PDA

Επιστροφή στο Forum : Ηλεκτρικό βεντιλατέρ σε ψυγείο νερού


Dimitris ///M
18-07-11, 16:28
Καλησπέρα!

Θέλω να καταργήσω το μηχανικό βεντιλατέρ και να βάλω ένα ηλεκτρικό....
Αρχικά με "χαλάει" ο ήχος του μηχανικού που κάνει σαν jet έτοιμο να απογειωθεί και κατα 2ον δεν θέλω να επιβαρύνεται ο κινητήρας λόγο του ανεμιστήρα και του "απότομου κομπλαρίσματος" με τον υδράργυρο!

Λεω πως αν βάλω ένα κλιματισμού θα κάνει δουλειά όπως βάζουνε στα IS αλλά δεν ξέρω τι και πως ή αν θα έβαζα ένα universal spal αν θα έκανε δουλειά!

Αρχικά πως πρέπει να συνδεθεί? Πάνω στο κολλάρο που στέλνει τα νερά στο ψυγείο έχει μια βαλβίδα με 3 καλώδια, απο εκεί παίρνει την εντολή να ξεκινήσει? Ή το συνδέουμε με τον διακόπτη να δουλεύει μόνιμα?

Και επίσης θέλω να φέρω την θερμοκρασία σε χαμηλότερα επίπεδα γιατί απο τότε που το πήρα το αμάξι δουλεύει ένα κλίκ παραπάνω η θερμοκρασία....

rapid_fast
18-07-11, 17:03
Καλησπέρα!

Θέλω να καταργήσω το μηχανικό βεντιλατέρ και να βάλω ένα ηλεκτρικό....
Αρχικά με "χαλάει" ο ήχος του μηχανικού που κάνει σαν jet έτοιμο να απογειωθεί και κατα 2ον δεν θέλω να επιβαρύνεται ο κινητήρας λόγο του ανεμιστήρα και του "απότομου κομπλαρίσματος" με τον υδράργυρο!

Λεω πως αν βάλω ένα κλιματισμού θα κάνει δουλειά όπως βάζουνε στα IS αλλά δεν ξέρω τι και πως ή αν θα έβαζα ένα universal spal αν θα έκανε δουλειά!

Αρχικά πως πρέπει να συνδεθεί? Πάνω στο κολλάρο που στέλνει τα νερά στο ψυγείο έχει μια βαλβίδα με 3 καλώδια, απο εκεί παίρνει την εντολή να ξεκινήσει? Ή το συνδέουμε με τον διακόπτη να δουλεύει μόνιμα?

Και επίσης θέλω να φέρω την θερμοκρασία σε χαμηλότερα επίπεδα γιατί απο τότε που το πήρα το αμάξι δουλεύει ένα κλίκ παραπάνω η θερμοκρασία....
Χμ.. γιατί δεν βάζεις φτερωτή με περισσότερα πτερύγια???
Γιατί θές να μπλέξεις??

Dimitris ///M
18-07-11, 17:29
απο Μ20 εννοείς που είναι πιο μεγάλη?

Όταν λες να μπλέξω? Γιατί να μπλέξω? Ο υδράργυρος είναι πάνω στην φτερωτή άλλωστε χωρίς να εμπλέκεται στο ηλεκτρικό κύκλωμα.... Απλά όταν ανέβει η θερμοκρασία σε συγκεκριμένη θέση κομπλάρει την φτερωτή....


Υ.γ. σαν να ακουω τον πατέρα μου.... χαχαχα

rapid_fast
18-07-11, 17:32
απο Μ20 εννοείς που είναι πιο μεγάλη?

Όταν λες να μπλέξω? Γιατί να μπλέξω? Ο υδράργυρος είναι πάνω στην φτερωτή άλλωστε χωρίς να εμπλέκεται στο ηλεκτρικό κύκλωμα.... Απλά όταν ανέβει η θερμοκρασία σε συγκεκριμένη θέση κομπλάρει την φτερωτή....


Υ.γ. σαν να ακουω τον πατέρα μου.... χαχαχα

Αρα, πρέπει να κατασκευάσεις ηλεκτρικό κύκλωμα.. Ασφαλισμένο,
με αισθητήρα (που δεν υποστηρίζει τώρα το ψυγείο σου) και διπλό ρελέ για να έχεις
2 σκάλες.. Θές κανα 200 μέσα στο νερό...

Dimitris ///M
18-07-11, 17:41
1 σκάλα δουλεύει ρελαντί να το πούμε έτσι και 2 σκάλα δουλεύει μόλις φτάσει η θερμοκρασία στα θεμιτά επίπεδα....

Ξέρεις τι παρατήρησα? Έκανα ένα πείραμα πριν μια εβδομάδα, ξεβίδωσα την φτερωτή και δούλευε το μοτέρ για κανα τέταρτο χωρίς βεντιλατέρ και χωρίς να ανεβάσει θερμοκρασία πάνω απο την μέση!
Φυσικό θα μου πείς εφόσον δεν άνοιξε ο θερμοστάτης ακόμα να κυκλοφορήσει τα νερά....

Εφόσον το κάνω αυτό και λειτουργήσει πως θα ξέρω οτι το κύκλωμα λειτουργεί σωστά? Δηλαδή μην ξεκινήσω και δω μπροστά μου κανα λευκό σημαιάκι!
Επίσης και τι βεντιλατέρ να βρώ? Spal universal ανάλογα την διάμετρο του ψυγείου? Ή απο κλιματισμό?

Το λέω αυτό γιατί η φτερωτή πιάνει το ψυγείο απο πάνω αλλά η φτερωτή τερματίζει πιο κάτω απο το τέλος του ψυγείου...

rapid_fast
18-07-11, 18:01
1 σκάλα δουλεύει ρελαντί να το πούμε έτσι και 2 σκάλα δουλεύει μόλις φτάσει η θερμοκρασία στα θεμιτά επίπεδα....

Ξέρεις τι παρατήρησα? Έκανα ένα πείραμα πριν μια εβδομάδα, ξεβίδωσα την φτερωτή και δούλευε το μοτέρ για κανα τέταρτο χωρίς βεντιλατέρ και χωρίς να ανεβάσει θερμοκρασία πάνω απο την μέση!
Φυσικό θα μου πείς εφόσον δεν άνοιξε ο θερμοστάτης ακόμα να κυκλοφορήσει τα νερά....

Εφόσον το κάνω αυτό και λειτουργήσει πως θα ξέρω οτι το κύκλωμα λειτουργεί σωστά? Δηλαδή μην ξεκινήσω και δω μπροστά μου κανα λευκό σημαιάκι!
Επίσης και τι βεντιλατέρ να βρώ? Spal universal ανάλογα την διάμετρο του ψυγείου? Ή απο κλιματισμό?

Το λέω αυτό γιατί η φτερωτή πιάνει το ψυγείο απο πάνω αλλά η φτερωτή τερματίζει πιο κάτω απο το τέλος του ψυγείου...

Βάστα.. Τώρα έχεις παρασυρόμενη φτερωτή, που μόλις βάλεις το χέρι σταματάει..
Μόλις η θερμοκρασία κάνει πως περνάει το κέντρο, κομπλάρει το υδραργυρικό..
Μια σκάλα έχεις ουσιαστικά..
Αν θές να κάνεις δουλειά, χωρίς να μπλέξεις άσχημα, αγόρασε ένα βεντιλατέρ απο τη σειρά 3 και ψάξε πώς θα το προσαρμόσεις..
Αυτό έχει επάνω περασμένο όλο το ηλεκτρικό κύκλωμα, οπότε θα χρειαστεί να βάλεις μόνο έναν αισθητήρα στο πάνω κολάρο του ψυγείου σου και να τραβήξεις μια γραμμή ρεύματος...
Τα ρελέ, τον ελεγκτή θερμοκρασίας και όλη την πλακέτα, την έχει επάνω..
Κάπου στα 180 έχει κόστος, μαζί με το πλαστικό κάλυμμα..

Dimitris ///M
18-07-11, 18:07
Πολύ ωραία.... Ο αισθητήρας είναι το πιο απλό απο ότι βλέπω....

Κάτι άλλο να σε ρωτήσω φίλε μου, ο θερμοστάτης πχ όταν η βελόνα είναι κέντρο στους πόσους βαθμούς ανοίγει? 80? 85? 90? κλπ

Bassakos
18-07-11, 18:42
απο οτι ειδα εχεις Μ40 μοτερ, αν θυμαμαι καλα ο θερμοστατης του ειναι στους 88 βαθμους , εαν τον εχεις αλλαξει καποια στιγμη τοτε μαλον σου εβαλαν ποιο μεγαλο για αυτο τα βλεπεις τα νερα ενα κλικ ποιο πανω
για να δεις τι θερμοστατη φορας κανονικα μπες στο http://bmwfans.info/ βρες το αμαξι σου μπες στο section μοτερ και δες!

Dimitris ///M
18-07-11, 18:57
Θα σε γελάσω φίλε δεν ξέρω αν είχε αλλαχθεί ο θερμοστάτης....

Για αυτό λεω πως λειτουργούσε εκεί απο τότε που το πήρα....


http://bmwfans.info/parts/catalog/11537511580/ 88 βαθμών είναι τελικά! Προφανώς τον αλλάξανε με άλλον που ανοίγει στους 90 για αυτό βλέπω λίγο παραπάνω....

Bassakos
18-07-11, 19:04
αμ μπραβο! και κατι ακομα! δες στην δεξια πλευρα του ψυγειου σου αν εχεις "ταπα" στο πλαι , εαν εχεις τοτε την βγαζεις και εκει βαζεις την βαλβιδα για το βεντιλατερ

Dimitris ///M
18-07-11, 19:09
αμ μπραβο! και κατι ακομα! δες στην δεξια πλευρα του ψυγειου σου αν εχεις "ταπα" στο πλαι , εαν εχεις τοτε την βγαζεις και εκει βαζεις την βαλβιδα για το βεντιλατερ


Όπως κοιτάμε το ψυγείο απο την μεριά των κολλάρων κάτω απο το παγούρι αριστερά έχει μια τάπα μπλέ που βιδώνει/ξεβιδώνει!

Εννοείς μάλλον πάνω δεξιά: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA11&mospid=47367&btnr=17_0598&hg=17&fg=05&lang=el (το Νο.10) Ναι έχει τάπα απλά είναι σφραγισμένη με βίδα!

Bassakos
18-07-11, 19:15
ακριβως εκει! :dblthumb2
βγαζεις βιδα - βαζεις βαλβιδα βεντιλατερ

Dimitris ///M
18-07-11, 19:23
ακριβως εκει! :dblthumb2
βγαζεις βιδα - βαζεις βαλβιδα βεντιλατερ

Ευχαριστώ Bassakos! :dblthumb2

Και πρέπει να βρωμάει ο τόπος απο βαλβίδες! Θα παω αύριο σε ενα δικό μου να δώ αν έχει αλλιώς να μου την παραγγείλει!

mike21
18-07-11, 19:42
στην τάπα που έχει εκεί μπαίνει μόνο η βαλβίδα που δίνει η bmw για τα air condition,η οποία είναι πολύ στενή και δέν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στο εμπόριο,εκτός αυτού ανοίγει σε υψηλή θερμοκρασία κάτι που δέν κάνει για τη χρήση που θές,τι κάνεις λοιπόν;θα πάς σε ένα μηχανουργείο να σου φτιάξουν ένα ορειχάλκινο αντάπτορα και να βάλεις ότι βαλβίδα θές μετά,σε ότι αφορά τη φτερωτή δίνει η spall φτερωτή με ενισχυμένο μοτέρ,πτερύγια χατζάρες(αθόρυβο)και πολύ στενό,κόστος περίπου 100ευρώ,του δίνεις και ένα ρέυμα απο τη μπαταρία με 30άρα ασφάλεια και είσαι άψογος,εγώ αυτό έχω κάνει και δουλέυει τέλεια εδώ και ένα χρόνο

υγ.άμα θές σου στέλνω και φωτό των επίμαχων σημείων εάν αυτό σε βοηθάει

Bassakos
18-07-11, 19:45
:cheers:

προσεξε τι βαλβιδα θα βαλεις αναλογα με τον θερμοστατη νερου που εχεις!
μην βαλεις καμια βαλβιδα με την 1τη σκαλα βεντιλατερ ποιο χαμηλα απο τον θερμοστατη νερου
θα εχεις θεμα μετα!

με το καλο να το κανεις σκεφτομαι και εγω να το κανω στο δικο μου καποια στιγμη:smokin:

Bassakos
18-07-11, 19:48
στην τάπα που έχει εκεί μπαίνει μόνο η βαλβίδα που δίνει η bmw για τα air condition,η οποία είναι πολύ στενή και δέν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στο εμπόριο,εκτός αυτού ανοίγει σε υψηλή θερμοκρασία κάτι που δέν κάνει για τη χρήση που θές,τι κάνεις λοιπόν;θα πάς σε ένα μηχανουργείο να σου φτιάξουν ένα ορειχάλκινο αντάπτορα και να βάλεις ότι βαλβίδα θές μετά,σε ότι αφορά τη φτερωτή δίνει η spall φτερωτή με ενισχυμένο μοτέρ,πτερύγια χατζάρες(αθόρυβο)και πολύ στενό,κόστος περίπου 100ευρώ,του δίνεις και ένα ρέυμα απο τη μπαταρία με 30άρα ασφάλεια και είσαι άψογος,εγώ αυτό έχω κάνει και δουλέυει τέλεια εδώ και ένα χρόνο

υγ.άμα θές σου στέλνω και φωτό των επίμαχων σημείων εάν αυτό σε βοηθάει

σωστος! δινεις ρευμα με μια ασφαλεια στην βαλβιδα και απο εκει στο βεντιλατερ
και εισαι ετοιμος!

Dimitris ///M
18-07-11, 20:00
στην τάπα που έχει εκεί μπαίνει μόνο η βαλβίδα που δίνει η bmw για τα air condition,η οποία είναι πολύ στενή και δέν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στο εμπόριο,εκτός αυτού ανοίγει σε υψηλή θερμοκρασία κάτι που δέν κάνει για τη χρήση που θές,τι κάνεις λοιπόν;θα πάς σε ένα μηχανουργείο να σου φτιάξουν ένα ορειχάλκινο αντάπτορα και να βάλεις ότι βαλβίδα θές μετά,σε ότι αφορά τη φτερωτή δίνει η spall φτερωτή με ενισχυμένο μοτέρ,πτερύγια χατζάρες(αθόρυβο)και πολύ στενό,κόστος περίπου 100ευρώ,του δίνεις και ένα ρέυμα απο τη μπαταρία με 30άρα ασφάλεια και είσαι άψογος,εγώ αυτό έχω κάνει και δουλέυει τέλεια εδώ και ένα χρόνο

υγ.άμα θές σου στέλνω και φωτό των επίμαχων σημείων εάν αυτό σε βοηθάει

Αν μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφίες θα σου ήμουν υπόχρεος!
Αυτό για το μοτέρ δεν το ήξερα!Αλλά και πάλι υπάρχει η λύση απο άλλη μάρκα να βάλω 2 κιόλας όπως είχα στο alfa romeo! και εκεί να δεις τι γινόταν απο ψύξη! Το σκίζαμε όλη μέρα και θερμοκρασία δεν ανέβαζε!

Τώρα για τον θερμοστάτη που ήδη υπάρχει πάνω πως θα μάθω στους πόσους βαθμούς ανοίγει? Η αν βάλω βαλβίδα στους 80 βαθμούς θα έχω πρόβλημα?

Bassakos
18-07-11, 20:20
μαλον θα πρεπει να τον βγαλεις για να δεις τι φορας.....δεν νομιζω να υπαρχει αλλη λυση

mike21
18-07-11, 20:33
Αν μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφίες θα σου ήμουν υπόχρεος!
Αυτό για το μοτέρ δεν το ήξερα!Αλλά και πάλι υπάρχει η λύση απο άλλη μάρκα να βάλω 2 κιόλας όπως είχα στο alfa romeo! και εκεί να δεις τι γινόταν απο ψύξη! Το σκίζαμε όλη μέρα και θερμοκρασία δεν ανέβαζε!

Τώρα για τον θερμοστάτη που ήδη υπάρχει πάνω πως θα μάθω στους πόσους βαθμούς ανοίγει? Η αν βάλω βαλβίδα στους 80 βαθμούς θα έχω πρόβλημα?

συνήθως η bmw φέρνει ένα θερμοστάτη,πήγαινε σε μία bmw και κοίτα ένα θερμοστάτη να δείς τους βαθμούς του,κάνε μέχρι αύριο υπομονή να ανεβάσω φωτό και να σου πώ τους βαθμούς της δικιάς μου βαλβίδας που λειτουργεί άψογα
η φτερωτή της spall είναι άψογη,σου έχει και επιλογές,εσωτερικό-εξωτερικό,διαστάσεις,βάσεις για να μπεί πανέυκολα,τώρα εάν βρείς κάτι μεταχειρισμένο και σε καλή τιμή βάλτο,εάν και θα μπεί πιό δύσκολα και θα σε δυσκολέψει λίγο το ηλεκτρικό μέρος γιατί συνήθως είναι δίσκαλα και δίσκαλες βαλβίδες δύσκολα βρίσκεις universal

υγ πάντως καλή η σκέψη σου να αλλάξεις το υδραργυρικό,εγώ το έχω αλλάξει και στο bmw και στα δύο φορτηγάκια της δουλειάς,ησύχασε το κεφάλι μου,και απο άποψη φασαρίας και το αμάξι δουλέυει πιό όμορφα,δύο φτερωτές είναι δύσκολο να βάλεις σε ψυγείο bmw έτσι όπως είναι φτιαγμένα,εκτός εάν τα βάλεις μέσα-έξω και όχι το ένα δίπλα στο άλλο

Dimpas
18-07-11, 23:32
Αν ο θερμοστάτης είναι 90 βαθμοί τότε η βαλβίδα βεντιλατέρ θα πρέπει να είναι ΠΑΝΩ απο αυτόν ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΝΟΥΜΕΡΑ !
Παράδειγμα
Στο C20XE έχω θερμοστάτη 82 και βαλβίδα βεντιλατέρ 92-87 αυτό σημαίνει ότι τα νερά θα συνεχίζουν να τρέχουν στο ψυγείο και ο ανεμιστήρας ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ !
Αν έβαζες βαλβίδα βεντιλατέρ 85-80 ΤΟΤΕ το βεντιλατέρ-ανεμιστήρα θα λειτουργούσε σχεδόν ΠΑΝΤΑ άπαξ και έπερνε εμπρός !

Dimitris ///M
18-07-11, 23:51
@mike περιμένω φίλε και σε ευχαριστώ προκαταβολικά!

@Dimpas δηλαδή εγώ θα πρέπει να βάλω βαλβίδα 100 βαθμών για να λειτουργήσει σωστά εφόσον είναι πάνω απο 88 ο θερμοστάτης μου.....
Το καλύτερο δεν θα είναι να λειτουργεί μόνιμα το βεντιλατέρ σε χαμηλή ταχύτητα και να ανεβάζει στροφές μόλις φτάσει σε συγκεκριμένη θερμοκρασία το νερό?

oldcarskickass
19-07-11, 00:02
Έτσι το είχα εγώ και άλλαζα καρβουνάκια στο δυναμό κάθε δύο χρόνια...
Αν και δεν δουλεύει συνέχεια, ειδικά η δεύτερη σκάλα, το θέμα είναι ότι δουλεύει πολύ πολύ συχνά ειδικά η πρώτη σκάλα.
Βέβαια ΠΟΤΕ δεν είχα θερμοκρασία. Ούτε σε κίνηση με AC (μιλάω για 325 Ε30).

Βάλε αν είναι κάποιον αρκετά χαμηλότερο θερμοστάτη και να προσέξεις αυτό που είπε ο φίλος, να είναι δλδ οι δύο βαθμίδες του διπλού θερμοστάτη ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ από την θερμοκρασία του θερμοστάτη.

Dimpas
19-07-11, 00:11
Για σένα θα ταίργιαζε 90-95 ! Δηλαδή να αρχίζει το βεντιλατέρ να δουλεύει στους 95 και να ρίχνει το νερό στους 90 βαθμούς και εκεί να σβήνει !
Υπάρχει απο όσο ξέρω και 92-97 για OPEL και FIAT !
ΔΕΝ γνωρίζω τι θερμοστάτης μπαίνει στο δικό σου , δηλαδή τι είδος σπείρωμα δέχεται !
Τα οπελ τα παλιά είναι M22 x 1.5 !

ΤΟ βεντιλατέρ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ πάντα να λειτουργεί ! ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΒΕΝΤΙΛΑΤΕΡ !

Το ιδανικό είναι να υπάρχουν 2 ή 3 σκάλες ανάλογα με την θερμοκρασία να λειτουργεί και το βεντιλατέρ !
Βέβαια το ιδανικό είναι να λαμβάνεται υπόψην και η ταχύτητα του οχήματος και αναλόγως να ρυθμίζει τις στροφές του βεντιλατέρ ! Αυτά τα συστήματα ΥΠΑΡΧΟΥΝ , αλλά δεν είναι για την Ελλάδα μας Και τα απλά αυτοκίνητα ! Υπάρχουν προγραμματιζόμενοι εγκέφαλοι με ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ που καθορίζουν τις στροφές του βεντιλατέρ ( Σε συνδιασμό πολλές φορές με μια Ηλεκτρική αντλία νερού ) για να ρυθμίζουν ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑ την Επιθυμητή ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ του κινητήρα !

Μην μπείς σε αυτά τα χωράφια !
Βάλε ένα SPAL καλύτερα βάλε το VA08-AP71/LL-53A .έχει περίπου 150 € !
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ ! Αυτό είναι ΒΑΡΒΑΤΟ βεντιλατέρ ! Τραβάει περίπου 20 Α ρευμα ! Θέλει ΚΑΛΑ ΚΑΛΩΔΙΑ, ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΕΚΤΑΤΑΣΤΑΣΗ ,ΚΑΛΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΡΕΛΕ ( Βάλε 2 παράλληλα ) ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ !

Dimitris ///M
19-07-11, 00:14
Έτσι το είχα εγώ και άλλαζα καρβουνάκια στο δυναμό κάθε δύο χρόνια...
Αν και δεν δουλεύει συνέχεια, ειδικά η δεύτερη σκάλα, το θέμα είναι ότι δουλεύει πολύ πολύ συχνά ειδικά η πρώτη σκάλα.
Βέβαια ΠΟΤΕ δεν είχα θερμοκρασία. Ούτε σε κίνηση με AC (μιλάω για 325 Ε30).

Βάλε αν είναι κάποιον αρκετά χαμηλότερο θερμοστάτη και να προσέξεις αυτό που είπε ο φίλος, να είναι δλδ οι δύο βαθμίδες του διπλού θερμοστάτη ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ από την θερμοκρασία του θερμοστάτη.

Καλά το δυναμό δεν με απασχολεί άσε που θα το αλλάξω με 160άρι απο το φθηνόπωρο.....
Ο ανεμιστήρας επειδή δουλευει 1η σκάλα συνέχεια δεν έχει θέμα φαντάζομαι?

Dimpas
19-07-11, 00:21
Να υποθέσω ότι αλλάζεις συχνά υγρά στο σύστημα ψύξης ! Δεν βάζεις νερό βρύσης και πάντα έχεις μέσα και ένα ποσοστό αντιψυκτικό ! Όχι απο το βενζινάδικο που είναι νερό με πράσινο χρώμα !
G12 και απιονισμένο νερό !

Dimitris ///M
19-07-11, 00:28
Της τα αλλάζω ναι.... Παίρνω απο ένα θείο μου που έχει ανταλλακτικά BMW και με "φτιάχνει"

stauros772000
19-07-11, 10:07
τοση δουλεια για να μην ακους το τζετ να απογειωνεται????????και να εχεις και το ρισκο????????αλλοι αμαν κανουν για να εχουν αυτον τον ηχο...........αν το αλλαζα ,παλι τζετ θα επαιρνα...........

mike21
19-07-11, 10:58
στις φωτό σου έχω τον αντάπτορα,τις βάσεις του spall και μία γενική όψη,τώρα σε ότι αφορά τη βαλβίδα έχω να σου προτείνω τα εξής,ο θερμοστάτης σου πρέπει να ανοίγει γύρω στους 88 βαθμούς άρα θα πάρεις μία βαλβίδα η οποία θα ανοίγει λίγο πιό πάνω 90-92 βαθμούς και θα κλείνει αρκετά πιό κάτω,όταν ανοίγει ο θερμοστάτης στους 88 πάει να πεί ότι το νερό έχει ζεσταθεί αρκετά και χρειάζεται πιό κρύο νερό(για αυτό άλλωστε το στέλνει στο ψυγείο)εάν βάλεις μία βαλβίδα η οποία θα κλείνει πιό πάνω απο τους 88 για ποιά ψύξη μιλάμε;εάν πέσεις σε κίνηση με κάυσωνα θα ανεβάσει θερμοκρασία 100%,άρα η βαλβίδα πρέπει να κλείνει το βεντιλατέρ αρκετά κάτω απο τους 88 βαθμούς,
αυτά που σου γράφω είναι τεσταρισμένα,όχι στο bmw που βγαίνει βολτίτσα μιά φορά την εβδομάδα αλλά στα φορτηγάκια της δουλειάς που δουλέυουν 10 ώρες τη μέρα στη κίνηση της αθήνας,
αυτά απο εμένα,ελπίζω να σε βοήθησα

Dimpas
19-07-11, 11:24
Στο σημείο αυτό θα ΔΙΑΦΩΝΙΣΩ με τον φίλο απο πάνω !
Όταν έχεις θερμοστάτη πχ 90 τότε η βαλβίδα βεντιλατέρ πρέπει ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ να είναι ΠΑΡΑΠΑΝΩ απο 90 ! Δηλαδή 92-97 ! Τα νούμερα είναι ενδεικτικά δεν ξέρω τι βγαίνει για το σπείρωμά σου !
Και εξηγώ με πολύ απλό τρόπο το ΓΙΑΤΙ !
Έστω ότι θα έχουμε θερμοστάτη( θερμοστάτης σημαίνει ΚΑΤΙ σαν λέξη ) 90 και βαλβίδα βεντιλατέρ 87-92.
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟΤΕ
Πάμε να δούμε μαζί
Α) το μοτέρ κρύο και θερμοστάτης και βεντιλατέρ ΚΛΕΙΣΤΑ !
Β) Ζεσταίνονται τα νερά και στους 90 ανοίγει σιγά σιγά ο θερμοστάτης Το βεντιλατέρ παραμένει ΚΛΕΙΣΤΟ .
Γ)Τα νερά γυρνάνε μεταξύ μοτέρ και ψυγείου ! Έστω ότι είσαι σε πορεία με 90-100 χαω ! ΤΟ βεντιλατέρ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΠΟΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ( Άσχετο αν θα γυρνάει λόγω ροής αέρα ) Ο αέρας που περνάει από το ψυγείο είναι επαρκής να ψύξει το νερό ! Η σωστή θερμοκρασία κρατιέται με τον θερμοστάτη περίπου στους 90 ( Μπορείς να καταλάβεις τι θα γινόταν αν δεν είχαμε θερμοστάτη έτσι ?? )
Δ) Τώρα κόλησε στην κίνηση ! Η θερμοκρασία νερού ανεβαίνει , ο θερμοστάτης ανοιχτός στέλνει ζεστό νερό στο ψυγείο που ομως δεν επαρκεί για να κρυώσει το νερό ! Η θερμοκρασία φτάνει στους 92 ( μην ξεχνάμε έχουμε 92-87) και το βεντιλατέρ δουλευει !
Αρχίζει λοιπόν να πέφτει η θερμοκρασία νερού , πάει από 92 , 91 , 90 , προσπαθεί να πάει στους 89 αλλά δεν θα τα καταφέρει ΠΟΤΕ ! Η βαλβίδα μόλις διαβάσει 87 θα σταματήσει το βεντιλατέρ πράγμα που θα γίνει μόνο όταν το μοτέρ σβήσει !
Ο ΘΕΡΜΟΣΤΑΤΗΣ είναι αυτός που στέλνει ΖΕΣΤΟ ΝΕΡΟ συνέχεια , Αφού το μοτέρ δουλεύει . Απο την μία μεριά του έχει το ΖΕΣΤΟ ΝΕΡΟ του μοτέρ , που λόγω κίνησης είναι ΠΟΛΥ ΖΕΣΤΟ και απο την άλλη το βεντιλατέρ προσπαθεί να ρίξει την θερμοκρασία στους 87 .
ΑΥΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ! Για να γίνει πρέπει να εχεις ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΨΥΓΕΙΟ με ΤΕΡΑΣΤΙΑ CFM στους ανεμιστήρες και πάντα η θερμότητα που απάγει το ψυγείο να είναι περισσότερη απο αυτήν που παράγει το μοτέρ !
Τι θα γίνει ?
Το βεντιλατέρ θα προσπαθεί να ρίξει την θερμοκρασία κάτω από 90 αλλά δεν θα τα καταφέρει ! Θα δουλευει ΣΥΝΕΧΕΙΑ !

Ακόμα και αν βγείς στην εθνική και πάς με 150 , άπαξ και πήρε το βεντιλατέρ δεν θα σταματήσει !

mike21
19-07-11, 12:17
αυτό που λές δέν ισχύει στην πράξη και έχω ώς παράδειγμα δύο φορτηγάκια τα οποία δουλεύουν πάνω απο τρία χρόνια έτσι όπως περιγράφω,άσχετα απο αυτό,όταν το μοτέρ σου στέλνει νερό στους 88 και σου ζητάει να το κρυώσεις σύμφωνα με τη λογική σου το αφήνεις να βράσει καλά μέχρι τους 97 βαθμούς στη συνέχεια το ρίχνεις στους 93 και του το παραδίδεις 5 βαθμούς παραπάνω απο ότι στο έδωσε για να του το ψήξεις,το μόνο που θα πετύχεις είναι να μήν κλείσει ποτέ ο θερμοστάτης,
μια χαρά κλείνει το βεντιλατέρ όπως περιγράφω και εάν κάποιος έχει αμφιβολίες είναι ευπρόσδεκτος να το δεί και απο κοντά,και σε τρία αυτοκίνητα μάλιστα

Dimpas
19-07-11, 14:26
Ξεχνάς στον συλλογισμό σου κάτι ΒΑΣΙΚΟ , κάτι ΟΥΣΙΩΔΕΣ !

1 ) Η Δουλειά του θερμοστάτη είναι να κρατάει ΣΤΑΘΕΡΗ την θερμοκρασία του νερού !

Αυτή είναι ρυθμισμένη από το εργοστάσιο και σε αυτή την θερμοκρασία γίνεται ΒΕΛΤΙΣΤΑ η καύση της βενζίνης !
Ο Θερμοστάτης δεν είναι μόνο για να ανοίγει , αλλά και να κλείνει !
Στην ουσία δεν είναι ΟΝ ΟFF Αλλά ανοίγει προοδευτικά ανάλογα με την θερμοκρασία .
Κλείνει όταν είσαι σε πορεία , όταν η ροή αέρα είναι επαρκής για να ψύξει το νερό !
Σκέψου και αυτό
Κατεβαίνεις με ΝΕΚΡΑ ( ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ) μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ κατηφόρα 50 χιλιόμετρα μια μέρα που κάνει παγωνιά !
Η θερμοκρασία του μοτέρ ΠΡΕΠΕΙ να είναι σταθερή !
Αν δεν είχαμε θερμοστάτη τότε η θερμοκρασία του νερού θα έπεφτε εκτός των επιτρεπτών ορίων για καλή καύση !
Κοίτα υπάρχουν πολλών ειδών θερμοστάτες , μηχανικοί ηλεκτρονικοί κτλ !
Υπάρχουν πολλών ειδών βαλβίδες βεντιλατέρ , μονές διπλές σκάλες , να δουλεύουν μαζί με ηλεκτρική αντλία νερού κτλ
Κανένα εργοστασιακό αμάξι που έχω δεί δεν έχει βαλβίδα βεντιλατέρ να κλείνει ΚΑΤΩ από τον θερμοστάτη!


2 ) Δουλειά του βεντιλατέρ είναι να παρέχει ροή αέρα στο ψυγείο όταν αυτή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ .

mike21
19-07-11, 16:47
Ξεχνάς στον συλλογισμό σου κάτι ΒΑΣΙΚΟ , κάτι ΟΥΣΙΩΔΕΣ !

1 ) Η Δουλειά του θερμοστάτη είναι να κρατάει ΣΤΑΘΕΡΗ την θερμοκρασία του νερού !

Αυτή είναι ρυθμισμένη από το εργοστάσιο και σε αυτή την θερμοκρασία γίνεται ΒΕΛΤΙΣΤΑ η καύση της βενζίνης !
Ο Θερμοστάτης δεν είναι μόνο για να ανοίγει , αλλά και να κλείνει !
Στην ουσία δεν είναι ΟΝ ΟFF Αλλά ανοίγει προοδευτικά ανάλογα με την θερμοκρασία .
Κλείνει όταν είσαι σε πορεία , όταν η ροή αέρα είναι επαρκής για να ψύξει το νερό !
Σκέψου και αυτό
Κατεβαίνεις με ΝΕΚΡΑ ( ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ) μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ κατηφόρα 50 χιλιόμετρα μια μέρα που κάνει παγωνιά !
Η θερμοκρασία του μοτέρ ΠΡΕΠΕΙ να είναι σταθερή !
Αν δεν είχαμε θερμοστάτη τότε η θερμοκρασία του νερού θα έπεφτε εκτός των επιτρεπτών ορίων για καλή καύση !
Κοίτα υπάρχουν πολλών ειδών θερμοστάτες , μηχανικοί ηλεκτρονικοί κτλ !
Υπάρχουν πολλών ειδών βαλβίδες βεντιλατέρ , μονές διπλές σκάλες , να δουλεύουν μαζί με ηλεκτρική αντλία νερού κτλ
Κανένα εργοστασιακό αμάξι που έχω δεί δεν έχει βαλβίδα βεντιλατέρ να κλείνει ΚΑΤΩ από τον θερμοστάτη!


2 ) Δουλειά του βεντιλατέρ είναι να παρέχει ροή αέρα στο ψυγείο όταν αυτή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ .

εγώ σε ρωτάω το εξής,όταν είσαι σε κίνηση και ο θερμοστάτης ξεκινάει να ανοίγει και να επιτρέπει τη ροή νερού στο ψυγείο και το ανάποδο,απο τη στιγμή που δέν υπάρχει δυνατότητα να ρίξεις τη θερμοκρασία του νερού κάτω απο τους 88 βαθμούς πώς θα κλείσει;;;
να ξέρεις πάντως ότι στην πράξη με βαλβίδες 92-83 το βεντιλατέρ σε ακραίες συνθήκες θα δουλέψει 1-1.30 λεπτό ποτέ παραπάνω,όσο για τους 83 βαθμούς είναι σχετικό γιατί στο νερό γίνεται μίξη,δέν αντικαθιστάτε ξαφνικά το νερό της μηχανής με το νερό του ψυγείου,άρα είμαστε σίγουρα κάποιους βαθμούς πάνω απο το 83,κοντά στο όριο λειτουργείας και τέλειας κάυσης,ξέχασα να αναφέρω ότι είχα δοκιμάσει βαλβίδα τέτοιας θερμοκρασίας που αναφέρεις και το αμάξι δούλευε στους 100βαθμούς,φυσικά την έβγαλα και του έβαλα αυτή που έχω τώρα με σταθερή θερμοκρασία γύρω στους 90βαθμούς που μου φαίνετε πολύ πιό λογικό

Dimpas
19-07-11, 21:40
εγώ σε ρωτάω το εξής,όταν είσαι σε κίνηση και ο θερμοστάτης ξεκινάει να ανοίγει και να επιτρέπει τη ροή νερού στο ψυγείο και το ανάποδο,απο τη στιγμή που δέν υπάρχει δυνατότητα να ρίξεις τη θερμοκρασία του νερού κάτω απο τους 88 βαθμούς πώς θα κλείσει;;;
να ξέρεις πάντως ότι στην πράξη με βαλβίδες 92-83 το βεντιλατέρ σε ακραίες συνθήκες θα δουλέψει 1-1.30 λεπτό ποτέ παραπάνω,όσο για τους 83 βαθμούς είναι σχετικό γιατί στο νερό γίνεται μίξη,δέν αντικαθιστάτε ξαφνικά το νερό της μηχανής με το νερό του ψυγείου,άρα είμαστε σίγουρα κάποιους βαθμούς πάνω απο το 83,κοντά στο όριο λειτουργείας και τέλειας κάυσης,ξέχασα να αναφέρω ότι είχα δοκιμάσει βαλβίδα τέτοιας θερμοκρασίας που αναφέρεις και το αμάξι δούλευε στους 100βαθμούς,φυσικά την έβγαλα και του έβαλα αυτή που έχω τώρα με σταθερή θερμοκρασία γύρω στους 90βαθμούς που μου φαίνετε πολύ πιό λογικό

Οι θερμοκρασίες στο μοτέρ , το κάρτερ , την κεφαλή και το ψυκτικό υγρό είναι πάνω κάτω όλες σε ένα φάσμα !
Ο κατασκευαστής έχει ορίσει το φάσμα αυτό με τον θερμοστάτη !
Μερικά κάρτερ βέβαια έχουν και ραβδώσεις απο κάτω για καλύτερη επαγωγή θερμότητας ή ακόμα καλύτερα υπάρχει ψυγείο λαδιού ( πάλι με θερμοστάτη ) .
Τώρα εμείς μετράμε την θερμότητα νερού και αυτή μπορούμε μέσω του ψυγείου και του θερμοστάτη να ελέγξουμε !
Αν ο κατασκευαστεί λέει 90 βαθμοί αυτό είναι το ιδανικό !
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΤΕΡ ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΔΑΝΙΚΟ σημείο !
Και το ιδανικό είναι να κινητέ συνέχεια το αμάξι !
Τότε μέσω της ροής αέρα στο ψυγείο και του θερμοστάτη να κρατάει το νερό στο ιδανικό σημείο !
Τώρα αν δεν υπάρχει αυτή η ροή αέρα , ( ΚΙΝΗΣΗ ) τότε φτιάχνουμε εμείς μια τεχνιτή ροή αέρα ! Αυτό το κάνει το ΒΕΝΤΙΛΑΤΕΡ !

Και για να φτάσουμε πάλι το μοτέρ στην επιθυμητή θερμοκρασία πρέπει να ΚΛΕΙΝΕΙ το βεντιλατέρ λίγο πάνω από τον θερμοστάτη !

Γιατί δεν υπάρχει κανένα όφελος να προσπαθούμε να ρίξουμε την θερμοκρασία νερού ΚΑΤΩ απο τον θερμοστάτη !

ΤΟ ιδανικό για να μην έχει ΠΟΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ είναι θερμοστάτης 82 βαθμοί και βαλβίδα 87-92 όταν το μαμάτο είναι 92 και 97-102 !
( αν και πάλι κάνοντας ταξίδι μια κρύα μέρα του χειμώνα δεν θα έχεις καλό καλοριφέρ και ίσως είσαι στα μπλέ )

Καλό θα ήταν να κάνουμε μια σύγκριση των ΜΑΜΑ Θερμοστατών και βαλβίδων βεντιλατέρ !
ΥΠΑΡΧΕΙ όχημα να έχει βαλβίδα βεντιλατέρ μικρότερη από τον θερμοστάτη ??

Dimitris ///M
20-07-11, 00:18
Επειδή βρήκα τρόπο να μην ψάχνομαι με βαλβίδες και τα ρέστα θα φτιάξω μαζί με ένα φίλο μια ηλεκτρονική βαλβίδα ρυθμιζόμενη που θα παίρνει εντολή απο τον θερμοστάτη (πχ το όργανο θερμοκρασίας).... Το όργανο θερμοκρασίας απο πού παίρνει το σήμα για να δείχνει την ένδειξη?

Dimpas
20-07-11, 00:30
Υπάρχουν όμορφα έτοιμα KIT !
Ρίξε μια ματιά εδώ :

http://www.eliseparts.com/products/show/84/222/radiator-fan-controller/

http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops/Rat_Sport/index.php?cat=Cooling_fan_switches___controllers

http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Cooling+Fan+Controller/01388/C0331.oap?year=2005&make=Lincoln&model=LS&vi=1430714

Ρίξε μια ματιά σε αυτά !

Στην θέση σου θα έβαζα έναν αισθητήρα μαζί με το κοντρόλερ σε ένα εύκολα προσβάσιμο κολάρο !
θα είχα ένα ίδιο καβάτζα στο πορτμπαγκάζ για παν ενδεχόμενο !

Dimitris ///M
20-07-11, 03:45
Μα έχει ήδη πάνω σε εύκολα προσβάσιμο κολλάρο αισθητήρα με 3 καλώδια αλλά δεν ξέρω σε τι οφελεί ο συγκεκριμένος! Έφτιαξα ένα σχέδιο στο "πόδι" αν σας βοηθάει αλλιώς αύριο το μεσημέρι να βγάλω μια φωτογραφία να τον δείτε!

Dimitris ///M
24-07-11, 11:00
Τελικά αυτό στο συννημένο ξέρει κανείς τι κάνει???

Σας έχω νέα φίλοι μου, άλλαξα τα κολλάρα χτες (της πεταλούδας, καλοριφέρ κλπ) γιατί ήταν ματισμένα και ξεραμμένα!

Παρατήρησα πως η θερμοκρασία στο όργανο ήδη έχει πέσει και πλησιάζει να δείχνει κέντρο ακριβώς! Λέω πλησιάζει γιατί είδα πως στην φτερωτή του βεντιλατέρ λείπει ένα πτερύγιο (και όμως δεν το είχε προσέξει ΚΑΝΕΙΣ τόσο καιρό)....
Επίσης έβγαλα και το βεντιλατέρ του κλιματισμού να στηρίξω το ψυγείο γιατί είχε φύγει η κάτω βάση και λεω ας το δοκιμάσω να δώ πως ταιριάζει στο ψυγείο νερού, είναι το SPAL που προτείνατε και ταιριάζει ακριβώς πάνω στο ψυγείο....!

Το κακό είναι πως ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ έχουν κοπεί 2 πτερύγια και έχει χάσει το κέντρο βάρους του και μόλις δουλέψει αρχίζει να τρέμει! Άρα πρέπει να αγοράσω 2 βεντιλατέρ (την τύχη μου μέσα!!!!!!!!)

Κάτι άλλο τώρα, όπως κοιτάμε το ψυγείο του νερού όχι απο την μεριά που είναι το παγούρι, απο την άλλη εκεί που μπαίνει η βαλβίδα του βεντιλατέρ έχει μια βίδα όπως σας είχα πεί και πάνω σε αυτή την βίδα ακουμπάει ένα πράγμα που είναι σαν ελατήριο και πάνε πάνω του 4 καλώδια (αυτό δεν το είχα δει γιατί ήταν κρυμμένο και μόλις έβγαλα έξω το ψυγείο για να βγεί το ψυγείο του κλιματισμού φάνηκε)..... Τι παίζει εδώ? Θα έβγαζα φωτό αλλά τα χέρια μου ήταν μαύρα και λυπήθηκα το κινητό!