PDA

Επιστροφή στο Forum : ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ.


koszyg
13-01-13, 18:37
καλησπερα.

ως λατρης των χειμερινων σπορ επισκεπτομαι συχνα χιονοδρομικα της Β. Ελλαδος αλλα και Μπανσκο στην Βουλγαρια.

Μεχρι προτεινος ανεβαινα με Cayenne S φιλου εξοπλισμενο με χιονολαστιχα, ομως εφυγε για εξωτερικο οποτε πρεπει να μετακινουμε με την δικια μου Bmw 320i e90.

Να αγορασω αλυσιδες? Χιονολαστιχα με νεες ατσαλινες ζαντες? Χιονολαστιχα στις ηδη υπαρχουσες ζαντες (bmw radial 17'')? Καλτσες (αλλοι τα λενε πανια)?

Εμπειρια σε χιονια με τετρακινηση αρκετα καλη. Εμπειρια σε χιονια και παγο με καθαρα πισωκινητο αυτοκινητο ΜΗΔΕΝ.

Τι προτεινετε να επιλέξω..? Είμαι μεταξυ αλυσιδων (αλλα φοβαμαι μην παθουν ζημια ελαστικα ζαντες και συστηματα του αυτοκινητου οπως ABS) και ενος ατσαλενιου σετ ζαντων 16'' με μια καλη τετραδα χιονολαστιχα.....

Καθε αποψη δεκτη
Ευχαριστω.

koszyg
13-01-13, 18:40
επισης επειδη πολλες φορες μενω σε ξενοδοχεια στα χιονοδρομικα οι περισσοτερες φορες το πρωι ειναι κατω απο το μηδεν και στο μπανσκο συχνα πετυχαινω θερμοκρασιες κοντα στους -15.
χρειαζεται να προθερμαινω το αμαξι μερικα λεπτα, μεχρι οι στροφες να πανε στο ρελαντι? μου χουν πει οτι δεν υπαρχει προβλημα αν ξεκιναω αμεσως αλλα αλλοι μου ειπαν καλο ειναι να το αφηνω 2-3-4 λεπτα να ζεσταθει η μηχανη, λαδια, κτλπ.

paganis
13-01-13, 18:48
μιας και κινησε συχνα σε χιονισμενους δρομους...νομιζω οτι αξιζει να επενδυσεις σε χιονολαστιχα!
θα γλυτωσεις αρκετη ταλαιπωρια απο τα βαλε βγαλε των πανιων-αλυσιδων...και θα κινησε με ακομα μεγαλυτερη ασφαλεια...
οσο για το ζεσταμα...κακο δεν κανει 1-2 λεπτα ζεσταμα...αλλα και αμμεσως να ξεκινησεις ...χωρις ομως να ανεβασεις στροφες....δεν πειραζει...

bimmerm
13-01-13, 22:46
τα συνχρονα αυτοκινητα δεν εχουν θεμα με το ζεσταμα...απλα μην τα τεντωνεις αμεσως

God
13-01-13, 23:03
Η "πάγια τακτική" όσων είναι σε κλίμα όπου χιονίζει πολύ είναι να έχουν ένα σετ ζάντες/λάστιχα για τον χειμώνα και ένα για το καλοκαίρι. Τα χιονολάστιχα είναι καλή ιδέα, η καλύτερη, αλλά το καλοκαίρι αυτά τα λάστιχα ΔΕΝ κάνουν. Άσε που σε ταχύτητες πάνω από 80-100χλμ/ω κομματιάζονται. Οπότε, αν σε παίρνει οικονομικά, πάρε ένα φτηνό σετ ζάντες (μτχ ή οτιδήποτε) και πέρασε 4 χιονολάστιχα για τώρα τον χειμώνα. Μόνο μην ξεχαστείς και πας να μπεις σε καμία στροφή με 160 με τα χιονολάστιχα γιατί θα σου πεταχτεί κανένα δέντρο μες την μέση του δρόμου σου. Τα χιονολάστιχα έχουν αισχρή πρόσφυση σε κανονικό δρόμο, χειρότερη δε σε βρεγμένο, αλλά είναι τα μόνα που πάνε σε χίονι.

Αλυσίδες δεν μπαίνουν στο Ε90, θα κάνεις ζημιά. Μόνο κάλτσες, αλλά και δεν πατάνε καλά, και δεν αντέχουν και πολύ.

Όσον αφορά το ζέσταμα, δεν έχει καμία ανάγκη. Έτσι κι αλλιώς, 2-3-4-10-20 λεπτά σε τέτοιες θερμοκρασίες δεν κάνουν απολύτως τίποτα. Θεωρητικά μάλιστα, αφήνοντάς το στο ρελαντί κάνεις χειρότερη φθορά παρά να το κινείς με χαμηλές ταχύτητες (η πίεση λαδιού είναι υπερβολικά χαμηλή για το ιξώδες του λιπαντικού).

giannis 116
13-01-13, 23:14
ΚΑΛΑ χιονολαστιχα σε σιδερενιες ζαντες 16αρες αλλα και ενα ζευγαρι ΣΩΣΤΕΣ αλυσιδες!
Ενα σετ τετοια να βαζεις οποτε πας στα βουνα και στα χιονια και θα σαι και με αλυσιδες κομπλε!
Τα χιονολαστιχα θα σε βγαλουν στο 90% των περιπτωσεων, υπαρχει ομως και πιθανοτητα να θες ΚΑΙ αλυσιδες, οποτε ας τις εχεις στο πορτ μπαγκαζ κι αχρειαστες να ειναι.

Για μενα τα καλυτερα ισως χιονολαστιχα Conti Winter Contact rft.
Προσωπικα αυτη η λυση με εβγαλε παληκαρι 3 χειμωνες σε σοβαρες χειμερινες συνθηκες με χιονια και παγους απο Σκανδιναβια μεχρι Ιταλια κι απο Βαλτικη μεχρι Αλπεις...

Διαβασε παντως και στο εγχειριδιο του αυτοκινητου σου ομως σχετικα με κινηση σε χιονι και παγο με αλυσιδες και χιονολαστιχα, οσον αφορα το DTC πιο πολυ.

Για την προθερμανση που λες επισης διαβασε στο εγχειριδιο σου τι γραφει. Κανονικα θελει να το βαλεις μπροστα και να ξεκινησεις κινουμενος με χαμηλες ταχυτητες και στροφες για λιγα χιλιομετρα μεχρι να ζεσταθει εν κινησει κι οχι στασιμο. Στασιμο οπως γραφτηκε και πριν ισως να του κανεις και κακο καθως οταν το μοτερ ειναι κρυο καιει πλουσιο μιγμα καυσιμου αρα ακαυτη βενζινη στα καυσαερια με αποτελεσμα να δηλητηριαζεται ο καταλυτης πιο γρηγορα απο ακαυτους υδρογονανθρακες που περνανε απο αυτον. Οποτε καλυτερα με χαμηλο φορτιο το μοτερ εν κινησει παρα στασιμο. Δεν ειναι με καρμπυρατερ να καιει 'σουπερ' και να τραβας και το τσοκ για να ζεσταθει πριν ξεκινησεις, οπως δεκαετιας 70 αμαξι. Και παλι μια ματια στο μανιουαλ θα σε πεισει.

ΥΓ Καγίεν S και χιονια διαβαζω και χειμερινα θερετρα, Μπανσκο κλπ, ωραιος! Μ' επηξες τωρα! Πλεον δε μπορω να παω...ουτε μεχρι τα Κιουρκα και η 116 μου φαινεται πολυτελεια που ισως σκοτωθει μεσα στον επομενο καιρο...Μπραβο σου, αφου 'βαστας' ακομα, παντα ετσι!

Dim77
13-01-13, 23:25
Συμφωνώ για το ζέσταμα. Δεν χρειάζεται καθόλου. Απλά οδηγείς ήρεμα χωρίς φορτίο στο μοτέρ.

Επίσης ένα 2ο σετ ζάντες με χιονολάστιχα θα σε ικανοποιήσουν απόλυτα στις χειμερινές σου εξορμήσεις (όχι απλές βόλτες).

Διαφωνώ λίγο με τον God, για το κράτημα και τις ταχύτητες. Κρατάνε και στο στεγνό πολύ καλά, απλά έχουν μικρότερο δείκτη ταχύτητας συνήθως.

Με τα δικά μου τον τελευταίο καιρό, οδηγώ κανονικά με ταχύτητες εώς 140kmh, δεν έχουν φθορά και είναι εκπληκτικά σε κράτημα παντού.

Επειδή έχουν πολύ μαλακή γόμα και πάμπολλα μικρά τακάκια, φθείρονται στο ζόρισμα βέβαια, δηλαδή στριψίματα ζόρικα, σπιναρίσματα κλπ (και χτές έκανα ένα μινι-burnout γιατί είχα μεγάλη βιασύνη). Αλλά, κρύος δρόμος, γλίτσες, νερά, λίμνες εξαφανίζονται και φυσικά οδηγείς στα χιόνια ικανοποιητικά.

Λόγω της ιδιαίτερης (μαλακής) κατασκευής τους, έχουν ΚΑΚΗ αίσθηση στο τιμόνι αλλά μόνο στην αρχή της κίνησης του τιμονιού.

Μετά τους 25 βαθμούς κελσίου ΔΕΝ λειτουργούν και πολύ καλά...
Νομίζω είναι must για να απολαμβάνεις την οδήγηση χειμώνα (με το χειμερινό σετ) και καλοκαίρι (με το θερινό). Είναι τέλεια από αρχές Νοέμβρη μέχρι τον Απρίλιο.

Αν παίρνεις 16αρες (λόγω φρένων) ζάντες βάλε 205-55-16, όσο μικρότερα τόσο καλύτερα.

Edit: Το θέμα μεταφέρθηκε στην υποκατηγορία ''χειμερινή οδήγηση'' της ενότητας ''Διάφορα θέματα αυτοκίνησης''.

God
13-01-13, 23:32
Βρε Dim, μπας και φοράς all-season αντί χιονολάστιχα; Στα 140 έπρεπε να σου είχαν πάρει τ'αυτιά. Αλλά, θα μου πεις, εσένα βουϊζει και το διαφορικό... :P

Dim77
13-01-13, 23:35
Όχι χιονολάστιχα (winter/snow), Blizzak LM-30 φοράω 185/65/14, στα 140 βουίζει ο λαιμός από το χταπόδι προς καταλύτη που έχει χαλαρώσει, της καρίνα πολύ περισσότερο. (στην Καρίνα τα έχω)

Παλιά είχα και στη BMW 225/45/17 και 245/40/17 Blizzak LM-18 έκαναν θόρυβο, αλλά πήγαιναν μέχρι το όριο ταχύτητας τους. Και δε σπίναραν ούτε παγωμένα σε παγωμένη άσφαλτο τα ρημάδια παρότι ήταν παλιά.

Ξέχασα κάτι, με τα LM30, έχω πλέον άνετα 15% μεγαλύτερη κατανάλωση λόγω τριβής από τα Conti Premium contact2 195-60-14 που φόραγα πριν (από 7.0-8.5 κατανάλωση, πήγε στα 8.5-10.0 με παρόμοια οδήγηση).

Δεν το συζητώ πάντως, είναι τέλεια για χειμώνα τα χειμερινά ελαστικά αν υπάρχει 2ο σετ ζάντες. Αν θέλεις να πας στα χιόνια, καλύτερα χιονολάστιχα με 2ο σετ φτηνές ζάντες παρά ότι άλλο.

kefalismos
14-01-13, 01:50
Θα βάλεις 4άρα χιονολάστιχα σε σιδερένια για να είναι λεπτό και θα πάρεις ( ή θα δανειστείς ) και ένα σετ αλυσίδες για όταν είναι να κάνεις τέτοια εξόρμιση για παν ενδεχόμενο . Και βασικά η αλυσίδα δε θα σου χρειαστεί ποτέ παρά μόνο στον πάγο ή αν πέσεις σε κανένα χαντάκι , που δύσκολα με χιονολάστιχο.

Ζέσταμα δε χρειάζεται εκτός αν είσαι τελείως θολός στο εσωτερικό των τζαμιών σου και το περιμένεις να βγάλει ενα κλικ ζέστη + aircodition ταυτόχρονα . Μπαίνεις φεύγεις και στις 2 , 2μιση χιλιάδες το πολύ αλλάζεις ταχύτητα . Γκάζι πάτα και τέρμα με τέτοιες στροφές , το στροφάρισμα είναι που βλάπτει το κρύο μοτέρ .

kostastnt
14-01-13, 11:28
Θα πάρεις μια τετράδα ζάντες 16άρια.. Αν έχεις λεφτά πάρε αλουμινίου με λίγες ακτίνες ώστε να μην βρωμίζουν εύκολα και να ξεπλένονται εύκολα και βάλε χιονολάστιχα όσο πιο λεπτά σου επιτρέπει το αμάξι.. Κι εγώ φοράω τα λάστιχα του Γιάννη και ακόμα και τώρα στον 6ο χρόνο κρατάνε μια χαρά.. Πριν την Πρωτοχρονιά τα δοκίμασα σε κάτι πάγους στο χωριό, γιατί δεν ήμουν σίγουρος αν θα κρατάνε καλά στον 6ο χρόνο αλλά τα άτιμα ήταν σαν καινούρια..

Σε καμία περίπτωση όμως δεν συγκρίνονται με την σταθερότητα των αλυσίδων σε μπροστοκίνητο.. Απλά γλυτώνεις την ταλαιπωρία των αλυσίδων, θυσιάζοντας λίγη ταχύτητα και αφιερώνοντας πολύ περισσότερη προσοχή στην οδήγηση..

peter79
15-01-13, 13:17
αυτή τη στιγμή φοράω ζάντες αλουμινίου 16'' γνήσιες BMW απο Ε90 (σε άριστη κατάσταση) με τα καλύτερα (για τη γνώμη μου και μετά απο πολύ ψάξιμο) χειμερινά.

αν σε ενδιαφέρει μπορώ να στα δώσω σε μια τιμή συμφέρουσα και για τους 2 μας.

Goodyear ULTRA GRIP 8

τα λάστιχα έχουν κάνει μόλις 1000 ΚΜ φέτος που πήγα Θεσσαλονίκη προς Βόρεια μέρη