PDA

Επιστροφή στο Forum : Αμορτισέρ-Ανακατασκευή-Βελτίωση-Συμφωνίες και αντιρρήσεις


santo
05-03-14, 10:36
τυχερε που μπορεις και γραφεις χιλιομετραααα


τα αμορτισερ μην τα πεταξεις μπορει να χρειαστουνε

Ναι όσο μπορώ Στέλιο.. ελπίζω σε λίγο καιρό να αποκτήσω εταιρικό όχημα για να έχω αυτό για ταξιδάκια και βόλτες.
Θα τα κρατήσω ναι, μάλλον θα τα στείλω μαζί με τα πίσω όταν τα βγάλω για επισκευή/βελτίωση.
Αν όχι θα σου πώ.

Dim77
05-03-14, 10:43
Θα τα κρατήσω ναι, μάλλον θα τα στείλω μαζί με τα πίσω όταν τα βγάλω για επισκευή/βελτίωση.


:nod::icon_kidr

santo
05-03-14, 10:46
:nod::icon_kidr

Ούτε πρόλαβα να σου στέιλω Pm !!
Θέλω να σε ρωτήσω, γιατί εγώ έλεγα να τα στείλω Κυρλαγκίτση αλλά εσύ τα έφτιαξες εδώ Αθήνα κάπου που μου διαφέυγει..
Για πές..

Fanatic
05-03-14, 10:48
Επίσης σήμερα το πρωί ψώνισα σινεμπλόκ Powerflex για τα ψαλίδια μπροστά:
- PFF5-501 - 68 € - Νο 1 στο σχεδιάγραμμα
- PFF5-502 - 68 € - Νο 2 >>

Ευτυχώς υπήρχαν ετοιμοπαράδωτα εδώ στην Αθήνα και τα πήρα για να μπουν στο αμάξι αύριο!!

Θα σκληρυνει το οχημα σε σχεση με τα μαμα?

Dim77
05-03-14, 11:20
Τα είχα φτιάξει στο Ζευγώλη (απέναντι από Σπανό).

Τα στέλνει στον Ηλία Μαρακάκη.

Είναι άψογα, όπως θα διαπιστώσεις αν σε πάει βόλτα ο φίλος σου με το πιο ωραίο BMW της πίτας :smokin:

santo
05-03-14, 11:24
Για αυτό σε ρώτησα Δημήτρη.. έχουμε πάει βόλτα και το έχω δοκιμάσει και είναι σούπερ ανάρτηση.
Μετά από αυτά τα ανταλλακτικά έχει σειρά δισκο-πλατό-βολάν και φρένα μπρός-πισω.
Όταν φτιάξω αυτά μετά θέλω να δώ τι μπορώ να κάνω με το μοτέρς, δηλαδή να βρώ κανένα καλύτερο που να μην βαράει το βάνος και να μην καίει τόσο λάδι.

Dim77
05-03-14, 11:31
Απλά μεταμορφώνεται το αυτοκίνητο σε πολλούς τομείς με μηδενική υποχώρηση στην άνεση.

Χωρίς αλλαγές ελατηρίων, μεταβολές ύψους κλπ....

Για το μοτέρ, μπλοκ νέο δεν ήθελε? Τι σου είχε πεί ο ΝικοςΜ5?

georgedue
05-03-14, 12:43
Πραγματικά ζηλεύω (καλοπροαίρετα) την δυνατότητα να χρησιμοποιείς συνεχώς ένα Μ5 Ε39!

Ο Ζευγώλης δυστυχώς δεν είναι πλέον μαζί μας, οπότε κατευθείαν στον κυρ-Ηλία.
Και στο Ε36 325 μου εκεί έκανα rebuild στα εργοστασιακά του Μ3 με άριστα αποτελέσματα.
Ο Παντέλος (Action Man) ήταν ο τελευταίος που το απεφάνθει.

:greenboun

Fanatic
05-03-14, 12:51
Παιδια για να καταλαβουμε οι υπολοιποι, τι ακριβως κανουν στο rebuilt και ποιο το πλεονεκτημα του να κανεις rebuilt? Πχ αν ειναι στο κοστος, ειναι τα μισα λεφτα απο καινουρια αμορτισερ? Μετα γινεται "καινουριο"?

6ylinder
05-03-14, 12:58
Πχ αν ειναι στο κοστος, ειναι τα μισα λεφτα απο καινουρια αμορτισερ?

Από κόστος είναι νομίζω ακριβότερα από το να πάρεις καινούργια από αρκετές μάρκες...

santo
05-03-14, 13:27
Από ότι θυμάμαι ο Μαρακάκης κάνει revalving, δηλαδή αλλάζει την σκληρότητα/λειτουργία του αμορτισέρ με βάση το βάρος του αυτοκινήτου και χρεώνει αν θυμάμαι καλά για την εργασία/ανταλλακτικά αν του πάς 4 αμορτισέρ γύρω στα 500-700 ευρώ. Είναι όντως καλή η δουλειά/αποτέλεσμα, ακόμα καλύτερα από μαμά M-pack αλλά δεν ξέρω πόσα χιλιόμετρα αντέχουν.

georgedue
05-03-14, 13:33
Χρειάζεσαι 4 χρησιμοποιημένα εργοστασιακά αμορτισέρ. Στην περίπτωση που δεν έχεις όπως εγώ, αγοράζεις με κόστος ελάχιστο, δεν πειράζει να είναι εντελώς κλασμένα με τα λάδια να τρέχουν απο παντού, αρκεί να είναι ίσια τα φυσίγγια. Του τα πας, τα λύνει, τους αλλάζει λάδια, τσιμούχες και όλα τα εσωτερικά του μέρη και τα "setάρει" ανάλογα με τα γούστα σου. Σαν κόστος κυμαίνεται από €400 έως €600.

Πλεονεκτήματα

1. Σαν λειτουργία όλα τα αμορτισερ του Μαρακάκη, όπως και του Χριστοδουλάκη του συνεργάτη του στην Κρήτη, δουλεύουν με μεγαλύτερες δυνάμεις σε χαμηλές και υψηλές συχνότητες, bound και rebound. Χαρακτηριστικό όλων των υλοποιήσεων τους (έχω οδηγήσει με τέτοια αμορτισέρ σε αυτοκίνητα φίλων: Ford Focus, Honda Jazz, Nissan Sunny, το δικό μου Ε36 και το προηγούμενο μου αμάξι 106 Rallye), είναι η τάση να ακολουθά ο τροχός της άσφαλτο στις ανωμαλίες (φαντάζομαι λόγω σκληρού rebound). Προφανώς και δεν ξέρω κατασκευαστικές λεπτομέρειες, δεν τις λένε άλλωστε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε Ε36 πχ, ότι ακόμα και αν δεν το "κυνηγάς" για να σε ενδιαφέρουν οι αντιδράσεις του πίσω μέρους στον 1,5 τόνο αδράνειας, ΞΕΧΝΑΣ την αναπήδηση του πίσω μέρους σε ανωμαλία πάνω σε στροφή.
2. Το φτιάχνεις στα μέτρα σου
3. Αν κάτι δεν σου αρέσει στο ξανασετάρει
4. Έχουν φοβερή αντοχή στο χρόνο (σε όλα τα παραδείγματα που ανέφερα)
5. Ξαναπαίρνουν rebuild. Όταν ξαναχρειαστείς δηλαδή αλλαγή με €120 νομίζω στα φρεσκάρει και είναι σαν καινούργια.

Μειονεκτήματα

1. Θέλει πολυ κόπο να πείσεις τον κυρ-Ηλία να σε εμπιστευθεί. Να καταλάβει ότι ξέρεις τι του λες και δεν είσαι καγκουραίος που θα σου φτιάξει κάτι και μετά θα πας να σκοτωθείς. Αν το καταφέρεις θα έχεις το αμορτισέρ που ονειρευόσουνα. Αν όχι, θα σου φτιάξει ότι εκείνος θεωρεί ότι πρέπει να φοράει το αμάξι σου. Συνήθως πέφτει μέσα, αλλά ξέρω παιδί που έμεινε δυσαρεστημένος και πιο συγκεκριμένα τα έκανε υπερβολικά σκληρά.
2. Έχουν σημειωθεί (στο μπόλικο δείγμα που έχω) αστοχίες κατασκευαστικές. Προς τιμήν τους όμως και οι δύο ανέλαβαν τις ευθύνες τους (κόστος €0).
3. Δουλεύει μόνο με stock ελατήρια και αμορτισέρ. Ξεχάστε τα ελατήρια χαμηλώματος, θα σας πει να βρείτε πρώτα μαμά (τα Μ-Pack προφανώς και θεωρούνται stock). Αμίμητη ατάκα του Χριστοδουλάκη σε γνωστό:
"Καλημέρα μάστορα, θέλω να το χαμηλώσω 2-3 πόντους"
"Γιατί υψοφοβία έχεις?"
:icon_kidr


Υπάρχουν και άλλοι που κάνουν αυτή τη δουλειά, όπως ο καλύτερος όλως Κυρλαγκίτσης στην Β. Ελλάδα, αλλά εκτός του ότι είναι μακριά, είναι και πανάκριβος και ο Ραφαέλο Αμεντόλα, που έχω ακούσει ότι κάνει καλή δουλειά, αλλά δεν ξέρω με τα χέρια μου. Είναι μια επιλογή που έχει ρίσκο, έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα γενικά και σίγουρα δεν θα την πρότεινα σε κάποιον που δεν έχει ανησυχίες.

Αυτά.

Dim77
05-03-14, 13:51
Ο Μάκης, δεν είναι πια :( , αλλά είναι εκεί ο αδερφός του και τα υπόλοιπα παιδιά....

Εγώ κατευθείαν στον Ηλία (Μαρακάκη) δεν πηγαίνω. Ξέρω τα παιδιά στο quick fit, με ξέρουν και αυτά...και αναλαμβάνουν αυτοί.

Ο Georgedue καλά τα λέει για τη λειτουργία των αμορτισέρ.
Παρεμπιπτόντως, το φυσίγγιο είναι το φθηνό κομμάτι. Τα υπόλοιπα μέρη που αλλάζονται, είναι ανώτερης ποιότητας (μαζί με τη ρύθμιση και το σετάρισμα δυνάμεων στο σετ των 4 για το ίδιο αυτοκίνητο) από έτοιμες λύσεις.

Και εγώ κορόιδευα αγρίως παιδιά....Μέχρι τη στιγμή που έφυγα με τα χειροποίητα....

georgedue
05-03-14, 13:58
Εγώ κατευθείαν στον Ηλία (Μαρακάκη) δεν πηγαίνω. Ξέρω τα παιδιά στο quick fit, με ξέρουν και αυτά...και αναλαμβάνουν αυτοί.
Είσαι τυχερός γιατί ξεπερνάς το μεγαλύτερο μειονέκτημα.
Τα υπόλοιπα μέρη που αλλάζονται, είναι ανώτερης ποιότητας (μαζί με τη ρύθμιση και το σετάρισμα δυνάμεων στο σετ των 4 για το ίδιο αυτοκίνητο) από έτοιμες λύσεις.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στην κορυφή του έμβολου του αμορτισερ, αυτό το.... τουμποφλο με τις τρυπουλες για να περνά το λάδι, δεν ξέρω πως λέγεται, είναι στις περισσότερες περιπτώσεις εργοστασιακών και μη αμορτισερ συνθετικό. Το αντικαθιστουν με μεταλλικό, με ευεργετική επίδραση στην διάρκεια ζωής.

Fanatic
05-03-14, 14:02
Για να καταλαβω ομως ρε παιδια. Μου λετε ουσιαστικα οτι με τα ιδια πανω κατω λεφτα (αντε λιγο παραπανω) παιρνεις ενα αμορτισερ ανωτερο ποιοτικα απο ενα καινουριο μαμα BMW(sachs)? Το οποιο αν το στριβεις το αμαξι αποδιδει καλυτερα και με αρνητικο οτι ειναι ισως λιγο πιο σκληρο?

6ylinder
05-03-14, 14:18
Δουλεύει μόνο με stock ελατήρια και αμορτισέρ.

Τα sachs advantage του εμπορίου, που προορίζονται για M-Pack ανάρτηση, τα αναλαμβάνει δλδ ή όχι;

Για να καταλαβω ομως ρε παιδια. Μου λετε ουσιαστικα οτι με τα ιδια πανω κατω λεφτα (αντε λιγο παραπανω) παιρνεις ενα αμορτισερ ανωτερο ποιοτικα απο ενα καινουριο μαμα BMW(sachs)? Το οποιο αν το στριβεις το αμαξι αποδιδει καλυτερα και με αρνητικο οτι ειναι ισως λιγο πιο σκληρο?

Από ό,τι έχω καταλάβει παίρνεις σε γενικές γραμμές ένα αμορτισέρ που είναι άνετο όταν πρέπει να είναι άνετο και σκληρό όταν πρέπει να είναι σκληρό. Σαν τη φιλοσοφία των Koni FSD. Κάτι που πάνω κάτω θα ικανοποιούσε πολλούς. Απλά οι περισσότεροι δεν δίνουν εύκολα τόσα λεφτά σε "επισκευασμένο" αμορτισέρ...

georgedue
05-03-14, 14:18
Προσωπικά ότι λέω και γράφω, το λέω μόνο από δική μου εμπειρία και σε καμία περίπτωση για να υπερασπιστώ την επιλογή μου. Έχει μειονεκτήματα, δεν υπάρχει τέλεια ανάρτηση.

Εγώ λοιπόν εμπειρία από μαμά αμορτισέρ σε E36 δεν έχω. Όταν το αγόρασα είχε πάνω μία coilover Raceland, η οποία όταν την έβγαλα είχε πίσω δεξί ελατήριο σχεδόν 2 πόντους χαμηλότερο απο το αριστερό. Πήγα στον κυρ-Ηλία γιατί αυτόν ξέρω, αυτόν εμπιστεύομαι και αυτός (έστω ο συνεργάτης του στην Κρήτη) είχε φτιάξει ένα 106 που όποιος το οδηγούσε έτριβε τα.....χέρια του (δυστυχώς ξαναπουλιέται, είχα ελπίδα να το οδηγούσα που και που μιας και το είχε πάρει φίλος).

Ο μόνος που μπορεί να γνωμοδοτήσει για την ανάρτηση που φοράω εγώ συγκεκριμένα είναι ο Παντέλος ξαναλέω (Action Man) , ο οποίος εκτός από μπόλικα Ε36 είχε στην κατοχή του σχεδόν ότι έχει βγάλει η BMW τα τελευταία χρόνια. Εξαιρώντας το ότι δεν του αρέσουν γενικά τα 36άρια (:flipa: ) φαντάζομαι μόλις μπορέσει θα σας μεταφέρει τις απόψεις του. Γενικά ήταν ενθουσιασμένος, μάλιστα έλεγε ότι σχεδόν του αρέσει :D . Χρησιμοποιώ τον Παντελή (τον οποίο παρακάλαγα να οδηγήσει το αυτοκίνητο μου) σαν reference, λόγω των παραστάσεων και της εμπειρίας που έχει και γιατί δεν είναι άνιωθος.

Ξαναλέω , δεν είναι πανάκεια, ούτε τα παίρνω απο τον Κυρλαγκίτση, το Μαρακάκη, ή τον Αμεντολα. Αν δεν οδηγούσα το αυτοκίνητο μου 90% για ( ή και για) διασκέδαση, το πιο πιθανό ήταν να έβαζα με M-Pack ελατήρια με Sachs Advance ή κάτι παρεμφερές.

Και εμένα έχει κατασκευαστικό ελάττωμα, ένα πολύ ανεπαίσθητο χτυπητό, σα να ακουμπάν δύο πλαστικά μέρη μεταξύ τους στο πιο μακρινό άκρο του αυτοκινήτου. Ακούγεται μόνο με απόλυτη ησυχία ( ο Παντέλος πχ δεν το άκουσε ποτέ νομίζω), το είπα στον κυρ-Ηλία μου είπε ότι δεν είναι τίποτα να πάω όποτε μπορέσω και απλά δεν πήγα ποτέ.

Εγώ κλέινω τα αυτιά σε αυτό σε συνδυασμό με την λειτουργία τους. Σε κάποιον άλλον μπορεί η ταλαιπωρία του να ξαναπάει να του στοίχιζε. Δεν είναι ο κανόνας, αλλά τα λέω όλα με το όνομα τους.


Τα sachs advantage του εμπορίου, που προορίζονται για M-Pack ανάρτηση, τα αναλαμβάνει δλδ ή όχι;
Δεν το γνωρίζω φίλε συν6κύλινδρε. Μπορείς να τον ρωτήσεις, αν ψάξεις στο google θα βρεις τα στοιχεία του. Φαντάζομαι πως ναι, όπως θα αναλάμβανε και κανονικό Μ-Pack με τα εργοστασιακά.

InsaneDriver
05-03-14, 14:21
1. Θέλει πολυ κόπο να πείσεις τον κυρ-Ηλία να σε εμπιστευθεί.

Υπάρχουν και άλλοι που κάνουν αυτή τη δουλειά, όπως ο καλύτερος όλως Κυρλαγκίτσης στην Β. Ελλάδα, αλλά εκτός του ότι είναι μακριά, είναι και πανάκριβος

Σιγά μην κάτσω να πάρω τσιμπούκια στον κάθε Ηλία για να με εμπιστευθεί.
Ο σωστός επαγγελματίας οφείλει να σε συζητήσει και να σου διορθώσει την όποια λάθος σκέψη σου. Τρανό παράδειγμα ο Κυρλαγκίτσης...

Γιατί είναι πανάκριβος;
Εγώ όλα τα χρόνια φτιάχνω ανάρτηση καινούργια(από το 0) μπροστά και ανακατασκευή-βελτίωση πίσω ή καινούργια μπρος-πίσω αν τα πίσω δεν ανοίγουν, με κόστος από 1000-1300 και έχει τύχει σε μια περίπτωση(e60) να λύσει το αμάξι 3 φορές μέχρι να φέρει την ανάρτηση στα γούστα μου, χωρίς να ζητήσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω.

Δεν το συζητάω για το πόση ώρα θα κάτσει μαζί σου να σε συζητήσει και να σου εξηγήσει το οτιδήποτε...

Μόνο αρνητικό για μένα η απόσταση.

georgedue
05-03-14, 14:26
Ναι ρε συ, αλλά άλλο €600, άλλο €1.350 + έξοδα να πας και να ρθεις Θεσσαλονίκη που μου είχε ζητήσει και μένα. Και γω εκεί θα έφτιαχνα σε διαφορετική περίπτωση γιατί δεν είναι ευχάριστο αυτό το πράμα με τον Μαρακάκη. Ο μόνος λόγος που εγώ δεν χρειάστηκε να του πάρω τσιμπούκια, ήταν γιατί πήγα "συστημένος" και πραγματικά ήταν πολύ διαφορετική αντιμετώπιση του. Στεναχωρήθηκα πολύ όμως όταν δεν έδειξε την ίδια συμπεριφορά και σε φίλο μου.

6ylinder
05-03-14, 14:34
Σιγά μην κάτσω να πάρω τσιμπούκια στον κάθε Ηλία για να με εμπιστευθεί.
Ο σωστός επαγγελματίας οφείλει να σε συζητήσει και να σου διορθώσει την όποια λάθος σκέψη σου.
Δεν το συζητάω για το πόση ώρα θα κάτσει μαζί σου να σε συζητήσει και να σου εξηγήσει το οτιδήποτε...

Τα παραπάνω είναι αλήθεια...όταν είχα περάσει και εγώ πριν κανά εξάμηνο, είχε σχολάσει από τη δουλειά, παρόλα αυτά έκατσε έξω από το συνεργείο και μου μιλούσε για περισσότερο από 1,5 ώρα, παρότι του είπα από την αρχή ότι δεν θα έφτιαχνα αμορτισέρ γιατί μόλις έβαλα καινούργια και δεν είχα τη δυνατότητα απλά δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα....μου έκανε εντύπωση.

Ο μόνος λόγος που εγώ δεν χρειάστηκε να του πάρω τσιμπούκια, ήταν γιατί πήγα "συστημένος" και πραγματικά ήταν πολύ διαφορετική αντιμετώπιση του. Στεναχωρήθηκα πολύ όμως όταν δεν έδειξε την ίδια συμπεριφορά και σε φίλο μου.

....'οντως αυτό είναι άσχημο....

georgedue
05-03-14, 14:36
Έτσι είναι και ο Μάριος (Χριστοδουλάκης - Bimors) στην Κρήτη και κάθε σωστός επαγγελματίας. Ο Μαρακάκης δυστυχως δεν είναι έτσι.

InsaneDriver
05-03-14, 14:40
Τα παραπάνω είναι αλήθεια...όταν είχα περάσει και εγώ πριν κανά εξάμηνο, είχε σχολάσει από τη δουλειά, παρόλα αυτά έκατσε έξω από το συνεργείο και μου μιλούσε για περισσότερο από 1,5 ώρα, παρότι του είπα από την αρχή ότι δεν θα έφτιαχνα αμορτισέρ γιατί μόλις έβαλα καινούργια και δεν είχα τη δυνατότητα απλά δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα....μου έκανε εντύπωση.



Ο Μιχάλης είναι τρομερός....και που να γνωρίζατε τον συγχωρεμένο τον αδερφό του, τον Τάσο...ΤΟ ΜΥΑΛΟ!!!

6ylinder
05-03-14, 14:56
Τα παραπάνω είναι αλήθεια...όταν είχα περάσει και εγώ πριν κανά εξάμηνο, είχε σχολάσει από τη δουλειά, παρόλα αυτά έκατσε έξω από το συνεργείο και μου μιλούσε για περισσότερο από 1,5 ώρα, παρότι του είπα από την αρχή ότι δεν θα έφτιαχνα αμορτισέρ γιατί μόλις έβαλα καινούργια και δεν είχα τη δυνατότητα απλά δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα....μου έκανε εντύπωση.

InsaneDriver παρεξήγηση.... τα παραπάνω τα γράφω για τον Μαρακάκη!

georgedue
05-03-14, 14:58
Σου είπα, είναι πως θα σε ζυγίσει.

(Sorry για τα off topics)

sakkunen
05-03-14, 18:57
Σαντο αν έχεις bilstein ήδη στο καρ είναι γελοίο το ποσό που θα χρειαστείς για να σου φτιάξει αναρτηση ο κυρλαγκιτσης. Αυτά βέβαια με βάση μη Μ μοντέλα. Θα σου βάλει και κωνικά ελατήρια και το βαπόρι θα γίνει τζετ σκι.
Μέρα με τη νύχτα το στήσιμο μαρακάκη vs Θεσ/κη.

Lambros
05-03-14, 19:13
Σαντο αν έχεις bilstein ήδη στο καρ είναι γελοίο το ποσό που θα χρειαστείς για να σου φτιάξει αναρτηση ο κυρλαγκιτσης. Αυτά βέβαια με βάση μη Μ μοντέλα. Θα σου βάλει και κωνικά ελατήρια και το βαπόρι θα γίνει τζετ σκι.
Μέρα με τη νύχτα το στήσιμο μαρακάκη vs Θεσ/κη.

Βγαίνει φθηνότερα να φτιάξει bilstein απ'ότι να φτιάξει τα μαμά?

georgedue
05-03-14, 19:23
Καλα, μερα με τη νυχτα δεν ειναι, αλλα οντως σε καποια σημεια ειναι ποιοτικοτερες. Οτι πληρωνεις παιρνεις.

Geo_3D
06-03-14, 23:43
Σαντο αν έχεις bilstein ήδη στο καρ είναι γελοίο το ποσό που θα χρειαστείς για να σου φτιάξει αναρτηση ο κυρλαγκιτσης. Αυτά βέβαια με βάση μη Μ μοντέλα. Θα σου βάλει και κωνικά ελατήρια και το βαπόρι θα γίνει τζετ σκι.
Μέρα με τη νύχτα το στήσιμο μαρακάκη vs Θεσ/κη.

Βγαίνει φθηνότερα να φτιάξει bilstein απ'ότι να φτιάξει τα μαμά?

Η αληθεια ειναι οτι ουτε και εγω καταλαβα....:feedback:

georgedue
07-03-14, 00:15
O Κυρλαγκίτσης (Jam Sport ίσως τον ξέρουν κάποιοι) είναι επίσημος επισκευαστής Bilstein. Αν έχεις ήδη Bilstein αμορτισέρ είναι πιο εύκολο και φθηνό γιατί δεν χρειάζεται να αγοράζεις τα φυσίγγια που θα σου βάλει. Δεν ξέρω αν αυτό γίνεται με όλα τα αμορτισέρ της Bilstein. Πχ αν έχεις Bilstein Sprint, μπορεί να τα συνδυάσει με κωνικά, προφορτίσεις κλπ (αν και από όσο ξέρω είναι κατά της προφόρτισης) και να φτιάξει κάτι εντελώς άλλο? Ή χρειάζεται πχ πιο ακριβές σειρές σαν πρώτη ύλη?

Insane?

rapid_fast
07-03-14, 12:23
Απο όσα βλέπω,
έχει γεμίσει ο τόπος απο μάστορες..
Δε θέλω να βάλω ύποπτες προεκτάσεις στο θέμα..
Ούτε να σχολιάσω μεταλλικές ή συνθετικές φλογέρες..
Θεωρώ δεδομένο οτι ένα αμορτισέρ ανακατασκευής είναι ανώτερης ποιότητας απο το
εργοστασιακό.
Οπως δεδομένο είναι, πως αν μπορεί να το ανακατασκευάσει όπως το έβγαλε το εργοστάσιο,
δεν θα έχει απολύτως καμία διαφορά στην αίσθηση..
Είχα γράψει κάποτε οτι είναι καλύτερα να αγοράσεις ανακατασκευή, γιατί έτσι και αλλιώς
ολα ανακατασκευασμένα είναι και απλά σε πιάνουν κορόιδο και στα πουλάνε ακριβά δήθεν
για καινούρια..

georgedue
07-03-14, 12:48
Ζητώ συγνώμη προκαταβολικά για το Off - topic που συνεχίζω και από τον Santo και από τους Mods.

Αλλά σε παρακαλώ Rapid, θέλω να σχολιάσεις.

Κατά αρχάς ο τόπος έχει γεμίσει με τουλάχιστον τους Μαρακάκη/Κιρλαγκίτση εδώ και πάρα πολλά χρόνια, στην περίπτωση του Μαρακάκη εδώ και 40+.
Τι εννοείς ύποπτες προεκτάσεις? Αν εννοείς ότι έχω συμφέρον από την κουβέντα που γίνεται, την σταματάω εδώ και δεν ξανασχολιάω τίποτα σε αυτό το φόρουμ (όχι ότι σε ενδιαφέρει, απλά το λέω).
Γιατί να μην σχολιάσεις "μεταλλικές ή συνθετικές φλογέρες" ? Αν είπα κάποια ανακρίβεια, το έκανα από ημιμάθεια (δεν ισχυρίστικα ποτέ ότι κατέχω το θέμα) οπότε σε παρακαλώ να με διορθώσεις, για να μην ξανακάνω το ίδιο λάθος. Μεταφέρω ότι μου έχουν πει οι "μάστορες" και ότι έχω δει.

rapid_fast
07-03-14, 13:19
Ζητώ συγνώμη προκαταβολικά για το Off - topic που συνεχίζω και από τον Santo και από τους Mods.

Αλλά σε παρακαλώ Rapid, θέλω να σχολιάσεις.

Κατά αρχάς ο τόπος έχει γεμίσει με τουλάχιστον τους Μαρακάκη/Κιρλαγκίτση εδώ και πάρα πολλά χρόνια, στην περίπτωση του Μαρακάκη εδώ και 40+.
Τι εννοείς ύποπτες προεκτάσεις? Αν εννοείς ότι έχω συμφέρον από την κουβέντα που γίνεται, την σταματάω εδώ και δεν ξανασχολιάω τίποτα σε αυτό το φόρουμ (όχι ότι σε ενδιαφέρει, απλά το λέω).
Γιατί να μην σχολιάσεις "μεταλλικές ή συνθετικές φλογέρες" ? Αν είπα κάποια ανακρίβεια, το έκανα από ημιμάθεια (δεν ισχυρίστικα ποτέ ότι κατέχω το θέμα) οπότε σε παρακαλώ να με διορθώσεις, για να μην ξανακάνω το ίδιο λάθος. Μεταφέρω ότι μου έχουν πει οι "μάστορες" και ότι έχω δει.

Ύποπτες προεκτάσεις είναι, όταν ένας επισκευαστής, πουλάει το επισκευασμένο σαν καινούριο, σε κουτί καινούριου, με αυτοκόλλητα καινούριου μέσω δικτύου του αντιπροσώπου, κλπ κλπ κλπ..
Πώς γίνεται κάθε φορά που αλλάζεις αμορτισέρ, να σου προτείνει ο επίσημος αντιπρόσωπος, να αγοράσεις χωρίς Φ.Π.Α. μια τετράδα που κάποιος αγόρασε, αλλά τελικά δεν τοποθέτησε και απλά είναι σε ανοικτή συσκευασία? (παράδειγμα απο την φαντασία μου)
Για τη φλογέρα, δεν μπορούμε να ξέρουμε αν η μεταλλική είναι καλύτερη ή η συνθετική.
Είναι καθαρά θέμα μελέτης του εργοστασίου. Για αυτό δεν θέλω να το σχολιάσω.
Δεν έχει να κάνει με εσένα το θέμα..
Είναι γνωστό όλα αυτά τα χρόνια, οτι εχω το μειονέκτημα, οτι τα λέω ακριβώς όπως τα
βλέπω, και αν είχα κάτι να σχολιάσω για εσένα, θα το έκανα....

georgedue
07-03-14, 13:25
Sorry τότε και κάνε πως δεν το διάβασες.

Dim77
07-03-14, 15:48
Το θέμα του ''χειροποίητου'' αμορτισέρ, είναι κάτι που δεν περιγράφεται με τα λόγια...

Είναι μόνο θέμα ιδίας εμπειρίας.

π.χ. Τα ίδια έλεγα και εγώ. Μέχρι που τα φόρεσα. ΔΕΝ τα προτείνω όμως σε κανέναν ΜΗ φίλο που δεν τον έχω πάει 2-3 βόλτες να τα δεί στην πράξη.

Υ.Γ. Όταν μπήκε ο Παναγιώτης πέρσι στην κοπή της πίτας για να ακούσει έναν θόρυβο, στην πρώτη απότομη στροφούλα (μέσα στο πάρκινγκ) μου ανέφερε το εξής: ''Ωραία ανάρτηση''.

Ναι είναι καλύτερο από καινούριο Bilstein, sachs, KΟΝΙ κλπ....
Ναι είναι καλύτερο και από το ΟΕΜ BMW.

Μην το ψάχνετε, δεν είναι θέμα που θα οδηγήσει σε αποτέλεσμα η συζήτηση, ακόμα και μεταξύ ανθρώπων που γνωρίζουν καλά τι συζητάνε (σπάνιο, αλλά υπαρκτό εδώ μέσα τουλάχιστον).


Το αν είναι καλύτερα του κυρλαγκίτση, ή του Μαρακάκη, ή του Αμέντολα δεν μπορεί να συζητηθεί με αποτέλεσμα χειροπιαστό. Το μόνο που μπορείς να συγκρίνεις ''μετρήσιμα'', είναι οι τιμές.

Το καλύτερο στις αναρτήσεις πέρα από κάθε σύγκριση, είναι 2:
Penske
Ohlins.

Και κανά δυο αγωνιστικές που φτιάχνουν μόνο ειδικές παραγγελίες, που μου διαφεύγουν τα ονόματα.

Οι τιμές είναι αστρονομικές για την πρώτη (αν στα φτιάξουν), εξωφρενικές για την δεύτερη. Το ίδιο και η ποιότητα τους σε κάθε επίπεδο.

Εδώ που μιλάμε για ανθρώπινες καταστάσεις, τα χειροποίητα των τάδε είναι αυτά που είναι...τα ΟΕΜ επίσης, τα αφτερμαρκετ, δεν προσφέρουν κάτι παραπάνω ουσιαστικά.

rapid_fast
07-03-14, 17:57
Υ.Γ. Όταν μπήκε ο Παναγιώτης πέρσι στην κοπή της πίτας για να ακούσει έναν θόρυβο, στην πρώτη απότομη στροφούλα (μέσα στο πάρκινγκ) μου ανέφερε το εξής: ''Ωραία ανάρτηση''.


Είναι αλήθεια αυτό.. Η καλή ανάρτηση ξεχωρίζει αμέσως..
Πές μας και τι είπα μόλις μπήκα στην καρίνα.. είμαι σίγουρος το ξέχασες..!!!

Dim77
07-03-14, 18:05
Χαχαχα πόσο πίσω γύρισες και τι ωραία χρόνια :icon18:

Δε θυμάμαι ακριβώς, ήμουν πολύ αγχωμένος με τον μπιλιοφόρο :bricks1:

Υ.Γ. Φίλε, μη χαλάς το θρεντ για το μοναδικό Μ5 Ε39 με άλλα ευτελή αμάξια :owned:

saikoE39
08-03-14, 11:04
Για να καταλαβω...το συμπερασμα για μια αναρτηση βγαινει απο μια στροφη στο αεροδρομιο..????
Εαν σας βαλω μεσα στο 207 θα σας φυγουν τα σαγονια και τα σφραγισματα και στην πρωτη στροφη θα γινει αμεσα εμφανες οτι κατι δεν ειναι σωστο με τα καθισματα...Παρα ταυτα παλι θα βγει το συμπερασμα οτι ειναι τρομερη η αναρτηση..?? Δεν νομιζω..γιατι πολυ απλα δεν ειναι..!!!

Πρωτον για να φτιαξεις μια αναρτηση..εχει μεγαλη σημασια να ξέρεις τι ακριβως ζητας απο το οχημα σου, που ποναει και γενικοτερα να εχεις μια ιδεα...
Ο Σαντο απο οσο θυμαμαι ειναι ικανος να το κανει αυτο...!
Παμε παρακατω...το επομενο βημα ειναι αυτος που θα φτιαξει την αναρτηση να μπορει να καταλαβει και να μεταφρασει αυτα που ζητας...και αυτο ειναι το ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ...διαφορετικα παμε για αλλα..!!!

Dim εγω σου αγοραζω Ohlins...για να σε δω πως θα την σεταρεις και πως θα κανεις το οχημα πραγματικα πολεμικο..και οχι αντιπαλο δικο σου..!

Το θεμα αναρτηση ειναι ενα δυσκολο κομματι...οσο πιο πολυπλοκο το κανεις τοσο πιο δυσκολα βγαζεις καλο αποτελεσμα...!

Δεν ξερω ο sakkunen γιατι δεν τα γραφει..αλλα θυμαμαι στο παρελθον να εχει θεματα με Μαρακακη κλπ...

Και τελος μια αναρτηση απλη coilover τυπου ΑP για τον νορμαλ οδηγο ειναι μια ανετη και σωστη λυση...

Dim77
08-03-14, 11:29
Φίλε saiko, δίκαιο έχεις και για αυτό είναι ΛΑΘΟΣ, η ''coilover'' έτσι για να την βάλουμε.
Κανείς δεν την έχει ''σωστά'' (και όσο πιο πολλές ρυθμίσεις, τόσο πιο πολύ ''στην τύχη'').

Το παράδειγμα με τον Παναγιώτη (ράπιντ φαστ) και τη ''στροφή'' ήταν ενδεικτικό (και όχι αποδεικτικό) (απλά για τον Παναγιώτη που λοιδωρεί αυτές τις λύσεις, όπως και εγώ παλαιότερα).

Τώρα εγώ επιμένω, γιατί αυτό που δοκίμασα ήταν άψογο και βελτίωσε το αυτοκίνητο όσον αφορά όλη του τη συμπεριφορά στο δημόσιο δρόμο.

Όπως και εγώ λέω ότι οποιαδήποτε coilover έτσι για να ''λέμε''.....είναι ανώφελη και κακή αγορά. Όπως και δεν βλέπω κανέναν να γράφει, ότι στα 30-40-50 χιλιάδες χιλιόμετρα του έχει ήδη ''κλατάρει'' η αναρτησάρα coilover.

Όποιος έχει θέματα και δεν τα γράφει, κακώς. Αν είναι να πετάμε κουβέντες και ποστ 2-3 λέξεων μόνο έτσι για trolling δεν έχει νόημα.

Εγώ πάντως και για τα χειροποίητα, σε 3 παιδιά από μακριά από την Αθήνα, τους ΑΠΕΤΡΕΨΑ παρότι τα εμπιστεύομαι και θα έκαναν πολύ ωραίο το αμάξι τους, γιατί απλά είναι ΜΑΚΡΙΑ από την πηγή. (των λύσεων όποιου προβλήματος προκύψει, αν προκύψει).

Επίσης, πολλοί θεωρούν ότι ο ένας οδηγός που έχει πολύ δυνατά αμάξια ξέρει, και ο άλλος που δεν έχει πολύ δυνατά αμάξια δεν ξέρει....καλή φάση που συνεχίζεται χρόνια τώρα.

Το καλύτερο για όλους, είναι καινούρια ΟΕΜ ανάρτηση σύμφωνα με αυτά που βλέπω συνοψίζοντας τις απόψεις ανθρώπων που ξέρουν και άλλων που δεν ξέρουν τόσο.


Το δικό μου Ε46 πάντως, με τα χειροποίητα αμορτισέρ, και τις ρυθμίσεις ευθυγράμμισης που μου είχε κάνει στο συνεργείο ο Ζευγώλης, ήταν τόσο καλό που δεν χρειαζόταν:
-Ούτε άλλες αντιστρεπτικές
-Ούτε coilover
-Ούτε σλικ λάστιχα
-Ούτε κάτι άλλο aftermarket

Μιλάμε για άψογη συμπεριφορά ειδικά υπό πίεση, σε κάθε είδους δρόμο (δημόσιο). Έχοντας εντυπώσεις από διάφορα Ε46 με πολλές και διάφορες λύσεις, ενίοτε και πανάκριβες.....και γνωρίζοντας πως και τι να συγκρίνω και να καταλάβω.

Ήμουν τυχερός? Ήταν θαύμα? Είμαι βλάκας? Ξέρω και εγώ, μπορεί. Πάντως, και η ευκολία στις προτάσεις ''εντάξει είναι δύσκολο το σετάρισμα, βάλε μια coilover στο πρώτο ζαντολαστιχάδικο και είσαι οκ'', με παραξενεύει.

Γνωρίζοντας τι συμβαίνει με τις απόψεις, αντιστάθηκα για πάνω από ένα χρόνο να γράψω για την ανάρτηση (που πλέον έχει κλείσει 3 ετία+). Δυστυχώς επέπεσα στο σφάλμα να πώ την άποψη μου σε 2-3 thread....

Επειδή το θέμα έχει ξεφύγει εντελώς, αν θέλετε συζήτηση περί αναρτήσεων, ανοίξτε άλλο θέμα (αν και νομίζω κάπου υπάρχει ήδη).

Ο Σπύρος, με την εμπειρία που τον διακρίνει, και την πληθώρα σπορ οχημάτων (με συμπεριφορά επιπέδου και αναρτήσεις επίσης) που έχει οδηγήσει, πήρε μια βόλτα από τον Δημήτρη (τον άλλο), το 318 και του άρεσε η ανάρτηση......τι άλλο να πούμε τώρα.

Παρόλα αυτά, επειδή τα εμπρός αμορτισέρ του είναι ΟΕΜ καινούρια, η καλύτερη λύση, είναι ΟΕΜ πίσω καινούρια (αν και μου είχαν φανεί μια χαρά, στη βόλτα που είχαμε πάει).

rapid_fast
08-03-14, 12:10
Για να καταλαβω...το συμπερασμα για μια αναρτηση βγαινει απο μια στροφη στο αεροδρομιο..????


Νομίζω οτι μπορεί να βγεί και κατά το παρκάρισμα ένα συμπέρασμα...:icon02:
Η συγκεκριμένη στροφή ήταν σε εγκάρσιο κόψιμο του τάπητα, και είχε μάλιστα και λακκούβα.
(το λέω για να καταλάβεις τι μου άρεσε, σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο που οδηγάω)
Κατά τα άλλα, επιμένω το λέω και το ξαναλέω.. Ανάρτηση δεν ειναι το αμορτισέρ και το ελατήριο..

BMW Power
08-03-14, 15:01
Το 99,9% των οδηγών είναι τόσο κουλοί που νομίζουν ότι φταίει η ανάρτηση που δεν μπορούν να στρίψουν και για αυτό το λόγο βάζουν τα ειδικά coil over, kw 300 και pss 1000. Αν δίναν τα χρήματα αυτά σε μια σχολή οδήγησης θα ξαφνιαζονταν με το πόσο απίστευτα στρίβει το ταπεινό 116, 316 κλπ.

santo
09-03-14, 06:58
Καλημέρα,
για μένα καλή ανάρτηση είναι αυτή που μπορεί να συνδυάσει άνετη συμπερίφορά σε καρόδρομο και να μπορείς να στρίβεις το όχημα χωρίς να γέρνει σε στροφοδιαδρομή.
υπάρχουν πολλοί τρόποι να το πετύχεις και θέλει πολύ ψάξιμο, για αυτό πιστέυω πληρώνεις τους μάστορες αυτούς που με την εμπειρία τους να σου προσφέρουν το σετάπ που επιθυμείς.
εμπειρία με το ε46 330ci που είχα όταν είχα βάλει pss9 , ητάν πολύ χαμηλωενο και δεν δούλευαν σωστά τα αμορτισέρ και το είχα έτσι σχεδόν 1,5 χρόνο έξω (ιταλία ) και δεν ήταν εμφανες γιατί οι δρόμοι ήταν σούπερ.
Μόλις το έφερνα Ελλάδα άρχιζε και κοπάναγε.
το πήγα σε ένα μάστορα ευθυγραμμισά και μου το σήκωσε 5 mm νομίζω και έφυγα με άλλο αμάξι.
θέλει να ξέρει ο μάστορας και να μπορείς εσύ ο ίδιος ο οδηγός να καταλαβαίνεις το όχημα.
πλέον θέλω σούπερ άνετο όχημα δεν την παλέυω με κοπανιστά οχήματα.
του αδερφού μου το mr2 φοράει ohlins με πιο 10 κιλα μπροστα και 8 κιλα ελατήρια πίσω χωρίς αντιστρεπτικές γιατί με αυτό το σετάπ και σωστό corner weighing δεν χρειάζονται, αλλά κυρίως για πίστα. Βέβαια σε καλό ελληνικό παραλιακό δρόμο μπορείς να το βάλεις στην στροφή με πολλά και δεν κάνει κιχ το μπροστινό! ! εντάξει το όχημα βέβαια φοράει ημισλίκ πάντα.
Γενικά το θέμα ανάρτησης είναι πολλές φορές θέμα γούστου και πόσο χρόνο έχει ο καθένας να ασχοληθεί.

chief
09-03-14, 11:56
Καλημερα,
Τα τελευταια χρονια εχω ασχοληθει παρα πολλες ωρες με τη γεωμετρια του αυτοκινητου λόγο της ενασχολησης μου με τη πιστα.
Εχω φαει απειρες ωρες σε σεταπ, αλλαγες ελατηριων, corner weighting, αλλαξα δυο πολυ καλες αναρτησεις, helpers, tenders, κλπ.

Εγω διαφωνω με το θέμα revalving που γινεται στα εργοστασιακά αμορτισερ απο διαφορους μαστορες οπως εχουν αναφερει τα παιδια πιο πάνω.
Η καθε αναρτηση και το καθε αμορτισερ εχει μια λειτουργεια και καποιες δυνατότητες ουτως ωστε να δουλευει σωστα με συγκεκριμενες προδιαγραφες ελατηριων.
Για παραδειγμα η Nitron που εχω στο αμαξι τωρα εχει τη δυνατοτητα πισω να δουλευει σωστα με ελατηρια απο 4kg/mm μεχρι 7kg/mm. Απο εκει και περα, αν καποιος θελει να πάει σε πιο σκληρα ελατηρια η αναρτηση θα χρειαστει revalving απο την Nitron. Την ιδια ωρα που μια Aragosta για το CSL δουλευει με 12kg/mm ελατηριο και κανουν την ιδια δουλεια με την Nitron.

Τωρα, πως γινεται να κανουν μεσω της βαλβιδας διαφοροι τεχνικοι την λειτουργεια του εργοστασιακού αμορτισερ διαφορετική και τα ελατηρια να μενουν τα ιδια, εγω δε μπορω να το καταλάβω και το θεωρω λάθος.

Να πω ακόμη, οτι πιστευω οι εργοστασιακές αναρτησεις στα περισσοτερα αυτοκινητα και παντα με χρηση καθημερινων ελαστικών, ειναι καλυτερες απο τις περισσοτερες aftermarket ή coilover αναρτησεις και προσφερουν καλυτερο καρατημα.
Τα αυτοκινητα και οι εργοστασιακές αναρτησεις εχουν περισσοτερες δυνατοτητες απο τις δυνατότητες ακόμη και εξαιρετικών οδηγων.
Οι περισσοτεροι κανουν λάθος αγοραζοντας μια coilover αναρτηση και χρησημοποιουν το αυτοκινητο χωρις ημισλικ και πάντα σε δημοσιους δρομους.
Χανουν κρατημα και απορω πως δεν το καταλαμβαινουν.

sakkunen
10-03-14, 15:59
Η αληθεια ειναι οτι ουτε και εγω καταλαβα....:feedback:

Γιώργο εγώ του είχα στείλει τα bilstein - νομίζω εχεις - κράτησε τα πίσω και έβαλε pss τύπο μπροστά + ελατήρια. Τα έχει γράψει και ο insane παλιότερα. Την έφτιαξε και ανέβηκα να την τοποθετήσω. 500 ευρώ το κόστος.