Επιστροφή στο Forum : Ε36 /1600 θόρυβος απο τα φρένα


Pensioner
10-03-15, 17:17
Χαιρετώ όλους τους κυρίους-ες στο φόρουμ...σας παρακολουθω οσο μπορώ...και είναι το πρώτο μου ποστ με το ανάλογο πρόβλημα...
Εχω ενα Ε36/1600 ΥΜ 1996 ...ο λόγος για τα εμπρόσθια φρένα
Τα άλλαξα πριν 40000 χιλ αλλα εδω και ενα μήνα οταν πατούσα έντονο φρένο ειδικά μετά τα 160 τα φρένα κάνανε εναν ηχο σαν να είναι πετσικαρισμένοι οι δίσκοι.
Αλλάζω τους δίσκους....τα στρώνω περίπου 500 χιλ να πατήσουν τα τακάκια αλλά το πρόβλημα ξαναεμφανίστηκε ακριβώς όπως και με τους παλιούς δίσκους που φορούσα.
Να τονίσω:
Πριν αλλάξω δίσκους έκανα ευθυγράμμιση-ζυγοστάθμιση και το πρόβλημα συνέχιζε.
Τα λάστιχα δεν είναι φθαρμένα και κρατάνε πολύ καλά
Δεν εχω πρόβλημα με φθαρμένα ρουλεμαν.
Δεν τρέμει το τιμόνι οταν ακούγεται ο ήχος
Στα 100 χιλ/ωρα εξαφανίζεται και απο εκει και μετά οσο επιβραδύνω είναι χωρις ήχο.
Παρόλο τον ήχο δεν εχω μειωμένη δύναμη πέδισης.

Θεώρησα οτι έπεσα σε ελλατωματικούς καινούργιους δίσκους...πάω στον τόρνο τους παλιούς και τους παίρνουν ενα "πάσο"...ελαχιστότατη ατέλεια είχαν ...τους ξαναπερνάω επάνω με καινούργια τακάκια...
Το ίδιο πρόβλημα .....
Ηρθε η ωρα να ζητήσω βοήθεια
Αν κάποιος έλυσε το ίδιο απίστευτο πρόβλημα που εχω ας με διαφωτίσει.
Κώστας Τύρλας

rapid_fast
10-03-15, 19:11
Καθάρισε τα ταμπούρα πίσω..

SUPERCHARGER
10-03-15, 20:40
τα λαμακια στις δαγκανες, ειναι στην θεση τους ?

Pensioner
11-03-15, 09:01
Καθάρισε τα ταμπούρα πίσω..

Πριν 8 μέρες άλλαξα κυλινδράκια πίσω και τα δυο....ΚΑΙ σιαγώνες
Αλλαξα τα υγρά φρένων
Γυαλοχαρταρίστικαν τα ταμπούρα
Φρένα εχω ΑΨΟΓΑ....αλλά μαζι και τον ενοχλητικό ηχο ...και αυτό με τσατίζει αφάνταστα

Pensioner
11-03-15, 09:15
τα λαμακια στις δαγκανες, ειναι στην θεση τους ?
Ποιά λαμάκια??? μετρημένα κουκιά είναι δικόφρενο-δαγκάνα -τακάκια
Το δικόφρενο μπαίνει.....εκει που μπαίνει και στερεώνεται με την αλλενόβιδα
Το ένα τακάκι εχει χταποδάκι συγκράτησης μέσα στο έμβολο...δεν μπορεί να μπει σε άλλη θέση
Το άλλο τακάκι μπαίνει απέναντι και εχει απο πίσω κολλημένη μια φλάντζα και αν είναι αριστερό εχει και το καλώδιο δείκτη φθορας
Για ποιά λαμάκια(πληθυντικός...) μιλάς???

SUPERCHARGER
11-03-15, 12:12
Το λαμακι πανω στην δαγκανα.

http://www.bmwe36blog.com/images/replace_brake_pads/figure1.jpg

Pensioner
11-03-15, 12:47
Καταρχήν να ευχαριστήσω ολα τα παιδία που ασχολούνται με το πρόβλημά μου.
Θεώρησα αυτονόητο να υπάρχει το ελατήριο συγκράτησης
Χωρίς αυτό δεν κεντράρονται τα τακάκια ούτε δουλεύει η δαγκάνα
Ναι αυτό υπάρχει στην θέση του ....αλλιώς θα περίσσευε!!!

Dim77
11-03-15, 13:17
Μου είχε συμβεί και εμένα να ακούω με χαμηλή ταχύτητα, χτύπημα σε ανωμαλία...δεν είχε κουμπώσει καλά το λαμάκι.

Επίσης, με aftermarket τακάκια ferodo, έπρεπε να βάλουν λίγο γράσσο (!) για να μη χτυπάει....

SUPERCHARGER
11-03-15, 18:15
τωρα που ειπε Ferodo....
δεν πιστευω να εχεις βαλει Ferodo 5000 τακακια.

Dim77
11-03-15, 18:35
Όχι, ferodo premier, σαν τα oem.

spyros e46
12-03-15, 10:45
Μήπως έχεις κάποιο θέμα στο μουαγιέ κοίταξε.

Pensioner
12-03-15, 14:27
Η συγκεκριμένη έδραση είναι γόνατο -άξονας
Επάνω του εδράζεται η πλήμνη για να μπει το δισκόφρενο + τροχος.
Επίσης εδραζεται το τέλος του γόνατου Μακ Φέρσον...το θεωρώ εξαιρετικής σχεδίασης-ποιότητας,....ακόμα και αν στραβώσει ο άξονας (πράγμα απίθανο..)το δισκόφρενο θα γυρίζει σαν περιφέρεια ισια και οχι πέτσικα.
Αν θα αλλάξει κάτι θα είναι κάστορ η κάμπερ ανάλογα με το στράβωμα, αν και πιστέυω οτι το πρώτο που θα την ακούσει θα είναι το ψαλίδι.
Δλδ αν στραβώσει ο άξονας θα εχω αλλάγη κάστερ η σύγκληση αλλά επ ουδενί λόγο στράβωμα πλήμνης.

M3Convertible
12-03-15, 16:28
Τις κιθάρες τις τσέκαρες αν βρίσκουν στον δίσκο;

Pensioner
12-03-15, 17:42
Τις κιθάρες τις τσέκαρες αν βρίσκουν στον δίσκο;

Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω τις γνώσεις σου αλλά κιθάρα στα "συνεργειατζίδικα" είναι το εξάρτημα που συγκρατεί το κυλινδράκι + σιαγώνες ενος ταμπούρου.
Για εμπρόσθια δισκόφρενα μιλάμε....εκτός και αν εννοείς το προστατευτικό φρύδι πίσω απο τον δίσκο για προστασία απο νερα-λάσπες(??)..
Αυτό αν ακουμπάει επάνω στον δίσκο απλά θα γρατσουνάει και δεν θα δίνει την αίσθηση πέτσικου δίσκου...

M3Convertible
12-03-15, 19:37
....εκτός και αν εννοείς το προστατευτικό φρύδι πίσω απο τον δίσκο για προστασία απο νερα-λάσπες(??)..

Αυτό εννοώ, αλλά αφού δεν είναι αυτό το πρόβλημα που περιγράφεις, τότε πιθανότατα να στράβωσαν και οι καινούργιοι δίσκοι που έβαλες, δυστυχώς.

Οι απλοί δίσκοι στραβώνουν εύκολα, ας είναι και καινούργιοι.

Αυτό που μπορείς να κάνεις για να βεβαιωθείς, είναι να τους βγάλεις και να τους πας σε τόρνο ή να σηκώσεις το αμάξι έχοντας έναν φίλο σου μέσα και πρεσάροντας πολύ απαλά το παντάλ του φρένου να περιστρέψεις τον/τους τροχό/ους και αν στην μισή περίπου περιστροφή του τροχού ο τροχός φρενάρει και στην άλλη μισή δεν φρενάρει τότε οι δισκόπλακες είναι στραβές.

SUPERCHARGER
12-03-15, 20:35
να πω αλλο ενα σπανιο μεν, που μπορει να δημιουργησει τετοιο προβλημα δε ?
τα μουαγιε, τα ετριψες καλα με γυαλοχαρτο πριν βαλεις καινουριους δισκους ?
καθαρισες δηλαδη καλα την σκουρια ?

M3Convertible
12-03-15, 22:08
να πω αλλο ενα σπανιο μεν, που μπορει να δημιουργησει τετοιο προβλημα δε ?
τα μουαγιε, τα ετριψες καλα με γυαλοχαρτο πριν βαλεις καινουριους δισκους ?
καθαρισες δηλαδη καλα την σκουρια ?

Πολύ σωστό!

Pensioner
14-03-15, 12:06
Ευχαριστώ ολους για τις χρήσιμες επισημάνεις σας
Τελικά αυτό που δεν μπορούσα να δω και να αισθανθώ αν πάσχει ηταν τα ρουλεμαν.
Σαν ιστορικό αλλάχτηκαν οταν πήρα το αυτοκίνητο με 132000 χιλ. οχι γιατί είχαν φθαρεί αλλά λόγω παλαιότητας.
Στα 3 χρόνια περίπου που το έχω έβγαλα 55000 χιλ.
Τα έλυσα προσεκτικά ...βγήκαν με την βοήθεια θερμότητας προπανίου ...κόπηκε με τροχό το εξωτερικό δαχτυλίδι ...βγήκε ο μπιλιαδόρος...και μετρήθηκε η αυλακωτή εσωτερική διάμετρος του μικρού δαχτυλιδιού.
Παρόλο που το ρουλεμάν δεν είχε εμφανή φθορά και το γράσσο του ηταν καλό στο μέτρημα εδωσε σε μερικά σημεία 38mm και σε δυο εκ διαμέτρου αντίθετα σημεία 37,9mm.
Δυστυχώς το παίξιμο αυτό δεν είναι αισθητο οταν κουνας τον τροχό αφου εχεις και τα τακάκια να πατάνε στον δίσκο αλλα και να εχεις την τύχη να είσαι σε σημείο που ο τροχός και το εσωτερικό δαχτυλίδι(σφάλμα) να συμπίπτουν.
Στις μεγάλες ταχύτητες που έχουμε μεγάλη μεταφορά βάρους στο απότομο φρενάρισμα αυτή η ελάχιστη απόκλιση στο ρουλεμαν δημιουργεί στραβογύρισμα στον δίσκο.
Τέλος καλό ολα καλά......

M3Convertible
14-03-15, 15:27
Ευχαριστώ ολους για τις χρήσιμες επισημάνεις σας
Τελικά αυτό που δεν μπορούσα να δω και να αισθανθώ αν πάσχει ηταν τα ρουλεμαν.
Σαν ιστορικό αλλάχτηκαν οταν πήρα το αυτοκίνητο με 132000 χιλ. οχι γιατί είχαν φθαρεί αλλά λόγω παλαιότητας.
Στα 3 χρόνια περίπου που το έχω έβγαλα 55000 χιλ.
..

Ρουλεμάν ε….;
Τέλος καλό όλα καλά… αλλά 55.000 χλμ για ρουλεμάν νομίζω ότι είναι πολύ λίγα, ίσως όταν τα έβαλες τα έσφιξες πολύ ή δεν είχαν πατήσει στην φωλιά τους καλά για να στα φάει τόσο γρήγορα.