PDA

Επιστροφή στο Forum : DIY Φωτιζόμενος λεβιές ταχυτήτων


rapid_fast
15-11-10, 01:34
Εδώ,
θα περάσω βήμα βήμα τη διαδικασία κατασκευής χειροποίητου φωτιζόμενου λεβιέ
ταχυτητων με εικόνες και περιγραφή....

rapid_fast
15-11-10, 14:28
Ξεκινάω...
Παίρνουμε το λεβιέ που κρατάμε ανενεργό στην αποθήκη μας.. (εικονα 1)
Το λεβιέ τον είχα στο Ε28, αλλά είναι απο τη σειρά 3.. (ταιριάζουν όλοι..)
Κατόπιν βγάζουμε με ένα μικρό ίσιο κατσαβίδι το καπάκι του. (εικόνα 2-3)
Αφαιρούμε απο την πίσω όψη το αυτοκόλλητο διπλής όψεως, με προσοχή για να μη μας
φύγει το χρώμα..
Και αρχίζουμε με μια καρφίτσα να ξύνουμε μέσα στα κανάλια που υπάρχουν ήδη. (εικόνα 4)

rapid_fast
15-11-10, 14:56
Μετά απο μια ώρα ξυσίματος (και βάλε),
και τρείς διαφορετικές καρφίτσες, έχουμε πετύχει την πλήρη διαφάνεια (εικόνα 5)
Μετά χρειαζόμαστε ένα λαμπάκι 12 βόλτ.. Μια καλή επιλογή είναι απο ένα καντράν Ε36.. (εικόνα 6)
(Θα μπορούσαμε να βάλουμε και πορτοκαλί δωδεκάβολτο λεντάκι, όπως ακριβώς
αυτό που έχει το Ε46 π.χ. στο σταχτοδοχείο..)
Τώρα πρέπει να κάνουμε μια τρύπα στο λεβιέ, για να περάσουν τα καλώδια..
Η τρύπα πρέπει να γίνει με τρυπάνια ειδικά για μέταλο, καθότι υπάρχει εσωτερικά οι
λεβιέδες έχουν αλουμινένια σφαίρα για αντοχή. (καποιοι έχουν μονο πλαστικο, αλλά ας είμαστε εκ του ασφαλούς) (Εικόνα 7)
Ξεκινάμε την διάτρηση στο πίσω τμήμα του λεβιέ (ταχύτητες κιβωτίου 2-4) με σκοπό
να επηρεάσουμε στο ελάχιστο την αντοχή του λεβιέ.. (εικόνα 8)
Ομοίως στο κάτω τμήμα, ξεκινάμε την οπή πάλι στην πίσω πλευρά του λεβιέ, ακριβώς
πίσω απο την εργοστασιακή εγκοπή (εικόνα 9)
Οι τρύπες γίνονται με τρυπανάκια 2 χιλιοστών..

rapid_fast
15-11-10, 15:07
Περνάμε τα καλώδια μας μέσα απο την οπή με προσοχή, γιατί μέσα έχουμε αλουμίνιο
και δεν πρέπει να τα γδάρουμε..(εικόνες 10-11)
Μετά παίρνουμε το μαγικό μας πολυεργαλείο, για να φτιάξουμε φωλιά για το λαμπάκι μας..
(εικόνα 12)
Αφού ολοκληρώσουμε, βάζουμε επάνω ένα πορτοκαλί κάλυπτρο, για να κάνουμε ατμοσφαιρα, και το στερεώνουμε με μια σταγόνα θερμή σιλικόνη (εικόνα 13)
Συνδέουμε σε μετασχηματιστή 12 βόλτ για να δούμε αν μας ικανοποιεί ο φωτισμός..
(εικόνα 14)

rapid_fast
15-11-10, 15:16
Για έξτρα προστασία και ελαστικότητα,
αλλά και επειδή δεν μου αρέσουν οι μονωτικές ταινιες, τοποθετουμε θερμοσυστελόμενο
μακαρονάκι σε όλο το μήκος του καλωδιου που εξέχει απο το λεβιέ, και το συρρικνώνουμε..
(εικόνα 15)
Κατόπιν πάμε μέσα στο αυτοκίνητο..
Τραβάμε με δύναμη το λεβιέ, και τον αφαιρούμε, όπως και το δερμάτινο κάλυμα..
Αυτο μας ελευθερώνει το χώρο να εργαστούμε.
Αφαιρούμε την κονσόλα περιμετρικά του λεβιέ (εικόνα 16)
Αυτό μας δίνει πρόσβαση στην κεντρική κονσόλα (εικόνες 17-18)
Αφαιρούμε το σταχτοδοχείο και τραβάμε την θήκη μικροαποσκευών προς τα έξω για να την
αφαιρέσουμε, καθότι είναι κασετίνα (εικόνα 19)

rapid_fast
15-11-10, 15:33
Αυτό μας δίνει πρόσβαση σε 2 κρυφές βίδες που πρέπει να αφαιρέσουμε (εικόνα 20)
Περιστρέφουμε την κεντρική κονσολα και αποκτουμε πρόσβαση στο φίς του φωτισμού του σταχτοδοχείου (εικόνα 21)
Το μαγικό φις είναι στα χέρια μας (εικόνα 22)
Επειδή δεν κόβουμε καλώδια, αφαιρούμε με μια καρφίτσα το κάλυμα του φίς (εικόνα 23)
Συνδέουμε τα καλώδια μας, μέσα στο φίς χωρίς να κόψουμε, χωρίς να κλέψουμε, χωρίς
να κάνουμε κόλληση. Βάζουμε ξανα το καπάκι, και μια σταγόνα θερμή σιλικόνη για έξτρα
ασφάλεια (εικόνα 24)
Το καλώδιο μας πλέον, ξεκινάει απο το λεβιέ, περνάει μέσα στην οπή του δερμάτινου
καλύματος του λεβιέ, περνάει μέσα στην ηχομόνωση του λεβιέ και καταλήγει στο φις
φωτισμου του σταχτοδοχείου.
Ακολουθούμε την αντίστροφη διαδικασία, για να κλείσουμε την κονσόλα.. (εικόνα 25)
(Ο φραπές είναι υποχρεωτικός, αλλιώς δε γίνεται δουλεια...)

rapid_fast
15-11-10, 15:36
Ανάβουμε τα φώτα,
και παρακαλάμε να μην καεί η ασφάλεια!! (εικόνες 26-27)