PDA

Επιστροφή στο Forum : e28 air condition


creep
23-05-11, 17:13
Καλησπερα σας,

Ηθελα να ρωτησω αν γνωριζει κανεις τι air condition ταιριαζει σε e28 518i .
Οσα e28 βρισκονταν στην γερμανια το 84-87 δεν ειχαν κλιματισμο , περαν του γεγονοτος οτι θεωρουνταν πολυτελεια για τοτε..δεν εκανε και ζεστες εκει για να βαλουν...

Οποτε οσα ειχαν κλιματισμο πηγαν σε χωρες εκτος Γερμανιας.

Ενδιαφερομαι να βαλω κλιματιστικο στο e28 μου..
Ταιριαζουν και αλλα συστηματα κλιματισμου απο αλλα BMW ?
Ισως και απο αλλες μαρκες αυτοκινητων?

Εχει επιχειρησει κανενας τετοιο μετατροπη ?

Κυκλοφορουν κλιματιστικα για e28 μεταχειρισμενα?

Οποιος γνωριζει κατι ας το πει διοτι το καλοκαιρι πλησιαζει...και προκειται να εχουμε καυσωνα και παλι!

God
23-05-11, 17:31
To E28 φόρεσε A/C από το εργοστάσιο, μάλιστα είχε βγει και κιτάκι μετατροπής από R12 σε R134/R134A. Και πιο παλιά BMW φόρεσαν A/C, ακόμα και η Ε3 είχε.

Μεταχειρισμένο ίσως να δυσκολευτείς να βρεις, αλλά δεν είναι αδύνατον. Καινούργια υπάρχουν όλα τα ανταλλακτικά του μα θα κοστίσει πολύ να το περάσεις όλο καινούργιο. Βέβαια έτσι δεν θα έχεις τα προβλήματα και το άγχος που θα μπορούσε να προκαλέσει ένα μεταχειρισμένο (διαρροές, φτωχή απόδοση κτλ) αλλά το τετραψήφιο νούμερο κόστους πιστεύω θα ήταν σοβαρό πρόβλημα.

creep
23-05-11, 18:36
ακριβως επειδη παντα τα ψωνια γινονται με γνωμονα την τσεπη μας....ισως να ειναι και απαγορευτικο αυτη την στιγμη το τετραψηφιο νουμερο...σκεφτομαι σε μεταχειρισμενο...αλλα οπως λες δεν ξερεις σε τι κομματι θα πεσεις..

Οπως και να εχει πρεπει να βρεθει μια λυση...διοτι ειναι κατι σαν χειμωνιατικο μπουφαν πλεον το e28....φοριεται με κρυο καιρο πλεον....

giannis_compact
23-05-11, 18:58
Στον ξάδερφό μου σε 525 Ε28 πάντως έβαλαν κλιμαστικό από 728 Ε32 σε συνεργείο στη Θεσσαλονίκη!

KAZA
23-05-11, 20:33
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα και θα αναγκαστείς να μάθεις όλο το σύστημα του A/C (αν δεν είσαι του επαγγέλματος) γιατί να είσαι σίγουρος θα σου φάνε λεφτά για αυτήν την ιστορία!

Πριν 1,5 χρόνο έβαλα στο Ε30 κάποια καινούρια και κάποια μεταχειρισμένα κόστος μαζί με εργασία (η ηλεκτρολογική εγκατάσταση όλοι καινούργια από την αρχή) 2000 ευρώ!

Η απόδοση κάτσε καλά !!!!!!!!!! Με 30 βαθμούς μέσα στην καμπίνα το ανοίγω και σε 5 δευτερόλεπτα αρχίζει να γίνεται ψυγείο !!!!!

1)Τώρα ….. για να μην είμαι και αχάριστος δεν τα κλαίω τα λεφτά (αν και με ταλαιπώρησε λίγο στην αρχή καμιά 4 μήνες λόγο διαρροών) αλλά δες για ολόκληρο αμάξι με A/C πάνω , να δεις αν δουλεύει σωστά το παίρνεις βγάζεις από το ένα βάζεις στο άλλο , σου μένει και το υπόλοιπο για ανταλλακτικά ή το πουλάς ολόκληρο ή κομμάτια (αυτό προϋποθέτει χώρο για να έχεις τον δότη σου στην άκρη και ότι κάτσει όποτε κάτσει).

2)Μπορώ να σου στείλω με p.m. από πού τα πήρα και κάνε μία ερώτηση ποια ανταλλακτικά υπάρχουν για το δικό σου και κράτα μια τιμή. Πάρε και μια τιμή από αντιπροσωπία (να ξέρεις θα γελάσουν αλλά μη παρεξηγηθείς) και σύγκρινε.

Sorry αν κούρασα με το μακροσκελές post

oldcarskickass
23-05-11, 20:43
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα και θα αναγκαστείς να μάθεις όλο το σύστημα του A/C (αν δεν είσαι του επαγγέλματος) γιατί να είσαι σίγουρος θα σου φάνε λεφτά για αυτήν την ιστορία!

Πριν 1,5 χρόνο έβαλα στο Ε30 κάποια καινούρια και κάποια μεταχειρισμένα κόστος μαζί με εργασία (η ηλεκτρολογική εγκατάσταση όλοι καινούργια από την αρχή) 2000 ευρώ!

Η απόδοση κάτσε καλά !!!!!!!!!! Με 30 βαθμούς μέσα στην καμπίνα το ανοίγω και σε 5 δευτερόλεπτα αρχίζει να γίνεται ψυγείο !!!!!

1)Τώρα ….. για να μην είμαι και αχάριστος δεν τα κλαίω τα λεφτά (αν και με ταλαιπώρησε λίγο στην αρχή καμιά 4 μήνες λόγο διαρροών) αλλά δες για ολόκληρο αμάξι με A/C πάνω , να δεις αν δουλεύει σωστά το παίρνεις βγάζεις από το ένα βάζεις στο άλλο , σου μένει και το υπόλοιπο για ανταλλακτικά ή το πουλάς ολόκληρο ή κομμάτια (αυτό προϋποθέτει χώρο για να έχεις τον δότη σου στην άκρη και ότι κάτσει όποτε κάτσει).

2)Μπορώ να σου στείλω με p.m. από πού τα πήρα και κάνε μία ερώτηση ποια ανταλλακτικά υπάρχουν για το δικό σου και κράτα μια τιμή. Πάρε και μια τιμή από αντιπροσωπία (να ξέρεις θα γελάσουν αλλά μη παρεξηγηθείς) και σύγκρινε.

Sorry αν κούρασα με το μακροσκελές post


Βασικά καλό είναι να γράψεις σε ξεχωριστό νήμα δικό σου, όλη την εμπειρία σου από την ανακατασκευή φτιάξιμο του Α/C.

Και εγώ στο δικό μου Ε30 έχω μαμίσιο A/C αλλά μετά από χρόνια που ήταν αφημένο στην τύχη του χωρίς συντήρηση (τo A/C) μας άφησε χρόνους. Μετά έμπλεξα με 1002 << μαστόρους >> και στην τελική air condition δεν έχω.

Ξέρω πλέον ποια είναι τα βήματα και τι ακριβώς χρειάζονται αλλά είναι στη θεωρία.

Προσωπικά θα με βοηθούσε ΠΑΡΑ πολύ αν έμπαινες στον κόπο να γράψεις.

God
23-05-11, 23:02
Πριν 1,5 χρόνο έβαλα στο Ε30 κάποια καινούρια και κάποια μεταχειρισμένα κόστος μαζί με εργασία (η ηλεκτρολογική εγκατάσταση όλοι καινούργια από την αρχή) 2000 ευρώ!


Εκεί σε έσκισαν λίγο, 2000€ είναι πολλά για μισό καινούργιο-μισό μεταχειρισμένο. Καινούργιο όλο πάει 1200-1500€ με την εργασία, όχι στην BMW φυσικά αλλά στο εμπόριο με OEM ανταλλακτικά. Το γνωρίζω γιατί όταν έκανε προβλήματα το δικό μου έλεγα να το ξηλώσω ολόκληρο και να περαστεί καινούργιο και ήταν 1000€ (η ηλεκτρική εγκατάσταση προϋπήρχε).

Κάτι απλό που πρέπει να ζητάτε όσοι έχετε κάνει μετατροπή από R12 σε R134 είναι να σας βάζουν R134A. Μπορεί να φαντάζει ασήμαντο μα δεν είναι, το R134A έχει καλύτερη απόδοση από το R134 και εφάμιλη του R12. Είναι όμως και ακριβότερο, άρα προφανώς δεν το προτιμά ο μάστορας...



Και εγώ στο δικό μου Ε30 έχω μαμίσιο A/C αλλά μετά από χρόνια που ήταν αφημένο στην τύχη του χωρίς συντήρηση (τo A/C) μας άφησε χρόνους. Μετά έμπλεξα με 1002 << μαστόρους >> και στην τελική air condition δεν έχω.

Ένα απλό λάθος που κάνουν πολλοί: τα περισσότερα αυτοκίνητα θέλουν 400-700 γραμμάρια αέριο, το Ε30 θέλει ούτε λίγο ούτε πολύ 1100-1200! Εγώ σε μία φάση που ψαχνόμουν μου έβαζαν λίγο αέριο γιατί "έτσι πρέπει". Έβαλα με το ζόρι 1000 γραμμάρια και τσουπ ως δια μαγείας 200% διαφορά στην απόδοση...

oldcarskickass
23-05-11, 23:31
Ρε συ δεν υπάρχει R134 σκέτο, αλλά με α (πιθανώς να κάνω και λάθος)

Ταμπελάκι κόκκινο μπροστά στα πλαστικά της μετώπης δεν είχες για να δεις πόσο R12 Πρέπει να βάλεις;
Το θέμα είναι να κρατιέται σταθερή η πίεση στο κύκλωμα, και αν θυμάμαι καλά το R134a είναι πιο αραιό οπότε με εύρεση των μοριακών βαρών των δύο στοιχείων και μια απλή διαίρεση (αν ξέρεις πόσα γραμμάρια R12 θες) βγαίνει και η ποσότητα του R134a.

Πάντως αν γίνει η αλλαγή από R12 σε R134a πρέπει να αλλαχτεί ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ και η βαλβίδα στραγγαλισμού για να έχεις απόδοση.(και αρκετά άλλα, αλλά μιλάω για απόδοση.

God
23-05-11, 23:46
Ρε συ δεν υπάρχει R134 σκέτο, αλλά με α (πιθανώς να κάνω και λάθος)

Ταμπελάκι κόκκινο μπροστά στα πλαστικά της μετώπης δεν είχες για να δεις πόσο R12 Πρέπει να βάλεις;
Το θέμα είναι να κρατιέται σταθερή η πίεση στο κύκλωμα, και αν θυμάμαι καλά το R134a είναι πιο αραιό οπότε με εύρεση των μοριακών βαρών των δύο στοιχείων και μια απλή διαίρεση (αν ξέρεις πόσα γραμμάρια R12 θες) βγαίνει και η ποσότητα του R134a.

Πάντως αν γίνει η αλλαγή από R12 σε R134a πρέπει να αλλαχτεί ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ και η βαλβίδα στραγγαλισμού για να έχεις απόδοση.(και αρκετά άλλα, αλλά μιλάω για απόδοση.

Υπάρχει, χρησιμοποιείται ευρέως και είναι τόσο όμοιο μα και τελείως διαφορετικό.

Και τα δύο είναι παρόμοια. Το R134A απλώς έχει ένα άτομο χωρίς δεσμό, που του επιτρέπει να κάνει νέους δεσμούς, το οποίο σημαίνει ότι το R134 όλα τα συστατικά του μένουν σε αέρια μορφή πάντα ενώ του R134A όχι. Για να μην μπλέκουμε με χημεία κτλ, το R134A απλώς είναι σημαντικά καλύτερο ως ψυκτικό αέριο.

R134A βάζει 1100 γραμμάρια, όχι R12. Όταν γίνει η μετατροπή το ταμπελάκι "τρώει άκυρο", το R12 δεν έχει ίδιες ιδιότητες οπότε δεν είναι σωστό να συγκρίνεις μόνο με το μοριακό βάρος. Με 1100 γραμμάρια στο κύκλωμα θα έχεις σταθερή πίεση 45PSI στην χαμηλή (τόσα έχω...έχω και όργανο και μετράω :D ). Τα πράγματα είναι απλά...κοιτάς πόσο παίρνει ένα Ε30 Cabrio παραγωγής 1993 που βγήκε με R134 από το εργοστάσιο!

rapid_fast
24-05-11, 06:33
Οτι και να κάνεις,
θές υποχρεωτικά ταμπλώ..
Σαν απόδοση, δεν έχει καμμία σχέση με οποιοδήποτε κλιματισμό άλλου
σημερινού οχήματος, κυρίως επειδή τραβάει μόνιμα αέρα απο το εσωτερικό και όχι απο έξω.
Ακόμα και με 40 υπο σκιά, και με ανοικτά παράθυρα, μέσα είναι πάγος.
Πάντως 3000 δε σου φτάνουν ούτε για ζήτω..

M535 E28
24-05-11, 07:48
Οτι και να κάνεις,
θές υποχρεωτικά ταμπλώ..
Σαν απόδοση, δεν έχει καμμία σχέση με οποιοδήποτε κλιματισμό άλλου
σημερινού οχήματος, κυρίως επειδή τραβάει μόνιμα αέρα απο το εσωτερικό και όχι απο έξω.
Ακόμα και με 40 υπο σκιά, και με ανοικτά παράθυρα, μέσα είναι πάγος.
Πάντως 3000 δε σου φτάνουν ούτε για ζήτω..

δε χρειάζεται ταμπλώ
χρειάζεται διαφορετική κονσόλα για το εργοστασιακό a/c

πούλησα 2 σετ που είχα...200 ευρώ το ένα

oldcarskickass
24-05-11, 10:06
Υπάρχει, χρησιμοποιείται ευρέως και είναι τόσο όμοιο μα και τελείως διαφορετικό.

Και τα δύο είναι παρόμοια. Το R134A απλώς έχει ένα άτομο χωρίς δεσμό, που του επιτρέπει να κάνει νέους δεσμούς, το οποίο σημαίνει ότι το R134 όλα τα συστατικά του μένουν σε αέρια μορφή πάντα ενώ του R134A όχι. Για να μην μπλέκουμε με χημεία κτλ, το R134A απλώς είναι σημαντικά καλύτερο ως ψυκτικό αέριο.

R134A βάζει 1100 γραμμάρια, όχι R12. Όταν γίνει η μετατροπή το ταμπελάκι "τρώει άκυρο", το R12 δεν έχει ίδιες ιδιότητες οπότε δεν είναι σωστό να συγκρίνεις μόνο με το μοριακό βάρος. Με 1100 γραμμάρια στο κύκλωμα θα έχεις σταθερή πίεση 45PSI στην χαμηλή (τόσα έχω...έχω και όργανο και μετράω :D ). Τα πράγματα είναι απλά...κοιτάς πόσο παίρνει ένα Ε30 Cabrio παραγωγής 1993 που βγήκε με R134 από το εργοστάσιο!

Μα όταν αναφερόμαστε στην μέγιστη πίεση που μπορεί και πρέπει να αντέξει το κύκλωμα εννοείται πως το μόνο ρόλο τον παίζει το μοριακό βάρος του στοιχείου και τα γραμμάρια πλήρωσης. Δεν αναφέρθηκα στις ψυκτικές ιδιότητες του ενός vs του άλλου, μόνο στην πίεση.

Ναι σωστά, δλδ θες να μου πεις να ψάξω ελλάδα που σχεδόν όσα Ε30 είχαν ηλιοροφή δεν είχαν Α/C (εργοστασιακό) φαντάσου με το κάμπριο, ούτε ανεμιστήρες δε θα έχει!!!

God
24-05-11, 10:20
Μα όταν αναφερόμαστε στην μέγιστη πίεση που μπορεί και πρέπει να αντέξει το κύκλωμα εννοείται πως το μόνο ρόλο τον παίζει το μοριακό βάρος του στοιχείου και τα γραμμάρια πλήρωσης. Δεν αναφέρθηκα στις ψυκτικές ιδιότητες του ενός vs του άλλου, μόνο στην πίεση.

Ναι σωστά, δλδ θες να μου πεις να ψάξω ελλάδα που σχεδόν όσα Ε30 είχαν ηλιοροφή δεν είχαν Α/C (εργοστασιακό) φαντάσου με το κάμπριο, ούτε ανεμιστήρες δε θα έχει!!!

Και η πίεση διαφοροποιείται βάσει και άλλων ιδιοτήτων του αερίου, όχι μόνο με το μοριακό βάρος. :) Η πίεση του κάθε αερίου αλλάζει και αναλόγως της θερμοκρασίας ας πούμε, διαφορετικά για το κάθε αέριο.

Kαι μοντέλο 1992-1993 κιόλας, τα παλιότερα είχαν R12. :D (Δεν χρειάζεται να ψάχνεις, είχα βρει εγώ ένα για σένα.)

Οτι και να κάνεις,
θές υποχρεωτικά ταμπλώ..
Σαν απόδοση, δεν έχει καμμία σχέση με οποιοδήποτε κλιματισμό άλλου
σημερινού οχήματος, κυρίως επειδή τραβάει μόνιμα αέρα απο το εσωτερικό και όχι απο έξω.
Ακόμα και με 40 υπο σκιά, και με ανοικτά παράθυρα, μέσα είναι πάγος.
Πάντως 3000 δε σου φτάνουν ούτε για ζήτω..

Βασικά όπως είπε και ο προλαλήσαντας θέλει κονσόλα, όχι ταμπλώ. Το ταμπλώ του έχει και τις θέσεις για τα διακοπτάκια ακόμα.

Η ανακύκλωση δεν είναι προτέρημα των νέων αυτοκινήτων, ακόμα και το Ε30 έχει, και δεν έχει καμία σχέση με την απόδοση του A/C. Κανένα νέο αυτοκίνητο δεν τραβάει αέρα μόνο από την καμπίνα, με κουμπάκι το βάζεις να το κάνει σε όλα. Ίσα ίσα, εάν τραβούσε αέρα από το εσωτερικό όταν το πρωτοέβαζες εμπρός την ώρα που ήταν το αυτοκίνητο στον ήλιο θα ήταν ΠΟΛΥ χειρότερο από το να τραβάει ατμοσφαιρικό.

Και από οικονομικής άποψης, ε, το ξεφτίλισες λίγο...

rapid_fast
24-05-11, 10:38
Βασικά όπως είπε και ο προλαλήσαντας θέλει κονσόλα, όχι ταμπλώ. Το ταμπλώ του έχει και τις θέσεις για τα διακοπτάκια ακόμα.

Η ανακύκλωση δεν είναι προτέρημα των νέων αυτοκινήτων, ακόμα και το Ε30 έχει, και δεν έχει καμία σχέση με την απόδοση του A/C. Κανένα νέο αυτοκίνητο δεν τραβάει αέρα μόνο από την καμπίνα, με κουμπάκι το βάζεις να το κάνει σε όλα. Ίσα ίσα, εάν τραβούσε αέρα από το εσωτερικό όταν το πρωτοέβαζες εμπρός την ώρα που ήταν το αυτοκίνητο στον ήλιο θα ήταν ΠΟΛΥ χειρότερο από το να τραβάει ατμοσφαιρικό.

Και από οικονομικής άποψης, ε, το ξεφτίλισες λίγο...
Μη με γουλανδρίζετε ρε,
θέλει ταμπλώ, έχει άλλους αεραγωγούς εσωτερικά, και διαφορετικό σκάψιμο για να
χωνέψει μέσα το ηλεκτρικό κλαπέ.
Ρουφάει αέρα απο μέσα, (δεξιά και αριστερά απο την εβαπορέτα) και τον βγάζει
μονο στους αεραγωγούς προσώπου.
Πρόσθετα, αλλάζει το ντουλαπάκι του συνοδηγού και μπαίνει μικρότερο, επειδή
δεν χωράει το μεγάλο, επειδή έχει 6 εκατοστά πλατύτερη κονσόλα, αλλά και επειδή
στο πίσω μέρος περνάνε οι σωλήνες του A/C.
370 ψυγείο
280 το βεντιλατέρ
110 ο δευτερος αισθητήρας θερμοκρασίας νερού
180 το νέο ψυγείο νερού
220 ο αφυγραντήρας
480 η εβαπορέτα
70 ο διακόπτης AC
700 το κομπρεσσέρ
90 η βάση του κομπρεσσέρ
650 το μοτέρ αέρα και το ηλεκτρικό κλαπέ
320 σωληνώσεις
65 ρελέ
0,12 ασφάλεια
0,22 ασφάλεια
ταμπλώ 1400
κεντρική κοσόλα 750.
170 ντουλαπάκι συνοδηγού
75 ράγες για ντουλαπάκι
90 κλειδαριά για ντουλαπάκι
Αυτά απο την προσφορά της BMW Γερμανίας το 2004, πρίν αγοράσω
1999 ευρώ το 535 και το κόψω για να το βάλω πάνω στο δικό μου για το A/C.

oldcarskickass
24-05-11, 11:01
Αυτά απο την προσφορά της BMW Γερμανίας το 2004, πρίν αγοράσω
1999 ευρώ το 535 και το κόψω για να το βάλω πάνω στο δικό μου για το A/C.

Δλδ συγνώμη αλλά για να βάλεις 535 η δικαιολογία ήταν το A/C;

ΥΓ:πλάκα πλάκα αυτή η δικαιολογία έπαιξε ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ όταν πήγα από το 2.0 στο 2.5, και καλά γιατί δε θα το << σήκωνε >>.

M535 E28
24-05-11, 11:49
Μη με γουλανδρίζετε ρε,
θέλει ταμπλώ, έχει άλλους αεραγωγούς εσωτερικά, και διαφορετικό σκάψιμο για να
χωνέψει μέσα το ηλεκτρικό κλαπέ.
Ρουφάει αέρα απο μέσα, (δεξιά και αριστερά απο την εβαπορέτα) και τον βγάζει
μονο στους αεραγωγούς προσώπου.
Πρόσθετα, αλλάζει το ντουλαπάκι του συνοδηγού και μπαίνει μικρότερο, επειδή
δεν χωράει το μεγάλο, επειδή έχει 6 εκατοστά πλατύτερη κονσόλα, αλλά και επειδή
στο πίσω μέρος περνάνε οι σωλήνες του A/C.
370 ψυγείο
280 το βεντιλατέρ
110 ο δευτερος αισθητήρας θερμοκρασίας νερού
180 το νέο ψυγείο νερού
220 ο αφυγραντήρας
480 η εβαπορέτα
70 ο διακόπτης AC
700 το κομπρεσσέρ
90 η βάση του κομπρεσσέρ
650 το μοτέρ αέρα και το ηλεκτρικό κλαπέ
320 σωληνώσεις
65 ρελέ
0,12 ασφάλεια
0,22 ασφάλεια
ταμπλώ 1400
κεντρική κοσόλα 750.
170 ντουλαπάκι συνοδηγού
75 ράγες για ντουλαπάκι
90 κλειδαριά για ντουλαπάκι
Αυτά απο την προσφορά της BMW Γερμανίας το 2004, πρίν αγοράσω
1999 ευρώ το 535 και το κόψω για να το βάλω πάνω στο δικό μου για το A/C.

με όλον τον σεβασμό,
έχω κάνει μετατροπές σε 4 Ε28 και το ταμπλώ και το κασελάκι είναι ίδια σε όλα
αλλάζει η κεντρική κονσόλα και εσωτερικά ένα κλαπέτο που κουμπώνει στους αεραγωγούς του ταμπλώ
αν ανατρέξεις στους κωδικούς των ανταλλακτικών θα το διαπιστώσεις

M535 E28
24-05-11, 12:13
εδώ αναλυτικός οδηγός για εγκατάσταση από την ίδια την bmw μαζί με όλα τα ανταλλακτικά που χρειάζονται

http://www.ow.no/index.php?option=com_wrapper&Itemid=34

όπως σου είπα και σε π.μ. το καλύτερο είναι να βρεις ολόκληρο αυτοκίνητο και να το ξηλώσεις

KAZA
24-05-11, 18:29
Εκεί σε έσκισαν λίγο, 2000€ είναι πολλά για μισό καινούργιο-μισό μεταχειρισμένο. Καινούργιο όλο πάει 1200-1500€ με την εργασία, όχι στην BMW φυσικά αλλά στο εμπόριο με OEM ανταλλακτικά. Το γνωρίζω γιατί όταν έκανε προβλήματα το δικό μου έλεγα να το ξηλώσω ολόκληρο και να περαστεί καινούργιο και ήταν 1000€ (η ηλεκτρική εγκατάσταση προϋπήρχε).

Κάτι απλό που πρέπει να ζητάτε όσοι έχετε κάνει μετατροπή από R12 σε R134 είναι να σας βάζουν R134A. Μπορεί να φαντάζει ασήμαντο μα δεν είναι, το R134A έχει καλύτερη απόδοση από το R134 και εφάμιλη του R12. Είναι όμως και ακριβότερο, άρα προφανώς δεν το προτιμά ο μάστορας...


2000€ ανταλλακτικά μεταχειρισμένα – καινούρια για το a/c + ψυγείο νερού καινούριο + εργασία που περιλαμβάνει εκτός από την τοποθέτηση , την ηλεκτρολογική εγκατάσταση όλη καινούργια από το μηδέν!
Ήθελα φίλε μου να ήταν όλα από την BMW γιατί άκουγα διάφορα περί αντοχής στο χρόνο και απόδοσης αν έβαζα κάτι άλλο (κάτι που βρήκα άλλωστε στην Αθήνα με όλα καινούργια + τοποθέτηση με 800 - 1000€ βάζουν μέχρι και σε αντίκες στο κατάστημα αυτό).
Για αρχή έβαλα R12 η κατάσταση ήταν ‘’δράμα’’ :rofl2: έβγαινες με ψύξη από το αμάξι μετά από μια διαδρομή 5 χιλ. !
Το έκανα R134 αλλά δεν ξέρω αν ήταν a ή όχι και ήταν χάλι μαύρο! Ο αέρας που τραβάει από έξω ήταν πιο δροσερός !
Όταν λες εφάμιλλη που κλίνεις περισσότερο ; Εγώ πιστεύω στο R12 …..
Υ.Γ. Το ταμπελάκι σε εμένα για το R12 αν δεν κάνω λάθος λέει 1075 + - 25 g και πίεση 2,37 + - 0,05 lbs

KAZA
24-05-11, 18:41
Βασικά καλό είναι να γράψεις σε ξεχωριστό νήμα δικό σου, όλη την εμπειρία σου από την ανακατασκευή φτιάξιμο του Α/C.

Και εγώ στο δικό μου Ε30 έχω μαμίσιο A/C αλλά μετά από χρόνια που ήταν αφημένο στην τύχη του χωρίς συντήρηση (τo A/C) μας άφησε χρόνους. Μετά έμπλεξα με 1002 << μαστόρους >> και στην τελική air condition δεν έχω.

Ξέρω πλέον ποια είναι τα βήματα και τι ακριβώς χρειάζονται αλλά είναι στη θεωρία.

Προσωπικά θα με βοηθούσε ΠΑΡΑ πολύ αν έμπαινες στον κόπο να γράψεις.

Έχεις δίκιο κάποια στιγμή πρέπει να το κάνω και κακός που το αμέλησα τόσο!

rapid_fast
24-05-11, 19:28
με όλον τον σεβασμό,
έχω κάνει μετατροπές σε 4 Ε28 και το ταμπλώ και το κασελάκι είναι ίδια σε όλα
αλλάζει η κεντρική κονσόλα και εσωτερικά ένα κλαπέτο που κουμπώνει στους αεραγωγούς του ταμπλώ
αν ανατρέξεις στους κωδικούς των ανταλλακτικών θα το διαπιστώσεις

Για να το λές με τέτοια βεβαιότητα,
κάτι παραπάνω θα ξέρεις..
Συγγνώμη λοιπόν, έκανα λάθος δύο φορές επι του θέματος..
Και μάλιστα την μια την πλήρωσα και 4 μέρες προσωπικής εργασίας...

bmw_trelamenos
24-05-11, 20:45
Καλησπερα σας,

Ηθελα να ρωτησω αν γνωριζει κανεις τι air condition ταιριαζει σε e28 518i .
Οσα e28 βρισκονταν στην γερμανια το 84-87 δεν ειχαν κλιματισμο , περαν του γεγονοτος οτι θεωρουνταν πολυτελεια για τοτε..δεν εκανε και ζεστες εκει για να βαλουν...

Οποτε οσα ειχαν κλιματισμο πηγαν σε χωρες εκτος Γερμανιας.

Ενδιαφερομαι να βαλω κλιματιστικο στο e28 μου..
Ταιριαζουν και αλλα συστηματα κλιματισμου απο αλλα BMW ?
Ισως και απο αλλες μαρκες αυτοκινητων?

Εχει επιχειρησει κανενας τετοιο μετατροπη ?

Κυκλοφορουν κλιματιστικα για e28 μεταχειρισμενα?

Οποιος γνωριζει κατι ας το πει διοτι το καλοκαιρι πλησιαζει...και προκειται να εχουμε καυσωνα και παλι!

Φιλαράκι, ακριβώς το ίδιο σκεφτόμουνα και εγώ όταν είχα το 518ι Ε34 πριν από 6 χρόνια. Βέβαια, πρώτο μου αμάξι τότε δεν πολυσκάμπαζα και πολλά, πήγα σε γνωστό γνωστού και μου είπε πως μπαίνει το a/c και μάλιστα είχε βρει και κομπρεσέρ από τα τελευταία μοντέλα Ε34 (1995) ενώ το δικό μου ήταν 1991.
Το αποτέλεσμα; Προβλήματα πολλά με το αυτοκίνητο όπως π.χ. κυριολεκτικά γονάτιζε στις ανηφόρες, με εμένα μόνο στο αμάξι, αλλά το σημαντικότερο, μου έσβυνε το αμάξι όταν έβγαζα νεκρά. Και μάλιστα μια φορά μου συνέβει σε στροφιλίκι πριν κατεβάσω ταχύτητα.

Προσοχή αν το βάλεις που θα απευθυνθείς. Έχω ακούσει από παιδιά που έχουν κάνει παρόμοια εγχειρήματα με το αυτό που σκέφτεσαι να κάνεις και δουλεύουν όλα ρολόι. Αρκεί να πας στο κατάλληλο μάστορα, πράγμα στο οποίο εγώ, είμουν άτυχος. Εύχομαι ολόψυχα να κάνεις τη δουλειά σου με 1000000% σωστό αποτέλεσμα