PDA

Επιστροφή στο Forum : με τι συμπληρωνετε το ψυγειο;


AlexVag
10-09-11, 20:30
Εχθες ειδα οτι πρεπει να συμπληρωσω νερο στο ψυγειο...το θεμα ειναι να συμπληρωσω με σκετο απεσταγμενο νερο, σκετο παραφλου η μειγμα των δυο...και αν βαλω και νερο και παραφλου σε ποια αναλογια;

KAZA
10-09-11, 21:58
Ψυκτικό – παραφλού ποτέ νερό ούτε να το σκέπτεσαι μόνο αν είσαι στην μέση του πουθενά

R-load
10-09-11, 22:10
τι εχεις μεσα?μονο απεσταγμενο αποκλειεται..υπαρχουν τα παραφλου τα συμπυκνωμενα..τα οποια χρειαζονται αραιωση(ακριβη αναλογια δν θυμαμαι για να ειμαι ειλικρινης)τα οποια ειναι ειναι θεμα με τις αναλογιες..πρεπει να τηρεις τν προτεινωμενη..υπαρχουν κ τα κλασσικα(τα ετοιμα προς χρηση που λεμε)που δν χρειαζονται αραιωση..τα βαζεις κατευθειαν οπως ειναι..

AlexVag
10-09-11, 22:39
Μεσα εχει πρασινο παραφλου αλλα δεν ξερω αν ειναι αραιωμενο γιατι δεν το εβαλα εγω...οποτε παω για ετοιμο παραφλου...παντως πολλοι βαζουν νερο και μαλιστα οχι απιονισμενο

God
10-09-11, 22:45
Μεσα εχει πρασινο παραφλου αλλα δεν ξερω αν ειναι αραιωμενο γιατι δεν το εβαλα εγω...οποτε παω για ετοιμο παραφλου...παντως πολλοι βαζουν νερο και μαλιστα οχι απιονισμενο

Κανονικό παραφλού πρέπει να έχεις. Τα "αραιωμένα" είναι συνήθως κόκκινα.

Ναι, κανονικό έτοιμο παραφλού πάρε να βάλεις. Δεν χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο.

Το κανονικό νερό βρύσης θα προκαλέσει όχι-και-τόσο μακροπρόθεσμα βλάβη, ήτοι θα σκουριάσει-βουλώσει το ψυγείο και πρακτικά οτιδήποτε μεταλλικό έρχεται σε επαφή με το ψυκτικό (και ο κινητήρας). Συν ότι στην πρώτη ιδέα υψηλής θερμοκρασίας θα ατμοποιηθεί και θα προκαλέσει υπερθέρμανση, εάν το προλάβει η βαλβίδα εκτόνωσης και δεν σπάσει και τίποτα.

R-load
10-09-11, 23:10
Τα "αραιωμένα" είναι συνήθως κόκκινα..

οχι παντα..υπαρχουν κ πρασινα..

Dimpas
10-09-11, 23:46
ΜΗΝ ΠΛΕΚΕΤΕ τα G11 Με τα G12 !
Θα γίνει μια όμορφη λάσπη !
Λοιπόν διαβάστε
http://www.aa-academy.com/asp/info.asp?id=72
Στο αμάξι καλό θα είναι να αλλάζουμε τα υγρά κάθε 1-2 χρόνια , και να βάζουμε ΜΟΝΟ αντιψυκτικό με ΑΠΕΣΤΑΓΜΕΝΟ-ΑΠΙΟΝΙΣΜΕΝΟ νερό !
Και ΠΟΤΕ δεν μπλέκουμε τα , "χρώματα".

ΠΑΝΤΑ διαλέγουμε ένα ΠΟΙΟΤΙΚΟ παραφλού , ΕΠΩΝΥΜΟ και καλύτερα να κάνουμε εμείς την διάλυση , για να το φέρουμε στους βαθμούς που θέλουμε !
Το παραφλού δεν είναι μόνο για να μην παγώνει το χειμώνα !

God
11-09-11, 00:18
ΜΗΝ ΠΛΕΚΕΤΕ τα G11 Με τα G12 !
Θα γίνει μια όμορφη λάσπη !
Λοιπόν διαβάστε
http://www.aa-academy.com/asp/info.asp?id=72
Στο αμάξι καλό θα είναι να αλλάζουμε τα υγρά κάθε 1-2 χρόνια , και να βάζουμε ΜΟΝΟ αντιψυκτικό με ΑΠΕΣΤΑΓΜΕΝΟ-ΑΠΙΟΝΙΣΜΕΝΟ νερό !
Και ΠΟΤΕ δεν μπλέκουμε τα , "χρώματα".

ΠΑΝΤΑ διαλέγουμε ένα ΠΟΙΟΤΙΚΟ παραφλού , ΕΠΩΝΥΜΟ και καλύτερα να κάνουμε εμείς την διάλυση , για να το φέρουμε στους βαθμούς που θέλουμε !
Το παραφλού δεν είναι μόνο για να μην παγώνει το χειμώνα !

Τα G11 και G12 είναι τα πρόσθετα που περιέχει το παραφλού και το καθένα βγαίνει σε ποικιλία χρωμάτων. Το G11 είναι απλώς περισσότερο τοξικό από το G12. Δεν συμβαίνει τίποτα ιδιαίτερο εάν τα ανακατέψεις, ούτε και στο άρθρο που έβαλες αναφέρεται κάτι τέτοιο. Δεν είναι τίποτα παραπάνω από "αστικός μύθος". Gel γίνοντουσαν μόνο τα παλιά αντιψυκτικά που είχαν πολύ υψηλές περιεκτικότητες σιλικόνης και όταν τα έβαζες σχεδόν αδιάλυτα (75-80% περιεκτικότητα ή υψηλότερη).

Καλύτερα να διαλέγουμε ένα παραφλού που να μην χρειάζεται διάλυση, έτοιμο προς χρήση, γιατί το εργοστάσιο ξέρει καλύτερα από τον καθένα πόση ποσότητα απιονισμένου νερού χρειάζεται. Το παραφλού δεν μπορείς να του "φέρεις" τους βαθμούς εσύ. Είτε πολύ νερό βάλεις, είτε λίγο νερό βάλεις, πάντα έχει χειρότερη συμπεριφορά από το ιδανικό του σημείο.

Επίσης το πολύ καλό παραφλού δεν είναι απαραίτητα και καλό. Το καλύτερο για συμβατικό αυτοκίνητο είναι ένα συμβατικό απλό παραφλού. Τα υπερβολικά καλά παραφλού που "μειώνουν τις θερμοκρασίες" και έχουν πολύ υψηλά/χαμηλά σημεία βρασμού/κρυσταλλοποίησης αντίστοιχα, έχουν και πλαστικοποιητές για να βοηθούν σε αυτό και σε άλλα θέματα που συνάμα προκαλούν πρόωρη φθορά σε πλαστικά και δημιουργούν μικρόδιαρροές από τις ενώσεις των μαρκουτσιών/σωλήνων.

Dimpas
11-09-11, 01:22
Την αναλογία παραφλού και νερού την καθορίζουμε ανάλογα με την κατώτερη θερμοκρασία που μπορεί να εκτεθεί το όχημά μας !
Όσο περισσότερο νερό , τόσο ποιο ψηλά θα παγώσει το διάλυμα !
Όσο λιγότερο νερό ( Περισσότερο παραφλού ) τόσο ποιο ψαμηλά θα παγώσει το διάλυμα !
Ένα διάλυμα 50%-50% είναι κατάλληλο για τις περισότερες ηπειρωτικές περιοχές της χώρα !


Παλιά χρησιμοποιούσα αυτό

http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/A757E231672C77C680256E6F0028BBD1?OpenDocument

Αλλά εδώ και 2 χρόνια βάζω το G12 της Opel 50%-50% με νερό !

Όσο για την ανάμιξη των 2 , το Vectra b του πατέρα μου είχε κάποτε το πράσινο G11 και συμπλήρωσε με το ροζ G12 , Απο τότε υπάρχει μια πολύ όμορφη λάσπη στο παγούρι , και σε όλο το σύστημα !
Το έπλυνα με νερό-λάστιχο αλλά θέλει Flush για να καθαρίσει καλά !


Εν κατακλείδι , αν ΠΡΕΠΕΙ να συμπληρώσουμε ψυκτικό υγρό , και ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ τι έχει μέσα , βάζουμε απιονισμένο νερό ( Δεν μιλάμε για 3 λίτρα , για μισό λέμε)
Αλλιώς μία φορά το χρόνο ( εγώ το κάνω τον Μάιο ) πλύσιμο στο σύστημα και αλλαγή στα υγρά με αυτά της εμπιστοσύνης μας !

Dimitris ///M
11-09-11, 01:29
Απιονισμένο νεράκι να μην έχουμε και σκουριές χρόνια τώρα.... Και δεν είχε κανένα πρόβλημα όποιο αμάξι είχα ούτε με θερμοκρασίες ούτε με τίποτα....

God
11-09-11, 01:36
Την αναλογία παραφλού και νερού την καθορίζουμε ανάλογα με την κατώτερη θερμοκρασία που μπορεί να εκτεθεί το όχημά μας !
Όσο περισσότερο νερό , τόσο ποιο ψηλά θα παγώσει το διάλυμα !
Όσο λιγότερο νερό ( Περισσότερο παραφλού ) τόσο ποιο ψαμηλά θα παγώσει το διάλυμα !
Ένα διάλυμα 50%-50% είναι κατάλληλο για τις περισότερες ηπειρωτικές περιοχές της χώρα !



Λάθος. Όσο περισσότερο νερό πέραν της ιδανικής αναλογίας, τόσο πιο ψηλά θα παγώσει το διάλυμα. Όσο λιγότερο νερό πέραν της ιδανικής αναλογίας, πάλι τόσο πιο ψηλά θα παγώσει το διάλυμα. Μόνο στην ιδανική αναλογία έχεις τον χαμηλότερο δυνατό βαθμό λειτουργίας.

Το γράφει και στο άρθρο που έβαλες νομίζω...

Edit : Δεν νομίζω, γνωρίζω:

Most vehicle manufacturers specify a 50:50 mix of water to antifreeze. The principle of an impurity lowering the freezing point is limited. The minimum freezing point achievable by this method is around -50ºC and occurs at 60 or 70 per cent concentration. Above this concentration it will not lower the freezing point further and at 90 per cent antifreeze concentration the solution will begin to freeze at only -20ºC (it doesn’t form proper ice – it’s more like a nasty thick sludge).

Και επίσης:

Corrosion and cavitation prevention need the 50:50 mix.

Το οποίο στα Ελληνικά σημαίνει ότι όταν βάζεις λανθασμένη αναλογία όχι μόνο χειροτερεύεις την συμπεριφορά του ψυκτικού αλλά και η προστασία πάει περίπατο. Και τα λέει και η πηγή που δημοσίευσες ο ίδιος, χωρίς καν να ψάξω να σου βρω κάτι πιο επίσημο.

Dimpas
11-09-11, 11:01
Μπορεί να έχεις δίκιο σε όλα αυτά !
Για την διαλυτότητα έχω διαβάσει στο τεχνικό φυλλάδιο του BP Antifrost

Αυτό

http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/A757E231672C77C680256E6F0028BBD1?OpenDocument

που λέει :

Αντιπαγωτική Προστασία ASTM D1177 °C
33% κ.ό. σε νερό -17
50% κ.ό. σε νερό -37

Βέβαια δεν δίνει για μεγαλύτερη περιεκτικότητα , πάνω του 50% τα χαρακτηριστικά !

Ποιό θεωρείς ένα ΚΑΛΟ Coolant για καθημερινή χρήση ??
Υπάρχει κάποιο που το έχεις σε εκτίμηση ?

Dimitris ///M
11-09-11, 11:03
Συγνώμη γιατί πετάτε τα λεφτά σας?

Νεράκι του Θεού ή απιονισμένο απο στεγνωτήριο ρούχων ή για σίδερο με λίγο μπλέ οινόπνευμα μέσα δεν σας κάνει? Και άμα πιάσει πάγο χεste με!

God
11-09-11, 11:04
Μπορεί να έχεις δίκιο σε όλα αυτά !
Για την διαλυτότητα έχω διαβάσει στο τεχνικό φυλλάδιο του BP Antifrost

Ποιό θεωρείς ένα ΚΑΛΟ Coolant για καθημερινή χρήση ??
Υπάρχει κάποιο που το έχεις σε εκτίμηση ?

Αυτό αφορά το συγκεκριμένο, δεν πάει να πει ότι όλα συμπεριφέρονται το ίδιο.

Όλα τα κοινά ψυκτικά υγρά μία χαρά δουλειά κάνουν. Αν θέλεις κάτι καλύτερο και ειδικά εάν δεν τα αλλάζεις κάθε 1.5-2 χρόνια, πας σε ένα G12, σαν και αυτό:

http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=839&category_id=130&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=el

Απλά εκεί που το κοινό παραφλού έχει 7-8€ το τετράλιτρο, αυτό κοστίζει 5€ το λίτρο, που μπορεί να μην φαντάζουν πολλά αλλά όταν θέλεις 7-10 λίτρα για να γεμίσεις το κύκλωμα το ποσό γίνεται αξιοσέβαστο.

Dimpas
11-09-11, 11:25
Να το το βρήκα !
Αλλά είναι συμπυκνωμένο , θέλει διάλυση !

http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/127.pdf

Αυτό θέλει ιδανική 68% διάλυση και όχι πάνω από 70% !

Το σύστημα ψύξης μου έχει χωρητικότητα 7 λίτρα , άρα χρειάζομαι 4.76 λίτρα Δηλαδή 5 λίτρα από αυτό δηλαδή 25 € + 1 € το απ-ιονισμένο νερό = 26 € !
\
Είναι μπολικα ! Αλλά δεν είναι τόσα πολλά που να μην το δοκιμάσω του χρόνου !

God
11-09-11, 12:34
Να το το βρήκα !
Αλλά είναι συμπυκνωμένο , θέλει διάλυση !

http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/127.pdf

Αυτό θέλει ιδανική 68% διάλυση και όχι πάνω από 70% !

Το σύστημα ψύξης μου έχει χωρητικότητα 7 λίτρα , άρα χρειάζομαι 4.76 λίτρα Δηλαδή 5 λίτρα από αυτό δηλαδή 25 € + 1 € το απ-ιονισμένο νερό = 26 € !
\
Είναι μπολικα ! Αλλά δεν είναι τόσα πολλά που να μην το δοκιμάσω του χρόνου !

Δεν χρειάζεται να πας στο 70%, δεν είναι απαραίτητη τέτοια αναλογία με ένα G12 υγρό και σιγά μην πέσεις σε θερμοκρασία -70 κελσίου στην Ελλάδα. 3 λίτρα να βάλεις και 4 λίτρα νερό από αυτό είσαι μία χαρά ως και τους -30 περίπου, δεν νομίζω να φτάσεις ποτέ εκεί κάτω. Το αλλάζεις μία φορά στα 4-5 χρόνια.

Το συγκεκριμένο βγαίνει και έτοιμο σε 4κιλα, αλλά έχουν 26-30€ το μπετονάκι.

Εναλλακτικά για έτοιμο μπορεί να πάρει κάποιος κάτι τέτοιο με 9 ευρώ το 4κιλο:

http://www.g-market.gr/ProductDetailsForParent.aspx?product=54c4daf6-03c8-4f4f-9aea-2c6c69fda1fa&Code=007618&Description=SKS%20Radiator%20Fluid%20-20%C2%B0C

R-load
11-09-11, 12:41
Απο τότε υπάρχει μια πολύ όμορφη λάσπη στο παγούρι , και σε όλο το σύστημα !


λασπη κ μουργα δημιουργειται εαν εχεις η' μαλλον οταν δν εχεις στο μυαλο σου οτι τα υγρα χρειαζονται αλλαγη καποια στιγμη..κ απλα συμπληρωνεις συνεχεια..πολυκαιρισμενα υγρα ακομα κ εαν δν εχεις συμπληρωσει καθολου..καποια στιγμη θα σου βγαλουν μουργα κ λασπη..
ενα απο τα καλα ετοιμα προς χρηση ειναι τα valeo protectiv 40 κ 50 αντιστοιχα..
κατα τν γνωμη μου παντα..

kostastnt
11-09-11, 19:22
Να διευκρινίσω ότι άλλο το απιονισμένο νερό που έχει 1€ το 5λιτρο και άλλο το αποσταγμένο νερό που λιανική έχει 5-10€ το λίτρο..

Dimpas
11-09-11, 20:53
Αυτό που παίρνουμε απο το A.C τι νερό είναι ???

Οι συμπυκνωμένοι δηλαδή υδρατμοί αποσταγμένο δεν είναι ??

stauros772000
17-09-11, 13:45
θα ηταν απεσταγμενο αν ειχες το αρκοντισιο σε αποστειρωμενο δωματιο......σε ολες τις αλλες περιπτωσεις ειναι ενα βρωμικο διαλειμμα με λιγοτερα αλατα.
η ιδανικη αναλογια για την μεγιστη αποδοση του αντιπαγωτικου ειναι 1 νερο 2 αντιπαγωτικο.σε αυτην την αναλογια εχουμε την μεγιστη προστασια απο ηλεκτρολυση,και την χαμηλοτερη θερμοκρασια παγωματος του διαλυματος.το απιονισμενο εχει μεσα αλατα,το απεσταγμενο οχι.
απεσταγμενο μπορουμε να παρουμε αν περασουμε το νερο βρυσης απο φιλτρο αφαλατωσης αντι φιλτρου νηματος που χρησιμοποιουν οι περισοτεροι στο σπιτι.κοστιζει 12-15 ευρω και αρχιζει και βουλωνει σιγαμα-σιγαμα απο τα 100 λιτρα περιπου(αλλα παει μεχρι 3-5 τονους,με μειούμενη πιεση φυσικα),αναλογως της περιεκτικοτητας του νερου σε αλατα.

Dermatis
27-06-12, 15:23
Επειδη θελω να το αλλαξω εντελως.........θελω να το αδειασω........!!!
Ξερει κανεις πως σε bmw e46 ........?? Χρειαζεται σηκωμα?

BMW Power
27-06-12, 15:37
Εννοείτε πως θέλει σήκωμα αλλά και να κρυώσει.

BMW TIS - 17 11 000 Removing and installing radiator (N42 / N40 / N45 / N46) (http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/10/30)

BMW TIS - 17 00 005 Draining and adding coolant (N42 / N40 / N45 / N46) (http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/10/03)

Dermatis
27-06-12, 15:43
Εννοείτε πως θέλει σήκωμα αλλά και να κρυώσει.

BMW TIS - 17 11 000 Removing and installing radiator (N42 / N40 / N45 / N46) (http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/10/30)

BMW TIS - 17 00 005 Draining and adding coolant (N42 / N40 / N45 / N46) (http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/10/03)

Ευχαριστω!

sierra
27-06-12, 17:49
Εγω παιδιά ξέρω για αυτό. Και βάζω τέτοιο. Όταν κάποτε σε ένα ταξίδι χρειάστηκε να συμπληρώσω μου έβαλαν τέτοιο που όπως μου είπαν βάζει η BMW:
http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=23&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=el... :pimp:

diosak
12-12-13, 20:33
Παιδιά θέλω να αδειάσω και να κάνω εξαέρωση σε E36 316i Μ43 1.6. Το ψυγείο και το δοχείο διαστολής θα αλλαχτούν πολύ σύντομα. Μπορώ να το δουλεύω κανονικά με απιονισμένο νερό (από σούπερ μάρκετ πχ.) μέχρι τότε?
Επίσης, που μπορώ να βρω βίδες αποστράγγισης και εξαέρωσης απλά και μόνο για να υπάρχουν (μιας και είναι πλαστικές..) ?

Ευχαριστώ πολύ!

MarinosE46
12-12-13, 20:53
Παιδιά θέλω να αδειάσω και να κάνω εξαέρωση σε E36 316i Μ43 1.6. Το ψυγείο και το δοχείο διαστολής θα αλλαχτούν πολύ σύντομα. Μπορώ να το δουλεύω κανονικά με απιονισμένο νερό (από σούπερ μάρκετ πχ.) μέχρι τότε?
Επίσης, που μπορώ να βρω βίδες αποστράγγισης και εξαέρωσης απλά και μόνο για να υπάρχουν (μιας και είναι πλαστικές..) ?

Ευχαριστώ πολύ!

καλησπέρα.Η αναλογία είναι 50-50 ψυκτικό-απιονισμένο νερό.Σαν λύση ανάγκης μπορείς.Βίδα εξαέρωσης και αποστράγγισης θα πάρεις από κάποιο μαγαζί με BMW ανταλλακτικά.Κάποιες φορές σπάνε και μόνες τους χωρίς να τις πειράξεις...

diosak
12-12-13, 21:01
καλησπέρα.Η αναλογία είναι 50-50 ψυκτικό-απιονισμένο νερό.Σαν λύση ανάγκης μπορείς.Βίδα εξαέρωσης και αποστράγγισης θα πάρεις από κάποιο μαγαζί με BMW ανταλλακτικά.Κάποιες φορές σπάνε και μόνες τους χωρίς να τις πειράξεις...

Θα το στραγγίσω και θα το γεμίσω πλήρως με απιονισμένο.
Γενικά από αντιψυκτικά τα Total είναι καλά? Για έτοιμά μιλάω πάντα (δεν θέλω να μπλέξω με αναλογίες κλπ), και συγκεκριμένα τα TOTAL COOLELF Classic ή Auto Supra.

Dim77
12-12-13, 23:49
Όχι σκέτο απιονισμένο νερό.
Καλύτερα βάλε το φτηνότερο αντιψυκτικό που θα βρείς.

PetrosD
13-12-13, 00:13
Πέρσι είχα σπάσει τη βίδα εξαέρωσης και πήρα 2 να έχω. 3,43 ευρώ η μία είχαν.
Επίσης βάζω απιονισμένο νερό με μπλε αντιψυκτικό SWAG. Αν είναι βάλτο μέσα και όταν αλλάξεις τα πράγματα που θέλεις, σύλλεξέ το όταν κάνεις αποστράγγιση και ξαναχρησιμοποίησέ το.

gregE36
13-12-13, 06:43
παντως στα πιο πολλα συνεργεια σου συμπληρωνουν με νερο βρυσης και στα μπουκαλια g12 δειχνει να το αραιωσης με νερο βρυσης παλι

BMW Power
13-12-13, 08:25
Με νερό βρύσης λέει η BMW

http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/161491_x800.jpg


http://www.idon-industries.com/bimmer/cooling/15.jpg

Dim77
13-12-13, 08:32
Την ''δουλειά'' ανύψωσης του σημείου ζέσεως την κάνει το αντιψυκτικό, δεν χρειάζονται τα επιπλέον άλατα του νερού (και πιθανόν βαρέα μέταλλα ή ότι άλλη ακαθαρισία μπορεί να υπάρχει) για 1-2Celcius επιπλέον.

Βέβαια και εγώ που έχω στήλη απιονισμού και 5λιτρο απιονισμένο, στο πορτ μπαγκάζ, έχει τύχει να μην προλάβω το μάστορα με το ποτιστήρι....

Η BMW δεν έχει ιδέα :owned: ή θέλει σκοπίμως να χαλάσει το αυτοκίνητο σου πιο σύντομα :icon18:

Edit: Άντε ας είμαι ''ήπιος''....λένε για νερό βρύσης, για ευκολία, γιατί δεν είναι εύκολο να γίνουν πολύ μεγάλες επικαθίσεις, λόγω της μεγάλης θερμοκρασίας που αναπτύσσεται, και ξαναγίνεται διάλυση έστω και εν μέρει.

gregE36
13-12-13, 08:43
εγω παντως σε ολα τα αμαξια μου νερο βρυσης βαζω με αντιψυκτικο

BMW Power
13-12-13, 08:52
H BMW είναι η μοναδική εταιρία που έχει τέτοια ανάλυση στις οδηγίες της.

Τώρα απλά σε έχει πιάσει η #%@$@ και σε ενοχλούν όλα τα BMW χαχα

Dim77
13-12-13, 09:07
Μην κλαίτε μετά όταν ραγίζει το παγούρι διαστολής :smokin:

Επιμένω ότι είναι λίγο καλύτερα με απιονισμένο νερό. Όπως και στο δοχείο υαλοκαθαριστήρων εκεί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ απιονισμένο νερό με σαπουνάκι.

diosak
13-12-13, 10:06
Ένα Bentley που έχω λέει 50/50 με distilled water πάντως...
Σκέφτομαι να κάνω ένα καθαρισμό με φουλ απιονισμένο γιατί έχει μαζέψει πολύ βρώμα πάνω πάνω. Μετά θα του βάλω αντιψυκτικό έτοιμο.
Κανείς που έχει δοκιμάσει αντιψυκτικό Total?

PetrosD
13-12-13, 12:31
Μα γιατί να μη βάλουμε απιονισμένο; 1 ευρώ τα 4 λίτρα κοστίζει και σίγουρα δεν περιέχει τα άλατα του νερού βρύσης. Κακό δεν κάνει.

Bassakos
13-12-13, 14:50
κουβεντα να γινεται μορε...πως κανεις ετσι ρε συ Πετρο!
λολ

PetrosD
13-12-13, 15:16
Μα κι εγώ κουβέντα κάνω! Δε βγαίνει όμορφα προς τα έξω;

sierra
13-12-13, 23:06
Με νερό βρύσης λέει η BMW

http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/161491_x800.jpg


http://www.idon-industries.com/bimmer/cooling/15.jpg

Με μια διαφορά. Άλλο νερό έχουν αυτοί και άλλο εμείς και μάλιστα σε κάθε μέρος της Ελλάδας έχουν και διαφορετικό. Στο χωριό μου π.χ. έχει πολλά άλατα και σόδα. Εγώ πάντως πάντα σε όσα αμάξια είχα έβαζα αποσταγμένο και στο ψυγείο και στους καθαριστήρες. Τώρα έχω βάλει σκέτο G12 και όλα δουλεύουν ρολόι προς το παρών...

Bassakos
14-12-13, 01:52
εγω λεω την επομενη φορα που θα αλλαξω παραφλου
να παρω δειγμα απο το νερο της ΔΙΚΙΑΣ μου βρυσης
να το παω στο χημειο του κρατους! να παρω μια αναλυση!

να το στειλω και εξωτερικο, αγγλια (αυτοι ξερουν!!!) να παρω και απο εκει μια γνωμη
γιατι μπορει να ειναι λαμογια στην ελλαδα και μου πουν ψεμματα! απο το χημειο του κρατους! ξερεις τι ειναι αυτοι? απ πα-πα-πα αστα!

και μετα αναλογα τι μεταλα (βαρια?-ελαφρια? τριμεταλικα?) και αλατια (χοντρο? ψιλο?)
εχει το νερο της βρυσης μου τοτε εαν μου κανει θα το βαλω στο αμαξι!

διαφορετικα κομματα να γινει θα δωσω 1-2 ευρω να παρω 4 λιτρα απιονισμενο νερο απο το σουπερ μαρκετ.......μια φορα στα 2 χρονια, κομματια να γινουν τα 1-2 ευρω, θα φαω μια σοκολατα λιγοτερη στα 2 χρονια , και ας μου λειψει αμα ειναι να χαλασω το αμαξι!

MarinosE46
14-12-13, 07:06
έχουμε ανάγει σε επιστήμη το πιο απλό θέμα.Είτε νερό βρύσης βάλεις αραιωμένο με παραφλού είτε αποσταγμένο κάποια στιγμή το μαντέμι ή το αλουμίνιο του κορμού θα διαβρωθεί.Δεν είναι για μια ζωή.Εβαλες νερό και σκούριασε το ψυγείο?Δίνεις 200 ευρώ και βάζεις άλλο.Εσπασε το δοχείο διαστολής που ούτως ή άλλως σπάει κάθε 6-7 χρόνια?Δίνεις 70 ευρώ και βάζεις άλλο.
Αν είναι να πεθάνουμε για το αυτοκίνητο,ας το δώσουμε να πάρουμε ένα ποδήλατο να κάνουμε και γυμναστική!!!

PetrosD
14-12-13, 11:02
Άμα έχεις κόλλημα με το αμάξι σου, θα βάλεις απιονισμένο. Τέλοc!!

MarinosE46
14-12-13, 12:27
το απιονισμένο όμως δε σε προστατεύει από το να σπάσει το παγούρι όπως είπε φίλος σε προηγούμενο post.Εχω αλλάξει ήδη ένα και πάω για το δεύτερο.Θα βοηθήσει τον μηχανικό όμως να βγάλει εύκολα την αντλία νερού αν χρειαστεί αλλαγή.Την άλλαξα πριν 6000 χιλιόμετρα με γνήσια γιατί άρχισε και έβγαζε λίγες πιτσιλιές και βγήκε για πλάκα.Χρησιμοποιώ πάντα απιονισμένο και το ψυκτικό της BMW.
Το απιονισμένο όμως έχει αλατα.Το διαπίστωσα από τους υαλοκαθαριστήρες.Παρά το γεγονός ότι δεν έχω βάλει ποτέ νερό βρύσης κάποια στιγμή βούλωσε ένα πιτσιλιστήρι.Συμπλήρωσα το δοχείο μου με απιονισμένο και το σαμπουανάκι της SONAX και ξεβούλωσε από μόνο του...

rapid_fast
14-12-13, 13:05
το απιονισμένο όμως δε σε προστατεύει από το να σπάσει το παγούρι όπως είπε φίλος σε προηγούμενο post.Εχω αλλάξει ήδη ένα και πάω για το δεύτερο.Θα βοηθήσει τον μηχανικό όμως να βγάλει εύκολα την αντλία νερού αν χρειαστεί αλλαγή.Την άλλαξα πριν 6000 χιλιόμετρα με γνήσια γιατί άρχισε και έβγαζε λίγες πιτσιλιές και βγήκε για πλάκα.Χρησιμοποιώ πάντα απιονισμένο και το ψυκτικό της BMW.
Το απιονισμένο όμως έχει αλατα.Το διαπίστωσα από τους υαλοκαθαριστήρες.Παρά το γεγονός ότι δεν έχω βάλει ποτέ νερό βρύσης κάποια στιγμή βούλωσε ένα πιτσιλιστήρι.Συμπλήρωσα το δοχείο μου με απιονισμένο και το σαμπουανάκι της SONAX και ξεβούλωσε από μόνο του...

Το απιονισμένο νερό δημιουργεί άλγη, και για αυτό βουλώνουν τα ακροφύσια..
Δεν έχει άλατα..

MarinosE46
14-12-13, 13:19
Το απιονισμένο νερό δημιουργεί άλγη, και για αυτό βουλώνουν τα ακροφύσια..
Δεν έχει άλατα..

σαν και αυτές που δημιουργούνται στα ενυδρεία και πάνε τα ψάρια και καθαρίζουν τα τζάμια από αυτές?

diosak
14-12-13, 16:04
Να πετάξουμε μέσα κανα ψαράκι? :P
Εγώ μόλις έκανα άδειασα το σύστημα εντελώς από το παλιό (απίστευτα βρώμικο) "αντιψυκτικό" και το γέμισα απιονισμένο. Το άφησα να δουλέψει λίγο με αυτό να κυκλοφορήσει και το ξανάδειασα να καθαρίσει κι άλλο. Τέλος το γέμισα αντιψυκτικό φτηνό και του έκανα εξαέρωση. Νομίζω έγινε σωστά η όλη δουλειά. Βέβαια σε κάποιο σημείο άρχισε να γεμίζει πολύ το δοχείο διαστολής. Οπότε το έσβησα. Μπορεί να άνοιξε θερμοστάτης..

BMW Power
14-12-13, 20:45
Το μπλοκ το αδειασες?

diosak
21-12-13, 00:15
Το μπλοκ το αδειασες?

Όχι δεν το άδειασα. Δεν ήξερα ότι έχει ξεχωριστή μεταλλική τάπα...
Αυτή, αν ανοιχτεί, θέλει και αλλαγή η ροδελίτσα απ'όσο έχω διαβάσει τουλάχιστον..
Ξέρουμε γενικά από τι υλικό είναι (και η ροδέλα και η μεταλλική τάπα)?

Επίσης, ισχύει ότι μόλις την ανοίξεις πετάγεται στην κυριολεξία αντιψυκτικό?

Draining the cooling system DIY (http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E46/32-WATER-Flushing_Your_Coolant/32-WATER-Flushing_Your_Coolant.htm)

MarinosE46
21-12-13, 08:02
H ροδέλα είναι συνήθως μπακιρένια.Καλό θα είναι να την αλλάξεις γιατί θα είναι πατημένη.Αν δεν έχεις ροδέλα και είναι ανάγκη ξεπυρώνεις την ίδια με ένα καμινέτο.Η τάπα είναι σιδερένια και δε νομίζω πως υπάρχει λόγος να την αλλάξεις εφόσον δεν έχει πρόβλημα.Αφαιρώντας την τάπα θα βγάλεις όλο το ψυκτικό του μπλοκ και θα έχεις παντού νέο ψυκτικό.

Driver M
21-12-13, 13:32
Eπειδή σε 3-4 μήνες θα κάνω αλλαγή αντιψυκτικού στην Ε90 μιας και κοντεύει σχεδόν 3ετία απ'την τελευταία αλλαγή, να χρησιμοποιήσω και πάλι το ΟΕΜ αντιψυκτικό της bmw, ή να πάω σε κάποιο g12?
Γενικά, το αντιψυκτικό της bmw αξίζει τον κόπο, ή να πάω σε κάτι άλλο?
Ρωτάω γιατί πχ τα υγρά φρένων της bmw είναι πολύ μέτρια και με τα ίδια λεφτά παίρνεις αρκετά καλύτερο προϊόν (πχ της ΑΤΕ).

Και κάτι ακόμα.
Επειδή το ΟΕΜ λέει να αναμιγνύεται με νερό βρύσης, αν το αναμίξουμε με απιονισμένο θα είναι καλύτερα ή μπορεί να καταστραφούν οι ιδιότητές του?
Ρωτάω γιατί όσα αντιψυκτικά βάζω στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της οικογένειας θέλουν απιονισμένο νερό, γι'αυτό μου κάνει εντύπωση που η bmw μιλά για ανάμιξη με κανονικό.

Lambros
21-12-13, 14:21
Εγώ που βάζω σκέτο μπλε παραφλού κάνω μαλ@κεία??

rapid_fast
21-12-13, 16:57
Εγώ που βάζω σκέτο μπλε παραφλού κάνω μαλ@κεία??

χαλάς τα κολάρα..

diosak
21-12-13, 17:07
χαλάς τα κολάρα..

Γιατί? Αν είναι έτοιμο προς χρήση? Δλδ διαλυμένο εξ αρχής?

rapid_fast
26-12-13, 23:08
Γιατί? Αν είναι έτοιμο προς χρήση? Δλδ διαλυμένο εξ αρχής?

Μα το διαλυμένο δεν είναι σκέτο παραφλού..

Dokimos e36
26-12-15, 20:34
Καλησπερα κ χρονια πολλα σε ολους!θελω να αλλαξω το αντιψυκτικο(μιας κ δεν ξερω καν τι εχει μεσα το ψυγειο)στο e46 compact n42b18!εχω τις εξης ερωτησεις για τους γνωστες!α)πως αδειαζω πληρως το αντιψυκτικο(εννοω αν εχει καποια ταπα το μοτερ εκτος του ψυγειου)β)μπορω να βαλω καποιο αντιψυκτικο που ειναι ετοιμο για χρηση?π.χ valeo,wurth κ.α αντι αυτου τις bmw??γ)εξαερωση κανω απο το βιδακι πανω στο ψυγειο κ απο το βιδακι πανω στο ψυγειο λαδιου?εχει καπου αλλου? Κ αν υπαρχει καποια ιδιοτεροτητα η κατι που πρεπει να προσεξω σε ολη αυτη την διαδικασια?? Ευχαριστω! Καλες γιορτες,υγεια,αγαπη κ ευτηχια σε ολους!!!

gearboxer
27-12-15, 00:22
Καλησπερα κ χρονια πολλα σε ολους!θελω να αλλαξω το αντιψυκτικο(μιας κ δεν ξερω καν τι εχει μεσα το ψυγειο)στο e46 compact n42b18!εχω τις εξης ερωτησεις για τους γνωστες!α)πως αδειαζω πληρως το αντιψυκτικο(εννοω αν εχει καποια ταπα το μοτερ εκτος του ψυγειου)β)μπορω να βαλω καποιο αντιψυκτικο που ειναι ετοιμο για χρηση?π.χ valeo,wurth κ.α αντι αυτου τις bmw??γ)εξαερωση κανω απο το βιδακι πανω στο ψυγειο κ απο το βιδακι πανω στο ψυγειο λαδιου?εχει καπου αλλου? Κ αν υπαρχει καποια ιδιοτεροτητα η κατι που πρεπει να προσεξω σε ολη αυτη την διαδικασια?? Ευχαριστω! Καλες γιορτες,υγεια,αγαπη κ ευτηχια σε ολους!!!

Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά φίλε μου! Σχετικά με τις ερωτήσεις σου:

α) Το ψυγείο αδειάζει εύκολα από τη χαρακτηριστική μπλέ βιδωτή τάπα (http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Coolant_Flush/pic4.jpg) που υπάρχει στο κάτω μέρος του. Αν το σηκώσεις θα την βρείς εύκολα στην πλευρά του οδηγού.
β) Βάζεις έτοιμο αντιψυκτικό της αρεσκείας σου. Θα χρειαστείς περίπου 6-6.5 λίτρα. Προτίμησε κάτι ποιοτικό.
γ) Εξαέρωση γίνεται μόνο από τη πλαστική βιδούλα δίπλα στην τάπα και ΜΟΝΟ με το αυτοκίνητο κρύο. Ξεβιδώνεις, γεμίζεις με παραφλού μέχρι να τρέξει το νερό από τη μικρή τρύπα χωρίς φυσαλίδες, βάζεις μπροστά το μοτέρ να δουλέψει η αντλία και μετά από 3-4 λεπτά βιδώνεις προσεκτικά την τάπα εξαέρωσης χωρίς υπερβολική δύναμη. Αφήνεις το αυτοκίνητο να δουλέψει με το καλοριφέρ στο ζεστό μέχρι να ανοίξει ο θερμοστάτης και το βεντιλαντέρ και είσαι έτοιμος.

6ylinder
27-12-15, 10:09
Εχω την εντύπωση ότι έτσι δεν γίνεται πλήρη αντικατάσταση του ψυκτικού. Αυτό συμβαίνει γιατί από τον κοχλία του ψυγείου δεν φεύγει το ψυκτικό που υπάρχει στο μπλοκ του κινητήρα. Για να φύγει κ αυτό, υπάρχει ένας κοχλίας εκκένωσης στο μπλοκ.

Dokimos e36
27-12-15, 10:25
Ευχαριστω για τις απαντησεις σας παιδια!αλλα κ εγω γι αυτο ρωτησα γιατι νομιζω οτι καπου στο μπλοκ εχει μια ταπα η οποια αφαιρει κ το υπολοιπο αντιψυκτικο απο εκει!

PetrosD
27-12-15, 11:37
Αυτή η μπλε τάπα σπάει πολύ εύκολα αν προσπαθήσεις να την ξεβιδώσεις-βιδώσεις με κατσαβίδι. Προτίμησε ένα εξάγωνο.

Dokimos e36
27-12-15, 13:50
Αν εννοεις αυτη του ψυγειου κατω δεξια(οδηγου μερια)ναι το ξερω θα την αλλαξω αυτη με καινουρια!

PetrosD
27-12-15, 14:11
Ούτε 2 μηνών καινούριο ψυγείο και μου έσπασε!!

Dokimos e36
27-12-15, 14:15
Οταν την ξεβιδωνεις πρεπει απλως να κρατας κοντρα την εξαγωνη βαση της κ μετα με το κατσαβιδι βιδωνεις-ξεβιδωνεις!αλλιως σπανε τα δυο μικρα αυτακια που εχει η βαση της..

BMW Power
28-12-15, 08:32
Αν θες να τα αλλάξεις όλα, πρέπει να ανοίξεις και την τάπα του μπλοκ. Αλλιώς δεν θα κάνεις σωστή δουλειά.

gearboxer
28-12-15, 09:35
Για την τάπα του μπλοκ, χωρίς να ξέρω πόσο προσβάσιμη είναι, δεν νομίζω ότι αξίζει ο κόπος για τη μικρή ποσότητα που θα έχει περισσέψει μέσα. Θα προτιμούσα να γεμίσω με απιονισμένο νερό και να ξαναδειάσω για να ξεπλύνω καλά το κύκλωμα.
Μια σημαντική λεπτομέρεια που ξέχασα είναι να γυρίσεις το καλοριφέρ στο ζεστό για να ανοίξουν οι ηλεκτροβαλβίδες και να αδειάσει και το νερό από το κύκλωμα του καλοριφέρ..

BMW Power
28-12-15, 10:02
Στο Μ54 είναι περίπου 1 λίτρο

rapid_fast
28-12-15, 10:47
Ούτε 2 μηνών καινούριο ψυγείο και μου έσπασε!!

Απο τι αιτία??

PetrosD
28-12-15, 13:31
Όχι το ψυγείο! Η μπλε τάπα, όπως φαίνεται στη φωτογραφία.
Έβαλα ένα πλατύ κατσαβίδι να ξεβιδώσω για να αδειάσω το υγρό και έσπασε το 1 αυτάκι. Μετά το έβαλα 90 μοίρες και έσπασε και το άλλο.

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Coolant_Flush/pic4.jpg

rapid_fast
28-12-15, 13:34
Όχι το ψυγείο! Η μπλε τάπα, όπως φαίνεται στη φωτογραφία.
Έβαλα ένα πλατύ κατσαβίδι να ξεβιδώσω για να αδειάσω το υγρό και έσπασε το 1 αυτάκι. Μετά το έβαλα 90 μοίρες και έσπασε και το άλλο.

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Coolant_Flush/pic4.jpg

Με εξάγωνο κλειδί μόνο παιδιά..
Οχι με κατσαβίδια...
Μάλιστα έχει ειδικό εργαλείο για αυτό, είναι εξάγωνο και μέσα έχει σταυρό..
:google:

PetrosD
28-12-15, 13:47
BMW special tool για την τάπα!!!

Dokimos e36
28-12-15, 14:00
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/attachment.php?attachmentid=40109&d=1450648673
Α εγω νομιζα οτι ειναι τετοια ταπα!δεν ειναι στα e46 ετσι?

MarinosE46
28-12-15, 14:27
http://www.bmw-motorsport.gr/forums/attachment.php?attachmentid=40109&d=1450648673
Α εγω νομιζα οτι ειναι τετοια ταπα!δεν ειναι στα e46 ετσι?

Η τάπα της φωτογραφίας είναι όμοια με αυτή που φορά το 46άρι και πλειάδα μοντ'έλων bmw

Dokimos e36
28-12-15, 14:37
Γιατι η πιο πανω φωτο ειναι διαφορετικη..γι αυτο ρωταω!

PetrosD
28-12-15, 15:00
Ποσταρίστηκε στο ποστ #57 αυτή η φωτό. Δεν ξέρω τι έχουν τα 46άρια.

MarinosE46
28-12-15, 23:08
Γιατι η πιο πανω φωτο ειναι διαφορετικη..γι αυτο ρωταω!

Για να συνεννοηθούμε,η τάπα στη φωτογραφία που ανέβασες είναι αυτή που φορά το 46άρι κάτω στο ψυγείο...

Dokimos e36
28-12-15, 23:28
Ναι το καταλαβα σ ευχαριστω!

Dokimos e36
29-12-15, 16:24
Λοιπον!σημερα εκανα την αλλαγη στο αντιψυκτικο..δεν ξεβιδωσα καθολου το σταυρωτο μερος μονο το 22αρι παξιμαδι!καλα εσπασε βεβαια γιατι ηταν σφινομενο απο την μουργα..(μου εμεινε κ ενα κοματακι μεσα στην φωλια κ δεν εμπαινε με τπτ το καινουργιο..το ανακαλυψα μετα απο κανενα μισαωρο..)αδειασε το παλιο αντιψυκτικο..μαλλον καταμαυρο νερο..κ οταν αδειασε εβαλα την κανουρια ταπα..(7€)κ την γυρισα 1/4 της στροφης ωσπου ακουστηκε ενα κλικ!γεμισα 6 λιτρα ετοιμο αντιψυκτικο valeo(πετρολ χρωμα)εκανα εξαερωση απο την ταπα διπλα κ εγινε ελενχος για διαροοες(κυριως απο την κατω ταπα)εβαλα μπροστα το αφησα να ζεσταθει μεχρι να αναψει το βεντιλατερ..εκανα μια βολτα κ ολα οκ μεχρι στιγμης!!!ευχαριστω για την βοηθεια ολων!!!

PetrosD
29-12-15, 16:26
αντιψυκτικο valeo(πετρολ χρωμα)

Μπλε ρε! Άντρες είμαστε, δεν ξέρουμε το πετρόλ!

Straight six
29-12-15, 16:37
Μπλε ρε! Άντρες είμαστε, δεν ξέρουμε το πετρόλ!

το ξερεις ομως..:pth:

Dokimos e36
29-12-15, 16:47
Χαχα!με εχει κολλησει η γυναικα κ τα λεω αυτα..!!!

PetrosD
29-12-15, 17:03
το ξερεις ομως..:pth:

Λογικός συλλογισμός, αγαπητέ! Τί χρώμα υγρό βάζουμε στα BMW; Μπλε. Προφανώς και ο Dokimos e36 έβαλε το σωστό υγρό, άρα έβαλε μπλε. Άρα πετρολ=μπλε!:bananasmi

MarinosE46
29-12-15, 20:44
Χαχα!με εχει κολλησει η γυναικα κ τα λεω αυτα..!!!

Μήπως ήταν τιρκουάζ???:pth::pth:

gearboxer
29-12-15, 20:51
Μην μαλώνετε παιδιά...ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ χρώμα εκτός από το μαύρο που βρήκε μέσα ο φίλος-ΔΕΑ είναι καλό!:jester: Ας ευχηθούμε όλοι τα παλιά υγρά να μην αμολήθηκαν στο ύπαιθρο γιατί θα ζήσουμε ξανά το '86 με το Τσερνόμπιλ! :icon_toil

Dokimos e36
30-12-15, 00:41
Φυσικα κ δεν τα πεταξα χυμα αν κ ηταν σκετο νερακι..τα πηγα στο διπλανο συνεργειο κ τους τα αμολυσα!!ετσι κανω κ με τα λαδια!!αυτοι τα συγκεντρωνουν κ ερχετε ενα φορτηγακι καθε μηνα κ τα περνει..νομιζω τους δινουν κ κανα χαρτζιλικι..!!!

Δ εν
Ε χω
Α ναγκη

gearboxer
30-12-15, 09:34
Φυσικα κ δεν τα πεταξα χυμα αν κ ηταν σκετο νερακι..τα πηγα στο διπλανο συνεργειο κ τους τα αμολυσα!!ετσι κανω κ με τα λαδια!!αυτοι τα συγκεντρωνουν κ ερχετε ενα φορτηγακι καθε μηνα κ τα περνει..νομιζω τους δινουν κ κανα χαρτζιλικι..!!!

Δ εν
Ε χω
Α ναγκη

Χαχα γεια σου ρε Ανθ/γε πάντα προβλεπόμενος! :bullhorn: :bananasmi

Dokimos e36
31-12-15, 12:25
Παντα!!:bananasmi