PDA

Επιστροφή στο Forum : Αντικατάσταση κινητήρα Ε34 518i


Dbnn
09-02-15, 17:52
Καλησπέρα και καλώς σας βρήκα.
Ονομάζομαι Δημήτρης, είμαι 28 ετών και μένω Αθήνα. Έχω στην κατοχή μου μια θείτσα Ε34 με τον κινητήρα Μ40Β18.

Το παλαιό μοτέρ είχε γράψει πάνω απο 300.000 και είχα προβλήματα με ελατήρια πιστονιού κλπ κλπ.
Λύθηκε εξ'ολοκλήρου αλλά δεν σύμφερε να το επισκευάσω και έτσι σκέφτηκα να το κρατήσω στην άκρη ώστε να το "μεγαλώσω" εσωτερικά να μπορέσει να δεχθεί turbo στο μέλλον και να βρώ εναν κινητήρα για να κινούμαι αξιοπρεπώς.
Μετά απο πολλές προσπάθειες και πολλά προβληματικά μοτέρ που είδα, αγόρασα ενα 1800άρι με 46.000χλμ περίπου (λέμε τώρα).
Το έβαλα πάνω και έλεξγα φλατζούλες νερού, κολλάρα, σφιχτήρες κλπ.
Βάζω φίλτρο λαδιού, αλλάζω φίλτρο βενζίνης, αλλάζω θερμοστάτη, αλλάζω μπουζί, καθαρίζω πεταλούδα με σπρέι καρμπυρατέρ κλπ και ελέγχω ιμάντα εκκεντροφόρου. Τον αφαιρώ και τον βρήσκω σε υπερ-άριστη κατάσταση όπως και τους εξωτερικούς ιμάντες και το δένω.

Βάζω λαδάκι 10-40 και το βάζω μπροστά.
Άκουγα ενα μικρό ξεφύσυμα αλλά λέω μπορεί να είναι η ιδέα μου και το άφησα να δουλέψει ρελαντί να ανεβάσει θερμοκρασία και κάνω το τετράγωνο με το στροφόμετρο να μην ξεπερνάει τις 2500rpm.

Όταν γύρισα δεν το έσβησα και άκουσα σε 1 λεπτό να δουλεύει τρικύλινδρο και να βγαίνει άσπρος καπνός πίσω.
Και λεω μάλλον δεν εξέλεξε πάπα..
Παίρνω τηλέφωνο τον άνθρωπο που το πήρα (ιδιώτης και παλιός μηχανικός BMW) και μου λέει οτι δεν άλλαξα ιμάντα εκκεντροφόρου και άλλα τέτοια που δεν "κολλούσαν".
Με ρωτάει αν έκανα εξαέρωση στον θερμοστάτη και απάντησα όχι μιας και ποτέ δεν έκανα εκεί εξαέρωση παρα μόνο στο ψυγείο. Και σε άλλες bmw που είχα πάντα στο ψυγείο έκανα χωρίς να κάψω ποτέ φλάτζα.
Τέλος πάντων μου λέει θα παω να σου πάρω τις φλάτζες να το φτιάξεις.
Και μπλέκω σε μια ιστορία δίχως τέλος.

Η κεφαλή είχε "σκάψιμο" απο κάτω χωρίς να υπάρχει το κομμάτι που έλειπε, προφανώς κάποιος το είχε λύσει, κάτι τους έπεσε εκεί και το ξανακλείσανε με την ίδια φλάτζα.
Η παλιά φλάτζα δεν είχε σκιστεί αλλά φαινόταν οτι ανοίχτηκε και ξανακλείστηκε με την ίδια.
Βρήκα κεφαλή απο το παλιό μου μοτέρ, την πήγα ρεκτιφιέ, της έκανα ροική, άλλαξα έδρες και οδηγούς και απο την παλιά κεφαλή έβαλα τις βαλβίδες με τα ελατήρια τους καθώς με παχύμετρο ήταν εντός προδιαγραφών (βάσει του service manual).
Επίσης έβαλα και καινούρια τσιμουχάκια βαλβίδων.

Όλο αυτό έγινε σπίτι μου μιας και τα λεφτά σώθηκαν και θέλω να βασίζομαι στην δικιά μου τσέπη και δεν μπορώ να παω σε συνεργείο.
Τώρα εφόσον έχω νέες φλάτζες (σετ) θα τις αλλάξω όλες να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
Για βίδες κεφαλής δεν μπορώ (για οικονομικούς λόγους) να αγοράσω καινούριες, αλλά απο το παλιό μου μοτέρ που τις είχα αλλάξει έχουν κάνει περίπου 1000χλμ και σφίχτηκαν μόνο με ροπή (35nm) χωρίς γωνία. Αυτή την λεπτομέρεια την σκέφτηκε ο μηχανικός που πήγαινα μιας και "ξέρω γω ρε τόσα έχω φτιάξει" και λέω ανάθεμα την ώρα που βαριόμουν να ασχοληθώ..

Τώρα είμαι σε "απόγνωση" μιας και όλως τυχαίως δεν έχει κανείς δυναμόκλειδο και ένας φίλος μηχανικός (εκτός Αθήνας πλέον, δυστηχώς) με πληροφόρησε να τις σφίξω με την καστάνια χιαστί (όπως δείχνει στο σχέδιο) και μόλις "καργάρει" να δώσω την γωνία αλλά να βάλω προέκταση στην καστάνια για να μου δώσει χέρι.

Φλάτζες έχω ξανααλλάξει σε προηγούμενα αυτοκίνητά μου αλλά είχα τουλάχιστον το δυναμόκλειδο και άλλαζα τα μπουζόνια ή τις βίδες με καινούρια. Θέλω να πω πως έχω εμπειρία πάνω στα μηχανολογικά.

Η φωτογραφία της κεφαλής με το "σκάψιμο" που σας έλεγα.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/910/bj8e65.jpg

Σας ευχαριστώ και ζητώ συγνώμη για το μεγάλο πόστ!!!

proroad
10-02-15, 08:05
καλως ηρθες και καλα ποσταρισματα!!!!
καλα ξεμπερδεματα για να χαρεις την "θειτσα" γρηγορα ξανα!!!!!!!

rapid_fast
10-02-15, 09:23
Καλώς ήρθες..
Νομίζω το πρόβλημα προϋπήρχε..
Πάρε τον εκκεντροφόρο απο το καμένο κεφαλάρι,
βάλτον στο δικό σου, και παίξε με το δικό σου κεφαλάρι που δεν έχει θέματα..
Τις βίδες πρέπει να τις αλλάξεις..
Ρεκτιφιέ πρέπει να κάνεις..
Εχεις πολύ δρόμο μπροστά σου...

Dbnn
10-02-15, 12:00
Σας ευχαριστω παιδια. Στη παλια δικια μου κεφαλη Ρεκτιφιε εκανα οπως και εδρες οδηγους και ροικη.
Πηρα τα παντα οπως το λεω στο αρχικο ποστ απο την χαλασμενη κεφαλη και τα εβαλα στην δικια μου.
Απλα ειχα ενσταση στις βιδες και αν σφιγγονται χωρις το δυναμοκλειδο

paganis
10-02-15, 12:25
θα πρεπει να εισαι πολυ τυχερος, για να σφιξεις τις βιδες σωστα χωρις δυναμοκλειδο.
16βιδες αν θυμαμαι καλα, να τις σβιξεις ομοιομορφα και σωστα απλα με τις αισθησεις...δεν το λες εφικτο.
δανεισου οπωσδηποτε ενα δυναμοκλειδο...ή στην χειροτερη αγορασε ενα φθηνο(απο το τιποτε , καλυτερα ειναι)/..ειναι κριμα να σου σκασει παλι η φλαντζα και να ξαναπληρωνεις τα παντα 2 φορες.

Dbnn
10-02-15, 12:41
10 βίδες είναι οι άτιμες.
Το ξέρω οτι είναι ριψοκίνδυνο και δεν θέλω πραγματικά να ξαναβάλω κατσαβίδι μιας και έχω αρχίσει να κουράζομαι με αυτό το αυτοκίνητο. Ψυχολογικά να το πάρεις δηλαδή.
Και να μπορούσα να το παω μηχανικό δεν θα το πήγαινα γιατί δεν έχω την διάθεση.

Στο θέμα μας τώρα.
Αυτός που μου το είπε αυτό, είπε να κάνω το εξής.
Βιδώνω χαλαρά και ομοιόμορφα με την σειρά τους 1-2-3-4 κλπ. χιαστί.
Εφόσον σφίξουν καλά όλες τότε να βάλω μια προέκταση στο χερούλι τις καστάνιας και να δώσω την ροπή πάλι με την σειρά. 2 στάδια απο 90 μοίρες.
Αυτά τα ξέρω (σειρά, μοίρες κλπ) αλλά έχω αρχίσει και την φοβάμαι την ιστορία της καστάνιας.

6ylinder
10-02-15, 12:56
Την ροπή πώς θα την βγάλεις;; Έστω ότι μετράς μοχλοβραχίονα. Ξέρεις τί δύναμη βάζεις με το χέρι σου στο άκρο του μοχλού;; Τί νόημα έχουν οι 90 μοίρες;;; Ποιός "μάστορας" τα λέει αυτά;;

Δεν παίρνεις ένα της πλάκας (http://www.skroutz.gr/c/956/kleidia.html?keyphrase=%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE %BC%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%BF) λέω 'γω;;;

Dbnn
10-02-15, 13:04
Δυστηχώς δεν ξέρω ούτε το χέρι μου είναι τόσο έμπειρο να καταλαβαίνω την δύναμη που θα βάλω στο σφίξιμο.

Παίρνω κάτι τηλέφωνα τώρα να βρώ ενα τελείως της πλάκας (καλύτερο απο το τίποτα).
Υ.γ. σε ευχαριστώ για το λίνκ!!!
Βίδες βρήκα Payen. Θα τις έχω αύριο.

Κάτι άλλο τώρα.
Όταν έκαψε την φλάτζα τα νερά μπλέχτηκαν με τα λάδια και έγινε μαγιονέζα.
Έχω αφήσει ανοιχτή την τάπα του κάρτερ να στραγγίξει καλά και έχω αφαιρέσει φίλτρο λαδιού (αγόρασα καινούριο).

Επειδή θα κάνουμε αλλαγή λαδιών σε ενα citroenάκι που έχουμε εδώ, αν βάλω τα χρησιμοποιημένα λάδια χωρίς το φίλτρο να δουλέψει μιση ώρα στο ρελαντί να καθαρίσει καλά και μετά να αδειάσω τα λάδια και να βάλω φρέσκα με το φίλτρο τους, θα είμαι εντάξει λογικά ε?

6ylinder
10-02-15, 13:13
Επειδή θα κάνουμε αλλαγή λαδιών σε ενα citroenάκι που έχουμε εδώ, αν βάλω τα χρησιμοποιημένα λάδια χωρίς το φίλτρο να δουλέψει μιση ώρα στο ρελαντί να καθαρίσει καλά και μετά να αδειάσω τα λάδια και να βάλω φρέσκα με το φίλτρο τους, θα είμαι εντάξει λογικά ε?

Δεν ξέρω τόσο για την καταλληλότητα του εγχειρήματος...αλλά αν δεν υπάρχει πρόβλημα (κάποιος θα μας πει...) το μισάωρο είναι αιώνας...θα υπέθετα κανά δυο λεπτά...

Dbnn
10-02-15, 13:18
Δεν ξέρω τόσο για την καταλληλότητα του εγχειρήματος...αλλά αν δεν υπάρχει πρόβλημα (κάποιος θα μας πει...) το μισάωρο είναι αιώνας...θα υπέθετα κανά δυο λεπτά...

Το μισάωρο είναι σχετικό.
ΑΠλά να μην βάλω καλά λάδια για να τα πετάξω μετά. Το πολύ έχει φύγει απο μέσα πλέον.

MarinosE46
10-02-15, 18:37
υπάρχει ένα καθαριστικό για πλύση του κινητήρα μετά από κάψιμο φλάντζας.Θα το προσθέσεις θα βάλεις μπροστά για κάποια λεπτά στο ρελαντί και κατόπιν θα αδειάσεις λάδια και θα αλλάξεις και το φίλτρο.Θα καθαρίσει το μοτέρ...
Υ.Γ:για να σφίξεις με μοίρες όπως σου είπε ο Μάστορας πρέπει πρώτα να έχεις πατήσει όλες τις βίδες με τα ίδια κιλά με Δυναμόκλειδο.Μετά μπορείς να σημαδέψεις και να σφίξεις με τις προβλεπόμενες μοίρες.
Αν το κάνεις με το χέρι το σφίξιμο και μετά βάλεις τις μοίρες,δεν υπάρχει καμία ακρίβεια.

PetrosD
11-02-15, 01:41
Έχεις την αμέριστη συμπαράστασή μου στο εγχείρημά σου! Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνεις, και καλό κουράγιο.
Βρες ένα ροπόκλειδο να κάνεις τη δουλειά με προσοχή, μη σφίξεις τις βίδες στην τύχη.
Επίσης, βρίσκω καλή την ιδέα να βάλεις τα χρησιμοποιημένα λάδια μέσα για να το καθαρίσεις, αλλά μην το αφήσεις πολλή ώρα. Κι εγώ πιστεύω 3-5 λεπτά είναι αρκετός χρόνος.
Εσύ Αθήνα είσαι; Περιοχή;

Dbnn
11-02-15, 14:50
Σε ευχαριστω Πετρο. Ναι αθηνα. Καματερο.

Στο πενταλεπτο ειναι καλα θεωρω. Τουλαχιστον λαδια ειναι και η μαγιονεζα εχει φυγει ολη απο μεσα. Απλα να καθαρισει η λιγδα θελω πλεον.
Μολις γλυκανει ο καιρος αρχιζω το δεσιμο

Dbnn
22-08-15, 23:09
Γειά σας και πάλι φίλοι μου!

Και όμως το πετύχαμε! Πήγαν όλα πολύ καλά και ο κινητήρας αποδίδει πολύυυυ καλύτερα απο τον προηγούμενο!
Δυναμόκλειδο βρέθηκε δανεικό, μου έφερε ο αδερφός μου απο ενα φίλο του για 1-2 ώρες και το έσφιξα, έδωσα και τις απαραίτητες μοίρες και τελείωσε το θέμα.
Και σε κατανάλωση είδα λίγη διαφορά προς το καλύτερο σε σχέση με το προηγούμενο μοτέρ, "τρώει" λιγότερο και πηγαίνει καλύτερα.

Το ευχαριστήθηκα πολύ και σας ευχαριστώ και εσάς για τις πολύτιμες συμβουλές σας!