PDA

Επιστροφή στο Forum : Αναρτηση E46 coupe.


trifonas
08-09-12, 09:15
Εχω μια απορεια παιδες και ξερω οτι μπορειτε να βοηθησετε.
Απο οτι εχω διαβασει στα 46 μπαινουν τριων ειδων αναρτησεις. Ετσι;
Αυτατα 3 ειδη πχ H mpack ειναι η ιδια για το 316 και η ιδια για το 330 ή εχουν διαφορετικους κωδικους.
Μετα οι αντιστρεπτικες ποσα ειδη υπαρχουν για τα 46ρια. Εχω βρει 2 διαφορετικα ειδη διαφορετικης σκληροτητας.
Ρωταω γιατι θα παω σε ριζικη αλλαγη της αναρτηση λογω οτι πλεον αυτη που φοραω δεν κραταει καθολου με εντονες κλισεις και τασεις πλευσεις. Δεν ξερω ποια αναρτηση φοραει τωρα ουτε ποιες αντιστρεπτικες. Μαλλον πρεπει να σηκωσω το αμαξι να δω κωδικους μιας και ειναι μετατροπη.
Ζηταω μια σπορ αναρτηση με μικρες κλισεις και καλη αποσβεση. Δεν ζηταω την απολυτη αναρτηση γιατι θελω και ανεση. Δεν θελω να γινει σκληρο και να χτυπαει. Μαζι μαλλον αν δεν φοραει και αντιστρεπτικες θα τις αλλαξω και αυτες.
Ολες οι προτασεις ευσπροδεκτες......

Dim77
08-09-12, 10:36
To E46 φοράει αντιστρεπτικές.
Οι αντιστρεπτικές είναι 2 ειδών σε κάθε μοντέλο, αλλά αναλόγως μοτέρ και χρονολογίας υπάρχουν διάφορες.

(Υπάρχει μια τάση στο facelift να έχει ελάχιστα λεπτότερες).

Αναρτήσεις υπάρχουν απλή και mpack και αργότερα προστέθηκε και η sport suspension.

Πρέπει να σηκώσεις το αυτοκίνητο και να δείς και φυσικά δεν κρατάει γιατί οι αναρτήσεις έχουν τελειώσει.
Καινούριες είναι πολύ καλες. Οι αναρτήσεις της BMW προσφέρουν ακριβώς αυτό που θέλεις. Σφικτές σχετικά με άψογη άνεση.

Μάλλον φοράς την απλή ανάρτηση αν δεν είναι mpack. Δες τον κωδικό και πάρε τα ίδια καινούρια.

zaharias
08-09-12, 13:54
Αντιστρεπτικες, μπορεις να μετρησεις το παχος τους για να δεις ποιες φορας..
Αν δεν θελεις να αλλαξεις ελατηρια, εχεις διαφορες επιλογες για αμορτισερ..

trifonas
08-09-12, 14:17
Λοιπον σηκωσα το αυτοκινητο πηρα κωδικους και τα συμπερασματα ειναι τα εξης.
Μπροστα φοραει την αναρτηση απο 316 που ηταν προ μετατροπης μαλλον και πισω απο 320ci που ειναι τωρα.
οι αντιστρεπτικες εμπρος ειναι 24mm και πισω 18mm.
Ελατηρια δεν καταφερα να μαθω τι ειναι αλλα το αυτοκινητο φαινεται χαμηλωμενο.
το μονο χαρακτηριστικο στα ελατηρια ειναι οτι ειναι μαυρα με 2 πρασινα σημαδια στο πλαι αν βοηθαει σε κατι.
οπως προειπα θελω κατι πιο σφιχτο αλλα ανετο.
αυτα που ειχα ειναι τα απλα και υποψιαζομαι με χαμηλοτερα ελατηρια.
να παω στην Μpack η θα ειναι σκληρη;

ΥΓ.αν βαλω τα αμορτισερ απο 320 μπροστα θα υπαρχει προβλημα στη τοποθετηση ή κουμπωνουν κανονικα.

zaharias
08-09-12, 14:29
Εχω την εντυπωση οτι τα ελατηρια με τη πρασινη βουλα, οτι ειναι Μ πακ.. Απλα δες αν ειναι απο 4κυλινδρο ή 6κυλινδρο..

trifonas
08-09-12, 14:40
Εχω την εντυπωση οτι τα ελατηρια με τη πρασινη βουλα, οτι ειναι Μ πακ.. Απλα δες αν ειναι απο 4κυλινδρο ή 6κυλινδρο..

και πως να το δω αυτο;δεν φαινοταν καποιος κωδικος καπου.
τωρα μπηκα στο realoem και ειδα οτι τα ακροαξονια απο 316 και 320 ειναι με διαφορετικο κωδικο στο εκαστοτε μοντελο ενω αν τα βαλεις σαν κωδικο ανταλακτικου τα βγαζει σε ολα τα Ε46.
Ξεχασα να αναφερω οτι τα αμορτισερ ειναι sachs(bmw) με χαρακτιριστικο πανω στο αμορτισερ sport.

Vassilis E46 Cabrio
08-09-12, 15:35
Εχω την εντυπωση οτι τα ελατηρια με τη πρασινη βουλα, οτι ειναι Μ πακ.. Απλα δες αν ειναι απο 4κυλινδρο ή 6κυλινδρο..

Έτσι ακριβώς....

zaharias
08-09-12, 16:56
και πως να το δω αυτο;δεν φαινοταν καποιος κωδικος καπου.
τωρα μπηκα στο realoem και ειδα οτι τα ακροαξονια απο 316 και 320 ειναι με διαφορετικο κωδικο στο εκαστοτε μοντελο ενω αν τα βαλεις σαν κωδικο ανταλακτικου τα βγαζει σε ολα τα Ε46.
Ξεχασα να αναφερω οτι τα αμορτισερ ειναι sachs(bmw) με χαρακτιριστικο πανω στο αμορτισερ sport.

Ναι εχεις δικιο, δεν γραφουν κατι επανω.. θυμαμαι και απο τα δικα μου..
Καλο ειναι να σιγουρευτεις οτι ειναι οντως απο 6κυλινδρο τα ελατηρια σου.. το θεμα ειναι με ποιο τροπο..??
Οι αντιστρεπτικες πρεπει να ειναι απο 6κυλινδρο, οποτε εκει εισαι οκ..

Αν εισαι ΟΚ με το χαμηλωμα που εχεις.. και ψαχνεις μονο για αμορτισερ.. υπαρχουν λυσεις με διαφορα κοστη.. επισκευη, OEM καινουργια, Koni FSD.. δεν ξερω τι παιζει με Sachs & Boge..

Εδω ειναι μια αναρτησοκουβεντα που εγινε προσφατα.. http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=30312&highlight=%E1%ED%E1%F1%F4%E7%F3%E7

trifonas
09-09-12, 10:42
Ναι εχεις δικιο, δεν γραφουν κατι επανω.. θυμαμαι και απο τα δικα μου..
Καλο ειναι να σιγουρευτεις οτι ειναι οντως απο 6κυλινδρο τα ελατηρια σου.. το θεμα ειναι με ποιο τροπο..??
Οι αντιστρεπτικες πρεπει να ειναι απο 6κυλινδρο, οποτε εκει εισαι οκ..

Αν εισαι ΟΚ με το χαμηλωμα που εχεις.. και ψαχνεις μονο για αμορτισερ.. υπαρχουν λυσεις με διαφορα κοστη.. επισκευη, OEM καινουργια, Koni FSD.. δεν ξερω τι παιζει με Sachs & Boge..

Εδω ειναι μια αναρτησοκουβεντα που εγινε προσφατα.. http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=30312&highlight=%E1%ED%E1%F1%F4%E7%F3%E7

Το θεμα ειναι πως θα το δω αυτο; ειναι αραγε παχυτερα τα ελατηρια του 6κυλινδρου απο του 4κυλινδρου;
υπαρχει καπου κωδικος που μπορω να βρω;αν ξερει κανενα τσακαλι ας βοηθησει.
θα λειτουργει πολυ διαφορετικα το αμαξι αν ειναι 4κυλιδρου αλλα επειδη δεν το ειχα απο πριν τη μετατροπη δεν ξερω πως ειναι οδηγικα.
λοιπον σκεφτομαι αναρτηση Mpack δηλ ελατηρια και αμορτισερ(sachs performance or advantage),αφηνω αντιστρεπτικες ως εχουν και βαζω σινεμπλοκ πολυουρεθανης που ειχα βαλει και στο Ε36 και αλλαζει για τα καλα τον ''ελεγχο'' του οχηματος.
οδηγικη απαιτηση ειναι να μην χτυπαει το αμαξι στις λακκουβες και να μην περνει μεγαλες κλισεις...:cheers::cheers:
λοιπον ακουω εκτιμηση του συγκεκριμενου κοστους;ποσο λετε να παει το μαλλι.
οποια αλλη προταση και εμπειρια με αλλο συνδιασμο δεκτη..

Dim77
09-09-12, 12:38
Τα μπροστινά ελατήρια του 4 κύλινδρου είναι για 880 κιλά και του 6 κύλινδρου για 1000 κιλά.

Αν βάλεις σε 6 κύλινδρο 4κύλ. ελατήρια θα κάτσει μπροστά και θα δείχνει χαμηλωμένο, αλλά είναι το ίδιο χαμήλωμα με το να έχεις βάλει 3 σακιά πατάτες. Δε δουλεύουν σωστά δηλαδή.

Αν βάλεις σε 4 κύλινδρο 6κύλ. ελατήρια, θα σηκωθεί σούζα...πάλι δε δουλεύουν.

M-pack ανάρτηση, είναι αντιστρεπτικές mpack, ελατήρια mpack, αμορτισέρ mpack και ψαλίδια εμπρός ///M.

Ότι άλλο βάλεις είναι καλό aftermarket αλλά όχι mpack. (Τα εμπρός mpack έχουν και εσωτερικά τους, ελατήριο επαναφοράς). Έχουν κωδικό 31312282-097 και -098 και τα πίσω σε -099 Είναι ίδια από 316 μέχρι 330.
Εδώ είναι όλα (http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/320Ci-M54/LHD/N/browse/front_axle/front_spring_strut_shock_absorber/)
Αν βάλεις silent block πολυουρεθάνης θα έχεις τρέμουλο με το παραμικρό, κραδασμούς και κοπάνημα.

Οι αντιστρεπτικές σου είναι σωστές πάντως.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/320Ci-M54/LHD/N/browse/front_axle/stabilizer_front/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/320Ci-M54/LHD/N/browse/rear_axle/stabilizer_rear/

zaharias
09-09-12, 15:13
Thanks Dim για τις πληροφοριες..

Γνωμη μου..
Ελατηρια ασε τα ιδια.. συνεμπλοκ ΜΗΝ πειραξεις..
Αν θελεις να μειωσεις τις κλισεις, βαλε ενα σετ παχυτερες aftermarket αντιστρεπτικες παραπισω..
Προς το παρον αλλαξε μονο αμορτισερ..

trifonas
15-09-12, 07:59
Τελικα αποφασισα να βαλω τα sachs advantage με τα mpack ελατηρια.
αλλα επειδη νομιζω πως μαλλον τα ελατηρια μου ειναι απο τετρακυλινδρο πως μπορουμε να το δουμε βρε παιδια.
τι χαρακτηριστικο να βρω για να δω απο τι ειναι;
θα αλλαξω και σιμπλοκ αντιστρεπτικων και επισης επειδη σε μερικες λακουβες χτυπαει νομιζω οτι θελουν και τα τοπ μαουντ αν δεν λανθανω....
περιμενω βοηθεια

m_power_lunatic
15-09-12, 10:47
Τρυφωνα,κανε οτι θελεις αλλα ΜΗΝ αλλαξεις τα ελατηρια με πιο χαμηλα.

Ασε τα M-PACK οπως λεει ο Ζαχαριας,αν ειναι τα σωστα αυτα που εχεις.

Με το χαμηλωμα κατα πασα πιθανοτητα αφου δεν εχεις ρυθμιζομενη αναρτηση σε υψος και σκληροτητα θα αρχισουνε τα ''παρατραγουδα''-τριγμοι.

Θα συμφωνησω να μην βαλεις πιο σκληρα συνεμπλοκ παντου.Ισως στις αντιστρεπτικες αν βαλεις πιο παχιες αν και εκει θα σκληρυνει το αμαξι να το ξερεις.

Για να βρεις τί ελατηρια εχεις θελει ή να το βγαλεις να το φωτογραφισεις να δεις ποιο εχεις και να το συγκρινεις με αλλο απο φιλου που εχει σιγουρα τα σωστα ή να το φωτογραφισεις και να ψαξεις σε φορουμ του εξωτερικου που εκει θα ξερουνε σιγουρα.

Δεν ειναι τοσο δυσκολο οσο ακουγεται παντως,βασικα εχουνε καποια χρωματα επανω τους κουκιδες και μερικα εχουνε και κωδικους.

kplc16
15-09-12, 11:31
και τα ελατηρια να μην αλλαξεις εφοσον ειναι mpack εστω και 4κυλινδρου δεν εγινε και τιποτε. ριξε το βαρος σου στις αντιστρεπτικες και στις μπουκαλες.

zaharias
15-09-12, 15:43
και τα ελατηρια να μην αλλαξεις εφοσον ειναι mpack εστω και 4κυλινδρου δεν εγινε και τιποτε. ριξε το βαρος σου στις αντιστρεπτικες και στις μπουκαλες.

Νικο, αν ειναι απο 4κυλινδρο τα ελατηρια, θα κατσει παραπανω.. δεν ειναι σωστο..


Γιαννη..
Εγω παντως με Koni FSD & Eibach ελατηρια + H&R αντιστρεπτικες στη μεσαια ρυθμιση, το αμαξι δεν παιρνει κλισεις και ειναι πολυ ανετο.. Και το ανετο, το τονιζω διοτι κι εγω ειμαι περισσοτερο της ανεσης..

trifonas
15-09-12, 17:27
Δεν θα αλλαξω ελατηρια. Και γω το αυτοκινητο το θελω ανετο Τα m pack θα αφησω. Απλα θελω να ειναι τα σωστα.
Αντιστρεπτικες θα αφησω ως εχουν θα αλλαξω μονο τα σινεμπλοκ τους.
Θα βγαλω φωτο απο τα ελατηρια αλλα δρ νομιζω να φανει κατι.
Το χαρακτηριστικο τους εοναι δυο πρασινα σημαδια με χρωμα.

kplc16
16-09-12, 00:47
.
Το χαρακτηριστικο τους ειναι δυο πρασινα σημαδια με χρωμα.

mpack τετρακυλινδρο. απο εξακυλινδρο δε ξερω πως ειναι.Επισης αμφιβαλω αν πας ακομη και σε αντιπροσωπια(ελληνικη ) αν μπορουν να σου δωσουν τα σωστα.
Και κατι ακομα δε νομιζω τα στανταρ ελατηρια απο το 330 να ειναι ποιο ντουρα απο τα mpack του 4κυλινδρου.

Αν καταφερε ο Ζαχος:p: να σου δημιουργησει αχος βαλε μια variant3 να μη ξανασχοληθεις με ελατηρια.

Βαλε και δυο τουμπανιασμενες μπαρες μπρος πισω κι εισαι ετοιμος.

προσωπικα εγω δεν εχω διαπιστωσει να καθεται το αμαξι μου χαμηλοτερα απο οτι πριν την μετατροπη. οι μπαρες ομως που φοραω ειναι ποιο χοντρες κι απο αυτες του m3.

δυστυχως αν εχεις φαει κολημα με τα ελατηρια ουτε το realoem δε θα σε διαφωτισει για το λογο οτι δε δινει στοιχεια για τα ελατηρια

trifonas
16-09-12, 08:39
Νικο δεν νομιζω οτι ειναι τα ιδια σε σκλητοτητα.
Διαφορετικα ενα ελατηριο οποιοδηποτε διαχειριζεται τα 300 κιλα και διαφορετικα τα 500. Αυτο ειναι αδιαμφισβητητο.
Οσο τελειωμενα κι αν ειναι τα αμορτισερ μου εχει εντονες τασεις πλευσεις το αμαξι μου που δηλωνει οτι η συμπιεση και η αποσυμπιεση ειναι μεγαλη για τα ελατηρια.
Για να παω σε τοσο ακριβη λυση variant3 νομιζω δεν αξιζει γιατι δε προκειτε να εκμεταλευτω τις δυνατοτητες αυτης της αναρτησης.
Οι αντιστρεπτικες τωρα δεν σκληραινουν την αναρτηση αλλα μειωνουν τις κλισεις σωστα ετσι;

kplc16
16-09-12, 14:08
Νικο δεν νομιζω οτι ειναι τα ιδια σε σκλητοτητα.
Διαφορετικα ενα ελατηριο οποιοδηποτε διαχειριζεται τα 300 κιλα και διαφορετικα τα 500. Αυτο ειναι αδιαμφισβητητο.
Οσο τελειωμενα κι αν ειναι τα αμορτισερ μου εχει εντονες τασεις πλευσεις το αμαξι μου που δηλωνει οτι η συμπιεση και η αποσυμπιεση ειναι μεγαλη για τα ελατηρια.
Για να παω σε τοσο ακριβη λυση variant3 νομιζω δεν αξιζει γιατι δε προκειτε να εκμεταλευτω τις δυνατοτητες αυτης της αναρτησης.
Οι αντιστρεπτικες τωρα δεν σκληραινουν την αναρτηση αλλα μειωνουν τις κλισεις σωστα ετσι;

χμ... γνωμες ανταλασσουμε εδω μεσα. προσωπικα εγω εχω εμπειρια απο 16αρι(16ν) coupe E46 και απο τη μετατροπη του σε 330.Οπως εξηγησα ο προηγουμενος ιδιοκτητης φορουσε μπαρες πιο ενισχυμενες απο αυτες του m3 ετσι οταν προχωρησα στη μετατροπη φορουσα ηδη τις χοντρες μπαρες.Στη συνεχεια της μετατροπης εβγαλα τα μ-πακ αμορτισερ και φορεσα χοντρομπουκαλα bilstein απο τα οποια εμεινα ευχαριστημενος απολυτα, συμφωνα ομως και με αυτα που πληρωσα.

Οσο αφορα το υψος-χαμηλωμα του αυτοκινητου μου, δεν επιμενω αλλα μου φαινεται οτι δεν αλλαξε κατι με τα 100κιλα που πηρε απο τη μετατροπη.
Η πλευστοτητα του αυτοκινητου ειναι συνδιασμος μπουκαλας-ελατηριου.ποιο σκληρο δεν ειναι μονο ενα ελατηριο σε σχεση με ενα αλλο ελατηριο αλλα και ενα αμορτισερ σε σχεση με καποιο αλλο αμορτισερ. Η μπαρα θα φανει στη στροφη αλλα και γενικα ολη η αναρτιση.

Εν ολιγοις ειμαι ευχαριστημενος με το συνδιασμο που εχω αυτη τη στιγμη με μονο παραπονο οτι βρισκω στη ραμπα απο το παρκινγκ του πεθερου μου.Εβρισκα και ως 1600αρης!!!!

Αν προχωρουσα σε αλλαγη ελατηριων θα διαλεγα eibach που θα μου διναν τη δυνατοτητα να μπαινοβγαινω ποιο ανετα στο τσαρδι του πεθερου μου.
Απο τη αλλα ομως θα μου κακοφαινοταν που θα ψηλωνε το αμαξι.

Παντως πρεπει να αποφευγουμε δοκιμες που κανουν το αυτοκινητο επικινδυνο για φουντο. Επισης παντα να δοκιμαζουμε πραγματα που δε ταλαιπωρουν το πλαισιο. Ως γνωστο εμεις οι 46αρηδες εχουμε θεματα με το πατωμα κατω απο τη γεφυρα.

Τελος τη variant 3 οταν τη αναφερα εκανα χιουμορ. υπαρχουν και φθηνοτερες λυσεις σε coilover. Νομιζω ομως οτι για τα μ3 ε46 ειναι μονοδρομος οταν ο ιδιοκτητης ψαχνει την αναβαθμιση.Επισης αν ειχα λεφτα για γουστα και δε ειχα αλλαξει προσφατα μπουκαλες ναι θα δοκιμαζα τηvariant 3 η εστω τη pss9

trifonas
26-09-12, 09:30
Σαφως ανταλασουμε γνωμες και αποψεις για να βοηθαμε τον συνφορουμιτη μας.
Αν καποιος με ρωτουσε για 36αρι θα μπορουσα να απαντησω και εγω γιατι εχω κανει καποιες βελτιωσεις και ειδα τις αλλαγες.σε 46αρι επειδη ειμαι φρεσκος δεν μπορω να εκφερω ακομα αποψη για πολλα θεματα.
Νικολα δεν θελω καποια αφτερμαρκετ λυση αλλα κατι εργοστασιακο.ετσι κι αλλιως γουστα ειναι αυτα.
Τελικα εμαθα απο τον προηγουμενο ιδιοκτητη οτι τα ελατηρια που φορω μπροστα Μpack ειναι απο 4κυλινδρο.
οποτε πρεπει να βρω απο 6κυλιδρο.Γνωριζει τι χαρακτηριστικο εχουν εμφανισιακα;

ziaba
27-09-12, 15:12
http://vorshlag.smugmug.com/Projects/Vorshlag-E46-330Ci-DSP-Build/DSC7969/751505041_j33rd-M.jpg

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1815283

kplc16
27-09-12, 16:35
επιτελους ξεστραβωσαμε για τα μπροστινα!παρατηρωντας το link του ziaba βλεπω οτι τα πισω πρεπει να εχουν 3 μπλε κουκιδες!!!
Εγω εχω μπρος πισω απο 2 πρασινες.

trifonas
27-09-12, 18:30
Αντε τωρα να βγαλεις συμπερασμα.
Νικολα Μ πακ φορας εσυ;

Dim77
27-09-12, 18:37
Εγώ με 4 κύλινδρο M-pack II από τη μάνα του, νομίζω κάτι κίτρινα σημάδια έχω δεί.

Το άρθρο στο fanatics δεν παλεύεται. Αν είναι κυρίως αμερικάνικα οχήματα, ποιός ξέρει τι έχει ζητήσει ο κάθε dealer. (και δεν υπάρχουν 4κυλ Ε46 στις ΗΠΑ)

Μόνο αν υπάρχει κανένα επίσημο αρχείο/ένδειξη από TIS.

kplc16
27-09-12, 19:41
Αντε τωρα να βγαλεις συμπερασμα.
Νικολα Μ πακ φορας εσυ;

ναι το αναφερα και σε προηγουμενο ποστ.
δε προκειται να κανω καμια κινιση.οταν ριμαξω τα bilstein παω για variant 3

trifonas
27-09-12, 22:58
Πως ειναι σαν συμπεριφορα με τα bilstein;