PDA

Επιστροφή στο Forum : DIY Αλλαγή Αντιψυκτικού


120ihatch
10-03-13, 22:15
Προσοχή!

Συστήνω να μην την κάνεις μόνος σου την αλλαγή.

1. Αγόρασε 2 πλαστικές βιδωτές βίδες-τάπες (draining screws) και αντικατέστησε αυτή που υπάρχει ήδη στο κάτω μέρος του ψυγείου (την άλλη θα την έχεις στην άκρη για παν ενδεχόμενο)- υπάρχει περίπτωση στην προσπαθεια σου να αλλάξεις τα υγρά του ψυγείου να σπάσεις την υπάρχουσα πλαστική βίδα και μετά δεν μπορείς να επαναχρησιμοποιήσεις την ίδια (η BMW προτείνει την αλλαγή της πλαστικής βίδας σε κάθε αλλαγή αντιψυκτικού. Ηπλαστική βίδα ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και από την πολυκαιρία γίνεται πραγματικά εύθραυστη). Κάνουν περίπου 2 ευρώ η καθεμια.
Τα φτεράκια της πλαστικής βίδας σπάνε εύκολα και μετά αυτή είναι άχρηστη. Μπορεί να σου αδειάσει όλα τα υγρά στο δρόμο απροειδοποίητα και να σε αφήσει το αμάξι. ΑΓΟΡΑΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ. ΟΤΑΝ ΘΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ , ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΕΙ ΜΕ ΚΛΕΙΔΑΚΙ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΙΔΩΣΕΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΠΟΛΥ ΠΛΑΤΥ ΚΑΤΣΑΒΙΔΙ.

ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΙΑ ΙΔΕΑ, Η ΔΙΠΛΗ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΒΙΔΑ ΜΕ ΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΦΤΕΡΑΚΙΑ (DRAINING SCREW) ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ:
http://www.euromotives.com/i/ebay/fs/1310531017.jpg

ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ ΝΑ ΞΕΒΙΔΩΣΕΙΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ (ΜΕ ΛΕΥΚΟ) ΤΟΤΕ ΤΑ ΦΤΕΡΑΚΙΑ ΠΟΥ ΤΗ ΣΥΓΚΡΑΤΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΠΑΝΕ.
ΒΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΔΩΝΕΙΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 1/4 ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΙΔΩΣΕΙΣ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΜΠΛΕ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΑ. ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΩ ΒΙΔΩΝΕΙΣ ΤΟ ΜΠΛΕ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΦΤΕΡΑΚΙΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ...... ....... ........ ΜΕΤΑ ΘΑ ΣΟΥ ΑΔΕΙΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΡΑ ΑΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΑ..... ......
(για να καταλάβεις ποια ειναι τα πλαστικα φτερακια, είναι εκεί που βρίσκεται to LI από το LICENCE στη φωτογραφία)



2. Αγόρασε 3 1,5λιτρα γνήσιου αντιψυκτικού από την BMW και τίποτα άλλο. Η BMW το χρεώνει 10ευρώ το 1,5 λίτρο.


3.Αφού έχεις αγοράσει τα παραπάνω πήγαινε σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο BMW για να σου βγάλουν το πλαστικό κάλυμμα κάτω από τον κινητήρα, το δεύτερο πλαστικό κάλυμμα κάτω από το ψυγείο, να βγάλουν την παλιά πλαστική βίδα (και να στην αντικαταστήσουν με τη νέα) και να αφαιρέσουν όλα τα υγρά.
Στη συνέχεια να σου προσθέσουν είτε 2μιση είτε 3 μππουκάλια αντιψυκτικού και να συμπληρώσουν με νερό βρύσης και μόνο.


Η διαδικασία σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο BMW θα στοιχίσει περίπου 15ευρώ.

καλό είναι να δείτε πόση ποσότητα υγρού αφαιρέσατε κατά την αλλαγή και να χρησιμοποιήσετε στο γέμισμα αντιψυκτικό BMW και νερό βρύσης σε αναλογία 1:1

ΕΓΩ ΣΤΑ ΕΓΡΑΨΑ, ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΣ.
ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΒΛΕΨΕΙΣ ΟΜΩΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΘΑ ΣΕ ΓΛΙΤΩΣΟΥΝ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ
ΕΛΠΙΖΩ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΝΑ ΦΑΝΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.-

120ihatch
11-03-13, 16:17
H πλαστική διπλή τάπα (draining screw) που βρίσκεται στο κάτω μέρος του ψυγείου είναι η νούμερο 3 στο παρακάτω διάγραμμα:


(το διάγραμμα αυτό είναι από το realoem.com και αναφέρεται σε 320i e90LCi και άλλα αυτοκίνητα έχουν μία τέτοια η οποία βρίσκεται κάτω από το ψυγείο στην πλευρά του οδηγού, ενώ άλλα έχουν δύο τέτοιες, μία σε κάθε πλευρά- στο συγκεκριμένο διάγραμμα το αυτοκίνητο διαθέτει 2 όπως μπορείτε να δείτε)

120ihatch
11-03-13, 16:39
H διπλή βίδα (στη συγκεκριμένη φωτογραφία είναι μαύρη εξωτερικά αντί για λευκή) όπως φαίνεται κάτω από το ψυγείο:



http://3.bp.blogspot.com/-SiCMvzA1smE/Tv3jG3mA3VI/AAAAAAAABa4/9aqhLAmXd1o/s1600/DSCF2967.JPG




Όταν αφαιρέσουμε την παλιά (ξεβιδώνοντάς τη με κλειδάκι 1/4 της στροφής και τραβώντας τη προς τα κάτω)*, τότε:

τοποθετούμε την καινούργια με τρόπο ώστε τα πλαστικά αυτάκια της να μπουν στις υποδοχές που υπάρχουν στο κάτω μέρος του ψυγείου και μετά με τη βοήθεια κλειδιού την περιστρέφουμε περίπου 1/4 της στροφής μέχρι να συναντήσουμε μικρή αντίσταση που δείχνει ότι η εξωτερική τάπα "κλείδωσε" στην τελική της θέση.

Στη συνέχεια βιδώνουμε μέσα στην εξωτερική τάπα, την εσωτερική μπλε βίδα αρχικά με το χέρι μέχρι να μπει αρκετά μέσα και στη συνέχεια ακινητοποιούμε την εξωτερική τάπα με κλειδί και με ένα πολύ πλατύ κατσαβίδι βιδώνουμε την εσωτερική μπλε βίδα καλά.



*υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να σπάσουν τα πλαστικά αυτάκια της παλιάς draining screw καθώς την αφαιρούμε. Αυτό δεν είναι καθόλου ανησυχητικό, αφού λόγω της πολυκαιρίας έχουν γίνει πλέον εύθραυστα. Ακολουθήστε στη συνέχεια την διαδικασία τοποθέτησης της καινούργιας όπως αναφέρεται εδώ.



Υστερόγραφο: δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η BMW επέλεξε να βάλει πλαστική τάπα με πραγματικά εύθραυστα αυτάκια σε εκείνο το νευραλγικό σημείο.
Στο μέλλον, τα e90/e87 και τόσα άλλα αυτοκίνητα με μοτέρ Ν43 και Ν46 (πιθανώς και με άλλα μοτέρ που χρησιμοποιούν αυτού του τύπου τα ψυγεία) θα παλιώνουν και όλο και περισσότεροι κάτοχοι θα θέλουν/θα πρέπει να τους αλλάξουν υγρά κυκλώματος ψύξης. Αν κατά λάθος κάποιος σπάσει τα αυτάκια της πλαστικής τάπας νομίζοντας ότι αυτή απλά ξεβιδώνει, αυτό που θα καταφέρει είναι να μείνει κάποια στιγμή στη μέση του δρόμου, αφού η τάπα κάποια στιγμή θα πεταχτεί έξω από την πίεση που υπάρχει στο κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου.....
Αν αδειάσει το κύκλωμα ψύξης από υγρά, θα δείτε το προειδοποιητικό λαμπάκι στο ταμπλώ και θα μυρίσει κατά πάσα πιθανότητα η καμπίνα από τη μυρωδιά του ζεστού αντιψυκτικού, το οποίο θα λιμνάσει πάνω στο πλαστικό καπάκι του κινητήρα (βλέποντας το μοτέρ με το καπώ ανοιχτό θα δείτε μια λίμνη αντιψυκτικού και όταν θα θελήσετε να γεμίσετε από το δοχείο αντιψυκτικού θα δείτε το νερό/υγρό να φεύγει με ορμή από την κάτω πλευρά του ψυγείου. Αυτή είναι ένδειξη ότι η τάπα έχει φύγει, Αν είστε τυχεροί θα βρείτε και την παλιά τάπα με τα σπασμένα πλαστικά φτεράκια (αυτά δεν θα τα βρείτε καθώς είναι πολύ μικρά...) να βρίσκεται πάνω στο κάλυμα του κινητήρα). Μην συνεχίσετε να οδηγείτε το αυτοκίνητο σας για να γλιτώσετε τα χειρότερα. Οδική βοήθεια και στο πλησιέστερο συνεργείο BMW.
Η ΠΑΛΙΑ ΤΑΠΑ ΜΕ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΦΤΕΡΑΚΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ. Μόνο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης να την επανατοποθετήσετε από κάτω και να τη στερεώσετε σταυρωτά με σύρμα που θα την εμποδίσει να ξαναπεταχτεί έξω. ΜΟΝΟ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.


ΠΡΟΣΟΧΗ: ΜΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΠΟΤΕ ΣΚΕΤΟ ΝΕΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΤΕ ΤΟ ΨΥΓΕΙΟ - ΟΥΤΕ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΑΓΚΗΣ-ΟΥΤΕ ΟΤΑΝ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΒΟΣ ΛΟΓΩ ΨΥΧΟΥΣ. ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΨΥΞΗΣ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ BMW ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΒΡΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΛΑΨΕΤΕ ΑΛΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΣΚΕΤΟ ΝΕΡΟ (πχ ΤΟ ΨΥΓΕΙΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΛΟΡΙΦΕΡ), ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΣΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ. Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ -ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ- ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΓΡΟ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ ΨΥΞΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΗΣ BMW ΑΡΑΙΩΜΕΝΟ ΜΕ ΝΕΡΟ ΒΡΥΣΗΣ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΙΑ 1:1.

rapid_fast
11-03-13, 18:37
Υστερόγραφο: δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η BMW επέλεξε να βάλει πλαστική τάπα με πραγματικά εύθραυστα αυτάκια σε εκείνο το νευραλγικό σημείο.


Το κάνει για να σε υποχρεώνει σε αλλαγή με καινούριο.
Το πλαστικό δεν τραυματίζει και το εσωτερικό σπείρωμα, είναι η καλύτερη λύση.
Όπως και η πλαστική τάπα εξαέρωσης.
Εγώ στο Ε28, την είχα χαλάσει την μεταλλική τάπα εξαέρωσης, και σιγά σιγά και τη
φωλιά της...

120ihatch
12-03-13, 11:54
Πάνο μου, σε μερικά χρόνια που θα αρχίσουν σε αυτά τα μοντέλα να σκληραίνουν και να γίνονται εύθρυπτες αυτές οι βίδες ίσως να το σκεφτούμε διαφορετικά το θέμα