για έναν αλοιφαδόρο, εγώ στη θέση του θα έπαιρνα rotary, αφού οι δουλειές που μπορείς να κάνεις είναι πολύ περισσότερες.
Εννοείται όμως πως πρέπει, όπως είπα και πριν, να τον χρησιμοποιήσει πρώτα σε μερικές παλιές λαμαρίνες να του πάρει λιγάκι τον αέρα και τα υπόλοιπα τα μαθαίνει σιγά σιγά, απλά θα χρησιμοποιεί το πρώτο καιρό όχι ιδιαίτερα επιθετικούς συνδυασμούς pads-αλοιφών.

Και για να μην φοβούνται οι φίλοι, τα "φεγγάρια" φεύγουν πολύ εύκολα ακόμα και με finishing pad και σχετικά μέτρια αλοιφή, άντε στη χειρότερη με polishing pad και την ίδια με πριν αλοιφή, οπότε δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας, αν ξέρει κάποιος τι κάνει.

Όσο για τα βερνίκια της bmw, είναι από τα πλέον σκληρά της αγοράς κι αυτό το έχω διαπιστώσει και στην πράξη.
Εκεί που στο 207 μου (μέτριας σκληρότητας βερνίκι, υπάρχουν κι αρκετά πιο μαλακά) βγάζω (σχετικά μέτρια μιας και πάντα πλένεται στο χέρι και με προσοχή) αράχνη πανεύκολα με polishing pad και σχετικά ψιλή αλοιφή, στη bmw χρησιμοποιώ ίδιο pad και μεσαία αλοιφή για τα ίδια αποτελέσματα και μάλιστα με περισσότερη επιμονή.

stef
25-05-11, 23:37
Άρη μην ξεχνάμε ότι όλοι δεν έχουν την ίδια εξοικείωση
Ο DA κάνει περισσότερη ώρα να διορθώσει σε σχέση με τον rotary
Aπλά αναλογίσου πόσες φορε΄ς τον χρησιμοποιούμε εμείς και πόσες οι επαγγελματίες
Εμένα προσωπικά δεν με πειράζει να "φάω" 10-15 ώρες για ένα αμάξι
Τον επαγγελματία όμως...?
Εξάλλου με τον rotary γίνεται καλύτερη δουλειά και πιο γρήγορα!

S38B38 Monsta
26-05-11, 08:49
Μη μου μπερδεύετε τον Στέφανο τώρα που πήρε τα πάνω του. :D

stef
26-05-11, 11:50
Ειμαι έτοιμος για Krauss 900W
Οι "Γερμανοί" (Κινέζοι είναι) ξανάρχονται!!!