PDA

Επιστροφή στο Forum : DIY ECU


Dimitris ///M
09-02-12, 21:29
Ως γνωστόν της ανησυχίας που με διακατέχει, 4 μήνες κοντά τώρα καθόμουν και έψαχνα τι θα μπορούσε να μου δώσει περισσότερη δύναμη με μικρότερο κόστος, όσο γίνεται δηλαδή.

Κοιτούσα όμως την απλότητα πάνω απο όλα και να μην έχω πρόσβαση μέσω λάπτοπ. Κάτι όπως τα καρμπυρατέρ δηλαδή αλλά να λειτουργεί με Injection!

Η ιδέα ήρθε απο τον αισθητήρα στροφών στον στρόφαλλο! Αυτός ο αισθητήρας λοιπόν παράγει ένα σήμα εναλλασόμενης τάσης η οποία τάση ανεβαίνει ανάλογα τις στροφές, και τα κενά που έχει η τροχαλία είναι κάτι σαν ON/OFF, δόντι ON, κενό OFF. Όπως έχει και το μεγάλο κενό στο ΑΝΣ του 1ου εμβόλου που "κόβει" το ρεύμα άρα ο εγκέφαλος εκείνη την ώρα "βλέπει" το ΑΝΣ και κόβει την παροχή στα μπουζί και στα μπέκ.

Σχεδίασα λοιπόν ένα κύκλωμα που έχει ένα buffer στην είσοδο που κρατάει σταθερή τάση εξόδου και αφήνει να αλλάξει η συχνότητα (στρ/λ) ανάλογα τις στροφές του κινητήρα.
Αυτό το buffer οδηγεί ένα άλλο κύκλωμα χρονοδιακόπτης δηλαδή που μόλις πχ η θέση του αισθητήρα είναι στο ON τότε παράγει ένα παλμό θετικής τάσης και σταθερής διάρκειας. Αυτό με την σειρά του οδηγεί έναν ενισχυτή τάσης που έχει ενα τρανζίστορ που λειτουργεί σαν διακόπτης ως προς την γείωση και οδηγεί το - του πολλαπλασιαστή, με λίγα λόγια ηλεκτρονική πλατίνα.
Το ίδιο κύκλωμα οδηγεί ένα άλλο παρόμοιο κύκλωμα που οδηγεί την μπεκιέρα ώστε μόλις "σκάνε" τα μπουζί στους κυλίνδρους 1-3, τότε ψεκάζουν τα μπέκ των 2-4 και πάει λέγοντας.

Και θα μου πείς, ρε μάστρομήτρο τον λάμδα και το λούφτ τι τα έκανες? Τα αφόρησα! Αυτό ήθελα άλλωστε! χαχαχα

Λοιπόν το λούφτ του έδωσα πόδι μιας και αυτό μας χρειάζεται μόνο για να βλέπει ο εγκέφαλος τι εισερχόμενος αέρας μπαίνει μέσα στους θαλάμους ώστε να στείλει το ανάλογο καύσιμο, εμείς λοιπόν το πόσο καύσιμο θα στείλουμε στους θαλάμους θα το καθορίσουμε μέσω της πεταλούδας γκαζιού, όσο πιο πολύ πατάμε την "παντόφλα" τόσο πιο πολύ θα ψεκάζουν τα μπέκ και όσο λιγότερο πατάμε την "παντόφλα" (γκάζι) τόσο πιο λιγότερο θα ψεκάζουν τα μπέκ.

Τον λάμδα τώρα τον χρησιμοποιώ για έναν λόγο. Τον συνδέω με ένα Air Fuel Meter και βλέπω τι καύση γίνεται, αν δεν με καλύπτει κάτι έχω άμεση πρόσβαση με ρυθμιστικά στα μπέκ που παρεμβαίνω στον παλμό τους και ή τα αφήνω πιο πολύ ανοιχτά ή τα κλείνω όσο χρειάζεται για να έχω την επιθυμητή ένδειξη στο A/F Meter.

Τώρα με αυτό το κύκλωμα μπορώ επίσης να οδηγήσω την βαλβίδα ρελαντί μιας και είναι βηματικό μοτέρ που σημαίνει οτι με την ανάλογη τάση κάθεται σε μια συγκεκριμένη θέση για να κρατάει ρελαντί. πχ στα 7.6vDC είναι σε συγκεκριμένη θέση και δεν γυρίζει σαν τρελό (για αυτό λέγεται και βηματικό μοτέρ, σαν τους κινητήρες CNC)

Σας "έριξα" την αρχική ιδέα, αλλά συγχωρέστε με τα σχέδια δεν μπορούν να ανέβουν δημόσια, υπάρχει κάτι σε ένα site αλλά είναι μόνο το 20% όλου του project. Όποιος όμως θέλει μπορούμε να βρεθούμε απο κοντά να το συζητήσουμε πίνοντας ένα καφεδάκι! :cheers:

Σε εξομοιωτή που το δοκίμασα λειτουργούν όλα άψογα, μένει μόνο να πάρω τα υλικά και να το δοκιμάσω πάνω στο αμάξι.

Τι λέτε?

Edit: Σχεδιάστηκε για μοτέρ με διανομέα και μονό πολλαπλασιαστή. ΠΧ Μ10, Μ20, Μ30, Μ40 κλπ

ThaNOS E46coupe
09-02-12, 21:49
δέν τα πολυκαταλαβαίνω δημήτρη αλλα σίγουρα ακούγεται καλό...σαφώς θα έχει μεγαλύτερη κατανάλωση εεε?

Dimitris ///M
09-02-12, 21:54
Θάνο αυτό πράγματι θα φανεί στην πράξη!
Θεωρητικά η κατανάλωση εξαρτάται απο το πόσο πατάμε το γκάζι! Αφού δεν θέλουμε λούφτ κάπως πρέπει να οδηγηθούν τα μπέκ, άρα μένει το ποντεσιόμετρο της πεταλούδας. Δηλαδή όσο πιο βαρύ έχουμε το πόδι μας τόσο πιο πολύ θα ψεκάσουν τα μπέκ. Πως είχαμε παλιά τα καρμπυρατέρ, όσο πατάγαμε γκάζι τόσο περισσότερο σηκωνόταν η βελόνα στο ζιγκλέρ και τόσο περισσότερο έκαιγε. Κάτι παρόμοιο είναι και εδω πέρα με την διαφορά οτι όλα γίνονται ηλεκτρονικά.

Xristis_Smpena
09-02-12, 23:14
Θάνο αυτό πράγματι θα φανεί στην πράξη!
Θεωρητικά η κατανάλωση εξαρτάται απο το πόσο πατάμε το γκάζι! Αφού δεν θέλουμε λούφτ κάπως πρέπει να οδηγηθούν τα μπέκ, άρα μένει το ποντεσιόμετρο της πεταλούδας. Δηλαδή όσο πιο βαρύ έχουμε το πόδι μας τόσο πιο πολύ θα ψεκάσουν τα μπέκ. Πως είχαμε παλιά τα καρμπυρατέρ, όσο πατάγαμε γκάζι τόσο περισσότερο σηκωνόταν η βελόνα στο ζιγκλέρ και τόσο περισσότερο έκαιγε. Κάτι παρόμοιο είναι και εδω πέρα με την διαφορά οτι όλα γίνονται ηλεκτρονικά.

και απο τον λαμδα θα βλεπεις το μειγμα και θα κανεις επι τοπου διορθωσεις??
Αυτες τις διορθωσεις ομως αν δεν τις κρατησεις σταθερες ,δε θα πρεπει να τις κανεις συνεχεια?
Εχω την εντυπωση οτι θα ειναι συνεχως πλουσιο

konc
09-02-12, 23:18
Αρχή λειτουργείας alpha-n ή κάνω τόσο λάθος?

Nick_compact
09-02-12, 23:20
Θάνο αυτό πράγματι θα φανεί στην πράξη!
Θεωρητικά η κατανάλωση εξαρτάται απο το πόσο πατάμε το γκάζι! Αφού δεν θέλουμε λούφτ κάπως πρέπει να οδηγηθούν τα μπέκ, άρα μένει το ποντεσιόμετρο της πεταλούδας. Δηλαδή όσο πιο βαρύ έχουμε το πόδι μας τόσο πιο πολύ θα ψεκάσουν τα μπέκ. Πως είχαμε παλιά τα καρμπυρατέρ, όσο πατάγαμε γκάζι τόσο περισσότερο σηκωνόταν η βελόνα στο ζιγκλέρ και τόσο περισσότερο έκαιγε. Κάτι παρόμοιο είναι και εδω πέρα με την διαφορά οτι όλα γίνονται ηλεκτρονικά.

Δε μπορείς να το ρυθμίσεις μόνο με βάση την θέση της πεταλούδας γκαζιού, ένας κινητήτας μπορεί να έχει διαφορετικό φορτίο στην ίδια θέση πεταλούδας. Ο μόνος τρόπος να προγραματίσεις σε alpha n είναι με χάρτες volumetric efficiency vs rpm vs engine load και διορθώσεις θερμοκρασιών εισερχόμενου αέρα, θερμοκρασιών συστήματος ψύξης, και φυσικά πίεση πίεση εισαγωγής, που σημαίνει ότι θέλεις map sensor.

rapid_fast
09-02-12, 23:36
Τι λέτε?

Εχεις τη μαγική συνταγή για μπουκωμενο μοτέρ... Που μετά απο λίγο θα σβήσει..
Μη το κάνεις, τζάμπα τα λεφτά και ο χρόνος σου..

Dimitris ///M
10-02-12, 00:25
Οι ρυθμίσεις θα παραμένουν σταθερές απο λογαριθμικά ποντεσιόμετρα και ανάλογα την ένδειξη στον A/F sensor κάνεις διορθώσεις ανάλογα την περίσταση.
Αρχή λειτουργείας AlphaN όπως σωστά ειπώθηκε.
Νίκο και Παναγιώτη τα σκέφτηκα όλα αυτά που λέτε αλλά όπως είπα στο 1ο πόστ ο αρχικός σκοπός είναι η απλότητα και να αποφύγουμε τα πανάκριβα προγράμματα/λάπτοπ/φύσες/καλώδια κλπ.
Οτι είναι μαγική συνταγή για μπουκωμένο μοτέρ είναι αν είσαι κάφρος και μονίμως πηγαίνεις με τέρμα το γκάζι. Αν γυρίσουμε μερικά χρόνια πίσω που είχαμε καρμπυρατέρ πόσα να μπούκωναν απο υπερπλήρωση?
Άλλωστε εδω πέρα έχουμε την δυνατότητα να ψεκάζουμε εμείς όσο θέλουμε μέσω των ρυθμιστικών, δηλαδή αν έχω ρυθμίσει τα μπέκ να ψεκάσουν στο 40% των δυνατοτήτων τους όσο γκάζι και να πατήσω θα ψεκάσουν μέχρι εκεί που θέλω εγώ, τα κρατάω "κλειδωμένα" με κάποιο τρόπο, άρα πως θα μπουκώσει ο κινητήρας? Δεν έχω τα ζιγκλέρ που βάλαμε μεγαλύτερα ζιγκλέρ πάνω και μου μπουκώνει επειδή μονίμως έχω πλούσιο μίγμα και άντε πάλι ξεβίδωνε.....

Σκεφτείτε το σαν ένα σύστημα προενισχυτή με ενισχυτή, αν το Level του ενισχυτή είναι στο 3/10 όσο και να δυναμώσω το volume στον προενισχυτή δεν πρόκειται να παίξει τέρμα ο ενισχυτής ότι και να κάνω.

Με λίγα λόγια αυτό το πράγμα δεν απευθύνεται σε συμβατικούς οδηγούς πχ σαν τον πατέρα μου που θέλει να βάζει μπροστά και να μην ξεπερνάει το στροφόμετρο τις 2500στρ/λ αλλά σε οδηγούς, πχ εμένα, εσένα, τον καθένα που θέλει και να πηγαίνει νορμάλ αλλά εκεί που θα χρειαστεί το "καμουτσίκι" να το βαράει και να αφηνιάζουν τα άλογα!

Όσο για το χρήμα Πάνο, το κόστος αγοράς υλικών και συναρμολόγησης δεν ξεπερνάει τα 25Ε στην λιανική! Αν μου στοίχιζε ένα μηνιάτικο πήγαινα και το έπαιρνα έτοιμο (πχ Megasquirt, ΑΕΜ κλπ) και τελείωνε το θέμα, το βλέπω δηλαδή πως αξίζει να ασχοληθείς μια ώρα να μοντάρεις μια πλακέτα και να το δοκιμάσεις, δεν έχει να γίνει ζημιά στο κάτω κάτω, αν μπουκώνει, αν δεν δουλεύει προσπαθείς να το διορθώσεις, αν δεν λειτουργήσει ποτέ τότε το πετάς και ησυχάζεις. Λόγο του διανομέα που είναι ήδη προεγκατεστημένος απο το εργοστάσιο δεν υπάρχει φόβος να χαθεί το αβάνς (χρόνισμα σπινθήρα όπως στα πιο καινούρια με πολλαπλασιαστή ανα μπουζί) και να χάσουμε την μπάλα ή να τρυπήσει κάποιο έμβολο απο λάθος αβάνς.

Xristis_Smpena
10-02-12, 01:20
Οι ρυθμίσεις θα παραμένουν σταθερές απο λογαριθμικά ποντεσιόμετρα και ανάλογα την ένδειξη στον A/F sensor κάνεις διορθώσεις ανάλογα την περίσταση.
Αρχή λειτουργείας AlphaN όπως σωστά ειπώθηκε.
Νίκο και Παναγιώτη τα σκέφτηκα όλα αυτά που λέτε αλλά όπως είπα στο 1ο πόστ ο αρχικός σκοπός είναι η απλότητα και να αποφύγουμε τα πανάκριβα προγράμματα/λάπτοπ/φύσες/καλώδια κλπ.
Οτι είναι μαγική συνταγή για μπουκωμένο μοτέρ είναι αν είσαι κάφρος και μονίμως πηγαίνεις με τέρμα το γκάζι. Αν γυρίσουμε μερικά χρόνια πίσω που είχαμε καρμπυρατέρ πόσα να μπούκωναν απο υπερπλήρωση?
Άλλωστε εδω πέρα έχουμε την δυνατότητα να ψεκάζουμε εμείς όσο θέλουμε μέσω των ρυθμιστικών, δηλαδή αν έχω ρυθμίσει τα μπέκ να ψεκάσουν στο 40% των δυνατοτήτων τους όσο γκάζι και να πατήσω θα ψεκάσουν μέχρι εκεί που θέλω εγώ, τα κρατάω "κλειδωμένα" με κάποιο τρόπο, άρα πως θα μπουκώσει ο κινητήρας? Δεν έχω τα ζιγκλέρ που βάλαμε μεγαλύτερα ζιγκλέρ πάνω και μου μπουκώνει επειδή μονίμως έχω πλούσιο μίγμα και άντε πάλι ξεβίδωνε.....

Σκεφτείτε το σαν ένα σύστημα προενισχυτή με ενισχυτή, αν το Level του ενισχυτή είναι στο 3/10 όσο και να δυναμώσω το volume στον προενισχυτή δεν πρόκειται να παίξει τέρμα ο ενισχυτής ότι και να κάνω.

Με λίγα λόγια αυτό το πράγμα δεν απευθύνεται σε συμβατικούς οδηγούς πχ σαν τον πατέρα μου που θέλει να βάζει μπροστά και να μην ξεπερνάει το στροφόμετρο τις 2500στρ/λ αλλά σε οδηγούς, πχ εμένα, εσένα, τον καθένα που θέλει και να πηγαίνει νορμάλ αλλά εκεί που θα χρειαστεί το "καμουτσίκι" να το βαράει και να αφηνιάζουν τα άλογα!

Όσο για το χρήμα Πάνο, το κόστος αγοράς υλικών και συναρμολόγησης δεν ξεπερνάει τα 25Ε στην λιανική! Αν μου στοίχιζε ένα μηνιάτικο πήγαινα και το έπαιρνα έτοιμο (πχ Megasquirt, ΑΕΜ κλπ) και τελείωνε το θέμα, το βλέπω δηλαδή πως αξίζει να ασχοληθείς μια ώρα να μοντάρεις μια πλακέτα και να το δοκιμάσεις, δεν έχει να γίνει ζημιά στο κάτω κάτω, αν μπουκώνει, αν δεν δουλεύει προσπαθείς να το διορθώσεις, αν δεν λειτουργήσει ποτέ τότε το πετάς και ησυχάζεις. Λόγο του διανομέα που είναι ήδη προεγκατεστημένος απο το εργοστάσιο δεν υπάρχει φόβος να χαθεί το αβάνς (χρόνισμα σπινθήρα όπως στα πιο καινούρια με πολλαπλασιαστή ανα μπουζί) και να χάσουμε την μπάλα ή να τρυπήσει κάποιο έμβολο απο λάθος αβάνς.

Φιλε μου, το βλεπω πολυ δυσκολο να ρυθμισεις ετσι στον δρομο. πρεπει να βρεις το ιδανικο μειγμα ανα στροφες και εσυ πας να το κανεις με μπακαλικο τροπο.

Το σκεφτεσαι μονο σαν ρεπριζ?? Εκει με πολλες δοκιμες ισως πλησιασεις κατι, αλλα μετα, πως θα ρυθμισεις μονο με τον Λ στο τερμα γκαζι απο σταση την 1? μετα τη 2ερη? 3η κ.λ.π. Νομιζω οτι θα το πνιξεις. Και μην ξεχναμε, οτι το ζητουμενο ειναι στο τελος, το αμαξι σου να πηγαινει καλυτερα απο οτι παει τωρα συνολικα, οχι μονο απο 2ερα με 40 χιλιομετρα πχ, τερμα γκαζι να πιασεις μια καλη ρυθμιση. και μην ξεχνας αυτα που σου εγραψε ο φιλος πιο πανω για το φορτιο. Επισης το παραδειγμα με το ενδεικτικο 40% που λες. Στο αποτομο πατημα το χρειαζεσαι ενα safe limit παροχης, ομως στο τερμα γκαζι της τελικης σου η και της 3η-4ης σχεσης ακομα τι γινεται? πως θα βγαινει εκτος αυτο το οριο ωστε να μην στεγνωσεις?? πως θα αναγνωριζει ποτε το χρειαζεται και ποτε οχι?

ThaNOS E46coupe
10-02-12, 01:31
ξανλεω, δεν τα πολυκαταλαβανω ολα, αλλωστε χασαπης ειμαι κ λιγο μουσικος, αλλα εξακολουθει να μου αρεσει η ιδεα...δημητρη θα καταργηθει τελειως το λουφτ δηλαδη? Η θα παιζεις με διακοπτακι που θα αναιρει τον εροστασιακο τροπο λειτουργιας και θα μπαινει σε λειτουργια η πατεντα? Η πεταξα πατατα? Θα ειναι μονιμο αυτο?

Ο λογος ολου αυτο του αγωνα? Θα εχει πιο αμεση ανταποκριση το αυτοκινητο ? Δα εχει τοσο σημαντικη διαφορα πιστευεις που αξιζεο ολο αυτο?

Dim77
10-02-12, 08:30
Με λίγα λόγια αυτό το πράγμα δεν απευθύνεται σε συμβατικούς οδηγούς πχ σαν τον πατέρα μου που θέλει να βάζει μπροστά και να μην ξεπερνάει το στροφόμετρο τις 2500στρ/λ αλλά σε οδηγούς, πχ εμένα, εσένα, τον καθένα που θέλει και να πηγαίνει νορμάλ αλλά εκεί που θα χρειαστεί το "καμουτσίκι" να το βαράει και να αφηνιάζουν τα άλογα!


Πόσα άλογα πιστεύεις ότι θα έχεις ψηλά από το Μ40Β18?

Έχεις βρεί ταυτόχρονα και πολύ ''επιθετικούς'' εκκεντροφόρους για το μοτερ σου?
Άλλα πιστόνια για αύξηση συμπίεσης? Αλλαγή εισαγωγής με 4πετάλουδη?
Γιατί έτσι ''ξεροσφύρι'' να κάνεις αυτό το πράγμα στο Μ40 τι θα κερδίσεις?

Μήπως όλο αυτό γίνεται για 5-6 άλογα μόνο στις τελευταίες 500rpm του φάσματος? (και ίσως λέω πολλά).

Η κατανάλωση πώς πιστεύεις θα διαμορφωθεί? (εγώ φαντάζομαι +10% μέση κατανάλωση και λίγο λέω).

Υ.Γ. Οι ερωτήσεις αυτές πρέπει να προϋπάρχουν του κάθε project και να έχουν απαντηθεί με σιγουριά ότι είναι προς συμφέρον.

Υ.Γ. 2. Αν το αποτέλεσμα θα είναι ένα μοτέρ που βγάζει 120ps/5800 (αντί 113/5500) και έχει λειτουργία ''περίεργη''** στο υπόλοιπο φάσμα με +10-15% κατανάλωση δεν πέτυχες τίποτα.
**Με όλα τα μειονεκτήματα και δυσκολίες των παλαιότερων μοτέρ προ ψεκασμού-εγκεφάλων

Συν ότι μπορεί να σου φύγουν τα καυσαέρια στα ύψη και να μη βγάζεις ΚΕΚ.

Στα λέω αυτά τα ερωτήματα (όπως και πριν μήνες) γιατί έχεις ένα ωραίο αυτοκίνητο που μπορεί στο τέλος να είναι χειρότερο...και απλά να σε ευχαριστεί γιατί ξυπνάει στις 4500rpm (όχι επειδή δυνάμωσε, αλλά επειδή ψόφησε χαμηλά).

Υ.Γ.3. Καλές οι ''αναζητήσεις'', αλλά τα καλύτερα αξιοποιημένα χρήματα (γιατί όταν δεν περισσεύουν μετράει 2 φορές η σωστή αξιοποίηση τους) στο αυτοκίνητο είναι για τη σωστή συντήρηση ώστε να λειτουργεί όσο γίνεται πιο κοντά στην κατάσταση που βγήκε από το εργοστάσιο.

gsova
10-02-12, 11:12
Δημήτρη είχε πέσει στα χέρια μου ένα βιβλίο σε PDF το Modern Engine Tuning του Bell: http://www.amazon.com/Modern-Engine-Tuning-Bell/dp/0854299785

Μου είχε φανεί πολύ καλό για όποιον κατέχει μηχανολογικές γνώσεις και δε φοβάται να βάλει χέρι. Εγώ το κοιτάζω για τελείως εγκυκλοπαιδικούς λόγους :p: αλλά για σένα που έχεις το μικρόβιο είναι ότι πρέπει!

Μου είχε κάνει εντύπωση ένας πίνακας που έχει στη σελίδα 8 και τον οποίο παραθέτω σαν image για να δείτε και να το συζητήσουμε αν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, ή μας δουλεύει ο συγγραφέας.

Όποιος ενδιαφέρεται για το βιβλίο, μπορώ να του στείλω το link απ'όπου το "τσίμπησα".

gsova
10-02-12, 11:21
Να βάλω και μια ερώτηση τώρα (quiz όπως θα έλεγε και ο Rapid):

M40B18 με 213.000 χλμ, συμπεριφέρεται ώς εξής στα ξεκινήματα (δεν το κάνει πρόσφατα, το έκανε πάντα και απλά αναρωτιέμαι αν είναι νορμάλ συμπεριφορά).

Ξεκινάω από φανάρι με πρώτη, μαλακά... (συνήθως στις 2000/2+ κάτι αλλάζω ταχύτητα)... το ρελαντί μου είναι σταθερό περίπου 750 - 800 στροφές. Πατάω γκάζι (όχι σανίδωμα) και νιώθω ένα "κενό" μέχρι να ανταποκριθεί και να ανεβάσει στροφές. Αντίστοιχα νιώθω και στη δευτέρα (έχω αλλάξει από πρώτη περίπου στις 2000), ενώ λιγότερο μετά σε τρίτη, τετάρτη κλπ. Σαν να έχω μια υστέρηση στο ξεκίνημα (λές και έχω τούρμπο), το νιώθω σα να με κρατάει δεμένο από πίσω ένα σκοινί που ξαφνικά ελευθερόνεται μετά από 1 δευτερόλεπτο (δεν μπορώ να το περιγράψω καλύτερα).

Τι λέτε;

bmw316turbo
10-02-12, 11:24
Να βάλω και μια ερώτηση τώρα (quiz όπως θα έλεγε και ο Rapid):

M40B18 με 213.000 χλμ, συμπεριφέρεται ώς εξής στα ξεκινήματα (δεν το κάνει πρόσφατα, το έκανε πάντα και απλά αναρωτιέμαι αν είναι νορμάλ συμπεριφορά).

Ξεκινάω από φανάρι με πρώτη, μαλακά... (συνήθως στις 2000/2+ κάτι αλλάζω ταχύτητα)... το ρελαντί μου είναι σταθερό περίπου 750 - 800 στροφές. Πατάω γκάζι (όχι σανίδωμα) και νιώθω ένα "κενό" μέχρι να ανταποκριθεί και να ανεβάσει στροφές. Αντίστοιχα νιώθω και στη δευτέρα (έχω αλλάξει από πρώτη περίπου στις 2000), ενώ λιγότερο μετά σε τρίτη, τετάρτη κλπ. Σαν να έχω μια υστέρηση στο ξεκίνημα (λές και έχω τούρμπο), το νιώθω σα να με κρατάει δεμένο από πίσω ένα σκοινί που ξαφνικά ελευθερόνεται μετά από 1 δευτερόλεπτο (δεν μπορώ να το περιγράψω καλύτερα).

Τι λέτε;

Μαλλον οι δισταγμοι ετσι οπως τους αντιλαμβανομαι ειναι απο φτωχο μιγμα και αυτο ισως προκυπτει απο κολλαρο μεταξυ λουφτ και εισαγωγης που μπαζει μη μετρημενο αερα απο το περιβαλλον

gsova
10-02-12, 11:28
Μαλλον οι δισταγμοι ετσι οπως τους αντιλαμβανομαι ειναι απο φτωχο μιγμα και αυτο ισως προκυπτει απο κολλαρο μεταξυ λουφτ και εισαγωγης που μπαζει μη μετρημενο αερα απο το περιβαλλον

Γενικά το αμάξι πάντως πάει καλά και με χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη απ'ότι δίνει το εργοστάσιο, τουλάχιστον με το δικό μου συντηριτικό πόδι. Επίσης, ανοίγει εξίσου καλά για τα χρόνια του και τα χιλιόμετρα του, το άνοιξα χθές βράδυ μέχρι τα 160 άνετα χωρίς να διστάσει πουθενά. Μόνο αυτό το ανεπαίσθητο δισταγματάκι στα ξεκινήματα κάνει, γι'αυτό μου κάνει εντύπωση, αλλά το έκανε πάντα... απλά το αγνοούσα :p:

rapid_fast
10-02-12, 11:30
Να βάλω και μια ερώτηση τώρα (quiz όπως θα έλεγε και ο Rapid):

Μάνα στα κουίζ ο rapid..
άσε το αμάξι στο ρελαντί. Πάτα όσο πιο γλυκά μπορείς το γκάζι, όσο πιο σιγά, ένα κλίκ,
σχεδόν τίποτα..
Θα δείς, πως μόλις αρπάξει στροφές, δε θα σε πάει απο 750 σε 800 ή 850, αλλά
κάπου στις 1000+..
Δοκίμασε και πές....
Εχεις την ίδια βλάβη που έχει ο GOD...

gsova
10-02-12, 11:33
Θα το δοκιμάσω, αλλά τι βλάβη έχω γιατρέ μου; να ανυσηχώ; (είναι και δύσκολοι καιροί για επισκευές αν με πιάνεις ;) ...πρόσφατα άλλαξα τρόμπα νερού)

edit: γιατρέ, θέλω και το σχόλιο σου για το βιβλίο... γίνονται αυτά τα πράγματα ατμοσφαιρικά ή μας δουλεύουν ψιλό γαζί;

rapid_fast
10-02-12, 11:46
Λοιπόν το λούφτ του έδωσα πόδι μιας και αυτό μας χρειάζεται μόνο για να βλέπει ο εγκέφαλος τι εισερχόμενος αέρας μπαίνει μέσα στους θαλάμους ώστε να στείλει το ανάλογο καύσιμο, εμείς λοιπόν το πόσο καύσιμο θα στείλουμε στους θαλάμους θα το καθορίσουμε μέσω της πεταλούδας γκαζιού, όσο πιο πολύ πατάμε την "παντόφλα" τόσο πιο πολύ θα ψεκάζουν τα μπέκ και όσο λιγότερο πατάμε την "παντόφλα" (γκάζι) τόσο πιο λιγότερο θα ψεκάζουν τα μπέκ.
Δημήτρη,
αρχιτεκτονικά είσαι λάθος..
Δε χρειάζεται να καταργήσεις το μαφ, ή το λούφτ..
Πάρε το σήμα κανονικά και αν θές, παρεμβάλεις έναν ενισχυτή σήματος βόλτ..
Αντι να σου δίνει 2 βόλτ να σου δίνει 2,5 βόλτ.
Θα πάρεις 25% περισσότερο καύσιμο, γιατί θα νομίζει ο εγκέφαλος οτι έχεις 25% περισσότερο όγκο αέρα..
Βγάζεις και το ρελέ του λ και είσαι τελειωμένος με 5 ευρώ..
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΈΡΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ..
Απλά έχεις 25% άκαυτο καυσιμο..
Αυτός ειναι ο σκοπός των μετρητών αέρα, να μην έχεις άκαυτο..
Στοιχειομετρικά είσαι λάθος.. το μείγμα σου είναι λάθος και δεν καίγεται..
Το άκαυτο μειώνει την απόδοση του κινητήρα..

rapid_fast
10-02-12, 11:49
Θα το δοκιμάσω, αλλά τι βλάβη έχω γιατρέ μου; να ανυσηχώ; (είναι και δύσκολοι καιροί για επισκευές αν με πιάνεις ;) ...πρόσφατα άλλαξα τρόμπα νερού)

edit: γιατρέ, θέλω και το σχόλιο σου για το βιβλίο... γίνονται αυτά τα πράγματα ατμοσφαιρικά ή μας δουλεύουν ψιλό γαζί;
Να επιβεβαιώσεις, και με 25 ευρώ είσαι τελειωμένος..
Σχόλιο για βιβλίο που δεν διάβασα, πώς θα κάνω??

Dimitris ///M
10-02-12, 11:59
Με όλα αυτά που λέτε, σαν να έχετε δίκιο!
Η κατανάλωση σαφώς και θα ανέβει αλλά πίστεψα πως θα ανέβει μόνο όσο πατιέται το γκάζι.
Για τα καυσαέρια το παίζω 50/50 μιας και ο καταλύτης θα είναι πάνω στο αμάξι.

Ο σκοπός μου δεν είναι τα απόλυτα άλογα*** απλά να ζωηρέψει λίγο το μοτέρ, εντάξει δεν ζητάω τρελλά πράγματα αλλά όσο παραπάνω πάει.... Ο Μ40 αν δεν "παίξει" με ένα τουρμπάκι/εκκεντροφόρο/έμβολα δεν πρόκειται να βγάλει πολύ δύναμη αυτό το έχω καταλάβει πολύ καλά.
(***το καλοκαίρι πρώτα ο Θεός θα βγεί το μοτέρ απο πάνω να ανοιχτεί και να φτιαχτεί απο την αρχή. αλλά με την προυπόθεση να έχω άλλο μεταφορικό μέσον ώστε να μην πιέζομαι απο τον χρόνο και σταδιακά να μαζεύω ανταλλακτικά σιγά σιγά. έτσι θα μπεί μόνιμα αυτό το "παιχνίδι" πάνω στο αμάξι, ΑΝ δουλέψει σωστά φυσικά.)

Δηλαδή απο ότι κατάλαβα πρέπει οπωσδήποτε να μπεί στο παιχνίδι και το λούφτ/map sensor?
Μπορώ ανα πάσα στιγμή να τροποποιήσω το κύκλωμα και να προσθέσω/αφαιρέσω κάτι, για αυτό αν πιστεύετε οτι έχει προοπτικές η ιδέα μου πείτε μου τι ακριβώς θέλει για να λειτουργήσει σωστά και θα το προσαρμόσω! Όπως είπα το κόστος του είναι 20 με 25Ε το πολύ για να πάρω τα υλικά και να το συναρμολογήσω....

mike21
10-02-12, 12:29
Μάνα στα κουίζ ο rapid..
άσε το αμάξι στο ρελαντί. Πάτα όσο πιο γλυκά μπορείς το γκάζι, όσο πιο σιγά, ένα κλίκ,
σχεδόν τίποτα..
Θα δείς, πως μόλις αρπάξει στροφές, δε θα σε πάει απο 750 σε 800 ή 850, αλλά
κάπου στις 1000+..
Δοκίμασε και πές....
Εχεις την ίδια βλάβη που έχει ο GOD...

Mαζί με τον GOD βάλε και εμένα,για πές,τί να κοιτάξω;

Dimitris ///M
10-02-12, 15:23
Κάτι παρόμοιο που έκανε σε εμένα ήταν το ποντεσιόμετρο της πεταλούδας, είχε ξεφύγει απο την θέση του λόγο πολυκαιρίας....

paganis
10-02-12, 16:03
Βρε Δημητρη...ειχες καιρο να βαλεις θεμα....αλλα παλι επεστρεψες με ακυρη ιδεα! αμα θες τοσο πολυ να κανεις κατι φθηνα το αμαξι σου...και να ασχολησε με τον προγραμματισμο του...παρε εναν παραλληλο με 300-350 ευρω...και βαλτου τα ματια! αν θες σε στελνω καπου και τσιμπας καινουριο παραλληλλο, το προηγουμενο μοντελο απο αυτον που εχω) με αυτα τα λεφτα...και παιζεις με μιγματα, αβανς...κτλ..(..εκ του ασφαλους! τι κολοκωτρωνεικες....πατεντες σκεφτεσαι καθε τρεις και λιγο....???

johnye30is
10-02-12, 16:19
φιλε μου κατεχοντας αρκετες γνωσεις ηλεκτρονικων σου λεω οτι θα κουραστεις παρα πολυ και στο τελος θα πας σε αγραφο οπως εκανα εγω ( megasquirt ) δωσε 300 ε παρε αγραφο σε κιτ και θα κανεις ΠΑΠΑΔΕΣ εγω εχω σε μ20 2.7 turbo kai σωθηκα .
φιλικα παντα !!!!!

Dimitris ///M
10-02-12, 18:19
Μα το σκεφτόμουν και είπα βρε λες να κάνουμε δουλειά? Για αυτό είπα πρώτα να σας ρωτήσω.... Θέλω πολλά ψωμιά ακόμα για να φτιάξω κάτι τέτοιο νομίζω :rtfm:

Κάπου είχα διαβάσει σε ένα παρόμοιο θρέντ οτι ένας MS ασυναρμολόγητος ξεκινάει απο 150-200 καινούριος και συναρμολογημένος 300 ή κάνω λάθος?

Το καλύτερο τι θα ήταν? Ένας άγραφος ή ένας παράλληλος στον motronic?

rapid_fast
10-02-12, 19:37
Κάτι παρόμοιο που έκανε σε εμένα ήταν το ποντεσιόμετρο της πεταλούδας, είχε ξεφύγει απο την θέση του λόγο πολυκαιρίας....

Πράγματι αυτό είναι.. στην χειρότερη έχει απλά χαλάσει στην αρχή το ποντεσιόμετρο και
θέλει αλλαγή...

paganis
10-02-12, 21:25
Πράγματι αυτό είναι.. στην χειρότερη έχει απλά χαλάσει στην αρχή το ποντεσιόμετρο και
θέλει αλλαγή...

μιας και το ανεφερες...με κλειστη την πεταλουδα... θυμασαι σε μ43 ,ποια πρεπει να ειναι η ταση που βλεπεις??

gsova
10-02-12, 21:27
Πράγματι αυτό είναι.. στην χειρότερη έχει απλά χαλάσει στην αρχή το ποντεσιόμετρο και
θέλει αλλαγή...

rapid την έκανα τη δοκιμή το απογευματάκι... ρελαντί 750-800, πατάω όσο πιο μαλακά μπορώ το γκάζι και ίσα ίσα που σηκώθηκε μέχρι τις 1000. Ούτε απότομο πέταγμα ούτε τίποτα.

Οπότε η είναι κάτι άλλο ή είναι στάνταρ αυτή η συμπεριφορά. Σου μιλάω για ελάχιστα αισθητή καθυστέρηση, ίσως και κάτω από 1 sec. Κάτι αντίστοιχο έχω νιώσει σε ένα Smart που είχε ηλεκτρόγκαζο...

Dimitris ///M
10-02-12, 22:00
Κλείστε τελείως την πεταλούδα, εννοώ να μην την κρατάει ανοιχτή ο ρεγουλατόρος και πάρτε πολύμετρο.

Μετρήστε όπως κοιτάτε την πεταλούδα στα 3 ποδαράκια του ποντεσιομέτρου, το μαύρο καλώδιο του πολυμέτρου στο σασί και το κόκκινο στο αριστερό πρέπει να έχετε 12vDC και πάνω.
Στο μεσαίο πόδι πρέπει να έχετε ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια τάση με το αριστερό πόδι (όταν η πεταλούδα είναι εντελώς κλειστή).

Η ένδειξη του μεσαίου ποδιού του ποντεσιομέτρου αλλάζει ανάλογα την θέση της πεταλούδας, και όσο ανοίγει η πεταλούδα τόσο μειώνεται η τάση. Με τέρμα γκάζι πρέπει να έχει ένδειξη 0vDC.
πχ εμένα σε τέρμα γκάζι έδινε 3vDC και έχανε την μπάλα ο εγκέφαλος.

Υ.γ. δεν χρειάζεται να λειτουργεί ο κινητήρας αρκεί το κλειδί να είναι στο ON

paganis
10-02-12, 22:12
εγω ελενχω την ενδειξη της πεταλουδας...μεσω του παραλληλου! οσο πατας γκαζι η ενδειξη ανεβαινει...δεν κατεβαινει....!ξεκινα απο μια ταση περιπου στα 3 volt και φτανει αν θυμαμαι καλα στα 5.5..! αυτο ηθελα να ελενξω...αν το ευρος ενδειξεων ειναι το σωστο

rapid_fast
11-02-12, 08:22
rapid την έκανα τη δοκιμή το απογευματάκι... ρελαντί 750-800, πατάω όσο πιο μαλακά μπορώ το γκάζι και ίσα ίσα που σηκώθηκε μέχρι τις 1000. Ούτε απότομο πέταγμα ούτε τίποτα.

Ε, αυτό σου είπα ότι είναι βλάβη..
Έπρεπε να σε πάει απο 750 σε 800, ή σε 850, ή σε 900 ή σε 950..
Το σάλτο των 200 στροφών δεν ειναι φυσιολογικό..

rapid_fast
11-02-12, 08:28
μιας και το ανεφερες...με κλειστη την πεταλουδα... θυμασαι σε μ43 ,ποια πρεπει να ειναι η ταση που βλεπεις??

Διαγνωστικό, throtle actuator 0% με κλειστό γκάζι, και στο τέρμα γκάζι 94-98%

bmwdakias85
11-02-12, 08:34
απ οσο διαβασα σε αυτο το θρεντ το μονο που θελω να ρωτησω ειναι οτι οκινητηρας αλλιος δουλευει χαμηλα κ αλλιος στα ψηλα πως θα το καταφερεις αυτο ρε μητσο χωρις μαφ? Μαφ πλακα κανεις ε??

rapid_fast
11-02-12, 09:46
απ οσο διαβασα σε αυτο το θρεντ το μονο που θελω να ρωτησω ειναι οτι οκινητηρας αλλιος δουλευει χαμηλα κ αλλιος στα ψηλα πως θα το καταφερεις αυτο ρε μητσο χωρις μαφ? Μαφ πλακα κανεις ε??

Το μαφ δεν έχει σχέση με αυτό που περιγράφεις Γιώργο..
Τα παλιά αυτοκίνητα είχαν μαφ?? δεν είχαν..
Το βγάζεις το μαφ, και κρατάς το κλαπέ στη θέση του να μεταβάλλεται με το γκάζι που πατας....

johnye30is
11-02-12, 12:37
Μα το σκεφτόμουν και είπα βρε λες να κάνουμε δουλειά? Για αυτό είπα πρώτα να σας ρωτήσω.... Θέλω πολλά ψωμιά ακόμα για να φτιάξω κάτι τέτοιο νομίζω :rtfm:

Κάπου είχα διαβάσει σε ένα παρόμοιο θρέντ οτι ένας MS ασυναρμολόγητος ξεκινάει απο 150-200 καινούριος και συναρμολογημένος 300 ή κάνω λάθος?

Το καλύτερο τι θα ήταν? Ένας άγραφος ή ένας παράλληλος στον motronic?

ναι οντως τοσο παιζει ο ms , αγραφο !!!!!! και οχι παρραληλο .

http://www.ebay.com/itm/MegaSquirt-PCB3-ECU-Fuel-Injection-Injector-EFI-Kits-/230742344609?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item35b950c3a1

paganis
11-02-12, 14:04
ναι οντως τοσο παιζει ο ms , αγραφο !!!!!! και οχι παρραληλο .

http://www.ebay.com/itm/MegaSquirt-PCB3-ECU-Fuel-Injection-Injector-EFI-Kits-/230742344609?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item35b950c3a1

επειδη το εχω ψαξει αρκετα το θεμα....υπαρχουν παραλληλοι ,που δεν εχουν να ζηλεψουν τιποτα απο τον ms! εγω χρησιμοποιω τον smt7 της perfect power...ειμαι απολυτα ικανοποιημενος μιας και μπορω να ρυθμισω μειγματα( μεσω χαρτων συνδιασμου, φορτιου, μαπ ή μαφ ,αναλογιας καυσιμου, θερμοκρασιας κινητηρα-αερα κτλ και να τα καλιμπραρει), αβανς, turbo boost, launch control, κραταει ιστορικο , επιλογη μεσω πολλαπλων χαρτων, closed ή open loop..και πολλες αλλες παραμετρους , οπως πχ ανεμιστηρα, επιπλεον μπεκ κτλ !
επιπλεον για να τον τοποθετησεις και να τον ρυθμισεις χρειαζεται λιγοτερη ταλαιπωρια...και ανα πασα στιγμη το γυρνας στο εργοστασιακο!

Nick_compact
11-02-12, 14:33
επειδη το εχω ψαξει αρκετα το θεμα....υπαρχουν παραλληλοι ,που δεν εχουν να ζηλεψουν τιποτα απο τον ms! εγω χρησιμοποιω τον smt7 της perfect power...ειμαι απολυτα ικανοποιημενος μιας και μπορω να ρυθμισω μειγματα( μεσω χαρτων συνδιασμου, φορτιου, μαπ ή μαφ ,αναλογιας καυσιμου, θερμοκρασιας κινητηρα-αερα κτλ και να τα καλιμπραρει), αβανς, turbo boost, launch control, κραταει ιστορικο , επιλογη μεσω πολλαπλων χαρτων, closed ή open loop..και πολλες αλλες παραμετρους , οπως πχ ανεμιστηρα, επιπλεον μπεκ κτλ !
επιπλεον για να τον τοποθετησεις και να τον ρυθμισεις χρειαζεται λιγοτερη ταλαιπωρια...και ανα πασα στιγμη το γυρνας στο εργοστασιακο!

Είσαι τυχερός που δεν είναι CANbus το αμάξι σου... θέλω κι εγώ άγραφο τώρα για να χρησιμοποιήσω 296/288 εκκεντροφόρο, ο οποίος με την μαμά ECU δεν δούλευε με καμια παναγία επειδή υπολογίζει το φορτίο του κινητήρα (engine load) μέσω του map, ο εκκεντροφόρος έχει πολύ μεγάλο overlap (70 μοίρες), η υποπίεση στο ρελαντί από τα 400hpa που ήταν με τον μαμά και κάποιους άλλους ήπιους εκκεντροφόρους έπεσε τα 750hpa με αυτόν τον εκκεντροφόρο, και η ECU έβλεπε στο ρελαντί 70% engine load... και επειδή είναι ηλεκτρόγκαζο και στο closed loop η ECU βάζει χέρι ΚΑΙ στο άνοιγμα της πεταλούδας, η ECU προσπαθεί να ρίξει την υποπίεση στο φυσιολογικό 400hpa κλείνοντας την πεταλούδα πνίγοντας το μοτέρ. Συν του ότι λόγω του μεγάλου overlap το closed loop στις χαμηλές στροφές δεν δουλεύει καθόλου σωστά γιατί περνάει άκαυστο μείγμα αβέρτα στην εξαγωγή και η ένδειξη του λ ειναι άκυρη. Ο εκκεντροφόρος όμως σαν εκκεντροφόρος, ΜΠΟΡΕΙ να δουλέψει ρελαντί μια χαρά ακόμα και στις 950 rpm. Πώς το ξέρω αυτό; Την ώρα που λειτουργεί το μοτέρ, ξεφύσωσα τον map, όταν ξεφυσώσεις το map η ECU απευθείας βγαίνει σε open loop, και ως δια μαγείας το μοτέρ κρατάει μια χαρά εκκεντροφοράτο ρελαντί. Και γιατί λέω ότι είσαι τυχερός που δεν έχεις CAN; Γιατί εγώ δε μπορώ απλά να πάρω έναν άγραφο και να τον βάλω πάνω... γιατί μετά δε θα λειτουργεί ΤΙΠΟΤΑ, και η αποκωδικοποίηση των σημάτων του CAN είναι .... αδύνατη για μέσα. Και ο μόνος plug n play εγκέφαλος για ΜΙΝΙ, κάνει 1800.... κι έτσι αναγκάστηκα και τον έβγαλα τον εκκεντροφόρο γιατί δε μπορούσα συνεχώς όπου σταματάω να σβήνει, ήταν επικίνδυνο, και έβαλα έναν ήπιο Kent 260/260. Αυτή η μικρή ιστορία μου, και την εξιστορώ για να καταλάβουν κάποιοι ότι η σοβαρή ατμοσφαιρική βελτίωση ειναι υπόθεση για λίγους και κοστίζει.

Dimitris ///M
11-02-12, 18:53
επειδη το εχω ψαξει αρκετα το θεμα....υπαρχουν παραλληλοι ,που δεν εχουν να ζηλεψουν τιποτα απο τον ms! εγω χρησιμοποιω τον smt7 της perfect power...ειμαι απολυτα ικανοποιημενος μιας και μπορω να ρυθμισω μειγματα( μεσω χαρτων συνδιασμου, φορτιου, μαπ ή μαφ ,αναλογιας καυσιμου, θερμοκρασιας κινητηρα-αερα κτλ και να τα καλιμπραρει), αβανς, turbo boost, launch control, κραταει ιστορικο , επιλογη μεσω πολλαπλων χαρτων, closed ή open loop..και πολλες αλλες παραμετρους , οπως πχ ανεμιστηρα, επιπλεον μπεκ κτλ !
επιπλεον για να τον τοποθετησεις και να τον ρυθμισεις χρειαζεται λιγοτερη ταλαιπωρια...και ανα πασα στιγμη το γυρνας στο εργοστασιακο!

Τιμή δεν μας λες όμως και ανησυχώ!

paganis
11-02-12, 20:07
0 εγκεφαλος κοστιζει ενα 500ικο...αλλα πιστεψε με αξιζει για τις λειτουργειες του!

Dimitris ///M
11-02-12, 22:49
0 εγκεφαλος κοστιζει ενα 500ικο...αλλα πιστεψε με αξιζει για τις λειτουργειες του!

:peepwall:

Πολλά φίλε..... Πάρα πολλά! Δεν λέω οτι δεν αξίζει αλλά συμφέρει 150Ε και ένα κολλητήρι για τον MS.

paganis
12-02-12, 09:30
αν πιστευεις οτι θα τον βρεις με 150 ευρω...καντο! αλλα να υπολογισεις και τους επιπλεον αισθητηρες που θα χρειαστεις...και οτι θα κανεις καιρο για να βαλεις μπροστα το αμαξι σου!

Dimitris ///M
12-02-12, 14:29
Πραγματικά έχω μπερδευτεί.

150 λένε ασυναρμολόγητος 300 συναρμολογημένος.
Άλλοι λένε plug and play, άλλοι λένε θέλει αισθητήρα στροφάλου μόνο.
Άλλοι λένε καλός άλλοι μάπα.
Άλλοι λένε οτι θέλει ένα κάρο αισθητήρες και ψάξιμο (όπως εσύ πχ) να βρείς χάρτη ΜΟΝΟ για να πάρει μπροστά.

Δηλαδή για μια συσκευή που στο κάτω κάτω δεν είναι κρυφή τεχνολογία (πλέον), γιατί έχω λιώσει τα μάτια μου στο διάβασμα και έμαθα τι κάνουν οι εγκέφαλοι και πως δουλεύουν πρέπει ντέ και καλά να την πληρώσω περισσότερο απο όσο αξία έχει το αμάξι? Που και ποιό είναι τελικά το value for money που ακούω παντού?

Κάπου θα υπάρχει και τσίπ για τον μοτρόνικ, ψάχνω βρήσκω, το βάζω σε προγραμματιστή και κάνω ότι θέλω. Η αλλιώς παίρνω ένα PIC με ίδιες εισόδους/εξόδους με το τσίπ του μοτρόνικ και του περνάω χάρτες σε visual basic και τελείωσε η ιστορία, ούτε checsum errors ούτε τίποτα.

Υ.γ. δεν έχω τίποτα μαζί σου, κουβέντα κάνουμε, μην παρεξηγηθούμε!

E30MANIAC
12-02-12, 18:06
Οι τιμες παιζουν αναλογα αν ειναι Ι,ΙΙ η ΙΙΙ και πια version.Απο ιδιωτη που το εχει μονταρει μονος του μπορει να το βρεις πιο φθηνα απ'οτι απο τους επισημους 'dealers'.Αν πιανουν τα χερια σου τον φτιαχνεις μονος σου ολον απο την αρχη!
Plug and play ειναι για συκεκριμενους κινητηρες(Μ40,Μ20,Μ50,S38,Mazda MX-5 )
Για τα λεφτα του δεν εχει να ζηλεψει τιποτα απο τους αντιστοιχους πολυ ακριβοτερους(ιδιατερα ο MS III).Στο Αμερικα και στην Αγγλια ειναι πολυ διαδεδομενος
Αισθητηρες χρειαζεται οσους χρειαζονται ολοι οι αγραφοι(με τον ιδιοι τροπο δουλευουν ολοι)
Αισθητηρας εισερχομενου αερα,αισθητηρας θερμ.νερου,σημα στροφαλου,map sensor εχει ο αγραφος.
Εγω δουλευω εδω και 6 χρονια το MSI στο δικο μου(Ε30).Φυσικα οταν πρωτοξεκινησα να προσπαθω να τον μαθω παιδευτικα πολυ γιατι δεν υπηρχε τοτε κανεις στην Ελλαδα να με βοηθησει(τον φοραγαν μονο ενα Seicento και ενα Volvo,αν θυμαμαι καλα) αλλα τωρα τα πραγματα εχουν αλλαξει,περα οτι βλεπω οτι δεν εισαι τελειως ασχετος με το θεμα.

Dimitris ///M
12-02-12, 18:24
Λοιπόν παίδες.

Η πατέντα χωρίζεται σε 2 σκέλη, Α) οδήγηση πολλαπλασιαστή και Β) οδήγηση μπέκ. Κατασκευάστηκε το Α σκέλος σε breadboard πλακέτα (χύμα με καλωδιάκια δηλαδή) και έδωσα μόνο ρεύμα στον πολλαπλασιαστή (απομόνωσα τον motronic απο τον πολλαπλασιαστή).

Αναλυτικότερα, οδήγησα παράλληλα με τον αισθητήρα στροφάλου και τον motronic και την ecu μου. Τον παλμό του motronic προς τον πολλαπλασιαστή τον σύνδεσα στην γείωση μέσω αντίστασης (για να διαβάζει φορτίο ο εγκέφαλος). Άρα ο motronic νόμιζε πως το κύκλωμα λειτουργεί σωστά αλλά στην ουσία τον είχα μόνο για τα μπέκ.

Αποτέλεσμα, γύρω στις 3.000 στρ/λ άρχισε να δείχνει τα δόντια του το μοτέρ. Μέχρι τις 5500 στρ/λ που το πήγα δεν είχα πρόβλημα (θα του έπινα το αίμα και άλλο αλλά 1. φοβήθηκα γιατί δεν είμαι σίγουρος ακόμα επειδή δεν εχω παλμογράφο και 2. θα άνοιγε ο κόφτης και δεν ήθελα να δίνω σπινθήρα εφόσον θα έκοβε ο motronic) και σαν να είχα πολύ καλύτερη απόκριση είτε ρεπρίζ (σε όλες τις ταχύτητες) είτε ξεκίνημα και αργό και άγριο, γενικά πήρε κατα πολύ τα πάνω του το μοτέρ, προφανώς άλλαξε η τάση στα μπουζί.....

Με λίγα λόγια κύριοι η ηλεκτρονική μας πλατίνα δούλεψε, μετά έβγαλα τα μπουζί* για έναν έλεγχο και δεν είχαν τίποτα ούτε κάπνες, ούτε τπτ άλλο....
*NGK BKR6EK

Μου αξίζει μια Heineken :cheers:

Φωτό δεν έβγαλα τίποτα 1ον γιατί είχα απορροφηθεί εντελώς με αυτό το πράγμα, 2ον υπόσχομαι σε λίγο καιρό που θα το κάνω όλο σε πλακέτα για δοκιμές να δείτε οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο), περιμένω τον παλμογράφο απο ένα φίλο για να το μετρήσουμε.

Το κόστος υλικών ήταν 18Ε +ΦΠΑ, δεν αξίζει? :D

Υ.γ. ΘάNOS έλα να στο κάνω πύραυλο φίλε χαχαχαχα

E36 RULES!!
12-02-12, 18:38
http://stevenjalves.com/wp-content/uploads/2011/05/heineken-crate-525x385.jpg

Όλο το καφάσι για παρτη σου! Αναμενουμε αποτελέσματα!

gsova
13-02-12, 08:47
+1 από εμένα στον Δημήτρη και μόνο για την τρέλα του και την όρεξη του να μάθει και να πειραματιστεί. Ακόμη και να αποτύχει το εγχείρημα, εφόσον δε χώνει τρελά φράγκα σε εγκεφάλους κλπ, κερδισμένος θα είναι!

Μπράβο Δημήτρη, συνέχισε έτσι!

Dimitris ///M
13-02-12, 15:20
Ευχαριστώ πολύ παιδιά!

Το 1ο βήμα όπως διαβάσατε έγινε. Τουλάχιστον με την ανάφλεξη τα κατάφερα, αν δεν τα καταφέρω με τα μπέκ δεν θα στεναχωρηθώ καθόλου μιας και ο κινητήρας πήρε μπροστά με ένα εγκεφαλάκι που το έφτιαξα εγώ.

Και πάλι ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!