PDA

Επιστροφή στο Forum : κοδικοπιοιηση μπαταριας


antrets
01-06-12, 22:40
καλησπερα στην παρεα, εχω ενα Ε90 2007 1600 προ φ/λ κ παρατρηρησα τελευταια μια φορα τον μηνα βαζοντασ το κλειδη στο τιμονι εναν περιεργο ηχο απο την κλειδαρια του τιμονιου κ μου πεταει την ενδειξη με το τιμονακι στην οθονη κ δεν παιρνει μπροστα, βγαζω το κλειδη το ξανα βαζω κ ολα οκ. αλαξα μπαταρια πριν λιγο καιρο μονος μου κ σε αντιπροσοπεια που πηγα για ελενχω μου λενε οτι δεν κανει η μπαταρια κ καλο θα ηταν να βαλουμε μια αλλη δικια μας που εχει τους κοδικους. υπαρχει λυση πρεπει να γινει καποια κοδικοπιοιηση μετα την αλαγη μπαταριας που εχω βαλει μονος μου

giannis 116
02-06-12, 02:02
καλησπερα στην παρεα, εχω ενα Ε90 2007 1600 προ φ/λ κ παρατρηρησα τελευταια μια φορα τον μηνα βαζοντασ το κλειδη στο τιμονι εναν περιεργο ηχο απο την κλειδαρια του τιμονιου κ μου πεταει την ενδειξη με το τιμονακι στην οθονη κ δεν παιρνει μπροστα, βγαζω το κλειδη το ξανα βαζω κ ολα οκ. αλαξα μπαταρια πριν λιγο καιρο μονος μου κ σε αντιπροσοπεια που πηγα για ελενχω μου λενε οτι δεν κανει η μπαταρια κ καλο θα ηταν να βαλουμε μια αλλη δικια μας που εχει τους κοδικους. υπαρχει λυση πρεπει να γινει καποια κοδικοπιοιηση μετα την αλαγη μπαταριας που εχω βαλει μονος μου

Η ενδειξη με το τιμονι πρεπει να ναι παντελως ασχετη με τη μπαταρια. Προβληματα με κολωνες τιμονιου ειχαν οι σειρες 1 και 3 Ε8Χ, Ε9Χ συχνα. Φροντιζε να εχεις το τιμονι ευθεια οταν το κλειδωνεις, ξεκλειδωνεις γιατι αν το χεις στριμμενο και κλειδωσει υπαρχει κινδυνος να σπασουν τα πλαστικα δοντακια απο μεσα που το κλειδωνουν αν κατσουν σε καποια ενδιαμεση θεση, ετσι χαλανε οι κολωνες.
Τωρα για τη μπαταρια μαλλον οι τυποι θελουν να βγαλουν κανα φραγκο. Αλλαξε συνεργειο και πηγαινε σε αλλο να σου κανουν κωδικοποιηση στον εγκεφαλο που δε χρειαζεται κωδικους μπαταριας. Απλα με το διαγνωστικο 'δηλωνεται' οτι μπηκε νεα μπαταρια τοσων αμπερωριων, ωστε να γινεται σωστη της φορτιση απ το alternator (δυναμό) κι αυτο ειναι ολο! Αν τα Ah ειναι σωστα, και λιγο παραπανω δεν ειναι κακο, τοτε δεν εχεις κανενα απολυτως προβλημα!
Αυτα!

Εαν λεω κατι λαθος ας με διορθωσει καποιος πιο σχετικος...

Dimitris ///M
02-06-12, 02:07
Απο όσο ξέρω η μπαταρία δεν έχει να κάνει με τον εγκέφαλο, είναι μια αποθήκη ρεύματος/τάσης.

Όσο πιο πολλά τα αμπερώρια (Ah) τόσο μεγαλύτερη αποθήκη ενέργειας έχει το αυτοκίνητο, μέχρι ενός ορίου βέβαια....
Αν απο την μάνα του φοράει 80Ah μπαταρία και βαλεις 90Ah δεν το βρήσκω απαραίτητο να το "δηλώσεις" με το διαγνωστικό.

Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια απλά μου φάνηκε περίεργο!

giannis 116
02-06-12, 02:23
Απο όσο ξέρω η μπαταρία δεν έχει να κάνει με τον εγκέφαλο, είναι μια αποθήκη ρεύματος/τάσης.

Όσο πιο πολλά τα αμπερώρια (Ah) τόσο μεγαλύτερη αποθήκη ενέργειας έχει το αυτοκίνητο, μέχρι ενός ορίου βέβαια....
Αν απο την μάνα του φοράει 80Ah μπαταρία και βαλεις 90Ah δεν το βρήσκω απαραίτητο να το "δηλώσεις" με το διαγνωστικό.

Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια απλά μου φάνηκε περίεργο!

Στα συγχρονα αυτοκινητα αυτο δεν ισχυει πλεον γιατι δεν εχουμε να κανουμε με 'απλα' δυναμο με απλο 'αυτοματο'. Η διαδικασια της φορτισης ειναι πολυ πιο πολυπλοκη, ολα ελεγχονται απο εγκεφαλο, μετριουνται τα παντα, τασεις, ρευματα κλπ και ο εγκεφαλος λεει στο alternator (το γραφω ετσι επιτηδες κι οχι 'δυναμο'), ποσο να φορτισει, που να 'κοψει' κλπ. Ακομα πιο πολυπλοκα, για αμαξια με 'ηπια υβριδικα' οπως τα efficient dynamics, εκει εχουν αλλες μπαταριες με διαφορες απ τα νορμαλ αμαξια χωρις αυτα τα συστηματα. Γι αυτο και ο εγκεφαλος πρεπει να ξερει τι μπαταρια εχει το οχημα, τι εξτρα, καταναλωτες δλδ κλπ κλπ. Ολα αυτα γινονται μεσω διαγνωστικου. Οκ το να βαλεις τη μπαταρια τωρα και να κανεις μεσω διαγνωστικου να τη 'δηλωσεις' στον εγκεφαλο πχ σε 2 βδομαδες δε τρεχει τιποτα, αλλα αμα τ αφησεις και δε το κανεις ποτε τοτε ισως η μπαταρια να κανει συνεχως ατελεις φορτισεις και καποια στιγμη να ψοφησει πριν την ωρα της.
Επισης το καθε αυτοκινητο εχει στανταρ χωρητικοτητας μπαταριες που δυναται να εφοδιαστει αναλογως τις εκδοσεις, τα εξτρα, εξοπλισμο κλπ. Νομιζω αυτο το γραφει και στο εγχειριδιο ακομα. Αλλιως ενας σοβαρος μηχανικος και ηλεκτρολογος θα ξερει να σας πει το καθε αμαξι τι χωρητικοτητας μπαταρια παιρνει. Το διαγνωστικο στα υπομενου του τα γραφει ολα αυτα σιγουρα και το TIS. Το να βαλεις μια μπαταρια λιγο παραπανω απο αυτη που ειχε απ το εργοστασιο δεν ειναι κακο, ισως να ναι καλυτερο, ειδικα αν εχουν μπει και αφτερμαρκετ εξτρα οπως συναγερμος πχ. Αν βαλετε τωρα καμια γαιδουρομπαταρια για καμια πολικη εκδοση για να 'σηκωνει' ενα σωρο εξτρα, τοτε και παλι δε θα παθει τιποτα τ αμαξι, μονο που συνεχεια θα επιβαρυνεται 'σιωπηλα' η καταναλωση καθως το alternator θα δουλευει υπερωριες να φορτισει αυτη τη γαιδουρα κι αν κινειστε και μεσα σε πολη μικρες αποστασεις τοτε ισως και να μη φορτιζει σωστα οποτε μειωνεται και ο χρονος ζωης της, επιβαρυνεται και το alternator να δουλευει συνεχεια. Οποτε πρεπει να ειναι πρωτα απ ολα σωστη και 'προβλεπομενη' η μπαταρια απο θεμα αμπερωριων και μετα ολα τα υπολοιπα.

Ρωτηστε και εναν καλο ηλεκτρολογο να σας τα πει και καλυτερα ολα αυτα. Εγω ισως να κανω και καποια λαθη.

rapid_fast
02-06-12, 03:14
Αν βαλετε τωρα καμια γαιδουρομπαταρια για καμια πολικη εκδοση για να 'σηκωνει' ενα σωρο εξτρα, τοτε και παλι δε θα παθει τιποτα τ αμαξι, μονο που συνεχεια θα επιβαρυνεται 'σιωπηλα' η καταναλωση καθως το alternator θα δουλευει υπερωριες να φορτισει αυτη τη γαιδουρα κι αν κινειστε και μεσα σε πολη μικρες αποστασεις τοτε ισως και να μη φορτιζει σωστα οποτε μειωνεται και ο χρονος ζωης της, επιβαρυνεται και το alternator να δουλευει συνεχεια. Οποτε πρεπει να ειναι πρωτα απ ολα σωστη και 'προβλεπομενη' η μπαταρια απο θεμα αμπερωριων και μετα ολα τα υπολοιπα.

Ρωτηστε και εναν καλο ηλεκτρολογο να σας τα πει και καλυτερα ολα αυτα. Εγω ισως να κανω και καποια λαθη.
Πές οτι το αυτοκίνητο μου έχει μπαταρία 45 αμπερώρες..
Και βάζω μια άλλη 180 αμπερώρες..
Αφήνω το βράδυ αναμένα τα φώτα, και χάνω 10 αμπερώρες..
10 θα χάσω απο την 45ρα και δεν πρόκειτε να πάρει μπρός..
10 θα χάσω και απο την 180, και θα έχω να εκκινήσω 10 νταλίκες σερι..
Μόλις βάλω όμως μπρός το αυτοκίνητο, 10 αμπερώρες με 14,2 βόλτ θα πρέπει να καλύψω
και στην μία μπαταρία, 10 θα πρέπει να καλύψω και στην άλλη..
Γιατί να επιβαρύνω περισσότερο τον εναλλάκτη αφού η εσωτερική αντίσταση των μπαταριών δεν διαφέρει??

rapid_fast
02-06-12, 03:18
Απο όσο ξέρω η μπαταρία δεν έχει να κάνει με τον εγκέφαλο, είναι μια αποθήκη ρεύματος/τάσης.

Όσο πιο πολλά τα αμπερώρια (Ah) τόσο μεγαλύτερη αποθήκη ενέργειας έχει το αυτοκίνητο, μέχρι ενός ορίου βέβαια....
Αν απο την μάνα του φοράει 80Ah μπαταρία και βαλεις 90Ah δεν το βρήσκω απαραίτητο να το "δηλώσεις" με το διαγνωστικό.

Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια απλά μου φάνηκε περίεργο!

Δέν υπάρχουν όρια.. απλά η μεγάλη μπαταρία δεν χωράει... ή αν χωρέσει, το βάρος της θα
είναι τέτοιο, που η βάση της θα χαλάσει πρόωρα και θα αλλάξει και το ζύγισμα του οχήματος..
Κατά τα άλλα, στα σημερινά οχήματα, είναι επιβεβλημένη η δήλωση χωρητικότητας,
αλλιώς σταματάει η φόρτιση πρίν να γεμίσει η μπαταρία, με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά
της..

giannis 116
02-06-12, 09:31
Πές οτι το αυτοκίνητο μου έχει μπαταρία 45 αμπερώρες..
Και βάζω μια άλλη 180 αμπερώρες..
Αφήνω το βράδυ αναμένα τα φώτα, και χάνω 10 αμπερώρες..
10 θα χάσω απο την 45ρα και δεν πρόκειτε να πάρει μπρός..
10 θα χάσω και απο την 180, και θα έχω να εκκινήσω 10 νταλίκες σερι..
Μόλις βάλω όμως μπρός το αυτοκίνητο, 10 αμπερώρες με 14,2 βόλτ θα πρέπει να καλύψω
και στην μία μπαταρία, 10 θα πρέπει να καλύψω και στην άλλη..
Γιατί να επιβαρύνω περισσότερο τον εναλλάκτη αφού η εσωτερική αντίσταση των μπαταριών δεν διαφέρει??

Δε διαφερει ομως η συνολικη χωρητικοτητα για πληρη φορτιση?.. Αν για μια μικρη μπαταρια ο εναλλακτης θα 'δουλεψει' πχ μιση ωρα να την φορτιση πληρως, για μια μεγαλυτερης χωρητικοτητας μπαταρια δε θα χρειαστει να 'δουλεψει' παραπανω, παντα για πληρη φορτιση λεω.

rapid_fast
02-06-12, 12:13
Δε διαφερει ομως η συνολικη χωρητικοτητα για πληρη φορτιση?.. Αν για μια μικρη μπαταρια ο εναλλακτης θα 'δουλεψει' πχ μιση ωρα να την φορτιση πληρως, για μια μεγαλυτερης χωρητικοτητας μπαταρια δε θα χρειαστει να 'δουλεψει' παραπανω, παντα για πληρη φορτιση λεω.

Αν πάρουμε την περίπτωση, ότι έχεις μια μικρή μπαταρία 50Αη, και μια μεγάλη 100 Αη,
και είναι και οι 2 άδειες, η μικρή θέλει 5 ώρες να γεμίσει και η μεγάλη 10..
(αν η παροχή ρευματος μας ειναι 10Α)
Αλλά δεν μπορείς να το κάνεις με το αυτοκίνητο αυτό.. Μόνο με εξωτερικό φορτιστή..
Γεμάτη τη βάζεις την μπαταρία επάνω..
Οσο χάνει φόρτιση η μία, τόσο ακριβώς χάνει και η άλλη.. Οσο θέλει να γεμίσει η μία
(κατά τη χρήση) τόσο θέλει και η άλλη..
Απλά, με μεγάλη μπαταρία είναι λιγότερο πιθανό να μείνεις αν π.χ. παίξεις μουσική με
ενισχυτή για 5 ώρες σερί τη μέρα του πάσχα, ή αν ξεχάσεις ολονύκτια τα φώτα αναμένα!!

stelmaniac
02-06-12, 14:08
Δηλαδη ειναι μυθος ρε Πανο οτι η ''μεγαλη'' μπαταρια ξελιγωνει το δυναμο;

sakis4paok
02-06-12, 15:02
Δηλαδη ειναι μυθος ρε Πανο οτι η ''μεγαλη'' μπαταρια ξελιγωνει το δυναμο;Και τι ειναι το δυναμο για να ξελιγωθει μη ακουτε οτι ναναι

rapid_fast
02-06-12, 15:09
Δηλαδη ειναι μυθος ρε Πανο οτι η ''μεγαλη'' μπαταρια ξελιγωνει το δυναμο;

Έχεις δεί σε πολλά νοκια, η αλλαγή μπαταρίας απο 600 σε 1400 Ah να ξελίγωσε φορτιστή??

ziaba
02-06-12, 20:40
μπαταρία σε κηνιτο 1400 Ah :icon11:

Dimitris ///M
02-06-12, 20:53
Δηλαδη ειναι μυθος ρε Πανο οτι η ''μεγαλη'' μπαταρια ξελιγωνει το δυναμο;

Ναι. Γιατί μια γεμάτη μπαταρία απλά δεν τραβάει ρεύμα απο το δυναμό για να φορτιστεί.

Παράδειγμα, είχα μια μπαταρία 55Ah η οποία είχε φάει τα ψωμιά της. Ρελαντί είχα 650-700 στροφές συνέχεια. Μην άναβες την αντίσταση πίσω στο τζάμι πχ τον χειμώνα έπεφτε και άλλο το ρελαντί.

Πρόσφατα άλλαξα μπαταρία και έβαλα μια καινούρια 90Ah.
Ρελαντί 850 σταθερά και ας ανάψω απο προβολείς μέχρι A/C. Το ρελαντί δεν πέφτει.

Γιατί άραγε? Γιατί το δυναμό δεν ζορίζεται να αναπληρώσει το ρεύμα της μπαταρίας και απλά κρατάει σταθερή τάση.
Μην ξεχνάμε βέβαια πως όλο το ρεύμα στο αμάξι εν κινήσει το δίνει το δυναμό/εναλλάκτης (όπως θέλετε πείτε το, η ουσία είναι πως είναι μια γεννήτρια συνεχούς.) και η μπαταρία επι το πλήστον χρειάζεται για την εκκίνηση του κινητήρα.

Αν ανοίξουμε ένα βιβλίο μαθητευόμενου ηλεκτρολόγου το λέει ξεκάθαρα.

Υ.γ. Στον τσίγκο είχα 4 μπαταρίες κάποια στιγμή 100Ah η κάθε μία λόγο ηχοσυστήματος. Καλά το αμάξι δεν τραβούσε λόγο βάρους αλλά το δυναμό που ήταν 70άρι δεν μου έβγαλε κανένα πρόβλημα. Βέβαια το βοηθούσα και εγώ με φορτιστή γιατί το ηχοσύστημα τραβούσε πολλά αμπέρ και το δυναμό δεν μπορούσε να τις φορτίσει μόνο του. Εκεί ναι ξελιγώνεις το δυναμό αλλά αν έχεις και 5 μπαταρίες 100Ah χωρίς πολλούς καταναλωτές (πχ ηχοσύστημα με πολλούς και κιλοβατικούς ενισχυτές) δεν θα ξελιγώσεις ποτέ το δυναμό σου.

Dimitris ///M
02-06-12, 20:54
Έχεις δεί σε πολλά νοκια, η αλλαγή μπαταρίας απο 600 σε 1400 Ah να ξελίγωσε φορτιστή??

mAh θες να πείς......

Αλλιώς δεν θα ήταν κινητό, θα θέλαμε τρέιλερ! χαχαχαχαχα

stelmaniac
03-06-12, 02:44
Δηλαδη αυτοι που συμμετεχουν σε διαγωνισμους audio με τερατωδης ενισχυτες εχουν τεραστιες μπαταριες με το μαμα δυναμο;

rapid_fast
03-06-12, 05:36
Δηλαδη αυτοι που συμμετεχουν σε διαγωνισμους audio με τερατωδης ενισχυτες εχουν τεραστιες μπαταριες με το μαμα δυναμο;

Εσύ τώρα μιλάς για κάτι παράλογο..
Μπορείς με 45Αη να παίξεις με αυτούς τους ενισχυτές? ούτε κατά διάνοια..
Εκεί δεν έχει το δυναμό να καλύψει τις καταναλώσεις του οχήματος, αλλά κάτι
άλλο πρόσθετο..

Dimitris ///M
03-06-12, 06:24
Δηλαδη αυτοι που συμμετεχουν σε διαγωνισμους audio με τερατωδης ενισχυτες εχουν τεραστιες μπαταριες με το μαμα δυναμο;

Σε τέτοια αμάξια όταν έχεις 6 ενισχυτές που οι 4 είναι για μπάσο και στην καλύτερη αποδίδουν 5kW RMS ο ένας και έχεις άλλους 2 για τα φωνητικά σου που αποδίδουν 2x500wRMS ο καθένας πόσο έχουμε σύνολο?

5kW x4=10kW RMS
500wRMS x4= 2kW RMS

Σύνολο: 12kW RMS. Και σου μιλάω για light ισχύς σε αγωνιστικό όχημα. Ένα τέτοιο αμάξι λοιπόν χρειάζεται το λιγότερο 500Ah για να παίξει 5 λεπτά πάνω απο το 70% της δύναμής του.
Με μαμά δυναμό δεν κάνεις τίποτα, άρα πάμε για μεγάλο δυναμό.
Άρα χρειαζόμαστε δυναμό >200Α και όχι μόνο ένα αλλά 2 200άρια (και βάλε) μόνο για το ηχοσύστημα και άλλο ένα δυναμό μαμά για το υπόλοιπο αμάξι. Έχουμε δηλαδή παροχή φόρτισης 400Α που και πάλι ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ!
Άρα εκεί χρειαζόμαστε εξωτερική φόρτιση που και που.
Αλλά θέλω να μου πείς αν αντέχεις καθημερινώς να ακούς με συνολική ισχύ 12kW.
Εγώ δεν άντεξα με 6kW που είχα στο φιατάκι που στο τέλος κόπηκε στις κολώνες μπροστά απο το μπάσο.
Τώρα υπάρχει συμβατικό αυτοκίνητο έστω με 2 ενισχυτές της σειράς (δηλαδή συνολική ισχύς 1kW RMS αν έχεις και subwoofer) να χρειάζεται τόσο μεγάλες παροχές ρεύματος?
Συνήθως βάζουμε μεγαλύτερη μπαταρία όταν έχουμε ένα δυνατούτσικο ηχοσύστημα για να βοηθάμε και το υπόλοιπο αυτοκίνητο.
Πέραν αυτού το θεωρώ υπερβολή και δεν χρειάζεται να μιλάμε για τόσο ρεύμα όταν έχουμε να τροφοδοτήσουμε απλά ένα αυτοκίνητο.

Πάντως άμα θέλεις να αναλύσουμε τον κλάδο ηχοσύστημα και τροφοδοσία είμαι μέσα!

antrets
09-06-12, 17:49
ευχαριστω πολυ για τη βοηθεια παιδια ειμαι για κοδικοποιηση λοιπον κ οχι αλαγη που μου λεγαν στον αδα...... θεσ/νικη που πηγα, ναι εβαλα διαφορετικα Ah μπαταρια μιας κ ειχε απο καινουργιο 55αρα κ στα 2χρονια εμεινα. επισεις μου ειπαν οτι αυτο που μου παρουσιαζετε που κ που με την κλειδαρια ειναι εξετειας της μπαταριας που εβαλα κ δεν εβαλα την δικια τους. ευχαριστω κ παλι!