PDA

Επιστροφή στο Forum : DIY: E46 Rear Wheel Bearing Replacement


paris320ci
17-03-15, 13:58
Στις 220000 km άρχισα να ακούω περίεργους θορύβους από το πίσω μέρος που μιάζαν σαν - φθαρμένο ρουλεμαν.. Γιαυτό προχώρησα στη αντικατάσταση τους, το αριστερό ήτανε άθλιο. το δεξί σε καλύτερη κατάσταση.

Παράγγειλα 2 νέα SKF ρουλεμάν, lock clip & nut. Για το 320 έχουμε μέγεθος 30χιλιοστά και ροπή σφυξίματος 250Νm. Επίσης παράγγειλα και ένα σετ σούστες για το χειρόφρενο.

Αυτή ΔΕΝ είναι εύκολη δουλειά λόγω του ότι όλα γίνανε ένα σώμα μετά απο 15 χρόνια. Μου πήρε 3 μέρες να τελειώσω, εκ των οποίων οι 2 ήτανε με το σφυρί :icon_toil

Δεν χρησιμοποίησα ειδικά εργαλεία, έκανα τα δικά μου όταν χρειαστήκαν

Ανυψώνουμε το αυτοκίνητο από το support της κορώνας και τοποθετούμε τα jack stands
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2119.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2120.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2122.jpg

paris320ci
17-03-15, 13:58
Bearing kit:
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2123.jpg

Handbrake spring kit:
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2124.jpg

Φλάντζα για πρεσάρισμα, 30mm socket & E14 socket για ημιαξόνια
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2125.jpg

Impact wrench για αφαίρεση των παντών
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2126.jpg

paris320ci
17-03-15, 13:59
ΠΑΜΕ!!!
Wheels out:
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2127.jpg

Η διασκέδαση ξεκινά
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2128.jpg

E14 bolts for removal - REPLACE WITH NEW - 80Nm
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2129.jpg

Χρησιμοποιώντας ένα κατσαβίδι αφαιρούμε τη ασφάλεια
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2130.jpg

paris320ci
17-03-15, 13:59
Impact wrench για αφαίρεση παξιμαδιού
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2131.jpg

http://vid283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2135.mp4

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2132.jpg

Αφαίρεση ημιαξόνων
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2136.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:00
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2137.jpg

Αφαίρεση δίσκου / φρένων
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2139.jpg

16mm βίδα για τα φρένα, ροπή 65Nm.
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2140.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2141.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:00
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2142.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2143.jpg

Τραβηκτήρας για να σπρώξω το ημιαξόνιο προς τα πίσω + σφυρί. Βίδωσα ελαφρώς το παξιμάδι για να μην κάνω κατά λάθος ζημιά στο άξονα.
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2144.jpg

Μετά από 2 ώρες
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2145.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:01
Αφαίρεση anti-roll bar, χαλάρωση exhaust για να κάνει χώρο για να βγεί ο άξονας
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2146.jpg

Home made tool v1
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2149.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2150.jpg

Χρησιμοποιώντας τις βίδες των τροχών για αντίθετη δύναμη να σπρώξει το hub προς τα έξω
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2151.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:01
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2152.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2153.jpg

ΟΛΕ!!
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2154.jpg

Το μισό ρουλεμά κολλήμένο στη φλάντζα
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2155.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:02
Τραβηκτήρας πάλι για αφαίρεση
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2163.jpg

Μετά από τη αφαίρεση του κλιπ ασφαλείας (circlip), τραβηκτήρας v3 για αφαίρεση του υπόλοιπου ρουλεμάν.
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2156.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2158.jpg

Καθαρισμός και αντισκουριακό
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2167.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:02
Nέο ρουλεμά
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2168.jpg

Χρησιμοποίησα μια χοντρή ράβδο με πάσο για να μπορέσω να σπρώξω το ρουλεμα μέσα
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2169.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2174.jpg

Στη θέση του
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2170.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:03
Νέο κλιπ ασφάλειας εννοείται.
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2172.jpg

Πρεσάρισμα της φλάντζας μέσα στο ρουλεμά, προσέχοντας στο πίσω μέρος η αντίσταση να είναι στο ρουλεμά και ΟΧΙ στο casing.
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2175.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2173.jpg

επανάληψη και στη απέναντι πλευρά. Ελαφρά κτυπήματα με ξύλο ανάμεσα στο άξονα και το σφυρί μέχρι να μπει αρκετά για να φανεί το πάσο και να μπορέσει να αρχίσει να βιδώνει το παξιμάδι.

Στερέωση του exhaust & anti roll bar.

Συναρμολόγηση χειρόφρενου, ρύθμιση και συναρμολόγηση δισκόφρενων
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2181.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:04
Κλείδωμα φλάντζας φρένων για να μπορέσουμε να σφίξουμε το παξιμάδι με τη σωστή ροπή
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2183.jpg

Τελικός έλεγχος
http://vid283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2184.mp4

Κτυπάμε το παξιμάδι στα 2 σημεία να λυγίσει και να ασφαλίσει στο άξονα
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2185.jpg

Λεπτομέριες
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2186.jpg

paris320ci
17-03-15, 14:04
Τροχοί πίσω - 110Nm
http://i283.photobucket.com/albums/kk310/paris320ci/E46bearing/DSCF2188.jpg

giannis 116
18-03-15, 12:15
Μπραβο σου και χαρα στο κουραγιο, την υπομονη και τη 'μαστοροσυνη' σου! Μακαρι σε ολα τα συνεργεια να δουλευαν αντιστοιχα ετσι!

Μια δυο ερωτησεις τωρα. Για να βγαλεις τα κολλημενα κομματια με εξολκεις, σφυρια κλπ, χρησιμοποιησες και καθολου φλογα για να τα θερμανεις και να βγουν πιο ευκολα;..

Ροπες συσφιξης, οπως και στοιχεια για τι βιδες εχεις απο καποιο τεχνικο εγχειριδιο;

Για το ρουλεμαν, οπως και για οτι ξαναβιδωθηκε εβαλες καποιο λαδι ή γρασσο ωστε να ξαναβγουν, αν απαιτηθει, ευκολα την επομενη φορα; Για λιπανση του ρουλεμαν απ οτι ειδα ειναι κλειστου τυπου, οποτε, θεωρητικα δεν θελει-παιρνει καποιο γρασσο ή λαδι, ετσι δεν ειναι;..

paris320ci
18-03-15, 12:56
Μπραβο σου και χαρα στο κουραγιο, την υπομονη και τη 'μαστοροσυνη' σου! Μακαρι σε ολα τα συνεργεια να δουλευαν αντιστοιχα ετσι!

Μια δυο ερωτησεις τωρα. Για να βγαλεις τα κολλημενα κομματια με εξολκεις, σφυρια κλπ, χρησιμοποιησες και καθολου φλογα για να τα θερμανεις και να βγουν πιο ευκολα;..

Ροπες συσφιξης, οπως και στοιχεια για τι βιδες εχεις απο καποιο τεχνικο εγχειριδιο;

Για το ρουλεμαν, οπως και για οτι ξαναβιδωθηκε εβαλες καποιο λαδι ή γρασσο ωστε να ξαναβγουν, αν απαιτηθει, ευκολα την επομενη φορα; Για λιπανση του ρουλεμαν απ οτι ειδα ειναι κλειστου τυπου, οποτε, θεωρητικα δεν θελει-παιρνει καποιο γρασσο ή λαδι, ετσι δεν ειναι;..

Καθόλου φλόγα, είμαι εναντίον αυτής της προσέγγισης λόγω του ότι μπορεί η υπερβολική θερμότητα να αλλάξει τις ιδιότητες των συγκεκριμένων μετάλλων.

Ροπές από το TIS Repair manual της BMW κάτω από το κεφάλαιο Tightening torques
Στοιχεία για τις βίδες από το κατάλογο εξαρτημάτων

Dry install σύμφωνα με τον κατάλογο για επιδιορθώσεις, δεν χρησιμοποίησα λάδι/γρασσο. Το ρουλεμάν σωστός είναι κλειστού τυπου και δεν χρειάζεται οποιαδήποτε πρόσθετη λίπανση.

giannis 116
18-03-15, 13:11
Tον μεταλλικο προφυλακτηρα-αεραγωγο, που καθεται πισω απο τον δισκο γιατι δεν τον αλλαζες κι αυτον μια που ξηλωσες τοσα πραγματα;! Απ οτι φαινεται πρεπει να τον εχεις κολλησει με 5-6 'τσιμπιές' με την ηλεκτροκολληση. Σου ειχε σπασει για καποιο λογο, απο κατι;..

paris320ci
18-03-15, 15:38
Tον μεταλλικο προφυλακτηρα-αεραγωγο, που καθεται πισω απο τον δισκο γιατι δεν τον αλλαζες κι αυτον μια που ξηλωσες τοσα πραγματα;! Απ οτι φαινεται πρεπει να τον εχεις κολλησει με 5-6 'τσιμπιές' με την ηλεκτροκολληση. Σου ειχε σπασει για καποιο λογο, απο κατι;..

Έχω βάλει φρένα από 330, ο δίσκος είναι πολύ πιο μεγάλός.
Περισσότερα εδω
http://www.argyrides.eu/bmw/mods/330_rear_brake/rear_brakes.htm

paganis
18-03-15, 16:14
ενα μεγαλο μπραβο, λιγοι εχουν την υπομονη-μερακι, εφοσον δεν ειναι η δουλεια τους να κανουν τετοιες εργασιες

LefterisK
19-03-15, 11:54
πολλα-πολλα μπραβο Παρη για το μερακι σου και την ωραια δουλεια σου! ειδα κ την ηλεκτροσυγκολληση κ αποτι καταλαβα εχεις βαλει μεγαλυτερα φρενα!
μηπως τα ρουλμαν τα εφαγες με τις παντες που κανεις τωρα με το μπλοκε; χαχα κανω πλακα ;)
συγχαρητηρια κ παλι!!!


edit: τωρα ειδα το λινκ με την αλλαγη των φρενων...

PetrosD
20-03-15, 20:53
Ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας τη διαδικασία. Ήθελα να αλλάξω μόνος μου ρουλεμάν στο E30 κάποια στιγμή, αλλά μετά από αυτά που είδα, μάλλον δε θα το τολμήσω.

paris320ci
21-03-15, 16:01
Το ίδιο είναι και στο Ε30, αλλά αν είναι τα εργοστασιακά... άστο καλύτερα