PDA

Επιστροφή στο Forum : κλιματισμός e36 μετατροπή φρέον απο r12 σε r134


Panos 318is
07-06-12, 15:32
Καλησπέρα, σκέφτομαι την αλλαγή φρέον του κλιματιστικού μου απο r12 σε r134.

Μήπως γνωρίζει κάποιος τι πρέπει να αλλαξω για να γίνει η όλη διαδικασία και περίπου το κόστος?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

God
07-06-12, 15:57
Οπωσδήποτε:

Άλλη εκτονωτική βαλβίδα
Άλλο φίλτρο
Άλλα τσιμουχάκια σε όλες τις ενώσεις
Αλλαγή σωλήνων πλήρωσης (έχει διαφορετικές ενώσεις)

Προαιρετικά βάζεις έναν νέο κομπρέσσορα για R134a, διότι αυτός που έχεις ναι μεν θα λειτουργήσει μα θα πέσει αρκετά η απόδοση.

Κόστος (χωρίς τον κομπρέσσορα) θα έλεγα με εργασία και ανταλλακτικά περί τα 350-400€.

KAZA
07-06-12, 21:20
Άστο όπως είναι μην το σκαλίζεις μην ανοίγεις δουλειές , ξέρεις που πας να μπλέξεις αν κάτι δεν πάει καλά; Πάντα με την προϋπόθεση ότι δεν έχεις κάποιο θέμα …… απλά έτσι σου την βάρεσε …. Με την καλή έννοια !

Παρόλα αυτά όπως σου είπε και παραπάνω ο God θα συμφωνήσω ….. αλλά μήπως παίζει βαλβίδα εκτόνωσης να μη χρειάζεται ; δεν ξέρω πως είναι στα 36άρια αλλά στο Ε30 μου γράφει επάνω στην βαλβίδα ότι είναι συμβατή και για τα δύο (έτσι μου είπε ο μηχανικός).

Για την σωλήνα έχει να βάλεις αντάπτορα για να μπορεί να κουμπώσει το μηχάνημα που βάζει το R134 , κόστος 8 ευρώ περίπου σε σχέση με την σωλήνα που θα θέλεις 120 ευρώ ……

Για τον συμπιεστή με πατά τον κάλο …. Καλή τύχει αν πάς για μεταχειρισμένο αν και θα σου συνιστούσα μακριά!!!!!!! Μόνο καινούριο αν σου περισσεύουν 1000 ευρώ , εκτός αν θα συμβιβαστείς με την χαμηλή απόδοση που θα έχει πέραν του ότι το R12 δεν συγκρίνετε σε απόδοση με το R134. Το R12 δουλεύει αν δεν κάνω λάθος 10 βαθμούς κάτω …. Σκέψου και τον ακατάλληλο συμπιεστή …. Άστα να πάνε …..

Sorry αν σου μαύρισα την ψυχή …..

teo21
07-06-12, 22:42
Ο κομπρέσορας του M44 (είναι ο μικρός) δέχεται και το νέου τύπου φρέον?? Γιατί τον άλλαξα πέρυσι με μεταχειρισμένο και μου έβαλε φρέον με τις νέες προδιαγραφές... Το θέμα είναι ότι ενώ κομπλάρει και είναι φουλ από φρέον δε βγάζει πολύ κρύο αέρα. Να είναι από αυτό η χαμηλή απόδοση ή είναι στα τελευταία του? Δε χάνει πάντως.

karamitsos
08-06-12, 13:33
Εγω θα σου ελεγα αντι να κανεις ολα τα παραπανω αντι για R12 να βαλεις MP39 της SUVA .

Αυτο χρησιμοποιηται ως αντικαταστατης του R12 εδω και χρονια και μαλιστα στην ιδια πιεση λειτουργιας
αποδιδει και 2 βαθμους χαμηλοτερα με προφανες πλεονεκτημα στην αποδοση .

Επισης το MP39 ειναι συμβατο με τα λαδια του R12 καθως και με την εκτονωτικη βαλβιδα .
Ρωτησε σε κανενα σοβαρο μαγαζι και θα σου πουν και αυτοι .

Τελος θα πρεπει να πληρωσεις περιπου 30% παραπανω σε σχεση με το R134a .

Αντιπροσωπος της SUVA ειναι ο ΚΟΝΤΕΣ ΑΒΕΕ Αιγάλεω 12, Πειραιάς και 210-4636667 .
Αν δεν βρεις ακρη μονος σου παρε τηλεφωνο και ζητησε να σου δωσει αυτος τηλεφωνο απο καποιο
ψυκτικο που συνεργαζεται .

Panos 318is
12-06-12, 16:11
Η μετατροπή έγινε και αλλαξα τα εξής :

1. καινούργιο κομπρεσσέρ για r134a

2. σωληνώσεις ίδιες αλλα με διαφορετικές ενώσεις

3. τσιμουχάκια 'o-rings'

4. φίλτρο

κόστος μαζί με εργατικά 500 ευρω

αποτέλεσμα 3,5 βαθμοί στο ρελαντί (μέτρηση στον αεραγωγό)

KAZA
12-06-12, 19:18
Η μετατροπή έγινε και αλλαξα τα εξής :

1. καινούργιο κομπρεσσέρ για r134a

2. σωληνώσεις ίδιες αλλα με διαφορετικές ενώσεις

3. τσιμουχάκια 'o-rings'

4. φίλτρο

κόστος μαζί με εργατικά 500 ευρω

αποτέλεσμα 3,5 βαθμοί στο ρελαντί (μέτρηση στον αεραγωγό)


Καλά πλάκα με κάνετε έτσι …..; :bugeye: Έχεις συνεννοηθεί με τον God να με τρελάνετε με τους συμπιεστές σας …. Για πες μας κι εσύ πως γίνεται καινούργιο με τόσα λίγα χρήματα ; Στις σωλήνες έβαλες αντάπτορες ;


Να το χαίρεσαι κι εσύ καλές δροσιές ….. και ελπίζω να είμαι ο τρειτος με καινουριο συμπιεστή με τόσα λίγα χρήματα αλλά πού;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; :confused: :help:

Panos 318is
12-06-12, 20:04
Καλά πλάκα με κάνετε έτσι …..; :bugeye: Έχεις συνεννοηθεί με τον God να με τρελάνετε με τους συμπιεστές σας …. Για πες μας κι εσύ πως γίνεται καινούργιο με τόσα λίγα χρήματα ; Στις σωλήνες έβαλες αντάπτορες ;


Να το χαίρεσαι κι εσύ καλές δροσιές ….. και ελπίζω να είμαι ο τρειτος με καινουριο συμπιεστή με τόσα λίγα χρήματα αλλά πού;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; :confused: :help:

ευχαριστώ πολύ.

εμένα κράτησε και τον δικό μου παλιό κομπρέσσορα που ειναι σε καλή κατάσταση, αν μένεις Αθήνα και σε ενδιαφέρει πραγματικά θα σου πω το συνεργείο να πας απο εμένα.

Στους σωλήνες έβαλε αλλες ενώσεις και αντάπτορες εκει που μπαίνει το φρέον για να ειναι συμβατό με το r134.

KAZA
13-06-12, 11:38
ευχαριστώ πολύ.

εμένα κράτησε και τον δικό μου παλιό κομπρέσσορα που ειναι σε καλή κατάσταση, αν μένεις Αθήνα και σε ενδιαφέρει πραγματικά θα σου πω το συνεργείο να πας απο εμένα.

Στους σωλήνες έβαλε αλλες ενώσεις και αντάπτορες εκει που μπαίνει το φρέον για να ειναι συμβατό με το r134.

Σε ευχαριστώ αλλά είμαι από Θεσσαλονίκη δυστυχώς και λέω δυστυχώς γιατί στην Αθήνα βλέπω μπορείτε να βρείτε τα ΠΑΝΤΑ !!!! Είναι όλα μέσα στα πόδια σας και χιλιάδες επιλογές !!!!!!! Ενώ εδώ είσαι στο έλεος των μαστόρων …..

Παρόλα αυτά η τιμή μου φαίνεται εξωφρενικά καλή ….. και εξηγούμαι.....

Να βάλω το φίλτρο από 50 ευρώ μέχρι και 100 ευρώ αν είναι της BMW …..
Να βάλω τα O-Rings kit for R134a από 10 ευρώ μέχρι και 20 ……
Να βάλω αντάπτορα 10 ευρώ …..
Να βάλω λιπαντικό και φρέον R134a 60 ευρώ ….
Εργασία αν είναι μάστορας κανένα 50άρι στην καλύτερη (γιατί ξυρίζουν τέτοια εποχή)

Τι μένει για τον καινούργιο συμπιεστή (ανάλογα την προέλευση του); 320 με 260 ευρώ για τον συμπιεστή !!! Διευκρίνηση ο συμπιεστής είναι μαμά της BMW;

Φτού φτού να μη το ματιάσω μπράβο πολύ καλή αγορά! :dblthumb2:dblthumb2:dblthumb2:dblthumb2

rapid_fast
13-06-12, 13:43
Σε ευχαριστώ αλλά είμαι από Θεσσαλονίκη δυστυχώς και λέω δυστυχώς γιατί στην Αθήνα βλέπω μπορείτε να βρείτε τα ΠΑΝΤΑ !!!! Είναι όλα μέσα στα πόδια σας και χιλιάδες επιλογές !!!!!!! Ενώ εδώ είσαι στο έλεος των μαστόρων …..

Παρόλα αυτά η τιμή μου φαίνεται εξωφρενικά καλή ….. και εξηγούμαι.....

Να βάλω το φίλτρο από 50 ευρώ μέχρι και 100 ευρώ αν είναι της BMW …..
Να βάλω τα O-Rings kit for R134a από 10 ευρώ μέχρι και 20 ……
Να βάλω αντάπτορα 10 ευρώ …..
Να βάλω λιπαντικό και φρέον R134a 60 ευρώ ….
Εργασία αν είναι μάστορας κανένα 50άρι στην καλύτερη (γιατί ξυρίζουν τέτοια εποχή)

Τι μένει για τον καινούργιο συμπιεστή (ανάλογα την προέλευση του); 320 με 260 ευρώ για τον συμπιεστή !!! Διευκρίνηση ο συμπιεστής είναι μαμά της BMW;

Φτού φτού να μη το ματιάσω μπράβο πολύ καλή αγορά! :dblthumb2:dblthumb2:dblthumb2:dblthumb2

Αγόρι,
η Θεσσαλονίκη, έχει περισσότερα πράγματα απο την Αθήνα,
έχει καλύτερους μηχανικούς απο την Αθήνα,
και τα έχει σε χαμηλότερες τιμές απο την Αθήνα..
Δεν έχεις ψάξει καλά..

Panos 318is
13-06-12, 16:38
Σε ευχαριστώ αλλά είμαι από Θεσσαλονίκη δυστυχώς και λέω δυστυχώς γιατί στην Αθήνα βλέπω μπορείτε να βρείτε τα ΠΑΝΤΑ !!!! Είναι όλα μέσα στα πόδια σας και χιλιάδες επιλογές !!!!!!! Ενώ εδώ είσαι στο έλεος των μαστόρων …..

Παρόλα αυτά η τιμή μου φαίνεται εξωφρενικά καλή ….. και εξηγούμαι.....

Να βάλω το φίλτρο από 50 ευρώ μέχρι και 100 ευρώ αν είναι της BMW …..
Να βάλω τα O-Rings kit for R134a από 10 ευρώ μέχρι και 20 ……
Να βάλω αντάπτορα 10 ευρώ …..
Να βάλω λιπαντικό και φρέον R134a 60 ευρώ ….
Εργασία αν είναι μάστορας κανένα 50άρι στην καλύτερη (γιατί ξυρίζουν τέτοια εποχή)

Τι μένει για τον καινούργιο συμπιεστή (ανάλογα την προέλευση του); 320 με 260 ευρώ για τον συμπιεστή !!! Διευκρίνηση ο συμπιεστής είναι μαμά της BMW;

Φτού φτού να μη το ματιάσω μπράβο πολύ καλή αγορά! :dblthumb2:dblthumb2:dblthumb2:dblthumb2

Πιστεύω δεν ειναι θέμα Αθήνα η Θεσσαλονίκη ειναι το πόσο θα το ψάξεις.

Παντού υπάρχουνε και μαστροχαλαστές και καλα μαστόρια.

Το κομπρεσσέρ δεν ειναι της ΒΜW γνήσιο (με ενα έμβολο) αλλα ειναι ενα ωραιότατο aftermarket made in japan με (εξι έμβολακια) για να μην κουράζει τον κινητήρα.

KAZA
13-06-12, 21:55
Αγόρι,
η Θεσσαλονίκη, έχει περισσότερα πράγματα απο την Αθήνα,
έχει καλύτερους μηχανικούς απο την Αθήνα,
και τα έχει σε χαμηλότερες τιμές απο την Αθήνα..
Δεν έχεις ψάξει καλά..

Πιστεύω δεν ειναι θέμα Αθήνα η Θεσσαλονίκη ειναι το πόσο θα το ψάξεις.

Παντού υπάρχουνε και μαστροχαλαστές και καλα μαστόρια.

Το κομπρεσσέρ δεν ειναι της ΒΜW γνήσιο (με ενα έμβολο) αλλα ειναι ενα ωραιότατο aftermarket made in japan με (εξι έμβολακια) για να μην κουράζει τον κινητήρα.

Συμφωνώ κάπως μαζί σας ΑΛΛΑ αν δεν έχεις ‘’άκρες’’ θα σε φάνε ή απλά αν δεν το κατέχεις τόσο το θέμα , όσο και να ψάξεις θα την πατήσεις …..

Σε εμένα πάλι εκτός από τα παραπάνω προσθέστε και την γκαντεμιά μου …..

Μια χαρά …. Ο μηχανικός σου το βρήκε και στο έφερε ; Για στείλε ένα π.μ. με το τηλέφωνο του να τον κάνω μια ερώτηση αν μπορεί να κάνει κάτι και σε εμένα! :idea:

God
14-06-12, 01:26
Το κομπρεσσέρ δεν ειναι της ΒΜW γνήσιο (με ενα έμβολο) αλλα ειναι ενα ωραιότατο aftermarket made in japan με (εξι έμβολακια) για να μην κουράζει τον κινητήρα.

Το 6-έμβολο Seiko (Japan) είναι το "μαμά" της BMW για τον κινητήρα σου. Βέβαια μπορεί να είναι παρόμοιο άλλης μάρκας, δεν παίζει κανένα ρόλο! Καλή...δροσιά!!!

rapid_fast
14-06-12, 08:29
Το κομπρεσσέρ δεν ειναι της ΒΜW γνήσιο (με ενα έμβολο) αλλα ειναι ενα ωραιότατο aftermarket made in japan με (εξι έμβολακια) για να μην κουράζει τον κινητήρα.
Εξήγα μου γιατί τα 6 εμβολάκια δεν κουράζουν τον κινητήρα, ενω το ένα τον κουράζει..
Το ρωτάω, γιατί το κομπρεσσέρ συμπιέζει συγκεκριμένη ποσότητα αερίου και το κάνει
υγρό, και προωθεί συγκεκριμένη ποσότητα υγρού..
Αρα, αν παράγει το ίδιο έργο, θα έχει και την ίδια απαίτηση στον ίδιο χρόνο...
(ναι, το ίδιο το κομπρεσσερ θα δουλευει πιο ξεκούραστα με λιγότερες φθορές, αλλά
το ίδιο το κομπρεσσέρ. Δε νομίζω να έχει σχέση με τον κινητήρα..)
Σε αναμονή επεξήγησης...

God
14-06-12, 11:14
Εξήγα μου γιατί τα 6 εμβολάκια δεν κουράζουν τον κινητήρα, ενω το ένα τον κουράζει..

Καλά, τον κινητήρα δεν τον κουράζει, αλλά έχει ένα δίκιο. Το ένα έμβολο σε μισή περιστροφή βάζει πλήρες φορτίο και στην άλλη μισή εκτονώνει. Με 6 εμβολάκια έχεις μόνιμα ένα ποσοστό του φορτίου αντί το πλήρες φορτίο, εξαρτάται από το σχεδιασμό, δηλαδή σε πόσες μοίρες και πόσα έμβολα ταυτόχρονα συμπιέζουν. Αν δηλαδή ας πούμε (πρόχειρα) ότι το κάθε έμβολο πραγματοποιεί συμπίεση σε 60 μοίρες περιστροφή και συμπιέζουν εν σειρά, θα έχεις μόνιμα το 1/6 του φορτίου αντί πλήρες σε 180 μοίρες και ουσιαστικά τίποτα στις άλλες 180.

Στην πράξη βέβαια, ο κινητήρας έχει τόση αδράνεια σε σχέση με το κομπρεσσέρ που στα :jumpgirl: του! Εννοείται δε ότι σαν φορτίο (κατανάλωση κτλ) είναι ουσιαστικά πανομοιότυπο.

Panos 318is
14-06-12, 11:34
Καλά, τον κινητήρα δεν τον κουράζει, αλλά έχει ένα δίκιο. Το ένα έμβολο σε μισή περιστροφή βάζει πλήρες φορτίο και στην άλλη μισή εκτονώνει. Με 6 εμβολάκια έχεις μόνιμα ένα ποσοστό του φορτίου αντί το πλήρες φορτίο, εξαρτάται από το σχεδιασμό, δηλαδή σε πόσες μοίρες και πόσα έμβολα ταυτόχρονα συμπιέζουν. Αν δηλαδή ας πούμε (πρόχειρα) ότι το κάθε έμβολο πραγματοποιεί συμπίεση σε 60 μοίρες περιστροφή και συμπιέζουν εν σειρά, θα έχεις μόνιμα το 1/6 του φορτίου αντί πλήρες σε 180 μοίρες και ουσιαστικά τίποτα στις άλλες 180.

Στην πράξη βέβαια, ο κινητήρας έχει τόση αδράνεια σε σχέση με το κομπρεσσέρ που στα :jumpgirl: του! Εννοείται δε ότι σαν φορτίο (κατανάλωση κτλ) είναι ουσιαστικά πανομοιότυπο.

Σωστός... με κάλυψες απόλυτα! Να χαίρεσαι το πανέμορφο Μ40 σου!

rapid_fast
14-06-12, 14:05
Καλά, τον κινητήρα δεν τον κουράζει, αλλά έχει ένα δίκιο. Το ένα έμβολο σε μισή περιστροφή βάζει πλήρες φορτίο και στην άλλη μισή εκτονώνει. Με 6 εμβολάκια έχεις μόνιμα ένα ποσοστό του φορτίου αντί το πλήρες φορτίο, εξαρτάται από το σχεδιασμό, δηλαδή σε πόσες μοίρες και πόσα έμβολα ταυτόχρονα συμπιέζουν. Αν δηλαδή ας πούμε (πρόχειρα) ότι το κάθε έμβολο πραγματοποιεί συμπίεση σε 60 μοίρες περιστροφή και συμπιέζουν εν σειρά, θα έχεις μόνιμα το 1/6 του φορτίου αντί πλήρες σε 180 μοίρες και ουσιαστικά τίποτα στις άλλες 180.

Στην πράξη βέβαια, ο κινητήρας έχει τόση αδράνεια σε σχέση με το κομπρεσσέρ που στα :jumpgirl: του! Εννοείται δε ότι σαν φορτίο (κατανάλωση κτλ) είναι ουσιαστικά πανομοιότυπο.
:nono::nono:
Μου αρέσει που συμφωνεί ο Panos 318is... δε θα χρειαστεί να τα πώ 2 φορές..
Ενα έβολο..
Ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής αερίου χαμηλής πίεσης, και για 180 μοίρες έχουμε εισαγωγή αερίου με πίεση 1 bar..
Κλείνει η βαλβίδα εισαγωγής αερίου χαμηλής πίεσης, και ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής υψηλής πίεσης αερίου με πίεση κυκλώματος 12 bar..
2 χρόνους έχουμε, εισαγωγή εξαγωγή.. Άρα, με το που ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής,
η πίεση στο θάλαμο είναι, και παραμένει μέχρι τέλους 12 bar...
Το αέριο φεύγει προς τον εναλλάκτη, απο όπου και απαγάγουμε θερμότητα..
Στην έξοδο του εναλλάκτη, έχουμε υγροποίηση των ατμών υψηλής πίεσης..
Εξι έμβολα..
Το ίδιο πράγμα, με τις ίδιες πιέσεις, αλλά όχι μία.. 6 φορές..
Συνεπώς, έχουμε μόνιμα ένα φορτίο πάνω στον άξονα του a/c, σε αντίθεση
με το ένα έβολο, όπου έχουμε για μισή στροφή μικρό φορτίο, και για μισή μεγάλο..
Τι αλλάζει??
1) με τα 6 έμβολα, έχουμε συνέχεια ροή αερίου στην πλευρά υψηλής πίεσης..
Άρα έχουμε καλύτερο και σταθερότερο κλιματισμό..
2) ο άξονας του a/c δεν δέχεται αντίθετες ροπές, με φάση 180 μοιρών, αλλά με φάση 30 μοιρών, και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής..
3) το ρουλεμάν του άξονα, έχει μικρότερη καταπόνηση
4) η θερμοκρασία του κομπρεσσέρ είναι ομοιόμορφη χωρίς τοπική υπερθέρμανση..
Το φορτίο όμως για τον κινητήρα, (όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ) είναι ίδιο..
Μονο οι κραδασμοί/δονήσεις αλλάζουν..

God
14-06-12, 14:34
Το φορτίο όμως για τον κινητήρα, (όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ) είναι ίδιο..
Μονο οι κραδασμοί/δονήσεις αλλάζουν..

Το διάβασα γρήγορα και ίσως κάνω λάθος, αλλά το ίδιο πράγμα λέμε. :owned:

Εκτός αν εννοείς ότι και τα 6 συμπιέζουν ταυτόχρονα, που μπορεί να υπάρχει και τέτοιο κομπρεσσέρ, αλλά τα πολυπίστονα που έχω δει εγώ χρησιμοποιούν ακριβώς την ίδια λογική με τους κινητήρες αυτοκινήτων, δηλαδή βαράνε 1-1 ή 2-2.

Edit: Που αφού λες ότι γίνεται 6 φορές, προφανώς και εσύ εννοείς γραμμικά (1-1) με φάση 60 μοιρών το καθένα. Το ίδιο πράγμα ακριβώς λες.

sakis4paok
14-06-12, 14:46
Το διάβασα γρήγορα και ίσως κάνω λάθος, αλλά το ίδιο πράγμα λέμε. :owned:

Εκτός αν εννοείς ότι και τα 6 συμπιέζουν ταυτόχρονα, που μπορεί να υπάρχει και τέτοιο κομπρεσσέρ, αλλά τα πολυπίστονα που έχω δει εγώ χρησιμοποιούν ακριβώς την ίδια λογική με τους κινητήρες αυτοκινήτων, δηλαδή βαράνε 1-1 ή 2-2.Iσως αυτο μετα 6 πιστονια συμπιεζει πιο γρηγορα ετσι το συστημα πιανει τις πιεσεις πιο γρηγορα και το κομπρεσσερ κομπλαρει σε μεγαλυτερα διαστηματα και ο κινητηρας παει πιο <<ξεκουραστα>>.

rapid_fast
14-06-12, 17:45
Το διάβασα γρήγορα και ίσως κάνω λάθος, αλλά το ίδιο πράγμα λέμε. :owned:

Εκτός αν εννοείς ότι και τα 6 συμπιέζουν ταυτόχρονα, που μπορεί να υπάρχει και τέτοιο κομπρεσσέρ, αλλά τα πολυπίστονα που έχω δει εγώ χρησιμοποιούν ακριβώς την ίδια λογική με τους κινητήρες αυτοκινήτων, δηλαδή βαράνε 1-1 ή 2-2.

Edit: Που αφού λες ότι γίνεται 6 φορές, προφανώς και εσύ εννοείς γραμμικά (1-1) με φάση 60 μοιρών το καθένα. Το ίδιο πράγμα ακριβώς λες.

Να πώ οτι λέω το ίδιο...:bowdown:
Τονίζω (εκεί θέλω τα φώτα σας) οτι το μέγιστο φορτίο δεν αλλάζει..
Αλλά στο κομπρεσσέρ των 6 εμβόλων, ο χρόνος σε μέγιστ0 φορτίο είναι μεγαλύτερος
απο ότι στο κομπρεσσέρ του ενός...
Χρόνος επι φορτίο=έργο (νομίζω)
και νομίζω οτι για τον κινητήρα η επιβάρυνση είναι μεγαλύτερη με το κομπρεσσερ των 6..
(και όχι μικρότερη)...
Αν λέμε το ίδιο πράγμα, συμφωνείς σε αυτό με το φορτίο??
γιατί ο Πάνος λέει το αντίθετο..

God
15-06-12, 00:03
Αν λέμε το ίδιο πράγμα, συμφωνείς σε αυτό με το φορτίο??

Όπως είπα και εγώ, το φορτίο είναι ίδιο ή πολύ κοντά. Απλά αντί να τρώει όλο το φορτίο σε 180 μοίρες και στις άλλες 180 τίποτα, το μοιράζει σε 6 μέρη (όσα και τα έμβολα) και το κρατά σχετικά σταθερό στο 1/6 καθ'όλη την περιστροφή.

Ο χρόνος σε μέγιστο φορτίο με τον 6-πίστονο κομπρέσσορα είναι μόνιμος, αφού "πάντα" (ιδανικά, φυσικά έχει διακυμάνσεις) το φορτίο διατηρείται στο 1/6 του μονοπίστονου καθ'όλη την περιστροφή. Αλλά είναι το 1/6 του μονοπίστονου, οπότε (αν θεωρήσουμε ότι έχουν πανομοιότυπα χαρακτηριστικά) μόλις το πολλαπλασιάσεις επί 6 φορές πάλι το ίδιο ακριβώς έργο θα παράγει.

Βέβαια αυτό εξαρτάται. Μπορεί και το μονοπίστονο αλλά και το εξαπίστονο να είναι καλύτερο/μεγαλύτερο/ομορφότερο από το αντίθετό του και η παραγωγή έργου να είναι εν τέλει καλύτερη. Θεωρούμε ότι συγκρίνουμε πανομοιότυπα κομπρεσσέρ με ίδια ακριβώς ισχύ και έξοδο. Αν βάλεις μονοπίστονο από τράκτορα και εξαπίστονο από seicento, προφανώς το μονοπίστονο είναι δεκάδες φορές ισχυρότερο!